Azi am condus #598

De la Ploiești la Brașov am văzut cel puțin 3 cotețe cu număr de CT cu capota ridicată.

Sunt în continuare mirat de câți oameni își forjează cotețele. M-au depășit Polo-uri și Corse pe DN de ziceam că suntem la raliu. Nu cred că au legătură una cu alta, pur și simplu cotețele pe care le vedeți pe marginea drumului cu probleme sunt mașini care sunt bune pentru mers pe distanțe scurte, nu sute de kilometri.


Sâmbătă am văzut nu mai puțin de 5 echipaje în trafic. Nu alea care fluidizau traficul pe Valea Prahovei, nu nu, 3 în București și 2 în Brașov.


Aș dori o mitralieră aici. În momentul în care ai număr de PH, B sau BV și te uiți să vezi dacă vine mașină de sus din oraș, mitraliera se activează.

Zona aia e făcută așa de minim 10 ani și șoferii tot nu au învățat să o folosească. Pentru că știți cum e, mai bine mă opresc și mă asigur decât să folosesc creierul.


Alte mitraliere le-aș dori pe A3 în zona unde sunt 3 benzi. Mergi pe B3 până unde trebuie să faci dreapta? Mitralieră!!!

Ți se pare aiurea când vezi 1 care face așa? Dar 3? Dar 5? Doar tu, la un singur drum? Extrapolând, câți sunt de fapt în halul ăla de cretini?


Plin de italieni conducând pe principiul “eu nu știu”. Eu nu știu să semnalizez, eu nu știu să mă încadrez, eu nu știu să mă dau la o parte, eu nu știu să mă asigur. Numai drepturi, zero obligații.

Hai că mai e un pic și scăpăm de ei.


Fac o depășire de X3 generația anterioară, șofer 50+ la volan. Jegul accelerează și apoi se enervează că a trebuit să frâneze ca să mă lase să mă încadrez și să nu fac accident frontal. În mintea mea, eu cred că el a avut următoarea conversație cu probabil prietenii când a ajuns la locație:

– Da, coae, și îl vad pe fraiericiul ăsta cu RAV care se bagă în depășire și accelerez puternic. Dar fraiericiul accelerează și el, io încep să claxonez și până la urmă frânez și se bagă în fața mea. Mă enervez, îi arăt semne prin parbriz, fraiericiul pare mirat, îl urmăresc, mă dau la el, dar nu am unde să îl depășesc, era linie dublă continuă și n-am vrut să mă risc, ieșim din Predeal, se face serpentina aia unde poți depăși dacă ai sânge, fraiericiul se duce, eu n-am avut cum…
– Așa, și?
– Ah, nimic, am ajuns la cazare și gata.


OK, de două ori am fost cârnat și am tăiat fața unor BMWuri noi care au accelerat în loc să mă lase să mă bag. Să vadă și ei cum e. Ce e, cocoș, îți îndoi tabla la cotețul tău foarte nou? Frânează și lasă gargara. La fel procedez și cu Tesla. Nu e cazul să fii agresiv când service-ul tău este la Budapesta sau la București, nu? Esac.


Sunt șoferi de BMW care se bagă repede la cutie când este cazul. Se vede că știu că au RWD și nu se dau cocoși când nu e cazul. Ceea ce este frumos din partea lor.


Nu înțeleg de ce se mai face stânga în Corbeanca din moment ce au pasarela aia. Nu duce unde trebuie?


Drum de 182km, mers decent, fără să forjez prea mult. Există o discuție prin online de la oameni care se pricep la mașini despre cum Toyota hibrid consumă mult, la drum lung și în oraș, și în special RAVul ăsta. Eu, cum nu mă pricep la mașini, zic că nu consumă mult, dar ce știu eu?!

consum-rav4-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

113 comentarii

  1. Vad eu bine acolo rezervor de 30 l ?! O fi tot shrinkflation ? Da știu hibrida bla bla totuși cu consumul ăla ai autonomie sub 500. “Cotețul” meu vechi avea peste 1000 autonomie cu un plin fără sa forjez desigur. Ciudățel

    Indecis. Tu ce zici?3424
    • 30-ul ala e pe indicatorul de la baterie nu e capacitatea rezervorului de benzina.

      Indecis. Tu ce zici?296
    • Nu e consumul ? Si se leaga si cu media din cifre afisata.

      101
    • pare ca are rezervor de 55l

      21
    • Acolo e consumul instantaneu, atat pt combustibil cat și pt curent.

      91
    • E doar o scala, vis-a-vis de consumul instantaneu. Rezervorul e de 55 l.

      81
    • Daca stai cateva secunde sa te uiti ce inseamna gradatiile alea, vezi ca e plin pana pe la jumatatea dintre 0 si 15, adica pe la 7 si ceva. In dreapta ai 6.7, deci poti concluziona ca e consumul mediu.

      53
    • Toți știm că în România nu găsești benzinării. Câteodată trebuie să mergi chiar 30km ca să dai de una, așa că un rezervor de 100lt e musai! Ce dacă o să vadă maxim 50% umplere. Autonomia e baza! (sarcasm)
      Rav4 hibrid consumă mai puțin în oraș decât la drum întins. Mai ales dacă ai talpa lui zoso😬

      1311
  2. Si imi incep calatoriile asa nervos ca tine, dar dupa un sfert ora ma relaxez si realizez ca nu are absolut niciun rost sa imi consum nervii cu traficul din Romania. Just go with the flow!

