BMW X1 testdrive (2010)

Pedal to the metal! Zilele astea m-am plimbat cu un X1 prin Bucureşti şi prin provincie. Masina e ceva excepţional.

  • motor de 2 litri, 177 cai, diesel, cutie automată, preţ de pornire 27.000€.
  • cutia face toţi banii, atât în oraş, cât si la drum. prin bucureşti cel puţin a fost o încântare să mă înghesui câteva ore. iar la drum, ştie când e nevoie să treacă într-o treaptă superioară, pentru a putea depăsi în siguranţă.
  • stabilitate bună în curbe şi la frâne bruşte. ţinută bună pe drum neasfaltat. am băgat-o pe un drum de ţară si n-a comentat, desi nu erau cele mai bune cauciucuri pentru aşa ceva. e oarecum ciudat pentru că masina e o corcitură de gip cu compactă.
  • trapă panoramică. e mişto să vezi cerul în timp ce stai cu orele în trafic.
  • spaţiu destul pentru pasagerii din spate, parcă puţin mai mult decât la x6, menţinând un portbagaj spaţios.
  • consumul mixt arătat pe bord, 9 la sută, 75% mers în oraş. puţin mai mult decât 5,8 pe care îl menţionează fişa tehnică.
  • zvoner zice că masina nu îşi are rostul. aş vrea să îl contrazic. nu înteleg rostul x3ului, care nu e nici gip, nici sedan. x1 ar putea fi în gamă cu a4 allroad, un crossover pentru care care stau în pipera sau domneşti la ţară si vrei sa ai un pic de putere/siguranţă când intri cu ea în zăpadă sau noroi.
  • lipsa unui trepied m-a oprit să fac un clip în care filmam oamenii care se opreau să o admire pe stradă. maşina e spectaculoasă, iar 30% din cei care o admirau erau femei.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. treapta inferioara :D

    00
  2. Intr-adevar, e o masina adevarata, cum ai si descris-o. Dar oare in oras nu e prea mare? Oricum cauti cu lupa un loc de parcare…

    00
  3. Intr-adevar exceptionala masina. Sigur, destul de scumpa – deh e BMW – incepe de pe la vreo 27,400 si daca vrei sa o faci beton te ajunge lejer la 40.
    Dar imi place la nebunie.
    Nu stiu dc la treapta inferioara se refera. Stii cum e: dieselul cand si-a atins cuplul poate fi turat oricat – nu va merge mai tare; trebuie urcat in treapta sup ca sa avanseze.

    00
  4. Mie nu-mi place absolut deloc designul. Dar evident ca e o chestie total subiectiva. :-)

    00
  5. @Marius Moga : . Are 4.45m lungime, adica cu 8cm mai scurta decat un BMW seria 3, si cu 16cm mai lunga decat Dacia Logan (modelul nou, facelifted). Nu e mare. Mare e un Ford Mondeo ( 4.83m lungime ), desi nici cu asta nu-i chiar greu prin oras.

    00
  6. ce-a spus Adrian (zvoner) au zis mai toți cei cu care am discutat după ce am pus mâna pe bijuteria asta acum ~juma’ de an la Pitești: că e un X5 pentru femei, că e alternativă pentru cei care n-au avut bani de X6, că nu face banii, că e o mare porcărie, că așa și pe dincolo. desigur, strugurii sunt acrii și de la volanul unui Logan e cam greu să apreciezi această mașină, însă.. nevermind :-)

    sincer, mă bucur să citesc lucruri frumoase despre o mașină pe care eu aș da banii în contextul în care mi-aș permite s-o și conduc vreo câțiva ani, nu numai s-o țin parcată în fața casei sau în curte.

    nici mie nu-mi place foarte tare actualul X3, însă versiunea promisă pentru sfârșitul acestui an și începutul lui 2011 se anunță mai frumoasă și ceva mai puternică, deci un concurent serios pentru X1 în mintea celor care vor să-și ia un SAV/SUV în viitorul apropiat.

