Cum detectezi un samsar #2

O continuare a acestui articol.

Prima observație e că mașinile bune se dau repede. Într-o zi a scos cineva o mașină la vânzare, am lăsat tabul deschis, când m-am întors peste câteva ore să sun se dăduse deja. Am urmărit dacă o pune din nou la vânzare, am sunat de pe alt număr în altă zi, nimic.

Așadar, top metode de a detecta un samsar

1. Nu există echivalent pe mobile.de

Te uiți la un model, e la preț bun, e la kilometri buni, dar pe mobile.de nu găsești nimic la banii ăia și la rulajul ăla.

De exemplu, un anume SUV care la noi e la 12.000€ la sub 150.000km, pe mobile nu apare sub 250.000km. Pur și simplu samsarii găsesc zeci de oferte bune pe care noi, civilii, nu le găsim.

2. Samsarul nu știe ce vinde

Dacă v-ați decis la câteva modele, știți deja și detaliile mașinii. Așa că puteți vedea când greșește capacitatea cilindrică, caii putere sau opțiunile.

Cei mai amuzanți sunt cei care încep să listeze opționalele mașinii ca fiind super chestii, de cele mai multe ori pentru că nu știu că ele sunt incluse pe toate echipările sau pentru că sunt idioți.

Categoria “există pe toate modelele asta”:

– Aer conditionat automatic
– Tempomat
– Scaune fata incalzite
– Control distanta parcare
– Oglinda exterioara reglabila electric incalzita
– Volan multifunctional
– Cotiera centrala fata
– Telecomanda pt. inchidere centralizata
– Sistem control tractiune
– Control presiune pneuri
– Stergator luneta

Categoria “inutilități menționate aiurea”:

– Faruri ceata
– Inchidere centralizata
– Pregatire telefon mobil
– Centura siguranta in 3 puncte pentru fiecare loc
– Tetiere locuri spate
– Sistem antiblocare roti
– Volan piele
– Jante aliaj
– CD player
– Volan reglabil pe inaltime si adincime
– Tapiterie total piele
– Scaun sofer & pasager reglabil pe inaltime
– Bancheta spate divizata
– Proiectoare
– Macara geam electrica fata & spate
– Calculator bord

Eineboon, are macara electrică? Pe o mașină premium?!?!?! Și faruri de ceață, ceva ce au toate mașinile? Sau centura în 3 puncte, ceva ce e pe absolut toate mașinile din lume din anii 80?

Și, dacă nu a menționat ceva ce vă interesa, înseamnă că nu o are.

3. Pozele

Samsarii adoră colajele de poze. Dacă vedeți un colaj de 4 poze undeva în prezentare, sigur samsar.

Pentru că au un număr limitat de poze și ei țin morțiș să arate ce dotată e mașina și făcând toate greșelile de la punctul 2. Pozează proiectoarele, cotiera, controlul de la geamuri și alte asemenea, pentru că asta știu.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Si pe mobile.de e fix la fel. E o intreaga lista de prostii: centura de siguranta,volan, pedale… etc. Or fi copiat-o de acolo. ;)

    00
    • Pe mobile.de te mai uiti si unde se vinde masina, ca e site international. Nemtii sunt mai putin cu muia. Cateva observatii:

      Samsarul STIE ce vinde. De fapt samsarul stie CEL MAI BINE ce vinde. El a cumparat o masina la 6000 de euro, aparuta la accidentate pentru cateva secunde pe site, are si 250 de mii de kilometri, si o cumpara. Ii da kilometrajul la urmatoarele valori: 123.370, 93.215, 76.483…. se duce, o spala de 100 de euro, repara defectele, smenuieste cartea tehnica si in final o da in Romania cu 12.000 de euro. Pe ansamblu castiga minim 3-4000 la o miscare d-asta, daca are noroc de accidentata grav, altfel ii iese mai putin. Eu stiu pentru ca am vazut un samsar la coada la impozite, se chinuia sa vanda un Subaru, zicea ca a fost al unei babe nefumatoare care o tinea in garaj.

      00
    • Pe mobile.de si alte site-uri civilizate bagi numarul de inmatriculare si site-ul preia automat toate detaliile, inclusiv alea banale.

      00
    • Pe mobile au formular cu bife, proprietarul citeste si daca masina are, da click pe casuta si apare in anunt. Daca site-ul iti da posibilitatea sa bifezi centura de siguranta, o bifezi :D

      00
  2. zoso a îmbătrânit sau a pierdut un pariu.
    altfel nu’mi explic cum de a pus o piesă U2.
    cu bono, culmea!

    00
  3. Vali, stim amandoi cum Goagal ne urmareste perfid si ne ataca psihotronic cu reclame targetate in functie de istoricul vizitelor. Ieri numa’ ce-am iesit de pe articolul tau in care iti declarai dragostea nemarginita pentru Subaru, si la 2-3 siteuri distanta imi tranteste Google un ditai bannerul cu masini din SUA. Am intrat, de curiozitate, ca oamenii promiteau si documentatie si transport container pana in Constanta (ca idee, intre 1.200-1.500 dolari). M-am inscris, ca altfel nu vezi preturile, si am tot stat pe site, ca-mi curgeau ochii ba dupa un F150, ba dupa o Honda Odyssey, niste Toyote cuminti, un Mitsubishi mai obraznic… Majoritatea cu verificare la unul din serviciile alea pe care le au ei.

    Sunt curios, a facut vreodata cineva miscarea asta, sa-si aduca masina din SUA? Formalitati (acte etc) + transport propriu-zis cred ca iesi in 2.000 $. Este de platit apoi tva si (probabil) taxe vamale. Dupa aia ar mai ramane problema afisarii in mile (desi ma gandesc ca la masinile noi, 2014+, ar trebui sa aiba prin computere si posibilitatea de a arata cati km faci pe ora), precum si a stopurilor, care la americani au si rol de semnalizare.

    Aaah, dupa ce am scris asta, mi-am dat seama ca tre’ sa ai pata pusa tare pe o masina sa ti-o aduci de acolo. Naspa. Tot in targ la Cluj cred ca ajung, mai nou am auzit ca dau samsarii kilometrii inainte, dupa ce a citit lumea pe blogul unui bulgar ca sa ne ferim de masinile cu kilometri putini pentru varsta lor. Am sanse sa vad in bord 400.000 si ea saraca sa nu fi facut decat 150.000 reali…

    00
    • Miscarea asta avea rost atunci cand dolarul era 3 lei. Acum e aproape la paritate cu euro

      00
    • TVA și taxele vamale le eviți like a boss că îl rogi pe cel care-ți vinde să-ți facă 2 facturi. Cea de valoare mică o bagi la-naintare în vamă și dacă băiatul face pizda mare, mai bagi la-naintare 100 de ieuropeni (aici depinde). O cunoștință și-a adus un 328i din US of A prin metoda asta. Că mașina nu a reparat-o nici astăzi, asta e altă discuție

      10
    • Am incercat eu sa aduc o masina asa dar nu din state. Mai bine iti bagi un bat in cur. Pe mare iti sta cam 45-60 de zile. Amasina trebuie pregatita serios inainte de imbarcare incat sa nu fie afectata. Ajunge in constanta. Aici eate destul de dificil/alambicat sa scoti ceva prin vama. Se dau atentii la fiecare intrebare. Deh, cutuma locului. Intr-un final te vezi cu masina acasa. Inainte sa o inmatriculezi, trebuie omologata, pentru ca masina care slabe sanse sa fie in lista omologatelor rar. Cea pe care incercam eu sa o aduc diferea de modelul omologat doar prin motorizare. Nu vrei sa stii cat costa in timp si bani o omologare. O omologhezi, deci, poti sa te duci sa o inmatriculezi. Pe mine m-a oprit la vremea respectiva taxa de poluare. Pentru o masina care nu avea nici un fel de norma, si daca cumperi din state ai sanse mari sa nu aiba, ma costa cam 12.000€. Acum… daca chiar vrei un Ford F150 Raptor… good luck and Godspeed cum zice suaezu.

      00
  4. PS Si siteul, ca am uitat si poate intereseaza pe cineva: https://www.auctionexport.com/

    00
  5. Eu mai umblu pe un site de anunturi din Polonia si imi place cum isi vand marfa. Exemplu: https://archiwum.allegro.pl/oferta/ekskluzywny-accord-1-8v-tec-klima-biale-skory-dvd-i6727683893.html

    00
  6. Nu știi tu boss, au ei un site neștiut de nimeni cu toate ofertele alea bune pe care noi nu le găsim.

    00
  7. Hai ma ca si eu am facut colaj ca nu te lasa astia sa pui poze multe. Si nu sunt samsar. Pana la urma am dat-o la buyback.

    00
  8. Samsarii au o combinatie la casa de pensii in Germania, si le dau aia un pont cand isi vinde o batrana masina cu care se ducea la piata duminica.

    00
    • Asa am patit in Ro cand am vrut sa-mi iau masina, un tip din PH imi vindea o masina condusa de ma-sa, tinuta doar in garaj si condusa doar la piata, incarcatura maxima: 2sacose cu alimente si ce sa vezi, la o cautare pe google, omu mai avea 5 masini la vanzare, la fiecare scria ca a fost tinuta in garaj si condusa de mamica lui.

      Si cu masinile din afara conduse de batranei, chiar daca ar fi real tot nu as vrea asa ceva pt ca batranii subtureaza si amana reviziile.

      00
  9. La telefon ii spui ca ai sunat in legatura cu masina dar daca te intreaba care masina, poti sa inchizi.
    La fel si cu cautarea numarului de telefon pe google daca mai are si alte anunturi e clar.

    In general e plin de samsari…si cei de la autodna au spus ca din masinile ce le vin la testat, cam 85% au km dati inapoi.

    Sfat primit de la un samsar: de km esti sigur doar la masina cumparata de noua de tine!

    00
  10. Parca vad in curand un …. samsardelabrasov.ro . Ofera servicii complete: inmatriculari, radieri, inmormantari ( bonus construcie de cavou / beci ).

    00
  11. Apropo de samsari. Stiu pe cineva care aduce masini din Germania pentru dezmembrare (din diferite parcuri de profil) sau pentru vanzare. Pe cele pentru vanzare le cumpara de la rudele unor mosi care intra in spital si la care exista posibilitatea foarte mare sa iasa intre patru pereti. Cum le cumpara? E un roman care lucreaza in spital si cu care era prieten de multa vreme si care-i vinde niste ponturi. Nu-i ies mereu dar si cand ii ies. In cazul lui, placa aia cu a fost condusa de o batranica/batranel cumsecade se potriveste.

    00
  12. Si totusi, care e problema daca e samsar?
    Am decis sa iau o masina de la un baiat care se ocupa cu asa ceva. Din povestile lui aduce pe luna 5-6 masini si mai pune 250-300 euro la fiecare si asa face el bani. Nu m-a deranjat lucrul asta. Am verificat masina din toate punctele de vedere inainte sa o iau si sunt multumit de alegere si pret.
    Nu a fost nici prima masina vazuta nici primul samsar cu care m-am intalnit. Unii se pricep la vanzari, altii n-au nicio treaba. Unii au incercat sa ma pacaleasca, altii aproape au reusit, altii mi-au parut cinstiti.
    Fiecare e responsabil pentru deciziile pe care le ia.

    00
  13. Tip: cand cautati masini din germania pe mobile, la selectare avansata pentru „Comercial Export/Import” selectati „Do not show”. Asta inseamna ca se exclud din cautare masinile puse la vanzare doar pentru export, deoarece dealerii in germania trebuie sa dea 6 luni garantie la masinile rulate, iar daca dealerul stie ca masina are bube, prefera sa o treaca ca fiind doar pt export, in cazul asta nemaifiind necesar sa acorde garantie. Asta am auzit si eu de la unul care se ocupa cu adusul masinilor, aka Samsar.

    00
  14. Intrebare: tu cam ce buget ai pentru noua masina? Poate iti dam niste idei.
    Ai putea cumpara si pe firma? Sa iei din UE la pret netto?

    00
    • 12.500€. 15.000€ dacă chiar îmi place mașina. automată. 4×4. electronică puțină.

    • si eu de curiozitate caut ceva similar: zoso, la mitsubishi phev te-ai uitat? pareri? sau nu te intereaseaza plug-in hybrids?
      si eu caut in buget similar si cu optiuni similare si neaparat benzina, dar ori gasesc ceva ce imi place pe afara si in interior e cam urat (mitubishi) sau faina inauintru dar urata afara. fac ce fac si tot la un bmw gt xdrive ajung
      poate faci un poll si tu sa voteze lumea dintr-un top de 5 masini la care le faci shortlist?
      de volvo-ul de care ai scris zilele trecute am si eu aceeasi parere dupa ceva stuiu pe forumuri

      00
    • m-am uitat, nu prea e ce vreau. dacă iau electrică, iau nouă, cu garanție cât mai lungă. nu e de glumă cu prostiile care se pot strica pe ea.

    • Mazda CX-5, AWD.
      Peugeot 508 RXH – nu trebuie sa iti fie frica de electronica, bateriile merg mult peste 200.000 km, fara sa necesite inlocuire.
      Opel Insignia Country Tourer , model dupa 2013, sa nu aiba bordul ala urat.
      Eu un Volvo XC 60 as alege. Modelul cu faceliftul din 2013. Preferabil motorizare D4,180 cai, dar si D5, de 215 cai ar merge. La persoana fizica nu e asa mare impozit la un motor de 2.4

      00
    • mă uitam și eu la pejoul ăla sunt prea multe de vânzare ca să nu fie ceva dubios cu ele :D

  15. Parerea mea e ca cel mai simplu mod de a depista un samsar e format din 2 intrebari: 1. sunteti propietarul masinii? 2.de cat timp aveti masina?
    Nu vreau sa stiu ca e a unui unchi care nu stie sa posteze pe internet. Putea sa posteze anuntul cu numarul unchiului. Am eu o pasarica care imi spune ca daca nu vb cu propietarul nu e bine sa cumpar acel autoturism. Sau ca aluat-o din Jermania pt sotie dar nu-i place pt ca …e prea mare,prea neagra, prea….lunga. Vorbeam de masina.
    Acuma nu trebuie sa privim samarul de masini ca pe o specie de om inferioara. Pana la urma vorbim de un intermediar de masini care le cumpara , le transporta si le vinde. Din asta trebuie sa traiasca. Si daca nu ar adauga ceva la pretul initial se cheama ca ar muri de foame. Problemele apar cand dl. intermediar incearca sa-si induca in eroare clientul prin metode mai mult sau mai putin inteligente. Aceste metode sunt suma educatiei+coeficientului de inteligenta+dorinta de a face un profit cat mai mare. Eu nu am o pb cu achizitia unei masini de la un samsar. Incerc sa-mi dau seama daca raportul calitate/pret e ok pt mine. Sunt sigur ca masina SH are ceva pb tehnice si prioritatea mea e sa le depistez si sa evaluez costurile pt remediere. Pt mine pretul masinii e format din suma pretului de achizitie+costul primului service (unde intra ulei,filtre,placute,distributie,poate si un set de anvelope….+ce pb mai observ la cumparare).

    00
  16. Aia cu volanu’ de piele nu e chiar absurda

    00
  17. Se mai pot cumpara masini din Germania la pretul net afisat pe mobile.de? (eu intentionez sa cumpar o masina si spunea cineva pe un site ca nu se mai poate) (daca s-ar putea, cred ca dau petrecere) :D

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.