Cum se fac banii online (fakeuri sau probleme)

Răspuns. Ușor, ușor de tot pentru că piața de fakeuri e în floare – deși e absolut banal să înfunzi pușcăria cu astfel de oameni. Tone de produse false sau dubioase, la preț de original. Și am observat și un nou trend unde comanzi ceva, primești ceva similar în ideea în care nu te vei deranja să îl dai retur. Chestia asta se întâmplă mai ales la persoane juridice, care nu se pot duce la OPC (OPC rezolvă doar plângerile persoanelor fizice). Bonus, produse defecte sau neconforme – sincer încep să cred mitul ăla urban conform caruia în Romania se aduc multe produse cu probleme.

O să vă dau câteva exemple personale, care m-au făcut să ajung la punctul unde nu mai comand absolut nimic de valoare din România.

1. Geanta buclucasă

Comand anul trecut, cu ridicare și plata fizică dintr-un mare magazin o geantă de firmă, cadou pentru prietena mea. 3500 de euro. Cu factura, garanție samd. I-o fac cadou de ziua ei. Geantă de calitate, ambalaj superb. Fata verifică seria produsului și afla că ea corespunde unei genti fabricate în 2017 – alt model, producător identic. Mă duc cu geanta înapoi, și comerciantul mă întreabă cum pot dovedi că acel produs este produsul ridicat de la ei. Ridic din umeri. Găsesc spre norocul meu niște poze date pe whatsapp unei amice, făcute în magazin. În cele din urma îmi recuperez banii. M-am mai făcut și de rușine fata de ea.

2. Baterie HP

Comand o baterie originala HP. Ajunge o altă baterie HP (alt voltaj, alt amperaj). Noroc că am verificat înainte să o folosesc. O dau retur. Vine bateria corectă. Fake ordinar, nu avea absolut nici o treabă cu cea din comandă, cu poza și specificațiile de pe site. Magazin mare.

3. Tablete

Comand 2 tablete – originale dar aveam să aflu ca provin de pe piață gri, pentru că nu erau pentru România. 2 luni a durat să mă milogesc de un vânzător dintr-un mare Marketplace să îmi emită factură.

4. Încărcător laptop

Comand un încărcător Lenovo. Verific cu comerciantul telefonic că este original, și datele tehnice. Sosește prin Cargus un cu totul alt încărcător. Îl dau retur cu schimb la destinatar. Sosește un nou încărcător, original, dar cu totul alta formă/tip fata de site, poze.

5. Tablă

Comand o tablă superbă de sticlă de vreo 400 euro, originala. Ajunge ceva dubios hand made de sticlă. O dau retur. Sosește o a doua tablă, identică cu stickerul de brand original pe ea. Sticker cu holograma. Fals.

6. Monitoare

Comand 7 monitoare de 43 inch, 4K, curved. Comandă de 8.000 euro. Absolut toate prezintă defecțiuni (pixeli morți peste schema producătorului). Le re-comand din Cehia, toate OK, alese aleator.

7. 3 laptopuri

Comand 3 laptopuri scumpe (undeva la 3000 euro bucata). Primul se strică (nereparabil) în circa 1 an. Celelalte 2 au probleme încă de la cumpărare. Le dau retur. Cele venite (noi) au probleme cu ecranul – dungi, pixeli morți. Pe laptopuri vârf de gama, cu 0 dead pixel guarantee.

8. Carcase și protecții

Sun să aflu daca magazinul are carcase Spigen originale. Vreau doar originale, prețul nu contează. Comand 3, ajung 2. După scandal ajunge și a treia. Toate fake, evident. Le dau retur, iar de la alt magazin, tot fake. Le dau retur, iau de la alt magazin, par originale, verific cu Spigen, sunt fake.

9. Încărcător laptop

După ce verific în prealabil daca produsul este EXACT cel din poza de pe site și original (cu serie clară de produs) comand un încărcător de 300 lei – pe site scrie mare original, OEM, și apare poza cu originalul. Sosește unul extrem de similar cu cel original. Verific pe net, replică. Îl dau retur și rog comerciantul să îl schimbe cu unul original. Toate erau la fel, citez.

10. 20 Caddy

Comand în jur de 20 de caddy pentru servere, 1000 euro. Toate false. Am reușit să rup în cursul montajului vreo 8. Erau gen de unica folosință.

11. Rack

Comand un rack pentru o centrală VOIP & DVR. Fake. Dimensiuni cu niste tolerante groaznice, alte poze fata de site, clar venit pe China și nu OEM.

Acum stau și mă gândesc. Daca 25% nu dau retur, și nu fac scandal – sau nu se prind, comerciantii ăștia fac o grămadă de bani vânzând produse neconforme cu marje de +100%, sau produse resigilate ca noi. Pariez ca procentul celor care nu se prind nu e 25%, e mai degraba spre 80%.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

216 comentarii

  1. Concluzia articolului e ca esti un cititor cu extrem de multi bani. Asta nu doar datorita celor enumerate mai sus ci si a faptului ca iti pasa pe ce dai fiecare banut (obicei sanatos).

    01
    • Sincer muncesc enorm pentru banii mei si imi doresc produse de calitate. Adica de pe Aliexpress pot lua si eu, si na, atunci as avea zero asteptari. E inadmisibil sa sun, sa imi confirmi ca e original si pe comanda si telefonic, sa pui poza pe site cu originalul, si sa ajunga o replica mizerabila. Ok, hai sa zicem in extremis, vrei sa vinzi fake-uri (chit ca nu e deloc legal) – poti scrie „compatibil”, sau „produs similar cu” sau orice de genul asta. Macar nu pui mare OEM/Original. Si unele sunt magazine marisoare.

      Iar pe produsele neconforme. Car 7 monitoare. Le desfac. Apare bucuria aia de produs nou. Si constat cu uimire ca toate sunt stricate. Toate. E statistic imposibil.

    • nu inteleg: asta nu intra la inselaciune? cei care le vand fac pe inocentii? care e diferenta ca in loc de produsul original nu ai trimis un cartof, ci o copie? poate nu stiu eu legile, dar nu cred ca asta ar fi doar o contraventie. cam la ce procent din comenzi patesti asa?

      00
    • @mst nu e doar inselaciune. E mai grav. Este savarsirea infractiunii de punere în circulatie de produse contrafãcute în forma continuatã, prev. de art. 83 alin.1 lit.b din Legea 1 nr. 84/1998 cu aplicarea art. 41 alin.2 din Codul penal

    • @Alter Ego
      1. Ne poti face un ghid :) despre cum sa depistam produsele fake?
      Cu cele pe care le cumperi des, banuiesc ca nu e asa greu, pentru ca incepi sa cunosti produsul, dar la cele pe care le cumperi prima data cum ar trebui procedat?
      2. Nu mi-e clar daca treaba asta se intampla doar la persoane juridice sau si persoanele fizice ar fi la fel de expuse la fake-uri chiar daca cumpara din magazine mari.

      00
    • Revin cu un articol. Geniala ideea!
      Si la persoane fizice se intampla. Doar ca nefiind cumparatori frecventi nu se prind.

      Apropo de produse cu probleme. Radio luat din Media Galaxy (200 lei) pentru bunicul. Nu se opreste complet din buton (ramane on in realitate pentru ca in 2H consuma bateria). Acum recent.

      Statii de emisie receptie luate din alt magazin. Fals grosolan. Daca dai stickerul de pe baterie jos sunt Made in PRC desi pe sticker scrie Made in Norway. Am si originale si au diferente subtile.

      Ce ma deranjeaza e ca produsele din afara nu au probleme de genul asta.

    • @Alter Ego ce sa zic, articolul acesta ma cam ingrijoreaza.
      Pana acum nici nu mi am pus problema de asa ceva, atunci cand am achizitionat ceva de la un magazin mare gen Emag (si vandut de ei, nu din marketplace).
      Are vreo limita hotia/inselatoria in Romania?

      00
    • Alter Ego: te stiu dupa poza ca esti veeeechi aici si chiar mi-au placut articolele tale, inainte scriai la articolele tale cu Autorul (ai si scris ca de acum esti Alter Ego). Pentru mine e usor sa scriu aici si sa te rog (si eu) sa ne faci un articol in care sa depistam fake-urile. Ii rog si pe ceilalti care doresc asta sa-si lase parerea (ma simt ca pe un forum acum, desi cred ca sunt 10 ani de cand nu mai frecventez asa ceva). Eu unul ori n-am patit-o, ori nu m-am prins eu, asa ca sfaturile tale mi-ar fi foarte utile (sper), pe viitor.

      00
    • Buna @DonOmar. Asa este. Am schimbat @Autorul cu @Alter Ego pentru ca multi credeau ca sunt autorul tuturor posturilor cu guest post. M-am indragostit de siteul asta prin 2007/2008.
      O sa fac un filmulet maine sa vezi cat de subtile sunt diferentele.

    • asta-mi place mie la blogul meu, că nu e nevoie să vă cocoloșesc.

    • Zici că produsele din afară sînt în regulă. Prin „afară” la care țări te referi?

      00
    • doamna 30 de ani, 1.80, fund bombat, sani generosi, buze apetisante, vand frigider Arctic, model 1997.

      00
    • NOU
      #13

      Are garantie?

    • Da, e cu bani dar daca citesti articolul o sa observi ca majoritatea achizitiilor sunt pe firma. Nu cred ca are nevoie personal de 7 monitoare :)) .
      Toate sunt achizitii normale. Mai putin geanta, Nu as da atatia bani de o geanta in viata mea! Dar asta e alta poveste :P

      00
    • Prin 2005 – 2007, Altex Si MediaGalaxy comercializau produse Sony Vaio aduse pe cai nelegitime din Turcia. Acestea erau produse in Turcia pe licența OEM. Dacă verificai s/n pe site-ul producătorului nu rezulta nimic.
      La fel si cu garanția, normal trebuia sa Primești garanție originala Sony, totuși primeai garanție de Altex.

      00
    • jeez, poate munciti mult, dar cum naiba sa dai mii de euro pe o geanta? e o geanta. doar parvenitii gen udrea & altii arunca aiurea cu bani pe un accesoriu. iar ea aici era mai desteapta decat autorul, macar nu erau bani munciti.

      00
    • NOU
      #17

      Daca ii aduce un zambet atunci cand o foloseste, eu zic ca merita oricat.

    • Nu ar fi fost ok sa spui si magazinele de la care ai luat tepele astea?
      Adica daca doar spunem ca unii sunt mizerabili si ofera produse contrafacute pe piata, nu spunem care sunt magazinele respective, le dam ocazia sa faca acelasi lucru in continuare.

      00
    • Nu e ok juridic.

    • Ghid de cumparaturi? E ca si cum ai lua sfaturi despre cum sa futi femei, de la un virgin. Pai nu e clar ca nu se pricepe Alter Ego la cumparaturi? El singur se lauda cu cate tepe a luat.
      E ca si cum ar veni unul si s-ar plange ca s-a dus in Thailanda sa faca sex cu localnicele si se plange ca a nimerit o gramada de “baietei” in aventurile lui. Apoi vrea sa va dea sfaturi despre cum sa nu nimeriti “baietei”.

      Mai are omul ghiniom, dar nici chiar asa..

      00
    • Stai ca nu inteleg. Eu daca fac o comanda de le o firma si primesc un produs contrafacut, nu am voie sa spun asta nimanui?

      Ca sa poti da in judecata pe cineva pentru asta nu ar trebui ca mai intai sa admiti ca produsul livrat nu a respectat specificatiile?

      00
    • @bit. Faptul ca intr-un colet sigilat vine un fals, nu il face pe cumparator retardat. De fapt, cele doua stari de fapt nu sunt corelate. Daca eu iti trimit o piatra in loc de frigider inseamna ca esti retardat?

  2. Câte gentuțe fake a primit amica ta încât verifica imediat seria produsului?

    00
    • Eu am rugat-o sa verifice daca e OK. Asa fac si cu angajatii. Cand le iau ceva ii rog sa verifice daca e OK pentru ca altfel e mai complicat pe garantie decat retur direct.

      E o idee buna cand faci un cadou, sa pastrezi bonul (eventual poza din magazin cu el la casa), si sa ii spui primitorului. Orice problema ai, am bonul, ma anunti. Ca e pacat sa dai banii aiurea.

  3. 1. De cativa ani tot apar discutii cum ca magazinele noastre sunt pline de produse contrafacute. Trebuie sa te astepti nu sa te mire, pana la urma magazinele noastre sunt conduse de romani gainari, fie de turci gainari.

    3. E mai simplu sa ignori marketplace-ul, sunt sigur ca sunt multi comercianti ok dar emag-ul ia mult prea tarziu atitudine cand vine vorba de comerciantii nesimtiti.

    6. Dintre toate monitoarele cumparate nu am avut niciodata pixeli morti si am avut un singur monitor defect, restul au fost date sau lasate in fata casei sa le ia cine vrea. Dintre toate monitoarele utilizate nu am vazut la mai mult de 2 monitoare pixeli morti.

    Restul. Sunt curios ca si procent din toate cumparaturile cate au fost problematice sau tepe.

    00
    • 30% au probleme. Intr-o mai mica sau mai mare masura. Again depinde si de standarde dar nu voi accepta o tastatura de 950 lei la care sa nu se miste rotita multifunctionala, sau un laptop cu ditamai zgarietura pe mousepad.

      Era o vreme cand pe eMag marketplace aproape toate licentele de Windows si Office erau nasoale. Gen licente volume vandute ca retail. Au schimbat masiv lucrurile de ce sa fiu carcotas.

    • Hmmm, cred ca e ultimul tau post pe blogul asta. Prietenii stiu de ce!

      00
    • Nimeni nu e perfect. Faptul ca au avut o problema si au remediat-o e de bun augur. Nimeni nu e perfect, si e extraordinar de greu sa scapi din Marketplace de toti imbecilii. Si sunt convins ca eMag stiu ca sunt departe de perfectiune, dar macar ei fac ceva cu privire la asta, si se simte.

    • 30% e enorm. Da, faptul ca nu merge o functie a unui produs e defect major, cele minore sunt doar cele estetice dar si acolo ne rezumam la mici imperfectiuni.

      Emag ar putea sa elimine toti comerciantii cu reduceri fictive, un produs redus 80% in marketplace poate fi mai scump cu 10-15% ca in alte parti la pret intreg. Apoi ar putea sa ii ia la intrebari si pe cei care umfla pretul de transport si il inmultesc cu numarul produselor.

      00
    • Mai nou au și rating pentru vânzători

      00
    • NOU
      #31

      E un lucru bun. Oricum si la restul folosesc mereu Google Reviews

    • meagain, a fost ultimul al tău. drum bun.

    • „Emag ar putea sa elimine toti comerciantii cu reduceri fictive, un produs redus 80% in marketplace poate fi mai scump cu 10-15% ca in alte parti la pret intreg”

      Well… chiar account managerii care se ocupa de vanzatorii din marketplace iti spun sa pui un pret mai mare initial ca sa ai procentul de reduceri peste X%.

      00
    • Mi se pare mie sau dl. Alter Ego ori fabuleaza, ori nu se pricepe la a face cumparaturi. Eu cumpar zilnic pentru mine tot felul de lucruri, 2-5 comenzi pe zi. Nu am avut probleme cu fake-uri si ce mai spune Alter.
      E adevarat ca prefer sa platesc mai mult, dar sa iau de la magazine mari, cu pedigree, nu de la comercianti obscuri din marketplace…

      Mi se pare domnule Alter ca ori esti zgarcit, ori te lauzi si te alinti, ori esti habarnist.

      Pai cum sa cumperi matale geanta de 3500 euro de aiurea. Aia se cumpara de la reprezentanta oficiala.

      Eu nu mi-am luat niciodata lucruri scumpe inainte de a verifica la producator care este dealerul oficial. Si uite ca de zeci de ani, nu am avut decat o mica problema. Cu o garantie la un iphone luat de la Carrefour. De atunci m-am invatat si cumpar doar de la Emag, desi in pot lua din multe alte locuri, mai ieftin.

      PS. M-am enervat cand am citit un comentariu mai sus care te ruga sa ne faci un tutorial. Doamne fereste, clar ca nu te pricepi. Sau esti zgarcit… Sau sarak. Sarakule care cumperi la pretul cel mai mic…

      00
  4. Pare ca ai si ghinion rau. Tu si daca iei virusu asta sigur nimeresti un Corona fake

    00
    • E chestie de volum. Cumpăr des și pentru firmă și culmea la produsele de calitate mă confrunt cu probleme. La un mouse de 30 lei, nu prea are ce sa meargă rău. Uite am luat săptămâna trecută niste seturi de Logitech MX Master + Tastatura Logitech Craft. Am 2 din Polonia și unul din Romania. Ăla din Romania e retur. Nu se blochează rotita de scroll.

    • Un corona fabricat în PRC 😛

      00
    • NOU
      #38

      @Alter Ego – la mouse de 30 de lei, chiar daca ai volum, nu ai asteptari si tocmai de aceea nu bagi in seama eventualele defecte.

      00
    • NOU
      #39

      Corect :D

  5. Confirm cu laptopuri. Situatie similara si la copiatoare. Schimbate toate. Luate toate de pe emag si cel.

    00
    • Sunt eu nebun sau la unele copiatoare daca le pui unul langa altul (produse pentru diferite piețe) există și diferente subtile fizice, de design.

    • Da exista chestia asta si am mai sesizat intamplator o chestie la imprimante. Aveam Canon si Xerox una langa alta versiunile de small business. Overall arata diferit insa toate accesoriile mici gen tavite, suport de hartie, manere etc sunt identice si doar culoarea difera. Chiar le-am scos si le-am verificat la celalalt model si se potriveau perfect.

      De aici deduc ca producatori de imprimante sunt foarte putini. Tehnologia e aceeasi la toti si de cand cu CISS-urile oricum nu prea mai investeste nimeni in ele. Ca sa faca un soi de economie folosesc acc patent si acelasi design si schimba doar carcasa mare care tine toate lucrurile adunate. In rest e la fel. Nu am desfacut niciuna sa vad daca si piesele sunt identice la producatori diferiti dar presupun ca sunt.

      Mai aveam o discutie cu cineva din industria auto care imi zicea ca desi modele sunt foarte multe in realitate toti producatorii din lume lucreaza pe foarte putine platforme. De exemplu VW Touareg si Porsche Cayenne sunt pe aceeasi platforma. La nivel de produs finit inventarul de piese e mai usor de tinut ca practic aceeasi piesa se potriveste la toate masinile de pe aceeasi platforma. A nu se confunda platforma cu motorizare.

      00
    • NOU
      #43

      Asta pe auto ti-o confirm eu. Citroen Elysee, si Peugeot 301 sunt aceeasi masina. La fel Seat Exeo si Audi A4.

    • @Mike, asa e la cuptoarele cu microunde, am lucrat la un service. Bai nene toate dar toate aveau fix aceleasi piese =)) magnetroane de la aceleasi firme (bine puteri diferite in functie de specificatii), pana si panourile aveau acelasi sisteme de prindere, switch-uri, surse tot tot tot. La un moment dat faceam glume ca ajungi sa platesti culoarea, maneru si panou de comanda daca e cu touch sau nu. in rest toate-s identice

      00
    • Am un prieten care la un moment dat a vizitat, in interes de serviciu, o fabrica din China, care facea aparate de aer conditionat. In turul fabricii a remarcat curatenie, tehnologie, bla, bla.
      La un moment dat, intr o hala, catre finalul procesului de productie, niste angajati aplicau stickerele de firma pe aparate, inainte de ambalare. Erau vreo 10 firme DIFERITE! Pe acelasi produs final – i s a explicat ca difera totusi… CTC ul.

      00
  6. De curiozitate, cum verifici că o carcasă Spigen este originală?

    00
    • Aveam bănuieli și am scris pe chat celor de la Spigen. Nu e așa complicat doar intri pe site la ei.

    • Cred că vrea să zică pe baza a ce se face expertiza. Poze? Că serie n-are. Lipsesc elemente? Analiză spectrografică la material? După ambalaj? Chiar sunt curios.

      00
    • Din experienta cand ai dubii, cel mai usor e sa contactezi producatorul. Majoritatea au chat/mail, si le incarci poze. Si iti raspund oamenii pe loc. Bine, daca scrie „Manufacturead by Lenovo” e clar ca e fals.

    • Ha, my bad, are serie pe cutie, hahaha. Sunt dezamăgit că nu e și imprimat pe ea.

      00
    • La Spigen de exemplu se prind la case-urile din 2 bucati dupa holograma si balama. Comandand mai multe unitati prin firma, am cam inceput sa ma prind dupa calitatea plasticului, tipul de ambalaj etc.

    • I see…Spigen-ul meu e o bucata de TPU care nah e mai greu de autentificat la distanță. Pare mai bun decât chinezăriile ordinare.

      (Also no, nu are serial number dar are un lot number. Până în 2016 dădeau ei un serial pe care puteai să îl verifici)

      00
    • La orice produs poti sa te uiti dupa calitate si mai ales dupa calitatea lucrurilor care nu conteaza, cutii, ambalaj, etichete… sunt si fake-uri foarte bune, dar la chestiile mai putin scumpe nu merita sa te complici sa ajungi cat mai aproape, ca e complicat si nu e mare suma…

      PS: La haine de exemplu, etichetele sunt jenante in 99% din cazuri…

      00
    • La Spigen e simplu. Cu raze X sau carbon.

      00
    • NOU
      #55

      La Spigen e usor daca vorbesti cu ei pe suport te invata. Plus cele fake se rup rapid. Una originala rezista 3 ani. Una contrafacuta sub o luna.

  7. Legat de punctul 8. Eu stiu de trei vanzatori Spigen in Romania (Lerato, Mobile Direct si CatMobile). Pana acum am comandat cateva carcase de la primii doi si au parut mereu originale, nu m-am gandit sa verific serialul pe site (dar ar trebui sa mai am o cutie pe undeva, daca o gasesc il verific).

    Am observat ca nu ai specificat nicaieri nume de magazine; pot intreba aici de cine a fost vorba?

    00
    • Confirm. Cat Mobile și Mobile direct sunt super ok. Din experiența mea Cat Mobile pe servicii sunt wow. Adică oamenii mereu s-au prins ce vreau, cum vreau și de ce vreau așa.

    • spigen sunt carcase scumpe. românii dau 1.000€ pe telefon și iau carcase de 10 lei. chiar nu credeam că există spigen false.

    • Vali, mulți nu cunosc diferențele calitative între produse, mai mulți nici nu ajung să testeze un produs foarte bun fiindcă piața este inundată de ieftin, astea strict la accesorii pentru telefon.
      Poate aici este o nișă de promovare așa cum faci cu influencer-ii.

      00
    • Am cumparat si de la Cat Mobile si de la Mobile Direct. Carcasa Spigen a facut diferenta intre a strange telefonul cu farasul sau a-l lua de jos si a-l sufla de praf. Chiar daca nu am telefoane de 1000 de euro, am zis ca merita sa cumpar ceva mai solid. Nu credeam ca se falsifica si astea.
      Daca poti, cand ai sa mai scrii pe subiectul asta, arata-ne cum putem depista chestia asta.

      00
    • Spigen am avut luata de pe mobiledirect, am tinut in ea un S7 trei ani. Trante, orice, nu s-a vazut nimic pe el.

      Urmatoarea a fost exact acelasi model de husa, dar pentru un S10e, luata de pe catmobile, ca doar acolo era in stoc. Telefonul are aceeasi marime cu cel vechi, husa e la fel (doar gaura pentru buton de power e altfel), parca am acelasi telefon de mult timp.

      Pe mine m-au castigat Spigen ca si client. Sub 100 de lei o husa buna, care iti protejeaza telefonul si te tine 3 ani lejer.

      00
    • NOU
      #62

      sunt Geniale. Mai ales cele Slim Armor.

    • pe lângă Spigen, mi se par ok și carcasele și foliile celor de la Ringke cu toate că nu am găsit niciun model la fel de bun și subțire precum Thin Fit-ul

      00
  8. De ce nu comanzi direct de la producător? Gen Eizo pt. monitoare. Pe firmă sigur livrează si în România.

    00
    • Acum am învățat regula îți dai seama. Apropo monitoarele Eizo sunt absolut halucinant de mișto.

  9. Scrie numele magazinelor cum probleme.

    00
    • +1
      “ Magazin mare.”
      Zi-i pe nume, altfel, e ca la stiri: “Intr-un supermarket s-a gasit carne expirata si inspectorii au dat amenzi in valoare de XY lei”

      00
    • Ce vrei sa îți zic că am luat un Samsung Smart TV de la PCGarage acum câțiva ani și în cutie era un Sony non smart? Dobitoc fiind l-am mai și montat fara sa mă prind că e Sony.

      2 ore mai tarziu incercam sa le explic de ce dau un Sony retur când pe cutie si factura scrie Samsung? Am mai și cărat ditamai dihania până în apartament. Bine au fost OK, l-au schimbat dar tot am pierdut aiurea o zi. Sa iti zic cum am reusit acum ceva vreme sa stric 2 S7 de la alt magazin intr-o singura zi? Again, le-au schimbat pe loc, insa nu inteleg cum Dumnezeu se strica ecranul gen instant. Sincer decat sa ma enervez aiurea, mai bine le iau din orice alta tara. Slovacia, Cehia, Polonia de regula au produse OK si deseori (mult) mai ieftine.

      Si tot jocul asta de tipul trimite-l inapoi e aiurea. Pierzi timp cu tampenii. Nu mai vorbesc de curieri. Ca aia e alta discutie separata.

    • ar merita un articol strict despre recomandari de genul. ex. monitoare marca x de pe site-ul y etc.

      00
    • Omule, mai du-te pe la biserica, mai fa o cruce sau ceva, ca prea ai ghinion

      00
    • NOU
      #71

      E chestie de volum si de interes. Sunt convins ca daca imi bat capul gasesc prin casele prietenilor minim 10 produse fake, despre care nici nu au idee.

    • Volum pe naiba. Esti doar un sarak care minte de ingheata apele. Cine draq are atatia bani si sta la apartament? Cine are atatia bani si o da atat de des in gropi? N-am auzit in viata vietilor mele de atatea ghinioane stranse la un singur om. Cumpar anual de cca 60-70.000 euro si nu am patit atat de des sa iau ceva fake fara sa stiu ce cumpar. Pentru ca imi iau parfumuri de la aia care vand parfumuri nu de la firme obscure la preturi “avantajoase”.

      Da-ne si numele firmei tale, ca sa vedem ce cifra de afaceri si profit ai ca eu nu cred ca ai atatia bani incat sa dai 3500 euro pe o geanta.

      00
  10. La cat ghinion sau mumu ai luat cum de mai ai curaj sa mai comanzi online? De ce nu mergi in magazinul fizic? Sau de ce nu delegi un om care sa se ocupe de achizitiile astea? O sa spui ca timpul tau valoareaza bani si sunt sigur ca asa e, insa tu pierzi majoritatea timpului certandu-te cu aia carora le faci retur. Nu mai pun la socoteala nervii. Nu stiu ce sa zic, parca a inceput sa-ti placa…:)

    00
    • @Psionics de regula deleg rezolvarea situatiei, nu identificarea ei, dar asa este.
      Deleg doar rezolvarea problemei, pentru ca oamenii nu se prind si deoseori diferentele sunt subtile si am un ochi destul de ager incat sa imi sara in fara „Manufacturead by Lenovo”
      Tin foarte mult la oamenii cu care lucrez si vreau sa aiba lucruri frumoase, si sa le fie drag sa le foloseasca. Falsurile ma scot din minti. Ma rog, cu exceptia silicoanelor, unde am opinii mixte.

  11. Ia mai mult timp dar cand vrei sa comanzi mai multe produse, comanda doar unul la inceput, vezi daca iti place si apoi restul. Ideal comenzi separate.
    Majoritatea comerciantilor mentioneaza ca accepta returul doar daca cel mult unul din produse este desfacut – restul trebuie sa fie sigilate.
    Ce conteaza ca nu respecta specificatiile sau au defecte, nu iti accepta returul si te trimit la service.

    Pentru produse de nisa, mai ales pe firma, e mai okay sa cumperi direct de la producator (daca e in EU) inclusiv Amazon.de – te costa transportul si e mai complicat cu garantia dar sansele de fakeuri sunt clar reduse.

    P.S. Piata de „luxury” de la noi e plina de falsuri; nu e ca si cum ai cumparatori cu experienta in domeniu.

    00
    • Sfatul tau e super bun – confirm absolut tot ce spui.
      Daca imi permiti un sfat. Atunci cand simti ca produsul e fals/contrafacut nu ii lasa sa te intimideze cu termeni si conditii.
      Riscul lor e imens. Daca mergi in instanta, fac puscarie.

    • Nu este absolut deloc complicat cu garantia la Amazon. Comand cam de 5 ani (de la toate din Europa) si am trimis inapoi zeci de produse, chiar si dupa 1 an si mi-au dat banii inapoi (inclusiv banii pe transportul pentru retur). No questions asked.
      Produs defect? Contactezi supportul, trimit inapoi.
      O faza tare, aveam o placa video de 1 an jumate, sigilata si uitasem de ea pur si simplu. I-am contactat si mi-au zis ca o pot trimite inapoi si imi returneaza banii. Very nice!

      00
    • NOU
      #78

      Wow.

