Ce zice CEO-ul Daimler despre viitor

E un articol vechi de câteva luni cu niște chestii atribuite tipului care conduce momentan Daimler Benz, dar nu găsesc nici o sursă serioasă în afară de LinkedIn, și aparent articolul nu conține ce a zis directorul Daimler.

Dar să vedem ce zice.

Software will disrupt most traditional industries in the next 5-10 years.

Nu cred. Oare aerul va face asta?

Uber is just a software tool, they don’t own any cars, and are now the biggest taxi company in the world

UBER e o gaură fără fund și, dacă nu pune in următorii 2 ani o mașină autonomă pe șosele, moare. Și va muri, pentru că șoferii abia se pot întreține cu ce câștigă. Inclusiv ăia cu mașini de lux.

Airbnb is now the biggest hotel company in the world, although they don’t own any properties.

La fel. E amuzant să faci asta până când ai nevoie de reparații și atunci vei realiza că, ups, nu prea faci bani și proprietatea se degradează mai puțin dacă nu stă nimeni în ea.

Artificial Intelligence: Computers become exponentially better in understanding the world. This year, a computer beat the best Go player in the world, 10 years earlier than expected.

OK.

In the US, young lawyers already don’t get jobs. Because of IBM Watson, you can get legal advice (so far for more or less basic stuff) within seconds, with 90% accuracy compared with 70% accuracy when done by humans.

Watson te poate reprezenta la procese? Exact.

So if you study law, stop immediately. There will be 90% less lawyers in the future, only specialists will remain.

Amuzant.

Watson already helps nurses diagnosing cancer, 4 times more accurate than human nurses. Facebook now has a pattern recognition software that can recognize faces better than humans. In 2030, computers will become more intelligent than humans.

Dacă eu te programez și te învăț chestii, e destul de puțin probabil să devii mai deștept ca mine. OK, înțeleg faza cu “va gândi singur”, doar că lucrurile nu sunt atât de simple. Oamenii devin mai inteligenți și mai deștepți de la secol la secol, practic putem introduce în roboți doar ce am învățat și cucerit și îl putem programa să gândească doar pe baza acestor cunoștințe.

Autonomous cars: In 2018 the first self driving cars will appear for the public. Around 2020, the complete industry will start to be disrupted. You don’t want to own a car anymore. You will call a car with your phone, it will show up at your location and drive you to your destination. You will not need to park it, you only pay for the driven distance and can be productive while driving. Our kids will never get a driver’s licence and will never own a car.

OK. Am nevoie de o mașină până la Viena azi și una la întoarcere peste 3 zile. Ce face mașina acolo? Lucrează local sau se întoarce acasă? Am nevoie de o mașină să merg la picnic la munte. Ce face mașina 4 ore la Poiana Brașov?

It will change the cities, because we will need 90-95% less cars for that. We can transform former parking spaces into parks. 1.2 million people die each year in car accidents worldwide. We now have one accident every 60,000 miles (100,000 km), with autonomous driving that will drop to one accident in 6 million miles (10 million km). That will save a million lives each year.

OK.

Most car companies will probably become bankrupt. Traditional car companies try the evolutionary approach and just build a better car, while tech companies (Tesla, Apple, Google) will do the revolutionary approach and build a computer on wheels.

Most? De ce nu toate. Din moment ce nu ne va mai păsa de mașini, ce contează cine le produce? Va fi o singură companie producătoare, cu 3-4 modele, ca Tesla sau vor fi 3 producători cu mașini diferite, dar la fel?

Many engineers from Volkswagen and Audi; are completely terrified of Tesla.

Lol.

Insurance companies will have massive trouble because without accidents, the insurance will become 100x cheaper. Their car insurance business model will disappear.

Mai sunt 20-30 de ani până atunci.

Real estate will change. Because if you can work while you commute, people will move further away to live in a more beautiful neighborhood.

Dormitoarele alea masive de pe lângă fabricile din China? Sau vom avea casa noastră, cu robotul care tunde iarba și bla bla? Cine va plăti pentru robot? Ce rost mai are să meargă copiii la școală dacă roboții oricum vor ști tot? Ce vor mai învăța?

Electric cars will become mainstream about 2020. Cities will be less noisy because all new cars will run on electricity. Electricity will become incredibly cheap and clean: Solar production has been on an exponential curve for 30 years, but you can now see the burgeoning impact.

Undeva, în Europa de Est, în 2025, doi oameni se vor certa pe un forum că electrica manuală e mai bună decât electrica automată.

Last year, more solar energy was installed worldwide than fossil. Energy companies are desperately trying to limit access to the grid to prevent competition from home solar installations, but that can’t last. Technology will take care of that strategy.

Probabil. Când le va ajunge cuțitul la os, vor cumpăra toate patentele și le vor da foc, cum au făcut în anii 90.

With cheap electricity comes cheap and abundant water. Desalination of salt water now only needs 2kWh per cubic meter (@ 0.25 cents). We don’t have scarce water in most places, we only have scarce drinking water. Imagine what will be possible if anyone can have as much clean water as he wants, for nearly no cost.

California are un buget de 14 catraliarde și are probleme cu apa.

Health: The Tricorder X price will be announced this year. There are companies who will build a medical device (called the „Tricorder” from Star Trek) that works with your phone, which takes your retina scan, your blood sample and you breath into it.

It then analyses 54 biomarkers that will identify nearly any disease. It will be cheap, so in a few years everyone on this planet will have access to world class medical analysis, nearly for free. Goodbye, medical establishment.

OK. Dar vom mai putea cumpăra cartele fără buletin?

3D printing: The price of the cheapest 3D printer came down from $18,000 to $400 within 10 years. In the same time, it became 100 times faster. All major shoe companies have already started 3D printing shoes.

OK.

At the end of this year, new smart phones will have 3D scanning possibilities. You can then 3D scan your feet and print your perfect shoe at home.

In China, they already 3D printed and built a complete 6-storey office building. By 2027, 10% of everything that’s being produced will be 3D printed.

Business opportunities: If you think of a niche you want to go in, ask yourself: „in the future, do you think we will have that?” and if the answer is yes, how can you make that happen sooner?

N-are nimeni de unde să știe ce va fi peste 20 de ani.

If it doesn’t work with your phone, forget the idea. And any idea designed for success in the 20th century is doomed to failure in the 21st century.

OK.

Work: 70-80% of jobs will disappear in the next 20 years. There will be a lot of new jobs, but it is not clear if there will be enough new jobs in such a small time.

Dap.

Agriculture: There will be a $100 agricultural robot in the future. Farmers in 3rd world countries can then become managers of their field instead of working all day on their fields.

În timpul ăsta, Deere interzice fermierilor care au cumpărat tractorul să umble la el. Sigur că da.

Aeroponics will need much less water. The first Petri dish produced veal, is now available and will be cheaper than cow produced veal in 2018. Right now, 30% of all agricultural surfaces is used for cows. Imagine if we don’t need that space anymore. There are several startups who will bring insect protein to the market shortly. It contains more protein than meat. It will be labelled as „alternative protein source” (because most people still reject the idea of eating insects).

Aici e mult de discutat, dar îmi place că oamenii care dau 150€ pe o friptură explică unele chestii pentru pulime.

There is an app called „moodies” which can already tell in which mood you’re in. By 2020 there will be apps that can tell by your facial expressions, if you are lying. Imagine a political debate where it’s being displayed when they’re telling the truth and when they’re not.

Ce politician o să aprobe așa ceva?

Bitcoin may even become the default reserve currency … Of the world!

Trolleală ieftină.

Longevity: Right now, the average life span increases by 3 months per year. Four years ago, the life span used to be 79 years, now it’s 80 years. The increase itself is increasing and by 2036, there will be more than one year increase per year. So we all might live for a long long time, probably way more than 100.

Făcând ce?

Education: The cheapest smart phones are already at $10 in Africa and Asia. By 2020, 70% of all humans will own a smart phone. That means, everyone has the same access to world class education.

Ca să facă ce cu educația asta?


OK. Undeva e o discrepanță în viitorul ăsta: roboții vor munci mai mult pentru noi, iar asta se traduce prin mai puțini bani pentru oameni, chiar și cu venitul minim de la stat, iar cu puțini bani nu poți cumpăra prea multe. Plus timpul liber, care, fiind neocupat, duce fie la sinucideri, fie la distrugeri și revoluții. Rasa inferioară, izvorâtă din oamenii care fie fac joburi de rahat, fie stau pe ajutoare sociale, va urî constant rasa superioară pe măsură ce va realiza că nu poate ajunge niciodată să acceadă acolo. Și, fără ambiția de a vrea să faci chestii, apar sinuciderile și stagnarea.

Nu sunt negativist sau căpos, sunt conștient că la un moment dat inclusiv ăia care se zbat în noroi vor fi trași la suprafață cumva, dar sunt destule lucruri care nu se leagă.

 

misha-cross

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

149 comentarii

  1. proprietatea se degradează mai puțin dacă nu stă nimeni în ea….

    Ce zici sefu?

    00
    • dacă ți se perindă 100 oameni în 365 nopți în apartament, ce zici, o să fie la fel de frumos?

    • zoso o cam dai in bara in unele chestii

      am o garsoniera in bucuresti, si o inchiriez prin airbnb de mai bine de un an. Casa nu s-a degradat, cei care s-au cazat nu i-au dat foc, nu au zgariat peretii, etc. Oamenii care mi-au trecut pragul s-au comportat civilizat, unii au facut si curatenie in garsoniera inainte sa plece. Pot spune ca a fost un incident cu o aplica in baie care a cazut si s-a spart si cu toate ca cel cazat s-a oferit sa o plateasca am refuzat. Si au mai fost mici maruntisuri dar deloc costisitoare.

      Dar dupa tine ar trebui sa las garsoniera goala ca se degradeaza mai putin …. OMG

      00
    • 365x100lei=36500lei. Consideram cheltuieli cu utilitati 10.000lei. De restul poti sa renovezi, poti sa schimbi mobila si poti sa ramai cu ceva semnificativ. Sau daca esti mai traditionalist, bagi un chirias ca mine, cauti o persoana ok, nu iti strica prin casa, iei 1000lei/luna, faci sau nu contract Anaf, eu am facut si tot raman cu 8-9000lei chiar si cu cheltuieli de amenajare, reamenajare.

      00
    • imi aduc aminte de tinerete….revelion ’98…doamne ce tineri si frumosi eram….a aparut o tipa noua in gasca…noi baieti finuti, liceeni, respectuosi…buni de pus la rana, ce mai….parintii tipei aveau o casuta pe undeva prin centru orasului, casuta mititica, goala de orice urma de mobila…proaspat renovata (ca d’aia scosesera mobila din ea); ne-a invitat la revelion la ea…ce mare lucru…si totusi…cine a re-renovat o casuta mica in primavara lui ’99?!?
      plm….dai peste 2-3 tampiti cum eram eu in tinerete si te pisi pe el de Airbnb cu tot cu ma-sa; plm, una e sa ai un contract cu unii si alta e sa mergi pe incredere

      00
    • mi-am lasat eu apartamentul gol juma de an. E neplacut cand te intorci.
      Dar, daca ai plin, non stop, parca ai bani de reparat, nu crezi? La 100lei/seara ar insemna cam 3000lei/luna. Pentru o garsoniera.
      Asta ca sa nu mai vorbim ca in general garsonierele/apartamentele date spre airbnb sunt mobilate mai saracacios, tocmai ca sa nu ai ce sa pierzi

      00
    • @Razvante, mai usor cu zerourile alea.

      00
  2. Cine dracu mai e si asta ???

    00
    • Unu zoso, se pare ca e mai deștept ca CEO’ul Daimler si 99% din popendulație doar ca nu la descoperit nimeni.

      00
  3. NOU
    #10

    Să ne răsculăm și să aruncăm cu saboții de lemn în circuitele cuantice ale roboților.

    00
  4. O fi acelasi „CEO”?
    https://www.worldhealth.net/news/predictions-technology-health/

    Incep (nu chiar, de altfel) sa cred ca niste armate de „socialisti online” fac tot posibilul ca lumea sa sustina non-munca si statu’ degeaba – pentru ca vor „munci robotii”, asa ca voi nu mai aveti de ce munci. Sau e doar un hoax. Sau alte rahaturi de acest gen…

    Cuiva cu nitel dram de creier in treaba aia de’l apara ca sa nu il ploua in gat ar trebui sa i se aprinda beculetele cand citeste astfel de ineptii. Pe de alta parte, tre’ hraniti si visatorii, nu?

    00
  5. Ala e rupt de realitate, asai cand castigi zeci de milioane pe an. Numa balarii spune. Ca peste un deceniu imprimanta 3D se va ieftini la 400$, dude acu e 400, si astea is moarte de 2 ani, nefolositoare.

    Masini autonome nu vedem in 2020, lucrez pt. Un model 2020 si e capabila de nimic, abia tine banda, cel mult merge singura incet in coloana

    00
    • La ce marca lucrezi ? Lada ?

      00
    • Plm masina mea „idoata” stie sa tina banda, ti-as recomanda sa schimbi angajatorul rapid.

      00
    • @alxzen
      Ai testat-o si pe niste serpentine sa vezi de tine banda? Si la urcare si la coborare?
      Sau iarna?
      Sau pe ploaie?
      Sau pe ninsoare?
      Sau prin intersectii, in oras?

      Intreb si eu…

      Sau „tine banda” aia e, de fapt: merge inainte pe autostrada si corecteaza cate putin in conditii ideale de lumina / vreme / etc?

      00
    • sefu, multe din conditiile alea dau gata soferi „profesionisti”.

      00
    • Indiferent – nu ar trebui sa „dea gata” un AI pentru ca AIul e mai bun ca un sofer. Nu?

      Plus ca ori e autonoma, ori nu… nu merge cu „autonoma doar daca e cald afara, soarele nu e acoperit de nori, ploua maxim 2 L/mp, ninge cu fulgi de maxim Z diametru” s.a.m.d. Presupun ca asta nu intelegeti tu sau altii care viseaza ca se vor conduce automobilele singure, peste tot, in 2-3 ani.

      Si ca o continuare: Google are peste 10 ani de dezvoltare, are doar o mica zona in care tot merge/face teste, in conditii relativ asemanatoare/controlate, are o caruta de date (inclusiv acumulate pe baza utilizatorilor de Android) si tot nu se bate cu pumnu’n piept ca va fi gata si ca o vor scoate rapid la lumina.

      Poate in vreo 5-10 ani, pe niste benzi speciale pe autostrada + ceva infrastructura ajutatoare vor circula ceva vehicule comerciale in mod autonom/semi-autonom si iarna si vara si toamna si pe ploaie. Dar in rest…

      00
    • Ca tine un pic banda nu se numeste autonom. Daca aluneci mai tare spre alra banda masina zice…”date dracu, te descurci tu”. Daca is dungile acoperite ce faci? Daca ploua? Daca masina alunwca pe zapada? Daca bate soarele direct in camera? Multe altele

      00
    • dacă ninge? :D

    • Alxzen, cand dungile dispar sau raza curbei e mai mare masina ce face? Tipa sa iei controlu, aia da autonomie

      00
    • Daca ninge, te descurci tu ca de aia ai volan. Cea mai avansata autonomie, comercial e traffic jam pilot de la audi scos anu asta. Restu marcilor urmeaza pana in 2022, fuecare cum poate. Nimic mai mult

      00
    • păi n-auzi că nu vom mai ști să conducem?

    • Prima masina care va da dovada de inteligenta (artificiala sau nu…) va fi aceea care semnalizeaza cand are intentia de a schimba directia de mers si isi schimba singura becurile arse la frana sau pozitii/faruri. :)
      Asa demonstreaza ca a constientizat ca nu e singura in trafic. Dupa asta vin toate celelalte…

      00
  6. „CEO-ul Daimler”…. faptul ca vinde masini de lux, e un fel de Nostradamus?
    Ce exact „expertiza” are in a comenta orice in afara de masini? Care e diferenta intre „CEO-ul Daimler” si „Nea Vasile, drojdier”, cand e vorba despre orice altceva in afara de masini?