    00
  7. Am condus varianta diesel de 204 CP si e absolut senzationala – are si un consum mai mic, fiindca e motorul mai puternic si nu trebuie calcata atat de des, si sta super bine pe sosea, neasteptat de bine. Imi place. E o masina sport ridicata, super pentru Romania.

    00
  8. voiam sa zic si eu de kick-down. da nu mai zic. :)

    00
  9. 9 la suta in oras… diesel….pe benzina cat o fi?!

    00
  10. Banuiesc ca vroiai sa spui ca stie cutia cand sa dea inferioara, pentru rezerva de putere in depasiri.

    00
  11. Chiar cazi in penibil cateodata, pai cum doamne sa se opreasca lumea pe strada sa admire x1?:))))))si mai ales in bucuresti sau brasov:))))
    Daca mai ziceai ca admirau un vanquish sau un scaglietti intelegeam.

    00
  12. Mica rau. :)
    Barbatii adevarati conduc asta

    e drept, prin Bucuresti nu poti iesi cu ea. Dar orisicat.

    (pentru pustii care se dau pe net: a fost o gluma combinata cu ironie, nu va bateti capul!)

    00
  13. @ionel
    Cât un c1 pe benzină încărcat cu 5 persoane,

    00
  14. Acelasi interior de rahat ca la toate bmw-urile.

    00
  15. …si-ncepura sa apara si haterii de BMW :) stai sa-si anunte si prietenii, sa vezi atunci…

    00
  16. Wow, pare tare misto ! (asa pofta imi vine sa conduc, pacat ca nu am carnet inca.. :( )

    La Dacia Duster ai facut test drive ?:) Cum ti s-a parut ?
    Zilele acestea voi merge sa ma uit si eu la ea, sa fac cateva poze si eventual sa ma plimb putin (nu sa conduc), sunt tare curios cum e.

    00
  17. Ce culoare de Duster are. :)
    Masina pare numai buna pentru femei dar mai ales pentru Romania.

    00
  18. Intrucat eu inca sunt marcat de „simpatia” pe care mi-o aratau zburatoarele, de fapt nu mie, ci fostei mele masinute, ma intreb cat de usor o fi sa cureti o trapa panoramica de asta dupa ce esti… bombardat :D Sa ne bucuram ca nu zboara vacile…

    Dar sa nu fim rai, masina arata intr-adevar bine, mie un consum urban de 9% diesel pentru motorul 2.0 177cp cutie automata nu mi se pare deloc mare, iar cei care vor si lux si confort si consum de 3% diesel in oras au bineinteles varianta VW Lupo… Asta pentru ca am vazut comentatori minunandu-se de consum.

    00
  19. @takju.C1 nu poate baga 5 persoane in el…are 4 locuri in talon…:)

    00
  20. Bai, io din cate imi amintesc am scris ca initial credeam ca X1 n-are vreun rost pe lume, da’ ca testul cu ea m-a convins ca are :D

    E singura masina de la BMW pe care mi-as lua-o si maine daca as avea bani (nu ca alelalte n-ar fi dementiale in general, dar nu sunt eu din publicul tinta). Cu xDrive, musai.

    00
  21. Ceva imi spune ca nu esti genul de om care suporta sa fie tras de maneca, dar eu am sa fac totusi asta (promit sa nu-ti rup tricoul). Omule, lasa masinile. Pe bune – scrie despre ce vrei tu (femei, gadget-uri, produsele/fanii Apple pe care nu le/ii intelegi si, prin urmare, te enerveaza), dar nu despre masini. Din ce ai bagat aici despre X1, imi dau seama ca ai atatea lucruri in comun cu industria auto si sesiunile de test-drive pe cate are Ghandi cu Proiectul Manhattan. Serios – spre deosebire de luzerii care n-au tupeul sa ti-o zica in fata, eu chiar iti vreau binele.