  12. in viata mea nu am citit atatea faze intamplate unui cumparator, fie si pers juridica… sfidezi orice statistica… 2 S7 stricate in aceeasi zi…

    00
    • Sincer cea mai incredibila a fost aia cu 7 din 7 monitoare cu probleme. Adica cmon, e statistic imposibil.
      M-am dus in Cehia (pentru altceva si am cuplat cu asta), la un magazin ce le avea pe stoc si i-am rugat sa le desfaca sa le testez.
      Absolut toate erau OK.

    • @ Alter Ego – nu e chiar imposibil, să îți spun o experiență personală. Acum 20 de ani lucram la ceva firma de vânzare componente IT și evident vindeam și monitoare, mai ales că se făcea trecerea la LCD-uri, încă nu aveau toți așa ceva. Îmi aduc aminte că foarte bine vândut era ceva de genul Samsung 710, un monitor de 17. Vindeam in draci fără nici o problema și cred că erau monitoare făcute în Cehia sau ceva de genul. La un moment dat vine un client cu un monitor cu 4-6 pixeli morți în aceeași când l-am cumpărat. Apoi altul..și alt caz. Mers in magazie, verificat, cred că aveam 10-15 pe stoc și toate aveau pixeli morți (de fapt erau mereu on). Apoi am descoperit diferența, era același cod de produs insa astea erau făcute în Mexic. Am făcut retur la tot stocul și asta a fost, am primit apoi cele normale făcute în Cehia și totul a fost normal. Ceva îmi spune că era un fel de stoc despre care se știa că are probleme și incercau să îl vândă că normale..

      00
    • NOU
      #82

      @biggear, asta intuiesc ca e problema si eu la magazinele serioase. Produsele pot fi facute pentru alte tari, pe alte standarde/tolerante.

  13. Mi se pare foarte tare cum povestesti… sa cumperi iubitei geanta de zeci de mii de lei, sa afli ca e fake si sa te simti ca “te-ai facut de rusine”. probabil ca erati la inceput de relatie :)

    00
    • Crede-ma am dormit mai mult in parcarea de la Presei prin masinile firmei decat majoritatea celor de aici :)))
      Imi aduc aminte de vremea cand caram un bidon de apa in rucsac prin Bucuresti pentru ca o doza de cola era prea scumpa.
      M-am facut de rusine pentru ca ma consider un tip capabil sa caute o serie pe net – si habar nu aveam ca gentile au serii.

      PS. Era aniversarea de 10 ani.

    • Ideea este că femeia aceea are o valoare inestimabilă.

      00
    • NOU
      #86

      @Sly, vezi ca citeste :))

    • În acest caz comentariul meu nu este o noutate pentru ea.

      00
  14. Eu m-am prins demult de schemă.
    Dacă discutăm de chestii scumpe, caut pe site-îl producătorului și aflu cine e distribuitor oficial in românia. Apoi merg și iau prin respectivul.

    Că e vorba de monitoare sau copiatoare, dacă e client business i-am recomandat prin distribuitor și a fost ok.

    In schimb ai dreptate e plin netul românesc de fake-uri.

    Schema cu produse defecte e arhi-cunoscuta. Iei un lot de monitoare defecte la sfert de preț, le vinzi la preț full, cine se plânge îl schimbi și aia e, tot ieși bine de tot pe profit.

    00
    • Ma gandesc ca poate si reselerii micuti fac asta. Caz in care nu este (numai) magazinul vinovat.

  15. Still don’t get it: râgâi de bani și comanzi numai, dar numai de pe site-uri dubioase și nimic direct la producător. Repet, in conditiile in care îți permiți sa plătești 1% in plus pentru a sta liniștit ca e original.

    E ca și cum un print arab ar comanda un Lamborghini de la reprezentanta din Uruguay in loc de mama Italia.

    00
    • NOU
      #91

      Le iau la rand :)
      Nu ragai in bani, aleg sa comand produse de calitate pentru ca nu vreau sa ard un laptop de 10 lei cu un incarcator de 0.00001 lei.

      Si sunt magazine mari, unele leader pe segmentul lor. Discutam de firme cu +5-6 milioane RON cifra de afaceri.
      Nu intru pe price.ro sa iau de la hubabuba.ro, discutam de magazine marisoare aici.

    • Părerea mea este ca tu confunzi lucrurile de calitate cu lucrurile extravagante. Greșeală clasica de om provenit din alt mediu social care nu știe sa cheltuiască.

      00
    • cred ca dupa cum scrie e destul de clar ca desi o fi provenit din alt mediu(adica nu e de bani gata) stie destul de bine care e treaba cu lucrurile de calitate. el aici nu vorbeste despre calitate vs lux, ci de fake-uri.
      dar cine zice ‘ragai de bani’…

      00
    • NOU
      #94

      @ Ciobi
      Ce sa mai, l-ai citit, gata!
      Mai ai putin si ii afli si pin-ul de la card!!!
      Nu inteleg ce e cu graba asta sa catalogam oamenii in conditiile in care nu i-am intalnit fizic nici macar o data.

      00
    • The Mentalist a fost scris după tine ciobi

      00
    • Trecand peste mistocarii de serviciu care intra aici doar pentru ca in viata reala nu-i baga nimeni in seama.
      Sa raspund: oamenii cu bani, din familie de oameni cu bani stiu sa cheltuie acei bani. Exista o diferemta majora intre oameni CARE AU FACUT bani si OAMENI CU BANI!
      Unul este melteanul de Gigi celalalt este Tiriac.

      La fel si in cazul de fata, omul a facut bani, bravo lui, dar cand comanzi de pe siteuri dubioase si apoi ai pretentii sa fie fairplay dai dovada ca nu stii sa cheltui banii.

      liber la mistouri si glume nesarate!

    • NOU
      #97

      Deseori, doar anumite siteuri au un produs. Si nu discutam de siteuri dubioase, realizezi sper ca nu iau un produs original pentru o diferenta de 5 lei din stanga. Nu toate siteurile au un produs. Si depinde si termenul de livrare care e, nu pot tine un om fara laptop prea mult timp.

    • „râgâi de bani” e o diferenta intre profilul cumparatorului clasic si cel care cumpara pt o firma. Nu stiu cu ce se ocupa firma autorului dar ideea e ca daca ai 10 angajati iti trebuiesc o gramada de chestii pt ei.

      00
    • NOU
      #99

      Asa este. Cu software se ocupa firma respectiva.

    • @Alter Ego: da-mi exemplu de un site care are un produs și care nu exista la producatorul produsului. Exact. Asta îți ziceam: dacă tot vrei sa cumperi chestii scumpe, cumpara direct de la producător. Vrei geanta scumpă, cumpara direct de la producător. Astfel elimini fake-urile.

      Cam despre asta este cultura cheltuirii banilor.

      00
    • NOU
      #101

      Oh, dar sunt o gramada de produse. Importatorii nu iti vor vinde de exemplu direct 2 unitati de Lenovo P51 chiar daca e un laptop de 3K

  16. ranger rover-ul ala cu motor dubios de la tiriac tot tu l-ai luat ?

    00
    • Toate „mașinile ale căror nume nu-l voi mai pronunța în veci” sunt dubioase.

      Markus a cumpărat nevestei un evoque. Acum mașina are 8 luni… Pe lângă minunății ce s-au rezolvat pe garanție… I sa stricat catalizatorul și ăia nu vor să-l facă ca cică pe catalizator nu-i garanție.

      Never ever „mașini ale căror nume nu-l voi mai pronunța în veci”… Eu am rămas doliu de la chestia asta. Plâng după fiecare cent în parte pe care l-am băgat în căcatul ăsta.

      00
    • NOU
      #104

      Ah nu. Eu am luat niste masini pe firma care de noi nu trec testele de emisii :))

  17. Ce nu inteleg eu este de ce nu mergi in instanta? Nu e ca si cum stai tu fizic in instanta, platesti avocatul si se ocupa, la final iti recuperezi paguba + onorariul firmei de avocatura + daune (se poate motiva destul de usor ca a fost nevoie sa dai o comanda in alta tara sau mai stiu eu unde, sa astepti x zile dupa ea, zile in care ai pierdut x suma de bani) + satisfactia ca ai nenorocit un tepar. Singura conditie e sa ai banii upfront de avocat, dar banuiesc ca nu e o problema in cazul de fata.

    00
    • NOU
      #106

      Nervi si timp. Dar ai dreptate. Daca nu ne schimbam conduita de consumator, in veci nu vom rezolva nimic.

    • Nervii și timpul pierdut sînt alte motive pentru care există fake-uri.

      00
    • No, pai asta atitudine civica: nu am „timp” sa dau in gat la melitie niste tepari mari dupa ce m-am fript de muuulte ori pe muuulti bani. Dupa aia ne miram ca cel putin 30% din produsele vandute pe la noi sunt false sau neconforme.
      PS: nici macar numele teparilor nu le-ai pomenit pe aici. Ti-o fi frica sa nu cumva sa nu mai vezi schimbat produse sau bani returnati data viitoare cand comanzi de la ei.

      00
    • @Mihai I: Nu prea e fezabil din niste motive: daca se ajunge in instanta (civila) si zice judecatorul „asta cam suna a infractiune”, procesul civil se opreste, dosarul se trimite la procuror ca sa faca ancheta etc., si pana cand nu se termina procesul penal nu se mai misca nici un deget in civil. Pana se rezolva dosarul in penal pot trece multi ani, stiti cum e la noi.
      @Alter Ego: dupa ce am citit articolul asta am cam inceput sa pricep care-i faza cu serviciul „Testare produs” de pe pcgarage*. 129 de lei pe care-i dai si nu-i mai ai, dar teoretic ai liniste.
      *Disponibil inclusiv pentru testarea produselor de 5 lei.

      00
    • NOU
      #110

      @alunelu, Marius (Ghenea) a fost genial cand a gandit acel serviciu. Isi merita toti banii. PCGarage isi permite sa ofere asta pentru ca are incredere in ce vine. Daca restul ar lansa serviciul asta, ar fi probabil kung fu in magazin si angajatul ar purta casca.

  18. NOU
    #111

    Bun venit in Romania !

    Marii producatori tolerează așa ceva tocmai fiindca aplica cu dublu standard.
    Daca nu e conform, o baga pe aia cu falsurile

    Rezolvarea este foarte simpla, un fel de cod UPIC răzuibil, pe care sa-l poti verifica direct pe site-ul producatorului.
    Dar nu se vrea.
    Iar la retururi, cand esti sigur ca e fals , spune ca faci reclamatie la Politie.
    Se rezolva mai repede decat cu ANPC

    00
    • NOU
      #112

      Nu doar ca spun, insa uneori cred ca ar trebui sa fac. E singura cale sa rezolvam lucruri. Pentru ca Mama de exemplu si-ar lua teapa in 10 din 10 cazuri din genul asta.

  19. Huhhhhh. Deci cumperi o geanta prietenei, geanta-i place la inceput, ea controlează nr de serie, află că geanta nouă a fost fabricată în 2017. Apoi nu-i mai place. A controlat și nr. tău de serie?

    00
    • NOU
      #114

      Mereu cand fac un cadou pastrez bonul si il rog pe primitor sa imi spuna daca ceva nu e in regula. E firesc…

      Chiar m-ar enerva sa iti fac cadou un fular, sa te intreb de ce nu il poti, si sa imi spui ca s-a decolorat la prima spalare.
      Tu realizezi cat de spalati pe creier suntem daca ne e rusine sa vorbim despre tepele pe care ni le luam?

    • NOU
      #115

      Produsele de lux au fel de fel de detalii de design functional si de material care au costat mult. Nu, banii dati pe ele nu se duc doar pe reclame.

      Consecinta e ca si daca vizual produsul fake e la fel cu unul original, la orice mica problema pe care o ai cu el te vei gândi ca poate nu s-ar fi stricat daca era ala bun pe care l-ai si platit. Si asta îti cam strica si bucuria si motivul pentru care ai dat banii aia.

      Zic pentru ca asa gândesc eu si uneori mai cumpar si eu chestii de astea, ca si eu am aniversari….

      00
    • @AlexF: mai citeste o data pct. 1. Seria era de la ALT MODEL de geanta, fabricata in 2017. Seria altui model pe modelul cumparat indica un fals. Nu anul a fost tproblema.

      00
  20. Din ce știu OEM-urile(Original Equipment Manufacturer) sunt diferite de OE-uri(Original Equipment). OEM-urile au ca proveniență același producător care face și OE-urile, dar sunt diferite(SN diferit, poate nu au logo-ul, etc).

    00
  21. eu am patit chestie draguta la LV in Marriot: ales, geanta, platita, dusa in spate pentru monograma si la intoarcere era alta. Atinsesem cu catarama ceasului un nit si ramasese un semn mic, cand au readus geanta, din pozitia pusa mi a sarit fix in ochi ca era imaculata bobita respectiva. Nu am acuzat ca este fake sau nu, ca nu ma pricepeam sa fac diferentele, dar clar au transpirat cei doi cand le am zis ca nu e geanta mea. Dupa „verificari” in spate, la atelier gen, au venit cu o poveste despre cum a fost incurcatura si mi au adus geanta cu micul semn. Geanta a fost 136 mil vechi la data respectiva. De atunci nu am mai cumparat din Romania absolut nimic scump.

    00
    • NOU
      #120

      Te intreb ceva dar raspunzi sincer. Te-ar deranja daca sotia/prietena te-ar avertiza ca nu e originala, si te-ar intreba daca ai realizat asta? La modul, bai sper ca nu ai platit-o la pret de originala, ca nu e.
      Pe mine nu, pentru ca intreband, m-ar ajuta sa nu fac o gafa epica, tocmai pentru ca nici eu, ca si tine, nu ma pricep la genul asta de produse sa vad diferentele. Chiar incurajez o femeie sa intrebe. Daca sunt dobitoc prefer sa stiu sa pot lua masuri.

    • NOU
      #121

      Eu as fi chiar mândru ca se pricepe, si as face un scandal monstru la magazin.

      00
    • NOU
      #122

      LV din Marriott fac mizerii din astea: acum multi ani am fost cu o doamna din grupul celor 1% din RO sa isi ia o geanta. Avea vreo 5-6 LV-uri acasa, din care una era dintr-o colectie limitata, realizata din piele de crocodil.

      Stia exact ce geanta vroia, una din plexiglas, transparenta, cu monograma. Unul din vanzatori merge ‘in spate’ sa ii aduca una noua, ‘neatinsa’, husa de protectie, nu stiu ce spray si perie speciale ca sa o intretina. Dupa ce se intoarce, tipa spune: ‘Asta nu e geanta mea, nu e geanta din vitrina, nu stiu ce e, dar nu e LV’. Amandoi vanzatorii au inceput sa explice ca de fapt cele noi sunt in spate si e mai bine sa ii dea una noua. Intr-un final a luat-o pe cea din vitrina, si le-a zis ca daca e fake, le inchide magazinul.

      Deduc ca geanta a fost originala, de vreme ce magazinul e inca in picioare :)

      00
    • Mulți vânzători de la noi fac asta, iau produse false de la ”hoți” și încearcă să le bage pe gât la cine cred ei că se poate. Sau importă ei direct cumva exemplare fake. Este mega cunoscută treaba. Și mule tipe cumpărau de la ”hoți” – se iau fake-uri calitative, A să spunem din Thailanda etc, chipurile ”furate” din Spania etc, dar clar genți fake cu câteva sute de de euro geanta sau portofele ”Hermes” etc. Și tot spuneau că sunt originale (aveam niște foste colege). Și le-am spus că nu sunt, plus că să fim serioși: stau oamenii la cozi ani întregi pentru un anume model de geantă și la București este portbagajul plin de ele. Sau la LV, nu au nici măcar outlet, niciu aoutlet, iar la fabrică este totul păzit foarte strict, nu se fură din nicio fabrică LV. Nici Hermes la fel nici ei nu au outlet. S-au supărat tare pe mine mai ales că nu înțeleg de ce ai da sute de euro pe un fals, mai bine iei ceva super frumos, o geantă de piele Longchamp originala de ex, decât ceva fake. Dar mă rog, nu ai cu cine. Însă da, cei care vând genți ”furate” duc și prin magazine.

      00
  22. NOU
    #124

    Producătorii de obiecte de lux au reprezentanți oficial pe țară. Intri pe site vezi cine e, cumperi de la el. Cumperi de la altul intri într-o zonă gri cu șanse mari de fake.
    Încerc să comand un birou pentru copil, un model de la o firmă nișată pe așa ceva. Nu au reprezentat pentru România si nu produc in China. Ghiciți ce scria pe cutiile produselor de la doi comercianți unul si in marketplaceul eMag.

    00
    • NOU
      #125

      Complicat e cand e reseller autorizat, produsul nu e original, si tu nu poti demonstra ca produsul returnat e produsul ridicat ;)

    • NOU
      #126

      Producatorul mi-a confirmat ca nu e originala in ultima instanta.

  23. 3500 de euro ” M-am mai făcut și de rușine fata de ea.” BRO, daca am prietena care sa nu imi dea cu geanta in cap ca am dat 3.5k pe ea ori sunt multimilionar de ceva vreme si s-a obisnuit cu ideea ori mai bine imi caut alta prietena =))

    00
    • Poate nu a fost o geantă în cap ci o discuție despre faptul că a fost păcălit. Iar în urma discuției ai învățat cum să verifici lucrurile alea ca să nu mai iei țeapă din nou.

      00
    • NOU
      #129

      Corect. Grija ei era sa nu o fi platit la pret de original.

    • NOU
      #130

      La ce discurs are „altercarbonego” + ca sunt de 10 ani impreuna deci se cunosc destul de bine, am puternica impresie ca prietena-sa nu e o pitzi mitzi cu pretentii fara sens, ci o femeie normala si misto.
      Si eu ma simt jenata fata de prietenul meu daca ceva e in afara ordinarului pe parte negativa. Nu suntem aceeasi fiinta cu aceleasi dorinte, asteptari, pretentii.

      00
    • NOU
      #131

      Multumesc Ioana. Da, e o fata deosebita si munceste cot la cot cu mine, zi de zi.

    • mno atunci imi scuzati comentariul, sanatate si spor la lucruri de calitate.

      00
  24. N-o să găseşti vreodată acumulatori de laptop originali. ASUS, Lenovo, Dell etc. nu vând piese în open market, iar asta cu Original Equipment Manufacturer e o mare vrăjeală. Sunt produși de companii obscure din China și vânduţi wholesale la $5/buc.

    Dacă la electronice e ușor să le distingi care sunt fake și care nu, la haine și parfumuri poţi s-o muști fără să-ţi dai seama.

    00
  25. Eu aștept comentarii de la Eftimie și de la Fluture pe tema genții de 3500 de euro.

    00
  26. Felicitari pentru efort!

    Ai dreptate. Daca se schimba proportia de oameni care returneaza, n-o sa se mai oboseasca cu asta, nu va merita. Cat timp le merge in 4 din 5 cazuri, baga blana si trag tzepe.
    Probabil tot ce-ai returnat tu a ajuns la altul.
    Macar daca ar fi mai ieftin, ar mai explica treaba. Dar nu… e doar lacomie.

    00
  27. Le re-comand din Cehia, toate OK, alese aleator.

    De pe ce site din Cehia le-ai comandat din nou?

    00
    • NOU
      #138

      Alza. Dar daca vrei pret mic iti recomand magazinul Megapixel (.cz)
      Sunt de incredere (pe zona de monitoare si foto sunt wow) si oamenii chiar isi bat capul. Aveam de luat un portbagaj de chestii si au mers cu mine de manuta prin tot magazinul, iar apoi ce lipsea au strans din alte orase.

