BMW 420xd Gran Coupé (2018) testdrive

BMW a creat Seria 4 în 2013, inițial în variantele Coupé și Cabrio, pentru a le diferenția de Seria 3. Începând cu 2014, Seria 4 s-a lansat și în varianta Gran Coupé, care se adresează unui segment de utilizatori ce doresc o mașină cu look mai agresiv și mai sportiv decât cel oferit de Seria 3. Practic – o mașină mai impresionantă ca look și dotări tehnologice, dar care nu vor să se lipsească de confortul oferit de 4 uși ce îl implică de obicei un Coupé.

Varianta testată – cu motorizare de 2.0 Diesel, xDrive – are prețul de pornire de 45.000€, iar prețul mașinii testate, cu opțiuni/pachete extra este de 62.000€.

Ca dotări extra:

  • Pachet Inovation (ZPI)
  • Linie Model M Sport (7LF)
  • Sistem frânare M Sport (2NH)
  • Transmisie automata Steptronic Sport (2TB)
  • Driving Assistant (5AS)
  • Faruri Adaptive LED (552)

Alte dotări pe care te aștepți să le găsești pe o mașină din gama entry-level lux: Anvelope Runflat, Suport Lombar reglabil pentru scaunele din față, Sistem Audio HiFi (modelul testat nu a avut varianta Harman Kardon), Senzori Parcare și Cameră.

Motorizare

Trebuie să menționez că am fost și voi fi mereu fan motoare mari (de la 3.0 în sus), și că iubesc sunetul produs de un motor 6-în-linie, în special modelele BMW. Cu toate acestea, deși eram puțin pesimist în privința lui, motorul de pe 420xd nu este tocmai slab. Cei 190cp și 400Nm sunt suficienți pentru a te împinge în scaun la călcarea pedalei de accelerație, chiar dacă nu este tocmai o mașină ușoară la cele 1,4 tone ale sale.

Așa cum e de așteptat la un diesel, plecarea de pe loc este mai „ardelenească”, dar poți oricând să activezi „Launch Control” dacă băiatul de lângă tine de la semafor ți-a aruncat o privire urâtă.

Cutia Sport în 8 trepte (CVT ok, am greșit, țineți pietrele acasă, nu dublu-ambreiaj) schimbă fluid, chiar și înainte de ajustarea așa zisului „fuzzy logic” – acel mod în care cutia „învață” stilul de condus al șoferului și își ajustează parametrii pentru o funcționare optimă.

Padelele prezente în pachetul „transmisie automata Steptronic Sport” sunt distractive la început, și e o plăcere să auzi evacuarea sport când schimbi manual în viteza a 3a, dar te plictisești repede de ele, și nu e neapărat ceva foarte util. În oraș nu am folosit padelele de mai mult de 3 ori, și acele momente au fost fix când am vrut să aud sunetul evacuării, dar în traficul de zi cu zi în București sunt practic complet inutile. Mai degrabă este un bullet point în plus atunci când eventual dorești să vinzi mașina mai departe.

Viteza maximă atinsă a fost de 233km/h, si nu am atins limitarea din soft. Începând cu 230km/h, orice kilometru în plus îl iei foarte greu, și mai degrabă ai șanse să rămâi fără kilometri de autostradă disponibili decât să atingi 240km/h.

Fară să dau timpi și date tehnice precise, timpul de 0-100 este de aproximativ 7 secunde, în modul „Sport”.

Comfort Interior

Fiind practic un „Coupé”, evident că focusul este pe confortul pasagerilor din față. Poziția la volan este foarte comodă, suportul lombar reglabil îți oferă o susținere plăcută a spatelui la un drum lung. Pasagerii din spate nu sunt tocmai neglijați, dar evident persoanele foarte înalte (1.80m+) nu vor avea prea mult spațiu pentru a-și întinde picioarele.

Ca echipare standard găsim totuși sistemul (baza) de fixare ISOFIX, care împreună cu cele 4 uși și spațiul de stocare generos al portbagajului, pentru clasa ei, fac din Gran Coupé o alegere foarte bună pentru părinții noi, tineri.

De menționat că, așa cum găsim și la F30 Sedan, banchetele din spate sunt rabatabile, pentru acele drumuri de Ikea pentru cumpărături de casă nouă.

Interiorul modelului 2018 nu aduce multe schimbări față de anii precedenți. Găsim același interior luxurios cu care ne-am obișnuit la o mașină premium: scaunele îmbrăcate în piele Alcantara – cu distinctul dar subtilul logo M Sport, cusăturile prezente pe bordul îmbrăcat în piele, iar pentru șofer, pachetul M Sport oferă volanul îmbrăcat în piele cu un feeling excepțional.

Aspect Exterior

Gran Coupé excelează prin aspectul agresiv și sportiv pe care-l are. Deși pare un lucru banal, culoarea mașinii testate, combinat cu look-ul ei, m-a făcut practic să fiu un magnet de priviri la orice semafor, orice stop, sau orice parcare. Chiar și pe centură, la orele de vârf, în mersul bară la bară, am surprins priviri spre mașină de la mai toți șoferii, care mai de care curioși să citească modelul de pe spate.

Culoarea variantei prezentate este „Snapper Rocks Blue Metallic”, culoare care de altfel a debutat, împreună cu „Sunset Orange”, pe Seria 4 Facelift.

Comparativ cu modelul anterior, la exterior acum găsim ca standard farurile full-LED (inclusiv proiectoarele de ceață LED). Pe partea din spate s-a schimbat tiparul stopurilor.

Infotainment & Tech

Modelul testat a venit cu pachetul „Sistem de navigatie Professional” ce include un ecran tactil de 8.8″ ca centru multimedia. Modelul 2018 vine cu generația a 6a de iDrive.

Ca noutăți, iDrive Gen6 are un „home screen” mai prietenos și mai intuitiv ca versiunile anterioare. Găsim un sistem de „tiles” (sau „widgets”, cum vreți să le numiți), ce pot fi reordonate (folosind ecranul tactil) după preferințele utilizatorului, care servesc drept punct principal de acces ale submeniurilor sistemului de infotainment, dar și oferă posibilitatea de a afișa informații relevante în timp real.

Mai exact, există 6 tipuri de widgeturi prezente: Media/Radio, Navigation, Connected Drive, My Vehicle, Notifications și Communication.

De exemplu widget-ul „Connected Drive” poate fi configurat să afișeze în timp real condițiile meteo, inclusiv temperaturile min/max din zona în care vă aflați. Acesta poate de asemenea să afișeze titlurile dintr-un Feed RSS.

