Accident: circumstanțe agravante

Mă gândesc la o fază, unii dintre voi o mai țineți minte. Acum vreo 10 ani, niște români se întorceau de la schi din Austria, când au fost opriți de poliție. Speriați, au sunat la ambasadă. Asta e știrea pe scurt. Pe lung, românii noștri, middle management, Porsche Cayenne, conduceau pe deșelate pe autostradă. Apare mașina de poliție nemarcată, le apare pe lunetă “urmeaza-mă”, ai noștri o fentează, mai apare una, reușesc să îi tragă într-o parcare, românașii noștri se blochează în mașină și sună la ambasadă că sunt jefuiți. Până la urmă apare ceva șefuleț de poliție care scoate pistolul și le spune să lase geamul jos, că altel o belesc.

În timp ce se desfășurau fazele astea, pe calculatorul polițiștilor apăreau noi fapte de arme ale românașilor. Ceea ce ar fi putut fi o amendă de trafic, 50€ pentru viteză și 50€ pentru condus prea aproape de mașina din față, s-a transformat în 600€ pentru alte fapte de arme înregistrate de camerele de pe autostradă.

Vreau chestia asta la fiecare accident din oraș. Vreau scoase de pe camere cele 120 situații în care persoana era pe telefon în trafic. Când a uitat să semnalizeze. Când s-a oprit aiurea pe banda 1. Și tot așa.

Pentru că sunt zeci din ăștia care conduc mizerabil și apoi se miră că au dat peste un pieton. Sunt complet șocați. Domnul director a schimbat mașina, după ce  anterioara o pocnise de două ori. Oare de ce? Oare cum?

Mai am unul prin zonă, fie e grăbit să ducă copilul la școală, fie e prost în tot felul de situații. M-a pufnit o dată râsul când a ajuns în paralel cu mine, nu era prima oară când ne intersectam, a lăsat geamul jos și a întrebat de ce. Sunteți pe telefon? Da. A câta oară ați lovit mașina? Ah. Și nu învățăm și noi să conducem? A pufăit nervos. Să ne înțelegem, accidente se întâmplă constant, dar când ai de câteva ori bara spartă și ești în continuare pe telefon, dă-mi voie să suspectez ceva.

Vreo două doamne la vârsta a treia cu SUVuri mari, ele având 1.60. Și-au luat copiii ceva mai nou și autobuzul a rămas la ea. Q7, să ne înțelegem. Un Q3 e prea mic pentru ea și un copil de dus la școală.

Eu acuma sunt jeg dacă spun că doamna cu Puma conducea într-un anume fel. Dar dacă ar fi camere prin oraș și ar exista un sistem care să scoată filmările din ultimele 3 zile, n-ar mai fi o surpriză pentru nimeni.

Da, știu, toți călcăm pe bec. Mai mărim viteza, mai răspundem la un telefon. Da, OK, dar unii fac asta constant. Non stop. Văd șoferi în giratorii pe telefon. În alea 2 secunde cât îți ia să faci un giratoriu mai aruncă un ochi în telefon. Și apoi se întreabă cum s-a putut întâmpla accidentul.

accident-pieton-brasov

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 8120
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2980
    • Eu nu inteleg de ce au sunat la ambasada si nu la 112. Helo, ai em on da haiuei, iz diz car iors? Yes, ochei I uill stop nau, danke.

      Comentariu apreciat.9011
    • @Andrei – au sunat la ambasadă pentru că acolo pot face circ (în română). La 112 nu îi tine nimeni de vorbă dacă se transformă și vorbesc 0,3% orice limbă străină. Am avut cazuri cu sunat la 3/4/5am să îmi spună că le expiră buletinul (peste câteva săptămâni/în ziua respectivă). La telefonul de urgențe consulare poți urla la cineva, în română, „pe banii mei ești acolo!!!”. Am avut rromi care au sărit la bătaie, sau mi-au spus că mă scuipă, să îmi dea hepatită… pentru că nu le-am dat bani să se întoarcă în România. Ghinionul lor a fost că aveam ceva experiență de viață și le-am zis că-i calc pe cap.
      E mult mai „trendy” să te cerți în română. Să ameninți și să faci circ… de aia nu au sunat la 112

      Comentariu apreciat.723
  3. Urmăriți în trafic? Camere peste tot? Ejnebun? Săriți, vin masonii și soros să ne controleze și să ne transforme în zombie! Sau ceva. Dreptul omului de a fi cretin. Încălcarea gdpr și a dreptului fundamental de a face ce vrem noi, când vrem noi și cum vrem noi. Nu vă jucați cu libertățile pe care le-am câștigat cu greu la revoluție, că tot așa și miliția incerca să ne controleze. Și uite in ce hal a ajuns.

    Indecis. Tu ce zici?5658
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 3390
    • Cam așa e, madmoazel! Dreptul meu de a fi protejat de tâmpiți în trafic se lovește la un moment dat cu dreptul meu de a fi tâmpit și nu știi care primează. Acum depinde în ce societate trăiești. Că nu e peste tot la fel. In Ciaina nu binele tău e prioritar, stai liniștit.

      Indecis. Tu ce zici?4225
    • Andrei, șofatul nu reprezintă un drept sau o libertate. Este o formă de locomoție 100% opțională. Adițional, carosabilul nu e al tău. E ceva construit cu banii comunității, inclusiv oameni care nu îl folosesc, nu dețin mașina, nu conduc. Hai să ne calmăm un pic cu mentalitatea românească de tipul mi-am luat mașina da pa Germania, și acum lumea trebuie să se facă preș să mi se dea din cale, și să îmi asigure drumuri și locuri de parcare gratis.

      Să aplici niște chinezisme pentru a reglementa circulația auto nu încalcă drepturile și libertățile nimănui. Dacă nu îți convin condițiile, ai opțiunea să te folosești de alte mijloace de transport, inclusiv picioarele proprii.

      Iar camerele de luat vederi care înregistrează ce se întâmplă în trafic sunt ceva obișnuit în multe țări din Europa sau UK, și nu vezi pe nimeni ca se tăvălește pe jos din acest motiv. Ca nu te filmează în casă sau cum te scobești în nas.

      Nu este normal să ai atâtea accidente fatale în România și să te plângi de dictatură când vine vorba de o aplicare mai bună a legilor existente.

      Comentariu apreciat.7910
    • Ioan C. a punctat foarte bine. Pentru astia care se tem de incalcarea dreptului la intimitate si viata privata. Camerele din trafic au rolul de a monitoriza traficul de pe drumurile publice. Nu ii pasa nimanui ca va bulaniti colega grasa de la HR sau ca ati plecat cu amanta urata de la Conta la mare cu masina de “servici” cum ziceti voi. Insa va veti dori sa existe aceste camere daca da un Vlad Pascu peste copiii vostri si Politia e toata la picioarele lui. Sau daca un pedofil belgian v-a luat copilul din fata scolii intr-o masina si a fugit 2 judete mai incolo. In UK sistemele Cctv sunt folosite cu succes pentru a depista infractiuni si a gasi rapitori, criminali in intervalul critic de 24 si 48 de ore de la comiterea faptei. Dar in Romania se mai trezeste cate un dac Aurifer ca i se incalca dreptul de a merge pe furis la bodega sau la pacanele si apare pe camere ca a taiat si el linia dubla continua sa opreasca sa ia 2 covrigi de la Luca. De aia ramanem o tara de jeguri ipocrite

      Comentariu apreciat.579
    • Nu camerele sunt problema, alea trebuie sa existe este modalitatea moderna de a supraveghea respectarea legi isi a preveni tot felul de nasoale.
      Nu asta e preocuparea noastre.
      Ci pe cine alegem sa foloseasca camerele alea asa cum trebuie, in beneficiul cetateanului.

      811
    • @Manu: faptul ca nu ai avertizare sonora/vizuala cand masina din fata porneste de pe loc, e mai simpla decat crezi:

      1. Sunt nemti, si ei nu se labaresc pe tiktok la semafor toata ziua ca boii de la noi.
      2. Esti in romania, tara considerata sub-bananiera de schizonazisti, asa ca nu fi surprins cand primesti si notificari in infotainment ca nu iti functioneaza in tara asta functii precum Yield Assist, Traffic Light assist, Lane Change Assist sau chiar auto-speed assist.

      00
  4. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1261
  5. […] mai răspundem la un telefon.

    Cum pula mea?! Toate mașinile mai noi au bluetooth, toate telefoanele mid-range vin cu căști și microfon, găsești hand-free pe BT la 50 de lei la adică. Avem toate condițiile să nu mai punem mâna pe telefon să răspundem când suntem la volan dar nu… mai răspundem la un telefon.

    Circul destul de mult pe jos pe lângă un bulevard mare, din 5 șoferi 3 stau cu nasul în telefon și pe bulevard, și pe străduțe, indiferent de trafic.

    Comentariu apreciat.582
    • Sa vezi ce fun e cand stau cu ochii in telefon ei fiind prima masina la semafor si uita sa plece cand se face verde. Culmea e ca tot ei sunt aia care se plang de trafic si fac jaloane cu viteza ca disperatii printre masini, in timp ce-i injura pe ceilalti si isi zic in sinea lor ca din cauza alora e traficul aglomerat , nu din cauza lor , ca ei sunt soferi buni. :)

      Comentariu apreciat.481
    • Imi pare rau sa va dezamagesc, dar nimeni nu mai vorbeste la telefon, toti sunt pe tiktok in trafic.

      Comentariu apreciat.490
    • @VuAd stai sa vezicand tot ei sunt aia ‘grabiti’ care depasesc pe linai de tramvai sau merg in fata de pe obligatoriu stanga/dreapta, dar cand se face verde si sunt primii uita sa plece…

      100
    • De la Logan la Touareg, nu am intalnit inca masina la care sa nu auda si cei de afara ce vorbesti tu la telefon prin sistemul masinii…

      225
    • Si o parte din ei vorbesc la telefon tinandu-l ca pe biscuit :-) Astia imi par de-a dreptul speciali

      Comentariu apreciat.342
    • @VuAd Ssang-Yong are o functie care te avertizeaza sonor cand pleaca masina din fata ta. Cred ca pentru genul ala de oameni a fost facuta.

      190
    • @Zarax și Tesla și Subaru. Tesla are și când ți s-a făcut verde semaflrul.

      120
    • eu am și pe camera de bord 70mai de vreo 4 ani . „warn me when car in front moved”.

    • @vali

      Eu nu am să înțeleg niciodată de ce am la pilotul automat adaptiv, culmea, se mai laudă și cu măreața funcție ‘traffic jam assist’ și nu face absolut nimic când mașina din față pornește, dacă am stat oprit mai mult de 5 secunde. Nici nu pornește înapoi, dar nici nu avertizează, nimic. Deși are toate capabilitățile tehnice să știe și să proceseze toate informațiile astea. Nu. VW au zis că le e lene să scrie o funcție cu probabil 10-20 de linii de cod (tot timpul apar edge-case-uri, altfel erau 2-3 linii doar).

      O lene și bătaie de joc mai mare dpdv al software-ului decât la mărcile germane n-am mai văzut. Atâtea chițibușuri care puteau rezolva din soft, având toți senzorii și toată informația disponibilă…

      Am la navigație SIM cu 4G, cât și încălzire auxiliară, care știe să-și gestioneze singură alimentarea, că din telecomandă radio pornește. Crezi că poți porni încălzirea din telefon? Nu boss, era prea complicat.

      Am la navigație Google Earth. Crezi că mai poate accesa asta? Nu dom’le, pentru că navigația nu accesează google direct ci trece prin serverele lor, care le-au dat jos fix în ziua în care nu mai produc mașina. Nu poți nici să plătești, nici nimic. Le era lene să facă un patch prin care să folosești serverele google direct, sau măcar să-ți zică de unde sărăcie să le modifici.

      Și atâtea altele care dacă aș avea acces la codul sursă mi-ar lua 2-3 zile să le implementez.

      125
    • @manu

      I hear you bro!
      De la Bugatti Veyron la Skoda City sau Go cum se cheama, nu exista produs VW in care softul sa nu fie un flop jenant. J.e.n.a.n.t!
      Sper sa ii cumpere chinezii in cativa ani sa-i scape de chinurile si perversiunile fara finalizare la care ii supune avansul tehnologiei din ultimii 10 ani+.

      103
    • @Tom

      Nu știu dacă faci mișto, dar și pe id3 și id4 și restul problemele au fost aceleași, tot de soft.

      Veyron deja nu mai e o mașină, e o operă mecanică sub formă de mașină. Ar trebui să fie perfectă la câți bani bagă în dezvoltarea lor.

      La o grămadă mai noi am văzut probleme cu navigațiile, la golf 8 în sus, post 2020 în general. Pe toate mărcile, de la Seat la vw și skoda.

      Culmea, simultan cu trecerea funcțiilor principale în navi. Deci pe lângă că au scos butoanele, nu au zis: bă băieți, hai să băgăm un pic mai mulți bani în prostiile astea, dacă tot am scos butoanele și forțăm oamenii să folosească touch-ul pentru funcțiile mașinii.

      Au zis nu, să pârâie indienii cod la kg, să fie flashy și să curgă banii!

      40
    • Și ce dacă se aude afară?! Majoritatea oamenilor vorbesc numai căcaturi care nu interesează pe nimeni, nu fac spionaj. Paranoia de oameni care se cred Buricul Pământului.

      81
    • l-au citit toti pe ala cu spionajul in cafenea….

      12
    • @Manu La VAG funcția de pornire automata la traffic assist este dezactivata pentru a evita orice fel de complicatii in caz de accident. De aia trebuie sa apesi acceleratia sau butonul ‘res’ pentru a confirma plecarea de pe loc. O parte buna la VAG este ca la masina din 2015 inca mai primesti 2 actualizari la harta pe an. La alti producatori iti trebuie abonament pentru asta.

      21
    • @Tom – conduc mașini VAG din 2005. Proprii sau ale soției de la firmă, sau închiriate. Skoda, SEAT, VW, Audi…
      Niciodată NU am avut vreo problemă de software sau vreo funcție care să fie stricată.
      La Audi-ul personal nu merge Google Earth, că nu am chef să plătesc abonamentul anual. Și oricum folosesc Android Auto cu Waze sau Maps.
      În schimb, amicul cu KIA Ceed înjură de zor ”soluțiile” tehnice din mașina koreană.
      Aștept cu interes feedback de la gioarsele chinezești de care se entuziasmează unii…

      50
  6. Ăia nu sunt in stare să așeze semafoarele in intersecție după cerințe 2024 și tu vrei” filmarea pe 3 zile acum ” :)))))

    130
  7. Cunosc o speță din Iași, de acum câțiva ani, dar nu o găsesc la o căutare rapida pe Google. Un colclet a trecut pe roșu și a llonorat niște oameni.
    A fost condamnat cu exdcutare deoarece pe camere s-a văzut că anetiror accidentului a mai trecut câteva semafoare pe roșu și în viteza cu condus haotic, s-a considerat ca a fost factor agravant.

    Comentariu apreciat.441
  8. Stim cu totii ca regulile nu se aplica pentru toti. Orice beizadea stie ca tac-su va sterge istoricul lui de pe toate camerele din oras in secunda 2.

    204
  9. boss, explica-mi si mie de ce in brasov nu se stie ce e ala giratoriu, te rog. toti, dar absolut toti soferii taie benzile alea la 90 de grade, ies din banda 3 din giratoriu si se uita ca prostii cand le explici muie si ca sunt prosti.

    610
  10. Cu cât e mai mare mașina, cu atât e mai praf șoferul. La cele scrise de tine ar mai merge niște lovituri de bici în public, lângă mașină.

    128
  11. Voi chiar nu intelegeti ca noul trend in Dacia (patria nu masina) este sa ai 2-3 telefoane.
    Am intrebat si eu cum asa, iar raspunsul a fost ca cel personal e pe speaker mai are unul de business si am inteles ca cei cu al trei-lea telefon sunt maniacii cu crypto, freelancerii, content managerii etc.

    133
    • Eu am prins timpurile alea imemoriale cand aveai 20-30 de minute pe abonament si erau preturi mari intre retele, atunci avea un sens sa ai telefoane diferite insa azi, cand practic totul este inclus si nelimitat?

      62
  12. Omu asta (mare afacerist timisorean) se filmeaza si posteaza periodic umbland fara centura de siguranta, explicand unora si altora cum sta treaba. Incalcarea legii e atat de naturala pentru unii, incat o fac si in fata politiei fara sa le pese. „Da’ ce are daca merg fara centura, nu am dat in cap la nimeni”.
    https://www.facebook.com/story.php?id=100000654223470&story_fbid=7850716051626791

    42
  13. Si eu sunt socat de numarul de soferi care sunt non stop pe telefon (pe whatsapp video call urland la telefonul tinut in mana) efectiv scriu, cauta nu se uita deloc in jurul lor multi avand masini cu bluetooth integrat. De ce dracu sa urli in terminalul din mana si ce video call poti sa faci filmandu-ti gusa din masina? Eu tot mai sper sa se dea legea aia cu amenzile emise direct pe baza inregistarii de pe camere dar vad ca nu se mai aude nimic. Deh politicienii vor sa se protejeze cand merg ca jegurile si isi duc amantele cu masina de la Senat la munte.

    233
  14. De 3 ani fac naveta pe 2 roti, mediu urban, 10 km dus, 10 intors.
    Ce mi-au vazut ochilor devansand mii de mașini blocate în trafic, dar ce am vazut în intersecții și în giratorii … o mana pe telefon + o mana cu tigara + volanul cu piciorul, nema semnalizare dar facea stanga de pe banda de dreapta; 4 ocupanti, toti 4 cu ochii in telefon traversare intersectie semaforizata; primul la semafor, se face verde, mai da un scroll, baga in viteza, pleaca, la jumatea intersectiei deschide iar telefonul, iar inchide, iese din intersectie, reduce viteza si incepe sa tasteze = coloana in spatele lui FMM etc

    170
    • Parca are dreptate Vali cu posesia de arme. Cand vad cazuri din astea care sfideaza legi, bun simt, orice, simt ca daca l-as lichida acolo pe sofer as aduce un serviciu comunitatii

      130
    • Italia, vara lui 2005. Giovanni cu 60 pe scuter. În dreapta ține telefonul, cu stânga își aprinde țigara. Da, la 60 kmh… I kid you not!

      40
  15. Eu nu pricep, cum naiba în anul 2024, când până și mașinile ieftine au handsfree pentru telefon, mai văd persoane la volanul unor bolizi/ autobuze de minim 50k EUR, care vorbesc cu telefonul la ureche sau stil ”prăjitură” (când îl ține în fața gurii, de zici că mușcă din el).
    Vecinul, cu ceva Toyota cât o casă, mașină de 70k, vorbea la fel la telefon. Zic ”de ce nu o conectezi la mașină?”. ”Păi e telefonul personal/ de firmă!”. Chiar așa de jegoși să fie cei de la Toyota să nu poți conecta 2 telefoane la aceeași mașină?
    LA Skoda merge fără probleme.

    41
  16. @ hash – „Și ce dacă se aude afară?! Majoritatea oamenilor vorbesc numai căcaturi…”. Parcă îl aud pe Petrov când era președinte sau pe Monica Macovei în acele vremuri (și io am fost un fan al lui Macovei, by the way) „Numai cei care au ceva de ascuns au o problemă cu ascultatul telefoanelor!!”. Nene, poate mie îmi place să vorbesc porcos cu nevastă-mea la telefon și sunt genul care nu are chef să-și împărtășească aceste experiențe intime cu nu știu ce Neica Nimeni, fie el Garcea de la interceptări fără mandat sau vreun trecător.. Din aceleași considerente de decență, dacă am o urgență și trebuie să trag pe marginea drumului, mă duc în boscheți și nu scot socoteala afară, ca imensa majoritate a meltenilor români de care faceți atâta caz.

    02

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.