Cred că e cea mai bună soluție pentru sănătatea mea psihică.
Ani de zile, mi-am condus businessul ăsta al blogului pe ideea că oamenii plătesc campanii pentru că aduc o plusvaloare de banii ăia. Teoretic, există o justificare logică și palpabilă pentru care cineva ar plăti bani ca să apară aici.
În ultimele luni am văzut pe alții din ce în ce mai multe campanii cu linkuri urmăribile, fie prin bit.ly, fie prin UTM, ca rezultat al articolelor de pe acest blog. Am tot scris că rezultatele se pot urmări, m-am bucurat să văd campanii de acest gen. Sigur, nu sunt multe, dar sunt un început.
Problema care a rezultat de aici e nasoală: dacă e să măsurăm ce livrez eu cu ce livrează alții (bloggeri, vloggeri, instagrameri, influenceri), eu ar trebui să am acum 1 milion de euro în bancă. Sincer. Pe rezultate, dacă trăiam într-o Românie în care oamenii din industrie apreciau și căutau rezultatele. Fără modestie. Fără răutate. Serios. M-am uitat pe niște rezultate, băi nene, dacă eu livrez la o campanie de 2-3 ori mai mult decât alții, teoretic ar trebui să iau mai mulți bani. Teoretic. Dar nu mă pup pe bot cu piariste, nu dau dreptul, nu sunt simpatic, m-am concentrat ca un imbecil absolut pe comunitate și pe rezultate, pe usability, pe prostii.
Băi, am făcut niște campanii care nu se văd, dar care au rupt anul ăsta. Cu voi. 30.000 de cititori. 6.000 afișări pe un articol publicitar, 10 comenzi. Același brief, vlogger a avut 200.000 afișări și 2 comenzi (și nu mai mari ca valoare). M-am crăcănat de râs și după aia m-a luat plânsul, că el probabil a luat de 10 ori mai mulți bani ca mine. A rupt la afișări, dar nu era campanie de afișări.
De aia zic, soluția e să bag capul în nisip și să nu mă mai uit la ce livrează alții, că mă atârn în pod. Și nici să mă mai întreb de ce bula mea spune că vrea meritocrație și o Românie mai bună și continuă să lucreze cu oameni care nu au rezultate.
Sa nu fii si tu ca Twitter-ul care are cacalu useri dar probleme de monetizare.
Sigur faci tu ceva bun cu atatia cititori, trebuie sa gasesti un mod mai eficient de a vinde treaba asta. (vorbesc si eu de parca m-as pricepe…)
Problema lui Vali este ca este vechi in domeniu si multa lumea nu il agreează deși cam o data pe saptamana ii vizitează site-ul. Acești hateri nu vor cumpăra ceva de pe acest site sau nu vor da click pe link-urile dintr-un articol promoțional, însă pe instagramul unei gagici vor avea alt comportament, vor da click in speranța sa vadă un umăr gol, niște buci.
Așa cum zice și Vasilescu, românii vor schimbare, dar să nu se modifice nimic.
Caragiale s-ar prăpadi de râs în România secolului XXI.
Povestea aia cu „Ori să se revizuiască primesc, dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască primesc, dar atunci să se schimbe pe-aici, pe colo, și anume în punctele … esențiale.” e mult mai interesanta decat pare, analizata in cheia politica potrivita. Daca ar vrea cineva mi-as pierde o jumatate de ora sa explic, nemonetizat, bineinteles. Sarakilor!
Caragiale ar fi hater şi ar fi dat în judecată de vreun mimoz traumatizat.
Mai e o chestie… Chiar daca campania aduce doar vizualizari si nu vanzari, aduce brand-awareness. Si daca vanzarea nu e azi, poate este peste 3 luni cand Costel isi aduce aminte ca a vazut la Mishu pe youtube marca X si zice sa incerce si el. Parerea mea neavizata e ca e nevoie de ambele in campanii.
Contează și dinspre ce segment de populație vin afișările. Mishu poate fi un copil de 15 ani, fără putere de cumpărare, care eventual va fi interesat de ceea ce vinzi tu peste 3 sau 4 ani, timp in care Mishu va uita că a văzut produsul la X vlogger. Plus că exista și un factor de relevanță al celui ce promovează. Teoretic, Zoso are 30.000 de cititori fideli, oameni care chiar sunt relevanți pentru produs, interesați, generând 10-15 vânzări imediate, iar ceilalți care n-au cumpărat, măcar au citit o prezentare publicitară pertinentă care se fixează mai bine în mental. Pe cealaltă parte, Vloggerul a avut 100.000 de afișări, dintre care doar 2 generând vânzări, la un clip in care publicitatea a fost inclusă pe lângă “provocări nebune”, iar când promovarea produsului se face separat abia virează 5.000 de afișări. Plus ca există tradiția de a accepta cele mai diferite produse de promovat in șofer bloggingul, fără o selecție in funcție de public. Cum făceau alea promovare la vodka.
Exact! Nu totul e despre vanzari directe.
zarax, ca o campanie de awareness să aibă succes, trebuie să bagi constant bani în acea campanie. adică o campanie la produsul X nu inseamnă 10 articole sau 10 poze sau 10 clipuri într-o lună. înseamnă 10 luna asta, 10 luna viitoare, 5 luna viitoare, 5 luna viitoare, 3 luna viitoare și tot așa. nu faci awareness dintr-o singură campanie.
uite, citylink. nu se lansează cu un articol la mine și unul la nwradu. se lansează cu 2 articole pe bloguri, 2-3 clipuri, 2-3 poze pe instagram, reclame pe facebook, reclame pe instagram, reclame pe youtube și tot așa.
Hai sa-mi trag doua! deci si in blogging/social media e ca in corporatii unde aia care trag si performeaza aducand „plus valoare” sunt batuti la fund de catre aia care se pup pe bot cu sefii, care stau la small talk si sunt „de gashca”, n-as fi spus…
Baga-ti-ai pl in ea de corectitudine a vietii si in Univers ca daca stiam asta de mic, nici m-as fi trecut pe la scoala, as fi ars-o pe strada la socializare, scoala vietii, gyeah!
nu, mă. Toate bubele sunt la stat, nu știai?
Am o amica , a divortat si el a lasat-o cu un copil mic, cu rata la apartament pe 20 de ani si-a pus palma-n cur si-a luat motocicleta si a plecat. Ea i-a spus ca nu e corect iar raspunsul lui puncteaza si acum ”Asta este, viata nu e corecta, cine ti-a spus ca ar fi asa?”
Nicule, astea-s povesti cu cacanari.
Eu zic ca suntem educati cum ca munca/eficienta/productivitatea/performanta sunt cele care te fac om/profesionist si de fapt realitatea e cu totul alta.
N-am copii dar daca ar fi sa dau un sfat cuiva azi ar fi sa uite de povestile cum ca hard skillurile conteaza si sa se concentreze pe soft skill uri : bla bla, vrajeala, inteligenta emotionala, pupincurism, ipocrizie.
Nu conteaza ce stii sa faci ci conteaza pe cine cunosti si cu cine te relationezi.
Zoso e un mizantrop rautacios, oricat engagement ar avea, oricat trafic, etc, tot nu va compensa pipietele care zambesc frumos pe la eventuri.
Adica ok, poate sa faca mai multi bani dar cand faci raportul gen „per ore muncite” sau „per skilluri”, tot modelele de instagram sunt mai eficiente.
Pana la urma despre asta e vorba, putin imi pasa ca face X 100 M in 220 de ore lucrate pe luna daca eu fac 50 M in 20 de ore. Despre asta e vorba nu despre cine are mai mult.
Cineva te-a suparat foarte rau (si pe buna dreptate).
Eu (si cred ca nu numai eu) te citesc de vreo 10 ani (sau de cand a aparut blogul ca nici nu mai stiu). Iar bula vorbeste… eh, sa nu intram in detalii despre ce vorbesc vs ce fac oamenii ca ne aruncam cu totii de pe pod.
Foarte trist si frustrant. Dar ce ai in cap nu-ti ia nimeni, imi spunea bunica, dupa ce i-a asteptat pe americani vreo 50 de ani…
Din pacate, in aceasta meserie nu te poti inchide/autoexila intr-un turn de fildes, dar cu siguranta cateodata e mai bine pentru psihic chiar sa nu stii…
nu, articolul era scris de acum câteva săptămâni și mi-a venit acum să îl public.
băi, da.
Daca ai chef, lămurește-ma: 10 comenzi e ok pt clientul tau?
depinde de produs. dacă produsul costă 10 lei, nu e destul. dacă produsul costă 100 lei, e un început bun. dacă costă 300 sau 500 lei, e bine. dacă costă 1.000 lei, e foarte bine. dacă costă 4.000 lei și au fost două comenzi, e foarte bine.
vorbim aici de comenzi din primul val. adică făcute după publicarea articolului. nu peste 2 săptămâni.
Ia si tu clienti ce vand masini sau case.
Daca sunt 10 comenzi, nu cred ca se supara.
Glume de autobaza*
Ce e mai profitabil?
Să vinzi 100 de lame de ras, 50 de cuţite, zece topoare sau o combină?
Nu toate campaniile trebuie sa rezulte in comenzi. De exemplu, o campanie cu Alina Ceusan nu o sa iti aduca comenzi, dar iti aduci brandul in fata a 500 000 pusti.
E o campanie de awareness. Ea e la moda, lumea o vede, si vad produsul. Atat. Acolo sunt banii adevarati. Cu toate ca vanzarile la glo nu au crescut.
Alina a primit 12 000 euro pt 6 poze cu glo la Electric Castle.
știu că sunt și campanii de awarenes. dar exemplul dat de mine era campanie de vânzări.
„awareness” asta aduce plus valoare? Creeaza joburi? Palteste salarii sau facturi?
Exact asta zic. Nu compara campaniile tale de vanzari cu cele de awareness ale Alinei. Sunteti complet pe alte nise si public.
Sunt de acord cu ce zice omul asta aici. Asa ca, Vali, pune niste chiloti misto pe tine si hai sa facem o campanie de awareness
Adevarul este ca tu ai muncit enorm la site-ul asta. Nu mai vorbesc de riscul pe care ti l-ai asumat initial.
ahahha! ^^^ This => GOLD ^^^
55 dislikes nu mint.
Platesti niste baieti si ai cate vizualizari are si tipul ala. De cate ori vrei.
Bine, nici una nu se va finaliza cu cumparare, dar nah.
Sa se puna bilet de intrare, sa fie de la toata lumea.
Te-ai gandit sa iti angajezi o piarista? sau un agent? :)))
am piariști (manafu, ana sișu, lucian mîndruță) și agentă de vânzări. și agenție de vânzări.
Ha ha… nu PRde ala. Ma refer ca cineva sa iti fie imagine in B2B, cineva mai … sociabil, sales oriented dar sa te reprezinte ca brand. Just an idea
@zoso: schimbă-i dacă ești nefericit de cum te vând
Nu stiu boss, cre ca ai nevoie de ceva soft skills. E un baiat, intors de la google, poate te invata el cum e cu freelance…
Pentru cei care considerati ca nu totul se face pentru vanzari ci se mai fac si campanii de awareness/constientizare de brand:
– si la campanii de genul asta poti masura indicatori de performanta, unul important este Ad-Recall. Pt ca degeaba faci awareness daca in tspe zile, nu isi mai aduce nimeni aminte reclama, articolul s.a.m.d.
– awareness nu faci 2-3-5 zile ci permanent. De fapt de asta e mai bine sa tintesti vanzari pt ca awareness il faci implicit. Daca tintesti doar awareness, obtii decat un mic attention-span si o portie de vanitate.
Reach-ul si awareness-ul sunt vechea meteahna a publicitarior care cauta justificari pt bugetele consumate.
Nimeni nu baga bani in business doar ca vrea reclame. Dar da, e usor la branduri mari, unde dai din pix justificari pt ca oricum mecanismele de vanzare si marketing sunt puse la punct, de altii.
Problema la tine e ca ai urmaritori, oameni rationali , cu banii numarati … la astia e cel mai greu sa le vinzi ceva . Poti eventual sa-i informezi ca a aparut ceva sau altceva .. sau sa-i provoci la discutii / dispute :))
Cea mai buna reclama e calitatea sau raportul pret / calitate – in cazul urmaritorilor tai !
Eu am inceput candva o afacere care a primit calificativul de ” cel mai bun din Romania ” si reclama a costat 0 …. restul a fost munca . E drept ca au trecut niste ani pana la validare …
Acu’ depinde si ce vinzi, ca daca vinzi spre exemplu pisat in loc de bere, cititorii (multi dintre ei mai destupati) or sa stie. Si vinzi o creasta. Faptul ca lumea mai comenteaza pe aici si are pareri, e cam riscant pentru niste cacanari. Asa ca prefera sa se dea la aia care se minuneaza la luciul de pe pantofi.
Vali, cele mai mari afaceri se fac pe prietenii, spritz și curve… Chiar și la privat când x investitor tot la un prieten, amic, partener de curve și de spritz va apela…
Contează f mult și ce livrezi, adevărat….DAR…. Cel care livrează 60, 70% din ce livrezi tu și e un partener bun de spritz și cele de mai sus, va avea întâietate…
Asa e viata. Asa se face și la nivel înalt, dragnea se chinuie pt o poza cu Trump, bercea mondialul se pozează cu Băsescu. Crezi ca Bercea, în „liga” lui de la Sintesti nu a câștigat de pe urma acestor lucruri?? (inițial).
Mikey donovan 💪💪
Păi e cam cazul să te apuci și tu de o muncă cinstită, la stăpân…
nu zici rău.
am dat plus pentru gluma, nu pentru idee!
poze sau nu te cred =))
Din pacate mai dureaza pana se schimba mentalitatea, daca se va schimba vreodata. Stii cum e, influencerul ala il stie pe alalalt etc. In timp ce tu o arzi pe performanta si livrare ceilalti o ard politic, pe prietenie.
Mda… feel your pain…dar stii cum e vorba nimeni nu e profet la el in tara.
Similara cu dilema ..sa stau sa-mi rup creierul si curul pe scaun la birou 9-10-12 ore pe zi cu fa x sau fa y , si treaba buna si sa fie toata lumea multumita sau sa te inscrii in : PSD,PNL.UDMR,UNPR ,etc. te duci acolo te bagi in kkt pana la gat dar macar faci si bani.
Stiu pe cineva care e consilier la o primarie , alt serviciu teoretic nu are , bagat prin tot felul de comtitete, comitii, AGA-uri samd. Nevasta-sa are un X3 nou , nici ea neavand cine stie ce serviciu reusit.
Dilema e , te pisi pe ele de principii,etica si morala si faci bani , sau iti plangi in pumni dar macar esti un sarac cinstit?
ugears? Combinat cu momentul în care ai pus articolul (pre MoșN și MoșC), probabil a mers uns.
nu, deși și la ei a fost bine.
Si abilitatile sociale, capacitatea de a te face placut si de a-i face pe ceilalti sa se simta bine cu ei si viata lor fac parte din pachet. Adica nu mi se pare atat de surprinzator ce zici tu ca ti se intampla. In sistemul tau de valori, a avea dreptate e pe primul loc. Pentru multa lume asta nu prinde nici podiumul, chiar daca nu recunosc sau nu-si dau seama.
Noi te placem, oarecum, de aia venim aici. Poate ajuta umpik.
XOXO
Complet de acord. Mai ales in lumea asta in care relatiile intre oameni sunt foarte slabite, nu mai exista comunitate, oamenii vor pune pe primul loc pe cineva cu care au o relatie buna pentru ca ai mai multa incredere in cineva pe care il cunosti/ai o relatie, decat in cineva cu care nu ai. Asta-i tot.
Nu cred ca trebuie sa te fortezi/prefaci sa faci asta, ci pur si simplu sa cresti/dezvolti si partea asta, asa cum ai facut cu orice alt skill dobandit.
Din pacate domeniul acesta publicitar e destul de fals, poate de aceea Vali se duce in extrema cealalta cu franchetea, ca e satul de genul acesta de interactiuni (doar o presupunere, nu stiu daca e asa).
apropos de awarness și vânzări, mă cam oftic. azi am văzut, după ce-am ieșit din butic, în vitrina unui sh o geacă northface (sau ceva de genul). și mă oftic rău că nici măcar n-am intrat înapoi s-o probez, era S-36 și eu port cam 38/40. și nici n-am întrebat cât costă.
despre țoale de iarnă/sport/sky n-am citit decât aici și atunci cu juma’ de ochi, că doar în viselele mele ude am bani d-așa ceva.
la dracu’, și n-aveam niciun chef să ies din casă zilele astea! poate o fac.
nu, nu-mi trebuie geacă.
ce femeie ești tu daca nu probezi și cumperi ceva ce nu-ți vine?!?!
Stai liniștit, am tocat eu oo căruță de bani pe țoale de schi de la TNF. Pentru pantaloni, ia-i pe ăștia de la Decathlon și trage-i peste blugi. Geacă merită să-ți iei ceva ca lumea, impermeabil, și cu protecție anti-zăpadă la mijloc (nuj’ cum se cheamă „centura” aia inclusă în geacă).
@Vali, una ciudată.
am cumpărat totuși cândva ceva ce nu-mi venea. niște pantofi mărime 37. eu port 35. sau erau roșii. și n-aveau 35 roșii. aveau baretă peste gleznă, nu-i pierdeam pe stradă.
@Alex Mihăileanu, sunt o ea. nu practic sky-ul, nu mă duc la munte iarna (adică pe munte, că bunică-mea stă ”la munte” și la ea mă mai duc), am geci de iarnă pt iarna în oraș. nu îmi trebuie/nu am ce face cu geaca aia sau haine similare.
în plus mi se rupe de brand-uri. dar mi-a sunat cunoscut brandul ăla, era un magazin Second Hand, mi-a trecut prin cap așa o aroganță. și chiar mă oftic că măcar n-am probat-o și n-am întrebat cât costă.
schi
Eu am fost mulțumit de rezultatele articolului sponsorizat pe zoso.ro, de aceea am repetat acțiunea după un timp.
Eu ma intreb asa cand idiotii astia care fac promovarile astea PR sau cum le zice o sa inteleaga asta ca…
Salariile voastre vin din vanzari de produse nu din afisari idiotilor.
Zoso… Daca te ajuta cu ceva aceeasi problema o aveam si eu. Vând online pentru altii. Vanzari nu povesti, nu awareness, nu kkturi impachetate frumos. Clientii mei ma platesc din ce castiga. Daca le aduc bani lucreaza cu mine daca nu imi dau un sut in cur. Vad cum sparg multinationalele bani pe Facebook si Google cu toti amatorii si rezultate spre zero. De fiecare data când am discutat cu tufele corporatiste de la mkting au ales sa dea banii la tot felul de hipsterasi care isi pun la profil ca detin agentii de social media dar nu au facut o vanzare in viata lor. Am tras cat am putut doar doar prind vreo multinationala. Intr-o zi m-am prins si eu ca mai bine ies afara. Am inceput greu cu un client din SUA care abia mi-a dat câteva sute de USD de joaca. Acum am 2 conturi mari cu care cheltui peste 250.000 USD lunar si mi-ar da buget nelimitat dar nu pot duce singur. Asta pentru ca si multinationalele sunt un fel de stat si vor fi mereu capusate de tot felul de firme ale prietenilor si cunoscutilor. Ma rog nu stiu de ce am scris asta ca nu cred ca te ajuta dar te inteleg.
recunosc, mi-am luat grill recomandat aici + SSD mentionat aici. in ultimele 3 luni. si am castigat o placa video (care nu prea da semne de vitalitate) in urma cu vreo 2 ani.
hai sa-ti dau si o veste buna, pe partea de blog nu e concurenta.
amuzant cum unii au sărit să sublinieze că onestitatea e o problemă. bravo.
Pai de ce e amuzant ? Mi se pare un fapt banal si de inteles. Nimeni niciodata n-o sa castige nimic din onestitate, e un fapt si nu cred ca are vreun sens sa ne declaram surprinsi. Nimeni nu vrea sa auda adevarul cu atat mai mult cu cat isi dau seama ca se aplica lor. Eu lucrez in IT si e fix acelasi lucru, cel putin 90% incompetenti dar nu conteaza asta. Nu conteaza cat livrezi, ca esti cu zece clase peste aia mai bine platiti ca tine…e vorba de imagine si atat, realitatea e irelevanta. Mi-e ciuda putin ca nu am inclinatia asta pre bla bla-uri, eram mult mai departe acum. Am vazut ca cineva mai sus recomanda asta, perfect adevarat, lasati competenta ca nu va poate duce decat pana la un anumit nivel scazut.
@Vali vezi daca nu esti gen ani talent ? Cu cat esti mai prost cu atât esti mai cautat.
Tate pizde curvareal.
Tu postezi despre viata reala dar asta e plictisitor vorbesti de topoare anvelope si poluare.
Borrrringgg
Pai nu conteaza ca aerul e poluat conteaza ca stai in bucurești intelegi tu ?
Stii ca fapt divers virusul ala din china nu e un lucru asa de rau…