  28. Daca toate problemele ti s-au intamplat tie, cred ca este vorba si de putin ghinion….schimba gandirea

    00
    • NOU
      #140

      Degeaba schimb gandirea atata timp cat in cutie e un fake sau un produs cu probleme tehnice. Oricum ma uit la el, tot probleme tehnice are.

  29. NOU
    #141

    La punctul 1 , mai ales ca te-ai dus in magazin, casele sunt filmate, se putea vedea pe filmare.

    Apoi aia 100% nu era singura geanta fake, puteai reclama la organe sa la faca un control. Nu aveau cum sa ascunda tot lantul de la intrarea produselor pe stoc pana la seriile lor.

    Nu stiu daca ai scris, m-am uitat fugitic peste comentarii, ai reclamat ceva ?

    00
  30. Da e nasol ceea ce zici aici dar pui si tu numele magazinelor de unde ai luat tepele astea?
    Altfel ramane ca un reportaj de la stirile de la ora 5.
    Ce se intampla daca le dai numele, iti iau caii de la bicicleta aia?

    00
  31. Suna ingrijorator, lista e cam lunga.

    00
  32. Felicitări pentru articol! Chiar avem nevoie de mai multe heads-up-uri de genul asta. Chiar daca unora nu le convine….

    00
  33. Alter Ego prezintă, probabil, un caracter de unicitate ca mod de gândire, ceea ce, sincer, admir. Rar întâlneşti, eu personal cunosc o singură persoană care gândeşte şi se poartă similar şi cu care cred că am cea mai apropiată relaţie de durată în afara familiei. Nu cred în niciun fel în tâmpenii cum ar fi zodiile, însa mi-am cultivat un caracter de perfecţionist, puţin sau deloc apreciat de oamenii cu care interacţionez profesional. La unii din ei chiar nu mă aşteptam sa fie din categoria „merge şi aşa”, criteriile de iniţiere a colaborării fiind altele. Drept este ca în majoritatea covârşitoare a cazurilor pe dinafară este vopsit gardul iar înăuntru sunt doar niste oportunişti care, trăgând linie sunt asimilaţi celor care i-au vândut Autorului monitoarele sau celelalte produse neconforme.

    00
    • NOU
      #149

      Buna Alex, iti multumesc pentru cuvintele frumoase, apreciez.
      Atata timp cat eu vand servicii de calitate, si imi cade obrazul de rusine cand se intampla ceva … gasesc normal ca atunci cand la randul meu sunt cumparator, sa fiu tratat cu bun simt. Nu e deloc de bun simt sa sun, sa imi spui ca e original, sa ai pe site ca e original, si apoi sa trag concluzia cand imi ajunge coletul ca e ceva cel mult …compatibil. Distruge bucuria aia de produs nou. Adevarul e ca toti avem copilasul ala in noi, care sare in sus cand primeste ceva nou. Daca ii cade o roata de la masinuta in primele 5 minute, e chiar aiurea.

  34. Grav e si la alte produse contrafacute: Piese auto, produse medicale, cosmetice. Astea iti pot afecta in mod direct sanatatea.
    Iar la faza cu datul in judecata, nu e ok, pentru ca nu e disputa. Ar trebui sa poti reclama direct la politia economica. Sa verifice ei importul, actele, depozitele vanzatorului si sa-i bage la zdup. Dar la noi politia economica are alte preocupari….
    Aia cu geanta in mod evident stiau ce ti-au vandut si erau pregatiti cu texte.

    00
    • NOU
      #151

      Pam. Corect Andrei! Si asa e peste tot prin Europa. Nu consumatorul este cel ce trebuie sa isi ia avocati si sa mearga in instanta. E scenariu de reclamat + investigat de autoritati. Eventual confiscata marfa, etc.

  35. Articolul scris de tine e exact că o știre în presă unde un ” mare market ” dintr-un anumit mare oraș ( fara nume normal ) a fost amendat de protecția consumatorilor.
    Știi eu cumpăr multe din foarte multe magazine din Romania da aveți grijă că există multe fake-uri.

    00
    • Daca citesti in comentarii o sa vezi ca apar si magazinele. Parte din ele, dar e ok.

      00
    • Deci e logic să citesc comentariile că sa aflu magazinele ?
      Dă hai sa scriem un articol cum sa reinventam roata.
      În loc să faci un pic de prevenție arunci 3 căcaturi intr un articol dar nu dai nume.
      Să moară și capra vecinului.

      00
    • NOU
      #155

      Preventia si „how to spot a fake” o sa fie un articol separat.
      Evident ca nu dau nume. E extraordinar de greu sa dovedesc in instanta ca produsul aratat/pozat e produsul ridicat si am lucruri mai bune de facut.

    • Deci cumpăr un produs de 3500 de euro am factura și bonus fiscal inclusiv garanția și tot mie îmi e greu sa demonstrez că le -am cumpărat de la tine ? Deja articolul asta e la mișto…

      00
    • NOU
      #157

      @Vlad nu ai inteles. Comerciantul va disputa faptul ca produsul prezentat nu e cel din factura. Asa functioneaza schema asta. Nu stiu dom’ne de unde are baiatul incarcatorul asta, eu vand numai originale. De regula chestia asta se face cu marfa mixta. Ai si asa, si asa.

  36. Cu siguranta, in functie de fiecare situatie in parte, pe parcurs isi imbunatatesc metoda si „scuzele”.

    00
  37. Plangere la politie (pe legea drepturilor de autor – cum au spus alti useri mai sus) si plangere la ORDA.

    00
  38. Cu privire la punctul 1. Geanta buclucasă, cand te-a intrebat comerciantul cum poti sa dovedesti daca aia e geanta.

    In primul rand e treaba lui atunci cand iti vinde un produs, sa-ti emita factura avand seria / nr acelui produs. Daca el nu se asigura cu treaba asta, tu nu ai obligatia ca simplu consumator sa faci ceva in plus, doar sa-ti preconstitui probe in caz de litigiu.

    00
    • NOU
      #161

      Teoretic ai dreptate. Practic verifica pe cate facturi ai seria produsului. In afara de eMag si vreo 2-3 magazine, aproape toate facturile sunt relativ generice. Gen: incarcator auto.

  39. NOU
    #162

    Ce ma deranjeaza cel mai mult, sunt acei comerciantii escroci de la noi care vand produse ce nu ar trebui sa ajunga in piata. De ex produse care au fost vandute foarte ieftin de producator pentru a fi folosite pt piese de schimb, fiind parte a unui lot cu probleme dar Gigel nu se poate abtine sa nu dea un tun, sa stie el ca e ,,multi fraieri”.
    Romania – piata de chilipiruri si de asta cred ca cine doreste produse de brand e bine sa comande de la mag online de incredere din vest chiar daca nu prind ,,promotiile” de la noi.

    00
  40. Ma mir ca nu au zis mai multi despre parfumuri, avand in vedere ca ceea ce se vinde la noi in magazine (Sephora, Douglas, etc) nu corespunde intotdeauna cu ce se vinde in tarile „civilizate”.

    Caz concret 1: prietena mea si-a luat de la Sephora un parfum de la o casa de moda celebra. Dupa ce l-a folosit o saptamana, este dezamagita. Desi a luat eau de parfum, mirosul nu este asa intens si iar dupa o ora sau doua, nici nu il mai simteai. A luat acelasi parfum din strainatate si a fost cum ar fi trebuit de fapt sa fie parfumul luat de la noi: intens si care te tine pana ziua urmatoare.

    Caz concret 2: tot cu prietena mea, tot la un Sephora din Bucuresti. Ma intreaba ce parere am despre noul Joy de la Christian Dior. Dau sa miros, se simte cam meh, si prietena este de acord. Cateva saptamani mai tarziu, in strainatate, am avut ocazia sa il mirosim din nou. Era alt parfum. Floral, intens, dulce…ce-om fi mirosit la noi habar n-am, dar numai parfumul asta nu era.

    Astea sunt doua cazuri concrete experimentate de mine. Am mai auzit ca la Notino exista risc sa iti iei tepe, ca apa de parfum este mai mult apa de toaleta, dar nu bag mana in foc pentru ele :D

    00
    • Se cam știe că la Sephora te pot păcăli. Vânzătorii fac asta, nu compania, substituie produsele și le vând pe cele bune. La noi la companie veneau des cu cosmetice și parfumuri din magazine și erau originale, afacere a cuiva prieten cu cineva din Sephora. Mai fac asta, probabil. Posibil între timp ca Sephora să fi rezolvat problema, că devenise groasă rău la un moment dat.
      Am primit și eu o dată un parfum din Sephora, care nu semăna cu cel cumpărat din străinătate, același parfum. Acum, nu mai cumpăr decât din străinătate sau de la Duty Free-uri în general. Am luat și din Otopeni și nu am avut probleme, au fost produse bune, dar acolo cred că este controlul strict, cu ce aduci, cei scoți etc din magazin.

      00
    • NOU
      #165

      Eu de exemplu la parfumuri si cosmetice chiar habar nu am.
      Nu ma prind decat daca e un fals grosolan.
      Acolo iti folosesti simturile la maxim, si e chestie de experienta.

    • NOU
      #166

      Mare adevăr, efectiv un parfum l-am aruncat, și a costat 250 ron, n-a fost chiar cel mai ieftin.

      Am luat apoi același parfum dintr-un mall din italia, a fost 45 eur și redus la 30, deci mai ieftin ca-n românia, aceeași cantitate, și era incomparabil, efectiv zici că era alt parfum.

      Pentru mine e clar. Orice e produs de ‘lux’ sau scump, nu mai cumpăr din Rromânia și punct. Nici online, nici offline, în cel mai rău caz prin resellerul oficial, dacă vorbim de chestii tehnice care nu merită, dar cu factură și tot.

      Stau lângă vamă, dau o tură până-n Budapesta, Viena și aia e, măcar știu o treabă. Inclusiv la haine am pățit, am luat ceva maieuri (o banalitate, nu?) din Viena, și acuma sunt ca noi.