    00
    • @Zed: iti voi spune un mic secret, daca tot nu ne vede nimeni. oamenii care cumpara masini nu se pricep deloc la ele. ei vor sa stie lucruri de baza, cum sunt cele desfasurate in articolul asta. daca au nevoie de pareri mai experimentate, cumpara o revista sau intra pe un site auto gen automod sau drive-test. acolo gasesc pareri de experti. dar baza omului normal este „cat consuma, cum se misca, prinde 200”. asta asa, pentru informarea ta personala.

      despre firefox pot sa imi dau cu parerea? ca nu sunt programator. dar despre computere? aici am o diploma de lipitor de integrate, ma face aia specialist si in photoshop si in 3dmax?

  22. Nu inteleg de ce spun unii ca X1 nu are sens. Eu nu mi-as cumpara acum un SUV, dar X1 este altceva. Eu am mers cu acelasi motor, dar cutie manuala si tractiune spate.

    Masina este mult mai dinamica decat orice alt SUV. Asta o face speciala. Are reactiile alea de tractiune spate (nu stiu cum o fi cu 4×4) si iti da senzatia de soliditate. E compromisul ideal intre o berlina si un SUV, pentru ca arata ca un SUV, dar se misca aproape la fel de bine ca un Seria 3.

    Mie nu mi-a placut prea mult pe drumuri de tara, cu denivelari mari. Are suspensiile prea tepene pentru asa ceva, dar pe sosea e o placere.

    PS: E singurul SUV pe care l-as cumpara si e singurul SUV pe care l-as cumpara fara 4×4 :)

    00
  23. Mi se pare un seria1 ingrasat. Nu ai zis daca e 2WD, din cate stiu anuntasera ca X1 va fi primul X si cu 2WD, tinand cont ca i-au pus doar diesel si e facut pentru oras mai mult, era interesant daca se simte diferenta. Si o intrebare legata de trapa (n-am mers niciodata in una cu panoramica): nu e suparator sa te bata soarele in cap toata ziua sau are husa protectoare sau ceva asemanator?

    00
  24. Pe cand un test drive la Duster? :D

    00
  25. La ” o treapta superioara ” te-ai referit la S (sport) nu-i asa?
    Pacat ca nu are schimbatorul ca la x6/x5.

    00
  26. Iar multi cunoscatori pe aici , mi-a placut aia cu treapta inferioara la diesel.
    Zoso, nu compara x1 cu allroad. sunt masini diferite, performante si dimensiuni diferite. Conform unei sondaj realizat de BMW … dezvaluit de CEO-ul firmei bavareze Norbert Reithofer … cica 80% din posesorii de Seria 1 traiesc cu impresia ca masina de sub curul lor este … tractiune fata. OPTZECI LA SUTA ! Cam la fel ar fi si cu x1. Si parerea mea este ca x1 este o masina care nu are ce cauta pe piata , la fel ca x3 de exemplu care e praf la performante. Ba chiar s-ar putea ca x1 sa fie mai practic si bun decat x3. La capitolul motorizare, cai putere , tractiune, consum masina sta excelent oricum.

    00
  27. Siii.. ai de gand sa o cumperi ?:)

    00
  28. @krakatau
    Jeremy Charles Robert Clarkson… u bastard!

    00
  29. @ionel
    Haidi acuma… vrei să spui că nu te-ai întors niciodată de la disco cu 3 prieteni + nevestele lor în poale?

    00
  30. O stii pe aia cu „Jos cenzura”?

    00
  31. @Zed: in spiritul „Sunt mai informat despre industria asta decat crezi tu” am sters comentariul tau si te astept cu unul asumat. ca asa, de anonimi buni la toate e plina lumea.

  32. Mda. Inca unul pentru care este mai importanta persoana emitenta a unui decat mesajul insusi. Pacat. Vezi sa nu dai „accept” din greseala la comment-ul asta.

    00
  33. Volanul BMW-ului e fabricat in Romania. La Arad.

    00
  34. X1 este un model foarte reusit, au avut timp de teste si imbunatatiri. Comentatorii tai sunt deosebiti trebuie sa apreciez „inventivitatea” in afirmatiile lor :))
    Stilul bavarez a demonstrat ca stiu sa faca masini.

    00
  35. Mişto rău modelul, dar ai idee ce minunat e să te prindă grindina cu un astfel de plafon? Asta indiferent de model şi marcă. :D Deci, mai bine Duster. :D

    00
  36. Stiu ca s-a mai zis, dar: treapta inferioara.
    Stiu ca in articol e vorba de o cutie automata, dar gandeste-te cati noobi cu cutie manuala o sa iti citeasca articolul si cum o sa bage ei intr-o treapta superioara la momentul unei depasiri, ca asa au citit ei ca face una automata.

    00
  37. hai care ai 27…27 de mii de euro.noi nu prea aveam paine pe masa si tu vi cu un asemenea post,bun de altfel.Iati tu masina…

    00
  38. A, pai te-am vazut prin capitala. Nu erai atent la trafic, erai atent la pietoancele de pe trotuarul din fata mec-ului.

    00
  39. Nici eu n-am banii astia! Deci sa-ti fie rusine Zoso ca pui adica „vi” cu asemenea postari.

    00
  40. @takju: sunt om insurat si am trecut de multisor de varsta discotecilor si a prietenilor fara masini.

    00
  41. te citesc in fiecare zi. asta se poate verifica.
    ceea ce nu inteleg este de ce toti romanii au o aplecare speciala in a intra pina-n gat in penibil.
    asta cu x1 e o publicitate prost facuta. si face parte din categoria publicitatii la ceva ce tot romanul se pricepe. masini. femei. bautura. mincare. fotbal. karate. si inca multe altele.
    de data asta m-ai dezamagit.

    00
  42. @Jean: In primul rand, volanul este fabricat in Lugoj, la Autoliv. In al doilea rand, o gramada de masini au volanul fabricat in Romania, de acelasi producator, Autoliv. Nu e nimic spectaculos.

    00
    • @Kiky: si cutia de viteze e pe la noi facuta. sunt multe piese de la multe masini facute la noi. problema e ca noi exportam un volan de 50€ si importam masina de 35.000€

  43. Faza cu „oamenii care se opreau să o admire pe stradă” mi-a amintit de unul care a avut ocazia de a se plimba prin New York cu un Pinzgauer. Şi el spunea că foarte mulţi întorceau capul să-l admire, dar numai bărbaţi ;)
    @camionagiu: glumă, glumă, dar cunosc pe cineva din Bucureşti care are un Gaz 66 de armată. Şi este foarte încântat de el. Cică se trag maşinile din faţa lui când îi văd bara în retrovizoare :D

    00
  44. Vali, tot e mai bine să exportăm volanul de 50 € decât lingoul de oţel, lemn la metru cub şi în curând aur sub formă de minereu concentrat. Cât timp trăim din exploatarea resurselor noastre în loc de prelucrarea resurselor (altora) nu vom trăi deloc bine. Volanul acela este un mic pas înainte.

    00
  45. Da, aşa-i :(

    00
  46. Tin sa-ti spun ca eram si eu pietoanca, fix in zona aia. Si nu obisnuiesc sa fiu geloasa pe mine insami. Daca asa ceva poate fi posibil…!?

    00
  47. il citisem, vali, il citisem.
    citisem toate postarile inainte sa-ti scriu.
    nu ma apucam sa fac vreun review la alt review. desi la tine vad ca multi se ocupa fix cu asta.
    in fine.
    de-un „pamplezir”, xc60-u’ place lu’ mata?

    00
  48. nu l-am testat. m-am jucat cu un c30 si cu un s80.

  49. 80-u’, nota de la 1-10

    00
  50. cam 6. bărcos rău de oraş.

  51. mie tot nu-mi place masina asta. prefer un a4 allroad. :/

    00
  52. AM testat si eu masina in cadrul evenimentuluixDrive si chiar m-a impresionat, mi-a placut foarte mult si sunt curios cat de bine se va vinde in Romania, mai ales datorita faptului ca in RO. posesorul de BMW este privit ca fiind cocalar, priviti ce am scris si eu despre masina:

    00
  53. frumaosa masina dar…nici jeep nici turism..ceva intre…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube