Audi A4 B8.5 testdrive

Introducere:

Sunt destul de pasionat de mașini, am avut și modele interesante în trecut printre care Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM TCT, Renault Clio 2 172 RS (îl am și acum) dar și mașini uzuale, Audi A3 8P (atât sportback, cât și coupe), Seat Leon 1M chiar și Solenza și înainte de ea 1310.

Anul trecut am simțit nevoia să trec la ceva mai serios și mai sigur, așa că am mers spre un Audi A4 2.0 TDI 177 cai putere, multitronic, din 2013, cumpărat SH de la un dealer auto de la care am mai cumpărat în trecut un alt Audi A3. Am ales același dealer datorită seriozității, recenziilor pozitive și garanției oferite.

Prețul de achiziție a fost 12.000€ la care se mai adaugă în jur de 1.500€ distribuție+revizie, cauciucuri de iarnă și alte piese de schimb pentru a o aduce într-o stare care să mă mulțumească.

La momentul achiziției avea 200.000km cu istoric curat.

Nivel echipare:

A venit echipată din fabrică la nivelul premium plus cu cele mai importante dotări, oarecum în ordinea preferințelor personale după cum urmează:

  • Sistem încălzire auxiliară Webasto;
  • Scaune, oglinzi, duze parbriz încălzite;
  • Bixenon cu DRL led;
  • Pilot automat (simplu, nu adaptiv);
  • Climă pe 3 zone (are reglaj pt temperatura și în spate);
  • Toate cele 3 oglinzi heliomate;
  • Senzori ploaie/lumină;
  • Sistem multimedia MMI 3G+ cu bluetooth, hdd intern, redare video, comenzi vocale și navigație (tot waze de pe telefon folosesc de obicei, nu are android auto sau mirror);

Ce-mi place:

Ținuta de drum este ok iar cutia de viteze Multitronic (de tip CVT) este confortabilă, în senul că nu mai există acele șocuri la schimbarea treptelor de viteză de la DSG/TCT.

Scaunele sunt ok. Ca orice șoarece de birou care se respectă, am hernie de disc în zona lombară și nu mi-a pus deloc probleme la spate, ajută și reglajul lombar pe înălțime și adâncime. Cel mai mult am mers într-o zi 8 ore oarecum legate și nu m-a durut absolut deloc spatele.

Este închisă bine. La viteze de autostradă poți să vorbești cu pasagerul din dreapta într-un ton absolut normal.

Webasto e foarte folositor. Deși noi avem parcarea în fața blocului și apartamentul pe spate, încălzirea auxiliară pornește fără nicio problema din casă prin telecomandă. E mișto să cobori în parcare și în mașină să fie cald iar geamurile dezghețate. Bonus, fiind sistem auxiliar, nu pornește motorul dar este legat la sistemul de răcire al acestuia și încălzește și antigelul din sistemul de răcire, indicatorul de apă urcând foarte repede odată ce ai pornit motorul și te-ai pus în mișcare.

Ce nu-mi place:

Cutia CVT este un pic înceată. Are un mod Sport și unul manual în care simulează 8 trepte dar mi s-a părut că la un kickdown serios tot la modul CVT se întoarce unde urcă în ture și rămâne acolo pentru a accelera.

Mi-aș fi dorit să am sistemul de sunet de pe echiparea următoare, Bang&Olufsen cu 14 boxe și subwoofer. Sistemul de sunet se aude foarte clar și nu distorsionează nici dat la maxim, dar lipsește bassul ăla profund.

Se încălzește foarte greu motorul dacă nu pornești încălzirea auxiliară. La temperaturi negative poate să dureze și o jumătate de ora să ajungă la 90 de grade dacă mergi în condiții de oraș, ceea ce pare ciudat, dar după research și schimbat termostatele, „așa face toate”.

A venit echipată cu jante pe 16” cu cauciucuri de vara în stare bună, dar cam mici după părerea mea, așa că le-am pus cauciucuri de iarnă (BF Goodrich) și pentru la primăvară voi caută un set de jante pe 17”, nu vreau nici să sacrific foarte mult din confort punând jante de 18”.

DRL-ul aprindea doar pozițiile led de pe față, dar am găsit o codare in VAG-COM și le-am modificat să aprindă și spatele.

Concluzii:

Este o mașina orientată spre confort, nu are valențe sportive, dar nu este nici extrem de lentă, nu am simțit că trag de ea la depășiri.

După 3 luni și vreo 4.000km sunt în principal mulțumit de mașina cu minusurile menționate mai sus.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. M-ai prins la partea cu drl plus stopuri spate automat! Felicitari! Sincer!
    Sa o conduci cu placere!

    00
    • Știți cumva dacă exista posibilitatea asta pe toyota/lexus?

      00
    • Pe mine ma interesează pt Kia Sportage 3. Exista aceasta posibilitate pt orice masina cu DRL?

      00
    • Nu ma pricep si nu vreau sa-mi dau doctoratul in interfete si soft pentru automotive :). Dupa ce am cautat info pe net, ceata e mai groasa ca la inceput. In mod teoretic pentru a activa functii pentru o masina ai nevoie de interfata OBD 2(cred si ceva soft) Aici e intrebarea, softurile sunt universale sau sunt scrise pentru fiecare tip de masina/(cod motor sau cod productie) Ma intereseaza sa pornesc stopurile pe spate odata cu DRL si pentru Kia Sportage 3 informatiile sunt asa de putine pe net… Sigur ca daca e vorba de Golf, sunt tone de informatii.

      00
  2. Dap, si eu sunt aici cu like pt drl + stopuri aprins automat. Am bifat si eu asta pe „autobuzul” meu, si ma gandeam ca e o tampenie ca nu vin asa by default

    00
  3. Doua intrebari. Cum sunt locurile din spate? Ai loc la picioare in cazul in care soferul are 1.80 si in spate urca cineva tot 1.80?
    Si a doua, se poate schimba navigatia originala cu ceva Android auto care sa nu miroasa a chinezarie ieftina?

    00
    • E ok, ai loc in spate daca ambii au 1.80 and above. Spatiul este mult peste C Class ultima varianta w205 parca.
      Cu navigatia e mai complicat. Trebuie pastrate multe dintre componentele originale pe masina. Cel mai usor ii faci retrofit pentru a avea waze, spotify sau vim (video in motion).

      00
    • Ce-mi place ca omul isi spune parerea, ca e loc in spate si pac sar minusurile…

      00
    • Locurile din spate sunt cam la limita. Eu am in jur de 1.75 si cu scaunul reglat ok pentru mine in spatele meu un tip de 1.80 avea la limita spatiul la genunchi. Cred ca la 1.80 cu 1.80 atingi de scaunul din fata. La cap e ok.

      Legat de navigatie am vazut ceva chinezarii dar mi se pare prea mare deranjul (trebuie dai o mare parte din bord jos si s-ar putea sa te alegi cu greierasi cand il pui la loc).

      Partea de retrofit mi se pare un fel de scarpinare pe dupa cap. Dupa ce activezi video in motion ai nevoie de un dongle de cast (gen chromecast dar cred ca sunt unele mai potrivite) dupa care ai nevoie de un convertor din semnal digital la analogul MMI-ului (HDMI la composit am impresia) la care se mai adauga alimentarea dongle-ului pe USB (trebuie sa tragi fir, nu are in torpedou) si bineinteles legarea la o retea wifi (cred ca hotspot) si cast din telefon dupa aceea.

      00
    • Au sarit fanii Mercedes :p

      00
  4. Vin asa by default in tarile nordice.

    00
  5. O masina cu cvt nu are cum sa aiba valente sportive, altfel s-ar orienta catre o alta cutie :D (that’s me being carnat :P)

    00
  6. domnu’ Author, mai bine spuneți de Clio RS. Eventual dacă îl vindeți. 😜

    00
  7. Acelasi lucru l-am facut si eu la Golf-ul meu. Cu un OBDEleven am activat luminile de pe spate sa se aprinda o data cu DRL fata.
    Sa o stapanesti sanatos 🙂

    00
  8. Salut. Am aceeasi model si eu, fabricata in iunie 2015, multitronic, clima pe 3 zone, jante de 17″ din fabrica – arata mult mai bine decat un A4 cu jante de 16″. Momentan nu am ajuns inca la 100000 de km cu ea, dar mai am timp. Masina este foarte okay, stabila,comfortabila, bine antifonata, spatioasa – portbagajul este mai mult decat incapator. Cutia de viteze se misca cam incet la kickdown, dar nimic deranjant. Cei 150 de cai putere ai motorului sunt suficienti atat in oras cat si la drum lung. Singurul lucru pe care mi l-as fi dorit la ea si imi pare rau ca nu am luat – scaune cu tapiterie de piele. Cam atat…sa o conduci sanatos.

    00
  9. Pentru cei interesati: merge schema cu codare DRL fata + spate si la BMW, cel putin pe seriile F si E (eu am pe f10).

    00
  10. care e dealerul? poti sa-mi dai un link te rog?

    00
  11. Să nu regreți bang olufsen, nici o diferență sesizabila de bass, doar o îmbunătățire a mediilor plus înalte. Nu merită upgrade decât cu ceva quality aftermarket

    00
  12. E bine ca recunoști ca pana și Alfa e mai interesantă ca Audi :)

    00
  13. „Se încălzește foarte greu motorul dacă nu pornești încălzirea auxiliară. La temperaturi negative poate să dureze și o jumătate de ora să ajungă la 90 de grade dacă mergi în condiții de oraș” – vai de plm – se confirma ca nu ai ce face cu un Diesel in oras..

    00
    • @venom @autor povestea e putintel mai complicata (vezi SS2P 222 – Electronically Mapped Cooling System) – 90-ul ala e orientativ, poate sa fie 85 sau 110 in functie de sarcina… just forget about it :))

      00
    • * SSP 222 – Electronically Mapped Cooling System

      00
    • Dap, confirm si eu, cu motor mai mic, 1.5. La temperaturi sub 0, cam o jumatate de ora de mers bara la bara.
      Am oprit intr-o iarna sa astept pe cineva la -15 grade si pana a venit persoana, temperatura incepuse chiar sa scada :))

      00
    • @Zarax vezi ca ti-e termostatul dus. Apa trebuie sa ajunga si sa ramana la 90 grade, ori termostatul tau pare ca nu mai inchide. El trebuie sa fie inchis la pana la 90 grade, cand incepe sa deschida. Mecanismul lor fail-safe presupune ca atunci cand sunt stricate raman deschise tot timpul, pentru a evita supraincalzirea motorului.

      00
    • @Petru, nop, verific masina periodic. Cica „asa face toate” :(

      00
    • Nu neaparat.. motorul mic, -15 grade, pur si simplu nu face atata caldura la relanti cat sa mentina 90 de grade.

      00
    • Nț, la injecția de motorină la presiuni înalte și motoare cu foarte puțină căldură reziduală se încălzește greu chiar și la 1.9 tdi (golf 5). Au fost multe reclamații prin țările nordice cu chestia asta.
      Acu ceva ani am plecat de la Cubix, am traversat Brașovul și abia la forjă spre Bran s-a încălzit motorul, că afară erau -19.

      00
  14. am condus si eu modelul asta. imi place. am gasit acum la cineva din 2012, full cu piele :) 58k km reali 100%. nici macar nu a trebuit sa ii faca prima revizie la CVT. daca se hotaraste sa o dea, cred ca o iau.

    00
    • realizezi ca ai sanse mai mari sa fie o masina praf cu atat de putini km nu fata de una cu 200k intretinuta ok? Statul pe loc dauneaza extrem de mult unei masini.

      00
    • imposibil. cunosc persoana foarte bine. a folosit masina foarte putin, mai mult prin oras. mai are altele pentru drumuri lungi.

      00
    • @Venom daca masina sta 1 an sau mai mult nemiscata, da, posibil sa apara probleme. Dar mai ales la masinile rulate la noi rar am vazut masina cu 200k + sa se prezinte mai bine ca una sub 100k.
      Masinile noi nu mai sunt facute sa le lasi mostenire copiilor.
      Actuala masina am cumparat-o acum 6 ani cu 70k avand 8 ani vechime, am ajuns la 160k doar cu consumabile si bieletele antiruliu schimbate. Si nu ca nu am vrut sa schimb, la fiecare revizie ii rog sa verifice daca e ceva care ar trebui schimbat.
      La noi ai sanse sa gasesti masini bune de la primul proprietar cu rulaj de 10k pe an, daca nu si-au batut joc de ele sunt dupa parerea mea cea mai buna varianta sh.

      00
    • In 8 – 9 ani, ar trebui sa aiba minim 4-5 revizii, iar ca sa zici ca a intretinut-o bine ar trebui 8-9 (1 pe an indiferent de nr de kilometrii). O masina care sta nu inseamna ca isi pastreaza si caracteristicile. Presupun ca nu a pastrat-o intr-un balon vidat cu temperatura constanta.

      00
    • Ciprian, masina a facut toate reviziile la timp. Ea este folosita aproape zilnic, doar ca foarte rar la drumuri lungi. De aici nr. mic de km. Cutia de viteze CVT la 60k se serviseaza prima oara.

      00
    • @Anda, asa si eu, merg cam 10k pe an, masina intretinuta. Insa, majoritar in afara orasului. In oras doar pana la cumparaturi odata pe saptamana sa zicem.
      Daca e diesel, ai grija la filtrul de particule, traficul de oras nu-i face bine.
      In rest, la 10k pe an nu inseamna ca a stat masina! Ce aveti?. Daca a fost miscata macar o data pe saptamana, e de ajuns. Nu toata lumea face naveta sa bage 50.000km. In situatia asta, o revizie pe an e suficienta si probabil a facut-o daca zici ca ai incredere in persoana. Eu zic a o iei.

      00
    • Baieti, eu am comentat in baza comentariului initial. 58k in 8 ani = 7k/an. Doar am mentionat ca la un numar mic de kilometri exista riscul ca masina sa fii stat pentru perioade lungi de timp. De asta un numar mic de km nu inseamna neaparat o masina mai ok dpdv tehnic.

      00
  15. Ai luat-o de la un dealer bun cu garantie pe masura cred, ca altfel pare scumpicica.

    00
  16. Webasto-ul ala face toti banii!!!

    00
  17. Jante 16, pus 17, gandit la 18”. De obicei masinile au doua marimi de jante trecute in CI, la Audi e diferit?

    PS. lipseste consumul/suta de km :), cred ca e primul review de masini pe aici pe la zoso unde se omite asta, pana acum era cap de lista, indiferent ca masina a costa 80k+ eur.
    De neinteles asta, dai zeci de k eur si consumul e problema ta? Pai ia o masina mai ieftina si de diferenta acoperi marja de consum si pentru nepoti.
    Am avut un S1, 249 cai, ajunsesem sa consum si un rezervor de benzina pe zi. Sa ma plang? evident ca nu.

    00
  18. Asta e Audi-ul ala cu motorul plasat inaintea puntii fata? Care da o ditributie a maselor de te doare capul, pentru o masina premium cu caracter sportiv?

    00
  19. Multitronic rulz :D

    00
  20. 12000 E plus 1500 E pentru un second cu 200.000km? Vag turn owners into mechanics since 1959!….sunteți masochiști ăștia cărora vă place sa socializați cu mecanicii auto…

    00
  21. Inca se mai cumpara asa ceva? Si cati inversunati pe aici, daca indrazneste unu sa faca putina caterinca, a4-ul diesel inca e sfant la romani! Il stiu pe un sarman cu a4 de prin 2003, rade de astia cu logane, dustere, ca el are audi ce p..a lui. In rest asa ceva la peste 200k km e loterie/puscarie, multitronicul e un cacat de cutie, iarna nu se incalzeste niciodata la 90 grade, audi zice ca e absolut normal sa mergi cu motorul rece. Interiorul e imbatranit. Am avut un A5 si un Insignia in paralel, Opelul era mai vioi si mai placut in interior, vibratii mai putine, cutie clasica, un amarat de 1.6 diesel.

    00
  22. Prețul de achiziție a fost 12.000€

    La momentul achiziției avea 200.000km cu istoric curat.

    Plm, pacat ca n-am stiut de tine. Acu’ 2 ani am vandut un A4 B8 cu 200k km cu 6k euro.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube