Autoritatea Metropolitană de Transport

traffic Acum câţiva ani aveam o dilemă. De ce fac grevă şoferii de pe RATB sau de la metrou? Ei sunt autonomi, nu? Aşa spune titlul: Regia Autonomă de Transport. Regia Autonomă Metrorex. Dacă sunt autonomi, ce vor de la noi?

Mă rog, anii au trecut şi am ignorat problema. Şică (pentru prieteni) pare însă hotărât să facă ceva pe tema asta. Bravo, dom’ne! Vrea să uneasca cele două regii în una singură, numită ca în titlu, care să se ocupe nu numai de transport, ci şi de managementul traficului.

Şi dacă tot suntem acilea, brea nea Şică, uite nişte sfaturi gratis:

  1. semafoare pe centură. e mai ieftin decât să o refaceţi.
  2. asfaltat şinele de tren de pe centură şi din oraş. alea nefolosite.
  3. înfiinţat un serviciu de remorcat maşinile parcate aiurea
  4. poate aruncaţi un ochi pe aici, să vedeţi dacă se poate face ceva
  5. poate nişte sensuri unice prin oraş?
  6. să vă recomand un consilier bun?
  7. sau altul?

Dar e bine că mai reduceţi din birocraţie. Mâine poimâine se termină mandatul şi poate vă apucaţi şi de treabă. Eu am timp (ps: stau în Militari, dar nu prea sunt treceri de pietoni nesemnalizate pe unde merg eu, deci slabe şanse să stăm de vorbă).

masini,mizerii,romania

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

19 comentarii

  1. bravo lui .. un om de incredere :)) PS: dar pietonii loviti pe tortuar?

    00
  2. Metrorex – S.A.: fosta Regie Autonomă de Exploatare a Metroului!

    00
  3. mda…nu mai opreste metroul la obor…abia astept…o sa fie distractie mare.
    sunt super tari oamenii astia

    00
  4. romania e o tara incredibila. nu pot sa cred ca si penalul asta si-a facut blog.
    in timpul mandatului lui s-au construit in romania 3 (trei) kilometri de autostrada si omul isi face blog. se circula mai prost ca niciodata, drumurile nationale sunt gaurite in ultimul hal (mergeti pana la adunatii copaceni daca nu credeti), biletul la tren a ajuns mai scump decat low-costul cu avionul pana in spania, banii primiti DONATIE de la UE stau prin conturi si noi nu avem sosele (da-le dracu de autostrazi de alea mi-am luat gandul) si ei bine omul isi face blog. ca doar vin alegerile.

    00
  5. Ideea e buna, dar de ce AMT sa fie in subordinea Guvernului!? Asta intelege PNL prin descentralizare? Iar ajumgem sa ne batem joc de bucuresteni pentru ca primarul e de la un partid si primul ministru de la altul?
    Probabil ca in curand rolul de primar al capitalei va fi decorativ – daca nu putem sa castigam alegerile ii luam toate atributiile.

    00
  6. Orban asta e un obraznic de zile mari. Nu stiu cum dracu e frate cu frac-su ca nu seamana.

    00
  7. Budapesta, Barcelona, Dublin, Viena, etc, etc, etc – toate marile orase europene au Autoritate Metropolitana, care decide in toate problemele de transport. Numai sa se faca naibii odata! Normal ar fi insa sa fie sub autoritatea Primariei, nu a Guvernului.

    00
  8. […] Am inceput o noua campanie, „Portofel de blogger” se numeste. Aceasta consta in afisarea veniturilor castigate de voi […] – mai multe pe – Nu vreau sa fac reclama, poti sterge commentariul daca nu vrei sa afle si restul lumii, ceea ce vreau este sa te anunt pe tine, poate te intereseaza … Ms

    00
  9. aoleo… :-)

    Ştii, în urmă cu vreo 10 ani o companie japoneză a făcut un studiu pentru PMB în care a avertizat că, dacă nu se va face „asta şi asta şi asta”, oraşul se va bloca până în 2007 (s-a mai scris, documentat, despre povestea asta, n-am sursele la îndemână). Băieţii de la PMB au zis „10 ani? Păi ce, n-o să mai fim noi aici peste 10 ani!”. Şi gata. Eu sunt disperat pentru că toate lucrurile evidente ce trebuie făcute sunt ignorate… şi din 4-n 4 ani votăm ca turmele, degeaba… Simt că-nnebunesc.

    00
  10. Si pan la urma care e legatura dintre RATB, METROREX si sensuri unice, semafoare? :) Daca am avea transport in mod normal n-ar mai fi nevoie de masini, in orice tara normala metroul, transportul in comun, bicicleta sunt utilizate, doar romanu e atat de fudul de tre sa vada toti ca are el masina si prefera sa stea cate 2 ore in trafic…

    00
  11. centura chiar trebuie renovata, facuta mai mare si cu semafoare.. deci nu-s foarte de-acord. si nu trebuie asfaltate toate liniile ca nu e bine ca taranii blocheaza tramvaiul. sa mareasca strazile si sa puna liniile de tramvai asa cum e si 41 ;)

    00
  12. lol voi chiar credeti ca pe astia ii intereseaza sa faca ceva? bai nene banii sunt in contul romaniei, sunt bani primiti de la UE sa construim ceva cu ei si cu toate astea nu se intampla nimic. oamenii sunt ocupati cu combinatiile lor, cu aliantele inainte de alegeri, sunt ocupati sa isi faca bloguri. mai da-le dracu de drumuri, metrouri, autostrazi sau mai stiu eu ce. va agitati degeaba cu asa ministrul al transporturilor nici nu o sa vedeti ca se schimba ceva. nu e vorba ca nici cu primarii (de sector sau general) nu imi e rusine. pai in bucuresti nu ai pe unde sa parchezi, stai cu orele prin trafic, metroul s-a transformat in sauna si ei schimba bordurile (sau mai nou gurile de canal). mai nou schimba liniile de tramvai si darama refugiile construite anul trecut (cine nu crede sa treaca prin intersectia de la baba novac).

    00
  13. Zoso, aici gresesti… bine, Orban e un idiot si nu o sa faca ce a zis, dar sunt si idei bune:
    – autoritatea aia e o idee buna, cam asa este prin tarile „civilizate”. Deja s-a inceput ceva-ceva prin cardul ala, pe care il poti folosi si la metrou, si la RATB. Bine, separat… da’ tot e un prim pas
    – centura trebuie mutata dintr-un motiv foarte simplu: ce e acum NU va mai fi mult timp centura, ci un drum prin Bucuresti. Ca orice metropola, tre’ sa se extinda, iar centura facuta la nu stiu cati kilometri distanta exact asta vrea sa fie: centura pentru noul Bucuresti extins
    – intr-adevar centura actuala URLA dupa semafoare. Si cateva poduri in plus nu ar strica deloc. Eventual si o largire, ca 1+1 benzi e de tot rahatu.
    – facut ceva cu masinile abandonate: aici sunt complet de acord cu tine, sa le ia, sa le bage la fier vechi si sa-i amendeze pe proprietari ca le-au abandonat, au ocupat locul si i-au pus la munca.

    00
  14. @bgy daca nu ai aflat inca, asta nu este ziar, ci blog. Adica omu’ isi scrie aici PARERILE personale, pe care noi putem sa le aprobam sau sa le desfiintam. Dar nu cu chestii d-astea de cacat, ci cu argumente.
    Gandeste-te in felul urmator: inviti niste indivizi la tine in casa, incepeti sa discutati si la un moment dat unul incepe „ba ce idiot esti, da’ mai du-te in pla mea de cretin, esti un retard si jumatate, taci in mortii ma-tii din gura ca m-am saturat de tine”. Si asta fara nici un argument, doar pt ca asa i s-a nazarit lui. Ce faci la chestia asta? Eu cred ca l-as scoate in suturi din casa…

    Dupa cum vezi, nici eu nu sunt 100% de acord cu el si nu stau pe bara si aplaud „bravo zoso, ce cool esti tu mane, esti cel mai mare si mai tare, da-mi voie sa ling pe jos unde ai flegmat tu!!!”, dar macar cand nu sunt de acord cu el vin si cu argumente.

    00
  15. Cu totii stim ca BUcurestiul se extinde. Se doreste eliberarea centrului istoric. Se doreste ca firmele, birourile sa se mute la periferie. Se doreste eliberarea bucurestiului de aglomeratie. Bucurestiul nu a fost gandit pentru un numar atat de mare de locuitor. Practic cam 20-25% din poplatia Romaniei este concentrata in Bucuresti. Idei sunt dar oare cand se pun in aplicare. Apropo stati de canalul Dunare – Bucuresti?:)

    00
  16. Zoso, multumesc pentru apreciere.

    Cred ca nimeni nu a inteles ideea infiintarii Autoritatii. Care este o idee buna, ce va fi aplicata romaneste, si va esua, ca multe altele. Cristi Roman are dreptate. Exista in alte tari si are succes. Insa vorbim despre alte tari, da? :)

    Din cate am inteles din ziare, Autoritatea va ingloba toate transporturile, inclusiv metroul. Ea, desi ar trebui sa fie sub autoritatea Primariei, va fi la Guvern. De ce? Pentru ca guvernul este liberal si primaria pedista. Iar autoritatea, pusa bine in practica, ar putea aduce voturi. Daca, prin absurd, PNL ar castiga primaria, peste noapte autoritatea isi va schimba stapanul. Fac pariu. Dar nu se va intampla.

    Si doi, metroul in Drumul Taberei este un subiect de campanie electorala al PNL. Cel putin la sectorul 6, daca nu va fi si la Capitala. Candidadtul PNL (am scris pe blog despre el mai de mult) vorbeste despre asta de acum cateva luni. Acum metroul este la transporturi, daca PNL va castiga ceva prin capitala, sector sau primarie generala (desi ma indoiesc, nu stiu daca v-am spus), metroul va trece in aceeasi noapte de care vorbeam, in subordinea primariei. Iar in campanie ei pot promite ca daca vor castiga, vor face metroul, ca au fie ministerul transporturilor (unde e metroul acum), fie guvernul (unde va fi autoritatea).

    Deci, toate aceste lucruri, ca sa poata fi puse in practica bine, depind de rezultatul alegerilor. Nu ma intelegeti gresit: eu nu va indemn sa votati intr-o directie. Ba, dimpotriva, ca sofer va indemn sa votati impotriva PNL care o tine langa cu taxa auto.

    00
  17. in S6 noi nu stim cum arata primarul!

    cat despre restul, oricine ar fi la putere, ai dubii ca s-ar fi facut altfel decat romaneste? hai sa fim serios.
    uita-te la constanta, unde „jigodia” aia fura de rupe si orasul e curat si centura cu 2 benzi

  18. Mie inca nu imi e clar daca avem primar in S6… Teoretic cica da.

    00
  19. Semafoare pe centura nu se este posibil, pt ca paralel cu centura trece calea ferata, si daca ramane vre-un bou blocat dupa semafor perpendicular pe sinele trenului? N-o sa poata sa treca pt ca au cei de pe centura verde. Centura noua!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube