Ce declară ministrul în legătură cu autostrada Brașov – Comarnic:
Lucrările la Autostrada București – Comarnic vor începe anul viitor, în luna octombrie, a declarat, duminică, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, la dezbaterile din comisiile parlamentare reunite de buget-finanțe pe tema proiectului de buget al ministerului de resort, aferent lui 2016. (sursa)
Cam ăsta e nivelul de înțelegere a lucrurilor. Unde construim? În zonă de deal și munte?! Cred că iarna ar fi bine să începem lucrările, aud că e vreme propice pentru așa ceva.
Culmea e că, în 2013, Dan Șova declara același lucru și lumea se mira fix la fel: coae, tu știi că plouă și ninge și nu prea e timp de turnat beton în perioada asta? Dar Șova era idiot și argumentele nu prea se lipeau de el. Costescu părea mai dezghețat până azi.
Lucrarile pot incepe linistit atunci. Prima data se preda amplasamentul, apoi se face organizarea de santier, pregatiri de terasamente. Sunt multe lucreri care se pot executa pe orice vreme, deci nu are lagatura la o lucrare de asemenea amploare cand incep lucrarile cu perioada anului
daca VREI sa faci o sosea, o faci in 6 luni. Suntem in decembrie. Hai sa zicem ca fac planuri aprobare cacat pictat si apa minerala pana-n martie. Curatat taiat copaci ( sa speram ca nu si demolat)etc se poate face pe orice vreme- cand e gata o torni vara si o lasi sa se usuce si pana in septembrie e gata
Asta e ducere cu zaharelul romaneasca
@cheddar – now, let’s not get ahead of ourselves. În 6 luni faci una la câmpie. La munte nici Darth Vader nu o face atât de repede.
@cheddar Tu poți să vrei, dar betonul nu se usucă în mai puțin de x zile și trebuie să faci poduri, podețe, pasaje, stâlpi de susținere etc. Timpii tehnologici pentru anumite lucrări trebuie respectați, că altfel nu iese.
Mai mult de jumate din ruta aia e campie. O faci pe aia si pe urma faci ce poti din restul.
Dar daca o incepi in octombrie asta inseamna ca munca prorpiu zisa- fiind Romania and all, incepe in may 2017
si in teorie mai sunt si chestii gen fronturi de lucru multiple etc.
Si ma uitam la niste proiecte facute aici, si mi-am dat seama ca n-am dreptate- nu pentru ca nu e posibil per se, ci pentru ca nu e posibil in Romania, ceea ce e cu totul alta branza ( Frumunda)
My bad
basescu la transporturi!!
what, tehnic vorbind tipul e tehnocrat
In timpul mandatului sau de ministru al transporturilor, basescu spunea ca Romania nu are nevoie de autostrazi.
”Aici sunt bani dumneavoastra!”
Bai frate, o tineti langa p-aia cu „Basescu a zis…”.
Înainte sa deturnati orice discutie despre autostrazi cu aceasta declaratie istorica, folositi neuronul si vedeti ca:
– a fost spusa acum vreo douaj’de ani;
– numai boul e consecvent, omu’ isi mai schimba opiniile in functie de informatiile pe care le mai primeste din mediu;
– la vremea aia finantarea se facea exclusiv din fonduri interne (cu ceva faramituri de la BM si Phare) si era mai convenabil sa dezvolti drumurile existente si sa le faci expres decat sa faci autostrazi (care au nevoie de trasee noi). Amu’, de vreo cinspe ani incoace, se roaga UE de noi cu banii in mana sa facem autostrazi si tot ce s-a putut face a fost sa se dezvolte tehnici complexe de ciordire a acestor bani.
Băsea e sofer de apă sărată. El crede că este inginer. De fapt este un luptător cu buf-ul.
Pai tu stii cat costa si cat dureaza sa organizezi un santier ? Dureaza cam pana la alegeri si costa cam un sfert din bugetul pentru alegeri. Doar nu credeai ca s-a schimbat ceva.
Pai asa dintr-o data? Fara studiu de fezabilitate care sa coste cat o expeditie pe Marte?
https://www.cement.org/for-concrete-books-learning/concrete-technology/concrete-construction/cold-weather-concreting
Aditivat, betonul se poate turna pana la minus multe grade.
dar dar aia se face numai de catre oameni care chiar vor sa faca chestii. Aici la mine-n Blighty au inceput unii un boc studentesc in august si l-au terminat la 1 decembrie.
Si aici in bucuresti, undeva pe Calea Calrasilor in termen de 8 luni au aparut vreo 4 (?!) blocuri de 8-10 etaje, predate incheiate, oameni mutati.
Intre timp primaria a putut sa monteze inste stalpisori din aia sa nu mai parcheze noii veniti….
@Sean – n-ai înţeles, la noi dispare tot betonul, nu doar aditivul
@cheddar – cu câte benzi pe sens? Prin munţi sau la câmpie?
Se toarnă asfalt pe vreme ploiasă, pentru că apa tasează cel mai bine pământul.
Chiar daca maine ar veni unul care e pus pe treaba, normele si cadrul legislativ in domeniu sunt atat de stufoase si au atat de multe scapari/portite incat mai degraba te apuci sa le schimbi cap-coada si abia apoi treci la treaba.
Sa nu uitam ca doar la o amarata de licitatie, daca se apuca unii sa faca niste contestatii, se poate prelungi perioada aia de asteptare cu cateva luni daca nu chiar mai bine. Cand se rezolva contestatia, daca ramane acelasi castigator, s-ar putea sa aiba la dispozitie fix 1-2 luni pana cand risca sa se piarda finantarea din bani europeni si apucate cu drag si spor, la ceas de toamna tarzie, pe bani ganditi pentru lucrari pe vreme mult mai buna (minus spagi aferente) sa faci lucrare care trebuie sa fie de calitate.
In cel mai bun caz s-ar putea sa ai noroc si sa faci ceva care o sa tina mai mult de 2-3 ani necrapat.
Cand spui ca incepi sa construiesti ceva nu inseamna ca din momentul ala incepi sa torni beton. Organizarea unui santier si lucrarile de dinainte pot insemna luni de zile.
– delimitarea perimetrului
– cai de acces
– acces la utilitati
– zone de depozitare ale materialelor de constructii si accesul la ele
– parcari ale utilajelor
– excavatii sau nivelari de teren
– proiectul in sine si fondul de amenajare a santierului
– organizarea si dimensionarea spatiilor de servire a personalului santierului
– organizarea si dimensionarea cailor de comunicatie
– organizarea si dimensionarea retelelor de alimentare cu apa, energie electrica, caldura si aer comprimat
– toate studiile geo care se fac la fata locului
etc
nu e chiar asa de simplu sa te apuci maine sa faci un drum cu asfalt
aaaaa ca se va termina in 2200 autostrada pana la urma asta e alta mancare de peste
insa eu cand mi am constuit casa tot din septembrie octombrie am inceput o insa constructia efectiva abia in martie pentru ca ce sa vezi pana sa ajungi sa dormi in camera ta in patul si sub plapuma ta trece ceva timp !
asa ca sa il facem bou dupa primii 15 ani in care inca mai anunta ca incep lucrarile
Ce dracu’ e Bucuresti-Comarnic ?! Vorbim de bucata A3 Ploiesti (Barcanesti) pana la Comarnic sau Comarnic prin munti la Brasov ?
cheddar are dreptate: daca vrei poti.
Am obosit tot dand exemplul cu Albania si autostrada de 270 de km facuta la ei de Bechtel (sic!), autostrada care are jumatate de traseu in zona de munte, are 17 viaducte, un tunel de 6 km plus alte tuneluri mai mici, totul terminat in 3 ani.
Da, si la ei s-a dublat factura (oricum pretul e ridicol in comparatie cu ce scoruri se presteaza pe la noi…) dar ministrul care a bagat mana e la bulau de ani buni. Noi inca cautam contractul…
Mai multe detalii aici https://en.wikipedia.org/wiki/Albania%E2%80%93Kosovo_Highway
Despre ce beton vorbiti? Cel de la viaducte? Ca terasamentele sau stratificatia rutiera nu au asa ceva pe la noi. Poate pe la nemti.
unii cred ca e ca la ei in curte, sapi 1 saptamana part time si apoi terenul e bun sa pui beton
probabil cred ca un terasament de genul se face in 2 luni
Poate omul conteaza pe incalzirea globala si vara continua pana ne facem toti scrum.
Oricum nu se face nimic.
Ministrul are dreptare fiindca lucrarile de debut (studii teren si proiectare) nu sunt influentate de vreme.
Referinta e reprezentata de contractele in curs de atribuire conform carora si aceste „lucrari” sunt contra cost.
Tehnic are dreptate, practic, vor fi contestatii (1-2-3 instante) apoi nu vor avea acord de mediu, apoi autorizatie de constructie si alte balarii.
Sa nu uitam ca C.Turzii-Tg.Mures are castigatori din ianuarie, si nu s-a dat ordinul de incepere inca.
da ma, ca torni beton peste copaci si pamant vegetal, eventual dai putin cu sapaliga inainte