E 8.52 şi pe Radio Romantic e o ştire care spune că Loganul a avut o creştere în vânzări de 13% în ultimele 8 luni.
Nu era related cu ce voiam sa scriu, dar a picat oarecum la fix.
Revenim la Logan, că probabil v-aţi săturat de reclama de deasupra acestei însemnări. Loganul a fost conceput ca o maşină ieftina. O masină scumpă pentru românul care era obişnuit să dea 2-3.000€ pe o Dacie şi s-o repare cu sârme şi ciorapi. De fapt, ai mei au o maşină, Dacia 1300 Break, cumpărată acum 3-4 ani. 60.000 de km. Tot ploo în ea, tot intră greu într-a treia, tot nu se închid uşile bine, tot nu merg ştergătoarele ca lumea, tot interior comunist are.
Un Logan costă în jur de 6.000€. Adică dublu faţă de cât erau românii obişnuiţi să dea pe o Dacie. Solenza a fost un pas înainte. Ţin minte că lumea se întreba cine o să cumpere o Dacie atât de scumpă. Raspunsul mi-a venit de la Bogdan Ionescu, director de prducţie la firma de publicitate la care lucram în acea vreme:
Gogule, e o maşină străină la un preţ mic!
Şi aşa e. Dacia Logan e o maşină străină în comparaţie cu Dacia 1300. Are toate uşile, are spaţiu în portbagaj, nu curg tablele de pe ea, nu tremură pragurile la 120 (un şofer de raliu se ţinea după mine pe A2 cu 170km/h, se ţinea mai greu, că matizelu fuge…).
Renault Symbol (Clio modificat un pic) e cu 2.000 mai scump şi face cam la fel (am condus-o în weekend 1.000km). Maşină străină, ieftină. Ieftină înseamnă că s-a mai făcut rabat, s-a mai renunţat la nu ştiu ce sistem pe bord, la toate geamurile, la alte nimicuri. Ieftină înseamnă că bagi piciorul în ea şi după 2 minute începe să accelereze.
Şi aici intră în scenă românul. Păi, Loganul e prost, nu merge aia, nu merge ailalată, după 3 ani în care am facut curse cu ea nu mai merge bine, se îndoaie tabla, bla bla bla. Hai să vedem. Ai fost bucuros că ai dat numai 6.000 de euro pe o maşină care merge foarte bine, în comparaţie cu Daciile precedente, da? Ai folosit-o ca un superstar la tine în oraş şi acum te plângi? De ce te plângi? Credeai că la 6.000 o să îţi dea motor de Porsche? Ah, stai, m-am prins! Voiai masina mai bună? Păi, la banii ăştia nu se poate, taică! Uite, dacă vrei o maşină bună, ia de aici:
Opel Astra Classic – 11.000
Renault Megane Sedan – 15.000
Citroen C4 – 17.000
Skoda Octavia – 19.000 (matizu lu’ tata, că eu strâng bani să mă mut)
Audi A3 – 25.000
Maşinile astea merg garantat mai bine decât Logan. Ce le garantează? Pai, le recomand eu, că am mers cu toate 5 şi merg foarte bine. Apoi, le recomandă preţul. La 15.000, îţi zic eu că merge de rupe (de fapt, la Megane Sedan e reducere zilele astea, e 13.000)!
Ah, nu ai bani de maşini bune, dar le vrei? Eşti român! Cumpără Pamasonic!
Când am început campania Dacia, unul din cei pe care îi cooptasem s-a retras. Loganul nu era în targetul lui. Sau poate mi-a zis asta că nu voia să se asocieze cu marca. Mai puţin important. Important e că oamenii s-au gândit înainte de a accepta să scrie şi să afişeze bannere cu Logan.
Acum să ne ocupăm de gagicile care promovează Loganul. Nu mai ştiu cine unde scria ce maşini conduc fetele. Era o mare descoperire, vă asigur, că nici una din ele nu are Logan.
Cine îşi cumpără Time şi vede pe ultima pagină pe Brad Pitt sau George Clooney cu un ceas de marcă la mână şi îl va întâlni apoi pe stradă va fi dezamăgit să constate că nu poartă ceasul ăla la mână. ŞOC! Crimă! Neah, e marketing simplu.
Cum facem reclamă maşinii ăsteia? Pai, cui ne adresăm? Bătrânilor nu, că ei n-au bani. Celor peste 30? Parcă nu prea, că ăştia majoritatea sunt familişti şi se gândesc de 14 ori înainte să cumpere şi o vor cumpara pentru ce poate, nu că îi facem noi reclamă. Dar nu îi excludem, că şi lor le plac ţîţele. 18-30? Da, ăştia sunt! Studentul, elevul, blonda de la mate, care e studentă şi n-are mulţi bani şi vrea o maşină ieftină şi C3 costă 11.000€. Deci lor. Bun, ce fac ăştia? Păi, beau bere şi ascultă muzică»! Nu putem asocia Loganul cu berea, că e de pârnaie. Hai să luăm nişte muzicante. Da, ştiu, VW a făcut asta în 2003, cu Iris, care şi-au denumit albumul după motorizare. Şi nu numai ei! Hai şi noi! Luăm o trupă? Pai nu, că nu prea sunt trupe bune şi ăstia vor bani mai mulţi. Hai să luăm nişte soliste, că luam mai multe şi le luam mai ieftin. Ca bonus, dacă nu îţi place de una, îţi băgăm reclama cu cealaltă! Genial! Da mă, da ce facem, că astea au alte maşini? Contează? Păi ce, am pus-o eu să îşi cumpere maşina? Nu e pentru ea, e pentru fanii ei! Că ăia care le ascultă, nu ştiu mai mult şi mai bine! Şi…
Mami, mami, uite-o pe Delia în Logan!!!
Scop atins, bani încasaţi, vânzări mari, lumea fericită!
Şi încă o dovadă că sunt miliardar.
În încheiere, dacă aş avea bani, mi-aş lua o maşină bună (mmm, A3, mmmm). Dacă nu o să am, îmi iau Logan!
ps: Logan m-a plătit să pun un link către www.logankissfm.ro şi către unul din blogurile fetelor, într-un text la alegerea mea. Restul e de la mine. Numiţi-o bun simţ, vânzare, logică, prostie, cum vreţi voi. Cele de mai sus rămân valabile.
Zoso frace chiar mi-a placut articolul asta. Scris cu nerv si inteligent! Bravo! (ca omiti anumite fapte ce au dus la actuala opinie publica vis-a-vis de Logan, e evident! o sa-ti amintesc doar de PREA multa publicitate legata de teribilul prag psihologic de 5000 euro, prag PREA depasit! zic PREA pentru ca e in ton cu vremurile noastre).
noi sa fim sanatosi.
de ce delia ?
Ei, ce sa-i faci? Atat stim, asa ne comportam si asa consumam. E greu sa intelegi ceva marketing si chiar publicitate… Mai bine spui ca te-au mintit … de fiecare data!?!
Ca altcineva trebuie sa aibe grija ca TU sa faci alegerea corecta.
PS Bravo pentru articol. Scurt, concis, la obiect si teribil de franc!
# default a scris pe 14 Septembrie 2007, 10:25 am
de ce delia ?
E cea mai buna dintre alea de-acolo.
si face o ciorba de te da pe spate!
loganul e masina pe care ti-o iei daca faci leasing, daca ai banu’ in mana te duci si-ti iei o masina la mana a doua mult mai buna, daca esti atent nici nu bagi bani in ea
cretul ala de la top gear a comparat-o cu un telefon fara alte functii decat cel de telefon, te duce unde vrei, nu are alte gadgeturi pe ea dar merge, eu nu mi-as lua-o dar pot sa zic ca e de 1000 de ori mai buna decat fiat panda, care mi se pare cea mai proasta masina inventata pe suprafata pamantului
ca fapt divers, sunt fan mercedes si sper ca in curand sa imi iau un s-klasse antepenultimul tip (balena cum i se mai zice)
Kia cee’d. misto articol
Zoso niciun Logan nu e 6000 de oiro… Pur si simplu nu exista asa ceva !
Pretul pleaca de la 6400 dar la banii astia e cheala. Un Logan decent cu doar cateva optiuni bifate [deci fara fullul mult dorit – care si asa e un full fara piele :))] costa cam de la 9000 in sus…
si daca cumperi un logan nou sa zicem versiune de top (9-10 mii), dupa 2-3 ani sa zicem ca ai vrea sa il vinzi sa-si iei altceva ? cine il mai ia ? ca cine isi ia logan se gandeste ca daca tot isi ia cazan sa si-l ia nou. Acu daca iei un Ford Focus sh modelul nou din Germania, il iei Caravan, 1.6 diesel, spatiu, consum mic, si scuzati-ma da aia parca mai arata a masina, si dupa cativa ani tot o mai vinzi.
Pe langa masinile recomandate de tine as mai completa lista cu inca 2 numere: Chrysler Voyager si Ford Focus
hehe ce articol fain si consistent. ai mare dreptate, multa lume mai comenteaza de Logan cum ca e nush cum, dar ei n`au bani nici sa`si ia o bicicleta. la banii la care costa si comparativ cu „hit`ul” dacia 1300, e foarte ok. taica`meu are logan si imi place ca e loc de picioare pe scaunul din fatza, eu sunt inalta si nu`mi place sa stau cu genunchii in gura in masina.
Iar despre logan? ce rau v-a facut masina asta? Daca nu venea Renault in Romania eram si acum la nivelul anilor ’99.Dar asa suntem romanii…smecherasi…nu ne place noua loganul…de!
Merg zilnic cu un Logan si sunt multumit de el. Diferenta fata de cele 3 Dacii (’83, ’86 si ’96) pe care le-am condus pana acum e imensa. Faza aia cu masina ieftina au recunoscut si cei de la Renault ca a fost doar o poveste, n-au intentionat niciodata sa scoata o masina de 5000 de euro. Dovada si acum, cele mai vandute Loganuri sunt cele de top, nu cel mai ieftin din gama.
Am mers destul si cu Renault Symbol si as prefera tot Logan-ul in locul lui, pentru ca e mai spatios. Masinile la mana a doua le exclud, pt ca vreau una noua si ieftina la intretinere. Concurenta ar fi Clio 3 si Kia Seed, dar tb sa ai vreo 3000 de euro peste pretul unui Logan ca sa iei una. Se va zice ca „merita diferenta”, dar daca nu ai banii… nu-i ai. Cu si mai multi bani mereu gasesti ceva si mai bun. Dar pana in 10.000 de euro inca nu mi-a demonstrat nimeni ca poti lua ceva nou mai bun decat Loganul.
Daca compari Octavia cu Loganul Iti dai seama ca nu exista termen de comparatie. Loganul meu merge bine dar nu-mi mai place deloc cum arata, e o masina cu design foarte nereusit.
PS Eu am un golf 4 dar imi place mult si loganul.
dar nu poti compara 2 masini din clase diferite!
nodu-n papura: 4Motion ar fi de fapt transmisia, nu motorizarea, dar oricum alea-s cam legate.
Si ai dreptate cu familistu’ care se co.. ahem, gandeste de paispe ori. Eu sunt unu’ din aia. Si cand gasesc si eu o masinuta care pare promitatoare (Honda Jazz), aflu ca Honda n-are dealeri in vestul tarii. Pai daca ei vrea sa-mi iau masina de la unguri, asa o sa fac.
Andi:
„265,000 vizitatori unici si 24,000 voturi pe Logan Kissfm”
… scrie intr-un mail primit de curand.
Loganul e pentru oameni care sufera . Inca nu am vazut nici un proprietar de Logan care sa accepte ce e Loganul. De exemplu am un vecin care spune ca Loganul lui e mai spatios decat Noul Passat si ca la 1.5 DCI ia dat 175 km la ora si inca mai ducea masina. Si Loganul tot cu ciorapu il repari , tot cu galeata scoti apa din el , tot cu vopsea de bucatarie acoperi urmele de rugina vezi dacia-club . ro sa nu ziceti ca mananc rahat . Oricum Dacia e doar o masca a Renault pentru tarile subdezvoltate pentru a vinde si e o masina slaba pentru oameni slabi ca noi.
zoso ai mare dreptate in cea mai mare parte, nu exista alta alternativa la banii astia decat un daewo care sa fim seriosi are un aspect invechit si vb lu zoso „comunist” sau un second-hand am avut si dacia 1300 noua si solenza noua si logan nou deci au fost niste schimbari radicale de la masina la masina si loganu inca mai trebuie lucrat putin la el da oricum este o masina care nu te lasa la greu si la ea cel putin nu platesti firma ca la alte modele. Cine nusi ia un logan si il critica ala e un impresar un smeckeras dasta de cartier care vrea sa se afirme cu o masina tare golf audi etc. si cand ii pica cva la ea sta cu ea 3 luni in fata blocului ca nu are banii sa o repare :)))
Sunt tare curios, cat de mare a fost impactul blogurilor in campania Logan. Ar fi fain sa putem vedea niste cifre pe undeva, sa stim exact sau macar aproximativ…blogurile au ajutat cu X la %. Astfel s-ar lamuri si alti domni din publicitate ca blogurile nu sunt jucarii trecatoare, si ca sunt bloguri pe care nu numai prietenii le citesc, asta daca esti baiat destept…
Anyway, un articol bun!
stefan, dacia aia 1300 pe care o divinizai in 88 avea geamuri electrice si mp3 player din fabrica?
Acum un an şi ceva discutam cu o gagică proaspătă posesoare de carnet auto. Ea şi prietenul ei aveau strânşi (a se citi „primiţi de la părinţi”) cam vreo 7000 de Euro. Le-am vorbit atunci de Logan, de faptul că e făcut pe platformă Megane, de preţ, de faptul că are garda la sol mai ridicată, ca pentru România şi tot aşa.
Din miturile urbane: „Logan merge câş, trebuie să ţii volanul
care reclama mai?
Un pic offtopic poate, dar voiam sa zic ca la un moment dat stateam si ma intrebam daca tu nu stii decat sa pornesti atacuri si sa dai stiri scurte, daca tu chiar stii sa scrii un articol mai „serios”. E bine. Stii Parerea mea e sa cresti procentul posturilor de genul asta, nu sa ramai doar la stiri scurte si scandaluri.
Si pentru a fi un pic si ontopic, am condus si eu Logan-ul. Da, e altceva decat 1300. Sincer, nu-mi place. Insa nu-mi place comparand-o cu o alta masina care costa vreo 10.000 euro. La acelasi pret nu prea gasesti o masina la fel de spatioasa si totusi „straina”. Si buna, oarecum. So, pentru target-ul la care te referi tu e buna. Pentru cineva cu mai multi bani e o greseala sa se opreasca la Logan si sa nu se duca la cele mai scumpe.
ionut, ai pus punctul pe y. e diferit daca iti permiti.
Laureate Plus, care e cam „full option” pe motor de 1,4 este pe la 8400 de euro. Aia cu motor de 1,6 este 9100 sau cel de 105 CP la 9900. Si toata lumea mai da 200 de euro pe garantia optionala de 3 ani. Daca nu vrei sa dovedesti ca esti spaima soselelor (si daca vrei, nu cu Loganul o faci) mergi pe varianta de 8400 de euro.
inca o reclama la Logan
Ai uitat de Mitsubishi Lancer:
De la 10 mii fără taxe
manu, da-mi voie sa-l citez pe Jeremy Clarkson (Top Gear), referitor la Lanceru’ ala de 10 mii fara taxe. Sper ca nu te superi, omul ala stie mai multe despre masini decat mine: „Nu-ti lua sub nici o forma versiunea de 1.3 litri. Toata lumea va sti ca ai vrut un Evo IX, dar ca nu ai avut suficienti bani in cont pentru a ti-l permite.”
Lancer 1.3 Invite: 9810 (toate taxele: 15387)
Lancer 2.0 EVO IX: 30.799 (toate taxele: 49742)
eu am un logat versiune full options si sunt multumit…
Sa fiu scurt…
Loganu este o masina fara identitate. Spun asta pentru ca, daca privim Loganul ca o masina „nationalista”, nu are frati/surori.
Orice producator vine pe piata cu toate modelele posibile, de la cel mai mic la cel mai mare.
Citroen de exemplu are C1, C2, C3 Pluriel, C4 berlina/coupe/Picaso, C5, C6, C8. (Nu socotesc aici si utilitare ca Berlingo, etc.)
Dacia (nu Renault) are Logan. Si atat. Dupa „dimensiuni” Loganul ar trebui sa pice pe clasa compacta, cam acolo unde este C4.
Acu nu vreau sa intru in polemici, pentru ca sunt convins ca a vandut Dacia la masini din clasa compacta mult peste ce a vandut Citroen-ul din toata gama.
Dar totusi, cui se adreseaza Loganul? Celor care vor un autoturism decent, ieftin, prost si in acelasi timp bun la toate. Este un autoturism pentru oameni fara pretentii, care nu isi aleg autoturismele dupa clasa.
Este greu sa convingi un om pentru care manevrabilitatea nu este cuvantul cheie, sa cumpere un micut Citroen C1 cand la aceiasi bani isi cumpara un ditamai Loganu.
Oamenii cumpara Logan pentru ca e o masina NOU relativ ieftina in compartie cu alte masini noi. Of course poti sa cumperi masini second hand mult mai bune la acelasi pret, dar cuvintul cheie aici e NOU.
Top Gear on Dacia Logan:
idee
Cand treci dintr-un Sebring intr-un Logan…parca treci dintro buda luxoasa dintr-un apartament intro buda din 4 scanduri din fundul gradinii
@adi, loganul acela e de 1,6 şi are 98 cp. Suficient pentru cei care nu conduc cine ştie ce. Evo e evo, e 30 de mii, nu intră deloc
Recomand Nissan Sentra 2007
eu cred ca nu e nevoie de reclama la logan. chiar nu are concurenta. degeaba vrei alta masina daca n`ai $$$. iar „vedetele” asociate cu Loganul sunt o palma trasa prostului de pe strada, orice retard stie ca pipitzele alea n`ar umbla niciodata cu Logan. daca tot era sa asociez imaginea masinii nationale cu ceva as pune un actor roman sadea, nu dau nume.
dar daca ies banii, ce conteaza
bafta si succese
alo, astia care umblati cu passate si c5-uri s.a., cred ca nu a-ti urcat niciodata la volanul unui Logan.
Eu sunt inca la faza de „n-am masina” si ma pregatesc sa incep economisiri cat de cat. La anu’ mi-as lua masina. Daca iau second hand, nu voi lua nimic din gama Dacia. Prefer ceva mai vechi, adus de la nemti. Daca intru in leasing, prefer sa mai platesc un an – doi si sa iau ceva mai bun. Pe mine Dacia nu ma convinge. Imi recunosc snobismul. Intr-un fel imi place Logan-ul. Respect „evolutia’ ce s-a intamplat. Dar inca nu indraznesc sa cumpar acest produs.