TopBlogZosoblack

Despre mașini care se conduc singure, telematică și programare, cu Petru de la Harman

Harman are în România un sediu destul de mare, peste 400 angajați care lucrează la diverși senzori care sunt puși pe mașini într-un ecosistem numit telematică. Am stat de vorbă 20 minute cu Petru Slupa, manager al companiei.

  1. Ce face Harman în România?
  2. Ce este telematica, explicată pentru oameni non-tehnici?
  3. Cât de departe suntem de un viitor în care toate mașinile se vor putea conduce singure?
  4. Cât de bine primit e ceea ce faceți voi la Harman pentru România, unde nu există marcaje, unde gropile sunt omniprezente și unde românii consideră în continuare că cutia manuală e cea mai bună?
  5. Ce face telematica pentru noi în trafic?
  6. Cât de mare trebuie să fie banda de internet pentru ca aceste mașini să poată comunica cu oamenii, între ele și cu serverul mamă? E de ajuns 5G?
  7. Câți angajați aveți și ce fac ei în România?

Harman angajează, lista de joburi disponibile în București e aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

18 comentarii

  1. Frumos pe Dimitrie Pompeiu?


    Comentariu apreciat.210
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 2176
    • Plus ca nu ai mai avea cui sa îi umpli frigiderul de carne in trafic 😀


      Comentariu apreciat.222
    • Nici eu nu mi-as dori asa ceva. Adica, vorbesc pentru mine, nu pentru altii. Daca n-am chef/ nu pot sa conduc, iau un Uber, metrou, tramvai, etc. Imi place sa conduc, dar Bucurestiul ma sperie, efectiv.
      Ma refer la viitor (sper la mijloace de transport in comun mai multe si mai decente). Inca visez sa pot sa ma mut la periferie, de unde sa vin cu trenul pana in oras si de acolo sa iau un metrou decent oriunde am treaba. Cum am facut cand am vizitat orasul Koln…
      Eeehhh… Vise, taica!

      Dar, ca in Romania sa functioneze o masina care se conduce singura e… cale lunga. Asta pentru ca la noi se trag benzile aiurea, peste alea vechi, in unele zone nici nu sunt benzi, gropi cu duiumul, nu exista benzi pentru biciclete, semnele sunt acoperite de copaci sau bannere publicitare, nu stiu cum ar ocoli trotinetistii si biciclistii, etc.
      Masina care se conduce singura, in Romania, dupa 1 kilometru prin Bucuresti, s-ar opri in mijlocul drumului si ar incepe sa scoata fum si scantei, in timp ce din masina se aude: “System error!! Eject Sequence Initiated! Auto Destruction begins in 5,4,3…”
      Daca o bagi printr-un residence fara asfalt, efectiv refuza sa plece de pe loc “Error! The system does not recognise this outdated environement, please place the car on a up to date road”.

      Recunosc, ar ajuta la decongestionarea traficului, pentru ca un computer gandeste mai strategic si respecta regulile la virgula, fata de un cercopitec cu ceafa lata, care e cu un ochi in facebook si cu unul dupa printese pe strada. Ca astia ar fi primii care si-ar lua asa ceva, sa moara sarakii de ciuda. Sincer, m-as bucura pentru ei :))))


      Comentariu apreciat.274
    • Nu gândești bine. Mașina autonomă este transport în comun!

      Nu poți să bagi autobuze peste tot, doar pe drumurile principale. Altfel e complet ineficient, toată ecologia s-a dus pe geam. Ai o altă problemă, toată lumea ar trebui să locuiască în oraș, ca să aibă un timp rezonabil până la stația transportului în comun. Dacă acuma se plânge lumea de chirii mari, imaginează-ți atunci.

      Mașina autonomă trebuie să ți-o imaginezi ca un fel de Uber fără șofer. Ai scos telefonul și ai chemat o mașină, oriunde ai fi. Mașina ajunge oriunde, în multe locuri unde un autobuz nu încape sau nu are sens să vină.

      Te duci, îți faci treaba și ai lăsat-o în treaba ei. Aici e miza. Miza nu e în costel care dă 100k pe mașină șmecheră ca să doarmă în ea în drum spre servici. Miza e transport în comun la scară maximă.

      Se estimează că dacă am avea așa ceva, ne-ar ajunge 20% din parcul auto actual. Pentru că 90% din durata de viață a unei mașini personale stă parcată.

      151
    • @keepcalm: deși 95% din timpul condus îl fac pe autostradă, și aici am parte de imbecili. În oraș folosesc 95% mersul pe jos sau transportul în comun.
      Mă amuză chestia că oamenii habar n-au că mașinile autonome nu-s decât un transport în comun elevat.

      22
    • Inteligenta artificiala o sa evolueze rapid, oricât de mult v-ati imagina voi (și în domeniul asta!) ca condițiile din România sunt prea smechere (de data asta în sens negativ).
      Maaare problema pentru computer gropile și lipsa benzilor desenate, ce sa spun. Poate, poate, acum. Dar în 5 ani…
      Oamenilor li se va părea ciudat în viitor ca oricine era lăsat singur sa manevreze ditamai fieratania pe drum. După un examen luat cândva și poate cu noroc.

      34
    • El vrea sa se simta “mai superior” cand depaseste pe contrasens pe linia de tramvai, cand taie fata la semafor. Nu vrea sa mearga normal, intr-o masina care respecta regulile de circulatie si ceilalti participanti la trafic.

      21
    • Te inteleg John, eu am refuzat o călătorie cu telescaunul pentru ca nu au vrut sa-mi dea volan, sa-l conduc eu.

      91
    • @John, si eu tot cam asa merg cel mai mult, pe autostrada, din 50km dus/intors la munca 45 sunt pe autostrada, in ce priveste orasul as fi mort fara masina, transport in comun aproape inexistent
      In cei priveste pe cretini carora le este destinata “carnea” pentru frigider sunt plin de ei si pe autostrada

      10
  3. Cine-l place pe baiatul asta ,il poate urmari si intr-un interviu facut cu Buhnici .

    19
  4. M-am uitat pe un job si avem asa:
    Job Responsibilities
    Basic Qualifications
    Skillset
    Desired Characteristics
    Eligibility Requirements

    Dar nimic despre pachetul de beneficii, nimic de partea salarială, poate nu e important pt ei sau le e rușine cu ce ofera.
    Profesioniști nu am ce zice.
    Poate vor sa ne frecăm aiurea in interviuri ca sa ajungem la discuția despre bani.

    Poate asa trebuiesc facute si CV-urile, cu ce ne dorim, iar ce știm sa facem aflați cand ne chemați la interviu.


    Comentariu apreciat.472
  5. Pe fundal e un afis cu 3 tipe si Our Talent Connects The World.
    Prima data am avut impresia ca e un poster la un film cu supereroi. Apoi m-a dus gandul ca ar fi vorba de un afis al unui studio de video chat. Am dat mai tare sunetul si abia atunci am realizat ca nu e nici una nici alta si ca am o imaginatie bogata si o minte bolnava.

    171
  6. interesant, bun.

    + sa vina cu un produs care a fost lansat recent si sa povesteasca ce dificultati, probleme, cum le-au rezolvat. sa aduca in fata, pentru cateva minute, o minte isteata dintre ei sa bage si ala doua-trei fraze, despre toata calatoria.

    + apoi sa te duci peste vreun student, care a fost la practica, sa dea din casa din perspectiva lui.

    + taxe, ce platesc, ce sustin local, etc.

    ar fi de bine, zic eu.

    aa si limbaj, “bai” si compania doar pe twitter.

    61
  7. presupunand ca chiar se reuseste implementarea macar acceptabila in romania (ma uit la tine bucuresti) a unui sistem complet automat, ar trebui interzise complet si fara exceptii masinile “normale”. interzise la sensul ca daca nu sunt vreo bijuterie de colectie afisata in vitrina, ridicata si strivita. pentru ca cercopitecul care apare mai sus intr-un comentariu se va plictisi si oricum nu ii spune lui un calculator ce sa faca si din 2 manevre jmechere il baga pe ala in coma de ori ne urca pe toti pe garduri ori stam toti pe loc 2 ore pana reusesc expertii sa ii dea reboot.

    23
  8. Petru de la Hărman, și Mihai de la Prejmer. :D

    80

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.