Serios, citiți și spuneți-mi cât de utile sunt.
Nu. Sfaturi utile sunt astea:
- pune un parasolar pe bord, mai ales pe volan, să nu te frigă atunci când revii.
- nu porni imediat ACul pe maxim, ca un idiot. de fapt, nu îl ține niciodată pe maxim. pune-l pe 22. e destul.
- ia o sticlă cu apă cu tine, chiar dacă te duci până la colț, să iei o sticlă de apă.
- dă târcoale mașinii după ce ai aprins luminile. înlocuiește becurile arse. ai becuri care sunt nearse, dar nu merg? ai umblat la electrica mașinii? ești sigur pe ce ai lucrat acolo?
- nu alimenta 3 chestii de la același port de brichetă, mai ales dacă ai umblat la electrica mașinii.
- ți-ai pus niște prize usb suplimentare? ai făcut-o măcar la un service autorizat sau ai lipit cu ce ai prin casă? porturile alea au siguranță sau te-ai zgârcit la 2 dolari în plus?
- gândește-te ce mâncare lași în mașină pe vremea asta.
- ai pornit ACul? închide dracului geamurile. nu, nu e o idee deșteaptă să stai și cu geamurile deschis și cu ACul pornit.
Căldura asta e monstruoasă, dar nici oamenii nu își fac viața mai ușoară.
Sfatul meu catre Politia Rutiera .
Sa scoata mai multe echipaje pe autostrazi ca sa faca ordine/ sa dea amenzi babane ca sa nu mai murim ca prostii pentru ca sunt o groaza de taranoi care nu stiu sau nu vreau sa conduca prudent. Pe urma date la stiri cat mai des actiunile astea ca sa bage putin frica in pilotii de formula 1 inchipuiti.
Sa dea afara toti sefii pusi acolo prin delegari si alte tertipuri.
Sa nu mai astepte ordine de la Bucuresti sau campanii europene de prevenire a accidentelor ca sa stea cu radarul in boscheti.
politia e plina de indivizi care nu au reusit sa intre in gastile de interlopi. la toate nivelurile din politie, de la sefi pana la cel mai proaspat angajat. auzit din intamplare o discutie intre un tinerel (maxim 25 de ani) de la rutiera si ceva cunoscuti de ai lui pe o plaja din grecia: jumatate din discutie era despre cum fenteaza sistemul sa lucreze cat mai putin.
Nu țărănoii sunt problema în perioada asta. Ca în fiecare sezon bananier, se întorc pe lângă oamenii care muncesc, și bombardierii cu numere de Germania/Italia/Spania. De ăia să te ferești.
Sfat numarul 1:
„Sa foloseasca sisteme de climatizare” – MIND-BLOWN
Io dom’le vreau sa simt cum bate vantul prin geam si sa scot mana ca sa aerisesc ceasul, intelesesi?
Ok, înțelesei, dar măcar nu mai purta ceasul la mâna dreaptă dacă ai volan pe stânga, bine?
A mai scris Vali de asta, și mi-am amintit zilele astea să mă uit prin trafic.
50% din mașini merg cu geamul deschis la 34 de grade, inclusiv mașini scumpe. Știu că merge AC și cu geamul deschis, dar de ce să îți sufle la maxim în nas degeaba?
Cunosc un tip de la Fancurier de ani de zile de la noi din zonă, mai exact Valea Jiului. Săptămâna trecută mă sună că am un colet și ca de fiecare dată cobor eu în fața blocului să-l iau. Cobor, mașina cu geamurile deschise, fanu nicăieri. după 2-3 minute apare și-i zic :
– boss, ai uitat geamurile deschise la mașină și văd că ai lăsat un telefon pe banchetă, nu ți-e frică că rămâi sportiv ?
– păi ce să fac dacă nu am climă pe jaf ? Așa merg toată ziua cu geamurile deschise că nu mai pot.
Alt exemplu, un distribuitor cu dubiță care nu avea nici climă și nici servo pe ea.
Nu știu de ce acceptă să lucreze în condițiile alea, bănuiesc, dar oamenii ăia sunt un pericol în trafic pentru că pe caniculă pot avea probleme și pot provoca accidente grave având în vedere că fac sute de klm zilnic.
Deci sfatul ăla cu folosirea sistemelor de climatizare este unul bun.
sfatul o fi bun, dar daca masina nu are AC!