      Orice am luat similar din țară, deja le-am aruncat și le-am schimbat de 2 ori, celelalte sunt perfect ok, alea din Viena nimic. Au fost mai scumpe ce-i drept dar totuși, au trecut 5 ani.

      00
    • @Mirela, este imposibil ca toate falsurile astea sa fie vandute de angajatii Sephora si compania sa nu aiba habar.
      Cum se intampla asta? Vin dimineata si schimba toate parfumurile din rafturi, iar seara le pun la loc?
      Chiar si asa, un manager poate sa treaca oricand si sa verifice aleatoriu 50 de parfumuri ca sa isi dea seama daca au fost sau nu inlocuite de angajati. Dureaza maxim 1 ora.

      00
  41. NOU
    #168

    Primiți și cu piese auto?
    „Sunt piese originale pe producator”

    00
    • NOU
      #169

      Uite iar o categorie unde nu m-as astepta sa existe produse neconforme. Franezi si iei stalpul.

    • NOU
      #170

      Exact, discuri și plăcuțe noi față de la reprezentanta 4800 lei. Plăcuțele au ținut 10000km, nu mai zic că scartaiau uneori.
      Nu sunt vitezoman sau ceva de genu.
      Mașină de acum, luata de nouă, probabil trece de 50000 cu plăcuțele originale.

      00
  42. Daca mai aveai puțină răbdare luai geanta originala la jumătate de preț de pe site-uri gen olx

    00
    • NOU
      #172

      Mai bine ii luam o floare decat o geanta sh.

    • Nu era sh… Era geanta originala pe care trebuia să o primești tu :)

      00
    • NOU
      #174

      Ahhh, acum inteleg. Doamne cat ii urasc pe astia care dau produse retur sa le poata cumpara ca resigilate. E chiar aiurea.

    • @Alter Ego, cred ca Radu se refera la o practica a unor angajati de la magazine de renume care inlocuiesc produsele cu fakeuri cand iti aduc” din spate” alt produs.( replici A+ sa ne intelegem) si apoi pe cele originale le vand pe olx.

      Stiam de practica asta cu exemple concrete de la FV care era pe la Unirii daca imi aduc bine aminte. Daca ai un distribuitor care iti da replici ok, e foarte greu chiar si pentru cineva care a mai avut produsele sa isi dea seama. Unele magazine de articole sportive mai vand produse sub-standard, care nu ar vedea rafturile reprezentantei in vecii vecilor.

      Oricum orice vanzator de pe OLX pe nisa asta de fashion , daca are mai mult de 1-2 produse la vanzare, bag mana in foc ca vinde fake-uri. Pe langa asta multi pun poze cu replici A+ si ei iti trimit unele de o calitate si mai slaba, au ajuns acum sa puna in anunturi toti si sa se acuze reciproc „Produsele trimise sunt exact ce se vede in poza, nu trimitem alta calitate cum fac alti vanzatori de pe aceasta platforma” :))

      In orice caz, daca vrei insights despre fake-urile din nisa de fashion sau parfumuri pentru articolul viitor hmu. :)

      00
    • NOU
      #176

      Alex, e groaznic. Astia distrug prestigiul magazinului unde lucreaza pentru 2 lei.

  43. Același brand, același model de chitară, una luată de la reprezentatul oficial din RO, cealaltă de pe Thomann, cel mai mare magazin de instrumente muzicale din Europa. Chitara din RO a sosit cu corzile ruginite, cheițe de 2 lei care nu țineau acordajul mai mult de 3 minute și niște doze care sunau ca din butoi.
    Nu este cazul să spun că cea de la Thomann era impecabilă. Și a costat și mai puțin decât cea luată din România, cu tot cu transport.
    Cam asta este cu comerțul românesc. Și aici nu discut de chestii scumpe, pentru care un fake atunci un anume câștig serios, aici discut despre ceva în zona de 1.000 lei. Dar na, cheițele bune și dozele decente le mai dai la un prieten pe o bere-două, știi cum este :)

    00
    • NOU
      #178

      Bogdan, ma crezi ca la nisa muzicala niciodata nu m-am gandit. Acolo e extraordinar de complicat sa evaluezi daca un produs e original.

    • @Alter Ego – Exact. Și privind ce reproduceri exacte sunt pe Ali după chitare model Vai, Malmsteen sau Zakk Wylde îți dai seama ușor ce business poate să iasă din așa ceva.

      00
    • NOU
      #180

      Reproducerile pot fi extraordinar de bune. Asta incercam sa le explic celor de mai sus care adoptau atitudinea „e vina fraierilor care cumpara”

  44. NOU
    #181

    Ai reclamat la institutiile statului si la producatori? Daca da, oare ce raspunsuri ai primit!

    00
    • NOU
      #182

      La majoritatea comenzilor nu pot, sunt pe persoana juridica. OPC isi bate capul doar cu fizice. La producatori mereu. La fel la magazine. Magazinele stiu, si raspund deseori ca asa e tot lotul si sa dau retur. Nu am vrut sa fac reclama la eMag/Flanco/PCGarage (sunt aceeasi firma) sa nu mi se urce lumea in cap ca vezi doamne sunt pus de Vali sa zic de bine, insa cu ei nu am avut niciodata probleme cu produse false. Am avut produse cu mici defectiuni (dar putine) si ei au o chestie foarte misto. Accepta retur pe persoana juridica fara nici un fel de comentariu. Sincer, toti ar trebui sa o faca. Din cate stiu, ei sunt singurii, si chestia asta ma relaxeaza atunci cand comand chestii. eMag mai are si consultanti B2B chestie foarte tare. Mi-au adus un palet de chestii pe tir special din Polonia in trecut, deci profesonalism de nota 10. Din pacate uneori, nu au anumite produse nisate, si atunci incerc pe la alte magazine. Si aproape mereu cand incerc magazine noi, mi-o iau. Inca o chestie interesanta e ca de la eMag aproape mereu produsul are si limba romana, chestie misto.

  45. Am cumparat acum cativa ani o imprimata din Real. Un Canon multifunctional cu scanner. Era de fapt dedicata pietei nord americane si cartusele locale nu functionau. O perioada cei din Real au avut cartuse dedicate si apoi liniste. Protectia cumparatorului mi-a raspuns ca atat timp cat mi-au oferit si cartuse compatibile nu au ce sa le faca.

    00
  46. Eu știu clar că la produsele cosmetice mass-market, la detergenți etc este diferență mare de calitate la același produs, față de cele cumpărate din țări vestice. Nu degeaba a făcut Polonia reclamație la UE pentru discriminarea țărilor din Est la produse.
    De aceea nu cumpăr creme decât de la Farmacie, sau din afară, iar cosmetice de la Duty Free sau din străinătate. Când aveam buget mai mic luam de la DM, Drogherie Markt, pentru că ei aveau fabrici numai în Elveția și Germania, livrau de acolo în toată rețeaua. Acum nu știu dacă s-au mai extins, dar acum câțiva ani așa era. Produse la 1/3 preț față de cele din supermarketuri și calitate mai bună.
    La fel detergenți, paste de dinți etc mult mai bune la DM pentru că la noi este politică de companie să se aducă produse făcute ”pentru est” așa că ce să ne mai mirăm că un angajat dintr-un anume magazin mai substituie și el ceva, dacă firmele fură pe față că în Germania sunt și mai ieftine decât la noi și mai bune. La fel în Franța.

    00
    • NOU
      #185

      Buna Mirela. Sunt convins ca exista si la cosmetice, doar ca acolo imi e extrem de greu sa ma prind. La unele parfumuri sigur e ceva dubios. Si eu cumpar chestii din DM.

    • Mirela, am găsit diferențe de calitate și între aceleași produse vândute în Luxemburg și Germania (nu vorbesc de chestii de nișă, Ariel pods e in exemplu). Probabil că ține și de cât de vocali sunt consumatorii și cât de bine sunt implementate măsurile de protecție ale acestora la nivel de stat.

      00
  47. Daca nu dai nume si adrese (fizice sau online) la magazine ai scris fix degeaba articolul.
    In alta ordine de idei, nu reusesc sa vizualizez cati bani trebuie sa faci ca sa dai pe o geanta cat ai da pe o masina decentuta la mana a 2-a.
    Adica maximul pe care reusesc eu sa-l vizualizez este de 5 milioane de euro/an – si daca as face atat, clar n-as da pe o geanta cat pe o masina.

    00
    • NOU
      #188

      Cand ai aniversarea de 10 ani, dai …
      Mai ales daca fata munceste de 10 ani, 12 ore pe zi alaturi de tine.
      Esti casatorit?

    • Da. Si noi tot mult muncim dar avem alte prioritati aparent

      00
    • NOU
      #190

      Evident. Prioritatea mea nu e sa ma apuc sa gasesc toate produsele contrafacute din ecommerce si sa incep procese. Pentru asta exista autoritati.

  48. ma gandesc la faptul ca acest articol ar trebui pus in legatura cu cel precedent despre casele de „lux” de vanzare in bucuresti. pana la urma suntem o natie presdispusa la a incasa tepe fie ele cosmetice, de imbracaminte, electronice, auto sau imobiliare.
    in romania se vinde ok absolut orice cacat si toata lumea e fericita: LCD cu pixeli morti? Merge! geanta Lili Vitoni? Merge. BMW cu kilometrajul dat peste cap? OK boss! apartament la bloc pe post de investitie in lux? hai acum!
    vina e la mijloc. si a vanzatorului si a cumparatorului. si a statului care se poarta ca il doare fix in pula. amenzi samsarilor pentru inselaciune ca vand masina cu kilometri rasturnati? nu prea. mai bine amendam niste babe pentru „zadarnicirea” nustiuce ca nu au avut o hartie igienica cand s-au dus la piata.
    apropo tocmai s-a laudat rar ca a devenit disponibil (contra cost) un fel de istoric pentru masini inmatriculate in romania. sunt curios cati vanzatori vor oferi ei un asemenea document din proprie initiativa potentialilor clienti in 6 luni. 5%? 10%? 0%?

    00
    • NOU
      #192

      Vina nu e a cumparatorului. O sa vezi in articolul urmator ca doar un cumparator cu experienta se poate prinde de diferente.

    • Vina e si a cumparatorilor. Cu cat sunt mai multi fraieribili.
      Carcotasii care isi cer drepturile de consumatori in romania sunt o minoritate.
      Ce povestesti tu acolo se aplica si la auto de exemplu. Fie bmw cu km dati inapoi fie (oficial!) motorizari performante care nu se vand pe piata romaneasca (renault diesel). Deci si clientul roman are partea lui de vina.

      00
    • @anonim. Statul nu are nici o vină că tu vrei să pari ceea ce nu ești. Și că vrei să demonstrezi ceva unor persoane cărora nici măcar nu le pasă de tine.,,Din proprie inițiativă …,Din proprie inițiativă îți pot pune la dispoziție ce îmi ceri tu, asta în cazul în care am ceva disponibil și sunt vănzător de bună credință. Eu, spre exemplu, cultiv ficuși. Ficușii mei sunt cu pedigree, din părinți campioni. Ficus Benjamina , carnet de sănătate , semințele au fost aduse de străbunicul meu din Bangkok.
      Pe subiectul ăsta sunt multe chestii de scris, dar nu cu sfaturi primite de la țepuiți, Ci de la țepari, de la cei din cealaltă parte a baricadei. Care au ars fraieri și sunt dispuși să împărtășească cum să nu și cum se face să nu pici ca plevușca la firimituri.

      00
    • NOU
      #195

      Valorile tale morale sunt dubioase. Au ars fraieri? Nu as cumpara nimic de la tine, niciodata. Facem pariu ca iti dau un produs contrafacut si nu vei vedea diferentele?

    • @Alter Ego, dacă nu pui @ și ceva nume după și doar inserezi o bucată din comentariu meu ,,au ars fraieri,, nu știu cui îi este adresat comentariul…

      00
  49. Pe astia cu fake-urile as vrea sa ii trimit la doctori fake sa vad ce parere au. Pana nu vor fi dati in judecata nu se vor potoli. Problema e ca si producatorii par sa tolereze asta pe anumite piete.

    00
    • NOU
      #198

      Idee de business. Esti avocat, gasesti magazine cu fake-uri si suni producatorii sa ii reprezinti in instanta :))

    • Asta e un fel de guerilla marketing cu buget 0. Sa zicem ca faci un grand f scump de haine sau alte produse din categoria „fashion”. Momentan vinzi acolo unde au oamenii bani de produsele tale gen SUA, UK, Germania, China etc. Evident ca toti istetii te vor copia si vor vinde pe piete inca nedeschise produse fake. Deja lumea stie de brand, de produs insa nu au prezenta locala. Cand vor deschide nu mai nevoie de buget de prezentare de produs ci doar de comunicat prezenta pe piata respectiva.

      Daca opteaza pentru scos fake-urile de pe piata au de lucru pentru ca nimeni nu prea sta sa urmareasca cine vinde in portbagaj in spatele blocului chestii. Dincolo de asta si bugetele sunt mari pentru acest tip de activitati si nimeni nu e dispus sa le cheltuie. Banii se cheltuie mai degraba in competitia cu producatori similari cum a facut Louboutin cu talpile rosii care sunt TM si nu mai are voie sa le foloseasca nimeni.

      Mai mult costul mediu al unei vanzari (adica ce suma cheltuiesti in marketing pana vinzi o bucata de ceva) creste proportional cu valoarea produsului, de ex. costa mai putin sa vinzi un laptop de 500 Euro decat un Maybach. Plus ca nu cred ca a reusit cineva vreodata sa castige un proces de © cu China.

      Acuma unii au strategii diferite de abordare a acestui fenomen. Vezi D&G de exemplu. Au facut gama foarte accesibila ca pret si e mai „cool” pentru fanii marcii sa isi ia un tricou „de firma” decat unul din piata. Cumva se si valideaza dpdv pshihologic.

      Daca pui asta in balanta cu costul controlului marcii de la un capat la altul te duci la niste sume astronomice care nu au sens pentru firma. E mai productiv sa pivoteze valorile brandului pentru ca pana la urma scopul e sa faca bani nu faima si vor fi mult mai incantati sa vanda 50 de tricouri de $50 decat 2 de $150.

      Mai e si exemplul Microsoft. Avand in vedere ca 99% din statiile care folosesc Windows si Office sunt conectate permanent la internet sunt ferm convins ca inginerii care se ocupa de licentiere stiu exact cate statii sunt licentiate, in ce fel si ce e legal si ce e piratat. Nu intervin in schimb pentru ca altfel rata de adoptie a produsului ar fi foarte mica. Asa ca il lasa in continuare „la liber” si incearca livrarea sub alte forme, de ex. cu licenta preinstalata odata cu achizitionarea computerului iar deal-ul e facut cu producatorul si nu mai implica beneficiarul final.

      00
  50. Poate povestea mea e off-topic, dar cel mai bun palton din garderoba mea provinde dintr-un magazin din Pristina… Giorgio Armani original, am dat pe el 50 de euro. Eram cu un coleg italian, politist cu experienta pe contrabanda, nu-i venea sa creada, i-a facut poze (inclusiv la eticheta) si i le-a trimis pe mail fratelui sau de la Palermo, ceva directoras intr-un mall. Fratele a raspuns ca e original, cel mai probabil dintr-un lot de „cazute din camion” si pe care mafiotii locali le-au dat mai departe kosovarilor, sa nu apara pe piata negra din Italia. Cica uneori distribuitorii sunt intelesi cu hotii, iar paguba se recupereaza de la asigurari. O fi adevarat sau nu, mie-mi place paltonul :)

    00
    • Eu stiu o poveste din asta cu jeans de la Levi’s

      00
    • Transportatori Domnu Polițist cu coleg italian, nu distribuitori. Că sunt “cazute din camion“, nu furate din depozit. Paguba se recuperează de la asiguratorul transportatorului, nu al distribuitorului.

      00
  51. Un articol foarte interesant cu multe sfaturi utile. Multumesc!

    00
  52. Am citit articolul de dimineata si de atunci imi tot vin in minte produse care de-a lungul timpului mi s-au parut ca ar fi avut ceva, nu era calitate pe care o stiam/asteptam de la firma x. Mereu ma gandeam ca poate nu ma pricep eu, am avut asteptari prea mari, lucrurile nu se mai fac ca inainte etc. O singura data am facut retur pe motivul asta la fashion days, probasem haina in magazin insa ce mi-a venit nu avea nici o legatura, zici ca era o haina ieftina din bazar, nu un palton.

    Multumesc de articol! A fost eye-opening, o sa am mult mai multa grija de unde comand/ce calitate au produsele.

    00
  53. Câteva probleme similare am întâlnit și eu.
    In general îmi găsesc greu blue jeans care să îmi vină bine și atunci cumpăr minim 3 perechi identice, pentru a le roti la purtare.
    Eram într-un outlet in US, găsit niște Levi’s care veneau perfect. Cer 5 perechi, îmi aduc din spate încă 4 și mă apuc să mă uit atent. 3 erau fake. Am chemat directorul de magazin și i-am arătat, după care am chemat poliția. Au verificat toate loturile, erau amestecate originale cu fake. De pare că la transport a apărut problema.
    Cumpărat laptopuri din Romania – din 5 bucăți 3 aveau probleme cu tastatura. Comandat același model de pe Amazon, nici o problema.
    Piese auto – comandat de la magazin de piese auto niste piese OE Mercedes și Volvo, ambele aveau holograma diferita de original. Și erau piese de direcție!
    Husa de telefon UAG cate s-a spart la prima căzătură pe asfalt ( am avut huse originale, arată că noi după ani de utilizare).
    La cele din Romania când am depistat fake-urile s-a lăsat cu plângere la poliție și ANPC. La unele din plângeri am fost informat că sunt trimiși în judecată, la altele s-a închis dosarul.

    00
  54. De ce nu dai totuși și numele magazinelor de unde ai achiziționat produse cu probleme? Ar fi ok, sa știe toți cititorii de ce anume sa se ferească.

    00
    • NOU
      #209

      @Sharky, din considerente legale. Nu am expertizat produsele cu un auditor certificat de producator pentru a putea afirma ca SC X SRL vinde produse false.

  55. Merci pentru articol, si comentariile sunt interesante!

    00
  56. Pe mine m-ai pierdut de la geanta. Ii respect pe cei care iau banii proștilor si proastelor vânzând un rahat de geanta cu mii de euro pentru ca are un nume scris pe ea.

    00
    • NOU
      #213

      @Marius gresesti
      Touareg si Porsche Cayenne impart platforma si 90% din piese de exemplu. Cayenne e mai putin fiabil si mult mai scump. Depinde ce consumator tintesti.

      Numele ala scris pe produs poate sa fie diferenta intre un produs care se rupe in 2 ore sau dureaza o viata. Am un termos de firma din scoala generala…

      La fel, am inca reportofonul Sony de pe care nici butoanele nu s-au sters. Primul Walkman Panasonic…

  57. Pentru a sustine autorul articolul am zis sa zic si eu patatanie: laptop gaming de peste 2k euro luat acum 2-3 ani de la un mare vanzator online – am schimbat 3 pana au adus unul care ii mergeau tastele de directie ok, efectiv nu se apasau si pocneau dar fiind incapatanat si dorind musai produsul ala am facut 3 retururi la al 4-lea a venit unul mai ok dar si acesta cu probleme la tastele acelea dar insesizabil – trist mi se pare sa vrei sa dai niste bani buni si sa primesti niste produse de 2 bani – ca idee funny dupa 3 retururi curierul deja radea cand ma vedea si zicea „iar ti-a venit laptopul de n de milioane?” :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.