Meniul/Widget-ul „Notifications” oferă acces la notificările telefonului, precum SMS și e-mail. Zic teoretic pentru că notificările din aplicația Gmail nu au apărut nicăieri pe ecranul mașinii, de altfel, singurele 2 notificări pe care le-am văzut au fost niște SMS-uri, iar orice altă aplicație a fost ignorată cu brio.

Precum ne putem aștepta, în meniul de „Communication” găsim meniul integrat cu telefonul împerecheat prin Bluetooth. Transferul de liste de apeluri precum și contacte realizându-se fără nici o problemă.

Pentru că am menționat bluetooth, mai adaug că împerecherea cu telefonul s-a făcut fără probleme. iDrive poate fi conectat cu până la 4 dispozitive Bluetooth în același timp, iar în momentul în care un dispozitiv este șters/inlocuit, sistemul șterge și orice urmă de listă de apeluri sau contacte care aveau ca sursă dispozitivul respectiv.

Sunetul apelurilor telefonice prin handsfree-ul mașinii a fost clar, puternic, iar interlocutorul meu m-a auzit fără probleme.

Pe lângă dispozitivele conectate, iDrive are și sistem de profile ale șoferilor – funcție destul de utilă in caz că împărțiți mașina cu alt membru al familiei.

Acest profil de utilizator este „legat” în principiu de cheia folosită pentru acces/pornire, fiecare șofer/cheie stochează separat setări precum posturile de radio favorite, volum, playlisturi, dispozitive Bluetooth, configurări lumini interioare/exterioare, fluxuri RSS, destinații frecvente ale sistemului de navigație etc. Evident există și posibilitatea de a schimba manual între profilele stocate.

Sistemul de control este foarte fluid și răspunde rapid la comenzi. Nu am observat nici o încetinire în uzul de zi cu zi, la comutarea între diferite moduri sau sub-meniuri.

La capitolul conectivitate, modelul testat are 2 porturi USB. Unul este localizat în cotieră, și pe lângă funcția standard de încarcare a unui dispozitiv mobil sau redare/copiere a unor fisiere multimedia, acesta oferă si conectivitatea cu aplicația „Connected Drive” pentru smartphone, necesară pentru folosirea Apple CarPlay. Al doilea port USB pare a fi montat mai degraba ca un… „after tought”, fiind localizat sub consola principală, și din punctul meu de vedere dă fix ca nuca în perete. De apreciat existanța unui al doilea port (în sfârșit, din nou!), dar probabil l-aș fi preferat ca la modelele anterioare (vezi E90) în torpedou. Din păcate am uitat complet să fac o fotografie cu localizarea lui.

Pe partea de multi-media, am folosit cu precădere telefonul pentru redare prin Bluetooth, care este relativ rudimentar. Evident comenzile de pe volan au fost trimise corect spre telefon, astfel că schimbarea melodiilor (next/prev) a funcționat fără probleme cu Spotify pe telefon, dar aplicații precum Soundcloud s-au comportat puțin mai ciudat, deși suspectez mai degrabă aplicația respectivă decat iDrive.

Din păcate iDrive încă nu vine cu suport Android Auto, iar Apple CarPlay este o opțiune contra-cost (cu plată anuală)… iar eu nu sunt utilizator Apple.

Butonul de comandă vocală aflat pe volan trimite mai departe comenzile vocale spre asistenul vocal al telefonului – Google My Assistant în cazul Android sau Siri în cazul iPhone. Totuși, această funcție mi s-a părut inutilă.

Lipsa unei integrări mai adânci cu sistemul de operare de pe telefon se simte ca un handicap enorm. Degeaba pot trimite comenzi vocale („take me to X”, „navigate home” etc), daca aceste comenzi nu sunt mai departe trimise sistemului navigației al mașinii, pentru integrarea cu Headsup Display și cu ecranul generos. Altfel, nu văd de ce aș folosi acel buton, când pot bine mersi să țip în mașină „Hey Google” sau „Hello Siri” și să obțin același rezultat.

Totuși dacă sunteți utilizator Apple, aveți acces de exemplu la integrarea Spotify cu playerul Audio al mașinii, astfel că în loc de banalul next/prev și afișarea melodiei curente (pe care-l obții prin redarea Bluetooth), poți avea acces direct și la Playlisturi sau Spotify Radio.

Opțiunea „Sistem wireless de incarcare telefon mobil” este de fapt un pad de încarcare Qi, și funcționează cu majoritatea telefoanelor ce au această posibilitate – iPhone X, iPhone 8 precum și toate modelele de la Samsung Galaxy S6 până la S9. De menționat că dimensiunile maxime a telefonului nu pot depăși 151x74x16mm, și deși un Samsung Galaxy S8 ar trebui să se încadreze în aceste limite, măsurând 148.9×68.1x8mm (conform GSM Arena), telefonul nu a încăput în sistemul de prindere cu o husă de tip Flip-Cover.

Ca parte a pachetului „Connected Drive”, una din funcțiile foarte utile pentru cei care nu sunt neapărați interesați de aspectele tehnice ale unei mașini, există optiunea ca aceasta să comunice automat cu reprezentața/dealer-ul local atunci când este nevoie de operațiuni de mentenanța uzuale, precum schimbul de ulei sau alte consumabile. Astfel că, în momentul în care este necesar un schimb de ulei, de exemplu, mașina anunță reprezentanța/dealer-ul, iar acesta revine telefonic cu o programare pentru operațiunea de service.

Restul widget-urilor iDrive oferă câteva opțiuni de personalizare, dar care nu-mi par suficiente. Am menționat mai sus despre afișarea condițiilor meteo. Din păcate nu poți opta pentru afișarea conditiilor meteo ȘI un flux RSS, acestea fiind exclusive.

O altă surpriză plăcută pe Modelul 2018 este opțiunea de a înlocui ceasurile de bord clasice cu un display fullscreen de 12″. Astfel acesta are acum „skin-uri” diferite în funcție de modul de condus selectat (Sport+/Sport/Comfort/EcoPro).

Cu privire la feelingul în timpul conducerii, acesta este diferit în funcție de profilul de condus selectat.