@shoric
salutari din Pui. small world…
Campu lui neag / Valea de pesti represents
Sau dacă are nu e funcțional, că costă să îl repare.
Există sucursale de curierat unde lucrează cu mașina lor iar băieții sunt PFA sau chiar SRL și prestează uneori chiar și pentru firme de curierat diferite in aceeași zi dar intervale diferite.
@RAIDER, este posibil și ce zici tu dar atunci nu înțeleg de ce s-ar plânge. Chiar o să-l întreb la următoarea comandă dacă este mașina lui și are PFA deși am mari dubii.
2. La mine porneste automat la maxim, stii tu ceva ce toyota nu stie?
nu nu. sunt isteți care pornesc mașina și dau ACul pe 15 grade.
@vali 4. toyota tot nu zice nimic cand se ard becurile?
pai care e diferenta daca il dai pe 15 sau il dai pe 22 pana ajunge efectiv la 22 in masina? practic tot o sa bage aer la maxim o perioada, iar daca e foarte cald afara si bate soarele, sunt sanse sa dureze pana ajunge la 22
@Perkele 22 de grade C (sau 22.5 la alte branduri) e temperatura de Auto. Vezi in manualul masini explicatia completa :))
@Perkele nu stiu ce masina ai dar la mine se simte diferenta intre 22 si 15.
Bai oameni buni, aveți o vârstă, se poate căuta cum funcționează un aer condiționat. Radiatorul pe langa care trece aerul are o temperatura relativ constanta, mai ales în ziua de azi când compresorul poate lucra la diverse puteri. Dacă îl pui la 15 sau la 22, temperatura aerului ieșit e aceeași. Ce diferă, dacă e clima, e volumul de aer, care va fi dat la maxim indiferent dacă ai setat 15 sau 22 când în habitaclu ai 50. Diferența e ca atunci când se apropie de 22 se va tura mai încet, ori fiind setat pe 15 va continua sa urle de nebun pana când ai făcut congelator înăuntru, te prinzi, îl pui pe 22 dar ai ajuns acasă, vei ieși din mașină și de la o varsta risti sa cazi lat de la diferența de temperatura.
Sunt unele lucruri gândite de oameni mai deștepți ca noi, dar de, romanul în primul rând arunca la cos manualul de utilizare ca știe el mai bine.
@DFT: pai cam asta ziceam si eu, cand ai 30-40 in masina nu e nicio diferenta daca pui aerul conditionat pe 15 sau 22, diferenta incepand sa apara cand temperatura se apropie de 22
Clasicele discuții despre AC. Să vă spună fratele vostru cum face pe pâcla asta, că îmi cad fulgii de cald ce e.
Regula de aur este parasolar din ăla din carton mai gros pus cat e cald afară. Face bine la bord, dar și înăuntru temperatura este mai mică. Eu vad la căruță că parasolarul în geam+ folie pe geamuri= love. Chiar nu e la fel când nu există nicio barieră.
Nr 2 este ca imediat după ce am pornit taraba este să dau drumul la ventilație la blană, să plimbe un pic aerul prin bordul ăla și să scoată năclăiala de pe țevi. După ce plec de pe loc, dau AC-u blană cu geamul deschis și in mers aerul condiționat+ ce intră de afară răcorește înăuntru. Apoi închid geamurile, mai las câteva minute aerul blanao și apoi reduc la minim viteza la aer și îl țin pe o treaptă intermediară de frig, cât să asigure un confort termic, dar nici să cad din picioare când cobor din mașină. Toată treabă asta durează până în 5 minute. Așa e cu Logan, d-ala cu roți mecanice.
@DFT: https://www.bmwofbridgewater.com/blog/2017/november/13/so-what-is-a–stratification-wheel–and-why-do-you-need-it.htm
@zidanne pai @vali da oricum o tura in jurul masinii ca sa scoata „frana de mana” aka bolovanii de la roti 😀
@ Ionut M, fix așa, fără dileme, fără bătăi de cap.
1. Neapărat folii +parasolar vara.
2. În caz de plecare urgentă, plecat cu geamuri deschise și ventilator pe treapata3- 4, se scoate aerul cald, pornit ac, inchis geamuri, redus ventuilator la treapta 2… boierie. Singura diferență este că eu nu am mașină de săraci… Opel Corsa C, sărakule
Eu cred ca astia iar manaresc temperaturile cum faceau pe vremea lui Ponta. Acum cica sunt 31 de grade in Bucuresti, pe termometrul de afara arata 37, la umbra. Daca sunt 37 de grade doua zile consecutiv se poate cere suspendarea lucrului plus masuri suplimentare de protectie pentru cei ce lucreaza.
@valeriu etaj 6, umbra, AC-ul zice 30.5. Vezi ca in B ai 3 statii meteo: Baneasa, Filaret si Afumati.
Referinta e (era) Baneasa. De la Baneasa la Piata victoriei sau mai jos spre Romana/Universitate mai pui 4-5 grade.
Alea sunt temperaturile măsurate la stațiile meteo, cam la 2m, deasupra solului.
Daikin-ul mi-a zis zilele astea ca afara nu a sărit de 34. Etajul 2, grădinuța verde în spatele blocului.
Temperatura aia nu se măsoară la beton sau langa sosea, se măsoară la umbra la loc cu verdeața pentru ca nu vine caldura doar de sus, mai vine și de jos. Din ce știu și am văzut experimental, diferența între periferie și centru din cauza mașinilor și a betonului poate fi și de 3 grade vara ( DN1-Otopeni, mașina arata 29 grade la ora 18; Unirii, mașina arata 31 grade la ora 19, aceeași zi )
@Valeriu, dacă ”termometrul de afară” înseamnă ăla pus de primărie pe marginea drumului, da, este corectă temperatura indicată pentru că este cam la nivelul solului dar temperatura oficială este dată de stațiile meteo, cum zice și @zidanne.
Noi avem în turla primăriei un display pe care rulează diverse info printre care și temperatura și ghici ce, temperatura este cea din turla primăriei unde este și senzorul. Dacă mă iau după el iarna este foarte cald la noi și vara caniculă.
Poate că greșesc eu și știe cineva mai bine decât mine cum funcționează și cât de exacte sunt informațiile pe care le vedem de acele ecrane.
@Shoric cel mai probabil sunt exacte, dar senzorul respectiv nu e pus în afara panoului, probabil e onboard, langa alte electronice, ce încălzesc un pic aerul din jur când e iarna și se supraîncălzesc vara.
@DFT, exact. Încercam să explic că nu este nicio conspirație în măsluirea temperaturilor de către cineva din Guvern ca să forțeze cumva munca în condiții extreme.
A, că de exemplu drumarii lucrează la nivelul asfaltului unde sunt cu 5-6 grade peste temperatura oficială sau că în fabrici care lucrează cu utilaje care generează căldură și pot crea disconfort lucrătorilor, da, dar acolo se iau măsuri punctuale în funcție de situație.
DFT, zidanne, asa e, temperatura „oficiala” e aia la 2m inaltime, la umbra.
da e un ai acolo. eu nu zbor la 2m inaltime cu un copac in spate. eu merg pe beton. poate ma intereseaza temeperatura la beton?
@Valeriu Dacă-mi aduc bine aminte, doar temperatura comunicată de cei de la INMH se ia în considerare. Plus indicele de temperatură-umiditate, tot de la ei. Dacă e mai mare de 80, angajatorul trebuie să ia măsurile necesare.
@thebblack de aia cum zice si @anukoi mai ai si alti parametrii pe langa temperatura la umbra (e un mic foisor din ce imi amintesc), bine ventilat (panourile laterale au fante pentru ventilatie) , 2.5m (parca) inaltime, in zona prea multe betoane (aka o mica/mare pajiste). Cel mai important e umidatea relativa si apoi vantul. Parca astea dau „real feel”.
La nivelul solului, eventual asfalt, eventual in soare se schimba datele problemei. Enorm.
pai eu zic ca ar fi totusi simplu sa impace si capra si varza.
