Un SUV mic, destinat oraşului şi offroadului uşor, ASXul este o maşină mişto de tot.
- motor de 1.8 diesel. am scos 8% în oraş, la condus sportiv şi foarte sportiv cu 4×4 cuplat permanent. e cel mai bun mod pentru a fi rapid într-un oraş unde în weekend ies şoferii la plimbare. 150 cai.
- pe la 160 al oră începuse să tuşească un pic şi n-am mai avut loc unde să forţez mai mult.
- alură mişto, interior confortabil, trapă panoramică, două suporturi pentru pahar, un suport pentru telefon. suport de pahar şi pe uşă.
- portbagaj decent, dar mic pentru o călătorie cu bagaje.
- păcat că nu există versiune cu cutie automată, aş fi fost curios cât costă. Mini Countryman e 29.000, Nissan Qashqai e 30.000 cu cutie automată, ASXul incepe de la 27.000€ cu cutie manuală.
Ce inseamna „condus sportiv si foarte sportiv” in oras?
Banuiesc ca taiat benzile brusc, trecut cu 120 prin intersectii, 100 pe trecerea de pietoni, taiat calea, aratat pistolul pe fereastra catre „cei care nu vrea sa se dea in portii ma-sii din fatza mea”, capete in gura catre pensionarii sau copiii care nu traverseaza mai repede, urcat borduri, trecut pe galben-rosu, etc.
Zic bine?
Exista ASX automat:
@D.O. – zici prost… si nici comicar nu pari.
nu pare, dar e.
imi polace foarte mult ce a scos Mitsubishi in ultimii ani. Linia masinilor e geniala, agresiva dar eleganta in acelasi timp. Mi-as lua una din asta fara sa stau pe ganduri
@zoso
gusturile nu se discuta desigur.
…dar dupa un Sportage stai 6 luni pe cand ASX-urile sunt pe stoc.
http://s3.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2017/12/Kia-Sportage-2.jpg unde vezi tu babuinu ma zoso :)))
ASX-ul e intr-adevar o masina reusita. La design e practic un lancer inaltat si restilizat, interiorul e aproximativ identic, motoarele sunt de generatie noua. Eu am facut drive test-ul cand a aparut in Romania, s-a nimerit sa fiu la service exact atunci, si mi-a placut (dar m-a si speriat) sistemul „Stop&Go”, care opreste motorul in trafic si il porneste automat cand calci ambreiajul (parca). Primul reflex a fost sa intorc cheia in contact din nou. Era prea frig afara sau era oprit de tot in cazul tau?
De puncte slabe, in afara de spatiul de bagaje, nu zici nimic?
@avionaru: nu, şi la mine se oprea, dar nu era prima oară când dădeam cu nasul de el, testându-l la fiat 500 in 2008.
puncte slabe nu ştiu. cred că e nasoală trecerea de la o berlină compactă la un suv compact. maşina e mai mare şi timpul de răspuns e mai greu. dar in rest nimic.
nu e rau dar din gama Suv mic, la ora actuala, Kia Sportage cred ca e ceea mai reusita.
@pin: kia sportage arată ca un cur de babuin.
Sunt singurul care nu are da 30K pt o strutzocamila?
„nu are” :)) gresala involuntara, dar nu e departe de adevar :)))))
Te sperie un pic sistemul Stop / Start la inceput, dar se simte la consum. Eu nu mi-as mai lua masina noua de oras fara el. Mai ales daca orasul e Bucuresti.
ca si valente cat de cat offroad, in segmentul sau ASX-ul e rege la ora actuala. Dar eu zic ca nici un Hyundai ix35 nu-i de lepadat, nu-i Mitsubishi, dar au evoluat mult coreenii.
Waaait a minute. Exista la noi modelul cu trapa panoramica? Asta este singurul motiv pentru care as trece de la Lancer la ASX :)).
…iar pentru 1.8 diesel 8 la suta in oras e chiar decent (la 2.0 ia vreo 9-10, in functie de cozile de la semafor).
Eu tocmai am dat avansul pe un Intense+ vine luni din ce am citit pe la prietenii de pe afara http://www.asxownersclub.com/ alegarea chiar merita daca:
1. Nu esti maniac offroad
2. Ai drumuri cu gropi
3. Nu iti place sa faci liniutze
4. Ai familie/iti doresti familie
5. Iti plac toate extra optiunile si gadgeturile …. si mp3 playerele si bluetooth si trapa panoramica……
Cam asa zic…
@Marius Mailat, no offence, dar Kuga nu prea are ce cauta cand discutam despre ASX, zi altceva, dar nu Ford Kuga.
Vali,
eu am testat noul ASX acum cateva luni si parerea mea e urmatoare:
1. mult sub un Kuga ca si alura, sportivitate, pozitie pe sosea
2. extrem de greu si de lent
3. pe autostrada cu foarte mare greutate am ajuns la 160 km/h
4. ceea mai mare problem a fost insa pornirea de pe loc, soseauna era putin uda. Am accelerat un pic mai tare si masina a intrat in derapaj. Pe loc drept! Pe ecran se criza semnul de derapaj. Am dus masina dupa cateva ore foarte dezamagit.
Designul este insa unul extrem de bun, ca si exterior pot sa spun ca un ASX este mult mai placut privirii ca multe alte masini din clasa lui.
@Marius Mailat: n-am testat kuga.
motorul de 1.8 e extrem de lent? pe o maşină de 1.500kg?
Trec peste aversiunea mea fata de Mitsu si vreau sa spun ca masina arata chiar foarte bine.
Cit despre ajunsul la viteza de 160 kmh/ , ce dracu inteleg unii prin repede ? Nu e porsche, dracu s-o ia de masina.
Pe de alta parte:
Si normal ca ajunge greu daca multi dintre voi schimba repede viteza daca aud ca motorul face putin galagie.
Masina mea de 1600 kile si 100 cai ajunge chiar ok la 160. Asta, care e mai puternica si ceva mai usoara ce sa-i ceri ? Calcati dracu pedala aia din dreapta si schimbati la 500 de ture de zona rosie. Sau pe rosu daca va tine.
@vaca nu te arunca chiar asa din prima. Da-mi un bizz inainte Sa te consiliez putin.
Asta nu e masina de off-road. E doar o masina de oras. Ca are si optional 4×4 si sa spunem ca te ajuta la iesitul din parcare, e altceva. Bonus sa spunem.
Salut Zoso! ASX-ul are 1525 Kg si 150 CP/300Nm iar Ford-ul Kuga 1672 Kg si 163 CP/340Nm(versiunea cea mai puternica diesel). Acceleratie 0-100 km/h: 9,7s pentru ASX si 9,5 pentru Kuga.
In plus Kuga-ul este cu vreo 3000 de euro mai scump la un nivel de dotare asemanator cu aceasta motorizare. Exista si motorizarea de 140 de cai diesel pe Kuga ca sa fim la acelasi nivel de pret cu ASX-ul, dar este mult mai „greu si lent” decat acesta.
Asa ca nu-mi dau seama de ce a ajuns Marius Mailat la concluzia ca ASX-ul e o masina foarte grea si puturoasa!
Am mers cu asx, am si condus! Banuiesc ca faci reclama la ASX! Mie nu mi se pare ok masina, e antifonata prost, interiorul plastic brut, navigata aia e asemanatoare ca cele pioneer sau alte nebunii, pe care o cumperi tu after-market, butoanele alea de semi-clima, execrabile, un plastic oribil , subwooferu ala din portbagaj, ca la nfs underground, inghesuita in interior, design urat in opinia mea, un fel de lancer fortat. Toata ideea de Lancer e aplicata in modelele gamei, exceptand pajero! Ce ai condus are start-stop observ, nu cred in fiabilitatea lui dupa 100 000 km , sau dupa ce se duce garantia, cheia e o caterinca, parca e de la poarta! Parerea mea strict!!! Concluzia mai bine merg pe un Duster varf de gama, si mai raman cu 15 000 de un lancer pe langa, exemplu. Nu are nimic in plus fata de Duster, chiar arata mai urat, la Duster pot pune o navigatie in bord, si un subwoofer in portbagaj, in rest plastic la fel, si etc!!! Numai bine!
Cam scumpicel, desi baloseam dupa el la lansare. Parca era vreo 24 000 o versiune Diesel decenta.
Arată bine, am întors capul după mașina asta când am văzut o reclamă pe marginea șoselei. Dar prețul mi se pare în continuare mare, având în vedere vremurile în care trăim (criza care a lovit mai ales sectorul auto) și brandul (care nu e cel mai poplar în Europa).
Ca posesor de Mitsubishi din 2006, tot ce va pot spune e ca marca asta e al naibii de fiabila! In afara de stergatoare, becuri H7 si lichid de parbriz (si revizii, desigur), n-am schimbat nimic la ea.
Am facut si eu un test drive cu ASX si mi s-a parut o masina bine inchegata si sprintena, buna pentru oras si mici iesiri in offroad usor.
P.S Nu se compara cu Pajero, care m-a dus din Bradet pana in Valea Doftanei acum o saptamana, dar e buna masina. Mi se pare putin cam scumpa totusi.
Trebuie sa-i dau dreptate lui @Dorin33 .
ASX-ul ar trebui sa fie concurentul direct pentru Qashqai.
Daca la exterior si la motorizari cele doua pot fi comparate, la interior ASX-ul lasa de dorit. Design modest si plastic ieftin.
Nu spun ca nu e o masina ok, dar daca tot am vazut ca se compara preturile celor doua, si cum am avut ocazia sa testez ambele modele, mi-am dat si eu cu parerea pe caietul lui Zoso.
aici in state a aparut de ceva vreme,cred ca mai bine de un an……ii zice outlader sport,are un amic,masina faina,buna(pare) dar foarte mica,porbagajul e penibil de mic….
@tomkat: outlanderul e altceva. Chiar si in US. Este si aici Outlander.
@robert lazar: as putea sa te contrazic putin in ce priveste fiabilitatea, dar prefer sa nu ma lungesc. Eu nu as alatura cuvintul asta cu marca asta.
Rav4 ati testat? E primul SuV aparut din cate stiu, sistemul 4×4 este impecabil. Am mers cu Kuga, Tiguan, Qashqai, Yeti, Koleos, Tucson. Pe primul loc RAV4, apoi Yeti, Tiguan,Tucson, Kuga, Qashqai si ultimul Koleos.
Incearca Kia Sportage modelul nou. Am condus si ASX si Sportage, si am ramas la Sportage 2.0 DSL 184 cp, a fost umpic greu cu comanda ca eu am vrut cutie automata, care e foarte bune si raspunde excelent, mai ales la kickdown, mai ales ca am avut un Opel Antara 3.2 V6 inainte si cutia automata era dezastroaza. pentru mine nu conteaza brandul, conteaza ce poate masina respectiva sa’mi ofere de banii pe care ii dau. masina a fost 31.800 si sunt foarte multumit de ea.
@jules: Eu am vorbit din experienta proprie si din ce mi-au zis altii, ca tot ma mai invart in cercuri de posesori de Mitsubishi. Eu altceva nu inteleg: cum naiba ajung oameni de genul lui Tudor – „umpic”, „dezastroaza” si altele – sa aiba 31.800 de euro?
Genul asta de „SUV” mic este un compromis. De cele mai multe ori pare a fi prost. In primul rand , daca se numeste SUV nu trebuie sa auzim ca este lenes, trebuie sa fie o sportiva(S). In al doilea rand trebuie sa aiba spatii interioare mari , sa aiba utulilitate ( U). Aceste masini mari raman a fi foarte bune doar pentru cei care nu mai au bani de X5 si vor sa urce pe borduri sau sa treaca prin gropi mai lejer. In rest numai minusuri :
1.siguranta activa proasta, pasiva doar datorita inaltimii postului de conducere.
2. performante dinamice slabe la preturi decente, stabilitate ca la clasele mici
3. capacitate de incarcare si volum proaste, mai rau ca la berline medii ( vezi Renaultul tau Megane vechi)
4. proiect mixat din berlina si SUVul marcii, intotdeauna mai slab decat bazele
5. pret mult mai mare decat al berlinei
6. consumuri, costuri mai mari intretinere mai mari.
MIe imi place Sportage, dar nu inteleg cum ditamai masina nu are spatiu pentru bagaje suficient.
Banuiesc ca masina a fost creata sa umple un gol intre modelele mari si dure ale firmei si fitoasele cu dotari sport. Si mai mult ca sigur e facuta pentru tineri cu conditie materiala bunisoara, de aici pretul cam „sus”.
Acum sincer, vreti piele si intarsii de lemn scump pe o masina „kool” de oras?
Ma mira motorizarea si performantele. Consum 8% urban cu „stop&go” si motor de ultima generatie? Zafira mea B din 2005, 1.9 cdti, 150 cai scoate 8% in oras vara cu clima setata la 19°C si pe atunci sistemul (chipurile de economisire) „stop&go” se intrezarea ca serie. Eu nu-l am. Acceleratie aproape perfect liniara pana la 200 km/h. De la 150 km/h pana la 210 km/h (mai mult nu vrea, intra limitarea) pleaca ca un BMW. Normal ca in asa regim nu are sens sa mentionez consum instantaneu sau global. Ma refeream doar la prestatia masinii care la gol are 1610 kg.
Testarea facuta cu 4 persoane, masina are 7 locuri.
Motorul e FIAT si a fost proiectat prin 2002-2003.
@cezar
cu toata stima, dar ai nici o legatura cu subiectul SUV compact.
PS: X5 e doar un SUV on road, adica de oras, nimic mai mult
@pin Scuza-ma, dar nu-ti inteleg observatia.