Astfel că, avem:

  • modul „Sport”: cutia de viteze schimbă mai agresiv, volanul devine mai rigid pentru un control mai bun, iar modulul de alimentare cu carburant al motorului răspunde mai rapid la comenzi, funcția de „Auto Start/Stop” este dezactivată
  • „Sport+” care așa cum îi este numele, aduce pe lângă ce oferă „Sport” dezactivarea DSC precum și posibilitatea activării „Launch Control”
  • modul „Comfort” este practic modul standard de a conduce un BMW, ce oferă un raport optim între performanță și… comfort;
  • modul „Eco Pro”, în combinație cu setul de tehnologii „Efficient Dynamics” îți oferă cea mai bună economie de carburant, având costul unor performanțe mai scăzute, o accelerare mai lentă, personal îl consider modul… „plictisitor”

În funcție de modul ales de condus, sub meniul/widget-ul „My Vehicle, exista submeniul „Technology in Action” ce oferă informații interesante despre ce face mașina în anumite scenarii, grafice de consum precum și sfaturi despre cum să îmbunătățești consumul de carburant (în modul EcoPro), dar și „Sports Display” care afișează în timp real puterea motorului (CP) precum și cuplul.

Submeniul „Driving Style Analysis”, disponibil doar în modul „EcoPro”, îți oferă sfaturi, precum și un sistem de punctaj, sub forma unui rating de la 0 la 5 stele pentru „Anticipare” (în cazul frânărilor) și „Accelerare”, și de asemenea o statistică precum în câți kilometri extra se traduce economia de carburant pe care ai realizat-o prin stilul de mers.

Pe lângă asta, Navigația GPS împreună cu modul „EcoPro” are și posibilitatea (desigur, indisponibilă în România pentru moment) să ofere informații despre când e cel mai bine să ridici piciorul de pe accelerație, în caz că, de exemplu, urmează un sens giratoriu sau o intersecție unde vei fi nevoit să oprești sau încetinești, pentru un consum optim de carburant.

Ca funcții de siguranță și asistență, Seria 4 Gran Coupé dispune de funcția de „Lane Assist”, care te atenționează la părăsirea benzii la viteze de peste 70km/h în caz că nu ai semnalizat intenția de a părasii banda.

Combinat cu ACC – Adaptive Cruise Control – sistemul de detecție al coliziunii oferă asistență la frânare precum și, evident, reglarea automată a vitezei în funcție de viteza mașinii din față.

În oraș mai beneficiem și de detecția automată (și frânarea asistată) a pietonilor.

La drum lung, asistentul de fază lungă devine indispensabil – în testele mele pe A2, noaptea, faza lungă este automat direcționată pe indicatoarele rutiere, sau pe lângă traficul existent, încât să ofere o vizibilitate optimă în fața fără a orbi ceilalți participanți la trafic.

Consum

Consumul declarat de producător pentru varianta 420xd Gran Coupé este de 4.3/4.8/5.6 Litri/100km.

Consumul real, obținut la sfârșitul perioadei de testare în care am condus 461 Km, a fost de 8.8 Litri/100km.

Consider că este un consum foarte bun la stilul în care am condus – în oraș rareori am scos-o de pe modul „Sport”, am petrecut cateva ore bune în trafic, am mers cel puțin 40 de minute bară la bară la oră de vârf pe DNCB, am accelerat și frânat brusc, am făcut peste 100km la viteză medie de ~190-200km/h pe A2.

De menționat că aproximativ ~80km i-am realizat în modul „Eco Pro” pe A2 cu ACC setat pe 135km/h, unde consumul instant afișat era în jur de ~4.5L/100km.

O persoană mult mai economă ar scoate, probabil un ~6.5L/100 în traficul de București de zi de zi, și poate chiar și valoarea declarată de BMW de 4.3L/100km la drum lung.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

117 comentarii

  1. O sa citesc tot articolul cand o sa am bani de asa ceva. :D

    00
    • ai doi plămâni buni și te plângi? :D

    • Cum plm sa dai un organ pt o masina care abia scoate un 7 secunde? Cum?

      00
    • Cum sa nu te gandesti la o asa masina cand ai doi rinichi.

      00
    • Eu am citit pe sarite si am vazut asa: masina cu motor de 2 L costa 62.000 euro!@ Prostii aia de la Mustang au V8 de 5L 420 cp si costa 42.000.,,Doar,, cu 20 mii mai scumpa asta.Apoi, trebuie sa platesti abonament la Apple car??? Nici nu am replica.Dar cea mai tare e consumul! 6.5 cu asta in Bucuresti ???
      Doar la vale, scoasa din viteza sau doar cand faci frana de motor poate! Nu ca as astepta de la o astfel de masina sa consume 6.5, dar nici sa ma las pacalit ca e posibil asa ceva.
      Im rest, daca ai de dat 62.000 pe o masina trebuie sa fii dus sa o alegi pe asta.

      00
    • Astepti cativa ani si ti-o iei sh la juma’ de pret.

      PS. Pe cheie se stocheaza si reglajele scaunului soferului (daca e pe reglaj electric), ceea ce e o chestie f. misto.

      00
    • @Adi, da, sigur, dar sunt clase diferite. Mustang e mașină „cheală”, făcută din topor, care nici drept nu poate să meargă singură… E muscle car și-atât.

      Și da, susțin afirmația că pe modul Eco Pro poți să scoți un 6.5L/100 în București și că la modul meu de mers 8.8L/100km a fost chiar un consum bun, ținând cont că eu sunt obișnuit cu consumuri de 12-15L/100km, chiar și Diesel.

      Poate multora li se pare mult, dar uitându-mă peste un review al unui nene la un Honda Civic cu motor de 1.0L care „lauda” consumul de 7.7L/100km, nu pot decât să afirm că consumul „bun” este extrem de subiectiv.

    • Znuff, e clar ca nu ai de unde sa stii ca la Mustang V8 ,, chel,, cum spui tu, inseamna scaune piele Recaro, ecran de 8, navigatie, Bowers& Wilkins audio, jante pe 19, camera, faruri led X2, senzori, etc,etc A, si covorase incluse.
      Acum, fiecare intelege ce vrea prin chel.Si asa din topor e facuta ca in America,dupa ce ai platit, astepti 4 luni sa vina masina.In Europa vreo 6.Dar probabil ca tu ai ramas cu gandul la Steve McQeen.

      00
    • Aia cu Covorașe Incluse m-a dat pe spate.

  2. Cred ca vroiai sa spui „asa cum e de asteptat la o cutie automata, plecarea de pe loc este mai “ardelenească”. :)

    00
    • Heh, altu’ cu idei preconcepute legate de cutiile automate, ca deh, daca automatele acu’ 50 de ani erau proaste, sigur e aceeasi situatie si acum.

      00
    • Nu, coiae, conduci o Mazda din 2017 cu o cutie automată leneșă în șase trepte. Ia să încerci dumneata un Steptronic Sport de la ZF (pe BMW) sau un Tiptronic tot de la ZF (pe Audi) sau un 9G-Tronic de la Mercedes. Există automate rapide și automate leneșe, nu poți postula o regulă după experiența personală.

