Bricolaj: transport, montaj și alte servicii adiacente

Vreau să-mi pun pavele. Nimeni nu face servicii complete. Bos, nu stau să descarc 400 bucăți, serios acum, de ce naiba nu ai vânzare, livrare și montaj? E ilogic să îmi caut eu montaj. Sau livrare. Leave it in the blood. Ce fac, caut să cumpăr nisip separat? Serios?

Înțeleg că e o bătaie de cap să ai angajați, dar clientul cumpără cu avânt când ai totul disponibil, nu doar o bucată din problemă.

Soția și-a dorit o magnolie. Facem să fie bine, deschid olx, caut, toți se așteptau să vin eu să o iau. Nu câțiva. Toți la care am sunat. Meh. Dau căutare după magnolie transport, îi găsesc pe unii din Prahova care livrează gratis.

Dau comanda la telefon, vin băieții la ora stabilită, pe ceas, șefu, dacă ne dai 50 lei, săpăm noi groapa. Sigur. Curios, întreb. Păi, avem de pus niște tuia aici, niște copaci la Buzău, după care înapoi acasă. Avem livrări peste tot în țară. Oare de ce? Oare de ce naiba ăia cu servicii complementare vând mai mult decât ăia care dau din umeri?

Am nevoie de un metru cub de balast, să-mi prelungesc o zonă betonată. Toți de pe OLX: nu aducem așa puțin. Pana mea, de ce? Nu ai un transport cu doar 2 mc și îmi aduci mie unul? Nu poți cupla două curse mici?

nmxrylwlxsn526

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

113 comentarii

  1. explicatia mea este ca vand atat de mult ca-i doare in bascheti sa mai faca inca niste maruntisi pe langa.
    am vrut sa iau si eu 800buc pavele de la un magazin mare de bricolaj: putem livra doar cu masina cu macara, mergeti la biroul alaturat si inrtebati daca avem masina cu macara. ma duc la biroul alaturat: nu , noi nu avem masina cu macara, trebuie sa aveti dvoastra transportul :| wtf!!! la ce la mai vindeti?!

    00
    • Asta este raspunsul corect si la mobila la comanda si la zugraveli si instalatori. Fac o treaba proasta dar e bataie pe ei, nu fac fata numarului de comenzi.

      00
    • Eu prefer să plătesc mai mult decât să mai iau de la marile lanțuri unde tu trebuie să faci tot.

      Evident, înțeleg că astea costă, așa că înțeleg marii retaileri că s-au adaptat că romanul decât să dea 8 lei în plus mai bine își cumpără camion și le transportă singur că iese mai ieftin.

      Întotdeauna m-a fascinat cum toți au pretenții să se crească salariile, dar ei decât să dea în plus pentru un serviciu preferă să își ia concediu neplătit și să îl facă el mai prost că sigur iese mai ieftin. Apoi se plânge că nu iese bine.

      00
    • Cred ca in general nu este rentabil sa te ocupi tu si de transport/montaj. Daca te ocupi doar de vanzare este suficient sa ai 1-2 oameni la depozit care sa faca actele si sa coordoneze procesul de incarcare a marfii in camionul clientului.
      In schimb, daca te ocupi si de livrare/montaj, deja lucrurile se complica. Trebuie sa mai ai 1-2 soferi pentru livrare, sa achizitionezi si un camion si in plus sa ii verifici pe oamenii astia ca nu te fura la benzina, pe cei de la service ca nu te fura la reparatii, etc.
      Daca luam in calcul si montajul, aici deja trebuie sa ai o echipa si nu prea ai garantia ca vei avea lucrari constante pentru ei. Deci platesti oamenii indiferent ca le dai sau nu de munca sau le spui ca ii platesti la lucrare, dar atunci depinzi de ei sa vezi cand sunt disponibili.
      Iar clientul poate nu este dispus sa astepte 2 saptamani pana se elibereaza echipa (asta daca ai gasit echipa seriosa si nu unii care promit ca vin, dar uita sa ma faca asta).

      00
  2. Salut,

    Aceiasi problema in primavara doar ca eu sunt in Ilfov. Gasit firma care a fost capabili sa ofere tot ce am cerut si care include toate serviciile in pret (livrare, montaj cu toate materialele incluse) tot in Prahova. Ii recomand cu caldura – nu stiu daca e ok sa pun aici numele lor si link (Vali sterge tu daca nu e ok si foloseste informatia pentru tine): Paverom https://www.paverom-construct.ro/

    00
  3. la faza cu transportul sunt retardati, oricum se plateste la kilometru nu la tona, zic si eu

    00
    • Avut eu recent de transportat niște mobilă, distanță 50 de km până la destinație.
      Sun la primul, că se rezolvă, dar nu oferă și mutanții care să mute mobila și să o descarce la destinație. Sun la al doilea, că e prea scurta distanța și nu merită deplasarea.
      Sunt la al treilea, îi zic distanța, mă întreabă dacă vreau niște băieți care să o și coboare: bineînțeles, boss. Era și la o oră cam ciudată și doar atunci puteam eu. 400 de lei, nu pui mâna pe nimic. Au venit 2 băieți, au încărcat duba, le-am dat pe uațap unde să ajungă cu ea, au descărcat-o in magazie, 50 de lei ciubuc că au fost finuți și s-au comportat frumos. Au urcat in duba și au plecat la alt transport. Bani făcuți in 3 ore? Nu cred că e atât de rău.