„temperatura aerului este atat, indicele de comfort termic este atat, la nivelul solului temperatura reala resimtita de oameni este de”.
primele doua pot fi folosite de institutii, firme si autoritati in scopuri oficiale (practic nici nu ar fi nevoie sa le dea prin mijloace de comunicare in masa, le-ar putea livra personal catre fiecare entitate interesata), ultima, aia care ii afecteaza in mod direct pe cetateni, sa fie spusa cu majuscule. de doua ori.
ca nea gheo nu stie el ca 2m, ca foisor cu fante, ca in padure la baneasa, indice de comfort termic, real feel si alte chestii ezoterice d egenul asta. el o ia ca sunt 31 si nu e chiar asa grav. si la 40 intra in soc termic si moare pe strada. si uite asa trmiti ambulante, deschizi dosare penale in rem, consumi o gramada de energie si timp ca gagautii aia nu au fost in stare sa spuna „40” si astfel gheo poate ar fi stat dracului acasa ca e vipie.
@thebblack comunicare, comunicare, comunicare. Si putina educatie.
Daca la comunicare INMH (se mai cheama asa) parca mai misca ceva – vezi avertizarile de cod galben/portocaliu/rosu de de acum cativa ani, cei ce preiau informatia pentru nea gheo (radio, tv in general) nu fac nimic sa o traduca pe limba lui. Eventual incearca sa inghesuie totul ca sa mai castige 30 de secunde de reclame.
Camere fixe, cu calculul mediei de viteza, amenda sau retinere permis automat.
Și interlopii cu pile la cine sună să rezolve când au probleme?
Sună băeții de la tehnic, să șteargă de pe hdd când dă bombardieru cu 170 in camere. O să urle că nu sunt omologate serverele.
@Ionut M, muncesc intro tara unde exact cu aia ia linistit pe bomberdierei cu viteze de 170+, efectiv nu ai ce face, iti face o poza frumusita si merge amenda pe proprietarul masini, el rezolva dupa daca nu a fost la volan, e responsabilitatea lui, si bombardieri nu au la cine suna, in cateva zile deja ai amenda pe banca, de cate ori deschizi contul de atatea ori o vezi acolo, si unele tranzactii bancare nu te lasa sa le faci cu amenda activa. Si cam au cu ce merge baieti, inainte de camere puterea motoarelor faceau legea pe autostrada, sa vezi numai ca s-au linistit, si aia cu, camerele le cam muta, sau pun si in dreapta ta(de obicei le lun pe mijlocul drumului si le intorc, cum au ei chef, odata pe un se odata pe celalalt) uneori nu-mi vine sa cred cum ia linistit, sistemul te ignora cand e vb de amenzi de viteze, centuri ai prostii din astea, sunt atenti mai mult la accidente
Pune AC pe 22 si o sa se racoreasca la pulivara in masina, mai ales daca e culoare inchisa.
Pune AC pe „recirculare” aer interior cred ca e mai eficient…
Poti sa masori temperatura cu orice aparat, nu e valabil daca nu e omologat :)) .
Recirculare după ce a plecat de pe loc și w stat un pic cu geamurile deschise+aerul pornit. Ca să răcească plasticul din bord și să iasă căldura acumulata in mașină.
”ai pornit ACul? închide dracului geamurile. nu, nu e o idee deșteaptă să stai și cu geamurile deschis și cu ACul pornit.”
Aș putea argumenta că e destul de inteligent să pornești ventilația pe la picioare și să lași geamurile geschide, imediat după pornire, pentru a evacua aerul ăla încins.
geschide = deschise. Nu știu cum am scris aia.
De fapt, nu. Cel putin japonezii arunca aerul rece sus ( fiind greu, cade și de asemenea răcește geamurile ) și aerul cald la picioare ca se ridica ( Daikin, Suzuki, Toyota, Honda ). La AC-urile de interior are acest comportament când le pui pe comfort.
@DFT, imediat după pornire zic. După ce ai închis geamurile, da, bagi aer rece pe sus.
Ce inseamna o virgula pusa gresit… citat din ZF:
– să nu vorbească la telefon în timpul mersului, fără a folosi dispozitivele speciale „mâini libere” –
sfatul cu becurile – gold, in prostia mea, m-am dus la ITP fara sa verific,totul bine pana sa apese pe frana,becul stanga spate ars ,schimbat pe loc,50 de lei , taxa pe prostie ” sa nu ii facem verificarea din nou”,aia era 80 de lei
9. Nu lăsa copii sau animale închise în mașină mai mult de 15 minute.
10. Dacă oprești într-un refugiu și vine un animal la tine cu limba scoasă, fii uman și oferări un pic din rezerva ta prețioasă de apă.
9. nu lasa copii sau animale inchise in masina.
thebblack, hai mă, măcar 5 minute
@Shoric, 10. Dacă animalu’ e urs, eu nu-i ofer nimic, chiar dacă asta mă face animal.
Poate doar în condiții logistice norocoase, gen se nimerește să am prin mașină vreun recipient mai larg gol (găletusă de iaurt sau de la vreun joc de copii): mă îndepărtez nițel cu mașina, torn apa în recipient, deschid portiera, pun recipientul jos, inchid portiera și demarez în trombă, înainte ca ursul să pornească spre mine.
În caz de lipsă logistică ursul va trebui să ceară apă de la altcineva, că mie îmi place fizicul meu în prezența lui actuală.
shoric, e vina ta ca n-ai zis, daca lasi masina pe avarii, e ok.
Astea sunt precum urarile de Craciun, Revelion, Paste etc.
Clasicul „La multi ani, Sarbatori fericite” dat spam la toata lumea si probabil insotit de o injuratura mica pe la spate „Sta-v-ar mancarea in gat” zisa cu naduf cand apesi pe „Send”.
Total nefolositor, dar sa vada toti ca te gandesti la ei
– Nu lăsați sticle pe banchetă. Pot acționa ca o lupă și să vă ia foc mașina.
– Nu lăsați sticle cu suc natural în mașină. Pot exploda pe căldurile ăstea și se curăță destul de greu.
– Dacă ai unde să îl ții, nu stică să ai la tine un prelungitor pentru cheia de prezoane.
– nu încerca să deșurubezi prezonele când ești pe pană, ridică mai întâi mașina un pic, cu cricul, astfel încât să nu-și lase toată grutatea pe roată (trage frâna de mână și bagă în viteză înainte)
– Nu băga apă minerală plată sau de izvor în loc de apă de parbriz decât în cazuri extreme.
– pe portira șoferului sunt trecute nivelurile optime ce trebuie să le aibă preșiunea în roți. Nu umfla roțile mai mult decât este cazul.
– orice problemă suspectă ai la mașină, verifică partea electrică ce ar putea avea legătură cu acea problemă prima dată. Diagnoza nu ajută de fiecare dată, mai ales la Renault.
Nu băga motorină dacă ai motorul pe benzină, mai ales pe caniculă, și în concluzie, nu vă luaț Reno
daca la apa cu bule pot sa inteleg, apa de izvor ce are? presupun ca nu la impuritati te referi.
Ba la impurități/ minerale. Cu timpul o să se dezvolte tot felul de chestii care o să înfunde duzele.
As aduaga ca daca chiar e musai nevoie sa pui apa plata, pune Bucovina, pt ca are cel mai putin reziduu sec(minerale putine). Idem pt espressoare, filtre, incalzitoare si cam tot ce ar putea avea de suferit de pe urma calcarului.
Daca e musai sa va zgarciti (ca doar lichid pentru parbriz gasiti pe toate gardurile), folositi apa distilata + alcool tehnic (raport 20:1). Si daca va zgarciti si mai tare, folositi condensul de la AC-ul casei, este tot apa distilata, but the free kind.
In totalitate offtopic, însă necesita ajutorul comunitățiib
1.Cum este AlphaBank?
2. La ce bancă pot deschide ca cetățean străin fără rezidență în România un cont?
Mulțumesc…
Depinde ce cetățean străin ești.
1.nu
2.oricare,literalmente.
Cetățean German.
1. Ok, mersi
2. La BRD (calea Victoriei) nu au vrut să-mi deschidă cont fără acte de rezidență.
Sorry, am greșit reply-ul
Trebuie să le arăți fluturașul/actul de angajare la Bundesnachrichtendienst sau Bundesverfassungsschutz și să le explici că n-ai cum să ai rezidență.
Eventual, sună ambasada și-i rogi să te ajute. Din cauză că România n-a scăpat de securism, mai avem vreo 7-11 generații de tras la moarte până, poate, scăpăm de flagelul ăsta epigenetic.
Până când sa închis pireu nu au fost absolut niciun fel de probleme. Au trecut la First, la first nu pot face tranzacții la BVB.
Păcat ca este asa de complicat.
Mulțumește-i lu’ Isărescu&Co și grupyl gerontocraților/dinozaurilor, cu epoleți, de acolo…
1. Comisionează inclusiv retragerile de numerar de la bancomatele lor cu carduri emise de ei.
2.Comisionează aproape orice în afară de faptul că-ți intră bani (ordin de plată sau depunere cash) de la altul.
3. Aplicația lor de banking vrea mai multe parole și pin-uri decât oricare alta pe care am folosit-o (am mai folosit de la alte 2 bănci, niciuna BCR sau brd).
Cam astea m-au făcut pe mine să mă mut.
Eu, pe persoană fizică care primește salariu și eventual mici sume de la alții și face plăți obișnuite, sunt mulțumită de ce-mi oferă Raiffeisen.
2. Habar n-am.
9. Staț’ acas’.
Am un coleg care azi ne-a povestit ce descoperire geniala a facut. Cica daca iei mancare de la McD si o lasi in masina parcata la soare…dupa cateva ore este la fel de calda si buna.
Au inceput sa foloseasca plastic BPA-free pe post de cartofi prajiti? Ca plasticul normal devine cancerigen daca sta in soare.
urmează să afli că apa e udă și că afară e cald?
5. nu alimenta 3 chestii de la același port de brichetă
De ce 3? Eu in bricheta am un charger USB de la Anker cu 3 porturi la care am momentan dashcamul si telefonul, si unul e de rezerva. Daca mai pun un telefon in al 3-lea port USB ce se intampla? 😀 La fosta masina tineam mereu 3 chestii in acelasi charger si a fost totul ok.
Nu fi troll. Adica sa nu abuzezi de priza aia, ca are si ea o capacitate maxima si crapa.
@Zarax crapa doar daca masluiesti siguranta. Teoretic.
Nu trollam, intrebam serios, ar putea sa crape de la doua telefoane si un dashcam?
cât de mare e? pare că ar avea o siguranță suplimentară în carcasă sau e foarte mic și compact?
E asta, luat de pe amazon.de la vremea aia https://d2211byn0pk9fi.cloudfront.net/spree/products/58238/product/A2231011_TD01_a.jpg?1505440241
hai mane, work with me, cu ce căcat mă ajută poza? zi numele produsului.
@zoso @ev21 in general splitterele au o siguranta fuzibila (10A) in maciulia care intra in priza de bricheta (exista o pilulita care permite accesul la siguranta)
Daca sunt adaptoare 12V->5V e posibil sa fie un fuzibil dar cel mai probabil protectia e electronica – ceva bucla in integratul care reduce tensiunea (sa mor daca mai stiu cum ii zice).
Asta daca integratul nu e o dioda zerner.
@zoso @LE https://www.anker.com/it/products/variant/powerdrive–3-ports/A2231011 pare sa fie (si) cu fuzibil
incarcatoarele de telefon au circuit deducat sa transforme 12 in 5v. Si mai au protectue la supracurent, daca tragi curent prea mult, se inchide…daca nu au, crapa ele si se intrerupe tot, nu exista risc de foc. Nu au siguranta fuzibila.
@sfatuitoru
citat: crapa ele si se intrerupe tot, nu exista risc de foc. Nu au siguranta fuzibila. /citat
În cazul celor care nu au o siguranță de formă „clasică” vizibilă, ce crapă de fapt în majoritatea încărcătoarelor alea este de fapt o mică rezistență de 0 ohmi care deși are doar 2 milimetri are exact rolul ăsta: să se comporte ca o siguranță fuzibilă.
https://www.digikey.com/en/blog/what-are-zero-ohm-resistors-used-for
sau nu au nimic. cum se zice? tried and tested? s-a oprit totul in mers (totul adica totul, radio, aer conditionat, becurile din bord, ceasul, tot ce mmergea pe electric s-a stins instantaneu), a mai curs pana in benzinarie unde am oprit-o cu frana de mana. a mai plecat de acolo pe platforma.
supernova, superchinezarie.
@Vali:
Ai pus un link de pe aliexpress cu un dual charger pentru toyota. Din poze nu imi dau seama daca are mufa sa poti folosi mai departe si bricheta pentru ceva (de fapt intercalezi asta in circuitul pentru bricheta), ca asta – https://www.aliexpress.com/item/4001204750518.html
@adi @sfatuitorul da’ am verificat, astea noi de alimenteaza telefoane (12V->5V) nu mai au fuzibil dedicat (decat daca prinzi un design f f vechi). In rest totul e intergrat in PCB.
Daca te duci in Auchan si cumperi ceva de la raionul accesorii auto… inca mai exista unele care folosesc fuzibil clasic (de exemplu spliterul pentru priza de bricheta -> din unu face 3-4).
Articolul de baza: „să nu conducă după ce a consumat băuturi alcoolice”
Asta e sfat? SFAT? Si ce, daca ma iau dupa titlu, e doar pt perioada de canicula? Idiots
am băut ieri 6 beri, m-a oprit poliția pe la 5pm, a început să-i tremure mâna ăluia când i-am zis că 6, a scos muștiucul, am suflat, 0. carlsberg fără alcool, fără probleme.
la 7 eu as pune
7. gândește-te ce suflet lași în mașină pe vremea asta… sunt destui idioti care lasa copii sau animale in masina, pe canicula asta.
A incercat cineva? Se pune si pe la noi?
https://www.youtube.com/watch?v=Skxjj8yM37A
#1 – parasolar este bine să ai și pe bord (parbriz) și pe spate (lunetă)
dar aici trebuie să avem și regula #1bis:
#1bis – înainte să ieși din parcare demontează-le complet, inclusiv parasolarul din spate, nu fi bou să circuli cu cel din spate doar un pic lăsat cât să ai o gaură de periscop pentru oglindă.
explicație:
Ceilalți șoferi vor aprecia că se pot asigura și pot vedea trecerile de pietoni prin geamurile tale când te oprești ca moțul c***tului exact înainte de trecere doar ca să virezi la stânga/dreapta și nu sunt deloc pietoni pe trecere.
A venit vara… doar în weekend am văzut deja vreo 4 d-ăștia care circulau cu parasolar în spate.
în plus…
H.G. nr. 1.391 / 2006 (Regulament de aplicare al OUG 195)
Articolul 148
Se interzice conducătorului de autovehicul sau de tramvai:
[…]
10. să aibă aplicate pe parbriz, luneta sau pe geamurile laterale afișe, reclame publicitare, înscrisuri ori accesorii, care restrâng sau estompează vizibilitatea conducătorului ori a pasagerilor, atât din interior, cât și din exterior;
11. să aibă aplicate folii sau tratamente chimice pe parbrize, luneta ori pe geamurile laterale, care restrâng sau estompează vizibilitatea, atât din interior, cât și din exterior, cu excepția celor omologate și certificate, prin marcaj corespunzător, de către autoritatea competentă;
OUG 195 – Articolul 102
(1) Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice
[…]
35. aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, luneta sau pe geamurile laterale, cu excepția celor omologate și/sau certificate de către autoritatea competentă și care sunt marcate corespunzător;
36. aplicarea de afișe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea sub limita legal admisă ori împiedică sau diminuează eficacitatea dispozitivelor de iluminare și semnalizare luminoasă ori citirea numărului de înmatriculare;
/citate
Rezumat: circulația cu parasolar pe spate = pentru art. 148 din regulament se reține talonul iar amenda conform art. 102 din OUG este de la 9 la 20 puncte-amendă.
Pentru restituirea talonului autovehiculul trebuie dus la RAR pentru verificarea și certificarea îndepărtării accesoriilor care blochează vizibilitatea.
Zici și tu ca ai în fata o autoutilitara…ce draq’ faci atunci,,,,??? Îți dă alt carnet pentru Doker? Tot cu b.ul se conduce și ala…ce ma fute pe mine grija dacă vezi tu prin geamurile mele?
Seara buna, am venit sa va f*t vibe-ul tuturor cu inca putina speranta in Ro:
https://www.facebook.com/groups/260015577444956/permalink/4075408302572312/
Ce vb voi de becuri și alte cacacaturi minore,,, uita.ti ,va la știri…zeci de cretini mergeau pe contrasens pe autostrada ca era un accident în fata și s,au gândit ei ca mai bine întorc….plus un idiot care mergea pe sensul corect a întors și el brusc în fata ăluia care filma, probabil ca auzise și el ca în fata nu se trece…asta cu ceata și 50 mașini tamponare e pistol cu apa…nu pot sa zic decât ca noi nu știm sa mergem și nu avem nevoie de autostrada…