    Comentariu apreciat.782
    • Așa am gîndit și eu cînd am mers pe E85 și mă depășeau toți nebunii, așa că am intrat în rînd cu ei… :-)

      Comentariu apreciat.250
    • Pai nu ai ce face, sincer. Eu fac Bucurestiul pe E85 destul de des si cea mai buna solutie pt mine e sa ma tin dupa o duba sau alta masina cu statie. Despre mers legal nu poate fi vorba, te depasesc si aia cu utilaje pe trailer.

      Comentariu apreciat.261
  3. >Se vede că știu că au RWD și nu se dau cocoși când nu e cazul
    La ce te referi?

    187
    • oamenii uită că au rwd și se baga in situații care îi pot conduce in șanț.

    • Asta am inteles, dar nu stiu care ar fi acele situatii. Am BMW cu RWD, nu ma dau cocos dar nu neaparat din astfel de considerente. Idee de vlog maybe

      1315
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 430
    • Si totusi, RWD a evoluat de la era „ursuletilor”, iar daca nu e ud pe jos, trebuie sa fii extrem de pilot ca sa o intorci.
      Avem chestii minime, precuim ESP si controlul tractiunii.
      In plus, avem asa frica de propulsie, incat citisem un articol acum cativa ani in care nu stiu ce sef de la BMW nu intelegea de ce toti romanii cumpara BMW cu Xdrive, desi la noi nu prea ninge.

      Indecis. Tu ce zici?273
    • marcel, nu subestima românii :)

    • Cu tot ESP-ul și TC, dacă intri prea tare într-o curbă o bagi în șanț.
      LA fwd ca să o salvezi dintr-un derapaj accelerezi. La rwd frânezi. Nu, nu o să fii tu ăla care face drifting în curbă, pentru că nu te lasă esp și nici nu știi cum se face….

      Indecis. Tu ce zici?922
    • @Fisherman eu stiam ca trebuie sa nu accelerezi si sa virezi usor in directia in care derapezi pana ai iar aderenta. Daca franezi muti centrul de greutate in fata si te-ai fript

      253
    • @Fisherman
      Cînd e ceasul rău și pisica neagră, adică un cumul de factori care de multe ori nu mai depinte de tine, o pățăști. Pe drumul de Podul Turcului, la o curbă strînsă, în interiorul unui sat, cu nici 30km/h (doar ce privisem vitezometrul cîteva secunde înainte), a doua zi după o ploaie și ferind un cîrd de gîște, m-am dus în șanț instant, cu tot cu accelerat degeaba că mergeam ca pe vaselină (un strat mic de argilă cu o pojghiță de pămînt uscat deasupra. Și ce șanț, zici că era unul antitanc, nici nu se mai vedea mașina (un Golf) de la nivelul asfaltului…

      140
    • @Fisherman, n-ai prea condus RWD, este? :))

      171
    • Nu prea, doar de 2 ani și 200k km… Nu am așa multă experiență. Dar eram mai curajos cu fwd. Când îți pleacă spatele, mai ales pe ud, nu prea ai ce salva. Prefer să intru în șanț cu fața decât să mă sucesc transversal pe sens opus.

      322
    • @Fisherman, faptul că ai condus 200k km într-un mod greșit și fără să înveți nimic, nu înseamnă mare lucru, asta nu te face automat un șofer bun.

      Nu prea văd situațiile în care „îți fuge fundul” și ajungi în șanț cu orice RWD cât de cât modern, exceptând situațiile în care mergi cu mult peste viteza pe care ar trebui s-o ai în condițiile de drum și meteo de la momentul activității. Iar dacă povestea asta cu derapatul ți se întâmplă des, gândește-te serios să mergi să iei niște cursuri de conducere defensivă/pilotaj.

      111
    • Am BMW cu FWD.

      80
    • Situații în care îți fuge spatele : mașina goală și abia a început să plouă. O pată de ulei sau nisip în curbă. Denivelări. Picior greu și mașină puternică. Anvelope proaste. Viteza excesivă pentru situația respectivă.
      Întotdeauna când plouă încerc limita de aderență. În orice sens giratoriu gol, larg, intru mai puternic și încerc să redresez. Fie cu mașina personală (fwd) fie cu furgonul (rwd). Așa știu la ce să mă aștept în caz de situație neprevăzută.
      De aia sunt mulți de frânează ca bezmeticii în fiecare curbă. Nu își știu limitele mașinii..

      38
  4. Eu franez tot timpul cand ma depaseste cineva si observ ca ar fi la limita sa revina in fata mea.

    Nu o fac doar ca sa le salvez viata, indiferent ce parere as avea despre apetitul lor la risc, ci si pentru a mi-o salva mie, pentru ca daca au ghinion, dupa impactul frontal ar fi proiectati fix in mine.

    Comentariu apreciat.1084
    • Eu ma tem ca intra in mine si ma scot de pe drum in incercarea lor de a reintra pe banda, dar efectul final e acelasi, si eu franez.

      192
    • Pai iti dai seama ca in loc sa isi vada moartea cu ochii prefera sa te scoata pe tine de pe drum, e instinct de supravietuire, trage dreapta cu toate fortele.

      130
    • iau piciorul de pe acceleratie, ma dau cat de in dreapta pot, dupa ce au trecut de mine apas frana. Le dau cat spatiu pot, pastrez viteza cat mai constanta, ii las pe ei sa decida daca vor sa intre in fata sau sa puna frana si sa se bage la loc in spate.

      De injurat ii injur dupa ce a trecut pericolul, si pentru mine, si pentru ei, si pentru ala de vine din fata.

      Franez cand imi vine prostul din fata, si tot asa ma dau cat mai in dreapta imi permite drumul(ii mai si semnalizez boului ca ma dau in dreapta, sa-si calculeze pasii, desi nu stiu cat il ajuta). Pe aia de vin din fata incep sa-i injur inainte. De auzit, nu ma aud, dar cei mai prosti sunt suficient de aproape incat sa ma vada. N-am avut pana acum vreun accident, dar de vreo doua ori a trebuit sa opresc ca sa aiba prostul loc sa depaseasca…

      220
  5. Am condus o Corolla hibrid in tarile scandinave si am avut consum 3 pe nationale si 5 pe autostrazi. Nu glumesc

    Indecis. Tu ce zici?318
  6. Avocatul lui vali il suna pe avocatul lui trup: „Men, tu cum faci cand…” :D

    218
  7. Nu stiu cum reusesti cu rav4 sa scoti medie de 6.7, eu am un camry si sub 7.5 nu imi sta…

    117
    • mă gândesc că știu să conduc :D

      sunt oare necesare sfaturi de condus pentru un consum decent?

    • Îți zice aplicatia cum sa conduci la consum, driving tips.

      122
    • Vali, să știi că mulți știu să conducă, mulți nu știu. Nu cred că ar fi greșit un articol despre condus la consum, fără ca asta să însemne să te târăști cu 70 km/h pe naționale. Cred că ar exista potențial ca oamenii să facă ceva schimb de experiență la o astfel de postare.

      149
    • Accelerat usurel spre moderat. Anticipat curbe, coloane si folosit frana de motor cat mai mult ( nu mergi blana pana in buza curbei si apoi frana blana si apoi acceleratie blana la iesire). Nu e vb de viteza, ci de mers cat mai constant, variarii de viteza cat mai mici, de ex daca stii drumul si in curbe poți avea 80-90 te limitezi ca in linie dreapta ca ai 100 sa folosesti frana de motor pt curbe.

      Comentariu apreciat.461
    • Frana de motor presupune schimbul intr-o viteza mai mica, deci turatie mai mare la aceeasi viteza. Sau nu ?

      015
    • *chhh* we need you to lift and coast

      *chhh* engine mode 7, engine mode 7

      *chhh* multi21

      156
    • iti zic eu cum fac eu la Camry (6.3% in 18k km, ~25% oras).

      Masina sta pe eco 99% din timp. Pentru depasiri din lung, pedala la pamant pe eco e suficienta. Pentru Schumacher-eala, o comuti pe sport cand iti trebuie. Cand vezi ca s-a facut rosu sau incetineste traficul, iei piciorul de pe acceleratie si o lasi in recuperare. Daca nu incetineste suficient de repede, incepi sa apesi pedala de frana sa maximizezi recuperarea, incercand sa eviti frana adevarata. Practic, cu cat conduci mai preventiv, cu atat e mai economica (cel mai putin am scos 2.3 in vreo 60km, facuti pe dealuri).

      Referitor la 70km/h, stilul meu de condus pe exterior e limita +9 sau +19 (depasiri la nevoie, nu tin mortis sa fiu cap de coloana). Prin sate e legal+9 si prin orase e cum e toata lumea.

      145
    • Tot rav4 hibrid

      August – 2000km – average 5,6l/100km
      Iulie – 2699km – average 6,5l/100km
      Iunie- 1900 km – average 6,1l/100km
      Mai- 1000 km – average 6,6l/100km
      Aprilie- 1000km – average 6,6l/100km

      Aprilie si mai majoritatea km făcuți in București

      100
    • Am un RAV4 din aceeași generație cu a lui Vali și nu înțeleg nici eu oamenii care scot consumuri de peste 6.5 . Oamenii conduc doar accelerație blană, frână, accelerație ori mod sport cu același regim. Acum o lună jumate am avut un drum de Iași – Cluj – Iași și am reușit cu un plin să fac dus – întors. La întoarcere mașina a fost ticsită cu bagaje + 5 oameni, iar pe traseul Tișița – Iași am avut un consum de 4.5L (230 km) iar consumul general undeva la 5 a fost, cu un condus normal. Nu bătrânesc, nu agresiv.

      115
    • andrei, oamenii nu stiu când să accelereze și cum. uită-te, de curiozitate, câți accelerează până in buza curbei și apoi pun frână. de ce? ai văzut că urmeaza curba? de ce?
      altă prostie: oamenii care accelerează până in fundul tău și apoi pun frână, că au prins viteză prea mare.

    • Nu-ș pe unde citisem că trebuie să resetezi ceva pe acolo, că dacă cel de dinainte are talpa grea ECU memorează asta și menține ”obiceiul”…

      51
    • @marinel: initial am crezut si eu ca doar mit, pana mi s-a intamplat. Soferul anterior in cauza eram tot eu. Masina in cauza, Mazda 6.

      Pe scurt, pe dealurile din Lefkada, am zis ca mi s-a stricat cutia, in sensul ca in urcare retrograda brusc, smucit, cateodata doua trepte deodata.

      Intrigat, dupa citit multe chestii, am aflat ca exista in ECU o tabela cu vreo 15 stiluri de schimbat vitezele in care te incadrezi pe baza istoricului. Dupa reset (niste combinatii predefinite de actiuni cu frana/acceleratie/schimbator), totul a revenit la normal, masina schimba smooth ca la inceput.

      Incadrarea in stilul „smucit” din tabel apare in urma condusului agresiv sau in urma condusului preponderent urban. Ma incadrez la amandoua, dar avand in vedere ca am vazut altii mai tampiti ca mine, inclin sa cred ca ma incadrez mai degraba in a doua varianta.

      81
    • La mine consumul mediu, in 3 ani si jumatate de cand am luat-o, este 6.8. Condusa in 99% din timp pe „sport”

      10
    • Eu cu un Tucson pe benzina scot 5.8 cu AC ul pornit. Dar in general o conduc mai aprig și atunci am undeva la 6.7.

      00
  8. Apropo de Toyote si consum: cu o Corolla hatch am scos 4.1 mers predominant in modul sport si pe mod masina inchiriata :) Masina avea 184.000 km si inca tinea bateria foarte mult si intra modul electric mereu la viteze mici. Daca faci multi km motoarele astea chiar ca „tin cu casa”. In rest am vazut de ce sunt econobox si clar nu sunt masini cu care sa mergi cu peste 120.

    66
  9. Zoso Presedinte !

    715
  10. E discutabilă treaba asta cu „cotețele” Polo și Corsa, că ar fi doar pt distanțe scurte.
    Dacă Loganul meu cu 3 pistoane nu e mai coteț decât un Polo nu știu ce să zic. Și totuși am făcut Romania-Portugalia și retur, în vara asta,adică 9000 km. Până să ajung în Portugalia am avut o medie 1000 km parcurși/zi și n-a tușit, n-a troncănit.
    Bine, trebuie să fii și realist și să înțelegi că viteza maximă de drum pentru mașina aia este 130 ca să fie totul ok, chiar dacă ea poate și 160.
    Și mai ales, valabil pentru toată lumea, reviziile pe bune și la timp sunt esențiale. Sunt la al 3-lea Logan, mașini cu care am călătorit destul prin Europa (30.000 km/an) și nu mi s-a stricat mașina în drum niciodată. Sigur, pot fi cazuri și cazuri, dar cred că revizia mașinii cu tot ce-i trebuie te scapă de 99% din problemele tehnice. Dacă tu tragi de piese să le schimbi abia când nu mai sunt bune… chiar și Mercedes să ai, este evident că o să te împietenești cu cei de la tractări.

    Comentariu apreciat.473
    • Coteț = orice mașină neîntreținută
      Toate sunt ok dacă nu îți bați joc de revizii/cauciucuri/suspensii/frâne. Nu toate sunt pentru viteze mari/durată mare (peste 130). Cred că la asta se referea autorul.

      210
    • E foarte subiectivă treaba și nu are treabă cu fiabilitatea mașinilor. Ce zice Vali cred că are treabă cu confortul și siguranța la viteze mari.

      La drum lung mulți preferă să meargă mai tare (scutești mult timp), însă ajungi să forjezi mașina în depășiri. Peste asta, mai intervine și oboseala, care apare mult mai repede în mașinile de genul (izolarea fonică lipsă, scaune foarte mici, etc). Când ești obosit, șansele să estimezi greșit distanțe și timpi crește, și dacă mașina e deja condusă la limita ei, apar situații „riscante” foarte des.

      Dacă ai o mașină din asta cu putere limitată, dar ai răbdare să o conduci calm și la drum lung și fără să te ții de oamenii cu mașini mai puternice, e foarte bine. Nu e nimic rău în asta.

      150
    • @Luxian

      De la Arad la Constanța sunt 826km, 9.5 ore (google maps). Viteza medie deci de 87km/h. Ai ceva autostrada. Sa salvezi o ora din drumul asta înseamnă să crești media cu 10km/h, pe tot drumul. Ai valea oltului, unde e mai greu sa crești media, deci trebuie sa plusezi pe partea de autostrăzi (probabil +15km/h)? Vrei sa scazi 2 ore, +30 pe autostrăzi. Deja trebuie sa menții o medie de 160 pe autostrăzi (pe toată lungimea) și o medie de 130 pe european. Sunt puține mașini care se simt (și sunt) confortabile la 160 susținut.

      97
    • Cu toata stima, Loganul nu e pentru condus in Europa. E o masina obositoare la drum lung – reprize proaste, stabilitate indoielnica, simte puternic rafalele de vant lateral, scaune incomode.

      813
    • am prins 190 cu loganul la vale. e o mașină ok, dacă îi știi limitele.

    • @hash: daca n-ai bani, nu ti-e foame. Daca n-ai bani de altceva, si cu loganul iti faci treaba.

      200
    • @hash îmi cer scuze că am făcut zeci de mii de km (dacă zic sute de mii iau prea multe mânuțe roșii) prin toată Europa cu Loganul. N-am știut de lucrurile de care zici. :D

      212
    • Ce știe țăranul cum merge Loganul :)
      De la minutul 10: https://youtu.be/Y3m9hOTEBQk?si=c405Dr4wjUWsknbL

      30
  11. Ieri a dat unu’ peste mine pe trotuar. „Scuze, nu te-am vazut”. Am 1.80 si 100+ kile.