      00
    • Mc de nisip sort etc e destul de ieftin ca pret de achizitie. Transportul costa mult. De aia s retardati ca pt ei e acelasi lucru ca ti aduc 2 sau 1 mc. Probabil la 2 mc mai ciupesc un pic si ti aduc 1,5. La 1 n au cum sa ciupeasca ca se vede

      00
    • @Sharky: păi decât sa fie hoți și sa ciupeasca un rahat nu mai bine zic din prima, domnu vă costa 30-50 lei in plus?

      00
  4. Îți aduc eu balast, dar pui tu degetul la basculantă, la benă, ca să se oprească ăia 2 mc și să rămână acolo, să nu coboare după mc-ul tău.

    00
    • Da ma ca e greu sa-ti faci niste cutii de 1x1x1 si sa le lasi individual la client. Si oricum, de ce sa poata verifica clientul din prima ce cantitate versi tu acolo.

      00
    • Ai puta să spui din prima că la cantități mai mici te costă mai mult metrul cub – dacă întrebă cineva poți să spui că închiriatul / rata / cheltuielile de operare pe care le plătești pentru mașina de transport sunt un preț fix pe oră indiferent de greutatea transportată. Nu-i convine prețul, nu are decât să caute în altă parte – dar s-ar putea să găsești destui clienți care să plătească prețul ăla pentru o cantitate mai mică.

      00
    • @ ic
      Da, dar de regulă clientul știe de la văru Tase sau de la amicul Vasile care-i prețul la ce trebuie făcut. Și dacă-i spui – îți spune că ești avar.
      Dialogul se întâmplă de regulă așa :
      – Bună ziua,
      – Bună ziua,
      – Aș dori și eu …..
      – Ok. Dați-mi datele tehnice, dimensiuni, etc.
      – astea-s….
      – Prețul estimativ e ăsta, pentru prețul final trebuie să vin să văd la fața locului. ( după care mergi și vezi ( că condițiile sunt nasoale … și că de fapt trebuie să rectifici și alte greșeli ). După care îi spui noul preț.
      – ……..
      game over.
      Sau :
      – Îi spui noul preț, se târguiește la maxim, și apoi când ești aproape gata vine să-i mai faci o chestie, 2, 3 – în aceiași bani.
      Concluzie.
      – Anumite servicii nu le afli pe piața românească pt. că au costuri mari și nu e profitabil. Și decât să te complici….mai bine faci altceva.
      – Cui spune că nu e așa, îl sfătuiesc să se apuce și să exploateze nișa desoperită – că sigur se va umple de bani.
      Semnat. – un antreprenor ce folosește mașină din 2003 ( ca să nu aveți impresia că umblu după profit mare ca să-mi schimb Q7 sau BMW-ul X 15 ).

      00
    • Îmi basculezi mie 3 m.c. chiar dacă am nevoie doar unul și cu cei 2 rămași fac afaceri :)

      00
    • @ john
      1 – m-ai spart – mi-ai dat un site UK. Dă unul RO.
      2 – Dacă la încărcat , e cumva, cu chiu cu vai îl umpli cu cupa de la buldoexcavator, vreau să știu cum îi ții tu pe ceilalți să nu coboare când basculez 1.
      – faza cu descărcatul la lopată…. ( nu o face nici un șofer, iar să trimiți 2 oameni să livreze niște balastru …. nu e prea profitabil ) încerci, vezi cum e o lună și apoi mai vorbim.

      00
    • @ zamaraii
      OK.
      Umple-i. Repede ! Că clientul se grăbește.
      Urcă-i în camionetă. Singur, că doar nu o să pun 4 oameni ca să livrez 1 MC de balastru.
      Acum că am ajuns, descarcă 30 că ceilalți 60 trebuie descărcați la alt client și nu putem să-i basculăm că fug toți.
      ps.
      Așa-i că lucrezi cu calculatorul, ai muncă de birou ?
      Mna, după 2 zile de umplut , încărcat și descărcat saci d-ăia ” deștepți ” nu mai mergi la muncă ( chiar dacă te plătește cu 300 de euro / zi – net ) – PENTRU CĂ NU MAI POȚI. Te dor toate și simplul fapt de a te da jos din pat și a merge la wc e un chin.
      pps.
      Băi oameni buni – munca fizică brută – DOARE.
      Din buricele de la degete pe tastatură e ușor de făcut tot. De făcut real …. e greu și atenție COMPLICAT – nu e SIMCITY.