      Ca să înțelegi despre ce vorbesc și să nu reacționezi, din nou, aiurea, verifică sprintul la Mazda. Vei constata, cu stupoare, că în cazul Mazda timpul până la 100 crește simțitor în varianta cu cutie automată.

      00
    • Coaie, conduc masina model 2017, cu motor diesel (2.2 l, 175 cp), si cu cutie automata. Heh, mars afara, si tu si aia 14 care ti-au dat like!

      Pentru ceilalti: am vrut sa spun ca motorul diesel este primul la plecarea de pe loc, adica opusul la „plecare ardeleneasca”.

      00
    • Primul dupa ce intra turbina. Ca la inceput e cum am stabilit: ardelenesc!

      00
    • @Stefan – coaie, mai citeste o data ce s-a scris inainte de comentariul tau, si apoi vezi daca are sens ce spui tu.

      00
    • @Octav – turbina intra la sub 2000 de ture, adica unde motorul de benzinara este egal cu zero.

      00
    • am vrut sa spun ca motorul diesel este primul la plecarea de pe loc

      Atat doar ca nu.

      00
    • @Leo
      BTW, daca nu ma insel, automata de pe Mazda 6 e cu convertor de cuplu. Adica automata aia lenesa, veche si puturoasa, bazata pe tehnologie din 1800 toamna.

      00
    • @Sabotor – nu ma intereseaza motorul de pe Mazda 6. Nu despre asta este vorba aici. Ceea ce am spus autorului este ca daca i s-a parut ca masina a pornit mai ardeleneste, sigur nu e de la motorul diesel. Poate de la cutie, dar sigur nu de la motor. A spus o mare gogomanie, iar tu te-ai trezit vorbind pe langa, si dupa tine multi altii.

      00
    • Si toata lumea iti spune ca esti pe langa, motorul diesel n-are cum sa fie mai sprinten decat unu’ pe benzina. Altfel ai vedea in sporturile auto doar motoare diesel, insa nu vezi (exceptand alea de anduranta, unde dieselul a castigat din cauza ca e(ra) mai economic, asa ca avea nevoie de mai putine opriri pentru realimentare).

      Uite si un video, poate termini cu tampeniile debitate: https://www.youtube.com/watch?v=rG1u9ldS_X8

      00
    • sabotor. serios. te chinui degeaba. nu o să poți scoate românilor din cap că dieselul e mai bun.
      din două motive asta. unul pentru că ei compară 1.4 sau 1.6mpi cu 1.5 sau 1.9dci. apoi pentru că toți au un văr al unei mătuși care are 3.0tdi și ăla e cel mai bun motor, deci automat toate motoarele diesel sunt bune. am văzut asta pe pielea mea cu foresterul, cocoloși cu 2.0tdi nu concepeau să fie depășiți de o mașină despre care nu știau nimic și își rupeau mașinile ca să mă ajungă sau să nu mă lase să îi depășesc.
      eu nici nu mai încerc, îmi văd de ale mele, că n-ai cu cine.

    • Autorul articolului vorbea despre plecarea de pe loc. Despre aia am comentat si eu. Voi despre ce vorbiti? E mai lent motorul diesel la plecarea de pe loc? E mai sprinten benzinarul la plecarea de pe loc?
      Cand spuneti ca motorul pe benzina e mai bun, la ce va referiti? Costuri, consum, fiabilitate, sau ce?
      @zoso – nu e ca si cum n-am citit ani de zile postarile tale pe tema asta. Eu sunt din categoria cititorilor care inteleg avantajele si dezavantajele ambelor motoare, nu din categoria motor bun vs. motor rau.
      @Sabotor – cauta pe google diesel drag racing si intreaba-te si de ce o natie iubitoare de benzinare are campionat de drag racing cu motoare diesel. Pentru ca dieselul are o plecare de pe loc mai “ardeleneasca”, nu?
      Mi se pare o tampenie curentul acesta gheu de infierare a motoarelor diesel actuale folosindu-se ca exemple masini de la inceputul anilor 2000. E un fel de metoo dar cu motoare, si fals.

      00
    • @Leo
      Vad ca insisti. Ia inca cateva clipuri, iar intre timp, explica-ne doct cum dieselul e primul…
      https://www.youtube.com/watch?v=MnLaLAJs2VE
      https://www.youtube.com/watch?v=KmtZkCgPLtg
      https://www.youtube.com/watch?v=IYsVSqXox9Q
      https://www.youtube.com/watch?v=Q5ZCrH40K84

      *PS – inainte sa te exciti ca vita la al 2-lea clip, uita-te la ac, nu la display, ca display-ul are refresh de 1 secunda.
      De asemenea, in al 3-lea clip vezi cat de tare e dieselul la plecarea de pe loc. Adica deloc.
      Iar in al 4-lea vezi cum un diesel cu 10 CP mai puternic decat un benzinar, si cu cuplu mult mai mare, nu poate sa tina pasul cu un benzinar.

      Dar e ok, continua sa ne explici cat de misto si rapid e dieselul, sigur stii tu ceva.

      00
    • Ba baiatule, la plecarea de pe loc, nu la 0-200 la ora! Citeste in plm ce am scris mai sus! Also, toate exemplele tale sunt VW. Really? Really?

      Si da, mie dieselul mi se potriveste mai bine: drumuri multe in afara localitatii, si in general nu pe autostrazi.

      Si una care sa te tina treaz la noapte: din zapada ies mai repede cu dieselul decat cu benzinarul.

      00
    • Pai si ai impresia ca alea nu pleaca de pe loc, sau cum?

      Also, toate exemplele tale sunt VW. Really? Really?

      And your point is….?

      Si da, mie dieselul mi se potriveste mai bine: drumuri multe in afara localitatii, si in general nu pe autostrazi.

      GG, bravo tie. Altii prefera bicicleta. Asta nu face bicicleta mai rapida decat o masina.

      00
    • Ok, ori ești prost, ori faci pe prostul, și chiar ai talent.
      Intreabă-l pe zoso, la postarea cealaltă, ce motor are Passat-ul lui.

      00
    • Intreabă-l pe zoso, la postarea cealaltă, ce motor are Passat-ul lui.

      Your point being….?

      00
  3. totul a fost fain si frumos pana am citit ca a mers vreo 100 km cu 200km/h pe o autostrada din Romania.

    Mai avem un Schumacher in Oradea care merge cu 200 km/h pe centura si se si filmeaza. Orice e peste 150 km/h pe drumurile din Romania e loterie si din pacate nu joci doar tu care conduci masina, ci ii bagi la joc si pe ceilalti din trafic.

    Si da, stiu ca nu Vali a scris articolul.

    00
  4. 1400 kg? Cineva bagă în ele….

    00
  5. Parca am citit un articol din auto motor si sport

    00
  6. Cutia Sport în 8 trepte (CVT???, nu dublu-ambreiaj) … CVT cu 8 viteze ????

    conform wikipedia: A continuously variable transmission (CVT), also known as a <>, stepless transmission, pulley transmission

    E o greseala in articol …?

    00
    • @Mef
      pe modul manual, are 8 rapoarte fixe de transmisie. La fel e si la audi, pe sport sau pe manual, are 8 rapoarte fixe. Pe drive se comporta ca un cvt.

      00
    • E greseala. BMW nu are CVT, folosesti transmisie automata traditionala, ei o numesc Steptronic. CVT e ceva foarte diferit dpdv tehnic, desi tot transmisie automata e si aia.

      00
    • Nu am nimic cu autorul articolului, dar eu zic sa te lași de review-uri auto atâta timp cât habar nu ai ce este o cutie CVT. Acest tip de cutie nu are trepte, de aia ii zice Continuous Variable Transmission, ca treapta de viteze variază continuu, este ca un con pe care se plimba o curea , in loc de pinioane(viteze) ar eu con, caută pe YouTube sau google să vezi despre ce e vb. Aceasta cutie o găsești preponderent pe scutere, pentru ca este ieftina și ușor de reparat, dar eu unul nu mi-aș lua în viața mea o mașină cu asemenea cutie deoarece este aiurea rău la condus, am testat una și mașina îmi accelera dar turația rămânea constanta (se marea doar variația), sau invers, mașina decelera dar turația rămânea sus și nu scădea în concordanță cu decelerarea, deci mașina cu o astfel de cutie îți dă un feedback total „greșit” de îți vine să-ți bagi pwla in ea.

      In al 2-lea rând, din câte știu eu, BMW-ul nu are și nu a avut niciodată cutii cu dublu ambreiaj, ei au doar cutii cu convertor de cuplu Steptronic luate de la compania ZF, care fac printre cele mai bune cutii automate. Cutiile cu dublu ambreiaj(tehnologie dezvoltată de VAG, le mai folosește și Ford, dar au dat chix cu ele și au făcut rechemări in service din cauza acestor cutii) sunt practic cutii manuale îmbunătățire unde treapta de următoare de viteza este deja preselectata, dar sunt mult mai complicate și scump de întreținut iar performantele acestora nu sunt peste cutiile cu convertor de cuplu, de aceea eu prefer cutiile automate alea adevarate, cele cu convertor de cuplu pe care le prefera și BMW, Mercedes, range rover, si mulți alți producatori.

      00
    • Si eu m-am blocat un pic la propozitia aia.
      Teoretic poti sa „blochezi” cureaua in anumite pozitii si dai soferului oportunitatea sa conduca la 4000rpm daca aia vrea. Sau doar la 1000rpm.
      Dar tehnic e cam greu sa le chemi „trepte”. Sau poti sa numesti asta cutie de viteze cu 500 sau 2000 de trepte asta ca sa nu se faca de ras oamenii cand sunt nevoiti sa spuna ca nu au nici o treapta in cutia de viteze. Sau poti sa fii ca la filme: schimbi viteza in sus de enshpe ori, ca poti…

      00
    • @Sabotor, asta cu 8 trepte de viteza la o transmisie CVT este o lăbăreală marca VAG că să îi păcălească pe fraieri să creadă că și-au luat o mașină cu cutie DSG sau Steptronic, când de fapt ei ți-au băgat pe mașina o ieftineală de cutie CVT și ți-au luat o gălăgie de bani pe o cutie care se pune pe scutere și care nu are performantele uneia cu convertor de cuplu. Înțelegeți odată că cutia CVT nu are trepte, period! Cutia CVT in loc de pinioane(trepte de viteza) are un con pe care variază o curea, deci este imposibil să aibă mai multe viteze, treapta de viteza variază continuu. Și din câte știu eu, VAG numește astfel de cutii Lineartronic.

      PS: Știu că o să curgă cu minusuri că am criticat VAG și artificiile lor de a prosti clientii.

      00
    • xtz, le amesteci din auzite fara sa fi condus o masina. Lineartronic e o cutie cvt pentru anumite modele de audi, si atat. DSG e marca inregistrata VAG si e o cutie cu dublu ambreiaj cu trepte reale. Culca-te la loc

      00
    • Sitting Duck, cu ce le-am încurcat, ia exemplifica, sau faci doar afirmații fara sens?

      00
    • @xvt
      Esti imbecil. Am scris mai sus că pe modul manual are 8 rapoarte fixe. Adică cutia cvt are 8 rapoarte prestabilite, fixe. Tu ai înțeles fix o pula.

      00
    • @sabotor , da și am scris mai sus de ce e o imbecilitate și o mangleala marca VAG sa spui că o cutie CVT are trepte in modul manual. Deci de fapt e o cutie automata, care de fapt e ….. manuala, care de fapt e …. Cu variație continua, care de fapt e …. ooo, bag pwla că deja m-am saturat să explic la imbecili.
      Un exemplu mai ușor de înțeles pt tine e că ceea ce face VAG cu cutiile CVT cu „trepte” e la fel cum fac chinezii cu Adibas, SQNY, Panasoanic sau mai nou Samsung care nu au tehnologia OLED pe televizoare dar și-au denumit și promovat „noua” tehnologie LCD QLED.

      Spre exemplu și japonezii de la Toyota, Honda , Mitsubishi, Nissan folosesc cutii CVT pe mașinile lor, dar nu îți iau preț premium gen Audi pentru una din cele mai ieftine cutii automate de pe piata.

      Înțeleg că unii și-au luat țeapă pe hAudi cu genul asta de cutii și acum încearcă să se scoată cu comentarii idioate ca să nu pară ultimele găini din Avicola.

      00
    • Ba, nebunel, ce încerc eu sa zic și ceea ce ești tu prea bătut în cap să înțelegi e că pe modul manual sau sport audi a zis că poți să alegi intre 8 rapoarte de transmisie prestabilite. Tu încerci acu sa spui că e o tâmpenie pentru că… Pitong. Și te contrazici cu mine ampulea, probabil încercand să-mi explici că nu-i așa și că poate habar n-am eu cum este cutia pe mașina pe care o conduc zilnic.

