Nu zice bine. Tocmai le-a dat-o peste bot unora de îi va ustura rău de tot. TPU.ro, be afraid. Be very afraid!
Amuzant, pentru că la noi băieţii de la 2parale au impresia că agregatoarele vor triumfa în lupta cu magazinele. Serios, răsfoiţi un pic prezentarea asta a lui Dorin Boerescu şi vă veţi lămuri. Înţeleg logica acţiunilor lor, vor să convingă magazinele să se dea complet pe mână agregatoarelor, de unde 2Parale îşi trage comisioane. Magazinele au mai spus nu o dată, dar asta nu înseamnă că ideea nu merită un pic de insistenţă pe ea.
Serios, e perfect logic să ajungă primul în google un site care nu are nimic în detrimentul unui magazin care vinde produsul, eventual magazinul să fie înscris în 2Parale, să fie raţionamentul complet până la capăt. Pe principiul ăsta, şi clubafaceri e un site util, la fel şi shopmania.ro, compari.ro şi compania, care au inundat google cu pagini irelevante…
O, de i-ar arde pe toti cu lopata de foc!
Krumel a tinut prezentarea, nu Boerescu.
Cred ca ideea este ca nu e logic ca un comparator sa fie primul, dar se intampla. S-au zis cateva motive, precum faptul ca magazinele preiau descrierea produsului de la distribuitor, comparatoarele de la magazine, afiliatii de la magazine si tot au practic aceeasi pagina. Robotul Google si algoritmul lor devine confuz si nu stie care e magazinul si care nu.
Ar trebui facuta manual o mare parte din treaba, din pacate.
@nwradu: dacă eu sunt şeful tău şi te trimit să mănânci rahat, tu comentezi? prezentarea e a lui dorin
am inteles teoria lor, tot nu justifică scopul lor ascuns.
Eu unul zic ca acele comparatoare de preturi sunt utile, dar precum toate cele online, se pot face bine sau nu, se pot face corect sau nu. La noi mai degraba nu.
Pe mine m-au ajutat de cateva ori comparatoarele de preturi sa gasesc importatorul marcii X, dupa care sa tratez direct cu el. La acest capitol Google a fost depasit…
@The Fan: discuţia e simplă. ştii de el si intri pe adresă. nu e nevoie să spameze google cu ceva ce nu au. a ieşi inaintea magazinelor e ca si cum agregatoarele ar iesi inaintea mea cu continutul meu.
Eu am o bănuială că acele comparatoare au un fel de API pus la punct și site-urile care vând produse IT se înscriu în ele. Nu cred că aceste comparatoare fac scrapping și atât.
Site-urile ce vând IT sunt mereu în dilemă dacă să intre sau nu în jocul ăsta.
Dacă sunt puternici nu ar vrea să intre.
Dacă sunt slabi și necunoscuți ar vrea să intre, ca să audă lumea de ei și să îi compare cu ceilalți, ei câștigând prin prețul mic practicat.
Revenind la prima categorie, cei puternici, când îi văd pe cei mici în comparator se răzgândesc și vor vrea și ei înăuntru, să nu piardă trenul.
În esență, după ani de shopping online am ajuns la concluzia că în comparatoare găsești cele mai mici prețuri pentru un produs la diverse magazine obscure și dubioase. Întotdeauna prețul cel mai mic are un șpil și anume, ori găsești un telefon ieftin dar decodat de pe Orange, ori găsești un LCD dar tu voiai o plasmă, ori găsești o plasmă dar nu e pe stoc, ori găsești o plasmă dar ea încă nu a fost lansată, ori găsești o placă de bază dar ea e varianta lite și nu PRO cum voiai tu.
Deci în concluzie, decât să pierzi timpul pe comparatoare (și poți pierde chiar și zile) mai bine cumperi direct de la evomag, emag, medidot, etc…
Adevărul este că lupta cu liderul emag este dificilă și că nu prea îți permiți să stai cu mâinile în sân și să vinzi ca pe vremea pre web 2.0. Mai încerci o afiliere, mai două parale, mai încerci un agregator, etc.
Dar ce ar trebui să facă google e simplu. Să baneze direct comparatoarele, nu să le scadă în search results.
@Programare Sociala: aia cu cel mai bun preţ la magazinul mic e veche. ai uitat de „nu avem produsul pe stoc de 3 luni, dar menţinem pretul, pentru că mai vin oamenii la noi in magazin”.
la câtă rusă știu eu, traducerea lui krumel (cea din poză) e corectă! traducerea și adaptarea am vrut să zic!
Uneori sunt utile chestiile astea. Nu cred ca deranjeaza un utilizator normal, dar pe noi care avem site-uri ne streseaza ca apar inaintea noastra la cautari.
@Danyzus: când intr-o căutare ai 3 pagini de agregatoare, şi nu stii care sunt agregatoare şi care comparatoare, incepe să te deranjeze.
Pana ajunge la noi imbatranim cu zile Mai rau e cu agregatoarele ce au un mod preferential de afisare a datelor in urma unor parteneriate mai mult sau mai putin vizibile … Ar merge o campanie de marcat fermele de „bambus” de pe la noi …
Eu folosesc atat 2p cat si shopmania sau allshops, nu stiu cum e la altii, dar nu sunt definitorii pentru traficul si mai ales comenzile mele. Binenteles fiecare dintre ele aduc o felie de trafic si de clienti, dar conversiile sunt relativ diferite.
Trebuie sa se faca o delimitare clara intre continutul original si cel duplicat. Daca un agregator copiaza continutul siteului meu, nu este corect sa aiba un rezultat inaintea mea pe long tail referitor la un produs anume, nu vorbesc de cuvinte cheie ultra generaliste.
Pe de alta parte, trebuie sa acceptam ca multe agregatoare isi permit retete de spam generand continut dupa taguri sau orice alte prostii de cautari care le considera „relevante” scriptul lor.
loool, mai pune cineva botu la astia?
In frunte cu Krumel maestru white hat :)) =))
Problema NU cred ca sunt comparatoarele ci site-urile gen https://haine-online-firma.info/
Comparatoarele mai au un rost, dar site-ul din exemplul de mai sus e tipic creat pt SEO masiv si afiliere.
Pe de alta parte, nu e vina celor de la 2Parale de situatia creata in Google. Ei, evident incearca sa vanda prin toate mijloacele, la fel si eu ca si advertiser incerc sa fiu cat mai prezent pot.
Din ce am vazut, intre afiliatii din 2Parale nu prea se pune problema de furt..mai degraba de SEO masiv, alternativa la ce face magazinul online. In cazul in care ti se ia toata descrierea poti foarte usor suspenda afiliatul. Daca vrei.
Chiar daca Google va implementa noi metode de diminuare a spamului, smecherii vor veni mereu cu alte idei mai pestrite si inca nestiute. Iti garantez ca cei care fac seo spam (da’ aia buni, nu gogomani din astia) sunt mereu cu cel putin 1-2 ani inaintea lui Google. Adica ce repara Google acum sunt chestii din care in ultimii 2 ani s-au facut o gramada de bani de catre „gurii” (plural de la guru) seo spamului.
Si Zoso, macar recunoaste ca esti gelos pe baietii astia destepti cu comparatoare si content farms care fac banul gros
@weasel: adică krumel şi bordea sunt gogomani?
Barosani, nu gogomani!
Dupa parerea mea comparatoarele au o utilitate.
Pe langa faptul ca te ajuta sa gasesti un pret mai bun pentru ceea ce cauti creaza o competitie intre magazine si trag preturile in jos (Lasati pagina unui produs deschisa si mai dati un refresh din cand in cand sa vedeti ce „bataie” e pe pretul cel mai mic).
Pe de alta parte comparatoarele sunt in Google unde sunt si datorita magazinelor (sunt multe magazine care au link-uri spre ele, chiar „sitewide”).
stai! ce treaba are tpu.ro cu agregatoarele si comparatoarele?
Doamne cat pot sa urasc site-urile de genu shopmania si price si toate alea. Caut si eu un produs, si tre sa dau vreo 2-3 pagini de google pana ajung la magazine. Pe prima pagina numai prostii de alea de agregatoare cu tot felul de magazine care mai de care mai no-name. Ar fi o chestie utila cu adevarat daca ar avea si preturile de la emag, pcgarage, cel, si toate alea, dar aia sunt prea destepti ca sa se asocieze cu toti terminatii din online.
Panda update a fost implementat si in UK . Sunt o gramada de siteuri belite , cam tot ceea ce inseamna continut putin sau duplicat ; implicit si comparatoare de preturi cu nemiluita
zoso de 2 saptamani nu-ti mai pot vedea pozele pe care le adaugi la fiecare articol… click-incarcare continua… fa ceva sau spune-mi daca problema e la mine…
va arat eu ce inseamna spam pe google dot. com uite exemple
https://www.google.com/search%3Fq%3DJessica%2BMcclintock%2BJ9058390%2BSatin%2BRhinestone%2BClutch%2B-%2BChampagne%26gws_rd%3Dssl&q=EhAgAUHQAAIdkwAAAAAAAAABGKjjydwFIhkA8aeDS9lKsFLANMyYH3SL9xCpEXfLl6PhMgFy
cele care se termina domeniul cu tk
Poate ca zice Google ceva, dar nu prea face. Intr-un final va depinde ce va considera el rezultate relevante pentru user (cu o marja de eroare, normal)
@Jonathan
Zi-le asta alora care s-au trezit cu 80% din trafic disparut peste noapte
Google vorbeste numai tampenii in frunte cu Mat Cutts . Spunea cineva mai dus despre continut unic si revelent pentru user . Atunci explica-mi si mie te rog asta:
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=something&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=241bb2c526799030&hl=en
About 1,360,000,000 results (0.08 seconds)
cine e pe positia #1? Un site total GOL .
Spunea cineva : Seo is a game of backlinks
Pentru doritori va invit pe https://www.blackhatworld.com/