      00
    • @ zamaraii
      La link-ul tău …. fă cun calcul cât te costă pe tine 1 Metru cub de nisip ( greutate specifică medie 1700 kg / metru cub ).

      00
    • @zamaraii, mai este si problema sa gasesti clientul care este dispus sa plateasca 10 lei/30 kg de nisip, la care sa se adauge si transportul.
      Adica undeva pe la minim 500 de lei/tona.

      00
    • @mirco – iti spun eu cum se face pentru ca am vazut asta – camioanele au un oblon la jumate remorcii, oblon similar cu ala din spate si care se poate bloca/debloca independent, in felul asta camionul poate sa livreze pamant sau nisip la 2 clienti diferiti in aceeasi cursa.

      00
    • @all: bă știi ce mor eu pe voi ăia care ziceți ca nu se poate? Ce dracu mă, am ajuns pe lună și alte mii de chestii imposibile și veniți voi să-mi spuneți ca nu se poate aduce unui client numai un metru cub de nisip, trebuie musai de la 10 MC în sus? Bă dă-o dracu de măgărie. E lenea, ziceți asa. Toți s-au învățat sa câștige mult și ușor. Deși, nici nu a zis nimeni nimic de preț. Pur și simplu, vrei, ăsta e prețul și gata ce dracu atâtea fente. Că doar nu chemi o Rabă cu doar un metru cub. Hai sictir.

      00
    • dar oare am ajuns pe lună totuși?

  5. @ naim
    La cât costă cheresteaua acum, iese ambalajul mai scump decât marfa.

    00
    • E pă dracu’. Iti las garantie pentru scandura, dupa ce utilizez materialul demontez cutia si ti-o aduc (daca vrei o si montez la loc). Iar pentru descarcare iti poti lua o masina cu macara/palan/rampa rabatabila/plm. Pe care o poti utiliza si la livrari de alte materiale de constructii paletizate. Sa-ti spun ca, cel putin prin „afara europei”, exista masini cu motostivuitor integrat?

      00
    • @ naim
      Mda, și marmota împacheta ciocolata. În mod sigur după 1,2,3,4 …luni după ce termini treaba vii cu scândura. Aham.
      Ia gugălește să vezi cât costă o camionetă cu macara.
      Fă un tabel în excel ( că se pare că te pricepi ) și vezi în câtă vreme amortizezi diferența de preț dintre o camionetă normală și una cu macara.
      Alt amănunt important : macaraua aia are o greutate, care se adună la greutatea mașinii deci îți diminuează cantitatea de marfă pe care o poți transporta.
      Deci trebuie să îmi iau mașină cu stivuitor integrat ( deci clar mai mare de 3,5 tone ) la care am nevoie de șofer profesionist ( care numai asta face ), și la care am tahometru și foaie de parcurs, și la care am taxe și impozite mai mari, și la care am asigurare mai mare, și la care am consum de combustibil mai mare, și la care am costuri de mentenanță mai mari ….. astea toate ca să duc o tonă de balastru unui țucumbel ca tine – care când îi voi spune că-l costă 600 de lei un metru cub de balastru, se va răzgândi.

      00
    • Da dragule, problema ta e ca trebuie sa platesti mai multe taxe, intretinerea masinii mai mari si sa angajezi un sofer cu calificare si pentru motostivuitor. Nu sa multumesti tucumbelul care e dispus sa scoata banii de sub tastatura si sa ti-i bage in buzunar. Si evident nu ti-as da 600 de lei pe 1mc de balast pentru ca pretul nu s-ar justifica. Ideea e sa platesc mai putin decat in cazul in care l-as cara singur direct de la balastiera. Dar nu trebuie sa te invat eu ca amortizarea utilajului se face cu atat mai repede cu cat il pui la treaba mai mult. Stiu ca la noi treaba merge „si asa” si tu antreprenor iti conduci afacerea asa cum consideri, ca e pe banii tai, insa discutia era despre servicii corecte si integrate (eu client vreau sa pot verifica usor cantitatea/calitatea livrata). Tu poate esti un om corect dar atata timp cat eu nu pot verifica asta, trebuie sa te cred pe cuvant. Asa si eu sunt un om corect si ti-as da banii mai tarziu dupa ce apuc sa verific ce mi-ai livrat, dar accepti sa lasi marfa si sa ma crezi pe cuvant ca o sa-ti dau banii?

      00
  6. Salut! Contact pt baietii din Prahova cu plantatul copacilor, te rog?! Pentru o curte de cca 1500 mp. In Dambovita. Merci!

    00
  7. Am incercat sa pun pavele la o casa acum patru ani. Bine, era si in sezon (vara, cand se construieste foarte mult) si efectiv nimeni nu putea sa imi ofere montaj. Intr-un singur loc am primit recomandare de echipa. Pe langa faptul ca tipii aia pareau f dubiosi mi-au dat si un pret extrem de mare.
    Intr-un final am pus beton spalat, arata mult mai bine. In patru ani au aparut doua crapaturi (cum a lucrat betonul in zonele mai late) dar se vad doar cand e betonul ud.
    In rest e ok, s-a pastrat bine (e intarit oricum cu plasa de buzau).

    Ca si idee, nimic nu e etern :) Betonul mai crapa (nu ai ce sa faci, lucreaza) iar pavelele se mai lasa in timp sau si mai rau mai se ciobeste cate una. Totusi, avantajul la pavele e ce se schimba mult mai usor…

    00
    • eu am niste tevi care strabat curtea, am preferat pavelele.
      In caz ca se sparge ceva, le scot si pun din nou mai repede decat as sparge betonul si as turna altul.

      00
    • Pentru că am văzut că sunt mulți ecologiști de duminică care citesc blogul, să știți că e o diferență foarte mare între beton și pavele când vine vorba de protecția mediului.
      Toată apa de ploaie în loc să ajungă în pământ, ajunge în canalizare, iar pe lângă faptul că afectează panza freatică, din canalizare ajunge mai departe în râuri iar în sezonul ploios din râuri înapoi în curțile oamenilor.
      Din acest motiv in Germania de exemplu, impozitul pe teren se plătește și în funcție de suprafața betonată iar piețele și trotuarele nou construite sau renovate nu se mai betonează ci se folosesc pavele.

      00
    • Pentru ca am vazut si eu bezmetici de joi, sa stiti ca nu a zis nimeni ca arunca apa meteorica in canalizare
      Si in Romania se plateste daca faci asta, de exemplu in Brasov sunt firmele platesc

      00
  8. Se vede ca nu stiti cum functioneaza transportul de balast.
    La balastiera este de obicei o vola imensa, care pune o cupa de piatra si o cupa de nisip in masinie de 2.5T. Eh, masinile astea nu au cum sa lase 1MC la tine si restul la altcineva, decat daca dai la lopata si te asiguri ca ai luat 1MC. Evident ca nu va face nimeni asa.
    Ah si daca nu stiati, la balastiera 1mc este de obicei 30 lei, iar cei care aduc cu masina de 2.5T iau in general 200 – 250 lei.
    Si nu, nu au cum sa-l puna in „cutii” de 1x1x1, cutia fiind mai scumpa decat balastul. Asta inseamna transport cu macara.

    00
    • pe bune la 400-500 de lei pt 2m nu ii poti imparti ochiometric la client? chiar daca iei 3 mc sa fie „bine” de 90 de lei? ca oricum faci 500. hai las-0-n sangue

      00
    • nu ai cum doar daca esti un analfabet, altfel orice sofer de cifa iti poate calcula volumul exact al spatiului in care vrei sa pui materialul.

    • Daca tu compari bascularea de balast cu turnarea de beton cu CIFA nu avem ce discuta.
      CIFA are melc, poti controla extrem de usor cat torni si da, poti duce 1 MC la X, 2 MC la Y si restul la Z.

      Uite aici cum se basculeaza https://youtu.be/w73iRKR5WRA?t=80 . Opteste tu balastul dupa 1mc. Nu isi asuma nimeni asa ceva. Cel mai ok e sa-ti aduca ~1mc, ochiometric si sa platesti pentru o masina de 2.5 T.

      00
    • Ba baiatule, daca in masina ta incap 3mc, imparti in pula mea bena in 3 cu scanduri fixe si scoti una sau doua inainte sa basculezi.

      00
    • @ naim
      Hai că vin cu camioneta mea la tine, cu scândurile și arată-mi cum se face – și mai ales cu stau scândurile alea când basculez o parte din balastru.
      Asta dacă nu trece balastrul peste ele și se varsă.
      Sunt în domeniu de 20 de ani, și vii tu cu ideile tale geniale ( dobândite de la bătăturile la degete de la tastatură ) să-mi demonstrezi că-s prost.
      Mersi.

      00
    • @mirco, poate bataturile mele sunt de la prea multa laba (poti sa stii?) sau poate nu am bataturi pentru ca stiu sa imi protejez pielea fina de boier atunci cand pun mana pe sapa (sau pe ciocan ca poate iti suna mai bine).
      Scandurile alea nu trebuie sa fie la nivelul superior al benei ci mai inalte (suficient cat sa nu treaca materialul peste ele cand basculezi. Metode de fixare astfel incat sa nu plece odata cu restul de marfa este imposibil sa nu existe. Au inventat astia atatea… Stii, s-au facut masini electrice, submarine, rachete, nu e ca si cum inventam roata acum.

      La treaba cu cutiile de 1mc, problema ta nu e ca costa cheresteaua mai mult decat continutul si ca nu mai vezi tu cutia inapoi (in plm, iti platesc lemnul si-mi dai banii inapoi cand ti-o returnez) ci ca nu ai tu cu ce sa o dai jos din masina. Dar, evident, asta inseamna hartii si inregistrari in contabilitate. Apropo, cate bonuri fiscale ai emis pana acum pe balastrul livrat?

      00
  9. Acel moment când cumperi panou solar de apa calda, și de la magazin primești o broșură cu o lista lunga de firme „autorizate” care de fapt nu fac montaj pentru panouri, doar service de centrale pe gaz.
    Nu-i nimic, am montat eu, după care am mutat banii din buzunarul din dreapta in cel din stânga.

    00
  10. Ce sa mai vorbim de astea când multi oameni care au diverse afaceri stau toată ziua cu telefonul in mână și butonează pe internet dar nu își fac un site cu minime informații despre afacerea lor – ce servicii oferă, cam cat costa, un program de lucru, date de contact etc.

    Cumva in mintea lor nu se face legătura – eu stau toată ziua cu telefonul in mana, așa fac și alți oameni dar daca oamenii aia vor sa caute serviciile/produsele mele cum mă găsesc ???

    Așa că asta cu oferirea serviciilor de transport/montaj deja este next level – iar asta pentru că declarativ oamenii spun că vor să trăiască bine dar în fapt ei cred că ar trebui sa trăiască mai bine pur și simplu, nu consideră că ar trebui sa muncească/gândească mai mult că să trăiască mai bine.

    Un alt aspect extrem de important în România tine și de sumele pe care oamenii sunt dispuși să le plătească pe un produs – când se asigura transport + montaj totul trebuie sa fie bine, adică și pavelele și montajul ori asta presupune niste costuri suplimentare pentru mașina de transport cu o mini macara, oameni pricepuți care sa monteze etc.

    Ei, de multe ori oamenii se uită și vad X lei un mp de pavele și X * 3(sau 4) costul de mp de pavele montate și spun că nu are rost sa dea atât că găsesc ei pe cineva care sa le monteze – asta și pentru că de multe ori nu există informații clare despre costul a diferite operațiuni, astfel că în final cu tot cu alergătură și munca proprie ajungi cam tot pe acolo ca și cum ai fi luat de la o firma cu totul inclus.

    00
    • Asa cum s-a mai spus, motivul pentru care multi nu intra in online este simplu: nu au nevoie.
      Aici e o problema care deriva din numarul scazut de meseriasi, lipsa de capabilitati manageriale si din apetenta la risc foarte scazuta.
      Daca un nene face o activitate foarte bine, are de regula mai multi clienti decat poate satisface, deci nu are deloc nevoie de reclama sau prezenta in on-line.
      La fel, neavand experienta si nici abilitati manageriale, plus o frica de risc, nu face pasul mai departe in a-si scala afacerea, prin angajarea unor oameni, dotarea cu scule si utilaje mai noi/multe, reclama,etc…
      La noi este o lipsa acuta de oameni care sa iasa din siguranta oferita de munca part-time ca meserias sau de munca full-time la negru, si care sa isi asume antreprenoriatul, cu tot ce presupune acesta.

      00
    • Pe mine ma dispera aia de stiu ei mai bine ca clientu il agati doar daca suni. Au anunturi pe oleics si pe celelalte siteuri si le scrii cu sub si predicat cu ce vrei unde vrei tot tacamu, nu negociez nimic niciodata si ei – „suna-ma”
      Pai boss nu vreau sa vb cu tine tocmai ti0am explicat tot ce vreau, poti? daca da sigur te sun, da nu ma pune dupa ce ti0am scris volumu 1 de 500 de pagini cu tot ce vreau sa te sun sa iti recit din anunt, nu fi retardat.

      00
    • l-am ajutat pe un nene cu tractări la un moment dat într-un mod simplu:

      bosulică, nimeni nu caută „tractări popescu”, nu mai faci outdoor și adwords cu asta. fă cu „tractări județul tău”.

      m-a sunat după juma de an să-mi mulțumească. el se gândea la brandul lui, își colantase mașinile, dar omul care are nevoie nu caută niciodată numele, caută „serviciu oraș” sau „serviciu județ”.

    • @Vali
      Dar si dupa ce dl Popescu va ajunge celebru, o sa iti spuna „vezi mai Vali, tot eu stiam mai bine, acum oamenii cauta dupa numele meu” :P

      00
    • @Daniel „sau de munca full-time la negru, si care sa isi asume antreprenoriatul, cu tot ce presupune acesta.” păi tizule, când vezi cât de mult te „ajuta” statul pe tot parcursul unei firme, ba chiar și inainte si chiar și după existenta ei… te gândești că mai bine îți dai cu tesla’n ouă :(

      00
  11. La altii se poate. Specifici ca vrei livrat la adresa, pe o raza de 50 km costa intre 35 si 50 de euro, indiferent ca iti livreaza un plic sau sase paleti. Cand vrei container de moloz, de exemplu, costurile sunt defalcate. Transportul, chiria containerului plus greutatea molozului. Cand iti vine meseriasul, la fel: deplasare plus materiale plus manopera. E atat de simplu. Trebuie sa iti schimb un bec? Nicio problema, 20 de euro deplasarea, 20 de euro manopera si 10 euro becul.

    00
  12. @Vali
    Referitor la pavele, incearca sa cauti o firma care le si produce, ei au sigur echipe care livreaza si monteaza.
    Eu asa am procedat, costul a fost undeva la 20E mp cu tot cu livrat, nisip, montaj, borduri, rigole,schimbat gura canal.

    00
    • ai fi surprins.

    • Bafta si la asta.

      Plus ca daca vrei sa te bage in seama, vorbesti din timp. Poate primavara cand se incepe lucrul sau toamna cand nu mai e de lucru.

      Am cautat anul trecut pavaj pentru 200mp, ma gandeam ca poate fac vreo reducere la cantitate mai mare. De fapt cantitate mare e mii de mp, astia 200 ai mei erau resturi, nu se baga nimeni. Am gasit doar toamna tarziu, apoi am sunat in primavara, am platit in martie, ca in aprilie incepea productia si mi s-au adus la sfarsitul lui aprilie. Iar cu livrarea, gramada de peripetii, nu imi ajunge spatiul aici.

      In general exista echipe care monteaza pavajul, le dai modelul de pavaj si ti-l aduc, iar manopera e cam cat pavajul. Doar sa ai grija sa vezi niste lucrari facute de ei inainte.

      00
  13. Are careva idee unde gasesc o firma care vinde copaci mari (10 ani) pe langa bucuresti si care ofera si transport?

    00
  14. NOU
    #72

    pe aici sunt uzuale man.urile 8×8 de 40 to (încărcate, așa, pe la 70 to; ha-ha) – prea multe combinații nu sunt practic posibile. eu când am avut nevoie de balast/nisip/piatră spartă, cantități mici care nu justificau un transport distinct, am rezolvat așa: 1) aflat care este șantierul care lucrează ACUM cu așa ceva (de obicei consolidări/reabilitări de drumuri); 2) luat legătura cu constructorul; 3) luat legătura cu transportatorul; 4) găsit cel mai convenabil punct unde se poate descărca marfa pe o perioadă limitată de timp; 5) ceva furgonetă (merge și o căruță) + puțină lopată care n.a omorât încă pe nimeni.

    00
  15. Am avut aceiasi problema cu termopanele. Le luam de la o firma, le livrau ei. Dar pe urma sa gasesc pe altcineva sa la monteze. Si pe urma pe altcineva sa repare glafurile.

    00
  16. Legat de tot pachetul, vanzare/transport/montaj nu se merita, mai ales pentru firmele mari gen Semmelrock/Elis.
    Pentru firme mai mici care si produc, da, isi permit sa ofere tot pachetul, ca ala e un mare avantaj pentru ei. Dar astia sunt putini si de obicei destul de ocupati.

    Am luat de la Semmelrock 200mp de pavaj direct de la fabrica din Bolentin. Pe langa costul pajajului, 1400 lei transportul, 1000 lei paletii. Acum caut echipa catre sa-l monteze.

    00
    • faci parte din problemă. nu trebuia să cumperi fără montaj.
      ei nu vor oferi montaj atâta timp cât au clienți.

    • Eu consider ca nu poti compara la calitate un pavaj facut de o companie mare cu una mica. Bine, nici la pret.
      Si cel mai corect este asa din punctul meu de vedere, iau de la X pavaj, de la Y transport si de la Z montaj, in functie de pret. Acum ca poate fi X = Y sau X = Y = Z e alta treaba.

      PS : BlackFriday offer, doar la fabrica.

      00
    • Tot de la Semmelrock am luat si eu, toamna au avut reduceri, la fel si in primavara.

      Vara am cautat la o firma ce oferea si transport si montaj, era cam 90 de lei mp la ce am dorit eu, in toamna si primavara urmatoare am luat acelasi pavaj cu 61 de lei mp, transport gratis cu macara (la montaj am avut om).

      00
  17. Asa se educa clientul :)

    00
  18. Prin martie am incercat sa gasesc mesteri sa monteze pavajul (cam 70mp), cu materialul meu. Am gasit echipa, suna foarte promitator (max 4 zile si pret accesibil) la prima discutie.

    Dupa ce a venit pavajul, i-am sunt sa programam montarea:
    „Aaa, pai nu putem acum”
    „Bun, cand puteti veni?”
    „Nu stiu, suntem foarte ocupati, mai sunati-ne la inceputul lunii iunie”

    Sa vezi ce frumos stiu sa pun pavajul cu model bradut ….

    00
  19. Pentru cantitati mici de nisip/pietris sunt 2 variante, ambele de la hornbach:
    1. sub 150 kg, iei saci si cari cu masina.
    2. peste 150 kg, remorca. Remorca ori o iei moca de la hornbach, ori o gasesti cu 50 de lei pe olx.
    Daca n-ai carlig, da-mi de veste si facem treaba intr-o dupa-masa

    00
    • NOU
      #86

      1 mc de balast are pe la 1,5 to; dacă vrea 2, sunt +3 to. sacii iasă din discuție la cantitatea asta, rămâne remorca+lopata+cățiva gangsteri. n.am idee dacă merită hornbach; ideea este să te intersectezi cu un truker care trece pe.aproape+ceva utilaje wola/jcb (are orice primărie). e România, puțină descurcăreală is mandatory.

      00
    • e mașina Autonom, nu cred că pot pune cârlig pe ea :D

  20. Eu am patit-o cu rulourile. Le-au montat, au testat fiecare motor folosind un prelungitor și mi-au spus ca ei nu sunt electricieni sa le cupleze la întrerupător, mi-au lăsat firele în aer afara.

    00
    • Si tu ai fi vrut sa-ti faca lucrarea de electrica niste omuleti necalificati pe electrice?
      Daca apasa copilul pe intrerupatorul de rulou si se curenta ca a incurcat un dorel masa cu faza?

      00
    • Nu, ma așteptăm ca din moment ce monteaza rulouri electrice, sa vina și cu electricianul care sa cupleze ruloul. Altfel vinzi numai rulouri manuale. Când vine ala sa iti monteze aerul conditionat, nu iti trage conductele și îți lasa firele în aer.

      Nu a fost neapărat o problema, mi le-am cuplat singur, circuitele erau trase, trebuiau doar firele cuplate în doza. Cert e ca m-am cacat pe mine de frica suit pe scara la 5 metri.

      00
    • haha, bun de tot.

      :(

      00
  21. mi-a recomandat cineva un băiat care aduce balast, in 45 de minute era la mine la poartă. 250 lei 1mc.

  22. Cred ca stii foarte bine ca noi, rumanii, suntem pe invers fata de Vest sau US cand vine vorba de costurile serviciilor. In sensul ca noi avem servicii ieftine si produse scumpe. Pentru noi este complicat sa intelegem valoarea unui serviciu, tot timpul o sa existe un baiat care rezolva mai ieftin dar care nu plateste taxe si impozite.

    Nu stiu acum care e situatia dar intr-o vreme era plin .ro de siteuri care vindeau marfa de pe sportdirect deoarece oamenii preferau sa astepte 2w pentru o pereche de pantaloni la 150 lei + 20 lei transport in loc sa primeasca produsul intr-o saptamana si sa plateasca pe aceeasi pantaloni 100 lei + 50 lei transport.

    100 mp de pavaj, cam 6-7 paleti, aprox 7 tone de marfa.

    Presupunand ca exista acces TIR la adresa, transportul (pe o distanta de 500 km) + descarcarea (lift & liză) te ajunge cam 1.800 lei.

    Daca ai un producator sau distribuitor local, scade pretul considerabil. Cei mai multi ti-l baga in pretul de achizitie si-l transforma in selling point. „Iti oferim transport si descarcat gratuit”

    Cand cumperi pavaje la 100+ lei/mp, nu-i mare deranj sa dai 2.000 lei pe transport si descarcat. Dar cand cumperi la 30-50 lei/mp, poate deveni o problema. Si cei mai multi vor ieftineala fara sa tina cont ca pe termen mediu si lung vor exista costuri aditionale.

    00
    • Cei mai multi vor ieftineala pentru ca nu isi permit lucruri mai scumpe. Si asta se inta pla in toate domeniile, nu numai in constructii si amenajari exterioare.

      00
    • Cunoscutu de băieți mai ieftini, care nu plătesc taxe și fac una-alta au derivat din sărăcie. Oamenii nu au bani să plătească tot cu factură și garanție, iar aia de o fac după program, nu câștigă suficient de bine încât să nu mai fie nevoie de bobinat după program pentru bani de un cico.
      Sună mai bine 100 de lei montat ceva pe NV, decât 200 cu acte.

      00
    • @Andrei G, @Ionut M
      Fireste ca multi omeni vor ieftin pt ca nu au bani. Dar care este relevanta in discutia de fata a motivului pentru care doresc ieftin si de ce s-a simtit nevoia de a se puncta acest lucru?

      00
  23. sunt egoisti

    00
  24. @Vali din cate stiu si Elis Pavaje din Sebes/Alba asigura transport si montaj la marfa cumparata (contra cost desigur).

    00
  25. Am pus vara asta pavele. Comandat online, livrat 1 saptamina mai tirziu. La fel cu piatra sparta pentru baza. A venit caminul cu exact volumul care am cerut. Am inchiriat o masina de compactat care era prea mare pentru a o cara cu masina mea asa ca am inchriat un van sa o duc si aduc.
    Magazinele au camioanele lor de livrare sau (cel mai probabil) au contractori independenti pentru livrari care sint chemati in functie de ce trebuie livrat.

    00
  26. Ai intrat în directorul cu poze al lui Cristici :) ?

    00
  27. Magazinul de bricolaj unde am lucrat vindea printre altele şi uşi metalice de apartament. Se oferea transport gratuit pe raza oraşului şi contra cost prin alte locaţii plus un colaborator care pentru cca 120 de lei demonta uşa veche şi o monta pe cea nouă. Pe o rază de vreo 30 de km este singurul magazin care oferă aşa ceva. Toată lumea mulţumită, patronu magazinului că-şi vinde marfa, ăla care montează uşile şi clientul că nu-şi mai bate capul să găsească transport şi meseriaş.

    00
  28. Voi vorbiti ca nu gasiti transport pt cateva tone de material.
    Acum vreo 2-3 am vrut sa cumpar saltea de la Jysk. Dupa ce alegem modelul, ma duc la casa sa platesc si intreb cat costa transportul. „Nu oferim!” Scurt si la obiect, nimic altceva. Bineinteles ca am cumparat din alta parte.

    00
    • bine că nu ai avut pretenţii şi de montaj
      P.S. Salteaua se transportă pe plafonul maşinii personale dar îţi trebuie două ajutoare care să o ţină prin geamurile din spate deschise. :))

      00
    • O pui pe pavilion și cu o folie stretch, este 25 lei sulul (și e lung rău) dai geamurile jos, dai roată de câteva ori, în fata și în spate, mergi încet și aia e. Cu placere.

      00
  29. Chiar acum cateva luni incepusem sa ma documentez cat ma costa sa schimb pavelele din curte. Am vazut ca cei de la Elis Pavaje ofera un serviciu complet de proiectare, transport si montaj.

    00
  30. Când am renovat prima dată am făcut o combinație, am programat livrarea în ziua în care au venit băieții la lucrare și s-au ocupat ei de cărat. După ce i-am întrebat dacă sunt de acord cu chestia asta, că nu-s vită să pun oamenii la munci asupra cărora nu ne-am înțeles.
    La următoarele lucrări (separat balcon și bucătărie) am ales magazinul de bricolaj care oferea transport până în casă, inclusiv la etaj. Toate celelalte ofereau până în fața blocului.
    Lumea „lasă, le mai dai 50-100 la băieți și ți le cară”.
    1. Nu-mi place să mă milogesc și nu-mi plac lucrurile nesigure.
    2. Dacă ăia aveau orar de respectat, „avem 10 livrări dintre camionul ăsta azi, n-avem timp juma’ de oră să vă cărăm astea”, eu ce făceam?! Venea „lumea ” să mi le care?!
    Așa, am plătit frumos la casă transportul (preț diferit la parter și etaj) și nu m-a durut capul. Și la vremea aia stăteam prost rău cu banii.

    La mobilă, la fel, am plătit de la început, la magazin: mobila, transportul și montajul. Cred că într-un rând am prins o promoție și a fost transportul gratuit, dar nu mi-am complicat existența să găsesc pe altcineva, să combin programe,

    00
  31. Este chestiune mai veche, de peste 20 de ani. Orice cărătura este la mica intelegere, iar livrarea este până la intrarea în scara blocului, chiar dacă vrei să plătești. Din perspectiva economica, povara/dificultatea/costul creării unor grupaje de servicii pe lanțul de valoare este transferata clientului. Din cele 3 optiuni: a) servicii integrate de acelasi operator; b) servicii integrabile dar oferite de operatori diferiti; c) „cooperative” adică înfrățire informală prin agregarea ocazionala de servicii complementare. Adica atunci cand cumperi o usa, vanzatorul iti recomanda 1-3 prestatori care sa iti acopere nevoile (montaj, finisaj, debrasare deseuri). Sau retailerii mari de DIY sa iti puna la dispozitie o lista de n companii de meseriasi integratori, care dau factura si ofera garantia manoperei.

    00
  32. Am dus pavelele de la Praktiker pina in Ghimbav cu o mașină cu macara de pe OLX. 6 paleți 450 lei transport in 2018, cred că am mai scris pe aici, i-am așteptat o ora nu mai veneau, i-am sunat, rasturnasera pavelele in giratoriu, s-au ciobit citeva, problema a fost că se răsturnase paletul și nu mai putea fi descărcat cu macaraua. Numai belele cu pavajul ăla, am mai scris l-am montat eu în final că au plecat meseriașii.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)