    Comentariu apreciat.360
  12. Moa, foarte colorata povestea, simt pasiunea la tine, ca la un joc pe calculator: palpitant, cu povesti, actiune, drama, tot tacamul…acum nu m-am prins daca ce joci tu e RPG sau first person shooter :)) Pt. mine e un amarat de drum lung :(

    Ma enerveaza doar astia care dau flash-uri, dar subit devin mai lent, zici ca e efect invers. Dar intra in vigorare legea cu camerele de pe masini. Abia astept sa fac ceva plangeri la politie, sa vezi subit ce se dezvata.

    Comentariu apreciat.372
    • Deja se dau amenzi pe baza de filmari. In Iasi sunt o gramada santionati pe baza filmarilor, mai ales de la vatmani

      181
    • SI eu l-as vedea pe Vali intr-un Carmageddon, cu o mitraliera in mana stanga si una automata inteligenta pe masina, care identificata automat soferii din Bran in baza de date nationala.

      121
  13. boala frecventa asta cu infiptul in acceleratie cand esti depasit. Plin de oameni care infunda frana la orice curba si apoi in linie dreapta cand sunt depasiti se trezesc ca au si acceleratie. Dar e inca o prevedere din lege inaplicabila ca multe altele. Nu cred ca s-a dat vreo amenda pentru asa ceva in ultimii 20 de ani.

    Comentariu apreciat.261
    • să fim sinceri, este și o boală cu depășirile, românul (inclusiv vali) nu poate să meargă liniștit în coloană, trebuie să riște constant depășind inutil pe drumuri aglomerate

      Comentariu apreciat.624
    • @Flat – ambele pot fi adevarate.

      100
    • Mai mult…si daca toti din coloana merg cu 110, se va gasi unul care vrea cu 130 si va incepe cele mai periculoase depasiri, ca pe urma sa dai de el 10 km mai incolo, blocat in trafic, la 20 metri in fata ta.

      Comentariu apreciat.261
    • Asta nu e boala, se numeste intentie criminala, si se sanctioneaza de lege:

      „(3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte:
      ..
      e) nerespectarea regulilor privind depăşirea;”

      Daca poti sa probezi, trimite la politie inregistrarea video.

      43
  14. Pe A3, portiunea cu 3 benzi, cel mai bine se circula pe…b1 :D

    182
  15. Poate nu inteleg eu, zici ca e o problema ca oamenii opresc la semnul STOP?

    Comentariu apreciat.582
    • Nu e o problema ca opresc la stop, problema e ca prima data se uita in dreapta, cand ar trebui sa se uite inainte

      1116
    • Neah, Vali fluidizeaza traficul si nu se asigura la aia care vin prin oras, ca vezi doamne aia au o banda libera oricum. Sigur, cand o intra unul in el o sa faca articol ca ce jegoasa e politia romana ca ii da culpa lui, care are stop.

      Comentariu apreciat.481
    • nu, acolo trebuie sa opresti la STOP dar de asiguri doar din fata/stanga. aia de vin din dreapta vin pe banda lor/banda separata iar tu vei ajunge pe alta banda oricum, deci nu ai treaba cu ei. dar lumea nu stie sau le e frica ca totusi vine un „meserias” din dreapta.
      cam ac lucru e si cand vi de pe targoviste si faci stanga spre sinaia.

      67
    • Acolo problema se rezolva cu niste stalpisori d-aia de plastic, care sa se pare cele doua benzi. Cum ar fi util sa fie stalpisorii si pe sensul opus, ca poate se trezeste vreun boureanu sa treaca de pe B1 pe B2 pe linie continua si sa faca usor stanga spre Sinaia chiar cand te hotarasti tu ca e sigur sa mergi in fata. Linia continua nu a oprit pe nimeni sa o calce.

      101
    • Oricum, e de-ampulea rău aranjamentului ăla de intersecție. Acolo trebuie smart traffic light. Natural e sa nu ai stop pe ditai drumul lung și principal și natural omul se uită în dreapta. Nici nu mai știi de tine dacă nu ești de-al locului.

      110
    • @heto mai curând separatoare de beton, deși în vara asta nu au mai fost așa multe accidente acolo ca acum 2-3 ani.

      10
  16. Foloseste careva pilotul adaptiv cand merge pe autostrada? Il folosesc, inclusiv pilot assist pe unde se poate. E relaxant, ar trebui mai multi sa il foloseasca si poate traficul ar fi mai lejer. Imi iau un iepure puternic, ceva sa mearga 130+ si stau dupa el. Ce ma enerveaza maxim: desi setez distanta minima posibila pana la el, spatiul este generos totusi intre masini, ca na, pilotul automat poate are mai mult creier decat aia din spate care mi se lipesc de luneta si vor neaparat sa depaseasca, desi au un cotet si desi se merge 130-160. Pur si simplu vad spatiul ala dintre masini si desi nu isi dau seama ca ramane constant, vor ei sa treaca in fata. Si rup coteul in doua pana la urma si depasesc prin stanga, apoi imi intra in fata, de imi franeaza masina sa ma dea cu capu in volan. Stiu, o sa ziceti acum ca de ce nu merg pe prima banda,. N-ai cum sa mergi pe A1 pe banda 1 cand e plina de denivelari si de TIR-uri, nu esti la slalom combinat. Sau varianta doi. Mergi pe pilot fara sa ai un iepure, ajungi in spatele cuiva cu 120 care se da la o parte cand poate, nu dau flashuri, nu semnalizez, se da cand poate omul. Pilotul nu accelereaza imediat dupa ce ala elibereaza banda. Ei bine, cand ai un idiot in spate, si asta se intampla des, intra ala in fibrilatii ca nu ii dai blana instant, vine peste tine, si iti da flashuri desi inca banda nu e 100% eliberata. In fine ca am scris prea mult, am drumuri lungi prin Europa unde merg in felul asta super lejer, numai la noi e absolut imposibil.

