Opt zboruri în 2021 și unul în ’22…

Mi-am împins cu o săptămână întoarcerea în Anglia, iar singura companie aeriană la care am găsit un preț decent pentru 15 ianuarie a fost… Tarom. De obicei, zbor cu vecinii unguri de la Wizz, dar prețul ajunsese la vreo 450 euro, iar la Tarom era vreo 130. Dar nu asta e neapărat relevant.

Pe avionul de ieri, nu știu dacă am văzut doi oameni cu masca sub nas. Anul trecut, din șapte zboruri cu Wizz și unul cu easyJet, 90% dintre pasageri erau ori cu masca sub nas, ori deloc, ori și-o trăgeau sub nas după ce erau atenționați de însoțitorii de zbor, ori încercau să se certe cu ei, ori chestionau existența covid, ori înjurau autoritățile, ori „e doar o răceală”, în fine, le știți.

Făcusem ieri o glumă pe grupul de Whatsapp că aeronava Tarom în care m-am îmbarcat e botezată Sarmizegetusa și că „zbor cu dacii”, dar adevărul e că dacii zboară cu vecinii maghiari. Și oricât mi-aș dori eu să spun că nu există diferențe între publicurile companiilor low-cost și restul, adevărul e că există.

Și nu doar diferențe de venituri, deși aici cred că există și o neînțelegere la mijloc. De multe ori, prețurile la low-cost sunt mai mari decât la Tarom (cel puțin pe ruta Londra, dacă încerci să cumperi bilet cu două săptămâni înainte de zbor), dar, tot de multe ori, vorbim și de comoditate. Tarom zboară pe Heathrow, eu prefer să aterizez pe Luton (de pe LTN, ajung în 40 minute acasă, de pe LHR, fac vreo două ore jumate). Plătești pentru nevoi, cred. Sau accesibilitate, habar n-am.

Însă tind să cred că 1. publicul majoritar se raportează la companiile non-low-cost ca la niște entități comerciale scumpe, ba chiar oarecum exclusiviste și 2. e fix ca-n clișeul ăla despre bogați și săraci, că ăia bogați nu cumpără lucruri, ci experiențe, bla bla. Publicul e împărțit în două și nu neapărat din cauza prețurilor, cât mai degrabă a concepțiilor despre ce îți permiți versus ce nu-ți permiți.

Nu e ca și când Gigel, IT-ist cu trei mastere și două doctorate care face 200.000 pe an în UK, nu zboară cu Wizz, cât mai degrabă că e mult mai probabil ca într-un zbor cu Wizz să-l găsești pe Dorel care lucrează pe șantier pentru 30.000 pe an, chiar dacă a plătit un bilet mai scump la low-cost. Tind să cred că e o limită mentală pe care și-o setează individul, un fel de „nu-mi permit eu Tarom” aprioric. Or, asta cred că împarte publicul în două categorii.

Altfel, singurul lucru pe care-l primești pe avioanele Tarom, de la începutul pandemiei încoace, e apă plată și bagaj de cală gratis. Ah, și însoțitorii de zbor sunt singurii care nu poartă mască, din dracu’ știe ce motiv, lor nu pare să li se aplice regulile.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

68 comentarii

  1. Sau putem să luăm cazul meu, care prefer să zbor Iași-UK cu Wizz doar ca să nu fac un drum până la București.

    00
  2. Atunci cand cataloghezi o companie ca fiind ‘low-cost’, pur si simplu nu mai verifici la concurenta ‘premium’ costurile. In mintea ta faptul ca apelezi la low-cost inseamna ca deja ai acces la un pret mai mic decat dincolo. Si daca acu’ mai multi ani, chiar erau preturi bune la lowcost, oamenii s-au obisnuit cu asta, cu bilete la cativa euro, acu’ cand s-a bagat bine de tot in cap chestia asta, nu mai verifica nimeni alte preturi sau oferte in alte parti.
    Eu tin minte ca acu’ ceva timp cautam un bilet de avion catre o destinatie, si folosind momondo am gasit un avion de la o companie de linie ‘cu pretentii’, mult mai ieftin decat una lowcost. Am dat de vreo 5 ori refresh, ca nu imi venea sa cred.

    00
    • La fel si cu business class* (disclaimer: depinde de ruta, date etc), se gasesc bilete la BA destul de des OTP – LHR si retur la £160 dus £130 intors – deci pana in £300 dus intors. Business in ambele directii!

      Sigur, clar nu e neaparata nevoie, clar depinde ce buget si nevoi are fiecare – dar se poate intampla sa vezi la wizz un dus-intors la £350 in aceeasi zi ceea ce e cam … disproportionat.

      *Pentru cine o sa zica ‘de ce ai zbura business’ – dincolo de brizbrizuri gen lounge pe Heathrow, priority boarding etc (care sunt .. eh) ai doua bagaje de cala de 32 de kg fiecare incluse in pret, asta in plus fata de troller la bagaj de mana care oricum e inclus si la economy.
      Cum spunea cineva mai jos, cand calatoresti o data pe an si aduci cadouri / iei inapoi produse romanesti, alea 32 kg se fac instant.

      00
    • @Kahlua, povestește o prietenă care vine din Canada că face bagajul cu cântarul lângă ea și scoate tot: cutii sau alte ambalaje, hârtii și hârtiuțe, mai are un pic și scoate etichetele, ca să mai scadă 3 grade.

      00
    • @CP, @kahlua, ceea ce povestiti voi sunt exceptii. In majoritatea cazurilor, zborurile low cost raman mai ieftine decat cele de linie. Din nou, cazurile alea in care ai nevoie de 2 bagaje a cate 32 de kg sunt exceptii. O mare oarte dintre cei care zboara cu low cost nu au nevoie nici de 2 bagaje mari si nici nu isi selecteaza scaunul cu cel mai mult spatiu pentru picioare.

      00
  3. Daca e 450 euro de la OTP la Londra( cu autobuzul Wizz),inseamna ca e mai scump decit Londra-Boston( cu British).In the meantime,cumparat bilet azi ,pentru 26 ianuarie,intre OTP si Narita-Tokyo.670 euro roundtrip.Cred ca ieseai mai ieftin daca zburai din OTP in Sidney si de acolo la Londra(joke,sorry).Nu-i prost cine cere,e prost cine da.Zborurile companiilor legacy sint mai avantajoase decot low cost-ul daca te lasa inima sa faci escala.Sau,pentru cunoscatori,folositi “serviciul” Skiplagged-tot ce iti trebuie e bagaj de mina si te dai jos unde vrei,ca la tren.

    00
  4. Ăștia de mai călătoriți în afara continentului, aveți vreun sfat despre cum sa ajung mai repede și mai ieftin în Australia? Mi s-a pus pata sa ajung in Whitsundays și nicio agenție de la noi nu promovează astfel de destinatii. Mersi. Nu joc tenis, sunt vaccinat.

    00
    • Intreaba-l pe Novak e maestru emerit

      00
    • Prin Doha și/sau Singapore.

      00
    • Cu Scoot (flyscoot com) ajungi din Atena in Melbourne cu 370 de euro acum în ianuarie -februarie .

      00
    • Cel mai scurt zbor e Fly Dubai din OTP către Dubai, apoi Qatar catre Singapore, apoi tot Qatar (sau China South) din Singapore către Brisbane. De acolo poți lua Qantas pe rutele locale. (nu știu dacă Whitsundays are aeroport local, îmi dau cu părerea pe ruta interna).

      00
    • Foarte bine zbori cu Malaysia Airlines până la Sydney și de acolo iei un rent a wreck, ceva fin, break imens (ca alea americane) , pe gaz. Mașinile sunt ok, aproape gratis, asigurate, dacă se strica ceva vine RACV sa te depaneze. Nu aș merge cu ele prin deșert.

      Prin localitățile din zonă găsești pe cineva care sa te ducă unde vrei pe niște dolari buni…

      00
    • dupa poza pe care o ai, lejer de 10 ani, ma gandesc ca ai invatat sa foloseti internetul. poate gasesti ce cauti..

      00
    • Pe skyscanner.com gasesesti optiuni sortate din punct de vedere al duratei si pretului.
      Cel mai scurt zbor din Bucuresti spre Australia este 22 de ore.
      Din experienta (locuiesc in AU) cele mai bune zboruri calitate/pret sunt cele operate de Qatar sau Emirates, ele sunt si cele mai rapide (22-23 de ore cu layover in Dubai/Doha) dar nu neaparat cele mai ieftine. Nu recomand zborurile cu mai mult de 2 opriri.
      Dincolo de glumele cu Nole, sugestia mea este sa verifici in detaliu conditiile de intrare in Australia pt ca nu toate tipurile de turisti sunt permise acum.

      00
    • oricum ai lua-o, faci mult pana acolo, deci merita sa mai dai putin pentru extra comfort. qatar prin doha si de-acolo conexiune catre ce oras din australia vrei, sau ceva mai low-cost pana in dubai si de-acolo conexiune catre AU.

      00
  5. Ca orice companie națională Tarom a avut întotdeauna gratis bagajul de cală și mîncarea cea mai bună dint tot Sky Team-ul. Am zburat de zeci de ori și mereu a fost la fel, fără fițe, chiar dacă bagajul a ajuns și la 30 kg.

    00
    • Cred ca nu ai zburat suficient cu SkyTeam, ca Tarom iti da putina mancare si nu tot timpul gustoasa. Macar sunt amabili, mai compenseaza un pic.

      00
    • Da-o dracu, daca si mancarea de la Tarom e buna…. Bine, nici la restul din alianta nu e cine stie dar la nationali e penibila. Eu imi mai luam meniu cuser, ma dadeam de alta nationalitate. Macar mancara aia are alt gust si imi trecea de plictisul fata de vesnicul sendvis

      00
    • @sin
      Cu sky team am zburat vreo 550k mile, timp de vreo 9 ani, București-Singapore via Paris sau Amsterdam. Deci știu ce vorbesc.

      00
    • Si eu am zburat de zeci de ori cu Tarom si de cele mai multe ori bagajul care depasea greutatea inclusa era taxat (parca 100 eur in plus). Pe aeroportul din Frankfurt am vazut de multe ori oameni care scoteau obiecte din geamantane ca sa scada greutatea.
      Mi s-a si intamplat odata desi am cantarit bagajul acasa si nu depaseam, la aeeoport indica cu vreo 600 de grame mai mult. O fi adunat praf pe drum.. Am trecut in rand cu ceilalti „scotatori” si am dat afara cateva cutii cu ciocolata.
      Apoi, avioanele vechi dau cosmaruri. Aproape mi-a cazut in cap un televizor din cele cu tub, montate in tavan. Ateeizasem pe otopeni si cand mergeam pe culoar spre iesire, a picat tv-ul la un pas in urma mea. A ramas agatat doar in cabluri, balanganindu-se.
      Mancarea era praf, napolitane milka si niste sandwichuri prapadite. Dar era bautura 😁

      00
    • >>Da-o dracu, daca si mancarea de la Tarom e buna

      Vorbeste din amintiri, acum vreo 20 de ani chiar era, de exemplu a fost prima data cand am mancat creveti. Intre timp Tarom s-a dus pe penis, se lauda cand le vine avionul cu numarul 20 in timp ce Ryanair si Wizzair au numai pe OTP parcate cel putin atatea :)

      00
  6. Nu e nici o conspiratie, e vorba de bagajul de cala de 32kg. Romanii stabiliti in strainatate vin cu diverse chestii in tara si se intorc cu geamantanul plin de produse locale care afara nu se gasesc. Sunt oameni care „cara” pt familii intregi si calatoresc o data pe an, deci se aduna.
    Daca tu esti un fel de navetist si zbori cu mana in buzunar, asta e altceva.

    00
    • Sînt navetist și zbor cu mîna-n buzunar, dar stai liniștit, că Wizz-ul e plin de oameni care zboară anual și se ceartă la îmbarcare că tre’ să plătească pentru trollerul prea mare, că sînt incapabili să citească informațiile cînd cumpără biletul. N-are legătură neapărat cu geamantanul plin.

    • @Alex, nu sunt neaparat incapabili sa citeasca informatiile. Doar ca din experienta lor, in peste 50% din cazuri, compania aeriana trece cu vederea unele bagaje suplimentare (sau mai grele decat limita) si atunci majoritatea spera sa mearga si de data aceasta.

      00
  7. Zbor Wizz clj-ltn ieri era pretul de 661 euro. Lufthansa business class cu o escala de 1 hr in germania era undeva la 400. Wizz a fost si va ramane cea mai jegoasa companie aeriana ever. Din mai multe motive: avioanele intotdeauna intarzie, chelnerii cu atitudini est europene, pasageri de ultima speta etc. Ryanair, desi multi rad de ei, e la ani lumina in fata.

    00
    • Eu n-am avut experiențe nașpa cu Wizz niciodată. Singura întîrziere serioasă (alta decît obișnuitele 20 minute, că se începe îmbarcarea la ora trecută pentru decolare) a fost weekendul trecut, trebuia să plece la 19 și a decolat pe la 23, dar de care nu-mi pasă, că oricum decisesem să nu mă prezint la aeroport. Altfel, zero întîrzieri în ani buni și personal amabil, nu știu cum ai avut tu ghinion d-ăsta.

  8. Normalul a devenit anormal.

    00
  9. Cu Sarmizegetusa am zburat si eu, daca te uitai pe scaunul 22A e acolo scrijelit numele cu briceagul, guma aia lipita e de la cineva dinaintea mea.

    In fine, evident ca exista o diferenta de perceptie intre low-cost si companiile de linie, automat te gandesti ca low-cost e mai ieftin pentru ca asa e numele duuh. Si eu am fost suprins cand am inceput sa fac calculele pe foaie in minte ca de multe ori iesi mai bine cu British Airways decat Wizz and co si am ajuns sa prefer companiile „adevarate” cand am de ales; am mers in destinatii unde doar Wizz sau BlueAir zburau, inca ma doare sufletul de cand am dat odata 700e pe doua bilete la BlueAir.

    00
  10. ar fi asa daca n-ar exista toate agregatoarele alea de preturi unde poti sa vezi clar ce companie cat costa.

    00
    • De ceva vreme Tarom nu mai e pe skayscanner in sensul că nu primești link spre tarom deci de fapt nu știi cât costă pe tarom.ro.

      00
    • argument valid daca ai fi chior, surd si fara degete.

      00
    • Caută-le pe google, bagă „otp lhr flights” sau similare și în rezultate e inclus și Tarom.

    • @mihai, exact. Avem agregatoare de preturi si ne plangem ca suntem „pacaliti” de companiile low cost. Pai daca aveau tarife mai mari, cu siguranta toata lumea ar fi ales zborurile de linie.

      @A., daca Tarom are tarife mai mici decat unele companii low cost si alege sa nu apara in agregatoarele de preturi, asta nu arata decat nivelul de incompetenta din conducerea acestei companii. Efectiv ei isi limiteaza numarul de clienti potentiali.

      00
  11. Off topic
    Când repari propriul blog? Erau acolo niște articole interesante. Măcar sa apuc sa le salvez

    00
  12. Noi preferam Lufthansa (si cele din grup: Swiss, Austrian). In general, cu tot cu escala in Frankfurt/Muenchen/Viena, am ajuns la acelasi pret pentru multe destinatii ca la “low-cost”. Iar cu ei n-am avut discutii niciodata cand au dat cu mucii in fasole (s-a mai intamplat), si-au cerut scuze si au gasit solutii.

    Tarom m-a enervat de fiecare data cu ceva: ori au avut intarzieri aiurea, ori s-au purtat ca niste carnati infumurati, ori era scaunul rupt si mizerie in avion.

    Sa vezi ce misto e cand te trezesti abandonat Duminica seara in Amsterdam, cu trei copiii mici, pentru ca avionul Tarom de la Bucuresti a plecat cu intarziere aiurea (era tras la poarta de imbarcare gresita) si ai pierdut legatura. Call-center-ul Tarom nu lucreaza in weekend, reprezentantul din aeroport deloc, pe KLM (operatorul din Amaterdam) ii doare la basca de alianta si ridica din umeri. Iti gasesti singur hote si zbor pana unde trebuia sa ajungi si te judeci cu ei la intoarcere, daca iti permiti si mai ai chef.

    Am mai observat ca in ultimii 6-7 si-au pierdut sloturile orare bune pe multe destinatii de concediu, in defavoarea BlueAir sau Wizz. Probabil cu stirea si aprobarea tacita a conducerii.

    00
    • Lufthansa. eram in Panama city si am avut intarziere de 24 de ore. Cu turkish. Ne-au luat, ne-au dus la un hotel de 4 stele, am prelungit vacanta cu o zi misto

      Nemtii? Apai, un cuplu de nemti a fost parasit in Columbia cu scuza „aaa.nu avem ce face”. Astia cheltuisera vreo 5000e sa ia turkishu sa ii aduca acasa (din columbia nu era direct, facea stop la Panama)

      00
  13. Însoțitorii de zbor nu poartă mască pentru că trebuie sa îi vedem că zâmbesc.

  14. eu n-am inteles din cate idei a incercat sa puna autorul aici cam nimic

    masca covid – dacii liberi – preturi mari la aia fata de ceilalti – snobism – masca covid cam asa arata compotul de mai sus, poate ar fi bun un titlu mai simplu si nu instagram buzz „8 zboruri in 2021” scriu articol in 2022 pt ca …. nimic

    00
    • Poate ar trebui să înveți să citești?

    • nu esti singurul, probabil e frustat pe anglia si a zis sa povesteaca ca nasoale

      00
    • @norbert, continutul articolului este cam acesta:
      1. Daca iti iei bilet in ultimul moment, este posibil sa gasesti bilete mai ieftine la Tarom decat la Wizz;
      2. Romanii pleaca direct de la premiza ca low cost este mai ieftin si ei nu isi permit sa zboare cu o companie de linie;
      Aici avem si o mentiune: autorul prefera o companie low cost nu pentru ca ar fi neparat roman, ci pentru ca Wizz aterizeaza pe un aeroport mai aproape de locuinta sa;
      3. Calatorii poarta masca in avion, dar angajatii companiei de stat Tarom nu poarta masca;
      4. Posibil sa existe si un hint pe undeva pe acolo cum ca cei care zboara cu low cost sunt reticenti la a purta masca.

      00
  15. Tarom:
    – companie de stat parazitata
    – avioane vechi
    – dispret fata de clienti, atitudine specifica bugetarilor.

    Cand am optiuni, ii evit dupa ce am prins mai multe zboruri de dimineata care intarziau astepand diversi politicieni sau „vedete” sa faca check-in.

    00
  16. Bine e sa stai la casa ta si sa nu trebuiasca sa zbori prea mult. :D

    00
  17. Eu cred ca lumea alege zboruri pe principiul pretului si bine face. De ce sa dau 300 de euro la Tarom, cand pot da 18 euro pe Ryan sau Wizz. Ca tot acolo ajung. Si la 1 ora jumate de zbor, ma doare in freza ca nu sunt nus’ ce conditii „top class”. Ca nici la Tarom nu sunt dreamlinere numa’.

    Am facut o carca de zboruri transatlantice, in SUA si in Europa. Wizz nu e mai prejos decat Delta sau Southwest, e mult mai ieftin.

    Cand am de zburat, incerc niste „agregatoare” de preturi, caut pe siturile marilor operatori si apoi aleg. CE E MAI IEFTIN, ca asa suntem noi, saraci. Daca ma judeca x si y ca merg cu companiile low-cost, ghinion de nesansa, ce sa zic ;)

    • un produs nu se alege întotdeauna după criteriul prețului cel mai mic, mai ales în zona care cuprinde și servicii.

      la avion e pregnant acest lucru, pentru că prețul cel mai mic îl aleg persoanele cu venituri mici – persoane care, fără să generalizăm, au și educație proastă și alte obiceiuri neplăcute și lipsite de civilizație

      00
    • Dap. Pana cand chitai pe la televizor ca nu stii unde ti-e avionul si nu raspunde nimeni si ce te faci in aeroport in timp ce aia cu avioane de linie sunt condusi cuminti la hotel dupa ce au primit vouchere de apa/mancare pe aeroport ( Amsterdam, februarie…. 2017? A fost un vant crunt de nu se putea decola decat de pe o pista. 90% din zboruri anulate sau intarziate, KLM-ul dupa 6 ore ne-a dus la un hotel si ne-a rebooked, Wizz & co miorlaiau prin aeroport ).
      E ca la CASCO. E naspa si scump pana ai nevoie de el si incepi sa zici ca de ce nu ti se da/ti se face.

      00
    • Puteti sa va kkti pe voi cat vreti ca in Tarom zburati numai cu lumea buna, si chiar aveti oarece dreptate, dar cand vine vorba de avioane noi si siguranta Ryanair si Wizzair sunt peste Tarom, cu un istoric perfect fara victime si fara nici un avion distrus.

      00
  18. Taromul asta daca nu era sponsorizat de stat murea de 5 ori pana acum.

    00
  19. NOU
    #61

    Ultima oara cand am zburat cu TAROM a fost pe un zbor AMS-OTP. Tocmai zburasem 10 ore din Seattle cu o Delta care s-a prezentat „tipla” la toate capitolele. Zborul TAROM a fost cu un avion obosit si curatat ultima oara acum 25 de ani, cam atunci cand zambisera ultima oara si insotitoarele de zbor. Am plecat cu vreo ora intarziere, fara nicio explicatie.

    Penultima oara cand am zburat cu TAROM l-am asteptat pe Ponta vreo ora jumate in Istanbul.

    Si mai misto sunt zborurile alea cu ATR-ul pe curse interne. Spre Iasi, TAROM-ul decoleaza cu 30 de minute mai devreme decat zborul identic Blue Air si aterizeaza cu vreo 10 minute mai tarziu. Si costa de vreo 3 ori mai mult.

    Apropo de Skyscanner, alta minunatie. Cand a inceput pandemia am ramas cu vreo 1,000 eur blocati intr-una din minunatele „agentii” de pun bilete pe skyscanner, o mizerie de Avion.ro. A trebuit sa apelez la ING si sa fac refuz de plata dupa ce mi-au ignorat aia toate mailurile si apelurile.

    Morala cu biletele de avion e ca fiecare are experienta, bugetul si nervii lui. Nu exista reteta one-size-fits-all.

    00
  20. Toate turele facute in Londra, vreo 9 in ultimii 7 an, au fost facute doar cu ce zbura pe Heathrow, Tarom sau BritishAirways. Doar ca sa nu merg de la Luton cu autobuzul pana in oras.
    Am avut mai multe cioace cu bagajele la British decat la Tarom. In rest nici o diferenta intre ele.

    00
    • Ai tren din Luton care te lasă la St. Pancras (East Midlands sau Thameslink) sau la Blackfriars sau la London Bridge (Thameslink). Pînă la St. Pancras, face vreo 25 minute (EMR), pînă la Blackfriars face 40 (Thameslink). Practic, mai puțin decît Piccadilly (sau trenul spre Paddington) de la LHR pînă în centru.

  21. Este adevarat ca folosesc mult mai des wizz decat tarom, dar nu inteeg de ce atat de mult hate fata de tarom, wizz chiar ca te trateaza ca si pe navetisti, plecand de la faptul ca la bagage drop off in otopeni, daca pleci la 6 dimineata este ff aglomerat, trebuie sa te lupti sa iti depui bagajul, pana la discursul pueril de multe ori al stewardeselor cre iti propun tot felul de mancare si parfumuri; anul trecut am facut otopeni/cluj, si retur, la niste preturi fff bune si conditiile (avion atr) foarte bune, ca doar nu se zboara cu dreamliner pe curse interne.

    00
  22. Strict vorbind din experiența proprie
    A. Tarom are prețuri bune, pe unele rute mai bune decât Wizz sau Blue mai ales atunci când au campanii
    B . Am zburat de 2 ori in pandemie cu ei
    Lumea ok cu masca însoțitorii la fel
    C. Aeronave relativ vechi ma bucur sa aud ca zboară cu 737 800 Sarmisegetusa spre Londra ca înainte zburau doar cu Baby Airbus A 318: wizz are un mare plus aici Airbus A 320 sau A 321 noi chiar din seria Neo. Deși înghesuite scaunele sunt noi, curate etc
    D. Am zburat in Spania cu Wizz. Plin avionul de bombardieri și cocalari. Never again
    E. Punctuali din experiența mea spre Barcelona, Thira sau Londra. piloții sunt iar foarte ok, decolări și aterizări line spre deosebire de psihopatii de la KLM sau aia de la Blue
    Pentru mine Tarom sunt super ok doar sa mai curețe aeronavele vechi sau sa le schimbe naibii dacă or mai apuca înainte de un posibil faliment. Pe rutele interne nu am fost cu ascutitoarele de ATR URI deci nu mi dau cu parerea.
    Și da, e o diferența mare când vine vorba de călătorii Tarom si unii de la low cost.

    00
    • >>piloții sunt iar foarte ok

      Cred ca dintre companiile mari care opereaza pe OTP Tarom are cele mai multe incidente si accidente datorate erorilor de pilotaj raportat la numarul de zboruri. Dar hei, aterizeaza lin, aplauze.

      00
    • Cele mai mult incidente și accidente pe OTP zici ? Ne poți da sursa acestei informații? Nu de alta dar nu mai auzit de un incident major (darămite accident) de la incidentul cu utilajul de curățat zăpada de acum mulți ani la cursa spre Sharm când vina a aparținut operatorului de trafic la sol din turnul de control. Nu contest ca așa e dar as dori sursa și statistica. Mulțumim

      00
  23. Experiențe bune și proaste găsești în ambele categorii (companii de linie vs low-cost) și dacă zbori suficient de des cu ambele ieși cam tot acolo cu scorul. Dacă zbori de 5 ori low cost și o dată Tarom e clar că ai mai multe șanse să pățești o nepătită cu Wizz sau Blue.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.