Unealta de mai jos costă între 2 și 3 euro pe orice site din lume. Să zicem că, la 50.000 bucăți, prețul e 2€ și 1€ și-l trage senatorul care le importă.
- Pus câte unul în buzunarul fiecărui polițist de la rutieră.
- Dat o lege care să spună că orice anvelopă cu carnea între 3 și 4mm înseamnă avertisment și ce e sub 3 se confiscă mașina și amenda e 1.000 lei.
- Verificat mașini prin sondaj, și credeți-mă, un polițist știe ce mașini trebuie să verifice dacă vrea să o facă.
Da, e discriminare față de amărâții care abia își permit o mașină și nu e corect să tăbărâm pe ei, că bla bla. Dar pe lângă tataie, care are o Dacie antică și care nu știe că regulile de circulație s-au mai schimbat, la fel și mașinile, mai sunt și o liota de oameni care fie nu le pasă de mașinile lor, fie s-au întins mai multe decât le era plapuma.
Partea cu carnea de 3mm sau 5mm sau whatever la un cauciuc e pistol cu apa fata de DOT (anul fabricatiei). Poate sa aiba super-carne pe el cauciucul, daca e vechi e mult mai periculos (like „boom”, like se desface calea de rulare, fisuri, se intareste, se deformeaza, etc, etc).
Pe ce te bazezi? Ce intelegi prin vechi?
Dupa mintea ta, de exemplu, un cauciuc cu carne de 4 mm si 1 an vechime este mai bun decat unul cu carne de 8 mm, 5 ani vechime si depozitat corect?
Profil si apoi DOT, daca esti nevoit sa alegi.Intotdeauna.
De, nevoia asta ne e specifica noua romanilor.suntem tara masinilor pe ulei de floarea soarelui.
amestecul de cauciuc in anvelopele noi au un anumite grad de vulcanizare , ceea ce confera anvelopei in cauza proprietatile pe care trebuie sa le aibe. In timp, lucrul asta se schimba – imbatraneste cum se spune – ceea ce pe langa fenomenele pe care le-ai descris duce implicit la o aderenta mult diminuata indiferent daca profilul are carne destula sau nu…
Mi s-a intamplat sa ma duc sanie cu anvelope ok ( 4 mm carne) dar care aveau 5 ani ( nu mai stiu marca – Goodyear parca – oricum fara no name)…
alea copate sunt cele mai bune
zici ca te dai cu sania :))))
si culmea ca lumea le cumpara ca pe covrigi calzi
bati campii tinere. „Limita de timp in care anvelopele pot fi considerate noi (cu conditia ca ele sa fi fost stocate adecvat) si astfel pentru a fi vandute,poate fi gasita in standardul britanic BS AU 50. Acesta stabileste ca o anvelopa poate sa aiba 6 ani vechime, in timp ce Asociatia Nationala a Distribuitorilor de anvelope NTDA mentioneaza cu privire la acest aspect o limita de 5 ani de la data fabricatiei. Asociatia germana a industriei de cauciuc si asociatia distribuitorilor de anvelope au afirmat ca anvelopele sunt considerate noi daca au mai putin de 5 ani vechime.Ceea ce este interesant este ca documentul organizatiei mai sus mentionate nu precizeaza ca dupa aceasta perioada anvelopele nu ar mai trebui puse in vanzare sau in uz.”
Experienta mea cu cauciucurile:
1. Debica – noi noute, proaste, schimbate dupa 10.000 km
2. Matador – noi noute, proaste, schimbate dupa 15.000 km
3. Continental – noi noute, inca mai mergeau, m-a speriat numarul de km si le-am schimbat dupa 50.000 km
Acum de iarna:
1. BF Goodrich, noi noute, proaste. Dupa 1000 de km stateam in cumpana daca sa revin sau nu la Michelin vechi de 8 ani (opt) si aproximativ 40.000 km, care se comportau cu mult mai bine decat g(l)umele de la BF Goodrich.
Dincolo de an de fabricatie si grad de uzura conteaza si firma. Si nu pentru fite, e vorba de calitate.
Putina lume stie ca BF Goodrich sunt produse tot de catre Michelin.
Stiu pentru ca le-am luat de la cineva care lucreaza la Michelin si mi le-a recomandat cu incredere. Le-a adus pe comanda, intrucat modelul meu, 185/60/R15 nu se fabrica in Romania. Da, persoana este de incredere si chiar stie ce spune.
Le am deja de 3 ani si peste 15000Km si sunt foarte multumit de ele.
Tot de iarna.
anvelope ok, 4mm??
say no more, drive no more…
Există deja un martor de uzură pe cauciucuri.
link?
Vali președinte?
Vali e deja presedinte.
Ok. S-a votat NU.
3 ?
comform legii (care exista si daca nu a fost schimbata recent) limita este de 1.6
nu trebuie decat aplicata.
Depinde de dimensiunea jantelor şi de tipul roţii (roată tractoare sau nu). Vezi la pagina 59, punctul 5.2.3:
http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR%201.pdf
boss, pentru asa ceva trebuie facultate…
La distanță, cu masterat inclus?
Ca sa nu fie discriminare eu zic ca ar trebui confiscate masinile si cu abaterea altor reguli de circulatie, si nu stiu care o sa planga mai tare unul cu o gioarsa de 2000 de euro sau unul cu o masina de 20.000.
idea e buna Vali: Cu toporul deasupra capului parca iti vine sa te mai civilizezi si sa nu te gandesti doar la tine in trafic.
azi trei inși diferiți uitaseră că sunt volan și veneau să dea peste mine. deci da.
poate facusei tu ceva , poate spusesei ceva… nu stim
@theRaducu
Gîndești ca un prim-ministru român. Adică ca un prim-ministru care scornește niște reguli care i se par lui, pe moment, bune dar mai apoi realitatea îi arată că de fapt e un lache. Cam cum ar fi, în cazul tău, să se umple Ro în 5-10 ani de gioarse care nu valorează mai mult de 2000 Eur.
Nu e nici o discriminare. E vorba de viata unor oameni. Iar faptul ca esti amarit nu inseamna ca ai dreptul sa fi exclus de la lege.
O metoda mai practica este cu moneda cum fac americani: un cauciuc e bun aca la moneda de 1c cind o bagi in santul de pe anvelopa trebuie sa acopere nu stiu ce.
Si la cine mai vand nemtii cauciucuri uzate?
eu azi dau cu sapa de acasa pentru ca un tataie d-asta c-o masina de pe vremea lui Pazvante a luat-o aiurea pe gheata pe sosea si s-a dat cu rotile in sus, plus ca a intrat intr-un autobuz si uite asa tataie a dat ortu, mamaie e la ICU, 22 de oameni cu rani variate si o sosea importanta dpdv local blocata de fo 5 ore.
Trafic blocat/intarziat etc.
Mai lasati-ma cu saracul tataie ca „dreptul lui de a conduce o gramada de rugina cu cauciucuri netede” e mai putin important decat „dreptul restului participantilor la trafic sa ajunga acasa la timp si intr-o bucata”.
magaria fiind faptul ca io pot lucra si de pe varful lu’ Aconcagua daca am access la net, dar aia care nu pot ce fac? cat au pierdut companiile ale caror angajati n-au ajuns azi la munca? Cat s-a pierdut ca marfa pentru x si y n-a ajuns la timp?
Cu siguranță s-a pierdut o viață. Banii vin şi se duc.
Doua, a murit si mamaie. Si oamenii aia din autobuz nu-s foarte bine.
CE ma ia pe mine e asta: n-ar fi fost frumos sa NU iasa sa sofeze un tataie de 85 de ani care de abia aude si vede?
Păi 2€ e unealta luată de pe ebay, 10000€ e unealta omologată cumpărată de minister de la senator. Și atunci cu 50000 cumperi 3 unelte + instruire cu fericiții care le vor folosi. Faci un contract de service pentru cele 3 unelte pentru 30000€ pe an, mai faci și un contract de reomologare cu 20000€ pe an, și pe urmă toată lumea le va ține încuiate în dulap, pentru că o să le fie frică să ia în buzunar o chestie cât salariul pe doi ani. => 100000 dați de pomană pentru că ai avut tu idei nasoale.
decat sa fim hateri mai bine sa fim corecti si constructivi !
1.permisele sa „expire” la 5 ani sa zicem dupa care din nou examen de legislatie plus traseu + medical pe bune + psihologic pe bune
2. ITP ul sa fie pe bune si la 3 ani ! ( dar nu sa nu iei ITP ul pt ca ti ai pus stergatoare de BMW la dacie si ce sa vezi domne nu sunt omologate )
si in felul asta : – oamenii ar fi mai informati despre ce s emai intampla prin legislatie , masinile ar fi mai ingrijite, oameni mai bine pregatiti pe sosele etc
daca vrei sa faci curatenie trebuie sa dai cu barda dar in cadru organizat pt a nu da senzatia oamenilor sa strige DISCRIMINAREEEEEE !
Tot despre masini, uite articol din 2013 reluat in 2015 de RomaniaTV:
https://www.romaniatv.net/noul-cod-rutier–9600-de-lei-cea-mai-mare-amenda–cand-se-aplica-sanctiunea-uriasa-foto_198440.html
Halal jurnalism…
un cauciuc nou are 8 mm (cele mai mai de 18, 19 chiar si mai putin). tu vrei avertisment la 4 mm – adica la jumatea de viata a cauciucului ?
”Durata de viață” a unei anvelope nu se încheie la 0 mm ci mult înainte.
De refăcut calculele.
Asta e logica de….
Inteleg regulile de siguranta dar semnul ala, nivelul de uzura are un rost de aia a fost pus acolo, pentru a bu trece de el. „Pana la el” e ok altfel ma gandesc ca era alta legislatie…
De ce discriminare? Daca intra in mine „tataie”, mor la fel…
in bucuresti ar fi nevoie de o chestie fantasy: cateva sute de politisti incoruptibili care sa munceasca pe bune pe sosele 8 ore pe zi. dupa vreo 6 luni, cateva mii de permise suspendate (pe zi!), cateva mii de masini scoase din circulatie (pe saptamana) si (in total) cativa mii de sandilai lasati fara permis forever… atmosfera ar putea deveni respirabila.
imbecilismul si nesimtirea unui mare numar de soferi au ca baza de crestere lipsa oricaror constrangeri. niciun popor nu a ajuns sa se poarte civilizat decat dupa aplicarea indelungata de sanctiuni dureroase si ferme.
inainte de aplicarea pe bune a unor legi nu prea bune… n-ar fi mai bine sa ne asiguram ca avem un cadru normal in care sa functionam?
unde parcam tona de masini din bucuresti? avem asfalt care sa ne permita sa nu depasim o linie continua? etc?
a nu se intelege ca sunt pentru iresponsabilitate si nesimtire in trafic, insa litera legii nu prea e 100% aplicabila, iar spiritul.. e pt cei care il au.
La Chisinau se poate. A impanzit Huawei orasul cu seturi de camere de inalta rezolutie, blitz-uri si radare fixe, plus dispeceratul aferent. Rezolutia e atat de buna incat camera poate „vedea” si cauciucuri uzate extrem. Sistemul e integrat cu baza de date pentru evidenta popendulatiei si poate recunoaste figurile automat. A durat fix trei luni de trimis amenzi acasa cu nemiluita si s-au potolit toti. In alea trei luni, politia a strans amenzi cat bugetul ministerului pe opt ani. Faza e ca acum nu mai are cine plati amenzi, iar dispeceratul si fibra optica au niste cheltuieli lunare de operare nu chiar mici. Plus ca s-au vezicat moldovenii ca sunt filmati si inregistrati permanent si… drepturile omului.
Daca se aplica unde dracu mai gasesti un taxi ?
E treaba celor ce fac verificarile tehnice, nu a politistilor. Trebuie facuta o verificare tehnica temeinica si ar disparea masinile varza de pe sosele. Unul din motivele pt care ne umplem de parciuri aduse de dincolo e ca neamtul le vinde ca nu trec verificarile tehnice.
La calculele tale dispozitivul ar costa cam 15 euro, pentru ca desi produsul ar costa 2 euro, senatorul n-ar fi el senator daca nu castiga minim 13 euro/buc.
uiti ca trebuie sa fie device-uri omologate.
Unealta e ieftina. Dar ar ajunge in multe case pe post de surubelnita.
Pentru ca cele mai multe accidente grave sunt facute de „saracii” cu masini proaste , nu de catre „bogatii” vitezomani .
Mie mi se pare ca da, cele mai multe accidente sunt facute de „incepatorul de 19 ani cu bmw-ul de 1000e si 400.000 km la bord din comuna X, care a pierdut controlul volanului noaptea in curba, din cauza lipsei de experienta si a dotarii slabe a masinii” Cam asa aud toate stirile.
@anca si eu sunt incepator cu BMW cu 306 cai, dar ii folosesc doar pentru depasiri de la 80-110 maxim. Desi ciudat e ca observ cum soferii de logan trec cu mandrie pe langa mine ca au depasit un BMW. Sunt multi frustrati in trafic, in special in Bucuresti, care daca te vad incepator si cu BMW iti taie fata, nu te lasa sa faci manevrele corect si alte cacaturi. Se uita la mine de parca mi l-a luat tata senator.
@DanielP: O fi de la unul din cei 6 cai…
@H nu e sigur, cei 6 cai sunt șase cai frumoși. Nu ai cum să nu îi placi.
Ntz.
Achizitionarea unor asemenea unelte s-ar face prin licitatie. Ar urma omologarea, care costa si ea alfel orice ghertoi ar contesta in instanta rezultatul masuratorii. In final va intra in dotarea Politiei, precum arma si daca agentul o pierde va trebui sa dea socoteala. Se mai adauga organizarea cursurilor pentru utilizarea corecta a sculei – costa si alea. La fel, cu licitatie. Pot participa doar organizatorii acreditati pentru cursuri legate de masurarea grosimii caii de rulare.
In final pretul ar fi undeva la 50 euro/obiect, si s-ar cumpara cateva milioane „sa fie”.
Hai sa fim seriosi, ca nu tataie e problema maxima in trafic. Eu as miza pe copii teribilisti si pe taximestri, care mereu au propriile reguli de circulatie.
Lasa, e ok, isi iau inca un credit in franci elvetieni si isi cumpara si cauciucuri noi.
man stii ca anvelopele au un indicator de uzura, nu?
Corect, d-aia nu inteleg de ce atatea discutii pe tema asta.
Toata lumea care comenteaza e pentru respectarea regulilor, pedepse drastice, iar masinile lor sunt in starea tehnica de showroom + tuning profesionist.
Ma intreb cine dracu sunt ceilalti.
Io am hankook iCept RS pe 13″…. latimea de 145. Cele mai misto anvelope pana acum. Aderenta foarte buna pe zapada, ploaie si polei. Chiar si la un condus usor turbat.
Marea lor problema e zgomotul… fac un zgomot mare. Da’ nu-i pb.
Inainte de astea am avut Tigar… cu carne destula pe ele. Naspa de tot, plastic, nu cauciuc. Desi erau relativ noi ( 3 ani ).
Hankookurile au mai putin de un an, au fost luate noi, dar merita fiecare banut, chiar daca au costat 50% din valoarea masinii :))
Si daca am masina cu senile ce imi masoara?
Desi iti dau dreptate, adevarul trist la noi in tara este ca multi sunt prea saraci pentru asi intretine masina, sa nu mai zic si de sacalii de la vulcanizari sau service`uri care iti recomanda sa schimbi neaparat un cauciuc perfect cu vechime de 3 ani…
ma repet: cum pui ceva ce are cea mai mica legatura cu masina sau sofat cum apar ‘cunoscatorii’ aveai traficul in scadere cumva?:)
Solutii pentru un trafic mai bun in Romania:
– interzicerea masinilor inmatriculate in alte tari(inclusiv UE) peste 90 zile. Cine vrea sa stea mai mult, sa fie inmatriculata in Ro
– interzicerea masinilor cu volan pe dreapta
– soferii care comit ucidere din culpa si erau sub influenta bauturilor alcoolice sau substantelor psihoactive – inchisoare cu EXECUTARE si confiscarea masinii
– depasirea vitezei cu mai mult de 50 km la ora in localitate, 60 pe DN si E si peste 70 pe autostrada – Confiscarea vehiculului
– RCA-ul sa porneasca de la aceeasi suma pentru toti, indiferent de varsta. La primul accident din vina ta, rca-ul se dubleaza. Daca mai faci un accident in acelasi an, rca-ul se dubleaza iar. Deci 2 accidente intr-un an -> RCA 400% pentru anul urmator.
– echipe de la RAR sa verifice starea tehnica a autovehiculelor. Cele care pun in pericol grav siguranta traficului(probleme de franare ori de directie GRAVE) sa fie confiscate.
– permisul auto sa nu mai fie pe viata. Din 10 in 10 ani sa se dea din nou examenul auto(sala plus oras). Sa se introduca din nou proba poligonului unde sa fie testate abilitatile de parcare.
si cum te-ai gandit ca se pot aplica aceste masuri? il aduci inapoi pe ceausescu sa te ajute?
oricare dintre punctele de mai sus are cel putin o mare problema dpdv legal
Sunteti cu capul. Eu ma duc sa ma culc…
” 2. Dat o lege care să spună că orice anvelopă cu carnea între 3 și 4mm înseamnă avertisment și ce e sub 3 se confiscă mașina și amenda e 1.000 lei. ”
Ultimul civil care a aratat cu degetul la Curtea Constitutionala, intr-o simbata seara, si-a dat demisia marti la prinz. Si e doctor in drept.
Un licentiat in jurnalism, care propune legi dupa stiinta (si inteligenta) lui, e liber sa scrie orice pe blogul personal. Dreptul la opinie personala e constitutional.
(Opinie personala: soferilor care se filmeaza tinind prelegeri in trafic ar trebui sa li se suspende pe viata dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice. Pot sa-si pastreze autovehiculul.)
…nu stiu de ce sa-mi fie mai frica: de anvelope de 4mm sau de placutele de frana de 80 de lei https://cetin.ro/preturi-service/
e doar inlocuirea, dumbo.
…scuze 80 fara TVA
Prețul plăcuțelor de frînă îl găsești la pozițiile 19 și 20. Deci 270 (cu TVA), nu 80. Posibil să fie vorba de ceva similar unui Matiz, de-s așa ieftine…
Si de senzorii de parcare nu zici nimic? Hai, si cutia automata ca tare intelept mai esti.
3 mm , e recomandat sa il schimbi, dar ilegal e sub 1.6 mm !
Si e legal, nu se poate amenda!
anvelope ok, 4mm??
say no more, drive no more…
Pai hai sa ne fie frica nu? De 3 sau de 4mm? Sau de 5? Ca doar frica genereaza consum domnu’ blogger….
Stii ce? De fapt ai perfecta dreptate! E nasol sa mergi cu gume uzate sau cu gume vechi, dar asta e valabil tot anul.
Daca remarcai matale aspectul asta vara de exemplu, toata stima!
Dar acum miroase rau a campanie de doi bani…
articolul e scris in ianuarie. deci ești idiot.
boss, pentru asa ceva trebuie facultate…
Corect, d-aia nu inteleg de ce atatea discutii pe tema asta.