S-a pus taxă și traficul a dispărut. Situația pe lung, dacă doriți să citiți. Pe scurt, cine vrea să treacă pe acolo trebuie să plătească. Brusc, oamenii și-au dat seama că de fapt nu aveau treabă acolo. Mai amuzant, taxa este 9 dolari, aproape nimic, dar este destul să-i descurajeze pe oamenii care ieșeau la plimbare aiurea să nu o mai facă.
Atât de simplu a fost. Mă rog, nu a fost simplu, că au trebuit instalate niște camere video, care să și funcționeze, camere care există de minim un deceniu (poza de mai jos este făcută de mine în mai 2011 în Londra).
În cazul Brașovului este un pic complicat pentru că drumul care duce spre Poiana Brașov trece prin centru, și nu s-a gândit nimeni la un plan care să nu fie prost (marea ideea a lui Coliban, mă rog, nu a lui, dar hai să zicem, a fost să propună o rută alternativă stupidă, și apoi să se mire că lumea nu o vrea).
În Făgăraș se face centură, după 35 de ani. În București se face Centura A0, ca să nu mai tranzităm orașul dacă nu avem treabă în el (mulți făceam asta pentru că era mai ușor să treci prin oraș decât să stai blocat cu orele pe centura veche). Bușteni nu are soluții momentan. Predeal la fel. Mai țineți minte când drumul spre munte trecea prin Ploiești? Am uitat. Am uitat și că treceam prin Sibiu și Cluj ca să ajungem unde aveam treabă și cum stăteau polițiștii la pândă pe la trecerile din Sibiu ca să taxeze alogeni, iar localnicii ieșeau cu mașinile la plimbare, cam cum fac isteții ăia din Făgăraș acum.
Ce vremuri. Acum mai avem un pic și ajungem la Viena direct pe autostradă. Poate, când suntem pe acolo, ne uităm în jur și învățăm câte ceva. Oraș mai calm, trafic mai puțin, oameni cu alte apucături decât “ia să mă sui în mașină și să dau o tură”.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/document-idee-pe-masa-autoritatilor-taxa-de-decongestionare-a-traficului-impusa-unor-soferi-din-romania-ca-in-manhattan-si-londra-anterior-erau-pregatite-stickere-colorate-21894064
Inteleg si sustin ideea, dar in cazul asta (al NYC-ului) sunt concluzii trase pripit si cu voce prea tare. Rodditorii sunt amuzanti, ziceai chiar tu.
Ca om care a locuit acolo mult timp pot zice ca e pura coincidenta sincronizarea cu introducerea taxei de 9 usd. Suma este e o mizerie de dunkin donuts la ei. Asa e in fiecare an in perioada asta, cea mai slow din an in NYC. De azi intr-o luna sa vedem cum o sa arate traficul acolo, nu acum.
Pare a good story pentru cei care au introdus taxa asta, „uitati ce am facut, uitati rezultate imediate!” Nu cred ca e chiar asa…
La noi in Bucuresti in loc sa implementeze asa ceva astia dau parcare gratuita la hibride si electrice.
Că în rest chiar ne comparăm cu NY.
Aici cea mai proastă idee ar fi taxa de centru. Ar aglomera suplimentar zona învecinată. Mai mult haos, mai multă poluare.
“sa avem salarii ca in New York intai si apoi vedem”
nu ne comparam cu nimeni dar cand lumea civilizata descurajează folosirea masinii in zone aglomerate noi facem opusul.
Nu sunt motorhead. Din contra.
Ideea era ca in Bucuresti 25% din masini au peste 20 ani. Hai sa incurajam un pic alea nepoluante, totusi
@Cipper se poate descuraja folosirea masinilor poluante altfel de ex taxe mai mari sau low emissions zones (nu prindem noi in viata asta) sau incuraja folosirea masinilor mai putin poluante prin incentives gen rabla plus.
Eu nu țin minte să fi trecut dinspre București prin Ploiești la drumul spre munte. Permis din 94.
Mai bine ar implementa preturi dinamice la crasmele din centrul vechi.
Nu comentez la Brasov, dar la Bucuresti A0 e foarte departe.
Inelele mediane sunt blocate de diverse structuri: parcuri, lacuri, aeroport etc
Suburbiile si nu numai, nu au alternative reale de trafic.
Să o facă mai aproape, cât mai spre Centru, că pe A0 nu te vede nimeni când pârțâi tigaia de 500 de euro cu boxe și sistem audio de 2.000 de euro pe ea
Aia ai inteles tu, ca A0 e facut pentru bucuresteni ca sa aiba ei o scurtatura cand merg la mall.
A0 e departe de ce? Tu vrei o centura sa ajungi mai repede din Dorobanti in Vitan?
A0 are scopul ca bucurestenii sa nu se mai impiedice de moldoveni care au de mers la bulgari sau olteni care au de mers la mare. Faci o centura si ai scos din oras o gramada de amarati care inainte erau fortati sa traverseze prin centru.
Scoti masinile care tranziteaza orasul si asa ai mai mult spatiu pe strazi pentru cei care chiar au treaba in oras.
și eliberezi centura existentă de TIRurile care vin de la Constanța și merg in Ungaria. și cele care vin de la Giurgiu și merg la Pitești.
Traficul de tranzit/marfa nu e asa de mare precum credeti, adica omorul pe Buciresti va ramane.
Problema ramane:
– lipsa mediane
– lipsa transport in comun in suburbii
– lipsa metrou pe o mare suprafata, mai ales spre periferie.
Locuiesc in Londra de 12 ani, prin prisma jobului( joburilor) am fost si sunt in centru aproape zilnic. Tot ce face congestion tax ( care apropo acum e valabila si in weekend) este sa mute traficul pe marginea taxei iar lately , datorita inflatiei si cresterii traficului because 20mph ca suntem retarzi, totul e blocat non stop. A fost respirabil de sarbatori acum se moare pe strazi. Singurul lucru care functioneaza transport alternativ ( nu, nu fiti retarzi, nu biciclete) trenuri/metrouri/ nu autobuze.
Și cînd te gîndești că toate drumurile alea trebuiau să existe de cel puțin 20 de ani, dar trebuia ca mai întîi să-și facă șparlamentarii vile și hoteluri…
cand a vrut firea sa faca treaba asta a renuntat pentru ca „a avut feedback negativ pe facebook”
Din Gara Brașov până la Telecabina din Poiana Brașov, autobuzul 100 a făcut fix 35 minute.
Și am băut și bere.
Ca sibian care trebuia să se strecoare printre tirurile care tranzitau orașul și blocau 2 intrări și 2 rute principale pentru localnici, am să-ți transmit numai atât: nu mai fi cârnat.
Sau cremwust, fiu de carnat.