    00
    • @Cristi…accesul la informatii de ultima generatie iti poate arata directia in care o ia lumea.
      CEO-ul Daimler traieste doar in aceasta lume, vede la ce se lucreaza acum, ce se cerceteaza si discuta cu oameni care acced in acea directie.
      Poate de asta stie in mare cam ce vorbeste.
      Si nimic din ce spune el acolo nu mi se pare imposibil de realizat…poate doar anii de tranzitie vor fi mai multi pentru zona noastra geografica. Sa nu uitam ca unii dintre occidentali deja conduc o masina ce poate fi complet autonoma, traiesc in case smart, au acces la medicina de ultima generatie…si exemplele pot contina.

      00
    • @Cristi Asa e cand traiesti in lumea ta mica si aflii ce se intampla in alte parti doar citind/uitandu-te la filmulete pe Youtube. Sunt sigur ca Nea Vasile, drojdier a participant la tot atatea conferinte in domeniul tehnologiei ca si CEO-ul Daimler.
      In lumea reala (nu in Romania) nu ajungi CEO daca nu ai o educatie si o experienta superioara.

      00
    • Nu stiu, nea vasile a fost al Davos?

      00
    • bogdanel, „CEO Daimler” e prins zilnic cu CEO-iala de-a lui, de Daimler. Ca de asta e CEO.
      Sa-mi explice un contabil, sau cu ce se mai ocupa CEO-ii, despre viitorul imprimantelor 3D, e fix, dar FIX cum as vorbi cu o tanti la coada la supermarket. E posibil ca aia sa fi avut timp sa citeasca, poate chiar are un cacacel de imprimanta acasa, cu care-si printeaza nimicuri.
      Cu ce credeti ca se ocupa un „CEO Daimler” incat sa aiba expertiza peste tot?
      Cata baza pui in discutia facuta la coada, despre imprimante 3D, atata poti pune si in ipotezele unuia de lucreaza la o fabrica de masini.
      Daca era vreun gagiu in cercetare, profesor universitar de tehnologie, alta ar fi fost discutia.
      Opinii despre viitorul in moda nu are?

      00
    • Cristi are dreptate. Faptul ca este CEO-ul unei mari companii arata ca a avut sau si-a construit relatii si se pricepe la corporate politics. Nu rezulta de nicaieri ca poate sa faca predictii.

      Individul isi face de fapt marketing, se gandeste la urmatorul job, probabil seful consiliului de administratie sau seful la alt concern pe salairu dublu. Si avand audienta profita din plin.

      00
    • Ceo habar nare ce se intampla. Subalternii ii arata niste functii frumos impachetate, vede un pic ca se misca ceva, pt. El gata, acu avem masini autonome. Are el informatii de ultim moment pe naiba. Toti inginerii din firmele astea au ca doar ei le creeaza

      00
  7. Mai degraba comentariile tale sunt lipsite de sens. Tot ce zice omul ala e fezabil.

    00
  8. „3D printing: The price of the cheapest 3D printer came down from $18,000 to $400 within 10 years. In the same time, it became 100 times faster. All major shoe companies have already started 3D printing shoes.”
    Asta e un cacat. 3D printing e „exotic”, si nu va inlocui niciodata productia de masa. Dati niste click-uri si vedeti de inseamna automatizare in productia de masa: se pisa pe orice cacat „3D printing”.
    Sa mori tu ca e mai simplu sa „printezi” talpi de papuci decat sa le injectezi in niste forme.
    Despre durabilitate nici nu mai vorbesc ca de, „CEO Daimler”, stie el mai bine. Eu cine sunt, un cacacios care comenteaza pe bloguri.
    Hai succes la „papuci printati”.

    00
    • „nu va inlocui niciodata productia in masa”. Sa mori tu, patroane, cum ai prevazut tu viitorul.

      00
    • Patroane, ce e mai simplu si mai ieftin, sa torni un polonic de spuma poliuretanica intr-o presa si s-o faci talpa de adidas in 5 secunde, sau sa o „printezi”? Cine puii mei va inventa computere care sa „printeze papuci” cu viteza cu care functioneaza un robot industrial?
      Nu trebuie sa prevad nici un viitor, se vede clar.

      00
    • Compara productia de masa cu „printatul” de cacaturi.
      Asta cu imprimante 3D sunt bune pentru copchii si pentru simulari de obiecte „ciudate” sau noi/nemaintalnite, in nici un caz pentru o productie de „orice” in/de masa.
      In afara de plastic de pistol, se mai printeaza si cu altceva? Despre ce vorbim?

      00
    • Hai bre Cristi, nu vezi padurea de copaci. Tu vorbesti de un proces de productie in masa, complet automatizat capabil sa produca jdemii de bucati pe ora. Omul vorbeste ca-ti faci tu la tine acasa o pereche. E o mare diferenta.

      Si oricum, tu vorbesti tot de un proces complet automatizat, unde singura interactiune a unui om e sa dea on dimineata.

      00
    • NOU
      #39

      @Cristi: din ce in ce mai multe componente de avioane se printeaza (de fapt se sinterizeaza selectiv) in loc sa treaca prin ciclul standard de productie. Si asta din 2 motive: nu e nevoie sa se produca in masa si productia aditiva permite forme geometrice care maximizeaza rezistenta si minimizeaza greutatea.
      Tu vorbesti acum de situatia in momentul asta (printarea 3d e scumpa si lenta) si te raportezi la un caz particular (productia in masa). Problema ta e ca tehnologia evolueaza (printarea 3d e scumpa dar mai ieftina decat acum cativa ani) iar cazul particular se bazeaza pe starea din momentul de fata a tehnologiei. Productia in masa scoate multe produse identice si ieftine, dar in acelasi timp implica niste compromisuri. Odata cu evolutia printarii 3d, compromisurile vor disparea chiar daca pretul per obiect va creste putin.

      00
    • Tu pleci de la principiul ca papucii or sa continuie sa se produca in masa, de companii producatoare de papuci. Dar de ce ai cumpara papuci produsi in masa atunci cand iti poti cumpara o sticluta de materie prima si sa iti printezi modelul pe care il vrei, perfect adaptat piciorului tau, la tine acasa? Ok, o sa dureze 30 de minute printarea, dar nu o sa iti printezi papuci in fiecare zi…

      00
  9. „Watson te poate reprezenta la procese? ”
    70% din treabă o reprezintă întâmpinări, contestații și scrisori de amenințare in State. De multe ori nu se ajunge la proces/avocat mulțumită lor și „small claims court”. Rămân cei 30% avocați de care va fi într-adevăr nevoie.
    În rest, cam ai dreptate.

    00
    • @DanielV asta e ca si cum ai spune ca masinile electrice vor avea mari probleme in Europa pentru ca reteaua e la 230V, nu la 120 ca-n state.
      plm, se poate adapta

      00
    • @DanielV: doar ca nu e chiar asa :)
      si principiile alea de drept se bazeaza pe niste hotarari care le interpreteaza.
      De exemplu in Ro, rar o sa vezi o hotarare de tribunal, sa zicem, care e contrara uneia de la Curtea de Apel, pe speta asemanatoare, bineinteles.

      Exact ce a zis @C, ca si cum ai zis ca nu pot incarca laptopul la priza din Marea Britanie ca are o gaura in plus :)

      00
    • Mai e o treaba, in SUA sistemul juridic se bazeaza pe precedent. Stii cazurile din trecut, ai rezolvarea si pentru cel din prezent. In Europa sistemul juridic se bazeaza pe principii de drept iar precedentul nu determina neaparat solutia unui caz din viitor.
      Altfel spus, Watson va avea mari probleme in Europa.

      00
    • Sunt multe cazuri pe spete similare, interpretate diferit de instante diferite in tara. CJ Valcea da un verdit diferit de CJ Cluj pe speta similara. Iar cazurile in care a doua curte da o decizie diferita de prima sunt destul de des intalnite (vorbesc din experienta). In plus, la Curtea Europeana de Justitie sunt cazuri de acum 10 ani cu verdict diferit fata de cele din prezent pentru ca, intre timp, principiile au fost ajustate pentru a tine cont de evolutia societatii / tehnologiei etc.

      00
  10. Îmi place că și tu ești fan electrocasnice Electrolux culoare inox.

    Uber e o gaură fără fund pentru că se extinde continuu, când vor intra în faza de cash cow și strâng șurubul la tarife și comisioane (eventual după ce competiția e eliminată) treaba o să fie altfel. De asta bagă bani în ei, cine bagă bani în ei … care este. Șoferii cu Loganele chele pe GPL și vechimea la limita admisibilă sunt cei cu adevărat profitabili pe Uber. Clienții UberX nu pot selecta mașinile, iar Selectul e folosit rar.

    La AirBnb e desigur o glumă ce spui tu acolo (să ții apartamentele goale că nu se strică). Proprietarii știu să facă un calcul simplu de rentabilitate, amortizare, reparații și tarifele sunt libere – fiecare cere cât vrea. Sigur că fac competiție neloială hotelurilor, dar asta e altă poveste.

    Watson nu te poate reprezenta la procese, dar un băiat căruia Watson îi șoptește în cască poate. Asta înseamnă că toată armata de avocați în devenire, stagiari, analiști, plimbători de hârtii va fi decimată. Rămân activi avocații care intră fizic în tribunal cu clienții, și cu Watson în spate le crește capacitatea de a duce mai multe dosare în paralel.

    Computerele pot deveni mai inteligente decât oamenii în primul rând ca și „capacitate de procesare”. În timp ce tehnologia se dezvoltă, creierul uman nu crește ca număr de neuroni sau conexiuni. Ne place să ne credem superiori, la fel se credea și urangutanul acum niște ani buni, la urma urmei omul putea doar să învețe ce vede la urangutan, n-avea cum să devină mai inteligent. Pur și simplu n-avea cum.

    00
    • ești destul de deștept sa știi că uber e pe pierdere pentru că plătește din buzunar șoferilor, pentru că „e pe extindere”. ok, când nu va mai fi, șoferii vor trebui să trăiască din tariful rezultat, care va fi mai mic, deși ei nu pot trăi ca lumea din salariul de acum.

    • Când nu va mai fi subvenționat tariful pe km va fi mai mare, iar clienții finali vor plăti atât profitul Uber cât și salariul „de taximetrist” al șoferilor. Nici ei nu sunt proști să meargă în pierdere după ce sugrumă competiția. Șoferii nu vor avea de ales. După cum nici azi taximetriștii nu au de ales.

      00
    • Airbnb face competitie neloiala hotelurilor? Maxim creste preturile chiriilor in orasele des vizitate de turisti. Cat despre Uber, nu-s sigur ca o sa moara dar pe zi ce trece sunt cu mai putin relevanti avand cat mai putin de oferit fata de competitie, ei trag pentru monopol pentru a-si putea omora competitia din fasa din pacate pare ca nu prea le iese.

      00
    • ref. AirBnB: nu au inspecții/controale, nu-și bat capul cu licențe de turism, clasificare hotelieră, și cred că oleacă de evaziune se întâmplă pe-acolo, cel puțin prin țările cu apa mai rece „acolo-șea”.
      ref. Uber: să nu judecăm un business global după ce vedem in București. Noi suntem prea mici, dacă se retrag mâine de aici nici măcar un articol în gazeta de perete a întreprinderii nu primim.

      00
    • ba aici m-a dovedit un comentator, e clar ca nu poti oferi cazare de calitate daca nu ai „licenta de turism”, ce pana mea!

      Oare prin Airbnb platesti taxa de statiune?

      00
    • Aia nu-i competitie neloiala e evaziune fiscala dar probabil de partea proprietarilor, nu stiu cum e acum dar statele ar trebui sa-si ia banii de la firmele astea de tech care fac profit in tara lor, spre exemplu n-as lua mereu airbnb pentru ca in majoritatea cazurilor nu ofera aceleasi servicii ca un hotel. Cat despre uber poate oricand un cartel de miliardari sa arunce cu bani intr-o idee asta nu face ideea neaparat business global sau business global sustenabil, uber cam asta face si a facut, cumparam tot facem aproape de toate sa parem mari si tari iar altii fac fix acelasi lucru cu mai putini bani, prevad un amazon care se pisa pe uber in 5-7 ani dar poate gresesc. La fel si airbnb e monopol dar cine stie, in 5-7 ani poate inchiriem de pe shopify sau alt loc.

      00
    • airbnb e mișto până dai de belea, după aia plângi că voiai protecție de la stat fără să plătești taxa de stațiune :D

    • Eu nu zic ca AirBnB „e rău” sau ceva, doar am subliniat niște diferențe. Mă consider un consumator informat și când aleg AirBnB sau hotel o fac în cunoștință de cauză. Atât.

      00
    • @adrian

      atunci tot rantul tau despre ei este irelevant. Evaziunea o pot face bine mersi si fara Airbnb, asa cum iti poate spune orice posesor de pensiune din Valea Prahovei, domeniul e predispus la asa ceva.

      Restul de taxe, verificari, si accize sunt niste cacaturi care nu au nimic de-a face cu calitatea serviciului primit de tine. Inclusiv clasificarea hoteliera. Ba ce ne-am face fara sistemul de stele si margarete.

      Uber e un subiect prea polarizant si s-a batut moneda incat a devenit obositor, are dreptate zoso ca daca taie robinetul cu bani pe sitemul actual se duc pe pendula. Dar nu cred ca domnul bricoleur in chief vede mai in perspectiva ca Kalanick, asa si facebook era an de an viitorul myspace.

      00
    • corect spus, sa nu judecam Uber dupa ce vedem in Bucuresti. Am mers cu Uber la greu aici in SUA si soferii fac asta nu ca sa isi castige existenta, ci pentru a face niste bani in plus. Multi fac Uber in weekend, sau cand au timp liber, pentru un 2-300 de parai net pe saptamana, cu care isi platesc eventual rata la masina. Dar nici unul nu mi-a zis ca Uber e principala sursa de venit, din care isi castiga existenta. Ultima data am mers cu un profesor de liceu, care fiind in vacanta avea timp de ubareala, si zicea ca in restul anului face doar sambata seara.

      00
    • Baiatul caruia ii sopteste Watson in casca trebuie sa inteleaga ce i se sopteste si cum se aplica la situatia lui. Si nu iese cu „skill-ul” asta din facultate.
      E nevoie de partea de grunt work ca sa ajungi bun; nu toti cei care fac grunt work se dezvolta. Banuiesc ca Watson inlocuieste functia de „paralegal”, nu avocatii incepatori.

      00
    • eu nu stiu daca voi vorbiti de taximetristul trecut la uber ca o chestie teoretica, sau daca chiar il intalniti atat de des in realitate.

      Umblu rar cu sofer for hire, da in general dau fix de tipul care se plimba cateva ore la cateva zile pt care niste timp si vrea sa faca niste bani, dintre cunoscuti fac asta fix din acelasi motiv.

      In cercul meu mic de interactiune nu am gasit omul care si-a propus sa traiasca din asta, nu neg ca sunt, nu stiu cati sunt, sau daca sunt asa multi.

      00
    • Strategia asta a UBER e prostie imensă, şi ei ştiu asta.

      Dacă să zicem că totul e ideal, şi le iese 100%, ei ajung unicii pe piaţă, da?
      Urmează să ridice preţurile ca să fie sustenabil, nu?

      Corect. Acuma dintr-o dată va fi un val de oameni care se vor plânge, şi din nou, vor apărea alte aplicaţii.

      Fără maşina care se conduce singură…aplicaţia uber poate fi clonată de oricine în câteva zile şi să obţină o variantă mai ieftină.

      Nu este nimic în tehnologia UBER ce să fie greu de reprodus. Asta e mega-problema uber. Că are e pur şi simplu un commodity. Au greşit ceva, mai sunt 100 de aplicaţii gata să le ia locul.

      Pe deasupra, „taximetriştii” pot avea 5 aplicaţii deschise că nu-i doare telefonul. Iar clienţii la fel, pot avea 5 aplicaţii deschise, şi comandă de pe aplicaţia care ajunge mai repede sau care e mai ieftină la transport şi gata.

      00
  11. NOU
    #60

    roboate sexuale e noul business, numa zic.

    00
  12. i want my 30 seconds back

    00
  13. Eu tot văd o dată la câteva luni articole panicarde: „oh, nu, 80% din joburi vor fi istorie!”. Ghici ce? În ultimii două sute de ani au apărut și au dispărut de cinci ori mai multe job-uri decât cele ce vor fi eliminate în următorii douăzeci de ani! Cu toate astea nu a crescut numărul oamenilor care nu mai muncesc – dimpotrivă chiar.

    Dispar 80% din joburi? Perfect, vor fi altele noi ce nu pot fi automatizate. Dispar și alea? Ne apucăm cu toții de bricolaj!

    –-

    Și articolul original: https://www.linkedin.com/pulse/must-read-article-how-our-lives-change-dramatically-20-delahunty

    00
    • Dispar joburile existente, apar în alte domenii. După o anumită vârstă recalificarea profesionala nu mai e atât de ușor de făcut. Uită-te la noi cum 80% sunt practic analfabeți în lucrul cu calculatorul.

      00
    • Momentan au aparut sute de mii de joburi de programator. Doar ca pentru a lua jobul ala trebuie sa treci de un interviu cu cineva care nu a inceput sa programeze luna trecuta. Deci reconversia din sculer-matriter in programator nu e chiar banala. De-aia e criza de programatori (buni).
      Daca peste 20 de ani piata muncii va impune tuturor sa stie sa rezolve ecuatiile care descriu reintrarea in atmosfera a rachetelor, ce procent de oameni crezi ca va putea face un astfel de job?

      00
  14. De VR porn n-a zis nimic?

    00
  15. e genul de predicție nițel catastrofică, la modă tot timpul. mă îndoiesc că va fi 10% din ce e enumerat pe acolo. oricum, factual, niciuna din previziunile din 1990 nu promiteau dezvoltarea pc-urilor, a netului sau a telecomunicațiilor mobile în forma în care s-a întâmplat, și nici transformarea chinei în cel mai mare manufacturier din lume, de exemplu. iar asta s-a întâmplat cu fiecare previziune din istorie. asta mă face să cred că viitorul va fi, în cea mai mare parte, cu totul altfel decât cum spunea nenea ăsta care, să fim serioși, nu are nicio competență – dacă există vreuna – pe futurologie.

    00
  16. În materie de mașini electrice, 2018 va fi anul de inflexiune. Dacă Tesla va reuși să fabrice Model 3 așa cum și-a propus, multe se vor schimba în piața auto.

    00
  17. NOU
    #70

    La proces nu te reprezinta Watson, te reprezinti singur si citesti de pe niste foi pe care ti le-a dat Watson.

    00
    • Si cand judecatorul are o intrebare/o obiectie/o observatie etc. care nu e in „foile pe care ti le-a dat Watson” ai belit-o …

      00
  18. La faza cu cancerele a cam nimerit-o. Incarci tone, jdemii de eco analize rmn ct etc si calculatorul va spune cu precizie de 99% daca ai sau esti pe aproape. https://www.bbc.com/news/health-38717928 Avocatii sunt cam ca notarii, pe cale de disparitie, raman 10% pe chestii mari, iar energia o sa fie furnizata de Fabricile de Absolut. Mai departe nu va spun

    00
    • ok. ce faci cu copilul din burtă dacă el a fost detectat ca având 25% șanse să facă cancer? îl omori dinainte? dar la 50%? cine decide, tu sau robotul? mai vrei să încerci să faci încă unul după asta?

    • Se elimină gena defectă cu CRISPR – DNA viral fabricat la comandă.

      00
    • și dacă tot suntem acolo, să îi facem sânii mai mari și fundul mai apetisant? sau o lăsăm așa? cine decide?

    • Ramane la latitudinea parintilor. Un avort este o crima? Are dreptul la viata chiar daca ar fi leguma? Ce este astazi etic si moral maine poate fi depasit desuet sau dracu mai stie cum. Sau poate ajungem in epoca de piatra dupa o explozie solara si toate discutiile nu mai au rost si bricolajul va fi o indeletnicire utila

      00
    • de ce să decidă părinții? mi se pare normal ca, din moment ce statul plătește să stai acasă și să muncească roboții, să decidă statul. și cine e statul până la urmă? proprietarul de roboți. are el nevoie de mai mulți oameni?

  19. „Dacă eu te programez și te învăț chestii, e destul de puțin probabil să devii mai deștept ca mine.”
    Bullshit, din mai multe motive.
    1. Sa luam un exemplu simplu si la indemana: inmultirea a doua numere de 17 cifre fiecare. Daca un calculator rezolva problema in 3 microsecunde iar tie cu foaie si creion iti ia 15 minute, care e mai „destept”? Si care e probabilitatea ca tu sa fi gresit ceva pe la a 14-a cifra? Calculatorul nu oboseste.
    2. Calculatorul nu „invata” neaparat de la un singur om. Poti sa-l indopi de ex. cu toate informatiile existente in lume despre un anumit domeniu, mult peste capacitatea de stocare a unui creier uman. Si cand vine momentul unei decizii pe baza acestor informatii, ghici cine e mai „destept”?
    3. Nu mai intru in discutia cu inteligenta artificiala, retele neuronale etc. Dar ideea este ca poti „invata” calculatorul sa invete singur.
    Sigur ca avantajele calculatorului (viteza, capacitatea de stocare a informatiilor etc.) nu il fac neaparat mai „destept” decat un om per total, dar pe anumite domenii punctuale calculatorul bate la fund cam tot ce poate omul. Sunt si domenii unde nu cred ca un calculator va atinge vreodata performantele unui om, dar in timp, cine stie…
    4. Daca eu il invat pe un alt om cum sa faca o chestie, nu vad de ce n-ar putea la un moment dat s-o faca mai bine decat mine. La un calculator, care nu oboseste, calculeaza de milioane de ori mai repede decat mine si are la dispozitie practic toate informatiile din domeniu, cu atat mai mult.

    00
    • stai un pic. eu inteleg ce zici tu, tu n-ai inteles ce zic eu. computerul poate deveni mai deștept decât toți oamenii, pentru că a acumulat de la toți tot ce știu. dar oamenii de acum 10 ani nu știau ce știm noi acum. aia de acum 100 de ani nici atât. înțelegi ce zic?

    • Tot aici cred și eu că nu ai dreptate, Vali. Dacă robotul e în stare să învețe singur ceva, o poate face clar mai repede, dar poate și altfel decât o fac oamenii.
      E un exemplu pe net ( https://www.youtube.com/watch?v=gn4nRCC9TwQ&feature=youtu.be ) cu învățatul deplasării fără ajutor care te-ar pune pe gânduri.

      Oricum, concluzia ta finală e destul de corectă. Mă tem ca răspunsul să nu fie WW3.

      00
    • Legat de AI, citisem undeva ca s-a creat acum cativa ani un program care reusea sa compuna muzica. Muzica creata era corecta dpdv al regulilor muzicale, dar nu transmitea nici o emotie, niciuna din melodiile compuse nu aveau sanse sa devina „hit”. Idea e ca oricata informatie si algoritmi ai indopa intr-un calculator, nu-l vei putea face niciodata creativ, el va propune pentru rezolvarea unei probleme tot solutii care au fost gandite de niste oameni. Cel mult, el poate alege solutia optima dintr-o multitudine de solutii, dar nu poate „gandi” o solutie singur. Mai concret, chiar daca rezolva o problema complexa si ofera solutia optima, el nu va putea dezvolta singur un algoritm nou de rezolvare a problemei.

      Si nu exista cineva sau „ceva” care sa aiba la dispozitie „toate” informatiile dintr-un domeniu oarecare. Si vorbesc din experienta in constructii, unde se descopera constant si de mii de ani materiale, scule si procedee noi si s-ar putea sa ai surpriza ca un anume material ultra-mega-special, care si-a dovedit eficienta in 99% din cazuri sa fie intr-un caz particular anume mai prost calitativ decat batranul mortar cu ciment si var. Si aici intervine omul, pentru ca un calculator nu va stii niciodata sa imi spuna de ce pica tencuiala de pe perete.

      00
  20. ” Oamenii devin mai inteligenți și mai deștepți de la secol la secol ”
    Corect ar fi – unii oameni… din ce in ce mai putini…

    Restul se prostesc de la secol la secol…

    Astfel ca afirmatia corecta ar fi – Computerele vor fi in 2030 mai inteligente decat majoritatea oamenilor . Majoritatea covarsitoare as adaoga eu avand in vedere ca prostia creste exponential cu o rata mai mare decat dezvoltarea inteligentei artificiale :)

    00
    • Cei mai prosti 10% din oamenii de pana in 30 de ani de acum sunt in medie mai destepti decat cei mai prosti 80% din anul 1900. Ce spui tu e o tampenie pe care am auzit-o de la multi, cum ca oamenii sunt din ce in ce mai prosti sau din ce in ce mai saraci.

      00
  21. In alta ordine de idei, Mercedes a renuntat la participarea in DTM (campionatul de turisme german) si a anuntat ca va intra in Formula E (campionatul de monoposturi electricte) https://www.autosport.com/dtm/news/130904/mercedes-to-quit-dtm-confirms-formula-e-team.

    00
  22. Cryptocurrency nu e currency dar imi place cum se pisa pe ei unii. Sa vezi cum se sifoneaza bani in educatie cu elearning :)) adobe a mirosit si a scos un fel de flash mai noi numitvcaptivate, iarasi se sifoneaza bani la greu prin africa, hai sa educam bananele, nu suntem in stare sa aducem o tara de lumea a3a ca romania la nivel de lumea a2A dar sigur educam niste africani care se omoara pentru o poseta sau islamisti care nu renunta la allah sau suedeji care nu renunta la salam. Ai drepate, majoritatea sta pe pendula si progresul posibil il vom vedea abia peste 20-30 de ani asta si pentru ca mogulii vor vrea in continuare sa fie moguli nu sa imparta cu restul.

    00
  23. La fiecare 5 ani apare cate o parere din asta „peste 5-10 ani sa vedeti ce o sa fie, se rastoarna caruta” de la cate un destept din asta, care crede ca daca este/a fost CEO/Bula bascula a devenit Nostradamus. Nu prea multe din ele s-au adeverit la scara la care se credea.
    De roboti se spunea prin anii 80-90 ca o sa lase someri 85% din oameni pana in anii 2000-2005. Sigur ca s-a intamplat.
    La fel si cu AI , deeplearning, care vezi doamne o sa lase fara joburi 99% din oameni. Nu e asa simplu, exista deja exemple de companii de fast stock trading care au bagat algoritmi din astia sa faca tranzactii rapide si li s-a dus in cap profitul, semn ca limitele practice de aplicabilitate sunt altele decat viseaza 2 CEO la betie.
    E enervant ca odata cu explozia articolelor din presa share-uite pe facebook/linkedin, tot felul de destepti simt nevoia sa isi dea si ei cu parerea si sa prezica draci si laci de dragul stirilor si al panicarii cui crede.

    00
  24. „Bitcoin may even become the default reserve currency … Of the world!”

    Blockchain poate sustine platile facute si in alte lumi in viitor.. vei putea plati pe Luna sau pe Marte cu Bitcoin :)

    00
    • Pe Luna da. Pe Marte nu.
      Nu poate fara quantum entanglement. Nu e proiectat sa funtioneze pe latente asa mari.

      00
    • Daca o sa devina reserve currency of the world, nu o sa mai avem cursa inarmarilor nucleare, ci cursa inarmarilor de super-computere, cu amenintari de genul ‘nu ne suparati ca dam drumul la procesoare si pa-pa bitcoin’

      00
    • Boss, nu inteleg care e trolleala cu BitCoin? :)
      Nu e asta moneda viitorului trecut?

      00
  25. Sper că nu-și imaginează careva că CEO-ul Mercedes și-ar permite vreodată să declare asemenea chestii.

    00
  26. e ca in bancul cu nu era mercedes era bicicleta si nu i s-a dat i s-a luat.
    Autorul nu e CEO Daimler ; e CEO sprachenlernen24.de o firma cu 40 de angajati care vinde cursuri de invatare rapida a limbilor straine pentru nemti.
    uite aici articolul original
    https://forums.tesla.com/forum/forums/authors-look-future

    00
    • Fain filmul, dar parca ai fi bunica-miu. Fiecare generatie zice despre generatia care urmeaza ca e mult mai slaba decat ei, cu toate astea omenirea avanseaza de mii de ani si media inteligentei creste de la an la an.

      00
  27. „OK. Am nevoie de o mașină până la Viena azi și una la întoarcere peste 3 zile. Ce face mașina acolo? Lucrează local sau se întoarce acasă? Am nevoie de o mașină să merg la picnic la munte. Ce face mașina 4 ore la Poiana Brașov?”

    Ce Gica-contra esti la faza asta.
    De ce ai crede ca te intorci cu aceeasi masina?

    00
    • pentru că mașina inițială ar merge 2000km goală sau ar avea nevoie de ceva computing ca să aibă lucrări pe drum. cealaltă mașină la fel.
      gândește-te la excursii la ski. vin 1000 mașini, aduc 4.000 turiști. ce fac mașinile alea intre timp?

    • Zoso, de ce nu ar putea masina sa ramana in Viena si sa execute job-uri acolo? Probabil, o companie care ar detine astfel de masini si ti-ar permite sa te duci cu ea pana in Viena ar fi una internationala si nu ar fi obligatoriu ca masina sa activeze doar pe teritoriul unei tari. Bine, asta ar presupune o schimbare si la nivel de legi, mai ales la perioada in care o masina are voie sa circule pe teritoriul unei tari fara sa fie inmatriculata. Fara sa ma arunc, nu vad de ce in viitor nu se va realiza on inmatriculare la nivel de Uniunea Europeana direct.

      00
    • „pentru că mașina inițială ar merge 2000km goală”

      Tu crezi ca taxi-ul pe care il iei din militari pana la bariera la unirii se intoarce inapoi in militari? gol ?

      Imagineaza-ti sistemul de taxiuri din bucuresti extrapolat la nivel de intreaga europa. Apoi elimina soferul si obtii ce a zis gigel ala

      00
    • Imagineaza-ti un event de 3 zile in Viena la care vor sa participe 100000 de oameni din alt oras decat Viena.
      Se pot face niste car-sharing dar tot ajungi cu surplus de 10000 de masini in Viena si o lipsa de masini in alta parte. Cumva situatia trebuie reechilibrata – ori introduci mai multe masini din timp in zonele cu masini lipsa si maresti capacitatile de parcare din Viena ori muti masinile inapoi. Mutarile pot fi optimizate in timp. O masina din Viena se muta in Budapesta alta din Budapesta pana in Arad etc pana ajungi la Brasov.:) Dar tot ai tot drumul de facut. De fapt si Brasov – Viena il poti face cu mai multe masini dar situatia nu se schimba. Shiftarile de resurse trebuiesc refacute.
      PS: Si in micro universul taxiurilor se mai muta la 2 – 3 statii distanta ca sa echilibreze situatia.
      PS2: Candva am cautat sa inchiriez in Europa spalata intr-un oras si sa las masina in alt oras la 200km. Diferenta de pret daca lasam masina de unde o luam fata de unde vroiam s-o las m-a convins sa renunt.

      00
    • NOU
      #103

      Dac-as fi eu manageru’ Daimler as pune masina aia sa te duca pana la Hyperloop-ul RATB de sub podul Basarab si de acolo toti la gramada spre Viena, cu schimbare in Timisoara si Budapesta.

      Cum zice si bricoleru, n-are sens sa plimbi o masina mii de kilometri, oboseste robotu’, transportul public in masa e mai smecher.

      00
    • zoso, aici nu prea e asa.

      Mai intai, da, flacaul asta (nu stiu daca e sau nu ceo daimler) exagereaza rau in multe locuri sau are asteptari nerealiste.

      Dar aici insa nu e departe. Mai intai, nu e vorba despre tine. Adica despre condusul „casnic”. Acolo clar suntem departe de asa ceva, modelele de utilizare sunt prea complicate.

      E vorba de transportul comercial. Am citit un articol destul de bine argumentat in care un american vorbea despre soferii de camioane din state. E de departe meseria cea mai raspandita in state pentru barbati, sunt 3 milioane de soferi. Cand camionul ala o sa poata sa mearga singur si sigur pe un traseu bine stabilit, o sa fie cam nasol pentru alea 3 milioane de soferi.

      00
  28. Tomita necredinciosul.
    Hai pa, trebuie sa fug ca am intalnire cu o robotita si sa pun la incarcat jetpackul.

    00
  29. Repejor la faza cu avocatii, man has a point. Cati avocati intra in sala de judecata, cati absolventi de drept devin avocati?

    Consilierii juridici dispar, 90% dintr-o „legal team sunt sanse sa dispara”

    Same cu consultantii, financial advisors, si alti agarici.

    00
  30. „Dacă eu te programez și te învăț chestii, e destul de puțin probabil să devii mai deștept ca mine. OK, înțeleg faza cu “va gândi singur”, doar că lucrurile nu sunt atât de simple. Oamenii devin mai inteligenți și mai deștepți de la secol la secol, practic putem introduce în roboți doar ce am învățat și cucerit și îl putem programa să gândească doar pe baza acestor cunoștințe. ”

    Asta nu e adevarat, exact acolo e cheia.

    00
  31. Jumătate din ideile ăluia, bune sau proaste, le-ai „combătut” cu „dap” sau „ok”. Chiar nu înțeleg cum prostul ăla a reușit să îți ia jobul de manager la DAIMLER care ți se cuvenea :))

    00
  32. „Dacă eu te programez și te învăț chestii, e destul de puțin probabil să devii mai deștept ca mine.”

    Doar că nu e așa. IBM Watson învață de la 50,000 de medici. Oricât de bun ai fi, experiențele a 50,000 de medici se adună. La fel și-n cazul avocaților etc.

    00
    • si cine vrei sa te opereze? sa te stearga la popou [cand nu poti]? si sa te bata pe umar si sa ti spuna ca esti OH [ ocin harasho]

      00
  33. Comentariile lui sunt tipice pentru pentru optimismul din 2012 cand UBER strangea miliarde si vindea ideea ca poate inlocui toate masinile dintr-un oras. O mare parte din chestiile pe care le zice el se vor intampla, dar:
    1. se vor petrece undeva in urmatorii 50 – 100 de ani (ex: desalinizarea, energia ieftina)
    2. schimbarea nu va fi totala (nu va disparea masina personala, ci se vor inmulti taxiurile/ridesharing apps). Nu vom inlocui euro cu bitcoin ci vor coexista, nu vom printa totul 3D, ci vom cumpara majoritatea chestiilor de la magazin etc.
    3. Costuri cu productia foarte mici nu inseamna automat si venituri mici. Orice software are un cost marginal zero dupa ce softul a creat, dar asta nu inseamna ca firma care l-a produs isi va duce pretul la zero. Pe acelasi model energia ieftina nu inseamna si pret de vanzare mic.

    In alta ordine de idei, recomand seria de nuvele SF „Culture” a lui Iain Banks, care descriu un viitor in care majoritatea chestiilor de mai chiar au loc.

    00
    • Păi și cu asta ii batem noi pe roboti, că încă putem culege cucumberi mai bine ca ei? Aia or să conducă avioanele și mașinile, aia fac predicții bursiere și operează pe creier sau dau diagnostice, noi facem murături mai aromate?
      Rezistența e a lui Futilă, vom fi asimilați, transformați și înglobați oricât credem noi că suntem indispensabili. Știi cum e, cimitirele sunt pline de oameni indispensabili. Ceea ce diferențiază oamenii de mașini este in acest moment doar fantezia, posibilitatea de a inventa – un banc, un cântec, o mașina, în rest ne bat mașinile la aproape orice. Nasol că, între oameni, creativii sunt un procent subunitar, restul repetam robotic niște cunoștințe sau aptitudini învățate și un pospai de experiență. Când or să vină aia cu rezistență infinită de muncă, cunoștințe a milioane de oameni disponibile instant, putere și dexteritate superioare, or să fie câțiva geniali care vor mai inventa chestii, ceva mecanici asistenți pt roboti și cohorte de someri care vor fi extrem de ușor de înlocuit de roboți.

      00
  34. Daca acel calculator era destept il numeau aia de la IMB Sherlock Holmes, nu Watson … Oricum cand ma uitam la House cum luau aia simptomele si rezultatele analizelor si apoi isi strofocau creierele sa vada ce boala s-ar potrivi cu ele (bine macar ca a fost un caz de Lupus o data ca de fiecare data Lupus, Lupus), chiar ma gandeam ca puteau si ei folosi un calculator, baga datele si ala zice boala x cu 75%, y cu 60%, mai raspunde la niste intrebari sa crestem certitudinea, etc.

    00
  35. eu zic sa te rezumi la bricolaj si chestii cu romanica….

    00
  36. Sa zicem ca dispar 80% din joburi si robotii produc ieftin si mult. Cine dracu cumpara ?

    00
    • ce vrei tu să intrebi e „cine va mai avea nevoie de 30 tipuri de adidași și 20 tipuri de tricouri”.

  37. Mai bine sa fie bine decât sa fie rău!

    00
  38. Maaan, am citit toate astea în seria de mailuri pe care mi le trimite maică-mea cu ppt-uri , cu beneficiile usturoiului and all… Nu cred că cineva de la Daimler a scăpat câteva bazaconii de genul ăstora. Punctual. California încă nu și-a pus mintea să rezolve problema cu apa. E mai simplu să aștepți El Nino! Cica anu ăsta e mai ok.

    00
  39. Autonomous cars : de abia astept sa vad piratii autostrazilor. Masinile de marfa, ca asta se va automatiza prima data, vor merge singure dar cu om de paza pe scaunul din dreapta. Uite asa dispare jobul de sofer si apare alt job de viitor.

    00
  40. eu zic ca are dreptate, dar metoritii de obicei reseteaza societatea… :D

    00
  41. Astept urmatorul articol in care ii arati cu degetu pe unu-altu care a dat sursa eronat.
    Pana atunci: Into the future
    By Udo Gollub at Messe Berlin, Germany
    https://www.facebook.com/udo.gollub/posts/10207978845381135

    00
  42. Eu daca aveam oarece acțiuni la ăștia i-as fi scris așa: bai pulbere d’aia te plătim noi cu milioane sa faci te vizionarul pe net. Pai pune mâna ma fmm de agarici si creste profitul companiei cu min 10% pe an daca esti așa deștept.

    00
  43. NOU
    #129

    Bai, dar ceva retrospectiva ca sa vedem cate din profetiile trecute s-au adeverit?

    Numai aia cu „trecerea de la economia bazata pe productie la economia bazata pe servicii” ar ocupa vreo 3 zile, cat de pe langa a fost.

    Toata lumea s-a aruncat in cap ca asta e viitorul, numai Germania a dat din umeri si si-a pastrat productia in tara.

    Dupa multe spume ca Germania merge spre autodistrugere si ca nu intelege noul model, a rezultat ca aparent, serviciile ofera mai putine locuri de munca decat productia. Si poti tine muncitori bine platiti intr-o tara dezvoltata, daca produci chestii mai de sofisticate si de incredere. Ce chestie.

    Putem avea si un pic de spirit critic pe aici? sau ne aruncam in cap dupa urmatoarea momeala, ca e mai noua?

    00
  44. Pe mine nu ma intereseaza UBER, AIRBNB, imprimante sau mai stiu eu ce. Medicina sa ajunga cat mai departe…restul is doar mofturi.

    00
  45. Se vede ca nu l-ai citit pe A. Toffler.

    00
  46. Tradu si tu ce zice ala ca nu stie toata lumea franceza.

    00
  47. Vali e circumspect si bine face. Asta, dacă nu cumva faci vreun experiment cu cititorii :)
    Totuși, si-a pus vreunul din voi problema că poate acel interviu este fake? Un asemenea interviu cu Dieter Zetsche ar fi fost mina de aur pentru marii publisheri. Și totuși nu exista surse. Doi, omul nu spune nimic despre compania sa. Trei: își dă cu părerea despre toate domeniile, inclusiv despre concurenta. Câți CEO de talia lui ați văzut să facă asta?
    Am sa las asta aici. Un mic test pentru fake news: http://factitious.augamestudio.com/#/

    00
  48. Dieter Zetsche e CEO Daimler din 2006.
    Daca domnul CEO stie ca „Electric cars will become mainstream about 2020: de ce nu sunt mai activi pe domeniul asta? nici dracu nu a auzit de Mercedes B Class dar de BMw I3, Nisan Leaf, Bolt si Tesla Model 3 a auzit mai multa lume.
    Gluma proasta: cu masina electrica mergi la mecanic sau la electrician?
    Masinile electrice au mai putine componente deci mentenanta mai putina si mai putine piese de schimbat.
    De ce industria hoteliera nu copiaza Airbnb ? sa ai access la toate hotelurile? kayak, trivago si altii care se lupta sa ciupeasca ceva de acolo cred ca vor prin zona si pe viitor.
    Am folosit Airbnb si am nimerit in locuri super ok, dar am inchiriat pe 3 saptamani si am stat doar 2 dar nu ai avut cu cine sa vorbesti sa platesti doar pentru 2 saptamani cum era la hotel. Airbnb creste chiriile in orasele turistice ca proprietarii prefera short term in locul celor long term.
    „Many engineers from Volkswagen and Audi; are completely terrified of Tesla.” Tesla a mers dupa oamenii cu bani pe cand ceilalti producatori de masini electrice au mers dupa cei multi si cu bani mai putini. Sunt multe exemple de masini care au fost modificate sa fie electrice de oameni la ei in garaj White Zombie is a 1972 Datsun 1200 .
    Central California traieste doar din agricultura si ar avea nevoie de robotii aia doar ca nu exista robotii de care vorbeste CEO-ul.
    „Desalination of salt water now only needs 2kWh per cubic meter (@ 0.25 cents)” de fapt costa aproape 2$/metru cub. Pana una alta e mult mai ieftin sa reciclezi apa ca doar multe orase din state au apa reciclata la robinet. A plouat in California de a data apa din baraje pe afara si au fost inundatii.

    00
  49. „OK. Am nevoie de o mașină până la Viena azi și una la întoarcere peste 3 zile. Ce face mașina acolo? Lucrează local sau se întoarce acasă? Am nevoie de o mașină să merg la picnic la munte. Ce face mașina 4 ore la Poiana Brașov?”

    Se numeste algoritmica. Gandeste-te ca ai 10 mil de resurse (masini). Tu faci un request pt resursa respectiva, AI va face astfel incat sa ai masina cand ai nevoie, fie sa stea langa tine sa astepte fie sa iti aduca alta. It’s simple math, dude.

    00
  50. „practic putem introduce în roboți doar ce am învățat și cucerit și îl putem programa să gândească doar pe baza acestor cunoștințe.”

    Fals. Chiar asta-i buba de fapt cu modelele de Deep Learning cum ar fi cel al AlphaGo. Cu cat devin mai bune, cu atat mai greu este pentru un om sa mai inteleaga cum au ajuns la o anumita concluzie. https://www.technologyreview.com/s/604087/the-dark-secret-at-the-heart-of-ai/

    00
  51. Sunt unele chestii spuse din exces de zel, ai dreptate, dar faza cu computerele mai destepte decat omul e reala si se intampla deja in unele situatii, este vorba de viteza de procesare si de eliminarea erorii umane, o chestiune esentiala in special in medicina.

    Un doctor pune diagnosticul bazandu-se pe cunostintele sale, pe memoria si starea sa din momentul respectiv (a avut 1000 de pacienti cu respectiva afectiune, isi aminteste 200 dintre ei si are rabdare sa se gandeasca la vreo 50 pe care ii ia in considerare cand pune diagnosticul + 50-60% din detaliile investigatiilor) pe cand un AI poate lua in considerare cunostintele a 10.000 de doctori, experientele a 1 milion de pacienti si are 100% acuratete in compararea rezultatelor investigatiilor cu toti cei pe care i-a invatat inainte pentru a pune un diagnostic in cateva minute. Nici un om nu poate bate asta, niciodata.

    00
  52. Asta nu e ala de la firma aia la care s-a dus Elan Musk sa ceara ajutor pentru constructi aunei masini si i-au dat cu flit? Ca cica lumea nu e gata pentru masini electrice; ca Tesla nu are cum sa construiasca o masina ca e nevoie de experienta asa cum Benz are etc. Si acum cine a inceput sa copieze ce face Tesla acum? Si e la decenii in spatele Tesla.
    (O fi VW? O fi Benz? hmmm???)

    00
  53. Bă, io mai citesc pe aci când mă culc. Acuma plm, iar mi-a dat panica ceo și nu pot sa mai dorm…
    Când o sa mă culc și eu la 22, ca tot omu’?

    00
  54. „Many engineers from Volkswagen and Audi; are completely terrified of Tesla.”

    in schimb cei de la daimler isi bat plua de aia de la Tesla.
    Aham

    00
  55. Pana la totala independenta a automobilului, cred ca cel mai util ar fi dezvoltarea de solutii de siguranta a traficului bazate pe comunicatii wifi intre masini , cu sisteme ce reglementeaza traficul – semafoare, semne de circulatie, astfel incat masina sa poata lua o decizie in situatii critice. Spre exemplu, duba si sa poata comunica cu skoda ca va face la stanga, aceasta din urma luand decizia de a stopa alimentarea cu combustibil pentru acceleratie, dar va lasa suficient sa poata folosi frana de motor, odata cu franarea mecanica a masinii. Productia unor astfel de solutii sunt total posibile.

    00
  56. Nu stau sa iau fiecare punct la puricat, dar cu siguranta nu te pricepi la cel putin doua dintre temele dezbatute:
    – Inteligenta artificiala. Uite o resursa pentru profani sa te dumireasca cam cum poate un algoritm programat de tine sa devina mai inteligent ca tine https://www.iflscience.com:443/technology/google-ai-creating-own-ai/
    – “Many engineers from Volkswagen and Audi; are completely terrified of Tesla.” Aici si tu si autorul articolului speculati doar, pentru ca nu aveti niciun contact relevant cu lumea VW/Audi. Eu as reformula putin si as spune ca multi ingineri VW/Audi sunt atat de inspaimantati de Tesla incat…se angajeaza la cei din urma ;)

    Prin inductie as putea concluziona f usor ca nici celelalte contraargumente ale tale nu sunt foarte valide.

    00
    • da, doar ca algoritmul ala a devenit mai ‘expert’ sau eficient decat tine, nu mai inteligent. practic atat timp cat nu ai creat o inteligenta artificiala, nu a devenit mai inteligent decat tine, AI-ul ala de a batut cel mai tare jucator de go sau ala care a batut cel mai tare jucator de sah nu e mai inteligent e mai eficient si expert decat omul si da in limitele alea poti spune ca e mai inteligent.
      vorbesti prostii, sunt inspaimnatati, deci prosti si se muta la tesla deci unde-s mai destepti, ei fiind prosti, face mult sens.

      00
    • @NIX ar fi un exercitiu bun sa incerci sa fii mai coerent. Si n-ar fi rau nici daca ai da click pe link. Altfel nu prea se numeste discutie.

      00
  57. Directia in care mergem trebuie sa aduca si o schimbare de paradigma. In momentul acesta mersul societatii e axat pe economie:
    – schimb de resurse, servicii si bunuri,
    – scopul schimburilor este acumularea de VALOARE, care sa permita o calitate mai mare a vietii.
    Ei bine, cum spunea nea Piccard capitanul, in First Contact, negresei dupa ce i-a aratat pamantul de pe Enterprise (citez din memorie):
    – „Economia viitorului este diferita de cea de acum (2063, anul First Contact). Omenirea nu mai este animata de dorinta de acumulare de valoare. Individul are nevoile primare satisfacute in mod automat. Ce il anima este nevoia de autodepasire, de propasire a speciei.”

    Probabil ca spre asta ne indreptam, spre ocuparea mintii cu chestii mai importante decat pretul transportului si al mancarii, daca e mai ieftin sa mergi cu taxiul sau sa pastrezi un apartament gol sa nu se degradeze. Pe masura ce vom intelege mai bine legile materiei, vom putea parasi planeta si coloniza galaxia, iar problemele de acum vor fi inregistrate intr-o baza de date la sectiunea „istoria amuzanta a speciei umane”, dupa sectiunea „istoria tragica a speciei umane”.

    00
  58. De zeci de ani se tot vorbește de moartea „big law” și totuși marile firmele de avocatura au reușit sa își dubleze profiturile și sa ajungă la mii de avocați fata de câteva sute cât aveau in anii 60-70. E un sâmbure de adevăr in ce zice, deja au fost concepuți diverși roboti care te ajuta sa contești chestii mărunte, de genul amenzilor de parcare, sau mici contravenții, dar cred ca e greu sa construiesti ceva mai complex de atât. In consultanta trebuie sa negociezi zile sau săptămâni întregi cu un client, sa redactezi un contract pe care îl modifici de zeci de ori, iar in Litigii tre’ sa te duci in instanța, sa stai ore întregi la termen și sa fii spontan in minutele alea care îți sunt alocate, pare greu de crezut ca in următoarea suta de ani vei putea înlocui un avocat cu un robot care sa facă asta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube