Cine sunt bătrânii de la mitingul Antena3

Am râs destul de ei, de sărăcia și de dinții lipsă, acum hai să privim un pic și partea socială a acestor bătrâni, pentru că analiștii patriei sunt ocupați.

Tolontan spune că nu ne tratăm frumos bătrânii:

Cînd îi consideri mici, ratați, meschini și vînduți pe semenii tăi, cînd nu recunoști dreptul la reprezentare pentru problemele a milioane de oameni, atunci simplifici viața și nu te poți dezvolta. Ne facem bine împreună sau regresăm separat.

Dorin și alții sunt în același ton, că mare parte dintre ei sunt puțini la minte și sunt mai degrabă demni de milă și ar avea nevoie de ajutor, nu de râsete și ironii.

batrani-antena3

Corect. E o falie între tineretul de la orașe și restul țării. Primii dintre ei au mai citit și au mai ieșit pe afară, alții erau preocupați cu lucruri mai lumești, cum ar fi să moară de foame și frig o decadă pentru că așa voia un lider sinistru.

Și totuși, cum ajung în situația să fie fani atât de înfocați ai Antenei3?

  1. Bătrânii ăștia sunt cei care s-au complăcut în comunism. Care se simțeau bine, că aveau serviciu și casă de la partid și care acum plâng după liderul luminat. Sunt cei care, deși li s-au explicat noile realități, ei refuză sau nu pot să înțeleagă ce se întâmplă și o țin langa pe a lor. Sunt cei care insistă că pe vremea Împușcatului se făcea treabă și ignoră că singurele țări care cumpărau produsele noastre erau cele care nu își permiteau produse bune. Sunt cei care furau de la fabrică, pentru că așa făcea toată lumea și nu acceptă că erau și oameni care nu făceau asta.
  2. Bătrânii ăștia sunt cei care s-au complăcut în comunism și au râs pe înfundate la orice idee de rezistență și de decență, idei întâmplate în alte țări. România a fost singura care s-a predat complet chiar înainte să se instaureze teroarea Securității. Sunt cei care nu înțeleg de ce Vișinescu e condamnat, sunt cei care spuneau că Gheorghe Ursu sau Vasile Gavrilescu ar fi trebuit să își vadă de treaba lor. Sunt cei care nu văd ironia că se vorbește despre furt la postul TV al unui infractor condamnat pentru furt. Sunt cei care nu au pus un ban deoparte, pentru că avea partidul grijă de ei, de aceea caută și votează un partid care are grijă de ei, în detrimentul logicii și restului țării.
  3. Sunt cei care nu se spală, nu pentru că nu au 70 bani pentru un săpun, vorba lui Ovidiu, ci pentru că nu au cultura bunului simț și a igienei. Știu cum funcționează lumea, justiția, economia și tabletele, dar nu se pot spăla.
  4. Sunt cei care nu vor să accepte că pot deveni niște buni sfătuitori pentru copiii lor și se agață de minima putere pe care o au, preferând să moară singuri decât să lase generațiile tinere să își facă lumea lor și să ajute cum pot. Unul dintre motivele pentru îndârjirea cu care tinerii s-au băgat la credite e că nu se poate trăi cu ei sub același acoperiș. Chipurile lor schimonosite de aici apar, din încrâncenarea asta de a dovedi că ei sunt încă în putere. De aceea sunt atât de ușor de manipulați, că pică la oricine le face un compliment sau le confirmă una din explicațiile populare pentru incapacitatea de a se adapta la noua lume (toți fură, toți sunt vânduți, toți au vândut țara).
  5. Refuzul complet al participării la viață cetății e ceva ce știu să facă, pentru că au mai făcut-o și în trecut, când partidul i-a exclus. OK, lumea s-a schimbat, închiderea în casă nu e o soluție. La fel și refuzul de a asculta orice opinie contrară propriilor crezuri. Serios, stați de vorbă cu niște bătrâni sau trageți cu urechea la ce vorbesc prin parcuri, e groaznic cât de dezinformați sunt. Sigur, generația asta manipulată e captivă televizorului, de aceea noi o înțelegem greu de tot, pentru că noi avem zeci de surse de informații. Și sunt așa pentru că au timp să se uite la televizor, tinerii nu au luxul ăsta, plus că știu că nu au nevoie să li se dea știrile la oră fixă.

Aș fi putut să mă întind pe 3 pagini cu explicații și exemple, dar cred că cititorii acestui blog sunt destul de inteligenți încât să nu fie nevoie de asta. E trist și pentru ei, și pentru noi. Cei care spun că sunt două Românii au dreptate, și una dintre ele refuză inclusiv această părere.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

159 comentarii

  1. Maica-mea are 72 de ani si, sa o citez, „ii e scarba de astia”. Am si inregistrat-o video, sa o am amintire, ca… na, 72 de ani, bolnva cu inima…
    Femeie destul de lucida, fost contabil-sef (studii superioare), NU a fost membra de partid (acum se lauda ca nu a fost, dar imi spune mie ca nu-i placeau sedintele, de asta nu a fost membru. S-a „tivit” spunand ca are 4 copii si nu are timp de ei).
    I-a murit sotul in 1991, in timpul a ceea ce va urma sa fie cea mai neagra perioada de dupa revolutie (remember inflatia?). So, singura cu 4 copii, in cel mai sarac judet din Romania.

    Nu iese si nu va iesi niciodata „la prosteala” unora ca „aia”. Nu o poate pacali nimeni, nici măcar la cei 72 de ani ai ei. Nu stiu cine iese la pomana si la prosteala in piete, alde batrana mea nu.

    00
    • Si mama mea, Dumnezeu s-o ierte, la 84 de ani, tot impotriva a tot ce inseamna Antelele era, si era inginer constructor.

      Dar cred ca si noi gresim pentru ca ii judecam considerind ca si batrinii astia au acelasi nivel de inteligenta cu noi. Dar ei sunt cei cu un IQ de 100, nu destul de destepti ca sa inteleaga lucruri complexe, dar nici destul de prosti ca sa nu lucreze in fabrica la saiba. Nu au capacitatea de a invata o limba straina si, in general, de a invata chestii ceva mai dificile, asa ca degeaba le reprosam ca nu inteleg in ce vremuri traiesc, ei doar nu au acces la cunostintele de baza (economice, politice, sociale, etc.) pentru ca creierul lor nu este construit pentru asa ceva. Ei sunt doar furnicile care fac munca simpla si plicticoasa pentru ca creierul lor nu are capacitatea de a face mai mult. Si printre ei nu sunt doar muncitori de fabrica, ci si actori, ingineri la fara frecventa care si-au gasit un loc unde nu se vede ca, de fapt, nu stiu nimic, plus diverse alte profesii care doar isi revendica numele de intelectuali, dar de fapt nu au nimic de a face cu intelectul.

      Singura problema este ca oamenii astia exista si au niste probleme reale pe care le vor rezolvate in stilul lor. Alta problema este ca sunt sanse ca si copiii lor sa aiba acelasi grad de inteligenta, asa ca degeaba merg prin strainataturi si vad ca se poate si mai bine, ei nu pot fizic sa ajunga mai bine si vor ajunge ca si parintii lor.

      00
    • Bine că sînteţi voi deştepţi !
      Luaţi-o p’asta :
      5, 8, 13, 22, ?
      În testu’ original timpul de rezolvare era de 45 secunde.
      În “meritocraţia” mea cine n-o rezolvă in 4,5 min n-are drept de vot (cui nu-i iese in 4,5 ore poate să se împuşte) .

      00
    • Maica-mea are 72 de ani si,…
      I.a murit soțul în 1991…
      Pe bune? Pe cine prostești?

      00
    • testul original era 3, 5, 8, 13, 22, ? ;-)
      cand vrei sa te mai dai destept da-ti singur o palma peste ceafa cu piciorul.

      00
    • @Same
      Nu s-a mai auzit de oameni care sa moara înainte de 50 de ani, nu?

      00
    • Cornele, descoperişi cifrele arabe, muiculiţă? Ai făcut furori la birtul din sat cu testul tău.

      00
    • @lol Mi-e milă de tine !

      @zoso Q.E.D
      90 % dintre cititorii tai sînt : superficiali , aroganţi , proşti cu băşini .

      00
    • 5,8,13,22, 39

      5*2-2=8
      8*2-3=13
      13*2-4=22
      22*2-5=39
      Etc…

      00
    • Bingo !
      Au trecut 2*4,5 ore pînă cînd cineva şi-a asumat un răspuns .
      În acest timp „tinerii frumosi si liberi ” s-au întrecut în minusuri .
      PS Pt. generaţia feisbuc :dacă Fibonacci îţi incurca şirul ->google_it.
      PS 2 @ lol&fanii : dacă Zoso îmi dă carioci vă fac un desen.

      00
    • Mai Vali,nu s-a inventat inca o metoda prin care sa deosebesti PROSTII care intra pe aici? Adica aia din catrgoria celui care mai intai propune un test cu enunt incomplet iar apoi tot el da si rezolvarea GRESITA ! Cam cata prostie poate sa duca cineva? Altfel,ai cam dat-o in bara cu articolul!

      00
    • @Cornel, ca să nu rămâi confuz. Tu nu ai primit peste 50 de dislike-uri pentru că haterii nu au reuşit să îţi rezolve „testul”.
      Şirul tău, care se rezumă la adunarea unor termeni, este la culmea banalităţii – clasa a treia specială. Este evident în 5 secunde, nu 45. Iar să postezi astfel de prosteli te plasează pe tine la culmea penibilului. Nu toate mediile online au IQ-ul paginii de facebook Mircea Badea Chiar El.
      Mai încercă să pari matematician şi prin alte părţi – doar o sugestie.

      00
    • Corbane eşti perseverent în prostie .

      00
    • Cornele, tocmai asta e meteahna de care sufera blegii iesiti „la plimbare” pentru antena 3: au impresia ca a fi destept inseamna sa stii sa faci adunari si sa rezolvi problemute istete de scoala primara. Pentru ca atat au apucat si ei sa studieze si au impresia ca la asta se reduce inteligenta. Si mai e ceva care ii impresioneaza: datele istorice exacte. Daca stii cand s-a nascut stefan cel mare sau cand s-a dezvirginat george cosbuc, esti om care „stie carte, dom’le”. Ei nu pot aprecia decat semidocti de acelasi nivel. Suntem doua specii diferite, nici macar nu avem cum sa vorbim aceeasi limba.

      00
    • @Gigel
      În ce constă inteligenţa generaţiei feisbuc ? Să se arunce ca raţa la muci?
      Să persevereze în prostie cînd li se spune că NU Fibonacci e soluţia ? Să nu-i ducă mintea sa googălească problema ?
      Lămureşte-mă !

      00
    • auzi Cornel, dar inteligenta generatiei tale pe unde se gaseste?

      00
    • @aditzah
      Tu cărei generaţii crezi că aparţin ?
      IQ-ul unui om e constant .
      Experienţa de viaţă creşte .

      00
    • Ești la fel de redus ca „alde batrana mea”. Viață de căcat, ce să-i faci!…

      00
    • 1. Vectorizezi .
      2. Extragi căcatu’.
      3. Îl mănînci.

      00
    • Prin urmare sunt si batrani „spalati” care stau in casa si nu se duc la diverse manifestari. Dragii mei, ati uitat ca acesti batrani v-au lasat o tara industrializata, o tara cu agricultura dezvoltata, cu toate bogatiile posibile si imposibile, cu toate datoriile platite. Acuma va intreb: ei sunt vinovati ca n-ati stiut sa pastrati tot ce v-au dat mostenire? Au muncit din greu sa aveti voi si se si ei agata de orice promisiune ca ultimii metri din calea vietii lor vor fi luminati macar de o speranta. Nu credeti ca daca ati trecut prin scoli diverse, aveti garantia unei vieti linistite. Si revenind la manifestarea antenelor. Ei si ce daca s-au dus acolo? Ce? Au influentat ANAF-ul? Au influentat justitia? Dar lasa-i, fratioare, sa mearga unde vor ei. Fii sigur ca in curand se vor stinge, ca asa-i firescul pamantului pe care traim. Si eu sunt in varsta si sunt fericita ca de mai bine de 30 de ani traiesc intr-o tara unde o astfel de manifestare ca a acestui domn Zoso n-ar ramane nepedepsita. La 40 de ani am facut un al doilea studiu si tinerii nu au facut nicio clipa deosebirea dintre mine si ei si, domnule Zoso, asta se numeste civilizatie. Civilizatia este nu numai sapunul de 70 de bani, este si rabdarea cu care ii inveti pe acesti amarati ca trebuie sa-l foloseasca. Rog pe Cristi sa ma ierte ca am scris la rubrica lui, dar n-am gasit butonul pentru a comenta. Oare ma va pune la zid pentru asta? Domnule Zoso, iti doresc multi multi multi ani si cand vei fi batran si suferind de vreo boala grea, vei fi plin de bani economisiti, dar vei fi singur, iar singuratatea e mai grea decat orice lipsa de masele sau sapun.

      00
    • eu îți doresc destulă minte să nu mai scrii prostii de genul „acesti batrani v-au lasat o tara industrializata, o tara cu agricultura dezvoltata, cu toate bogatiile posibile si imposibile”. greșești, grav, și din cauză că adevărul e interpretabil, mulți au impresia că sunt mari scule pe basculă.

  2. P.S.: Apropo de spalat: am trait 5 ani cu bunicu (cel mai mare zgarcit al secolului). Cat de carpanos era, avea obiceiul spalatului scurt, dimineata, „military style”, cu apa rece si sapun de casa. 5 minute, pe fata/gat/sub-brat… am vazut sistemul in mai multe filme de razboi. :)
    L-m copiat si eu, ca dureaza putin, merge repede. 7 minute un dus, e mult? Se consuma multa apa calda, DE PUTE LUMEA IN AUTOBUZE?
    Si deodorantele ieftine pot ajunge si 5 lei, PE LUNA! E mult?

    00
    • De pe vremea cand locuiam in Bucuresti, insemnari „din jurnal”.
      Astept sa ma copieze cineva, chiar ar fi interesant. :)
      Poate cand mai organizează antenele vreun miting, sa mearga unii, ironic, cu o sacosa de sapunuri. Cu 100 de lei investiti, te distrezi putin. Eu trimit maine 50 de lei cui se ofera sa continue actiunea.
      ––
      duminică, 20 februarie 2011
      Operatiunea „Cate un sapun pentru fiecare”

      De maine incep operatiunea „Cate un sapun pentru fiecare”. :-)
      Public tinta: „saracii” din mijloacele de transport in comun.
      In loc sa le dau un leu, la care „merita” am le dau cate un sapun…

      Daca va veti uita la pret, veti vedea ca nici nu e scump! (In jur de 1 leu bucata, „investisem, pentru inceput, 15-20 de lei)

      Poti fi sarac, ok, dar nu ai nici o scuza CA PUTI!
      –––-
      UPDATE 18 Mai 2011: Radu imi scrie:

      voiam sa-ti zic o faza, ca pusesei tu cu sapunul pe facebook eram in autobuz si venea un miros foarte naspa de pisat/cacat statut …. si ma uit si vad ca era un mos pe la 65-70 de ani, citea libertatea, dupa care scoate din geanta can-can …. si apoi si click
      si m-am dus la el si ii zic „bine ca dati banii pe porcariile astea porno, dar un sapun nu v-ati cumpara sa va spalati!!!!”
      si o baba zice „are dreptate domnul asta tanar… nu vezi domnule cum puti?”

      Radu continua: eu am un boschetar la bloc … acum doi ani cand m-am mutat l-am vazut intr-o dimineata la magazinul de jos. stii ce facea? avea 2 lei si si-a cumparat un sapun… si l-a intrebat vanzatoarea ce face cu el si ala s-a uitat ciudat la ea si zice „pai cum ce fac? ma spal si eu ca oamenii, nu? ma duc la basarab la service-ul ala de masini si ma lasa la ei la baie sa ma spal”.

      00
  3. Cand in toata tineretea si maturitatea ta altii au luat decizii in ceea ce te priveste(armata,loc de munca.locuinta,numar de copii,conduita standard socialista),creierul ramane oarecum blocat.Actionezi asteptand sa~ti sufle cineva in casca.Poate Dumnezeu,poate Antena…

    00
  4. 50 de jandarmi si 500 de bastoane. Premiera!

    00
  5. Plec direct de la premisa ca nu generalizezi si faci referire doar la „batranii astia”, pentru ca majoritatea parintilor nostri, a celor care citim si scriem aici, fac parte din categoria lor de varsta deja.
    Pe ei ii cunoastem cel mai bine si-ti pot confirma ca cel putin in cazul meu, nu fac parte din targetul A3.
    Dar stim cu totii ca nu sunt doar batrani in situatia asta, din pacate. Sunt poate la fel de multi tineri, generatii intregi cu nota 2 la BAC, ce vin din urma.
    E imposibil sa nu-i vezi, mai ales tu, cu state vechi in online.
    Concluzia e ca atata timp cat vor exista acesti oameni, batrani sau tineri, va exista o „antenă3” sa le dea „hrana pt creier”.
    Or crede cineva ca brusc, dupa 89, in Romania s-a schimbat altceva in afara de prefix?

    00
  6. sunt oameni fara speranta, cu pensii mici si asteptandu-si moartea. Cred ca asta e cel mai nasol, si la tineri, si la batrani: lipsa de speranta, de orizont.

    (asta nu contrazice nimic din ce ai spus, ci e doar o adaugire. In alte tari, oamenii, chiar la batranete, se mai schimba, se mai duc la sala, invata lucruri noi, se adapteaza sigur ca nu toti, dar na… un trai decent le permite sa aiba orizonturile deschise).

    Nici eu nu pot sa-i sufar, recunosc, dar ma uit la ei si ma gandesc ca am uitat (iar unii poate nici nu stiu) cum e sa fii sarac, sa nu ai sperante, sa nu ai orizonturi, sa nu ai pentru ce sa te trezesti maine. Asta schimba cumva totul.

    00
    • ce căcat orizont să ai la 70 de ani?
      nu despre asta e vorba. ci despre cum aleg să își trăiască viața odată ajunși la punctul X. ce faci, latri intr-una că tu ai fost maistru la fabrică și aveai 20 de muncitori sub tine sau îți vezi de ale tale?

    • Da-ti-as like petcule

      00
  7. De aceea sunt atât de uşor de manipulat…

    00
  8. Batranii astia formeaza acceasi masa de oameni care se lasa inselati prin metoda accidentul sau alte mizerii. Ei pur si simplu nu pot deosebi o minciuna de adevar. Ironic, Antena 3 face acelasi lucru.

  9. Sunt batrani si batrani. Bunica-mea la 95 de ani are mai multa minte decat astia si nu l-a votat pe Iliescu niciodata. Cand am intrebat-o de ce l-a votat pe Ratiu mi-a zis:”pentru ca nu mai mergea aia cu Garda merge inainte prin partidul comunist, cum sa vrei altceva tot cu oamenii care fusesera inainte?”Are scarba de astia de la Antene pentru ca:”din cauza unor haimanale ca Voiculescu aveti voi atatea oprelisti in viata”. Nu ca vreau sa imi laud bunica dar aici e vorba si de om. Daca omul a mai pus mana pe cate-o carte in viata lui, daca s-a mai interesat si de ce se intampla in afara scarii de bloc, atunci clar nu e ca astia. Eu te intreb ceva Vali: ai suta la suta certitudinea ca pe vremea cand vom fi noi batrani 90% dintre cei de varsta noastra nu vor fi ca astia?

    00
    • eu sper să nu ajungem așa. adică, sper să avem mai mult cap să ne dăm seama că, gata, e momentul să lăsăm conducerea copiilor și noi să îi ajutăm cum putem (dacă vor).

    • E mare lucru sa stii/ sa poti sa lasi frâiele si sa inveti sa te comporti potrivit cu varsta. Bine punctata aia cu „d’aia se arunca tinerii la credite, ca nu se poate trai cu astia”

      00
    • știi că nu sunt sunt vorbe în vânt, tinerii au preferat să își lase părinții să trăiască in mizerie in patru camere în loc să stea cu ei să îi ajute. pana mea, e aiurea ca la 30 de ani să îți interzică tac-tu să umbli la frigider.

    • Mie una mi se pare perfect normala treaba asta cu plecatu’ de acasa. In chirie sau cu prima casa, ca se uita ma-ta la Antena 3 sau la HBO, nu conteaza motivele. Asa se mai motiveaza si tinerii sa munceasca sa-si permita o casa, ca e plin de fandositi care conduc BMWul lu tati. Bleah.

      00
  10. si generatia noastra nu e manipulata? E mai ok sa fii spalat pe creier de Facebook decat sa fii spalat pe creier de televizor? Am ales un presedinte pe baza like-urilor, suntem cu ceva mai destepti? Si eu am facut misto de antena 3 , ce-i drept, sunt penibili, dar printre oamenii la care faci tu referire se numara si cei care ne-au platit noua abonamentul la net, sau care ne-au sustinut in timp ce faceam facultatea, ca sa ne credem atat de destepti acum

    00
  11. Nu stiu voi, dar eu ma pis pe mine de ras :))
    Cum plm ba, Bucurestiul numara 2.000.000, DOUA MILIOANE de locuitori si tu care te caci in sus ca spargi ratingul ca esti cea mai tare televiziune, si sa nu o uitam pe vaca aia care a zis ca Tara asta nu este pregatita pentru o asa televiziune, sa scoti doar 3000 de persoane ?
    Adica 1,5% la suta din popendulatia Bucurestiului, cine nu e pregatit pentru cine?

    00
    • Bucurestiul cred ca bate inspre 3,5 milioane de locuitori (2 milioane de masini are sigur, de asta la bukale numarul la masina e cu trei cifre, nu cu doua ca in restul tarii).
      De exemplu, eu am locuit 12 ani in bukale, 10 din cei 12 figuram la Evidenta Popendulației la mine in judet, nu in Bucuresti.
      So, avem 3.000.000+ de oameni si tu scoti 3.000. Asta inseamna unul dintr-o mie, sa fim mai exacti. :)
      1% ar fi insemnat inca un zero la numar, ar fi fost bine pentru ei. Nu, tata, ei au scos UNU LA MIE! :)

      00
    • Subiectul aici nu sunt rezultatele Antenei 3, dezastruoase, ci publicul.

      00
    • Vezi ma zoso, vroiai sa scoti matematica din programa scolara, iar unii nu stiu sa imparta 3000 la 2000000.

      00
    • Ba, vazi cu mate, esti cam pe alaturi ! 1.5 % din 2 milioane reprezinta 30 de mii, ceea ce nici pe departe nu s-a atins la acel miting de rahat… Poate n-au fost nici 2000, adica 1 la mie ! Asa se aburesc oamenii, fii mai atent !

      00
    • Salut, am trecut prin zona, nu era nici macar restrictie de circulatie! In mod normal acolo e parcare de cateva sute de masini, deci cu tot cu alea cateva sute care au fost nevoite sa parcheze pe langa si cu suatinatorii vietii nu au fost acolo 3000, maxim 1500 cu indulgenta!

      00
    • Prietene, vad ca esti tare in calculele. Va sa zica pro Antene au fost 1,5%. Ia culculeaza tu rapid, daca la mitingul anti Antene au fost 7 persoane (cu 2 jandarmi 9), cam cite procente sa reprezinte? Hai, uimeste-ne!

      00
  12. Zoso, felicitari. Iti dau dreptate in fiecare cuvintel.dupa ce a ras toata lumea de ei acum apar chipurile echilibratii care explica binevoitor cum au ajuns asa bietii pensionari. Stiu si ei cum sta treaba, dar dehh, pe net ttebuie sa fim impartiali ca tot romanu’.:))

    00
  13. Tot insist cu asta: directorii de agentii de publicitate, si „head”-urile companiilor mari vad ce public e la antene, observa „targetul”?
    „Maybe it’s Maybeline!”, de exemplu, de ce ar baga spoturi pe Antene? :)
    Nu ma uit la ei (nici nu prind, in Italia), dar sunt curios de un sumar al spoturilor unui calup publicitar de la ei, ce firme au bagat reclama.
    „KIA Sportage”(mai exista?) a vandut mult prin antene?
    Cate contracte noi cu pensionarii a facut Vodafone in ultima luna?
    Si-au pus multi pensionari „ferestre Q-fort”? :)
    S-au interesat multi pensionari de „conditiile de economisire-creditare prin RBL”?
    Ma rog, eu am plecat din tara in 2013, nu stiu ce spoturi mai ruleaza azi in Romania..

    00
    • Prietene, chiar daca nu-ti vine sa crezi, sunt sute de mii de tineri care se uita la Antena3. Si nu sunt numai cei fara job, care n-au casa, etc. ci toti cei care s-au saturat de hotia si escrocheria generalizata din Romania. Acest fenomen nu e facut de Antena3 e comentat in stil de mahala de Antena3. Daca inchizi televizorul si nu te mai uiti la Antena3 escrocheriile infractorilor care se tot rotesc pe la putere in aceasta tara nu dispar sunt tot acolo. Nu exista post TV care sa aiba numai pensionari sau numai tineri in target.

      00
    • Plus, Kantar Media fura la greu de ani de zile la ratinguri.

      00
  14. Bre, pe mine ma sperie.
    Pe bune, înțeleg cum stau lucrurile si cu prosteala remanenta de pe timpuri, dar nici atunci nu era sa aperi hotii, si ma sperie cand va ca nu inteleg niste lucruri atat de simple, cat de dus sau manipulat poti fi pentru a iesi sa aperi niște hoti, iesi ma tata ptr pentru tine, pentru pensii, salarii, ptr chestii sociale daca altceva nu intelegi, dar sa aperi escrocheriile…
    Mie mila de ei, dar ma ia si groaza

    00
    • Tocmai.
      In perioada comunista majoritatea fura de la stat (partial si ca o forma de dizidenta dar mai mult pentru subzistenta si pt ca se putea) si unul nu a fost in inchisoare pentru asta. Se turnau intre ei intr-o veselie care ce ziceau nasol de sistem de ajungeau oameni nevinovati pe mana tortionarilor dar nici unul nu zicea la politie sau securitate ca vecinul lui fura de la stat. Multi nici nu considerau (si nici azi nu considera) ca ala era intr-un final un ordinar furt. Asta e generatia de actuali pensionari. (nu toti, dar mult prea multi)
      Asta a facut si Voiculescu a furat de la stat deci e de-al lor. Singura diferenta e ca a facut-o imediat dupa 89 (nu inainte) si volumul furtului e mult mai mare.

      00
    • Pai nu, ca pt ei Voiculescu nu e hot ci e victima a sistemului basist care taie in tot ce e scump lor. Crede-ma, socru-meu e fan A3 si am discutii in contradictoriu cu el la fiecare vizita. Apoi se mira de ce nu vrea nimeni sa stea cu el…

      00
    • @Arthur, si eu am un vecin care era fan Diaconescu.
      Mereu când ma duceam pe la el sa-i mai fac câte ceva.. „bă ce bine le zice asta”. Rămâneam interzis, nu spuneam nimic, ca și acum, nu puteam sa înțeleg, cum poți sa fii 100% pentru cineva fără sa pui la îndoială nimic din ce spune, nu contează nici un argument pentru ei cand o iau pe panta aia , sa pună la indoiala sau sa se intrebe de lipsa altor informații, poate mai e si altceva despre care nu discuta. Nimic..
      Parca sunt zombati, când ai dubii chiar la un singur semn de îndoială ca ceva nu e in regula, sau ca nu se spune tot adevarul, nu te bagi, sau cauți sa vezi ce e, dar la ei nu exista asa ceva, totdeauna dețin adevarul absolut. E atât de limitat orizontul… ca tie frinca de viitorul cu ei

      00
  15. Nu am avut rabdare sa citesc ce a scris Tolo, dar presimt o umbra de repros ca prea ii desconsideram noi pe acesti oameni. Intrebarea mea: ceea ce fac colegii lui tolontan cu acesti oameni e mai demn, e mai uman sau mai corect?

    00
  16. Ok, bune observatii, dar ce facem cu ele? Pentru ca maine pe la o maternitate se va naste un viitor blogger care-n 2040 va face o lista asemanatoare, despre noi.

    Batranii casca gura la TV pentru ca au nevoie de o explicatie a faptului ca nu le ajung banii. E mai usor sa accepti o jumatate de adevar (coruptie & furturi) ca fiind tot motivul pentru care nu ai bani, decat sa gandesti ca poate e putin si din cauza ta.

    1. Romania este o tara in care natalitatea este in scadere, drept urmare si in decadele urmatoare tot batranii vor decide prin vot, pentru ca vor fi mai multi la numar.

    2. => De-aia nu erau tineri in piata Constitutiei; si pentru ca multi au plecat sa munceasca in afara; si pentru ca cei care au ramas, sclavagesc la multinationale pe program prelungit. Iar puținilor care o duc bine (estimez ca maxim 5%) li se rupe de orice.

    E un cerc cauzal, si e cam asa:

    no1: nu ai timp/bani/chef sa faci mai multi copii;

    no2: rezulta natalitate in scadere, popendulatia batranilor va fi mereu superioara si va decide soarta tarii;

    no3: batranii sunt cumparati cu alimente si promisiuni de pensii mai mari;

    no4: politicienii nu se ocupa cu bunul mers al tarii, ci mai mult cu promisiuni catre batrani si nu numai;

    no5: treaba merge asa, economia merge majoritar prin inertie la minimul ei, fiecare se descurca cum poate;

    no6: cei mai multi traiesc cu salarii de 1500-2000 de lei, care abia ajung pt o persoana, cum sa faci copii?

    no1. no2, etc again

    Sunt mai multe aspecte intre aceste numere, dar cam asta e motivul, in principal.

    Cum sa functioneze o tara in care segmentul cel mai vulnerabil din popendulatie decide in cea mai mare masura modul in care aceasta este guvernata? Daca stai sa te gandesti, o familie care face doar un copil, ii da acestuia deja batai de cap, trebuie sa sustina mai mult de un pensionar.

    Practic, dupa ce invata copilul economie in clasa a 11-a, sa nu te mire daca vine acasa si-ti fute o flegma-ntre ochi, ca s-a nascut dator.

    00
    • Ar fi o idee ca o parte din acesti batrani care se plang ca nu le ajung pensiile ca sa traiasca sa se mute din Bucuresti unde viata e mult mai scumpa decat in provincie, impozitele sunt mai mari, transportul, totul in general. Am in familie exemplu concret care au facut asta si cu doua pensii de 900 de lei plus aer curat, o mica gradina sunt foarte fericiti si nu le lipseste nimic.

      00
    • in mare ai dreptate, doar ca nu cand vom fi la batranete nu suntem o generatie crescuta in comunism. Sper ca vom fi mai deschisi la minte, cel putin asa gandesc eu la 30 si ceva de ani.

      00
    • @ rodica:

      Asta este o viziune cinica, nu multi au stomac s-o practice. In esenta, este ceea ce au facut si comunistii, doar ca in sens invers: comunistii au comasat oameni cam fortat in orase, capitalistii ii alunga-napoi la Cuca Macaii.

      Privind per ansamblu, ar trebui sa ni se para absurd ca, dupa o viata de munca, sa nu ai cum sa stai macar in casa in care ai trait toata viata. Ar trebui sa fie o chestie de alegere. Vorbim de niste futute de apartamente al caror pret este umflat de politica bancara, situate in blocuri care vor cadea la primul cutremur de 8 grade.

      @Unu’

      Da, poate tu o duci bine, dar pune mana peste niste statistici si vezi cati dintre tinerii de azi pot sa puna macar o mie de euro pe an deoparte, doar pentru batranete. Iti spun eu: 90 % nu pun, acestia se vor baza pe niste pensii la batranete. Oricat de tari in ideologie ar fi ei in ziua de azi, cand vor fi batrani si bolnavi, judecata le va fi la fel de slaba ca a batranilor din ziua de azi. Banii decid mereu ce si cum, mai ales atunci cand vorbim despre lipsa lor.

      00
  17. Viața nu se termină la 70 de ani. Această atitudine se va întoarce împotriva noastră. Și noi vom avea 70 de ani.

    00
    • Cu mult noroc.

      00
    • ce nu pricepi tu e ca „faptul ca viata nu se termina la 70 de ani” nu e neaparat un lucru bun.

      00
    • Paul Spangler s-a apucat de alergat la 67 de ani. La 90 a alergat maratonul New Yorkului.

      00
    • Depinde ce vom face, la 70 de ani. Daca la 70 de ani vom fi retarzi, nu vom intelege ce se intampla cu noi, da, asa vom fi, ca aia de la miting.
      Sau, poate vom fi ca matusa mea, care are 65 de ani si e inca inginer pe niste proiecte. (Cred ca si faptul ca a fost sefa de promotie o ajuta cumva ;) ).

      00
    • Cheddar astept cu interes sa ne spui cum la 70 de ani tragi un fum, bei un cognac de 40 de ani si iti bagi un glont in tampla numai sa nu fii o povara pentru copiii tai (sic)…

      00
    • @Romeo
      nu e vorba de a fi o povara pentru copii. CU banii pusi deoparte pentru ca am refuzat sa-i am imi pot permite o casa de sanatate mai mult decat buna.
      Dar batranetea e o chestie nasoala regardless cati bani ai sa bani in medicina. A sta intr-un pat, in tot felul de dureri si probleme, de ce?
      CE viata e aia cand propriul cdorp te tradeaza?

      da, stiu, concepte straine , „calitatea vietii” si „demnitate”.

      00
  18. O mica corectie la punctul 2: „voteaza un partid care pretinde ca are grija de ei”. Dar care i-a ftut la maxim toata viata, care i-a transformat in zombii de sunt acum, corpuri asteptatoare de moarte.
    Cand singura ta distractie e sa privesti la Antena3, viata aproape ca nu mai are sens. Ganditi-va, chiar si pentru un om care nu are alta disctractie decat TV-ul, ca sa alegi A3 de dimineata pana seara trebuie sa fi un pic hater, sa-ti urasti un pic semenii, sa fi un individ acru si incruntat, sa ai un anumit profil.
    Ca altfel te-ai uita la o telenovela, la un film, la un Marutza, la o Teleenciclopedie, etc… Gasesti distractie destula la TV. Dar sa alegi A3, din toate astea??
    Inseamna ca-ti place scandalul, suedejia, etc… Inseamna sa te hranesti cu asta zi de zi. Sa te hranesti cu ura.
    Nu fura prea multe zambete la mitingul ala. Oameni tristi, oameni negri. Dupa chipul si asemanarea idolilor.
    Care i-au folosit, inca o data.

    00
  19. Ba, te citesc de pe clasa a patra; e prima oara cand iti spun: excelent!

    00
  20. Este o chestie psihologică. Unora le e greu sa înțeleagă ca au trăit o viață de rahat intr-o societate de rahat, din urma căreia nu a rămas nimic bun. Si protestează. Alții chiar au crezut ca România pe vremea lui Ceașca chiar era lider mondial, și nu le convine că acum cică nu mai e (apropo și de blog-post-ul lui Nastase despre România colonie; dacă era el, sigur că nu era colonie…).
    In fine, alții nu au fost niciodată învățați sa respecte alte opinii, mai ales ale „tinerilor”. Țin minte ca prima dată când am ajuns in America, prin 1992, ca student, am fost șocat sa văd că se poate sta de vorba cu profesorii, așa fată in fată si de la egal la egal, si in general cei mai in vârsta peste tot se purtau cu tine deschis si discutau liber. In România, cu familia sau profesorii, inclusiv maiștrii de la liceu, nu mai vorbim de facultate sau autorități, bănci, etc, parca te duceai la zei nu alta. „Cum îți permiți!?!”
    Cât despre cei care zic ca ăștia ne-au crescut, eu am un dubiu de mult legat de „respectul” de genul asta. Să luam un exemplu din alte părți, un german care avea respect fata de familie… Si era patriot… In Germania lui Hitler. Ce făcea?
    Nu. Respectul NU e un lucru automat bun.

    00
  21. Cel mai trist este cand vezi tineri care refuza sa se informeze si sa gandeasca pentru ei, refuza sa vada realitatea prin proprii ochi si se lasa manipulati. Este tragic sa vezi oameni tineri platiti cu 30 lei sa se duca la mitinguri. Este incredibil cum tinerii il considera mai mult decat un comediant mediocru pe M. Badea. Batranii sunt batrani. Sunt speriati de schimbare. Sunt limitati in gandire. Nu sunt deloc adaptati. Cu toate astea au dreptul la vot, au un cuvant de spus intr-o societate pe care nu inteleg.

    00
  22. Stii care e tampenia? Ca pun botul nu numai fostii muncitori la saiba ci si fostii lor sefi, maistri, ingineri, personal „tesa”. Singurul lucru pe care il vad in comun e ca toti sunt parte a unei generati dezradacinate, nascuti/crescuti in mediul rural si apoi mutati la oras. Ei sunt pur si simplu incompatibili cu valorile lumii de azi – asta atat din vina lor cat si din a celor care ne conduc si care au avut nevoie doar de voturile lor.

    Ca o paranteza, se spune ca pericolul cel mai mare care ar putea sa vina din DPRK (Coreea de Nord) nu sunt armele nucleare ale familiei Kim ci intreg poporul nord coreean. In cazul unei caderi bruste a regimului, oamenii aceia nu au absolut nicio pregatire sau deschidere mentala pentru „noile realitati” din tarile vecine. Nu ai ce business sa deschizi acolo, nu ai cum sa faci democratie participativa cu ei, trebuie asteptata generatia copiilor nenascuti ai copiilor de scoala primara de acolo pentru asa ceva. Daca ne gandim bine, nici Romania nu e departe de asta.

    00
  23. Despre cum sa imbatranesti cu demnitate si sa nu influentezi in rau viata celor ca re vin dupa tine nu a auzit dl Tolontan, care isi ia leafa de la acel trust? Despre respect de sine si decenta, ceva?
    Ma ingrozeste ideea ca aceasta popendulatie de pensionari va merge s-o voteze pe Firea, sa-l voteze a cincea oara pe Ontanu… horror.
    Nu o sa uit niciodata iarna crancena in care voiculescu ii platea cu 50 de lei pe seara sa darame guvernul – era un frig ca nu-ti venea sa cobori pana la coltul strazii dupa tigari, iar aia stateau ceasuri intregi in piata, fara sa le frica de boala. Se numeste URA si RAUTATE.

    00
  24. NOU
    #82

    Foarte bun articolul, cu simpla mențiune a faptului că a existat totuși o minimă rezistență armată pe ici-colo în primii ani ai lui Gheorghiu-Dej. În rest, numai de bine!

    00
  25. O parte din ei gandesc simplu ca bunica-mea. Basescu mi-a taiat un sfert din pensie, Ponta mi-a dat inapoi, hmm… Antenele au dreptate cand il injura pe Basescu => Antenele sunt baieti buni.
    Privind simplu si ingust, fluxul logic exista.

    00
    • Fluxul logic corect pentru un batran era asta: voiculescu a furat cat a putut de la stat, basescu a taiat 25% razand, antena 3 se chinuie sa arate ca doar basescu e vinovat => urasc voiculescu, antena 3 si basescu.

      00
  26. E ok că subliniezi problemele dar hai să fim și ceva mai specifici. Să nu se înțeleagă articolul în maniera în care s-a înțeles ”satul românesc trebuie să dispară”. :)

    1 – bătrânii de azi sunt cei care s-au născut în plin comunism, rare fiind persoanele, încă în viață, născute înainte de finele WW2.
    Iar când crești îndoctrinat de o anumită ideologie, când vreme de zeci de ani lumea ta e dictată și controlată într-o manieră în care nu ai dreptul să ai o opinie, când Statul te convinge că îți este și mamă și tată, nu mai poți să îți modifici modul de gândire în 25 de ani de democrație strâmbă condusă de foști comuniști și de capitalism făcut cu japca tot de foști comuniști.

    2 – detalii despre rezistența anticomunistă din România au apărut abia după Revoluție, până prin anii 70 au existat grupuri organizate care au luptat împotriva comunismului. Asta după ce, imediat ce WW2 se terminase, comuniștii distruseseră toată elita României. La Sighetu Marmației, în Muzeu, sunt mii de povești despre cum au stat lucrurile, mii de dovezi despre forța impactului pe care comunismul l-a avut în România. Și este doar un exemplu, mai sunt și altele. Ori în condițiile în care oricine îndrăznea să gândească altfel decât îi era impus, era trimis la o corecție gen Canalul Dunăre-Marea Neagră, este lesne de înțeles de ce majoritatea au ales să tacă și să execute, nu să lupte.

    3 – Sistemul de Învățământ înainte de 89 era construit pe un pilon ce generic poate fi numit: -învață să muncești, încă din școală, pentru a fi de folos Statului.
    Statul asigura și una și alta, casă și mobilă în casă, poate și ceva ajutor de o Dacie, dar trebuia să execuți ordinele și să te supui. Și atunci, normal că majoritatea au ales asta. În fond, totul era proprietatea Statului.

    Acum, nu trebuie să ne mirăm că ei nu se pot adapta și că ascultă orice prostie și o iau de bună, doar pentru că le-a fost prezentată cum se făcea odată. În fond, mulți au doar 8 clase, poate nici pe alea, nu au fost învățați și nici lăsați să gândească, au fost obligați să creadă orbește în ceea ce ”văd la televizor” (aveau doar 2-3 ore de tv pe zi, cu doar un canal controlat de Stat). Să ne amintim și de raționalizarea din perioadă comunistă, de crizele alimentare și de multe altele. Învrăjbirea, lipsa încrederii sunt tot consecințe ale comunismului.
    ___

    Cine știe, poate peste 40 de ani și noi vom fi văzuți la fel de nepoții noștri. Gen: uite la aștia, nu pot înțelege că e mai bine să comunici în chineză ori indiană și o țin cu engleza lor. :)

    00
  27. Mama mea nu a avut decat patru clase, a murit acum doi ani la varsta de 84 dar a avut bun simt, a iubit ordinea si curatenia tot timpul, iar cand nu intelegea ceva din timpurile astea intreba,era curioasa si te sacaia cu intrebari pana cand intelegea de ce este asa si nu altfel. Cati dintre noi putem sa trecem peste starea de iritare pe care ne-o provoaca ignoranta celor in varsta si sa cautam sa-i facem sa inteleaga.
    Ei nu prea au avut parte de adevar in viata lor, au fost mintiti si manipulati tot timpul. Ce pretentie sa avem de la niste oameni simplii cand cei care trebuiau sa le lumineze mintile s-au prostituat cultural?

    00
  28. Raman la ideea mea simpla si fixa ca o adevarata revolutie morala in Romania nu se face deschizand focul in pensionari. Pentru ca, in Romania, si cu pensionari si fara, tot niste escroci gasesti pe buletinul de vot. Ganditi-va la momentul noiembrie 2014, cand o masa de tineri, intelectuali, diaspora, etc. s-au rasculat si l-au lovit cu capul in gura pe Ponta. A iesit, in sfarsit, ce a vrut poporul, in pofida numarului imens de pensionari din Romania.
    Ati vazut vreo revolutie morala, dupa asta, vreo schimbare majora in ordinea lucrurilor? Nu cred! Pentru ca problema nu sunt pensionarii ci intreaga masa de jivine, care alcatuiesc conducerea Romaniei – Parlament, Guvern, institutii ale statului…Eu, personal, cu acesti oameni am o problema, nu cu pensionarii. Pentru ca, daca exista un tanar (30-45 ani) bun specialist, care ar putea organiza altfel lucrurile, intr-un domeniu anume, nu are loc de astia… Nu-l baga nimeni in seama. Sunt sute de astefel de cazuri.

    00
  29. De acord cu tine in ce ii priveste pe fanii Antena 3. Ar trebui totusi sa modifici cate ceva la punctele 1 si 2.

    – Romania chiar a avut rezistenta anticomunista de amploare : https://ro.wikipedia.org/wiki/Rezisten%C8%9Ba_anticomunist%C4%83_din_Rom%C3%A2nia
    – Exista niste tari pe planeta asta unde produsele romanesti de pe vremea comunismului si inginerii romani sunt etalon pentru calitate. Se numesc tari de lumea a treia ( care nu inseamna tari bananiere cum credem noi ci faptul ca sunt tari neafiliate la Blocul Occidental sau la cel sovietic). Am prieteni ingineri civili sau petrochimisti, care lucreaza in continuare in astfel de tari. Diferenta e ca acum nu mai lucreaza pentru companii romanesti.

    00
  30. Vezi să n-o fi fost și maică-ta pe acolo.

    00
  31. Mă uit şi mă minunez cît de repede se poate poziţiona fiecare de o parte sau alta a baricadei. Aia care rîde şi-şi freacă mîinile fericită de cît de uşor e de pus în practică un plan simplu şi vechi de mii de ani. Cel cu „divide et impera”.

    00
    • #krantz: ” un plan simplu şi vechi de mii de ani. “divide et impera”

      de cind lupta impotriva prostiei reprezinta o conspiratie?

      00
    • @zippo
      este, pentru prosti

      00
    • @ Zippo:

      Asta e insasi definitia conspiratiei. Pentru ca problema pe aici se pune in mod gresit. Impotriva prostiei lupti prin educatie, nu prin infierare impotriva prostilor. Prostii mor, prostia este cea care-i nemuritoare.

      In alte cuvinte, daca desteptii din ziua de azi nu se ocupa decat cu ura impotriva unei categorii sociale (‘batranii prosti’), fara a lua insa masuri pentru a reduce numarul prostilor de maine (prin educatie), nu cumva putinii destepti din ziua de azi vor fi ingropati, la batranete printre puhoaiele prostilor de maine?

      Nu de alta, dar daca citesti comentariile de aici care incep cu ”Parintii mei sunt destepti”, ”Parintii mei nu se uita la antene”, etc, nu poti sa nu-ti pui asemenea intrebari. Iti spun eu ce si cum: Sunt tot prosti, nu destepti. La fel cum si noi suntem prosti, iar generatia viitoare va dispune de un munte de argumente in aceasta privinta;

      00
  32. NOU
    #97

    Vad pe aici unele comentarii destul de nasoale, unii nu accepta adevarul, pana la urma ce a spus zoso este total adevarat, ma bucur ca bunicii mei nu se regasesc in ceea ce a spus. Bine a spus bunica-miu: tara e asa cum e din cauza astora de varsta mea care au uitat sa faca pasul in fata si au ramas la vechile obiceiuri.

    00
  33. Văd că ai o slăbiciune pentru săraci şi bătrîni. Uite un film superb, despre şi cu ei, aici , aici şi aici. Pentru nerăbdatori şi cei care nu au timp, un rezumat aici.

    00
  34. NOU
    #99

    Batranii despre care vorbesti tu nu sunt doar telespectatorii Antenelor. Sunt batranii carora le-au ramas intipariti in ADN 25 de ani de sistem comunist urmat de alti 25 de democratie (hotie extrema). Nici nu conteaza ce mentalitate au sau cat de indoctrinati sunt daca au muncit o viata si au pensii de 400 lei. Nici nu conteaza cum sunt ei daca dupa ce ai cladit o tara prospera fie si in sistem ceausist… altii au vandut-o!
    Nici nu conteaza cate clase au sau cat ii duce tartacuta… Pentru ca lipsurile te schimba! Frustrarea te prosteste si te inraieste! Nevoia te face sa innebunesti … iar saracia te face sa te agati de orice rahat dat la televizor! Sunt foarte curios ce vor scrie peste 50 ani generatiile urmatoare … despre noi!!!
    Deci da! Este vina societatii ca astia ajung sa iasa in strada pentru lichelele din antena3!

    00
    • am râs la „țară prosperă”. lol. habar n-ai ce vorbești.

    • NOU
      #101

      Razi sau nu… din punct de vedere economic Romania era mult mai sus inainte de revolutie! Nu spun ca vai doamne e justificata nostalgia unora… dar exista productie interna frate… nu importam milioane de produse de prin Asia sau alte produse impuse de UE. Sau daca vrei putem duce discutia la exploatarea zacamintelor, sau la fabricile vandute la fier vechi, sau la flota, sau la terenurile detinute acum de magnati ce stau necultivate… etc… etc…
      Dar nu despre asta era vorba Vali! Ci de faptul ca ai generalizat… Sau ai impresia ca tu sau eu care avem drept la opinie suntem mai buni decat astia care sufera dupa un sistem strict? Nicidecum :) Asteapta-ti randul prietene! Te vad eu peste 40 de ani!

      00
    • râd că aberezi. tati, ca tu să păstrezi nivelul tehnologic și competitiv trebuie să faci cercetare și investiții. nu să cumperi niște mașini în anii 70 și să crezi că te țin 40 de ani. de aia a murit industria, nu că a venit revoluția, ci pentru că nimeni nu a mai investit din anii 80 in ea.

    • 43 de ani de comunism, porumbelule.

      00
    • Terminati cu aberatiile ca erau fabrici si produceau din greu. Romania era cea mai saraca tara din Europa in ’89, acuma e Bulgaria cea mai saraca.
      Fabricile astea produceau multe din ele calitate foarte proasta si chiar daca exportau prin 90-91 le erau refuzate comenzile din cauza calitatii. A fost in management prost si defectos la multe din ele, dar sa nu uitam ca in anii ’90 PSD a facut privatizarea pe 1 Euro/Dollar.
      Fabricile erau pline de betivi si foarte putini care faceau treaba buna.
      Romania avea transport pe TIR, vorbiti si voi cu oameni care erau soferi de Tir cum era cu Roman diesel, apoi cu marinari cum erau nave technologic invechite, mai terminati cu aberatiile cum curgea laptele si mierea.
      Romania traieste acum cea mai prospera economie din toate timpurile.

      00
    • PIB 1989 = 53 miliarde de parai
      PIB 2014 = 225 miliarde de parai

      Salariul mediu 1989 = 150 de parai
      Salariul mediu 2014 = 600 de parai

      Pensia medie 1989 = 80 de parai
      Pensia medie 2014 = 220 de parai

      Date de la INSSE. Deci cum era cu prosperitatea aia?
      Productia aia interna era pe stoc, nu o cumpara nimeni.

      00
    • se vindea la țări care nu aveau bani, dar plăteau petrol. sau pe barter, între comuniști. de aia avem dacii in cuba și america latină, că erau bune rău.

    • NOU
      #107

      Industrie chimica energofaga, facuta pe baza unui acord cu Iran-ul, care ne livra petrol ieftin. Dupa revolutia din Iran, cand a trebuit sa luam petrol la pretul pietei, ne-am trezit ca produceam pe pierdere, scump si prost, nu mai cumpara nimeni. De exemplu Dacia, a scos acelasi model, timp de zeci de ani, invechit tehnologic. Pana nu a venit Renault din nou, sa scoata Logan-ul, uzina aia era degeaba. Daca ii spuneai cuiva prin anii 90, ca Dacia va exporta masini in Germania radea de tine si cu curu’. Nu suntem nici atat de destepti, nici atat de speciali pe cat ne place sa credem.

      00
    • am vazut o grama’ de dacii 1300 in Brazilia si Argentina in 2011. Si cateva in India.
      Mortii ma-sii masina populara.

      00
    • @Rumbule Producţia aia o cumpăra toată lumea, mai ales la produsele de primă necesitate, nu pentru că era bună, pentru că nu aveai ce altceva să cumperi. Iar dolarul se devalorizează şi el, cel din 1989 valorează acum 1,91 dolari din 2016. Ai ratat de la INSS pe cei aflaţi în pragul sărăciei, 22,4. Cifra îmi pare trasă de păr, ultimul număr , tot de la ei, pentru acelaşi lucru, în vechiul format de site, în 2013, arăta un 40,x . Spectaculos saltul de a 20 la 40 într-un an.
      @cheddar şi vali Alea din America latină sunt Renault 12 fabricate sub licenţă, în Columbia pînă 1981, în Argentina pînă în 1994. Turcii au fabricat Renault 12 pînă în 2000. Doar dacă ai văzut Dacia 1301 cunoscută sub numele de Dacia Papuc, alea erau ale noastre.

      00
    • Razi sau nu… din punct de vedere economic Romania era mult mai sus inainte de revolutie!

      D-aia nu gaseai hartie igienica in magazine, ca din punct de vedere economic Romania era mai sus inainte de revolutie. Hartie igienica, plm, nici macar atat nu se gasea prin magazine, da’ era bine.

      00
    • creveți vietnamezi, nene!

  35. Sa adimitem ca o parte din parerile voastre sunt adevarate, reale, dar cu toate acestea sper ca nu uitati ca voi sunteti copii/produsul acestor cetateni din tara aceasta din lumea noastra. Am spus copii deoarece sigur nu sunteti cumva din alta galaxie/lume. Am spus produsul acestor cetateni, deoarece sunt cei care vau dat viata, au facut lectii, au intervenit cand erati bolnavi, sau straduit sa aveti putinul pe masa de zi cu zi. Cum pot sa uite unii cel putin lucrurile simple/principiile/valorile umane. Cat de cinici sunt unii cat de intelectuali sunt de nu sunt in stare nici responsabilitatea cuvintelor. Oare de ce atata degradare, oare de ce atata ura, atata vehementa, sa stiti ca fara efort nimic nu va cade in gura fara sa osteniti, invatati sa respectati si apoi mai vb

    00
    • da, si?
      stii ce altceva mai suntem? suntem victimele prostiei lor. De ce merita respect? Ca ne-au facut> mare branza, si pisicile fac pui, si se poarta mai frumos cu ei decat se poarta unii din babalacii astia cu copiii lor.
      ia mai scuteste-ma cu respectul. Respectul se merita., si astia, care au stricat Romania cu prostia lor, nu-l merita pe al nostru.
      Cel mai bun lucru pe care-l pot face e sa moara dracului odata ca sa poata si tara aia sa avanseze in sfarsit fara sa fie trasa inapoi de o adunatura de fosile proaste egoiste si pupatoare de moaste.
      Astia sunt aia care l-au votat pe Iliescu in proportie de 80% de duminica orbului, si nu merita nimic.

      00
    • NU, nu suntem produsul Acelor cetateni.
      Suntem produsul altor cetateni mai putin prosti si creduli.
      Romania nu are dou-trei mii de pensionari.
      Sa generalizezi si sa spui ca TOTI cetatenii de acea varsta sunt la fel, e adevarata jignire la adresa lor si dovada de ipocrizie.

      De ce crezi ca au iesit atat de putini? Ca toti sunt la fel? WTF?

      00
    • erau mai multi, dar n-a trimis Dragnea autobuzele

      00
  36. Stimate bloger
    1)Aia sunt oameni care probabil au avut fiecare cate o meserie respectabila, care prestau o munca in adevaratul sens al cuvantului nu ca tine, care reusesti sa faci un ban doar pentru faptul ca sunt destui idioti care sunt dispusi sa iti citeasca mizeria de site (inclusiv eu, nu ma intreba de ce).
    2) A te lua de aspectul fizic al cuiva e de o josnicie greu de descris. Te-ai coborat la nivelul lui Mircea Badea (aici intelegi ce vreau sa zic, sigur)
    Iti doresc o duminica placuta

    00
    • 1. da, da, asta spuneți toți. și totuși, in fabrici se freca menta și se fura grupa mare. dar când e vorba de laudă, toți munceați.

    • #ilie:

      asa asa… zi alea cu dusmanul clasei muncitoare.

      00
    • Am 25 de ani prietene

      00
    • @ilie
      deci doar un alt idiot care desi n-a trait în comunism, știe el mai bine cum statea treaba in comunism.

      00
    • i-a spus lui tati cum mergea treaba și cum i-a adus ceaușescu la oraș, apoi și-a făcut garaj pe spațiul public și mai fura niște țevi de la fabrică și se descurca.

    • @vali
      bah voi chiar n-ati auzit de Gheorghiu dej?

      00
    • @sabotor
      Ti se pare ca am am scris un articol de cca o pagina in care trag niste concluzii total nefondate?
      Ce anume din afirmatiile mele denota faptul ca „stiu eu mai bine”?

      00
    • @ilie pentru ca scrii tampenii, porumbelule.

      00
    • Sunt foarte curios, cine crede ca oamenii aia care au iesit la adunare ar merita sa aiba in continuare drept de vot?
      Thumb up (pe comentariul asta)=sa aiba drept de vot
      Thumb down (pe comentariul asta) = sa nu aiba drept de vot

      00
    • NOU
      #126

      Ba ilie, se fura la greu. Taica-meu lucra la un combinat, aducea aracet, metanol (mergeau Daciile cu el), butoaie de plastic. Functiona sistemul barter. Astea se dadeau la o „relatie” la Alimentara pentru niste mancare mai buna, sau la cineva care lucra la fabrica de pantofi, care fura piele si facea incaltaminte acasa.

      00
  37. Poate sa-mi spuna cineva daca mai exista pe undeva inregistrarea de prin 2011 cu celebra oda inchinata lu’ dom’ profesor??tare as vrea s-o mai vad dar n-o gasesc nicicum

    00
  38. Acestor pensionari sau tineri, care spun antenele ca au venit sa-i sustina in demersul lor ce poti sa le ceri. Eu cred ca cei batrani au primit case de stat, au furat, ca se fura pe rupte de oriunde se lucra, tinerii sunt crescuti de ei, cred ca totul li se cuvine, nu invata, nu vor sa munceasca, nu citesc o carte, apoi de unde sa le vina inteligenta? Am crescut la tara, am muncit alaturi de parintii mei de cand eram la scoala inca din gimnaziu, am cunoscut si libertatea inainte de colectivizare, apoi aceasta forma de viata a dus la injosirea oamenilor. Mergeam cu sora mea duminica si in vacante cu cele 2 vaci pe care le aveam, nu refuzam, dar eram cu cartea in mana sa citesc ce mi se recomanda de la scoala pentru urmatorul an scolar. Am apreciat munca, am stiut ce inseamna sa obtii ceva, doar numai prin munca. Asa ne-a invatat parintii nostrii. Am reusit la liceu, cu examen de admitere, asa era in 1962. Am absolvit liceul teoretic real, am urmat cursurile universitare mai departe, tot cu admitere. Dar totdeauna in vacante ii ajutam pe parinti la munca. Stiu foarte bine ce a insemnat comunismul, numai cat au suferit parintii mei care nu au vrut sa se inscrie la colectiva. Fortat i-au luat animalele din curte, atelajele, pamantul, dar tatal meu niciodata nu a semnat nimic. Ne povestea tatal meu de rege mereu, si intotdeauna am stiut ca liberalismul il va face pe om fericit. Dar Romania noastra care a fost peste 50 de ani in comunism cu greu se va redresa. Deci acesti batrani probabil ca sunt cei care nu au trecut prin greutati, poate nu le-a facut rau comunismul, poate au avut niste foloase cu prea putine eforturi. Dar sa-i lasam in pace, dupa cum vorbesc nu trebuie sa avem pretentii la ei. Si probabil se uitanumai la postul Antena 3, altceva nu pricep.

    00
  39. Sunt un batran in varsta de 28 de ani. Am terminat o facultate in Anglia, m-am intors in tara acum 4 ani, am infiintat o firma care plateste taxe statului roman. Firma are 25 de angajati si un salariu mediu de circa 3500EUR/luna. #dedreapta

    A, si am fost la intalnirea publica organizata de „Antene”. Mi-am luat liber si am fost acolo. Eu printe alti multi oameni (multi trecuti de 50, intr-adevar, insa destui intre 35-40) Majoritatea celor prezenti in Piata Constitutiei au fost oameni de bun simt. Oameni care la revolutia din ’89 aveau in jur de 30-35 de ani. Oameni de varsta parintilor si bunicilor mei. Putini tineri veniti cu copiii dupa ei.

    In urma comentariilor aparute pe net cu privire la ‘cantitatea’ si calitatea oamenilor de acolo, as vrea sa va intreb pe dumneavoastra, oarecum reprezentati ai unei mici parti a tinerilor din tara asta: Care este varsta maxima si IQ-ul minim pe care un cetatean roman trebuie sa le indeplineasca pentru a fi indreptatit sa voteze? Telespectatorii Eurosport au dreptul sa voteze in tara sau doar in Diaspora? Care este salariul minim ce iti garanteaza dreptul la vot si care este numarul minim de dinti pe care trebuie sa il detii pentru a-ti fi inmanat buletinul de vot?

    Multumesc

    00
  40. Orice om care se gandeste ca ar fi putut fi casa lui luata de un infractor (dovedit in instanta) prin combinatii si in acea casa infractorul si-ar fi facut un TV, care a primit termen 1,5 ani sa-si mute sediul, pentru ca na, casa nu-i apartine si NU ar pune problema ca recuperarea bunului are legatura cu dreptul la libera exprimare ci repunerea in posesie a proprietarului de drept, cred ar trebui sa aiba drept la vot.

    Daca-ti iau maine casa pe combinatii si-mi fac un radio acolo, se numeste ca-mi lezezi dreptul la libera exprimare daca incerci sa ma scoti? Daca da, da-mi te rog adresa.

    00
  41. Tinerii frumosi si liberi de azi, dupa tonul pe care il au, sunt viitorii pensionari de cacat de maine, nu am nicio indoiala. Asteptati numai sa mai treaca anii, sa se nasca plozii si sa apara primele fire de par albe. Pensionarii frumosi si liberi de maine vor fi doar radicali si atat… Nici macar nu vor avea pensie, pentru ca nu vor fi implinit inca varsta de 70 de ani sa poata sa se pensioneze si oricum si pana atunci, nu va mai avea nimeni nevoie de serviciile lor, daca trec de 45 de ani.

    00
  42. Oamenii astia sunt prosti pentru ca sunt incapatanati. Genul de oameni care, orice i-ai intreba, ei iti vor da un raspuns solemn ca si cum ar fi experti in domeniu. Asa se cred majoritatea pensionarilor, din cauza varstei unii devin aroganti la batranete si demonstreaza ca au trait degeaba printre oameni. In politica mai ales, analizele celor de la latrina 3 se pliaza perfect pe tonul confortabil de tip pensionar: argumente bombastice, efecte video, stare de revelatie..seamana cu OTV. Inclusiv reclamele la catena si alte kkt-uri seamana cu alea de pe OTV. Pensionarii sunt totusi lipsiti de vina, sunt mase imobile de oameni, dar „”jurnalistii”” de la latrina? Eu inca ma intreb serios daca se folosesc halucinogene in redactia aia.

    00
  43. Acum vreo 2 ani i-am scos bunicului meu Antena 3 din grila de programe Dolce. Dauna grav sanatatii! Acum vede altfel lumea dupa ce nu mai priveste acel post de televiziune toxic

    00
  44. Batranii aceia si-or facut datoria pentru tara asta, or muncit pe branci si merita totusi respect si nu batjocura. Acolo sunt bunicii si parintii nostri care or traversat cea mai neagra parte a istoriei noastre, comunismul si in special anii ’80.

    Imi e rusine cu generatia din care fac parte pentru atitudinea mizerabila fata de ei.

    00
    • da gigel, fir-am noi ai dracului de nerecunoscatori. Ei s-au sacrificat sa voteze cu Iliescu si sa tina Romania in intuneric, si noi ai dreacului nerecunscatori ar trebui sa le pupam protezele ca din cauza lor au plecat 4 milioane de oameni si e Romania cea mai saraca tara din Europa. Realizari mari, ar trebui sa fim mandri cu ei.

      00
    • nu, ati plecat fiindca ati fost lasi. nu ati stiut sa va impuneti optiunile si ati fugit ca sobolanii, alegând alienarea si negarea propriei tari sub pretextul ca va fac ai batrâni.

      +1 ovidiu, si mie mi-e rusine cu generatia asta de facebookari pampalai tari in gura pe online. vorbiti de complacut? pai voi in comunism ati fi in lacrimi pisati pe voi in 3 secunde de la primul bocanc, nu ca aia care macar au indurat cum au putut. parintii nostri s-au sacrificat si noi ii judecam acum. hai sictir

      plus gandire de subspecie, sa compari optiunile omenirii din perioadele indepartate (cand nimeni nu stia ce va urma, sau sperau la mai bine) cu ce ai alege tu acum. ca si cum ai spune azi, pai ba boule de ce n-ai jucat la loto numerele care s-au extras ieri.

      00
    • Ba, uite eu sunt unul dintre cei care in ’89 si care artunci cind astia pe care voi ii plingeti acum urmareau revolutia la televizor, „avizi” de libertate, asteptind sa vada pentru cine isi arata devotiunea si adeziunea. Eu atunci aveam 19 ani. Ei poate in jur de 40-50.
      Uite, eu am ales sa ramin in tara, din diverse motive. Multi, foarte multi din generatia mea au ales sa plece, si nici nu-i blamez, nici nu-i consider lasi pentru asta. Ii inteleg. Stiti de ce au ales s-o faca? Pentru ca aia pe care acum ii plingeti, si pentru care erau sa moara, pentru care unii au murit, au ales sa le multumeasca intr-un fel extrem de original: l-au ales pe Ion Iliescu. De doua ori. Astia le-au sacrificat sacrificat viitorul pentru interesele lor meschine, si pentru inteleapta conducere a unui „despot luminat”, a unui altfel de tatuc. Astia sunt aia care-i aplaudau pe mineri in 13-15 iunie. Astia sunt carora li se umpleau gurile de laude la adresa lui Vadim.
      Astia sunt cei care pentru a-si pastra pensia, sunt in stare sa mai sacifice viitorul unei generatii, doar pentru cit au „suferit ei”. Atentie, ne referim la cei care in anii ’90 erau inca in putere, nu la cei de dinainte de anii ’60, da? Aia sunt cei care au luat in piept comunismul si au fost infrinti. Nu astia. Astia sunt produsul comunismului, un rebut de „om nou”. Poate nu sunt chiar majoritatea, dar sunt al dracului de multi.
      Asa ca mai lasati-ma cu lamentarile la adresa lor, cu agricultura si blocurile construite. Era agricultura nemaipomenita, dar noi muream de foame. Facusera blocuri, dar acestea erau mancate de mucegai si igrasie pentru ca nu erau incalzite.
      Eu imi permit sa scriu asa pentru ca nu le datorez nimic. Absolut nimic. Si inainte sa va apucati sa spuneti ca parintii mei poate sunt printre ei, am sa va spun categoric ca nu, nu sunt.

      00
    • Nu gigel. Am plecat pentru ca n-am vrut sa platim pentru boii astia.
      Si las-o ca macane cu sacrificatul, ca astia nu-s aia care s-au sacrificat.Astia sunt aia cu aplaudatul. Aia care s-au sacrificat nu-s suficient de prosti incat sa cumpere cacatul vandut de Antena 3.

      Aia care ascultau cu paharul la perete ce vorbeau vecinii ca sa-i raporteze la securitate. Pentru ca oamenii cu coloane vertebrale si cu creiere nu voteaza pentru un kil de fasole, si nu apara hotii.

      Ai batrani il pupau in cur pe iliescu, si aia care nu-l pupau in cur pe iliescu il pupau in cur pe vadim. Si nu, nici dracu nu ne asculta in anii 90. javrele astea cu ratul mare urlau, si noi astia care munceam si ne tineam singuri prin facultate chiar n-aveam timp sa ne punem cu gloata indobitocita.

      In anii aia nimenui nu punea coada pe spinare sa plece. Erau vize, chestii. Era mult mai greu sa pleci decat sa ramai sa te balacesti in balta de cacat caldut.

      00
  45. bha va stiam doar urati si prosti. da nu si nazisti. pe bune acu’. radem, glumim da nu parasim incinta.

    00
  46. zoso urat boss sincer

    00
  47. Era o replica frumoasa in „Osanda” (cred) a personajului interpretat de Ernest Maftei.
    „Cine spune ca batranetea este inteleapta, acela este un prost. Omul cum se naste, asa ramane.”

    Pe acolo pe undeva se incadreaza si astia.

    00
  48. zoso, ce faci tu pe aici, impreuna cu cheddar si compania, aduce a Antena 3 pe invers. Sper ca o faci doar ca sa iti tii targetu’ aproape,

    00
  49. silicon_v, indivizii aia s-au sacrificat degeaba, pare-se! Cum mama dracu’ sa-i lauzi pentru un „sacrificiu” cand ne-au lasat noua toata panarama aia de „cultura”? Daca ar fi iesit in strada la momentul oportun sa ne scape de iliescu si pdsr, da, ar fi meritat toate laudele. Dar asa, au fost doar niste oi sacrificate ca proastele cat sa prindem si noi mizeria care ne inconjoara. Nu cumva s-o ratam, sa nu ajungem dracului un fel de elvetie mai mica. Duamne-feri!

    00
  50. Dragul meu, tu ești un mare nesimțit. Nu poți vorbi așa de oamenii care au muncit 50 de ani pentru ca un intelectual ca tine să o ducă mai bine. Ar trebui să te apuci sa faci ceva pentru țara asta nu să comentezi oamenii care au făcut ceva pt țara… Mare om, josnic caracter…

    00
  51. NOU
    #157

    Gjierghe Ursu era comunist Cu state vechi. Director de intreprindere socialista …

    00
  52. NOU
    #158

    Asimov a fost un vizionar in romanul „O piatra pe cer”. Introducea 60’ul si scapa de batrani. Copii se faceau in eprubete iar apropierea la mai putin de 500m de o fiinta umana producea repulsie. Viitorul suna bine. Traiasca si inloreasca Facebook !

    00
  53. Nu ai dreptate in totalitate la punctele 1 si 2.
    Uite-te cati disidenti au fost pe acele timpuri..si tineri, si de varsta medie, dar si batrani.

    Si nu uita ca nu era atat de simplu sa faci ceva impotriva comunistilor..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)