S-a pus taxă și traficul a dispărut. Situația pe lung, dacă doriți să citiți. Pe scurt, cine vrea să treacă pe acolo trebuie să plătească. Brusc, oamenii și-au dat seama că de fapt nu aveau treabă acolo. Mai amuzant, taxa este 9 dolari, aproape nimic, dar este destul să-i descurajeze pe oamenii care ieșeau la plimbare aiurea să nu o mai facă.
Atât de simplu a fost. Mă rog, nu a fost simplu, că au trebuit instalate niște camere video, care să și funcționeze, camere care există de minim un deceniu (poza de mai jos este făcută de mine în mai 2011 în Londra).
În cazul Brașovului este un pic complicat pentru că drumul care duce spre Poiana Brașov trece prin centru, și nu s-a gândit nimeni la un plan care să nu fie prost (marea ideea a lui Coliban, mă rog, nu a lui, dar hai să zicem, a fost să propună o rută alternativă stupidă, și apoi să se mire că lumea nu o vrea).
În Făgăraș se face centură, după 35 de ani. În București se face Centura A0, ca să nu mai tranzităm orașul dacă nu avem treabă în el (mulți făceam asta pentru că era mai ușor să treci prin oraș decât să stai blocat cu orele pe centura veche). Bușteni nu are soluții momentan. Predeal la fel. Mai țineți minte când drumul spre munte trecea prin Ploiești? Am uitat. Am uitat și că treceam prin Sibiu și Cluj ca să ajungem unde aveam treabă și cum stăteau polițiștii la pândă pe la trecerile din Sibiu ca să taxeze alogeni, iar localnicii ieșeau cu mașinile la plimbare, cam cum fac isteții ăia din Făgăraș acum.
Ce vremuri. Acum mai avem un pic și ajungem la Viena direct pe autostradă. Poate, când suntem pe acolo, ne uităm în jur și învățăm câte ceva. Oraș mai calm, trafic mai puțin, oameni cu alte apucături decât “ia să mă sui în mașină și să dau o tură”.


https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/document-idee-pe-masa-autoritatilor-taxa-de-decongestionare-a-traficului-impusa-unor-soferi-din-romania-ca-in-manhattan-si-londra-anterior-erau-pregatite-stickere-colorate-21894064
Te grăbești, citește comentariile: începutul de ianuarie e greu, să mai treacă câteva luni.
Daca nu ma insel, este lege ca incepand din mai-iunie 2025 sa avem si noi zone cu emisii reduse in marile orase. Riscam ceva infringement daca nu implementam.
Inteleg si sustin ideea, dar in cazul asta (al NYC-ului) sunt concluzii trase pripit si cu voce prea tare. Rodditorii sunt amuzanti, ziceai chiar tu.
Ca om care a locuit acolo mult timp pot zice ca e pura coincidenta sincronizarea cu introducerea taxei de 9 usd. Suma este e o mizerie de dunkin donuts la ei. Asa e in fiecare an in perioada asta, cea mai slow din an in NYC. De azi intr-o luna sa vedem cum o sa arate traficul acolo, nu acum.
Pare a good story pentru cei care au introdus taxa asta, „uitati ce am facut, uitati rezultate imediate!” Nu cred ca e chiar asa…
La noi in Bucuresti in loc sa implementeze asa ceva astia dau parcare gratuita la hibride si electrice.
Că în rest chiar ne comparăm cu NY.
Aici cea mai proastă idee ar fi taxa de centru. Ar aglomera suplimentar zona învecinată. Mai mult haos, mai multă poluare.
“sa avem salarii ca in New York intai si apoi vedem”
nu ne comparam cu nimeni dar cand lumea civilizata descurajează folosirea masinii in zone aglomerate noi facem opusul.
Nu sunt motorhead. Din contra.
Ideea era ca in Bucuresti 25% din masini au peste 20 ani. Hai sa incurajam un pic alea nepoluante, totusi
@Cipper se poate descuraja folosirea masinilor poluante altfel de ex taxe mai mari sau low emissions zones (nu prindem noi in viata asta) sau incuraja folosirea masinilor mai putin poluante prin incentives gen rabla plus.
In Cluj, cu „Marele” primar Boc nu e nicio gratuitate pentru electrice + hibride. In zona centrala nu exista parcari subterane, iar jumatare de ora de parcare (de tipul dungi pe asfalt) costa 280 (doua sute optzeci) de lei intre 18.00-18.30, de exemplu, 360 intre 22.00 si 22.30. Spendid, orasul de 5 stele de tinichea, fara centura, fara semafoare inteligente, fara nicio idee de ameliorat traficul. Votati pnl in continuare pana la capatul lumii…
locuind in bucuresnistan de 100 de ani iti pot spune canu functioenaza nimic pana nuoferi alternative, sunt 4.5 mil de oameni inbucu si nu toti stam la unirea sa mearga pe jos. Ca alternative am refer metrou/tramvai/autobuz care sa si lege zonele limitrofe la 10-15 min nu la 1h si mai vede el daca vine, ca nu e nici o solutie pt mine de ex care stau in pantelimonezia sa fac 1.5h si sa schimb 4 autobuze sa ajung undeva plus ala care intra in oras cand vrea el, cand pot face 35 de min cu masina.
Imi interzice vindem fordu si luam electica, luam ceva cu care am voie atata timp cat nu am solutii alternative „viabile” sa ne intelegem canu toti suntem aitisti sa o frecam la 11 pe strase
@Octtavyan iar clasica problema: nimeni nu a zis ca trebuie sa renunte toti 4.5 milioane de bucuresteni la masina asa deodata. Ai treaba cu masina, platesti. Vrei doar sa freci duda ca ti-e pofta de gogosi poate te razgandesti.
Am uitat sa precizez că boc e la al 6 – lea mandat ‼️
Hai sa ma umplu de manute rosii de la danutzi. Singura care macar a deschis subiectul congestion charge in bucuresti este duamna madam firea, domnisorul nicusor nici macar la betie nu a pomenit de asa ceva. Desi ar fi o chestie relativ usor de implementat cu niste camere pe inelul central, cu o aplicatie, cu masinile alea de dau amenzi si la parcare, ceva online…cum le place la userasi, fara mult de munca cu lopata si roaba.
Dar na, sa nu cumva sa suparam votantii.
@ Boris fix Firea a vrut asta si au sarit toti cu gura si au mai sarit toti de cur in sus cand tot Firea a vrut gard la toate liniile de tramvai dar cand a venit savantu de acum cu ideea au aplaudat toti si au zis da
Eu nu țin minte să fi trecut dinspre București prin Ploiești la drumul spre munte. Permis din 94.
era centura aia de 1 banda pe sens cu accidente in fiecare zi.
@floka Mulțumesc pentru confirmare, când mi s-a ascuns comentariul am crezut că m-am senilizat.
Mai bine ar implementa preturi dinamice la crasmele din centrul vechi.
Nu comentez la Brasov, dar la Bucuresti A0 e foarte departe.
Inelele mediane sunt blocate de diverse structuri: parcuri, lacuri, aeroport etc
Suburbiile si nu numai, nu au alternative reale de trafic.
Să o facă mai aproape, cât mai spre Centru, că pe A0 nu te vede nimeni când pârțâi tigaia de 500 de euro cu boxe și sistem audio de 2.000 de euro pe ea
Aia ai inteles tu, ca A0 e facut pentru bucuresteni ca sa aiba ei o scurtatura cand merg la mall.
A0 e departe de ce? Tu vrei o centura sa ajungi mai repede din Dorobanti in Vitan?
A0 are scopul ca bucurestenii sa nu se mai impiedice de moldoveni care au de mers la bulgari sau olteni care au de mers la mare. Faci o centura si ai scos din oras o gramada de amarati care inainte erau fortati sa traverseze prin centru.
Scoti masinile care tranziteaza orasul si asa ai mai mult spatiu pe strazi pentru cei care chiar au treaba in oras.
și eliberezi centura existentă de TIRurile care vin de la Constanța și merg in Ungaria. și cele care vin de la Giurgiu și merg la Pitești.
Traficul de tranzit/marfa nu e asa de mare precum credeti, adica omorul pe Buciresti va ramane.
Problema ramane:
– lipsa mediane
– lipsa transport in comun in suburbii
– lipsa metrou pe o mare suprafata, mai ales spre periferie.
Pai de aia ii spune centura, că împrejmuiește orașul. Altfel ii spunea găoaza, că e mai la mijloc
Suburbiile sunt entități administrative de sine stătătoare, cu primar și buget separat.
S-a construit acolo fără nicio noima și fara nicio discuție cu administrația din orașul mare cu care se invecineaza. Sa ai așteptarea sa se cheltuie bani din bugetul Bucureștiului pt a remedia infrastructura haotica din Chiajna, de pilda, este nu doar ridicol, ci și imposibil fără sa demolezi ceva.
Cu privire la străzi late trase prin oraș pt a fluidizarea traficul. Este o idee cretina care a distrus complet orașele americane unde a fost practicata.
Soluția pt a reduce traficului care s-a dovedit eficienta este să scumpești datul cu mașina prin oraș. Cu străzi mai libere, poți introduce mai multe soluții de transport în comun.
nu doar o data waze-ul, ca sa ajung in bragadiru de la mine de langa arena nationala, m-a scos in a2->a0. distanta dubla, timp si consum la jumate.
alternativ ma mai scoate prin jilava, dar ruta directa prin centru mi=a mai dat-o niciodata de la darea in folosinta a a0.
deci da, e departe rau a0….
Locuiesc in Londra de 12 ani, prin prisma jobului( joburilor) am fost si sunt in centru aproape zilnic. Tot ce face congestion tax ( care apropo acum e valabila si in weekend) este sa mute traficul pe marginea taxei iar lately , datorita inflatiei si cresterii traficului because 20mph ca suntem retarzi, totul e blocat non stop. A fost respirabil de sarbatori acum se moare pe strazi. Singurul lucru care functioneaza transport alternativ ( nu, nu fiti retarzi, nu biciclete) trenuri/metrouri/ nu autobuze.
Am fost în Londra, în august 2023 și calitatea aerului, spațiile verzi raportate la mun. Iași mi se par net superioare… Pana mea, are ditamai metropola aer mai respirabil și mult mai puțin praf.
@Vlad
Mere și pere.
Bucearest e mai aproape de Sahara decât Londoniumul.
am si eu tot 12 ani de londra. mutat din ea acum 3 ani. avum VIZITEZ londra cu masina( electrica) lasata in zona 4-5 si luat metrou/tren pentru centru/traversare.
singurul lucru pe care il face congestion charge si acum ULEZ extins e sa genereze bani la buget.
Și cînd te gîndești că toate drumurile alea trebuiau să existe de cel puțin 20 de ani, dar trebuia ca mai întîi să-și facă șparlamentarii vile și hoteluri…
cand a vrut firea sa faca treaba asta a renuntat pentru ca „a avut feedback negativ pe facebook”
daca ar fi renuntat si la ticalosiile pentru care „a avut feedback negativ pe facebook” …
Din Gara Brașov până la Telecabina din Poiana Brașov, autobuzul 100 a făcut fix 35 minute.
Și am băut și bere.
Cine dracu bea bere in autobuz? Numai ghertoii, huo tarane, stai la tine acasa toparlane!
Mai ușor Apollo, el era șoferul…
Ca sibian care trebuia să se strecoare printre tirurile care tranzitau orașul și blocau 2 intrări și 2 rute principale pentru localnici, am să-ți transmit numai atât: nu mai fi cârnat.
Sau cremwust, fiu de carnat.
in brasov am stat intr-o zona unde curgeau tirurile, aglomeratia, praful, etc. la 2 zile aveam strat pe mobila extrem de vizibil (am vrut sa zic de 1cm dar exageram)
centura a salvat major orasul, tramvaiul ala scos a eliberat si mai mult traficul ( stiu ca prelua mai mult trafic vs autobuzele actuala, dar viteza in trafic, tramvaile super vechi si liniile proaste faceau mai mult rau)
acum ce zici tu de centru e o prostie, nu e o solutie decat a persoanelor care au bani. hai sa facem altfel solutia respectiva, 10 euro (sa mergem pe cifre rotunde) la un salariu minim net in ro in 2025 ~517euro discutam de 2% din el. daca deja am stabilit taxa pentru saraci, hai sa o calculam si pentru bogati sa vedem daca ei vor sa circule in centru, un (v )blogger cu succes mediu castiga de la min 4k euro/luna (net) asa ca sa ii aplicam un 2% pentru acces in centrul orasului > 80 euro.
deci ce facem mai departe? mergem pe o taxa de 2% din venitul net/acces in centrul oraselor ? ~10 euro pentru saraci … ~80 euro pentru unii care au bani … ~200 euro pentru bogati. cam asa se goleste centrul, nu cu 10euro sa ai tu spatiu sa te plimbi la orice ora pentru ca banii aia sunt bani de seminte.
camere avem din … 2011, anaf-ul este interconectabil cu primariile fara probleme, se mai gaseste un privat care sa faca softul de control si sa trimita pozele pentru un modest 80% din incasari, din restul de 20% primaria poate sa … dea salarii mai mari angajatilor ca oricum de investitii nu au chef
brr multe typos, tind sa cred ca am in chrome ceva activat care imi autocorecteaza in mod gresit anumite cuvinte
*autobuzele actuale / tramvaiele
raul, scopul masurilor este sa descurajeze traficul din centru, nu sa extraga 80 de euro de la bogati si 5 euro de la saraci.
trebuie sa facem petitie la Vali sa introduca edit mode ca si comentariile mele arata horror… poate anu asta
@michael – pai fix asta am zis si eu
tu crezi ca o taxa de 10 euro opreste pe cineva care are salariu de 2k euro ? cum am zis mai sus, sunt bani de seminte nu altceva, iar daca te uiti prin centru vezi o gramada de masini scumpe
asa daca tariful este proportional cu salariul, posibil sa ai manelisti sau lucratori gri care sa plateasca suma minima pentru ca nu ar exista un venit vizibil in cazul lor, in rest toti ceilalti ar strange din dos putin la ideea de a intra in centru
la 10 euro/ zi (stilul din NY), nu as avea niciun stress sa merg prin centru, la un 80 euro/zi parca m-as gandi destul de serios daca chiar vreau sa merg cu masina
ps. in cazul meu e irelevant, imi place sa merg cu autobuzul asa ca de vreo 2-3 ani am abonament continuu, masina o folosesc strict pt. cumparaturi si concediu
Nu e deloc prostie, in we se astupa Centrul Vechi cu tigai si eu unul m-am saturat sa respir aerul ala poluat.
Si nu mai tineti motorul pornit pe loc sa vi se incalzeasca tigaia, nu e Siberia, nu va ingheata fundul 3-4 minute dupa ce porniti!
raul tu n-ai vazut cayenne-uri parcate pe trotuar ca sa evite parcarea cu plata de 4 lei pe ora?! iti spun eu, e plin de ele, asa ca o taxa de centru de 5-10 euro ar fi foarte eficienta pt toate categoriile sociale stai linistit. bill gates o sa plateasca aia 10e ca sa treaca prin fata pe la cocor, dar restul stau cuminti acasa daca n-au treaba cu adevarat pe acolo, fiindca au ariciul in buzunar.
Eu as incepe de la parcări. Sa vedem ce se întâmplă cu alea. Multi trec prin centru că să oprească 30-45 min la o cafea. Vrei musai cafea și scaune incalzite până la cafea? Pac 3lei 30 min și 5lei ora. Dar implementat! Adică să iei amenda rapid daca o lași amboulea. Sub 25m fata de intersecție, sub 1m loc de trecere pt pietoni, poc amenda.
Apoi 7lei ora după a treia ora in acea luna, apoi 10 lei ora. Și așa îți vei alege cele 3 drumuri in centru, de aia tot avem aplicatii pe tel, nu?
Dar dc palm sa nu o facem complicat? Au apărut semne și bannere in spatele blocului cu amendă 500-1000 lei daca nu eliberezi locul între orele X și Y in fiecare a 4a zi de luni din luna. Plm cum palm sa aplici așa o lege? Cine puii mei sta sa numere zilele de luni din luna? Sa ne comunice UPS sau IPS Daniel când sa mutam mașinile că exersează cu Pastele.
Chiar că ce vremuri. Aproape autostradă non-stop de la marea Neagră la Viena, și în Schengen, românii votează fix pe dos, cu diliul ăla care ne izolează și ne întoarce în ceaușism, de va trebui să fugim peste graniță înot
Păi bine boss, nu se cade să pui prețpe dreptul inalienabil al omului de a da o tură! De-aia au murit oameni la revoluție? Să vii tu cu propuneri din astea comuniste? 🤣🤣
Tigrul Europei, dar sa vezi cum se plangeau roditorri ca a crescut tariful la metrou la 5 lei, in continuare unul dintre cele mai mici din Europa. Pai ce-am facut prieteni?
„Gugăl – ce e aia «paritate putere de cumpărare»?”
De-asta ăștia, care o dau cu „cele mai mici prețuri”, sunt de-o prostie sinistră inimaginabilă și din cauză că sunt convinși că e ca ei.
9$ nimic. Lol, imi place cand citesc o analiza atat de complexa
9$ pe trecere. 9×2 – 18$/zi. practic, pentru unu de ar munci ar insemna o distractie de 300+$/luna. Inteleg ca acolo is salariile cum is, da 300$ se simt
O singura taxa pe zi https://portal.311.nyc.gov/article/?kanumber=KA-03612
ah, nu e dus intors? atunci e nitel mai ieftin
Stau intr-un oras(Stockholm) unde exista acest congestion tax implementat fix pe ideile pe care tu le expui si care in esenta are urmatoarele reusite:
1. Incasari de miliarde intrucat oricine vrea sa traverseze de la nord-sud/est-vest orasul nu are alta alternativa decat sa treaca prin zona de congestie care de fapt este autostrada in toata regula cu vreo 3-4 benzi pe sens. Sigur momentan nu are nimeni o idee concreta cat este trafic de marfa si cat este trafic de ma duc sa iau niste tigari.
2. Absolut toate cartierele aflate in vecinatatea acelei autostrazi au o problema cu poluarea mai mica sau mai mare. Sigur nu este poluare de Romania, dar pentru multi obisnuiti in aer curat este o problema.
Taxa a fost implementata prin 2007 si in esenta a fost fix pe ideea pe care o descriu toti: reducem poluarea si investim in transport public plus alte initiative. In tot acest timp valorile de trafic au tot crescut, iar ideea introducerii unei centuri ocolitoare pe partea vestica o orasului se traduce printr-un proiect mastodont fiind o centura ocolitoare cu cele mai multe tuneluri ce va fi data in folosinta prin 2030 proiectul incepandu-se prin 2014 daca nu ma insel. Transportul public s-a imbunatatit insa timid, iar daca ai nevoie sa folosesti tren suburban echivalentul RER in Paris, va fi o chestiune de timp pana cand iti vei lua masina intrucat intreruperile sunt dese si mai ramai si un pic prin camp.
Asa ca la final taxele astea sunt doar o taxa extra pe care statul ti-o pune si pe care indirect toata lumea o plateste unii financiar alti un pic cu sanatatea lor.
1. spune si tu ca miliarde de Sek
2. am lucrat in solna. Nici nu se simte „poluarea” aia. Este insa o problema poluarea sonora.
3. nu prea ai cum sa rezolvi problema asta fara sa faci o centura noua. Problema e ca a crescut mult populatia orasului. Si in centru dar mai ales in zonele adiacente. Stiu ca vorbea cu o colega care venea dinspre Taby(cam 10km spre nortalje) spre Solna si zicea ca in 2017 facea 20 de minute si acum facea 40. (Da, conducea atat de tare)
„va fi o chestiune de timp pana cand iti vei lua masina intrucat intreruperile sunt dese si mai ramai si un pic prin camp”
Ce ne mai plac exagerarile. Mama mama. Anu trecut am avut 2-3 probleme. Anu asta 0. Bine, nici nu se compara iernile.
Problematic e daca lucrezi spre Upsalla, de exemplu, cand ai un tren la 30 de minute. Si daca ala nu merge, e belit. Dar, asta e problema numa de iarna. Si se rezolva cu masina numa Nord-Upsalla. Din sud sa mergi cu masina la upsala/sud spre sodertalje e moartea
Taxa aia e numa ca sa ne mai futa de niste bani. Daca tot sunt suparati ca nu se mai dau amenzi de parcare si nici nu prea folosesc radare, scot si ei bani cum pot
@animaloo
Miliardele alea de sek ar fi fost folosite pentru finantarea maretei ocolitoare din Skarholmen spre Ekero si apoi Hasselby. Nu am urmarit prea mult povestea aici, dar ce trebuia sa dureze 5-10 s-a dus inspre 20 ani. Partea misto este ca tunelurile ar fi gata acum doar se fac verificari deci 2030 ar fi fezabil pentru acea ocolitoare. Ce sunt absolut sigur este ca si acea ocolitoare o sa coste pe motive de salvam mediul si alte vrajeli.
La povestea cu poluarea nu ma bag intrucat oamenii sunt extremi de subiectivi, dupa niste ani de Bucuresti nu mi se pare ca exista o poluare mare, dar na este alta discutie.
Legat de povestea cu trenurile depinde de ce parte esti si cat de apropiat esti de o statie de tren. Problemele apar fix pe inceputul de zone periferice pe care si tu le mentionezi. Mai precis tot ce este mai la nord de Solna/Sollentuna e cu planificare logistica de trupe si cam la fel as spune tot ce este mai la sud de Arstaberg/Alsvjo. Partea nasoala este ca daca ramai blocat in afara acestor zone si trebuie sa ajungi in oras sau in partea cealalta de oras, un drum care trebuia sa dureze maxim o ora se face in 2 ore. Patesti asta de vreo cateva ori si iti bagi pl si iei masina.
Tot ceea ce incerc sa expun si sa spun este o chestie simpla. Atata timp cat transportul public nu va face la rapiditate si fiabilitate(orar precis, fara pene) masina personala omul nu-l va folosi chiar si cu diverse taxe. La nivel de Europa singurul oras care a reusit aceasta performanta este Amsterdam, dar si acolo au durat vreo 30-40 de ani.
Ne aflam in anul de gratie 2025, daca s-ar implementa masurile rezultatul lor ar fi vizibil prin 2065. Asta desi tot ce se propune este taxarea cetateanului care se deplaseaza cu masina fara a oferi reale alternative.
Ce n-am înțeles eu în Stockholm este de ce n-au iertat de taxă pe ăia care rămân pe E20 pentru că nu vor decât să traverseze orașul și chiar nu au altă alternativă viabilă. Valabil și pentru Goteborg.
Pune taxă pentru cei care coboară de pe autostradă și vin în oraș.
Și NYC a făcut câteva excepții în același stil (FDR Drive, West Side Highway)
Știu că sunt enervant, dar nu mai folosiți expresia „altă alternativă” fiindcă este pleonasm. Alternativa nu poate fi decât alta, este o chestiune binară.
Alte opțiuni este corect, sau simplu, alternativă. Grammar georgesc out
Asdad2005 – da. trebuia sa fie gata in 2026 sau 24, nu mai stiu exact. Si au pizdit-o italienii de fac. Cu ceva gen 6 ani si vreo 300mil E. Acum, pentru aia de nu stiu: discutam despre o autostrada de 40-60km, zona pietroasa si mai trece si o balta, am impresia. Ca nu stiu exact cum e harta si mi-e lene sa ma uit.
Problema e ca peste tot: centralizarea muncii. Toti vor in stockholm ca atare se fac lucruri fix ca in bucale: e spatiu liber? zbam bloc.
Cu trenu da si nu. Nu stiu sudu, asa ca nu ma bag. In nord unde stau eu am si Marsta si Uppsala care ma iau. Deci 2/3. Daca stai, insa, la Bolsta…ai belit-o.
Inainte stateam langa metrou. Acolo era viata buna. Cu trenu ti-am zis. Iarna trecuta a fost satan. Asta, fiind si mai usoara, a fost la fix. Stiu cand trebuie sa plec de acasa. Daca nu plec cand trebuie…e mai nasol.
Avantaj ca muncesc in centru, deci la intoarcere am mereu loc
„Ce n-am înțeles eu în Stockholm este de ce n-au iertat de taxă pe ăia care rămân pe E20”
si cum faci asta? Eventual sa ii ierti de o taxa. Cred ca am platit o singura data dubla si chiar pe aia mare. Veneam de la Skavsta, am luat ambele taxe de 44
@animaloo
In principiu in 2030 se va da in folosinta asta daca nu se descopera alte probleme. Oricum proiectul a fost anevoios, au fost multe povesti cu natura si da cred ca va fi cea ocolitoare cu cei mai multi kilometri de tunel in jur de 30-40 daca nu ma insel. Chiar si asa nu stiu cat de mult se va elibera zona actuala ca nimeni nu are date. Unii spun ca aglomeratia de pe E20 ar fi in mare parte datorata localnicilor care ies sa ia tigari, altii spun ca sunt in situatia in care vin zona de nord si se duc inspre zona de sud.
La partea cu trenurile am fost nevoit cumva sa ma plimb din zona Bromma inspre zona de sud si experienta nu a fost cea mai buna. Multi mi-au spus ca situatia s-a tot deteriorat pe acolo in ultimii ani si tot mai multi s-au reorientat spre masina. Asta in conditiile in care daca faci un calcul simplu benzina+congestion tax este cu mult mai mare decat un abonament pe transportul public, deci financiar e mai rentabil transportul public daca privesti doar in cheia asta. Insa daca te raportezi la timp si alte probleme masina s-ar putea sa fie utila in anumite cazuri si situatii.
@neaorin
Motivul pentru care platesc toti aia care tranziteaza E20 in dreptul Stockholm este ca sunt o vaca buna de muls si sunt bani usor de facut. Pe langa asta nimeni din administratia locala nu are o imagine concreta asupra cine face tranzit si cine se plimba sa-si ia tigari. In teorie camere exista la fiecare iesire in zona centrala pe e20 fiecare cu o plata mai mare raportata la zona in care iesi(cu cat este mai central cu atat mai mult platesti), dar in acelasi timp exista si daca pur si simplu tranzitezi si te duci spre Taby sau Marsta, ce-i drept cu o valoare mai mica.
O chestie pe care am omis s-o spun, taxa asta este in vigoare numai in zilele lucratoare niciodata cand sunt sarbatori sau week-end.
cred ca taxa nu are legatura cu zona ci cu ora. D-aia, dupa 6 (?) nu o platesti. Si, in timpul zilei e 10sek. E 44 cand e prime time. Si chiar si asa drumu e plin. Stau dimineata si ma uit in zona Solna si ma apuca plansu gandindu-ma la cat as face cu masina
Doamna merge cu masina insa. Nord -Uppsala. Pe langa ca ii e lene mai evita si momentele in care ajunge cu 23 de minute inainte sa plece trenu. Plus ca indiferent de cand pleaca ea face ceva gen 30-40minute.
dar, sper ca observati care sunt plangerile de Suedia. „fac cam mult de acasa pana in centru, fac chiar o ora”. Unde casa e la 40km de centru
„e poluat”. Intr-o zona unde sunt caprioare (desi e central) si „poluarea” aia e mai mult la misto
„au intarziat 4 ani aceasta mega autostrada”
„da, dar la pranz sau seara nu platesti taxa aia ca nu mai e aglomerat prin oras”
si da, plangerile exista. Cand stai 2 ore ca nu ai cum sa iei trenu suge pula. Avantaj e ca poti lua taxiul si ti-l plateste statu. Problema e ca poti lua taxiu tu si inca 2000 de oameni
Idee pt Brasov? Adica sa nu mai treaca toti care vor sa treaca si sa se plimbe. Ca iti ingreuneaza tie viata si nu mai poti tu sa te plimbi cu masina zi de zi. Ca doar tu ai neaparata nevoie, nu ca pulimea. Ca tu esti special. Dobitoc imputit
ești prost.
Mă tot uitam pe lista de cometarii, ca să văd unde mă ”înfig”, așa că îți mulțumesc pentru ocazie.
Stau în centru și treaba a devenit atât de nasoală, încât stai cu ”mură” maximă de la gândul că trebuie să chemi o salvare sau pompierii (ăștia din urmă au un dram de creier și țin autospeciale mai în amonte, în Prund, când este de așteptat că o să fie plimbăreții pulii ieșiți).
Așa că, da, mi-ar cam conveni să văd măcar o încercare. Eu aș face ceva similar cu zonele ZTL dă pă Italea, adică acces zero pentru non-riverani 24/24 și cam aia e. Ai intrat, zbang 2000 de lei amendă și mult noroc.
Dimineață de dimineață văd cum își aduc toți copiii, în loc să-i trimită cu autobuzele școlare, multe dintre ele fiind mult prea goale. Și la Brașov chiar sunt condiții pe autobuzele astea, dar, pula mea, lumina ochilor la toți cocalarii întârziați face icter dacă se dă cu busu ca săracii.
Mai mult, știu de oameni care-și aduc copilul la Șaguna din Râșnov, în timp ce bunica stă pe Brâncoveanu (n.r. – pentru cine nu știe: adică foarte aproape, la 2-3 minute de mers pe jos și asta dacă ești un leneș maxim). Dar la copil nu-i place să stea la buni…
Și sunt absolut sigur că acest pattern se repetă și se poate extrapola la majoritatea ăstora care blochează orașul în timpul săptămânii. Și o fac de două ori pe zi, ca mai și vin să-i ridice la prânz.
Iar ăia din weekend-uri merită ban pentru lipsa minimei logici în așteptarea lor de a găsi locul ăla fain, la 5 metri de unde au treaba. Mașină și parcare, asta definește nația asta, înainte de orice altceva.
Da, ar fi cazul de niște park & rides, nu zic nu, dar e foarte ușor să faci pula mare când nu ești tu afectat.
Și ca să fie ipocrizia maximă, când se duc muiștii de genul în țări super-aglomerate, cu zone cu intrare interzisă (să zicem iar pă Italea, de exemplu), pot trăi cu măsura aia – unii cel puțin; alții iau amenzile în cascadă de proști ce sunt, dar asta e altă poveste, mwhahaha -, dar aici sunt prea importanți, ei TREBUIE să treacă pe acolo exact când e omorul mai mare.
Deci, ar fi frumos, dar nu cred că are Scripi coaie destul de mari pentru așa ceva. E destul de ofilit la față în ultima vreme… o mai fi având ceva pe rol?
Toti au fix acelasi gand: lasa ca gasesc parcare langa Poarta Schei. Mult succes, sunt in total sub 100 locuri de parcare, iar daca >200 de insi au aceasta „stralucita” idee de weekend, rezultatul este o mare bucla care suie pana la zisa P. Schei si apoi coboara, nenorocind tot aerul ala care sta intr-o depresiune.
Asa ca nu.
coco, cum ziceam, oamenii normali nu au treabă în schei.
dacă au, plătesc, 5 lei nu e așa mult.
dar dacă ai chef de frecat pula, e perfect. în weekend, in timpul săptămânii, seara, de paște, de morți…
godină plecase la dentist cu mașina, că în schei nu sunt dentiști.
și nu lucrase la trafic 10 ani înainte, nu știa că în weekend e omor.
etc.
Eu ma uit ce cozi sunt pe toate intrarile si iesirile din Bucuresti.
Cel putin din masini sunt legate de accesul la educatie (scoli/licee) si apoi pentru munca.
Vad cenomor e pe axa sector 3 (cartier dormitor) – nordul Bucurestiului in fiecare zi, cand oamenii merg la munca.
Pui taxa de congestie cand oferi alternative viabile.
Cand dai exemplu NY, uiti ca e singurul oras din US cu asa taxa si ca e dezastru ce e acolo.
Sa compari orice oras din Romania cu NY e o gluma.
Metroul este o alternativă viabilă
La fel și tram 1/10
Ăia cu copii din suburbii să își ducă copiii la școala din satul respectiv, nu înțeleg de ce sunt primiți la școlile din București
faza e că omul nu are un traseu logic. mereu este „duc copilul intr-o parte la grădi, pe celălalt în altă parte la școală și apoi eu mă duc la birou în alt colț al orașului”
las-o-n morții mă-tii de treabă.
O ancheta sociala serioasa la toti elevii de la scoli de fite – pentru verificarea domiciliului din acte. Scoala o poti face si la tine in cartier/sat.
In Timisoara de ex. ar fi necesara verificarea etniei – sunt acum mai multi nemti decat pe vremea Imperiului. Tot olteanul are stramosi germanici.
Ti-ai inmatriculat masina la tine in sat ca sa platesti taxe mai mici acolo – platesti taxa de intrare in oras.
Amen.
Hai, Nicusor!!! Hai ca se poate!!!
te-ai aruncat cam departe cu new yorkul
da, prost eu.
Nu cred ca Londra e in New York!
Acest tip de taxă este măsura incompetenței administrației locale. Cu cât mai încompetentă, cu atât mai degrabă impunătoare de taxă.
Este o discriminare crasă pe bază de venit. Cum a scris cineva mai sus: pentru Rupert Murdoch nici măcar mărunțiș nu este. Pentru Gică instalatorul (care ar trebui să desfunde buda lui Murdoch) e o sumă considerabilă.
Gică instalatorul mai adauga $20 la factura lui Murdoch si taxa aia e oricum business expense pe care il deconteaza.
gică instalatorul nu iese cu mașina în trafic d-ampulea.
murdoch nu e toata ziua in mașină ca să frece pula.
are oameni pentru a-i freca pula.
dacă e în mașină e cu treabă.
la fel și instalatorul lui.
și electricianul.
și ăla care îi livrează droguri sau mâncare.
da boss. sa nu mai fie toti saracii cu masina in centru. Este o masura perfecta.
*eu, de exemplu, nu ma duc cu masina in centru. Uneori in weekend. Dar, doar uneori.
@animaloo da boss am uitat ca in Romania daca ti-ai luat un cazan de 2000 euro ai drept prin Constitutie sa vii cu masina in centru si sa parchezi gratis unde vrei.
Daca „saracii” de care zici nu-si permit congestion charge dar isi permit combustibil si RCA atunci pot lasa masina la park’n ride si sa ia metroul sau autobuzul.
S-au propus exceptii pentru ca oamenii cu treaba sa nu plateasca amenda, nu s-a dorit (mai degraba, speculez eu: consilierii locali care au afaceri in centrul vechi).
Deci nu e vorba de Gica instalatorul, nici de riverani, nici de medicul de familie sau altele de gen. Doar de turisti e vorba.
ca tot vorbeam de suedia: nici nu tre sa pui taxa aia la cost. pentru ca „businesses may deduct all congestion tax expenses”
deci e ok, daca lucrezi si ai treaba in zona poti merge linistit.
Hai sa isi faca si RAR ul treaba cum trebuie si ITP ul sa se dea pe bune si rezolvam un sfert din problema poluarii + cred ca mai dispar si 10 % din masini (cel putin).
Mai degraba masura cu centrul are sanse sa se intample, decat asta!
Când a vrut coana Firea să bage BU-vigneta i-a sărit toată lumea în cap.
Corectie: cei care nu agreeaza aceasta masura si care „i-au sarit in cap” nu formeaza „toata lumea”. Acum cat de mare este aceasta submultime, cocoana n-a binevoit sa-i calculeze cardinalul.
hai Muie Firea.
Cinep o ascultă pe tuta aia, numai pe interese de familie / partid.
O mai fi zis și bune da’ mai dă-o-n morții ei de duamnă jepcară.
Eu aș băga în București taxă pt toți cu nr de provincie. (diferit de bucurești)
– defapt aș pune pt toate municipile.
Joac-o p-asta.
Așa are Oslo.
Da’ nu vrei tu ca Bucurestiul sa isi declare independenta si sa aiba propriile vami si granite ca orice alta tara? Ce ne mai complicam atata.
Masurile de tipul asta mi se par o laba, un fel de vama in oras. Muti traficul de pe stanga pe dreapta si spui ca ai descongestionat.
Nu ai nevoie de astfel de taxe, care sunt puse acolo doar sa adune bani la buget si pentru care trebuie sa cheltui o groaza ca sa le implementezi.
In schimb, daca transportul public ar fi tratat cu prioritate si te’ai asigura ca este curat, civilizat si cat de cat la timp, oamenii ar vedea beneficiile si l’ar folosi. Dar sa faci transport public smecher e mai greu decat sa pui o taxa care nu face mare lucru doar ca sa dai impresia ca faci ceva.
Majoritatea newyorkezilor nici nu cred că au mașină, aia pe care îi vedem noi nu sunt din Manhattan, propriu-zis, ci fac naveta…
Noi ne plangem dar localnicii se cam bucura https://bsky.app/profile/dens.nyc/post/3lflqtekpy22t