affiliate marketing #3

Revin pe tema asta, pentru că mulţi văd affiliate marketing ca pe Sfantul Graal şi e cazul să fie aduşi cu picioarele pe pământ.

marketer: simplu, platesc pentru publicitate, dar doar daca functioneaza..
marketer: nu vreau vizitatori pe site.. vreau clienti
marketer: adica tu oricum nu pierzi nimic
marketer: inainte aveai in jur de 12 banere, acum vad ca mai sunt 7
marketer: ai spatiu..
marketer: o luna de test
marketer: nu merge il scoti
marketer: si in afara de blogul tau si inca vreo 2
marketer: 100 de euro un baner sunt bani aruncati degeaba

Oamenii au dreptate. Nu are rost să plătesc pentru ceva ce nu funcţionează. E corect şi logic sa nu bage banii în prostii. Întrebarea e pe spinarea cui se face reclama? A lor? Ah, nu, ei plătesc doar la vânzare. Deci devin şi vânzător. Bun. Ce vând? Orice! Cine face awarenessul? Ah, tot eu? Şi dacă nu merge şi se pune pe alt blog unde, pentru că eu am tot scris de ei, merge, eu ce căştig? Păi, nimic.

Întrebare ajutătoare: cât cheltuie Sony sau Vodafone pentru awareness pe an? Cât cheltuie Marketonline? Au cheltuit 10.000€ anul trecut numai în campania aia pe bloguri. Da, ştiu, MO nu au vânzările Sony. Dar totusi, e o sumă cheltuită. Cât cheltuie gogii care vor reclamă? Păi, 5$ pe 100 de clickuri din adsense. Şi se miră apoi că businessul nu a explodat.

Affiliate Marketerii caută oameni care 1-2 ani să moară de foame, facându-le reclamă. Pentru ca apoi toată lumea să câştige. Din prezentări totul sună frumos, câştiguri pentru toată lumea. Numai că unul trebuie să piardă în schema asta. Ghiciţi cine.

ps: s-a mai discutat de asta mai de mult.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. fraierul care pune widgetul?? :))

    00
  2. Ma trezesc dimineata la 8, imi fac un blog, scriu 10 articole si astept sa ma caute firmele sa isi faca reclama. Cam asta spera „blogerii” de azi …

    00
  3. Multumesc :))
    Nu, serios acum, toti prietenii mei ma intreaba ca ce e asa special in blog, cum sa isi faca si cum castiga bani din el rapid. Se gandesc daca merita sa depuna efort vreo 2 zile si sa culeaga roadele. Nu se gandesc la 10-20$ ci pe la 200-300 euro lunar ar fi multumiti.

    00
  4. Dan: Mai mult decat atat, tu poti negocia si poti trimite pe cineva in a masii fara prea mari costuri suplimentare. Din pacate oferte precum cea de mai sus e cam tot ce pot obtine cei din “categoria inferioara”

    Vorbesti de parca sunteti obligati sa faceti blogging, ca unica sursa de venit. E ca la discutia cu triplarea taxei de mediu, unde multi se simteau obligati sa se inhame la credite.

    Daca tot decizi sa faci pseudoprostitutie, macar ai ceva coloana si rabda pana iti creste nivelul (calitate a posturilor, numar de vizitatori etc.) si primesti oferte mai ok. Pe tine ce te impiedica sa trimiti pe cineva in a ma-sii cand iti face oferta prea mica? Iti tipa copiii de foame ca bloghezi fara sa scoti bani?

    Oricum, va bateti atat de mult capul sa scoateti bani cu orice pret din bloguri, incat treceti cu vederea ca blogul ar trebui sa aiba un scop ceva mai nobil decat vaca de muls. De asta au si ajuns multe bloguri sa arate ca niste colaje penale, cu 25-50% din pixeli alcatuiti din reclame.

    Ca orice chestie pe care o luam/inhatzam/imprumutam de la altii, ne concentram doar pe partile convenabile, cum ar fi facutul de bani din blogging. Bloggingul efectiv, ganditul, munca de creatie (toate pishaturile astea) sunt grele si mai mult incurca in toata ecuatia.

    00
  5. cat despre captain go, sa imi fie cu iertare, dar acum cateva zile parca se rugau de noi sa le promovam un concurs moka „ca sunt si ei mici”. acum furnizeaza clickuri la afilieri?

    00
  6. Tu esti deja un blogger profesionist, ai un public stabil, te cunoaste lumea si cunosti multa lume: implicit privesti lucrurile din alt unghi. Mai mult decat atat, tu poti negocia si poti trimite pe cineva in a masii fara prea mari costuri suplimentare. Din pacate oferte precum cea de mai sus e cam tot ce pot obtine cei din „categoria inferioara”.

    00
  7. Conversiile nu depind de tine, ci de produs sau servicii. Trafic primesti, dar daca vizitatorilor nu le place produsul? A cui e vina ca vizitatorii nu devin clienti?

    00
  8. Ca de obicei tu Vali esti exclus din discutie pentru ca probabil stii raspunsul, dar vin si eu sa arunc benzina:

    Urlam toti ca bannerele ‘nu merg’ si sunt o aiureala. OK, cu asta suntem toti de acord. Dar atunci ce metode vrem noi marii bloggeri romani sa folosim pentru a ne monetiza blogurile? Bannere nu, afiliere nu, posturi platite mai facem dar nu avem curaj sa o spunem….. so….. in afara de a ne da cu fundul de pamant ce facem?

    Nu cumva Florin are dreptate mai sus?
    Nu cumva respingem o incercare interesanta facuta in .ro doar pentru ca sigur nu o sa mearga si sigur vom fi furati si sigur toata lumea e proasta?
    (retoric, stiu)

    00
  9. Pe mine m-a contactat un domn cu o oferta din asta de affiliate marketing si i-am spus ca bannerul pe siturile mele costa x pe luna. Nu ma intereseaza sa pun pe site un banner in speranta ca voi primi (poate) niste bani, daca a vandut ceva (sau daca ma anunta ca a vandut).

    00
  10. E foarte simplu: îţi convine, accepţi. Nu-ţi convine, nu accepţi. Nu văd de ce trebuie înjuraţi cumpărătorii de publicitate. E un biznis ca oricare altul. Nu-ţi convine reclama lui, nu-ţi convine oferta, mergi mai departe.

    Oricum, mi se par cam aiurea pretenţiile de a trăi din bloguri în România.

    Vrei bani ca lumea, vino cu idee inedită, fă un site inovator & folositor, munceşte la el, adună zeci de mii de vizitatori pe zi şi vin şi banii.

    Cât merge afacerea cu un blog gen cocalari sau pitzipoance? Un an, doi cel mult. Până trece noutatea şi se pierde interesul.

    00
  11. @Mircea Scarlatescu: eu sunt de acord cu ea. am facut-o si am fost platit (ma rog, inca nu am primit banii, dar am castigat in jur de 100€ pentru biletele vandute la ronewmedia). momentan am oferte de AM de la chestii misto de tot.

    problema mea e ca oamenii o vand ca pe o super chestie. la fel cum o fac si cu adwords. si platesc 0.005$, ceea ce nu e ok. adica, e ok sa faca toata lumea bani, nu doar ei, si eu sa primesc resturile de la masa, in timp ce baietii de la captaingo isi iau q7. sistemele astea nu vor functiona pana nu vor oferi bani. daca adsense poate oferi 3-5$ per click, la fel pot face si ai nostri. intreaba bloggeri si ai sa vezi ca viseaza la clickuri de 1$.

    bannerele functioneaza. cele de sub articolele mele au un CTR decent, la fel si 125px din dreapta. la fel si pe pitzipoanca.org. nu functioneaza cand ai 20 de bannere proaste pe pagina. sau la produse proaste. eu nu mi-as pune reclame la captaingo pe site. poate la mrktonline sau la chestii care se vand.

    toti dorim sa facem bani. insa nu se poate ca tu sa castigi milioane, iar eu sa raman cu vantul in buzunare.

  12. Si advertiserul cine era ca am avut si eu propunerea.

    00
  13. discutam sa iasa de un mic flame, nu?:) iti dai seama ca jumatate din cei ce au citit acum asta au fugit si si-au facut cont.

    00
  14. @Zoso: de acord cu tine. Asta e principalul motiv pentru care noi suntem acolo si dam 10% din vanzare, ceea ce e chiar ok, la un pret mediu pe comanda la peste 250 lei. (ok, bine, asta o fi reclama, iti dau o bere cand esti in Buc.)

    Ideea este ca totul se va regla in timp, doar ca e extrem de important ca toti sa intelegem ca trebuie inceput de undeva, si ca daca stai pe margine nu poti obtine nimic.

    Cat despre bannere, daca sunt puse bine, au un continut ok si nu-ti bati joc de vizitator (overlay-uri etc) atunci da, functioneaza, dar in .ro mai greu.

    00
  15. dacda esti de acord, de ce mai discutam?

  16. Unii ar vrea să cumpere certitudini. That’s not the way the internet works…

    00
  17. @zoso: ma gandeam ca ai nevoie de trafic :P

    00
  18. E bine ca tu sa controlezi reclamele de la tine de pe site, nu poti face reclama aproape gratuit in speranta ca un anume individ navigheaza la tine pe site, vede bannerul, cumpara ceva de la site-ul respectiv iar ei au buna vointa sa te plateasca.

    00
  19. zoso, inca una:

    marketer: bun, platesc banner patrat, dar nu vreau in partea de sus a coloanei, ca acolo mi-l acopera reclama HBO cand se desface.

    Chiar, cum e sa vinzi acelasi spatiu la doi oameni? Dar fara suparare, ca doar suntem baieti mari.

    „Întrebarea e pe spinarea cui se face reclama? A lor?”
    Dar nici pe a ta, ca daca o luam asa, poti activa lejer numai din dashboard, fara sa trebuiasca sa dai ochi cu ea.

    Treaba asta imi aduce aminte de un miniscandal de pe blogul lui Iulian Comanescu, cand ii sarea lumea in cap din cauza unui banner care facea rollover pe jumatate de blog, iar scuza lui fu ca nu avea idee de problema, din moment ce-si setase browserul sa nu-i afiseze reclama respectiva.

    00
  20. @Iulian: bannerele se rotesc, tocmai pentru ca toti voiau sa cumpere pozitia de sus din coloana. aia cu hbo stiu, e un eveniment nefericit, o sa inceteze la finalul lunii.

  21. referitor la banner’ul de sus, din header, și rollover’ul hbo, am tot vrut să întreb da’ n’am prins un moment favorabil:
    am testat pe mai multe browsere, și pe mac și pe pc, și în toate se vede la fel, anume, ăla cu hbo vine peste ăla cu garnier și la un moment dat le acoperă sigla. fără ca ăla de la hbo să fie desfășurat. nu ți’a mai semnalat nimeni asta?

    00
  22. Adevarul e ca de multe ori nu poti masura reusita unei campanii pe internet……

    00
  23. NOU
    #23

    Multi nu inteleg si nu vor sa inteleaga ca iti trebuiesc bani pentru reclama, nu trebuie sa caute ca poate cine stie da de vreun fomist care „pune botu”.

    00
  24. Afiliatii vor castiga daca aleg sa promoveze inteligent, targetat si inovativ magazine online care au un brand-recognition ridicat, o baza de clienti care sa-i recomande, o istorie, o oferta variata si disponibilitati de stoc, preturi bune, o politica de marketing constanta si transparenta …

    Eu cred in sistem, stiu ca functioneaza in SUA si sper ca va functiona si la noi, de asta am fost de acord sa participam si vom oferi tot sprijinul afiliatilor pentru a reusi impreuna. Oferta de 2% lifetime este una exceptionala si pe care o vom mentine probabil numai pentru cei care sunt si ei pionieri, pentru afiliatii care participa la proiectul lui Radu in primele 6 luni de la lansare,

    00
  25. coversia bannerului depinde foarte multe de:
    1). Context; 2). Target Geografic; 3). Grafica

    Cam aste sunt cele care le vad eu mai importante.

    De exemplu, zoso are un banner cu shop-erotic. Sunt curios care este rata de convresie a clicurilor in clienti reali, care au si cumparat o „jucarie” ? Nu cred ca se pot lauda cu valori astronomice dar, daca bannerul sta acolo are el o logica. Insa zoso are mii de unici pe zi, asa ca aici intra punctul 2 (geografic, ro) si mai putin 1. Cat despre punctul 3 (grafica) nu-mi pare ca bannerul este un HIT, nu te „fura”!

    Dar daca zoso ar avea un site cu un specific de adult content, sa luam un exemplu, un site cu fantezii sexuale sau un forum de videochat care credeti ca ar fi rata de conversie ? Aici intra in „actiune” punctul 1. (contextul) care dupa mine conteaza mai mult decat traficul.

    Nu intru in explicatii de ce si cum sta treaba, cine stie stie!

    Zoso avea la un moment dat niste linkuri cu ceva reclame sub articole, mie’mi pareau mai strategice decat bannerele!

    100 de EURO / banner nu e deloc putin dar nu e nici multe. Depinde ce vinzi „sub el”; depinde cat ai „muncit” si la acel banner, adica daca intradevar este „pe felie” sau doar sa umple un spatiu de reclama; Depinde cum ai ales blogul pe ce criterii …

    Acum ca o paranteza la ce spunea zoso: daca tu esti si vanzatorul de ce nu primesti in oferta si comision din vanzari ? … ;) !

    Eu am dat o gogoasa cu 1000 de $/banner anul trecut ;) … repede au muscat toti, pana la lurma a rasuflat, ca era doar o intelegere de genu: daca merge, platesc ;) … da, sigur, prin G … (uite ca vb prostii). Si unde credeti ca a ajuns cel care a „negociat” cu mine ? E tot acolo de unde a plecat daca nu cumva a dat faliment pana acum. I’am facut oferta: te promovez, ti’aduc clienti, nu 1-2 ci sute lunar, prinzi radacini, platesti 2-3000 de EURO ? aaa nu …. mai inatai clientii si apoi vedem … adica iar aceasi placa :D !!!

    ––-
    sper ca n’am batut campii prea mult :) !

    00
  26. @ByREV: rata de conversie e mica la shoperotic. dar ei sunt multumiti ca le vin oameni care, chiar daca nu cumpara acum, cumpara peste 3 zile. si/sau se informeaza.

    contextul conteaza la fel de mult ca reclama. ce poti vinde pe un site de clipulete sau pe unul de analfabeti? mai nimic, pentru ca oamenii care citesc tampeniile lui blogatu nu cumpara.

  27. :D mi’ai smuls un zambet !!!

    00
  28. The beauty of affiliate marketing. In mare daca nu risti nu castigi lucrurile se fac cu cap, si sunt metode strategice de promovare a unui site „pe long run”. Cei care stiu ce fac in PPC :> e alta mancare de peste. Oricum affiliate marketing-ul e departe de Romania.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile