Mini Countryman testdrive

Aţi văzut vredată o fată de 19 ani cu un LandCruiser care era de 10 ori mai mare decât ea? Sau un pitic cu tocuri? Mini Countryman e fix maşina pentru ei. Capabilităţi de offroad uşor, tracţiune integrală, interior spaţios.

  • la prima vedere, pare un Mini normal. mă uitam pe geam la oamenii care treceau pe lângă el, se uitau, ah, Mini, mai mergeau un pic si apoi realizau că e puţin mai înalt decât un Mini normal şi mai mare. cât am stat jumătate de oră la Predeal i s-au făcut 3 poze, de către fete, în general.

  • motor de 1.6 pe o maşină de 1,5 tone. meh. şi benzină. double meh. la DS3 e de înţeles de ce are motor mic, e cu 300Kg mai uşor, se simte asta când bagi piciorul în ea. dar Countrymanul e greoi. îl salvează însă motorul bmw şi cei 184 cai putere, deci merg făcute nişte depăşiri mai bruşte sau băgat un 180 pe ici-colo.

  • interiorul frumos de tot, gen retro cu elemente noi. au mutat vitezometrul în dreapta, n-am înţeles de ce, că nu îmi iau ochii de pe drum să mă uit în dreapta, ci în jos.

  • portagaj ok, cu două compartimente (cauciucuri runflat, deci nu exista rezervă).

  • spaţiu mult în spate şi în faţă. 4 persoane şi jumătate s-au înghesuit un pic în ea, dar loc pentru picioare e destul.

  • frâna de mână foarte usor de manevrat (deh, maşină pentru femei, să poată trage uşor de ea).

  • tracţiune integrală şi stabilitate bună în curbe şi pe asfalt umed. nici la urcări pe pietriş n-a comentat la o pantă de 30º.

  • consum cam 8 la drum, turat.

  • preţurile pentru Countryman pornesc de la 21.000 şi ajung pâna la  30.000€ (versiunea cu tracţiune integrală şi 184CP).

Imagini Mini Countryman:

Boxând 180

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. O mica observatie : Cred ca ai vrut sa zici cauciucuri runflat nu roundflat.. https://en.wikipedia.org/wiki/Run-flat_tire .

    00
  2. 21000 EUR cea mai ieftina versiune? :)) tare asta… cred ca sunt vreo 10 masini in banii aia si mai bune.

    00
  3. @zoso
    – Ce reprezintă (sau ce vor să transmită) punctuleţul/”omuleţul cu centură” de deasupra lui 140?
    – Cu ce-ai filmat (pe webara.ro n-am găsit nicio noutate)? Foarte faină imaginea…

    00
  4. @mihai, meh. mini nu au target sa vanda un milion de masini d-astea la acest pret. e o nisa si atat.

    00
  5. @Mihai de ce mereu se gaseste cineva care sa zica ca „altceva e mai bun la banii aia”. Cand mi-am cumparat eu masina (second cu 14.000 de euro) cred ca mai mult de 10 amici mi-au zis: la banii aia imi luam un BMW, la banii aia imi luam nust ce model de Audi, la banii aia luam…. fiecare considera ca e cea mai buna masina pentru el la banii pe care ii da pe ea. Eu de exemplu mai repede mi-as lua un Mini Countryman decat cele 10 modele de masini mai bune decat ea dupa cum zici tu doar pentru faptul ca eu vreau ceva mai deosebit

    00
  6. Am vazut cateva prin Bucuresti, inclusiv ieri unul rosu. Cu garda la sol cum sta? Ieri incerca cineva sa-l coboare de pe o bordura; n-am stat sa vad operatiunea, dar parea cam mica.

    00
  7. Ma dispera astia cu „puteai sa iei altceva”. A, si aia cu ” de banii astia iti luai un golf”, care e maxima.

    00
  8. Nu-mi aranjezi si mie un test-drive cu un Ford Kuga? :P Sunt foarte curios cum este.

    00
  9. Cred ca vitezometru la toate mini-urile e in mijloc. Nu l-au mutat la versiunea asta.

    00
  10. zoso, la banii aia (30k) mai puneai o suma rezonabila (2k) si iti luai UN Golf, care se pisa cu bolta pe Matiz-ul ala cu suspensii inaltate.
    Ma refer la Golf R20, 2 litri turbo/270 CP si tractiune integrala.

    Daca vrei sa te incadrezi in bani, Mitsubishi Lancer Ralliart e 26k. 2 litri turbo de 240 CP, tractiune integrala (aia de pe Evo IX, deci se pisa pe Mini), cutie automata cu dublu ambreiaj.
    Masina mai mare, mai rapida, tot integrala, cu cutie automata, si mai ieftina.

    Vad ca ai o pasiune pentru „posh cars” in ultimul timp. La fel ca un BMW 116i fara optiuni, sunt penibile. In cazul 116-ului ai platforma, fara motor sau lux, deci laba. In cazul rahaturilor astora ai materiale si dotari, fara platforma, deci laba din nou.

    00
  11. @Adi: nu te-ai prins cum stau lucrurile. Dacă un dealer de VW, Mitsubishi sau BMW i-ar încredinţa un astfe de model lui Zoso pentru testare, probabil că i-ar oferi şi un plic pe care să scrie: „Ai grijă unde te pişi, că lui Andrei Plăcintă nu i-a prins bine când a confundat toaleta cu altceva!” :D

    ~Nautilus

    00
  12. urât, prea bulbucat, iar vitezometrul ăla e cât ceasul de perete.

    00
  13. @nwradu: kuga e subtire, n-ai pierdut nimic

    00
  14. @mesteru – Ford Kuga cu motorul 2.5 T 200 cp auto și transmisie integrală fuge de mănâncă pământul.
    Și e vreo ~29000 € .

    00
  15. @Alexandru Savu- n-are nici un haz chiar si asa. iti iei Impreza STI cu 33 35o si atunci ai masina adevarata. iti iei megan RS, clio RS, care sint mai ieftine si au distractia inclusa in pret. cum dracu sa dai 3ok pe un kuga sau un mini?

    00
  16. Hmmm, ce iti poti lua cu banii pentru un Countryman chel? Noul Kia Sportage 2.0 GSL MT 4×4 Style – 21074 €. In care primesti tractiune integrala, mult mai mult spatiu fiind un model dintr-o clasa superioara, un design mult mai natural si intersant (intai sa sariti cu gura, cautati cum arata un Countryman One, cel de 21.000, cu jante de tabla, plus ca in materie de design Peter Schreyer ii poate da oricand lectii lui Gert Hildebrand despre cum se deseneaza SUV-urile ). SUnt un fan urias MINI, dar cu Countryman mi se pare ca trag prea mult de liniile tipice MINI si s-ar putea rupe patura. Plus ca este very overpriced..

    00
    • @Cosmin: tare de tot aia cu kia sportage si overpriced. e un fel de „muie tuturor proştilor care si-au luat q5, puteati sa va luati duster, bă”. dap.

  17. Na, Vali, cred ca nici nu te asteptai sa apara si sfaturi despre ce ai fi putut sa-ti iei mai bun „la banii astia” :D Chiar daca in cazul de fata vorbim doar de un testdrive.

    Ce nu inteleg multi, si nici n-am eu pretentia sa-i fac sa inteleaga, e ca masina ideala pentru unul poate fi cea mai proasta masina pentru altul. Nici eu, par egzampl, n-as da atatia bani pe un Mini, fie el si de la ţară, insa e parerea mea, o tin pentru mine, si nu incerc sa-i conving pe altii sa nu isi ia ce doreste inimioara lor. Nu cred eu ca producatorul Mini a facut o astfel de masina fara a face studii de piata si calcule inainte. In mod sigur se adreseaza unei felii mici-mici de piata, insa daca reusesc sa devina lideri pe acest segment, bravo lor! Tot sigur e ca in targetul lor nu intra cei care „mai bine si-ar fi luat Golf”. Nu ca e ceva in neregula cu Golful…

    Uite, si faptul ca ai zis ca poze i-au facut in general fetele ar putea fi un indiciu despre targetul lu’ Mini asta. Insa eu pe cele cu gipan nu le vad urcand in Mini.” Nu e atat de sigur ca lendcruzeru’, draga” :D

    00
    • @Eugen: de fiecare data se intampla asa. oameni care n-au pus in viata lor piciorul in mai mult de 4 masini ii invata pe restul care e treaba. ce plm, imi iau kia, e mai misto decat mini. porşche? o porcărie, clio rs il bate la fund şi la preţ şi la coolness factor.

  18. NOU
    #26

    WTF… ma holbez de 5 minute la poza 4. Masina asta e un mutant. Unde ai fost cu ea, la Cernobal? Se pare ca i-a mai crescut o pedala :)

    00
  19. mini on steroids

    00
  20. O fi masina buna, dar arata grotesc. E mai mult caraghioasa decat fancy

    00
  21. @zoso: sau poate unii oameni au pus piciorul (la modul serios, adica pana la podea) in mult mai mult de 4 masini, si si-au dat seama ca nimeni nu sta sa mangaie plasticul de pe bord si ca 30k sunt al dracului de multi bani, in care ai al dracului de multe alegeri BUNE.

    Ca au un target, sunt convins. Ca o s-o vanda, sunt convins. Si cei care acopera Ferrari-uri cu foita de aur au un target, ca e plina lumea de cocalari rusi si arabi. Asta nu inseamna ca un Ferrari poleit cu aur nu e o cocalarie suprema si ca nu face banii aia decat daca o ai sub 5 cm in erectie.
    La fel ca un mini (clasa, nu marca, adica „<mica<compacta") de 184 CP si 30k EURO.

    00
  22. Zoso, cu siguranta am pus piciorul in mai multe masini ca tine, (am lucrat in media auto inainte de a ma muta din Romania) si stiu sa vin cu argumente obiective la ideile mele, ceea ce se pare ca tu nu stii sa faci si sari direct la beregata, la fel cum nu stii ca dintodeauna vitezometrul s-a aflat pe mijloc la MINI. Brandul MINI pentru mine inseamna ceea ce sir Alex Issigonis a creat si BMW a reinventat, nu modele crossover, acolo unde nu au nici macar pedigree-ul si consistenta de imagine a coreenilor (puteam sa dau exemplu si Hyundai ix35, ca sa nu mai vorbesc de japoneze) si nu modele cu 4 usi. Este intr-adevar un model aspirational (un concept atat de placut trendinezilor cu palariuta pe care ii iubesti tu atat de mult), dar doar atat… P.S. Daca imi vei raspunde iarasi cu un atac la persoana, nu te mai obosi

    00
    • @Cosmin: sunt curios, tu aşa procedai când luai masini in teste? scriai că e un rahat şi ca de banii aia poti lua chestii mai bune? pentru că aici aşa ai procedat.

      si, serios, KIA? cum pana mea ai lucrat in presa auto daca recomanzi kia ca substitut de mini? geez…

  23. e urat cu crengi…baietiii de la top gear sunt de acord cu mine

    00
  24. Masina asta va fi in top3 cele mai gay masini din 2011.
    Astept cu nerabdare Mini limuzina de clasa mare.

    00
  25. Cum se numeste melodia? Era si pe un remix vechi cu parazitii. Mersi.

    Legat de Mini, au facut-o ca sa poata intra iarasi in WRC :D

    00
  26. E coloana sonoră de la Knight Rider.

  27. La pretul asta sunt jenante plasticele de pe consola centrala, zau daca nu spui ca e o chinezarie. Prietena mea era la un moment dat tentata sa dea banii pe un Mini Cooper si tocmai interiorul de doi bani a facut-o sa renunte.

    00
  28. bai zoso. esti culmea aici. Mini si Bettleul, astea noi, au niste preturi nesimtite, care ataca imaginea si factorul de coolness al modelelor initiale, dar mergand pe nisa de „scump”. De fapt acolo intra si 500ul.

    In schimbul banilor ai o masina buna, o marca simpatica si o imagine care se asorteaza perfect esarfei si palariutei. Sau o prietena foarte vesela :)

    Intrebare: 30% panta? Unde?

    00
    • @animaloo: da, bă, io nu inteleg de ce fiat 500 e aşa de scump, ca doar e un punto mai mic şi mai prost. serios. de banii aia iti iei o skoda octavia. sau două.

      răspuns: in parcare.

  29. Zici de offroad usor… ai scos-o de pe asfalt? Banuiesc ca zapada nu prea ai gasit. Are si ea un reductor sau haldex chior?

    00
  30. Zoso, am dat de niste diletanti care considera ca noul Sportage poate sa fie o alternativa la SUV-uri premium. Intr-adevar nu este vorba de magnificul, incredibilul, Countryman, este vorba de doua low cost-uri Land Rover si BMW.
    https://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/14405/2wd-freelander-vs-rivals

    Geeez oare astia cum pana ta or lucra in presa auto, cred ca ar fi bine sa lase locul bloggerilor romani, ca ei le stie pe toate…

    00
  31. Doar cu doua dintre ele, si nu, nu m-am „dat” cu ele (asta fac doar „specialistii”), ci am avut sansa sa le conduc pentru mai multe zile, indeajuns cat sa sa imi formez o parere despre cat este branding si cat prestatii reale. Dar nu asta este scopul discutiei, nu tin neaparat sa demonstrez superioritatea unei masini, ci vreau sa subliniez ca intr-un schimb de idei este bine sa vii cu contraargumente la ce se discuta (eventual sa investighezi problema si abia apoi sa combati atat de vehement) si nu sa muti tirul din prima asupra interlocutorului, doar pentru ca tie, din spatele monitorului, ti se pare ca bate campii. No hard feelings, raman un cititor fidel si recunosc ca imi place stilul tau caustic, insa nu cand judeci doar dupa aparente.

    00
  32. 1. tonul tău mi-a dat de inteles că habar n-am despre ce vorbesc.

    2. puteam pune pariu că te-ai dat cu ele. cine e fraier să zică că nu? :)

    3. rămâne cum am stabilit mai sus.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.