      00
    • NOU
      #45

      xtz, le incurci pentri ca ai confundat CVT cu DSG. CVT e una, iar DSG e alta. E o cutie cu pinioane si trepte reale, nu „virtuale” ca la CVT. Si intre Lineartronic si DSG nu exista nicio asemanare!

      00
    • De fapt, e vina mea ca intru in discutii cu rumani, acesti idioti care au impresia ca stiu totul. Ca sa rezum:
      – pomeneste omu’ de CVT cu 8 trepte.
      – normal, un alt roman care n-a vazut in viata lui cutie CVT, cere lamuriri, ca nu pusca cu ce a citit el pe wikipedia
      – ii explic eu ca chiar si cutiile CVT au (SI) un mod manual (si in modul sport e la fel, la Audi cel putin) in care ai de ales intre 8 rapoarte de transmitere, fixe
      – apare alt ruman atoate stiutor care tine neaparat sa-mi explice ca nu-i asa, ci ca Audi mi-a dat teapa si ca a pula mea, acu incerc eu „sa ma scot”.

      Ba, sa-mi bag picioarele, da’ sunteti cretini cu spume. Natie de cacat, formata din analfabeti functionali.

      00
    • BMW nu oferă mașini cu cutie CVT. Punct. Automată cu convertizor de cuplu sau manuală. Audi NU MAI oferă mașini cu cutie CVT. A fost Multitronic în ofertă, dar nu s-a dovedit a fi prea fiabilă, deși era eficientă și confortabilă. Acolo întradevăr, ți se ofereau în modul manual rapoarte fixe, care mimau ‘vitezele’ dintr-o cutie automată clasică.

      00
    • @Sabotor

      „O cutie care se comporta ca CVT-ul pe drive” – este o aberatie. Poate vrei sa spui ca nu simti schimbarea treptelor deloc – ca la CVT care are 1 singura treapta, dar pana la a numi o cutie automata cu 8 trepte o CVT e mare diferenta.
      Ca o extra info ptr tine: conduc de ceva vreme o masina cu cutie CVT si d-asta mi s-a parut absurda formularea din articol mai ales ca aceste cutii nu sunt cutii de cuplu mare si performante sport.

      PS: pe toate site-urile de review, ptr modelul din articol e specificat: „standard eight-speed automatic transmission” – sau pe romaneste „hidramata” care e departe de a fi numita CVT.
      Cred ca analfabetul functional esti tu aici. Stai jos !

      00
    • @siting duck, nu am încurcat nimic, am dat și exemplu de o alta cutie , adică DSG, pe care multi posesori VAG cred că o au pe mașina dar unii nu știu că de fapt au o cutie CVT si care sunt fundamental diferite , capisci? Crede-mă că știu cu ce se mănâncă cutiile automate.

      @Sitting Duck, si eu ți-am explicat de ce e vrajeala sa spui că o cutie CVT are mai multe trepte. Continuam? Pai atunci puteau să spună și că acea cutie ,in loc de 8 trepte de viteza are 100, că tot aia era fiind variabilă. Chiar puteau să zică că are 100 de trepte, că puneau softul sa se mute cureaua din milimetru in milimetru pe con și gata, iată, cutie cu 100 de trepte, nemaivăzut, nemaipomenit. Dar na, VAG când a văzut că alții au cutii adevărate cu 8 trepte dar nevrând să scoată banul din buzunar că să-si doteze și ei mașinile cu asa ceva că le scădea profitul, s-au gândit mai bine să pună o cutie ieftină și printr-un artificiu de marketing să zică viola, avem și noi cutie cu 8 veteze ca concurenta. Plm ne împiedicăm de probleme de logica la nivel de grădiniță.

      00
    • @Mef
      Tu vrei sa-ti fac un frate, sau de ce insisti sa fii cretin? Citeste-n pula mea primul meu comentariu si subliniaza te rog unde am spus eu ca CVT e o cutie automata cu 8 trepte. Tot ce am zis, retardel, e ca pe CVT ai in modul manual 8 rapoarte fixe de transmisie, dar tu esti prea ocupat sa molfai puli decat sa incerci sa intelegi ce citesti.

      00
    • Eu sunt curios de un lucru: e unu din voi inginer la ceva firma care produce cutii de viteze? Nu. OK. Deci din punctul asta de vedere sunteti la exact acelasi nivel de competenta. Ca unu a citit niste postari de pe internet si altul alte postari de pe internet…cam asta e diferenta de competenta dintre voi.
      Cand mai aud si argumentul „dar eu conduc de 200 de ani cutia asta…deci evident sunt specialist in ea”. De unde pana unde, omule, daca ai masina X automat esti specialist in ea? Ai stat acolo pe linia de productie pana au facut-o? Ai stat cu inginerii pana au conceput-o? Cu ce esti tu mai specialist in ea decat oricare altu care a citit de pe net te miri ce informatii? Daca vorbim toti la telefon de 20 de ani, inseamna ca suntem specialisti in functionarea telefoanelor si in transmisiuni de date? Dupa logica astuia posesor de cutie de viteze blabla…asa ar trebui sa fie. Hai explica-ne si de modularea semnalelor, lungimi de unda etc….ca doar ai telefon mobil, deci esti specialist.
      Incetati, oameni buni, sa va contraziceti pe niste chestii pe care nu le stapaniti nici unu din voi. Fiecare ati citit cate ceva despre ceva la mana a 2-a sau a 20-a si apoi va contraziceti cu altul care a citit la mana a 7-a sau a 70-a.

      00
    • @John
      Si daca cumva – dintr-o intamplare – sunt inginer mecanic, sugi pula?

      00
    • @Sabotor munte de cretinatate de esti hai sa-ti explic cat de retartad/analfabet functional esti:

      1. Eu intreb simplu daca e o greseala in articol in ceea ce priveste cutia de viteze a modelulul cu pricina explicand unde este nedumerirea – tipul de cutie CVT e una, automata in 8 trepte e alta.

      2. Tu, ca idiotu impotent mental vii si-mi explici ca la CVT-uri sunt si rapoarte manuale (8) – ceea ce n-are nicio legatura cu comentariul meu .. dar deh.

      3. Vin si incerc sa-ti explic frumos, fara sa te jignesc si cu argumente ca peste tot modelul de mai sus apare ca avand o cutie automata in 8 trepte (nu cu dublu ambreiaj si in niciun caz nu CVT) denumita mai popular hidramata.

      4. Tu, munte de prostie si postac tembel incepi sa jignesti pentru ca nu esti in stare sa gasesti alte argumente si pentru ca nu poti intelege ca am semnalat o greseala in articol.

      Acum, daca ar fi sa vin sa-ti iau toti decedatii la orgie si sa te pun sa recitesti ce e mai sus ar insemana sa ma cobor la un nivel inimaginabil de tembelism notoriu asa ca te las sa continui sa fii prost facut cutie-de-viteze gramada. `Avortonule !

      00
    • Nu, retardel, am incercat sa-ti explic ce ar putea transmite unu’ care zice de CVT cu 8 trepte – evident s-ar referi la cate trepte are in modul manual, si oricine care a condus un CVT ar intelege exact asta. Dar tu te-ai agatat in „CVT n-are trepte!!!111oneoneone”.

      Iar subiectul threadului asta nu e deloc daca modelul asta are CVT sau nu.

      Si apropo, daca tot aduci discutia despre jigniri, ia citeste din nou mesajul ce ti l-am adresat. Hai, ca-i usor, e primul, arata-mi unde te-am jignit.

      00
  7. Credeam ca am nimerit pe alt blog cand am citit articolul asta dupa care am vazut ca e scris de Znuff :)))))

    00
  8. Superb articolul si chiar foarte util. O singura mentiune in schimb, Alcantara nu e piele.

    00
  9. Si ce imi ofera Car Play, de abonamentul ala anual? Cu exceptia faptului ca am „onoarea” sa contectez telefonul la display-ul masinii.

    00
    • Aș vrea să-ți pot răspunde la întrebarea asta… dar din păcate în afară să arunc un ochi pe YouTube și să-ți regurgitez aceleași păreri nu pot spune mai multe, că nu am experiența hands-on cu sistemul ăsta.

      Și nu am de gând să schimb telefonul doar pentru un test :)

    • Nu stiu sa existe abonament pentru carplay iar din cite vadf este vorba de BMW care te taxeaza pentru folosirea lui si nu Apple.
      Nu conectezi telefonul doar la ecranul masinii ci poti face: folosesti drive pe ecranul masini, daca esti sunat vezi pe ecranul masini cine suna si masina iti sapune numele celui care te suna. De raspuns, folosesti microfonul incrporat al masinii. Mesajele text sint citite si ai optiuni, destul de reduse insa, la ce sa raspunzi. Asta pe linga muzica de pe telefon.
      Alta optiune este ca in caz de accident masina sa sune automat la 911 si sa transmita locatia.

      00
    • Nici nu am insinuat că există abonament pt. Car Play.

      E vorba de faptul că pentru a folosi Car Play pe BMW iDrive, trebuie să ai pachetul „BMW Connected Drive”, care este un abonament anual.

      Și să-ți explic și de ce greșești.

      Nu e vorba doar de un „screen mirroring” rudimentar. Android Auto și Apple CarPlay sunt ceva mai complexe.

      Iar tot ce-ai zis tu mai departe NU necesită Android Auto/Car Play. Toate chestiile alea le poti face fara: vezi cine suna, iti citeste numele daca vrei, deja vorbesti prin microfonul masinii, n-am incercat citirea mesajelor.

      De asemenea, daca ai deja Connected Drive, ai buton de SOS, care am o mica impresie ca se activeaza singur in caz de accident (dar nu știu exact unde sa verific acest lucru).

  10. Review-ul lui Zoso:

    „E o masina prea scumpa pentru ce ofera. Are multe plastice ieftine la interior, garda prea mica la sol pentru un 4×4 si consumul ala e pentru beizadele de politicieni. Ma asteptam mai mult de la un brand pemium.”

    00
  11. 90% din articol e despre gadgeturile masinii.

    00
    • That’s the point. Sunt alți „jurnaliști” care pot împărtăși mai multe detalii tehnice decât mine cu privire la chestii banale de care nu sunt interesați decât cei foarte pasionați.

  12. De foarte mult timp nu am mai vazut o postare atat de lunga la tine

    00
  13. Boss, nu există 420xd, ci doar 420d XDrive

    00
  14. asta nu review, e lucrare de disertatie

    00
  15. BMW are cutii produse de ZF si astia nu fac cvt (Continuously variable transmission) , mai mult ca sigur este cu convertizor de cuplu.

    00
  16. Cu siguranta nu as putea scrie la fel de bine insa nu stiu de ce limbajul folosit ma duce la emisiunile ProMotor din vremuri.

    Oricum, buna descriere si de apreciat efortul. Masina arata foarte bine intr-adevar.

    00
  17. NOU
    #80

    Comfort = confort

    00
  18. Mașina arată foarte bine dar prețul este nesimțit de mare pentru un seria 4 diesel.

    00
  19. Cum te-ai simtit cand ai returnat-o? :)

    00
    • Ii si vad pe cei de la BMW luandu-l pe Vali cu „cine esti tu, ca noi i-am dat masina altcuiva”…

      00
    • Little bit sad, obviously.

      Dar aud că rinichii nu mai sunt la așa căutare pe piața… și n-am 3 ca să pot vinde 2.

      @Eugen: mașina am ridicat-o personal, Vali înfuleca pulla la momentul respectiv.

  20. nu stiu daca sa ma bucure un astfel de review. la ce ma refer: acum mai multi ani citeam in reviewuri pt masini din clasa de sus de chestii misto gen senzori parcare si camere video, scaune, oglinzi si parbriz incalzite, start/stop, etc. si realizam ca in cativa ani le vom avea si pe masini mai normale, pe care sa mi le permit. Acum ce e nou si revolutionar? multimedia, multimedia, integrare, displayuri si iar multimedia.

    00
  21. Radule, te dai Znuff?

    00
  22. Deci iti place masina….cred ca e primul review complex…nu in stilul obisnuit. Dar bun…bun spre deosebire de alte review-uri pe la „specialisti”.

    00
    • Îmi place ca confort, ținută de drum, aspect și dotări.

      E o mașină în care poți simți relaxat chiar și în traficul din București, dar și reactionează mișto când apeși pedala până la capăt.

      Mi se pare stupid că pentru Car Play trebuie să iei tot pachetul Connected Drive, care are o taxă anuală, iar momentan opțiunea de Android Auto lipsește complet.

      De asemenea, ce mi s-a părut si mai imbecil e că aplicația de pe Android, „Connected Drive” are nevoie de o opțiune specială configurată pe mașină ca să poți folosi aplicația Spotify.

      De fapt, nici măcar de asta nu sunt sigur, că Spotify oferă prea puține informații clare, iar comunitatea încă încearcă să înțeleagă ce și cum: unu doi.

  23. Au scris si ante”vorbitorii” mei despre “CVT” care nu exista la BMW; mbine, ei au scris si de o chestie “Lineatronic”, la VWAG, si am fost in dubiu daca are sau nu vreun rost sa comentez; e clar ca printre punctele forte ale audientei de aici nu se afla si automobilele.

    ZF8HP, cutia automata cu convertizor de pe masina in discutie nu are nicio treaba cu CVT; BMW a avut si are in portofoliu cutii automate cu dublu ambreiaj, in caz ca se intreba cineva.

    F30 e doar sedan; asadar, F30 sedan e pleonasm; Seria 3 break e F31.

    Sunt dezamagit tare de lipsa generala de interes si de lipsa de informare manifestata…

    Motorul 2.0 diesel de 190cp este nou, cod intern B47 si se presupune ca nu mai are problemele vechiului 2.0 diesel (N47) cu distributia.

    00
    • >Au scris si ante”vorbitorii” mei despre “CVT” care nu exista la BMW

      Corect, am greșit aici și mi-o asum. Nu mă interesează în mod special tipul cutiei de viteze și nu sunt fan înfocat double-clutch, ba chiar din contră, aș zice. În general mi se rupe că la alte branduri cutia schimbă cu o microsecundă mai repede, și în afară de faptul că pe modul Sport s-ar simți o diferență (greu perceptibilă, fără măsurători), nu ma excită în mod special.

      >F30 e doar sedan; asadar, F30 sedan e pleonasm; Seria 3 break e F31.

      Pentru tine și pentru mine, ăsta e un lucru bine știut. Majoritatea nu știu că de mulți ani, platformele break/coupe/cabrio etc. au nume de (mă rog, numere?) diferite. Practic, am vrut să evit folosirea termenului „Seria 3 Sedan”.

      >Sunt dezamagit tare de lipsa generala de interes si de lipsa de informare manifestata…

      Cum ar fi? zoso.ro nu este o publicație auto! Pentru review-uri tehnice sunt sigur că poți găsi alte surse mai precise.

      >Motorul 2.0 diesel de 190cp este nou, cod intern B47 si se presupune ca nu mai are problemele vechiului 2.0 diesel (N47) cu distributia.

      Ok, este „nou” din 2014, dar da, a înlocuit N47.

    • Dpmdv, prin 2020 vom putea spune fără echivoc dacă cu B47 chiar s-au terminat probleme cu distribuția, fiindcă vom avea deja destule mașini cu un rulaj suficient de mare.

      00
    • Corect. Și N47 era totuși considerat un motor bun la început…

      Personal, cum am menționat, nu sunt fan motoare în 4 cilindri…

    • Apreciez sincer ca ti-ai asumat erorile.

      Paragraful in care am scris despre B47 era pur si simplu pentru informarea colegilor cititori, pentru ca e deja populara distributia de pe N47. M-am gandit ca ar fi o felie de informatie binevenita.

      Multa bafta!

      00
  24. articolul asta strange in el tot ce ai hulit la presa auto in anii astia de cand te citesc.

    00
  25. De Kunsteenar rulz :D

    00
  26. Bun review. Am avut aceasta motorizare pe 120d si este fantastica.

    00
  27. bre, autoru ăsta (oricare ar fi el) tre’ să fie tare optimist că-s mulți doritori de căruțe d-astea care să mai facă și supraefortul să citească wall-of-text post’ul lui

    din ăia 0,0000000001% care vor să-și cumpere troaca asta au citit „analiza” doar 0,0000000001%

    concluzie: totally useless post.

    00
  28. M-am oprit la „Cutia Sport în 8 trepte (CVT, nu dublu-ambreiaj)”. In mod normal, ar trebui sa urmeze un post al lui Vali despre cat de varza sunt blogerrii auto.

    00
  29. Sau mai bine iti iei Alfa Romeo Giulia 2.9 L si ii faci sa planga pe cocalarii cu bemveu…

    00
    • Și nu te bronzezi toată vara pentru că o petreci pe sub mașină…

      00
    • nu e bos, nu e adevărat că giulia s-a stricat in timp ce o testau unii. pur și simplu jurnaliștii au dreptate, e cea mai bestială mașină ever, mult peste nemțești. :)

  30. Mie mi-a plăcut ca a scris în detaliu despre sistemul de control din interior și mai ales ce NU face de banii ăștia. Lucru care lipsește cu desăvârșire din review urile auto „profesioniste” de la noi, deși e mai important în termeni de confort real pe termen lung decât nu știu ce amănunt tehnic pe care il poti afla de oriunde. La fel cum au sărit o gramada de oameni mai pricepuți sa își bata pula de el la greselile de mecanica, la fel ar putea și ei sa ia cuc ca habar nu au ce înseamnă și ignora un sistem „multimedia” capabil și cât de mult iti schimba viața zilnica la volan.

    Sunt relativ pasionat de auto (sa zicem ca un bărbat normal), conduc o masina cu valente sportive, îmi permit mașina din review, dar pentru ca îl cunosc pe cel care a scris-o, probabil nu as cumpăra pentru ca atinge exact punctele care ma dor pe mine. Deci pentru mine un review suficient de util si cu siguranta mai util decât bășinile uzuale din presa auto.
    Nota: nu am spus ca mașina e proasta.

  31. dissapointed, n-am vazut nicaieri „nu poti sa futi in spate, e prea mic” sau „e greu sa dai muie, consola centrala e cam inalta”

    00
  32. Ai uitat să menționezi ca în 2018 BMW nu are meniu în limba română.
    Connected Drive nu merită cumpărat în Ro…

    00
    • În afară de Logan… eu nu știu nici o mașină care să vină cu meniu în limba română… și cum a menționat și Sabotor, pentru mine ar fi un punct in minus. Traducerile legate de „tehnică de calcul” sunt prea prost făcute.

      Revocare încă ne bântuie…

    • nu ați testat volvo sau mazda in vremurile bune, când vindeau mașini cu navigație, dar fără harta româniei :D

    • Asta ar fi un punct in plus, din punctul meu de vedere.

      00
  33. Masina de saraci .. ronanu’ stie numa mertz, bmw si haudi .. chiar are super implementat chestia asta … sunt curios cati se arunca la astfel de masini, dupa astfel de articole .. seeyyyaa

    00
  34. NOU
    #117

    Toata lumea se pricepe la beamveuri,mertzane,automate,cutii automate,foc cu foc,semiautomate,motoare bizonice,etc.,dar toti se dau cu Loganul,sau cel mult cu o Skoda la mana a doua,luata de la o batranica………

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.