    Indecis. Tu ce zici?2719
    • Da, confirm la tot ce ai scris acolo. Lumea este prea grabita sa ajunga cu 10 minute mai devreme la un drum de 5 ore

      132
    • Doamne fereste…

      Pe A1 se circula cu 100-110 pe prima banda, daca as pune pe pilot automat sau cruise control la 120-130, as fi nevoit sa il opresc din 2 in 2 in minute ca sa depasesc.

      Mie imi place pe autostrada nu pentru ca pot fute masina cu 130-150 km/h, ci tocmai pentru ca pot evita depasirile si stresul.

      Ajung si cu 100-110 la fel de bine, si mult mai relaxat si linistit.

      135
    • Da, si eu il folosesc constant pe autostrada, de altfel am si cautat masina care sa aiba special aceasta functie.
      Spre deosebire de tine, eu prefer sa-l setez la 120 si sa stau pe prima banda. E drept ca nu prea merg pe A1, iar pe A2 e buna soseaua.

      E mult mai relaxant drumul asa. Cand dau semnal stanga accelereaza bine masina pt a putea depasi.

      73
    • Folosesc pilotul adaptiv numai când traficul pe autostrada nu e foarte aglomerat, pentru că frânările și accelerările mașinii sunt mai brutale decât îmi place mie. Dacă sunt cu 130 și am unul mai lent în față, prefer să reduc vitea prin frână de motor, pentru că pilotul adaptiv frânează prea brusc

      102
    • @CC: se numeste pilot adaptiv, nu anticipativ… cand am o situatie de genul, pisc usor frana si preiau controlul, dupa care reactivez pilotul. Si nu, nu (mai) imi pasa de cel care vine din spate, nu-i problema mea ca el si-a luat masina desi vroia elicopter. Imi termin treaba de depasit tirul/camionul/caruta dupa care ma dau pe banda 1 si n-are decat sa se duca… + daca semnalizezi dreapta, iti accelereaza masina(ca intri in depasire)… dar oricum prefer sa intru in mod manual in astfel de situatii.

      03
    • Eu n-am problema asta, n-am pilot adaptiv la Logan. :D

      Dar banda 1, da, e aproape de necirculat pe ea, mai ales pe A1. Și nu e vorba numai de starea carosabilului, ci și de cei care merg cu 90-100 km/h pe prima bandă. Problema e că nici cu 120 nu am unde să circul, de multe ori nici cu 130, că se circulă cu 140-150 pe banda doua. Soluția nu e alta decât slalom. Tu de ce n-ai face slalom?! Faci slalom între benzi, că nu ai bandă dedicată.

      20
  17. In Sinaia acolo ai STOP, deci te opresti si te asiguri din ambele parti (evident, si din oras). De ce mitraliera, atunci?

    Comentariu apreciat.484
    • Pentru cei care dau minus, dacă unul din Sinaia se caca pe marcajul linie continua și intră in tine care aveai stop, ghici pe cine găsește polița vinovat…

      Comentariu apreciat.371
    • Dorel, teoretic din oras nu poti merge decat pe banda 1, practic daca te priecteaza unul pe contrasens tot tu iti iei culpa, ca ai avut stop….bine asta daca supravietuiesti.

      151
    • Tocmai asta e greseala, trebuie sa te opresti si sa te asiguri doar din stanga. Daca vine masina din dreapta, din Sinaia nu trebuie sa-i dai prioritate, puteti merge amandoi.

      Ala din Sinaia nu poate intra in tine decat daca vine de pe banda de contrasens sau calca linia continua, oricum el va fi considerat vinovat.

      Dupa cum vad eu, Vali si-ar cam injumatati cititorii daca si-ar pune in aplicare idea.

      17
    • @stefanb , nu e adevărat. In Romania, dacă ești pe drumul cu prioritate, devii un fel de zeu. Nu contează că ești pe interzis, pe contrasens, pe ce vrei tu. In caz de accident cu cineva de pe drum fără prioritate, ăla e vinovat.

      60
  18. Totusi sunt si Polo si Corsa din 2024, 2023, etc, unele modele au turbo, de ce atat hate daca te depaseste o masina mai noua decat a ta? Stim multi ca vrei sa fii primul, dar nu se poate tot timpul.

    204
  19. Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand vad un Rav4 in spatele meu pe A3, DN1 franez il invit sa ma depaseasca.

    Vrei sa spui ca romanii sunt prosti si nesimtiti, dar foarte des se leaa de acele parti ddin lege care le convine lor?

    Pai vad zilnic pe A3, portiunea cu 3 benzi cum merg in linie pe toate cele 3 benzi cu 120-130 km/h si blocheaza tot.

    Cel mai draguti sunt cei de pe banda 3, care adesea mor de frica ca depasesc 130km/h si politia le va taia capui sau tot aerul din masina va iesi fortat si vor muri asfixiati.

    E aproape amuzant de trist cand ii vezi cum se apropie timid de 130 m/h si le simti lupta interioara ca cel din spate il impinge, dar deja a ajuns la 130km/h si nu reuseste sa il depaseasca pe cel de pe banda 2! Ce sa faca? E o criza existentiala!
    Ce sa facaaaaaa!?

    Apoi daca vezi o masina mai spalata care merge anormal de incet, in 90% din cazuri:
    – e o dna ce nu stie sa conduca si nu se grabeste
    – e un sofer prins in importante afaceri, care are telefonul la gura/ureche si nu mai are mana la dispozitie sa schimbe viteza + e un domn, ce plm, nu se grabeste si nici nu are oglinda retrovizoare.

    Daca vreti panica pe soselele din Romania, solutia este extrem de simpla si nedorita: masini de politie nemarcate in trafic.
    Problema este ca din cate cunoastem noi politia romana, aceste masini vor vana ce e usor, adica imediat ce depaseste unul viteza legala!
    Nu au ei chef de munca la telefone sau prosti care merg prea incet si incurca traficul (nici legislatia nu ii ajuta aici).

    Scopul ar trebui sa fie eliminarea comportamentelor extreme, periculoare sau care incurca circulatia! Asta e f greu de desinit dpdv legal.

    155
    • Am mers săptămîna trecută în spatele unuia de la Costinești la Constanta, așa, de curiozitate. Tot drumul, dar absolut tot drumul a gesticulat continuu, uneori chiar cu ambele mîini. Nu știu dacă doar vorbea sau voia să ștranguleze pasagerul din dreapta. Cred că aș fi făcut febră musculară dacă eram eu în locul lui…

      71
    • …se numeste viteza maxima, nu viteza recomandata. Poti sa mergi mai incet decat viteza maxima. Se numete conduita preventiva si e utila mai ales noaptea si celor care nu stapanesc covrigul la fel de bine ca schumacher(inainte de accident).

      121
  20. Faza cu Corbeanca e cam asa:
    1) prin pasaj dureaza mai mult (cu 2-3 min), daca faci drumul zi de zi te obisnuiesti f usor sa faci stanga si gata. Probabil te intrebi de ce nu blocheaza stanga si gata ca sa o ia toata lumea prin pasaj. O data, pasajul e privat. Doi, are limita de inaltime, camioane etc nu ar incapea prin el (STB-ul incape totusi). Trei, sunt multe VIP-uri in Corbeanca care ar pierde alea 2-3 minute si care pot influenta procesul legislativ.

    2) acolo au zis ca fac pasaj / cocoasa ca in alte intersectii de pe DN1. Dar momentan e tot la stadiul de idee, probabil la alegerile urmatoare.
    Aici intervin eu. Eu ca sa-i incurajez sa treaca la implementare, fac stanga pe sus tot timpul.

    111
    • De fapt, problema este ca pe dreapta, pe 50m si langa pasaj, au facut:
      – iesire de la Therme
      – nenorocirea de intrare/iesire de la Kaufland.
      Cei care ies tiptil de la Kaufland (si sunt multi), le intra in fata celor de pe DN1, care vor sa intre in pasaj!

      Asadar, ai 3 benzi acolo:
      – banda 3, de stanga in Corbeanca (blocata).
      – banda 2 de inainte, care adesea e ocupata de un meserias care vrea sa faca stanga si se baga in fata
      – banda 1 blocata pentru ca ies incet cei ce ies de la Kaufland.

      Pe planuri totul e ok, dar numarul de masini e infernal de mare, ceea ce face ca planurile de pe hartie/ecran sa nu functioneze.

      veti vedea ca lucrurile nu se vor imbunatati cu A0, pentru ca e prea departe de oras, oculeste enorm si romanilor le place inghesuiala.
      Eu adesea o iau pe A0 pana pe A3 si ii dau tare, decat sa intru in Bucuresti pe DN1, in aglomeratie, dar depinde totusi UNDE trebuie sa ajungi in Bucuresti.

      90
    • nu ar merge un sens giratoriu cum sunt in multe alte locuri, inclusiv la intersectia spre Snagov (well, vorba vine ca sens giratoriu, e o chestie din plastic dar e functionala)

      20
  21. De la ce vârstă e ok să ți se rupă de genul ăsta de „întâmplări în trafic”? Adică, mai sunt pe aici și alții care doar vor să ajungă la destinație și n-au chef de genul acesta de curse?

    Înțeleg și pasiunea, dar sunt curios dacă e minoritară :).

    Comentariu apreciat.354
    • știi cum văd eu întrebarea asta? „când e ok să nu mai fii atent la trafic și să te rezumi la fundul mașinii din față”. cam așa.
      nu face nimeni curse, sunt observații din trafic. m-am calmat mult față de acum 10 ani. asta nu inseamnă că nu aveam 280 pe banda1 pe zona aia de A3 cu 3 benzi.
      (trigger pentru idoți)

    • „când e ok să nu mai fii atent la trafic și să te rezumi la fundul mașinii din față”

      și e rău asta? :)

      O fi pentru ca nu-s 3 benzi peste tot, de la București la Brașov?

      41
    • Si eu sunt la fel, in zonele „unde nu se poate”, iar daca se elibereaza ma duc cat pot, daca nu atunci nu. N-are sens sa ma agit. Mai bine plec cu 30 min mai repede de acasa ca sa ajung unde trebuie, oricum mai mult nu pierd. Bine, si faptul ca am ca masina de serviciu un duster 1.5 dci nu ma ajuta, ca oricat ai trage de el, la depasire ma chinuie mult aia care accelereaza si ei. Dar n-am ce face, relax si bag un podcast.

      40
  22. Zoso, cui trebuie sa ma adresez ca sa se faca ceva in privinta situatiei urmatoare:

    Zilnic, in Bucuresti, la intersectia strazii Ion Nonna Ottescu cu Bulevardul Ghencea, 80% din soferi ignora semnul de obligatoriu la dreapta si o iau inainte pe Antiaeriana. Inunda cartierul de case unde locuiesc, evitand Drumul Sarii, unde trebuie sa stai la semafor si in loc sa faca obligatoriu dreapta spre Ghencea, se duc inainte. Nu cred ca si-a luat cineva amenda pentru asa ceva in cazul respectiv. De ani de zile se intampla treaba asta si nimeni nu face absolut nimic.
    Vreau sa sesizez organul competent care se ocupa cu gestionarea traficului rutier si nu ma refer la politie. Daca sesizez politia nu rezolv nimic. Am inteles ca „administratorul drumului” este cel care se ocupa cu sistematizarea indicatoarelor rutiere si care este in masura sa propuna sau sa introduca reguli noi pe sectoarele de drum ce apartin de el. Vreau sa incerc sa determin acest administrator sa schimbe regulile, astfel incat romanasii aia care aglomereaza cartierul, sa stea ordonati pe Drumul Sarii la semafor si sa nu mai incalce flagrant legea in fiecare zi.
    Intrebarea este: cine este acest administrator? Primaria? Ca sa stiu cui trebuie sa ma adresez.

    Am aici o filmare in care surprind 35 autoturisme in 4min care incalca semnul obligatoriu dreapta. Si daca tot vorbeai si tu de extrapolare, hai sa ne imaginam cate masini trec intr-o zi intreaga in felul asta. Se ajunge lejer la vreo 2000 si ceva de masini care circula cum vor ei fara sa-i intereseze regulile.

    https://youtu.be/JDgNW0LcK9s?si=V__mVAHNEnwL42uJ

    https://ibb.co/5kQcH4D

    11
  23. Daca se vede coloana de 30 de masini in fata dintre care 2-3 tiruri, si voi tot va bagati in depasiri ca dupa aia sa intrati la limita inapoi ca sa nu faceti cunostinta cu doamne doamne sa trebuiasca sa tot franam cu totii pt 2-3 shumahari, imi pare rau da si io accelerez. Aia 3 m intre mine si masina din fata sunt ca sa am unde sa franez nu sa se bage shumi.

    240
    • Mai nu merge abordarea asta. Eu de multe ori opresc pe dreapta pana trece shumi, eventual toata coloana, ca sa pot merge relaxat printre ultimii (ultimul) din coloana care tin distanta.

      In Europa civilizata, pe DN de 2 benzi, toata lumea merge cu viteza maxim admisa, cu distante intre masini, fara depasiri aiurea, si nu exista „shumi”. Numai in RO sunt cativa care au ceva de demonstrat.

      BTW, in BG se conduce mai mizerabil decat in RO.

      91
    • @hash: si in Turcia, desi aia au drumuri. Pietonii n-au prioritate decat in legislatie, culoarea rosie la semafor e optionala, la fel si semnalizarea(zici ca toti au bmw acolo), cum nu conteaza prea mult nici liniile de despartire la benzi, daca incap 3 masini pe 2 benzi, de ce sa nu intre toti… Banda de urgente e banda de depasit coloana la semafoare, iar viteza maxima e cat duce masina. Tot timpul vedeam masini cu rotile in sus, sau tamponari, sau autocare in sant…

      71
    • Daca tie iti place sa mergi dupa tir in coloana e treaba ta, mie nu-mi place si depasesc.
      Nu ma bag din prima, stau si observ 1-2 locuri de depasire ce se intampla, cum evolueaza coada. Daca se depaseste din fata stau si-mi astept randul.

      Dar daca tu nu ai chef sa depasesti dar nici nu-mi faci mie loc atunci o sa ma bag in aia 2-3 m de spatiu pe care-i gasesc.

      Oricum cele mai tari faze sunt cand depasesti 2-3 camioane, le bagi carne la greu ca sa descoperi ca de fapt aveau in fata un sofer „prudent” care nu se grabea prea tare ca doar e timp, ce daca face coada de km in spate, treaba lor.

      214
    • Daca trebuie sa franez sa iti fac loc, ca altfel mori, inseamna ca esti un șofer foarte prost. Inseamna ca, cel mai probabil, intr-o tara civilizata, ai ramane fara permis si, din nou, esti doar agresiv si prost.

      101
    • ei bine, iată – din cauza stefanilor ca cel de aici mor oamenii pe șosele. că lui „nu îi place și depășește” la risc

      31
  24. stiam despre ce intersectie e vorba inainte sa dau click :))

    61
  25. NOU
    #112

    La Corbeanca inca se mai face stanga din doua motive:
    – pasajul subteran a devenit subdimensionat in raport cu cresterea imobiliara din zona.
    – pentru ca n-a inchis nimeni DN1 acolo cu separatoare din beton.

    Acum cu deschiderea acelei bucati de juma de sfert de A0 si bretelele aferente se complica si mai rau treaba. Plus Therme…

    01
  26. Ieri a trebuit să fac un drum Brașov – București și retur. F multe echipaje de poliție, pe tot drumul. Nu am mai văzut de mult poliția pe DN. La Bănești erau și la 9 dimineața și la 7 seara când am trecut înapoi
    Oare a dat hărnicia peste ei?

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube