Cea mai bună investiție? O mașină ?!

În 2019 căutam un Golf pentru o amică (2010-2011, nu combi, <135.000km, benzină) și am notat prețurile de pe majoritatea siteurilor de anunțuri auto din România. Prețul mediu (median de fapt că scot extremele) era atunci undeva la 4.300 euro.

Mă uit acum, față de decembrie 2019, același Golf, care astăzi teoretic e cu 3 ani mai vechi, costă în zona de 6.500 euro, deci +50%. Piața de autorulate a înregistrat în toață lumea creșteri, și față de nivelul pre-pandemic peste tot ele par să depășească 50% lejer.

Deci să recapitulăm. O mașină care a îmbătrânit +3 ani între timp s-a scumpit cu 50%. Este nu doar contraintuitiv, ci aberant de-a dreptul.

Dacă ne uităm la modele mai noi (1-2 ani vechime) în marea majoritate a cazurilor – modelul rulat era până recent mai scump decât mașină nouă, 0 KM datorita în principal calendarelor de livrare – frecvent mașinile astăzi sunt livrate după 12-14 luni din momentul comenzii, pentru că logistic industria auto este pe butuci.

Lucrurile devin și mai interesante. Tradițional, producătorii auto actualizau prețul în luna noiembrie, diferențele fiind frecvent actualizări de inflație (1.5% pe eurozonă), însă acum sunt și actualizări trimestriale sau chiar lunare, și producătorii auto care au contractat comenzi nu le-au livrat – pentru că între timp s-au schimbat modelele – în următoarea perioadă vor livra facelift-urile în loc de comenzile inițiale. Ba chiar în contractele pe flote (+100 unități), prețul este acum dinamic și actualizat cu diferiți parametri gen prețul oțelului la bursă.

Văzând interesul colosal de pe piața de autorulate și profitând de criza semiconductorilor și de inflația generalizată a resurselor/materii prime producătorii au împins prețurile (pe o piață cu cerere masivă) la unele modele din clasa compactă care tradițional erau în zona de 20.000 euro, dincolo de bariera de 30.000 de euro, businessul devenind unul pe volum mic cu marja mare.

Și așa a apărut un business nou. Au apărut firme care cumpără mașini noi, din gama de lux mai ales (Touareg, Q8, Urus, A8, A6), le folosesc 6 luni, și apoi le vând cu 10-20-30.000 euro mai scump decât ar fi costat noi către clienții care nu vor să aștepte un an pentru livrare – și le vând net intracomunitar. Practic ei investesc avansul de 10.000 de euro, să spunem, și recuperează 30.000 de euro (200% marja) după ce folosesc 6 luni mașină. Stiu o grămadă de oameni care își permiteau Megane, dar au luat o mașină de două ori mai scumpă, prezumând că o vor vinde cu mult mai scump în maxim 1 an.

Numai că la orizont încep să apară nori. Și nu sunt tocmai pufoși. Dacă ne uităm pe numărul de vizualizări al anunțurilor de vânzare la astfel de mașini, ochiometric încep să scadă accelerat – cererea începe să se evaporeze. Costul de finanțare crește, accesul la leasing devine mai prohibitiv. Pe segmentul persoane fizice, intenția de cumpărare scade pe măsură ce venitul discreționar după rate și utilități scade. Și ușor ușor deficitul din zona semiconductorilor se potolește, ceea ce înseamnă că producătorii încep să livreze mașini noi. Cumulat cred că acești factori vor impacta colosal piața de autorulate în următorul an.

Morala poveștii? Ori că-i nouă sau rulată, eu unul aș mai aștepta cu achiziția unei mașini.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

90 comentarii

  1. In mod cert o sa scada si masinile – in special cele rulate pentru ca se scumpesc banii si atunci scade cererea.
    Nu stiu insa daca si cele noi vor fi afectate, ma gandesc ca e posibil ca producatorii sa incerce sa tina noile preturi sus in speranta ca piata deja s-a invatat cu ele.

    00
    • Și cele noi vor fi afectate deja producătorii incep sa acorde ușor ușor cote mai mari de producție. Pentru că scade cererea totala.

    • E ca lupta de clasa, se ascute se ascute pana nu mai ramane nimic din ea.

      00
    • Incepand cu anul 2024, odata cu intrarea in vigoare a noii taxe intracomunitare, masinile cumparate prin intermediul unei firme nu vor mai beneficia de o serie de avantaje fiscale. Pana acum, acestea erau scutite de TVA atunci cand erau cumparate in alta tara din Uniunea Europeana, insa acum situatia se va schimba. In plus, masinile second-hand cumparate de la persoane fizice vor fi, de asemenea, supuse acestei noi taxe.

      taxa intracomunitara se va aplica in cazul in care o persoana fizica sau o firma cumpara o masina second-hand de la o persoana fizica din alta tara din Uniunea Europeana. Pana acum, in acest caz, doar se aplica o taxa pe valoarea adaugata (TVA) de 5%, dar acum se va aplica o taxa intracomunitara de 10%. Acesta este un impact major asupra bugetului unei persoane sau asupra unei companii, mai ales daca se cumpara mai multe masini.

      Acesta este un pas inapoi pentru cumparatorii de masini, in special pentru companiile care cumpara flote intregi de masini pentru a le folosi in business. In plus, acest lucru inseamna ca, pentru a cumpara o masina in alta tara din Uniunea Europeana, trebuie sa aveti un numar de inmatriculare intracomunitara, ceea ce poate fi dificil de obtinut.

      O alta consecinta a noii taxe intracomunitare este ca dotarile masinilor vor fi mai putin atractive. Pana acum, multi constructor auto ofereau dotari suplimentare la achizitionarea unei masini, insa acum acestea vor fi mai putin avantajoase pentru cumparatori. De exemplu, o masina care costa 20.000 de euro, cu dotari suplimentare, ar putea avea o taxa intracomunitara de 2.000 de euro, ceea ce inseamna o crestere a pretului final cu 10%.

      In concluzie, noile taxe intracomunitare vor avea un impact negativ asupra cumparatorilor de masini, atat persoane fizice cat si companii. Acestea vor face masinile mai scumpe si mai putin atractive, iar flotele companiilor vor fi mai greu de achizitionat.

      00
  2. A crescut pretul, din ce zice internetul, ca sunt masini vechi cu dotari mai multe/bune decat astea noi carora incep sa le lipseasca diverse optiuni ca nu sunt piese.

    00
    • Text de marketing de la vânzători. Sunt aceleași mașini. Poți lua la rand un site de anunțuri.

    • Ma refeream la de ce s-au scumpit masinile vechi.

      00
    • @sin, înainte de pandemia păcii, pe autoscout punct de. apareau la vânzare undeva la un milion şi jumătate de maşini. Exact în acest moment în care scriu comentariul sunt disponibile 707.972 de bucăți.
      Am căutat mai mult de doua luni o maşină second decentă aici în Spania, nu vrei să crezi ce gunoaie am găsit şi la ce prețuri.
      Îmi era mie ruşine de starea în care era maşina, km şi ce preț cerea proprietarul.
      Şi să nu te gândeşti că mă interesa un X5 full cu piele, 110.000 de km reali la 3000 de euro. Nici măcar de marcă sau model, benzină, diesel, kerosen sau apă sfințiță nu am fost curios, ci de o tablă motorizata să mă ducă din A în B.

      00
  3. Masinile noi se vor scumpi, daca modelul X acum e 20.000, peste 2 ani acelasi model (facelift) va fi cu 1000-2000 mai mult doar dintr-un singur motiv….. Reglementarile UE impun noi functii de asistenta, euroncap (chiar daca nu e organism de reglementare) au cerinte tot mai dure incepand cu vara asta si 2023, cer noi sisteme si porducatorii le ofera sa aiba stelute multe. Ca daca ai 1 stea rade lumea.

    Eu am un SH la vanzare, clio 4, cer 5500 si am primit mesaje de la unii ca ofera 4500. Altii pe model si dotari similare cer si intre 6000-7000.

    00
  4. Privatii cred ca se gandesc mai degraba la cat costa sparanghelul decat sa mai investeasca in masini. fie ele uzate sau noi…

    00
  5. Cum aia care citeau / vedeau trendul pietei asa bine si au identificat o inversiune care nu stiu cand s-a mai intamplat isi permiteau doar Megan? Si mai erau si o gramada! Dar tot ce se poate, romanul e mare trader, de ce sa fiu muist si sa zic ca sunt basme.
    P.S. sa ridice mana ala care si-a vandut casa ca sa o cumpere mai ieftin peste 18 luni

    00
    • Firme, nu persoane fizice. Firmele predominant au făcut asta. Dealeri, firme asociate lor, angajați. Vezi cate înmatriculări de mașini noi sunt și câte vanzari de mașini la fix 6 luni că este halucinant. Cat sa intre pe autorulate.

    • pai duma asta e ca sa nu se deduce decat 50% din TVA daca cumperi o masina noua. Daca o iei intracomunitar nu platesti TVA deloc.

      00
    • TED, nu, tot 50% e deducerea.

      00
  6. Cate aberatii in postarea asta, sheesh.

    00
    • Dă și tu un exemplu concret. Că nu am scos din burta cifrele alea ai pe ele sursele.

    • Ar fi prea multe de spus pentru o dupa-amiaza de vineri. Revin intr-o alta zi cu un update vis-a-vis de cele afirmate.

      Partea asta este efectiv dementa.

      Au apărut firme care cumpără mașini noi, din gama de lux mai ales (Touareg, Q8, Urus, A8, A6), le folosesc 6 luni, și apoi le vând cu 10-20-30.000 euro mai scump decât ar fi costat noi către clienții care nu vor să aștepte un an pentru livrare – și le vând net intracomunitar. Practic ei investesc avansul de 10.000 de euro, să spunem, și recuperează 30.000 de euro (200% marja) după ce folosesc 6 luni mașină. Stiu o grămadă de oameni care își permiteau Megane, dar au luat o mașină de două ori mai scumpă, prezumând că o vor vinde cu mult mai scump în maxim 1 an.

      00
    • Cam are dreptate autorul.
      Am un amic a comandat un G63, preț 165K. A dat chiar și un avans de 75K.
      Cei de la MB România i-au anulat contractul pe motiv că o poate vinde cu 200k mai târziu.

      Evident că i-au restituit banii.

      00
    • Geany Geany … o alta ineptie cat tine de mare.

      Un G63 are pret de lista de 185+K, ca idee. Pana sa te apuci sa pui tot felul de bazaconii optionale.

      „Cei de la MB România i-au anulat contractul pe motiv că o poate vinde cu 200k mai târziu.”

      ce dracu s-a adunat gloata de prosti de pe /r/Romania aici?

      00
    • Dan, mergi să comanzi un G63 și ne vedem când îl primești. Hai muie.

      00
    • Skoda, Suzuki, Seat, Hyundai, sunt 4 exemple de reprezentate la care cunoscuți au avut ocazia să li se ceară încă x EUR în plus față de contract (care evident era semnat cu 6-10 luni anterior). 3 din 4 au refuzat și au primit avansul. Dealerii au vândut mașina peste prețul respectiv. Și au voie să facă asta conform contractului.

      Sunt multe detalii despre practici de genul în ultimul an, nu pot să cred neapărat ce zic niște anonimi pe internet, dar am încredere în ce spun apropiații în cauză de mai sus.
      Pentru practicile de genul șe așteaptă livrarea, nu îți cer să plătești în plus când mai sunt x luni pentru levereage. O mașină în stoc se vinde în câteva săptămâni, dacă nu zile (suspectez că sunt promise altor clienți).

      Cât despre G63, știi cumva cât era prețul acum 6-12 luni (când probabil a comandat cel din exemplul de mai sus)? Ai cumpărat vreodată o mașină nouă (exclus mașini de 10-35k că nu prea vezi reduceri acolo). Aha, nu știi. Mă gândeam eu. Stai jos.

      Eu înțeleg că tu știi mai bine, dar chiar e necesar să insulți?
      Ce spune assta despre caracterul tău?

      00
  7. In ultimii 2-4-10? ani cam toata lumea s-a simtit geniu in investitii, fie ca era crypto, meme stocks, imobiliare in Cluj sau mai aproape, in Dubai. Sa vedem de acum incolo 😀

    Cazul cu masinile e unul temporar si e bine de cei care pot profita acum. E naspa sa ramai bagholder, dar mai ales cand „bag-ul” e un Touareg 😀

    In lockdown, cel putin in State, Hertz (pe care ii si cauta falimentul pe la usa) vindea masinile din flota la pret de gogosi. Apoi cand s-a destupat treaba erau disperati sa cumpere masini de la cetateni, am citit si ascultat in podcasturi situatii in care oamenii se duceau la reprezentanta pentru un schimb de ulei si dealerul le propunea sa le cumpere masina pe loc cu profit de de cateva mii bune de dolari, doar ca ce faci apoi daca ai nevoie de masina? Daca n-aveam copil faceam si eu profit cu masina dar asta e, mi-a placut distractia… Problema e similara cu equity-ul in casa in care locuiesti: da, ai cumparat in 2008 cu 40k un apartament pe care acum (bine, nu acum ci pana mai raspoi-ieri) cineva iti dadea 100k dar tu unde te muti apoi cand totul in jur e scump?

    Pe forumurile auto vezi oameni care asteapta 15 luni pentru o Octavie (cu portiere care se deschid normal, nu falcon wing sau alte nebunii. 15+ luni), oameni care sunt amanati luni bune si apoi primesc masini cu mai putine optiuni decat au configurat (n-avem chipuri, bos) dar cu un pret mai mare (inflatie, curs euro etc ai accepat in contract, vrei sa pierzi avansul? ca noi avem cui s-o dam). Apoi vezi si oameni naivi care cred ca preturile vor scadea, LOL. Daca producatorul a vazut ca si atunci cand abia poate produce tot are cerere si poate vinde scump si lumea accepta, de ce ar scadea preturile? 30jdemii e noul 20jdemii.

    Si parerea mea e ca ar trebui sa mai astepti daca chiar nu-ti trebuie masini dar nu pentru ca vor fi mai ieftine ci pentru ca probabil vei avea nevoie de banii aia pentru altceva.

    00
    • Da, ai dreptate. Aia cu 20k e noul 30k e tot adevarat! Doar ca eu sunt ala care crede (inca) si ca 10k sunt o caruta de bani! Eu decat sa astept aproape un an pentru o masina mai bine nu o mai cumpar! Am avut un Saab, a tinut destul, a murit din cauza unui mecanic imbecil in toamna lui 2020. Pana in februarie 2021 am cautat masina noua, eu as fi luat un Saab mai nou, in fine, presiuni de la sotie, copil mic, am zis hai cu masina noua. Buget 15-16 k. Am testat suzuki scross x, vitara, hyundai elantra si kia sportage. Kia sportage a fost sa fie, peste buget darca fost cea mai ok ca pret si ce ofera. Dealerul ne a promis ca vine in iunie 2021, a venit in august 2021, asta e. Dar a venit! Super multumiti. Sa stai 1 an dupa o masina mi se pare ridicol de mult. Varianta noastra a fost sa ne trambalim acel an de asteptare cu un suzuki swift relativ bun dar totusi mic…
      @vali, daca crezi ca intereseaza pe cineva fac un review si ti-l trimit.

      00
    • Dacă scrii un ”car price bubble” pe google, găsești o grămadă de articole despre spargerea bulei din industria mașinilor. O însemna ceva și asta.

      00
  8. Pai sa vezi scoruri la firmele de leasing.
    Avans mare rata mare asigurare mare btw o aleg ei.(aia obligatorie )
    Normal ca se vând cazanele cu scorurile astea când nu poți sa te atingi de alea noi.

    00
  9. Unii privati pot sa ceara, nu inseamna ca si primesc. De multe ori, daca mai strangi un pic din fund si mai bagi si o rabla ajungi sa-ti iei masina noua in loc de sh cu 100.000km.
    Cel mai mult vad la toyota treaba asta.
    https://www.autovit.ro/anunt/toyota-corolla-1-8-hsd-ts-ID7GYt4X.html
    Masina de 3 ani, 65.000km, 23.000E.
    Suzuki Swace (Corolla break cu alta sigla) hibrid, 21.000E cu rabla. Daca ai noroc mai prinzi si stoc.
    Masina aia SH nu se va vinde cu atat in veci.
    Daca chiar arde si vrei masina ieri, iei asa ceva de exemplu:
    https://www.olx.ro/d/oferta/kia-rio-inmatriculat-IDg8MjC.html?reason=observed_ad
    si tragi de ea un doi. Daca porneste si trece ITP-ul, te duce din A in B fara probleme.

    00
    • Credeam ca „aceeasi masina cu alta sigla” avem voie sa zicem doar noi astia cu Skoda care nu ne-am permis Passat 😀

      Se va vinde bine si Toyota aia, si probabil cam atat a costat de noua cu optionale. Swace incepe de la 21k varianta chel-line si vezi tu apoi cand vine, pana se livreaza masina probabil creste copilul si nici nu-ti mai trebuie break 😀

      00
    • Chel-line-ul ăla e destul de bine dotat. Intra pe site și vezi :p

      00
    • https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4#Across

      A Suzuki-badged version of the RAV4 PHEV called Suzuki Across was introduced in July 2020, exclusively for the European market. The model was introduced to help Suzuki meet fleet-wide average CO2 emission targets in the European Union in 2021, as the Across offers a low 22 g/km CO2 emission figure.

    • Mai bine nu mă uita la pozele alea cu toyota…. Groaznic interior. Nu că exteriorul ar fi mai breaz…

      00
  10. Incepe Recensamantul „BMW-urilor” (generic spus). Deci sa asteptam cu interes noile preturi la SH segmentul premium:
    https://www.capital.ro/anaf-declanseaza-gherila-se-intampla-de-la-1-iulie-in-romania-vin-direct-la-tine-la-usa.html

    00
  11. vin cu niste informatii la cald: saptamana trecuta am cumparat masina, Golf 5 (2005, 242000 km, 2.0, TDI, automata)= 4200 Euro + 1200 e mecanicu. Piata automatelor e subtire tare de tot.

    00
    • Imi pare rau pentru teapa luata!

      00
    • Bravo venom!

      Vezi că mai ai niște bani de băgat în ea
      Și nu puțini

      00
    • Bravo venom!

      Vezi că mai ai niște bani de băgat în ea
      Și nu puțini

      00
    • Probabil o fi teapa, dar noi n-am gasit o automata sub 5000 de euro care sa fie intr-o stare mai buna ca aia. Sunt incepatoare si nu vreau sa busesc o masina scumpa. O merge ea oarecum 1-2 ani.

      00
    • Chiar si asa… 5000 + euro pentru o masina care face 20 de ani in curand, douazeci de ani e mult …sau asa mi se pare mie.

      S-o stapaniti sanatosi si fara accidente …in ritmul asta o vinzi in 2025 cu 7500 ca e cu impozit de masina de colectie.

      00
    • Dacă ești începătoare, ia în pula mea un Logan, maxim 900€
      Îl ții doi ani , după îl dai la Rabla și vă luați mașină că lumea.

      Golfurile știam că au probleme mari la cutia de viteze, poate greșesc.

      02
    • Cel mai bine din afacerea asta a iesit mecanicul, respectele mele pentru domnia sa.

      00
    • logan automat cu 900, boss te-ai uitat la ce-ai scris?

      00
    • Pe mobile mașina aia sub 3000 nu o găsești.
      Pe comanda platforma costa cel puțin 1000.
      Revizia oricum o faci.( ulei filtre distribuție te duce ușor in 500 de euro )
      Înmatriculatul raru etc isr costa bani.
      Deci sa îmi explice și mie de ce e teapa.
      Chiar va rog.

      00
    • Nu doar pretul e teapa, ci sa alegi un golf5 de 17 ani vechime automat :)) La varsta asta ai sanse sa ai probleme la cutie, mai scoti 1-2k sa o schimbi. Probabil mi-as fi luat un Honda Civic cinstit, dar ce stiu eu, uit ca aici e patria nemtoaicelor, chiar si cele ajunse la varsta majoratului.

      00
    • @casnica: de banii aia mergi 1-2 ani zilnic cu uber. Masini mai noi de 15 ani, automate, self-driving, parcare gratis oriunde.
      Te mai lasa in drum cand vor baietii sa faca surge, dar cand se intampla asta poti sa suni la taxi, nu trebuie sa-l suni pe domnu’ mecanic sa vina cu platforma.

      00
    • @Venom nu toată lumea are bani de mașini noi.
      Și legat de mașini fac in gen 35-40 de mii km pe ani.
      Mașini mai vechi.
      Pe orice mașina dacă revizia e făcută ok gen discuri noi plăcute noi ulei la timp etc mașinile merg fără probleme sute de mii de km.

      00
    • Va rog sa ma scuzati ca v-am enervat! Am luat si noi permisele din nevoie si masina asta e ceea ce am gasit pe raza galatiului dupa ce am cautat cam o luna o masina automata (ne-am lamurit si cu mega-parcurile auto care ar trebui sa devina terenuri de dezmembrare). Nu am vrut sa dam mai mult de 5000 de euro, pentru ca am ajuns la concluzia ca tot vom decarta peste 1000 la mecanic, indiferent de an sau marca.

      10
    • @casnica de ce îți ceri scuze?
      Îs banii tai și cam faci ce vrei cu ei.
      Am condus și mașini noi și vechi , cam toate merg pe același principiu întreținerea.
      Toți vorbesc de mașini noi dar nimeni nu zice costurile după.
      Leasing da ? Avans mare rata mare asigurare obligatorie cea mai mare in funcție de combinațiile firmei de leasing.
      Sa ii faci revizia in reprezentanta? Dublu la preț și sa nu uitam ca suntem in România.

      00
    • @venom, mă uit după un Civic cinstit de o lună și până acum am luat civic-ul în mână, ca să zic așa. :) Iar un Civic de prin 2010, benzină și dotat OK nu-l iei sub 7-8k acum, btw.

      00
    • @Ciuby – si cand te gandesti ca tata si-a luat Civic 2011 (manual ce-i drept) in 2015 cu 9k din DE. :)) Masina avea 85km. A facut 10 ani, dar si daca ar fi sa o vanda, nu cred ca are efectiv cu ce sa o schimbe SH.

      Traim vremuri interesante.

      00
    • Vorbiti prostii. Am un golf 5 1.9 tdi cu dsg la 265k, luat in 2008 cu 62k la bord si 2 ani din Bokel. Motorul si cutia sint neatinse si in stare buna, schimbat doar consumabilele (distributie, bujii incandescente, filtre, ulei, parbriz si luneta din cauza zgirieturilor de la nisip) si ceva pirghii pe la suspensie, bielete. Amortizoarele inca sint alea originale, gazele ies pe bune la itp. Cutia tinuta 50% din drum pe sport, talpa destul de grea in general, porneste la sfert. Astea cu 105 cp nu au nici dpf . Am schimbat radiatoarele din motiv de aer sarat (ct) si aluminiu oxidat de nu mai trecea aerul. Nu l-as da nici pe 6000. A facut o afacere buna, fara dubii, doar mecanicul pare ca a luat cam mult.

      01
  12. Eu zic ca pe langa cipuri,e si o mizerie a producatorilor/vanzatorilor,care vor sa educe cumparatorii sa nu mai ceara optiuni,etc ci sa cumpere direct ce e oe stoc,unde nu mai stai tu cu configuratoare,cu discount….ala e pretul….hai repede,ca sunt 10 la usa.
    Profita de banii tipariti/scosi din pix in timpul pandemiei….dar la anul se va termina distractia.

    00
  13. La fel a urcat și Bitcoinul și acum…

    00
  14. De acum un an am început sa ma gândesc sa schimb mașină ca deh, babuta Mondeo din 2009. Pe deasupra a mai început sa arate și semne de îmbătrânire-niște zgomote și bătăi la care nu-i dau mecanicii de cap.
    Analizând piața, văzând ca nu găsesc mașină mai buna la un buget cu 50% mai mare decât am dat eu pe ea cum 3 ani, am zis ca ma pun și schimb toata puntea fata și de ma costa maxim 2000 de euro tot ies mult mai câștigat.
    În schimb, la cât costa combustibilul și mi-e frica sa nu apara în curând și probleme de disponibilitate, chiar nu este momentul pentru achiziții automobilistice. Și nu, electrica nu este o opțiune pentru mine, pe lângă preturile mult prea prohibitive, distantele pe care le parcurg eu de obicei ar fi incomode chiar și pentru autonomia Tesla.

    00
    • „zgomote și bătăi la care nu-i dau mecanicii de cap” schimbă’i, ăia nu sunt mecanici sunt tute care vor sa câștige bani ușor sau nu se pricep.

      00
  15. Confirm. Luat în decembrie Ford puma cu 20600 euro, am făcut 8000 de km și l-am vândut cu 20200.
    Cred că luam lejer 21k pe el, dar dimineata l-am pus și până în ora 12 l-am și vândut. Aveam nevoie de bani, de asta nici nu am ținut la preț.
    In alte timpuri cred că pierdeam mult mai mult de 400 de euro.

    00
  16. Dom’le, nu e rea o reasezare de preturi. Prea se schimbau masinile ca sosetele – o gramada de resurse cheltuite aiurea.

    Acu’ nu zic sa tii o masina 20 de ani (desi cu revizii facute la timp o masina moderna ar trebui sa te tina), dar nici sa o vinzi dupa 1-2 ani.

    Masini in productie mai mica, mai fiabile, mai scumpe.

    00
  17. Cumperi doar daca ai nevoie, nu iti schimbi masina aiurea.

    00
  18. Yep, masinuta luata sh acum 3 ani acum o pot vinde lejer la aceeasi bani. Si e opel, nu masina de colectie :))

    Suna super bine pana ma uit ce preturi au masinile cu care as fi vrut un upgrade… preturi mai mari cu 1-2k euro si mai batrane fata de ce vedeam acum 2 ani cum zici si tu. Practic daca vand acum ies tot pe pierdere cumparand mai scump o masina mai veche. Super perioada.

    00
  19. Apropos de cazane. Am vb cu un prieten si desi nu prea a aparut prin media multe RAR-uri si-au luat amenitari daca mai dau ITP la cazane pe roti. Multe masini de 15-20 de ani se vand pe nimic sa se scape lumea de ele, nu le cumparati ca nu mai treceti ITP-ul. Pe langa asta reparatiile au devenit exorbitante la masinile vechi. Ca sa aduci la zi un bemewe din 2008 il mai platesti in piese de 2 ori.

    00
  20. Unde gaseai tu Golfuri vechi de 9 ani cu mai putin de 135k km. Sunt alea conduse de batranici pana la piata?

    00
  21. E foarte distractiv sa vad dualitatea spiritului romanesc, in direct, pe masini: cei care vand masini la acelasi pret sau mai mare decat atunci cand au cumparat-o sunt foarte respectati si cei care cumparata masini sh la un pret considerat mult prea mare de cei care vand sunt fraieri si si-au luat teapa. Natura e fascinanta!

    00
    • Stai liniștită că ai scăpat ieftin. Pe aici se face preinfarct când se aude de mașini second, eventual non-hibride. Dacă luai și cutie manuală, se pogorea asupra ta furia a o mie de sori.

      00
    • Pai voi intretineti smecherii care pun masinile la supra-pret. Supply & Demand sau mai pe romaneste: „nu e prost ala care care, e prost ala care da”.

      00
    • Dacă iei masina cu cutie manuala in 2022, you dumb.

    • ai scris greșit 2018. sau 2015.

    • @Znuff voi cumpăra cutie manuală cât timp voi avea posibilitatea să o fac. În 2050, dacă vor fi mașini zburătoare, aș vrea să fie cu cutie manuală și să o conduc eu, nu să meargă singură.

      00
  22. Sa va spun si eu patatia mea?Dupa 7 luni jumate de asteptare pentru o Kia Ceed, mi-au anulat comanda.Solutia oferita de ei e plasarea unei alte comenzi, o iei de la zero cu asteptarea plus ca mai trebuie sa cotizez cateva mii de euro pentru ca pretul masinii s-a dus in sus rau de tot.Paguba, taxa de dosar leasing, tichetul rabla, cred ca vreo 2500 euro iar ca mine mai sunt cateva sute de clienti.Probabil o sa vorbesc cu avocatul si ii dau in judecata.

    00
  23. Da, se confirma. Un golf 4 se vindea in functie de stare intre 1000 si 1500, masina de 20 ani. Acum e cea mai proasta la 2000..caut motor 1.8 turbo benzina pt A4 …4000lei la draq” cu crengi…oamenii is dusi demult dar nu recunosc…

    00
    • pai de ce ti-ar da cineva tie aproape moaca o masina, cand poate sa o dea la rabla si ia pret mai bun? v-ati invatat toti cu pomeni…

      00
    • nu prea. pe un voucher/masina de rabla iei 2500 lei „la negru”. pe cand pe cazan poti sa iei si 1k euro, depinde de marca. deci dublu.
      aaa da, iei 1500e de la stat, dar cati romani cu rable au bani sa isi ia masina noua?

      00
  24. In februarie am facut (la birou) comanda pentru 6 Mercedes: initial ne-au promis livrare in iunie (ca nah, sa faca vanzarea), acum estimarea e prin septembrie, dar realist vorbind le vedem dupa iarna.

    Ca drept urmare, prin aprilie a trebuit sa iau o masina „pe persoana fizica”, sa am cu ce sa ma deplasez. Timp de vreo luna m-am invartit sa ma uit dupa masini din Germania, ca la final sa am norocul sa gasesc una impecabila si fix cum imi doream in Romania.

    Am urmarit, si din aprilie si pana acum, preturile au crescut cu vreo 30% (pe alocuri spre 40%) pentru aceeasi masina / an / km similari.

    Fun fact: mai am si o masina statuta in fata casei de care vreau sa scap – si am primit oferte de cumparare pentru a fi dusa in.. Ukraina!

    00
  25. eu am un Nissan din 2004, aproape ca imi pare rau ca nu l-am schimbat inainte sa creasca preturile, dar la 1-2 drumuri locale pe saptamana si 1 drum lunar de 150km dus-intors parca nu merita asa bag bani in masina doar ca sa o vad in parcare cat timp rabla mea mai merge. probabil cand o sa scada preturile o sa imi iau si eu altceva, pana atunci habar n-am daca urmatoarea bicicleta sa fie cu cadru de carbon sau de titan, desi si a mea de aluminiu isi face treaba.

    00
  26. Poate o sa-mi iau downvote, dar in ziua de astazi prea multa lume are masina. Eu stiu cazuri de familii extinse (parinti + 2-3 copii adulti tineri) cu venituri modeste care au si cate 3-4 masini, toate vechi de 20-25 ani. Nu vreau sa fiu rautacios, dar masina este un moft, nu o necesitate si nu un drept – astea sunt niste aberatii. Eu m-am plimbat cu autobuzul si bicicleta pana pe la 23 ani, si pana la varsta aia am avut 3-4 joburi part-time si facultate la zi, facand naveta 10km la facultate si in liceu chiar 40km. Deci asta cu necesitatea e un cacat, ai transport in comun, nu exista ca “vai doamne , DAR MIE CHIAR imi trebuie masina”. Abia mai putem respira aerul din orase, abia mai incapem unul de altul in trafic, sper sa creasca preturile la masini, combustibil, asigurare, piese absolut tot pana cand se reduce drastic numarul de masini.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube