Afaceri: începutul unei extinderi

Compania de curierat Sameday au fost cumpărați anul trecut de către eMAG. Anul ăsta sunt pe pierdere:

Delivery Solutions, compania care operează brandul Sameday Courier, a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 40,98 milioane de lei, în creștere cu 205% față de anul precedent, în timp ce rezultatul exercițiului financiar a fost negativ, pentru prima oară în ultimii trei ani. Pierderile au atins 14,3 milioane de lei, de la un câștig net în 2016 de 610.824 lei. (sursa)

Se vede, da? 8,8 milioane euro cifră de afaceri, 3 milioane euro pierderi, după ce anul anterior avuseseră o cifră de afaceri de 2,8 milioane euro.

Bun. Oamenii de afaceri înțeleg corelația, eu explic aici pentru afaceriștii de internet, ăia care se pricep mai bine decât ăia care fac bani cum se fac banii. Și explicația e asta: ca să ai o cifră de afaceri cu 200% mai mare de la an la an ai nevoie de niște investiții, care nu se amortizează mereu în primul an. În cazul Sameday, mașini mai multe, angajați mai mulți, depozite, logistică, faze din astea.

Același lucru se întâmplă și la eMAG, care a înregistrat în 2017 pierderi de 24 milioane euro la o cifră de afaceri de 724 milioane euro.

Același lucru se întâmplă la orice firmă care se extinde. Amazon a fost pe pierdere 10 ani, timp în care a crescut constant, și-a rafinat site-ul, produsele, procesul de livrare și de recomandări și așa mai departe.

Am mai scris despre asta în 2014, când niște aerieni știau ei mai bine cum se fac afacerile și se minunau că site-uri pornite de la zero bagă bani în reclamă și au pierderi. De asta scriu, să asigur specialiștii că genul ăsta de companii vor mai fi pe pierdere încă minim 3 ani până să ajungă să facă bani. Nu, nu apăr eu eMAG.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. Am pățit una urâtă pe fostul cg. Mă caută un om pentru o placa de baza. Zice sa o trimit prin posta, fara ramburs. Zis și făcut, o trimit. Bani, mumu. Dupa care tot el cu gura mare, că nu îmi dă bani pe ea că nu are I/O shield. Dar nici nu o trimite înapoi. După care postez la pe forum și face nenea scandal, repeta chestia cu shield-ul, și ia ban. După care se trezesc 100 că au fost teputi de același individ. Nimeni nu a zis nimic, toti pe burta. Omul avea mai multe conturi, cu unele lua, cu altele da.

    00
    • Spune-ne si noua, cum te-a convins s-o dai gratis? Si se zvonea ca oamenii de aici sunt inteligenti..

      00
  2. nu te invata asa ceva la ASE :(
    serios vorbind

    00
  3. Hahaha, sa vezi cum e sa te certe sotia ca tu de ce nu ai profit ca altii, ca nu aduci bani in casa ci duci, ca de ce ti-ai facut firma daca nu te pricepi etc etc (firma IT, 3 ani de activitate si abia incepe sa „miste”)

    00
  4. Saaaaaaauuuuu … si-au „optimizat” profitul, ca doar se practica si din astea. Gen dai salarii la conducere de 5 milioane $, ei primesc 2,5 milioane $ iar firma le va datora inca 2,5 mil $

    00
    • asa e bai, futui in gura pe astia cu mutinationalele lor. ca daia nu isi permit astia la miting sa ne dea mai mult de 3 mici, ca pleaca multinationalele din tara cu banii.

      00
  5. Eu când văd poza asta de la articol, nu mă pot gândi decât la Avionaru.

  6. Boss, chestia cu analiza de situatii financiare e un pic mai complexa, la facultate se face doua semestre. In viata reala, sunt oameni care fac asta de zeci de ani, si tot nu sunt siguri pe ei ca s-ar pricepe la asta – cu doi indicatori nu se face primavara.

    00
    • normal că nu e așa simplu, mai ales când vorbim de atâtea milioane de euro, dar am incercat să simplific pentru jurnaliști și bloggeri :D

  7. Ca tot e vorba de curieri, am si eu o intrbare: cum se procedeaza in cazul in care curierul ajunge la adresa ta iar tu nu esti acolo, ci, de exemplu, esti la munca? Mie mi-au spus de 2 ori ca nu pot veni la munca pentru ca iese din raza lor, dar nici nu pot reveni la adresa dupa-amiaza. Ok, ramane pe a doua zi. A doua zi vine la aceeasi ora nepotrivita pentru mine. Deci?

    00
    • renunți la comandă pe motiv „destinatar prost”. de ce rahat ai comandat ceva acasă, dar tu ești la muncă?!

    • Al’ data dai cu „ridicare personala din showroom”, daca e in drum. Sau mai bine, pui adresa de la munca si vine acolo.
      Sau pe adresa lu’ vecina, parintii, amanta, etc si iti ridica ei comanda.

      00
    • Ii spui sa lase coletul la sediu si o sa mergi tu dupa el. Sau daca iesi in timp util (pana pe la ora 17 in general) ii zici ca o sa il suni si va intalniti unde e el atunci.

      Mai patesc si eu de-astea, cand comand de pe diverse site-uri. Imi zic ca vin in doua zile, sau vin sambata, etc, si nu vin, din diverse motive. Ma suna curierul ca are un colet iar eu sunt acasa, si adresa e cea de la lucru.

      Sunt unii care trec pe la amiaza pe la sediu sa mai ridice sau sa duca colete acolo, si ti-l poate lasa, scapa de o bataie de cap.

      00
  8. Acum niste ani glumeam ca emag are pierderea mai mare decat au cifra de afaceri urmatorii 3 la un loc ( corsar, fit, kelion). 24 pierdere la 724 e optimizare financiara de fapt.

    00
  9. XOXO!

    00
  10. Eu inca astept un colet livrat de Sameday.
    Luni si marti am primit mesaj ca nu era nimeni la adresa, asta in conditiile in care eu lucrez de acasa, iar daca plec undeva las banii la vecinii cu vulcanizarea de langa.
    Niciun telefon, nici o bataie in poarta, niciun strigat, nimic.
    Se pare ca au dat SMS-uri de acasa, din pat. Amuzant e ca dupa ce am primit SMS-ul de luni, am sunat imediat pe nr. de telefon afisat ca contact, mi-a raspuns un copil mic, apoi s-a auzit o voce de barbat care zicea „inchide, inchide”. Marti nu a mai raspuns nimeni.
    Miercuri am sunat la dispecerat la Bucuresti, ca local (Timisoara) nu au. Evident am fost asigurat ca o sa se rezolve. Azi e joi.
    Ideea e ca nu stiu ce optimizari fac Sameday, dar cu personalul se pare ca nu prea se descurca.

    00
  11. mai pe scrut, ai nevoie de bani ca sa faci bani

    00
  12. Ani de zile pot lucra cu profit negativ, dar cu creșterea bazei de clienți. Poți sta 10 ani trecând de la un fond de investiții la altul, mai ales pe internet acum nu mai vorbim de sprinturi pentru a ajunge la masa de oameni ci vorbim de un maraton.
    Este o cursă de rezistență.
    Vezi toate „holdingurile” de online – investesc astăzii 2$ pentru a câștiga 1$. Amazon, Booking, Uber. Vezi lupta pentru ecommerce în India.

    Și mecanismul e simplu – se numește investiție.

    Dar este amuzant cum lumea spune că Amazon va mătura cu eMAG pe jos. Da, ar mătura, pentru că au un capital de investit infinit mai mare. eMAG își permite o anumită „pierdere”, Amazon cu totul altă pierdere.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.