OPA! S-a cântat idee nouă la Brașov!

Aflu din presa locală că nu e o idee așa rea să nu mai ai sute de mașini care tranzitează orașul și centrul ca să ajungă în Poiana Brașov și că ar trebui un drum alternativ. Nu pot să citesc articolul, că mă ia durerea de cap doar de la ce m-am uitat pe hartă.

Din ce înțeleg eu, logica lor e să înceapă să construiască un drum din oraș către o legătură cu drumul existent, undeva prin spatele cartierului Schei. Turiștii vor veni pe centură, vor ajunge undeva în zona Carierei/Cărămidăriei și de acolo vor merge pe o stradă până la legătura cu drumul actual spre Poiană.

Și întreb și eu ceva simplu și logic. Nu e mai simplu să faci un giratoriu la ieșirea de pe centură, cine vrea să se ducă spre Cristian să o facă, cine vrea să intre în Brașov să o facă, iar cine vrea în Poiană să plece acasă? De ce trebuie să îi deviezi prin oraș? De ce? Doar pentru că există o jumătate de stradă făcută? De ce să aglomerezi zona aia cu trafic inutil când e mai simplu (nu și mai ușor) să tai o stradă nouă? Nu deranjezi oamenii, nu e nevoie să cumperi sau să muți case, turistul e fericit, localnicul e fericit.

“Idee nouă” avută de un lache acum 2 ani. Cu plăcere, brașovenilor!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

51 comentarii

  1. Asta e cuminte, prin comparatie cu ideea cealalta de a construi un teleferic de la Gara pana in Poiana.

    Comentariu apreciat.382
    • Sau tampenia cu reintrodus tramvai prin brasov, pentru care se insita intr-un mod dubios

      Comentariu apreciat.4015
    • Se insistă cu tramvaiul pentru că e ideea unui atârnanu. Trebuie să primească în schimb ceva, pe lângă sinecură, ca doar nu i-a pupat bucile coliBANului degeaba în campanie, nu? Pentru inițiați, este vorba de același personaj care ura vajnic pe interneți tot ce nu era penelist, pănă prin 2018, când a fost dat elegant la o parte de georgel scripcaru și a reușit să se atârne de usereii pe care-i porcăia pe unde-i prindea! Nimic nu este întâmplător. Este doar un pic ascuns!

      Indecis. Tu ce zici?3116
    • De ce nu din aeroport in poiana?

      00
  2. D’aia se fac studii de fezabilitate să descopere că astfel de propuneri nu sunt fezabile.
    Dacă făcea cineva un studiu de fezabilitate care zicea că metroul Dr Taberei nu e necesar încă, pentru că nu este aglomerat suficient pe drum încât lumea/cetățenii/comozii să renunțe la mașini în condițiile actuale de legislație și amenzi, dădeați cu ouă. Na că nu circulă suficientă lume cu el.

    Indecis. Tu ce zici?1335
    • metroul nu e fezabil că oamenii care vin din domnești nu au unde să lase mașina ca să ia metroul.

    • De aia nu o fi nici M4 din Bucurestii Noi? Cu parcarea goala de la Straulesti? Eu cred ca aia care stau in Corbeanca, Buftea, Mogosoaia etc. nu se dau jos din Rolls sa ia metroul.

      Comentariu apreciat.542
    • M4 probabil a fost proiectat pe vremea cand era in plan sa se darame toate casele din Grivita, Costeasca, Bucurestii Noi, Chitila, Damaroaia, Pajura si sa se faca blocuri de 10 etaje. Cum n-au apucat sa faca decat la bulevard asta si intre blocuri au ramas mari cartiere de case linia nu prea mai are sens. Puteai sa faci metrou usor pe liniile de tramvai de pe Chitila si Bucurestii, statii mai dese si varsai tot poporul la piata Chibrit de unde luau metroul sau mai departe cu metrouusor pana la Victoriei/Basrab.

      610
    • Intersecția de la Razoare spune altceva

      150
    • Dimineața metroul ăla pleacă din capăt aproape plin (scaunele ocupate, oameni care stau în piceoare). Dacă pentru ajuns în Pipera nu ar trebui să schimbi de două ori și nu ar fi fost pandemie ar fi fost și mai mulți. Dacă te uiți cât și cum se construiește dincolo de capătul ramurii Valea Ialomiței (cam la 15-25 min de mers pe jos) în câțiva ani o să fie plin de tot.
      În concluzie da, a fost o idee bună metroul ăla.

      Comentariu apreciat.430
  3. Propunerile de trasee facute in zona , se racordeaza , toate, in niste zone inghesuite.
    Strazile Caramidariei si Ion Neculce , unde presupun ca vor face sensuri unice nu sunt suficient de late si nici nu pot fi latite pt “Trafic de Poiana”. Propunerea e veche masuratori s au mai facut, insa intersectia Caramidariei cu Amurgului este cel putin dificila de realizat. Iar conexiunea cu drumul de Poiana pe panta dealului chiar e o lucrare de anvergura. Scripi si a cam rupt gatul in povestea asta si vb aia el a facut ceva lucrari de infrastructura.

    61
    • C’mon nu e rocket science. Se face un tunel în rampă dacă terenul nu permite – vezi tunelul Agnese de pe SS240 lângă Riva del Garda.
      https://maps.app.goo.gl/VfTdrvCMFBMTnHuU7

      Făcut prin anii 90 ca să lege Riva del Garda de valea Ledro prin ceva mai sigur decât Strada del Ponale, care acum e traseu turistic.

      Eu am o altă idee. Barieră cu taxă după Belvedere. Sau drum închis circulației publice între 7.00 și 20.00.

      411
  4. NOU
    #14

    Pai nu exista deja un drum alternativ?

    20
  5. OPA! Cineva si-a luat casa in Carierei.
    Acum, eu nu inteleg “cine vrea să se ducă spre Cristian să o facă, cine vrea să intre în Brașov să o facă, iar cine vrea în Poiană să plece acasă”. e prea subtil sau e o greseala in exprimare? Altfel, da, de pe centura de acolo nici macar nu mai trebuie facut ceva nou caci e drumul Rasnov – Poiana numai bun de futut. A, da stai: ce sa cauti pe centura daca vii de pe Valea Prahovei? Nu ai Valea Rasnoavei ca sa nu mai ocolesti Masivul Postavaru atata?

    161
  6. De ce nu identifica un loc in zona brasovului cu potential si sa faca un Poiana 2.0 de la zero?
    Faci pana acolo si drum si cale ferata si construiesti cu cap si frumos.

    162
    • da si mai facem un giratoriu si pe drumul de Poiana, ca-i pacat ca un drum de 12 km sa aiba un singur giratoriu…
      ma mir ca nu zice nimeni ca e nevoie de un drum care sa faca legatura predeal-poiana prin varful Postavaru.

      90
    • Putem face o Poiana la 10km de bucuresti, e mai simplu sa mutam muntele, cateva miliarde euroi si gata, avem muntele la doi pasi.

      00
  7. E calea ferata. Acolo e buba, de asta zona este inca teren arabil

    50
  8. E așa bine prezentat pe site-ul primăriei că fișierele pentru varianta 1 și varianta 2 prezintă același traseu, diferența între trasee se vede doar în fișierul docx dar mă rog, asta să fie problema. Amândouă pleacă oricum din același loc de pe Cărămidăriei și se unesc un pic mai sus.

    10
  9. Eu zic sa puna bariera si cei cu numar de Brasov sa mearga in Poiana pe drumul direct de la Brasov, iar restul pe drumul de la Rasnov.

    127
    • Asta doar daca pun semafor in Poiana unde se intersecteaza drumul de la Râșnov cu cel care vine din Brasov

      11
    • eu vreau mai multe semafoare ca să se stea absolut degeaba și să se facă cozi lungi

      40
    • @Itaa
      Daca ma persiflai pe mine inseamna ca nu ai fost niciodata in Poiana.
      Eu am raspuns comentariului lui Ciprian care vrea ca cei din BV probabil sub 1/3 din cei care ajung in Poiana sa aiba acces la drumul direct iar restul peste 2/3 sa vina pe un drum (Rasnov) care intra in Poiana langa Alpin.
      Daca nu stai la Alpin, Piatra Mare si inca vreo 3-4 pensiuni mai mici din dreapta atunci singura varianta este stanga unde vei ajunge la drumul pe care intri de fapt in Poiana si parcarea mare.
      Eh la acea intersectie esti mort … poti intra doar cand trece cate un pieton.
      Si atunci buluc toti care apuca mai ales cei cu viraj la stanga.
      Deci daca ar lua cineva in calcul idea lui Ciprian fara semafor acolo este un idiot

      11
    • mă bucur să aud că există și excepții. dar circa 90 la sută din semafoare sunt inutile, cel puțin în semaforești, unde administrația consideră că e bine să pui la fiecare lucrare nouă cel puțin 10 semafoare, pentru că sigur este nevoie

      00
  10. Apele Române, citez: “apele uzate ce izvorăsc prezintă concentrații peste limitele maxime admise…dar fără a avea un impact major asupra calității apei râului…”. Cum vine asta?

    https://www.facebook.com/100004235133125/posts/2155923351225482/?sfnsn=scwspmo

    20
    • deci apa uzată e mai nasoală decât trebuie, dar noroc cu apa râului care este mult mai bună și astfel per total este în parametrii

      40
  11. Loooool, problema e ca nu incap in Poiana atatea masini cate vin dar ei vor faca o imbunatatire care sa aduca mai multe masini si mai repede. Sa nu se mai stea cate 1-2 ore pana ajungi acolo, sa se stea 3-4.

    92
  12. Mai bine impanzesti masivul Postavaru cu transport pe cablu care sa acopere toate fatetele muntelui. Din Rasnov (in dreptul DN 73A) sau Timisul de Sus poti ajunge in Poiana. Parcari mari la punctele de plecare a gondolelor si aia e.

    Domeniul schiabil s.ar mari considerabil, fara a se simti aglomerat. Zonele din jurul muntelui vor exploda pur si simplu (hoteluri, pensiuni) pentru ca poti incepe sa schiezi de acolo, sa iti iei pranzul in Poiana, o gustare prin alta parte de munte si sa te intorci la hotel pe skiuri in apripiere de Rasnov.

    Nu drumurile de acces sunt problema dar nu cred ca se vrea dispersia turistilior din Poiana cat sezonul de ski este in desfasurare. Degeaba incerci sa rezolvi efectul daca nu te uiti si la cauza. Sunt 2 instalatii pe cablu care pleaca din capatul statiunii. 3 partii pentru sute de mii de pasionati de zapada.

    Vara, Poiana este moarta in comparatie cu lunile decembrie-martie.

    60
    • Pasionati de cozi de telegondola as zice mai degraba. Cand stai 30 de minute la coada ca sa cobori in 5 minute ala nu mai e sport.

      Domeniul schiabil e pe partea de nord; sudul se topeste mult mai repede si ar fi degeaba partii pe acolo. Nu ca acum ar fi cine stie ce calitate a zapezii. Cand vind termitele in we zapada e buna primele 2 ore, pe urma poti sa te duci acasa, decat sa schiezi incolonat.

      41
  13. Ar fi o idee să dai niște sugestii pe unde trebuie să o ia “convoiul libertății” când ajunge la Brașov :))

    70
  14. Brasov se transforma incet si sigur intr-o ghena infecta,pastorita de cretinul mitoman coliban,alaturi de consiliul local si restul autoritatilor publice.

    Orasul este tot mai murdar,cat plm costa masinile acelea cu perii care sa curete stratul de praf si noroi adunat la marginea trotoarelor??

    Cat costa si ce implica sa ii amendezi pe cei ce ies cu masinile din santiere si umplu tot orasul de noroi?

    Ce implica sa pui un pic de disciplina in constructii,sa nu se mai construiasca ghetouri peste tot,in orice fel,sa elimini aglomeratia si poluarea?

    Ce implica sa ii constientizezi pe emigratii la brasov ca daca nu au bani de oras si traiesc la sanpetru,nu trebuie sa vina cu masinile lor vechi sa afume tot orasul ca ei vor sa isi dea copiii la scoala 5,si apoi au de mers la cristian la munca?

    Cum faci sa obligi pe toti veniti dim bz,vn,bc,ph,vl samd sa isi inmatriculeze in brasov fumegatoarele,sa treaca itp pe bune,si sa locuiasca unde au si loc de parcare,eventual niste norme de civilizatie predate intr-un livret educativ,gen ma mut la brasov,ce fac?

    Ce ar insemna sa ai niste controale in trafic,e plin orasul de tdi,cdi,xd si alte declinatii care fac aerul irespirabil?cum le elimini din trafic,e plin de ele,cele ale localnicilor,celor care au inobilat orasul cu prezenta lor,si cele ale turistilor care merg la piata sfatului cu masina?

    Cum poti sensibiliza politia sa isi faca treaba,pe muresenilor e limita 30 kmh,baga giani 70 plus ceva blow off la toba de rasuna centrul….asta e zilnic,plus nesimtitii ce pun avariile ca vor sa ia prajituri de la vatra ardealului,sau iau copiii de la honterus?

    Cum sa ii inveti pe bolovani sa semnalizeze in trafic,sa respecte limitele de viteza?

    Cum sa ii arzi cu minim 2000 ron pe toti toparlanii care blocheaza diverse locuri de parcare publice cu pet 5 litri,galetusa adeplast 15 g,sau bolovani?

    Unde au vazut coliban ,usr rezist,flavia boghiu,consilierii pnl oras civilizat fara serviciu ridicat masini?zilnic ai face treaba,se parcheaza cu nesimtire peste tot,in centru,in cartiere,pe trotuare,se blocheaza accesul pietonilor….sa hinghereasca cativa ani sa vezi cum s-ar invata lumea sa fie civilizata.
    Drum pana in poiana prin carierei si alte fantezii?eu cred ca se cauta un drum alternativ pt nobilis ce se construieste….cum dracu sa te duca capul sa duci un drum fff aglomerat pe acolo,faceti idiotilor un drum nou,ce comunica cu centura si gata ,stati sa va legati tot de unicul drum facut de comunisti acum zeci de ani?duci masinile in poiana ca sa ce…. se parcheaza unde???

    Fun facts de saptamana asta din sublimul Brasov

    – flashuri,apostrofari pe bdul Vlahuta, motivul,un audi de VN a considerat ca sunt bou ca merg cu 60 kmh;injuraturi in Poiana pe motiv de respectat cei 30kmh din Poiana
    -loc de parcare privat,cumparat intabulat,etc in ansamblu asa zis rezidential:si dupa aproape 7 ani de la dare in folosinta,sunt talonat in continuare de doua grupuri vecinii samsari si cei cu apartamente in regim hotelier,de ce blochez locul de parcare si nu il las liber…ca vin rar,ca nu e problema,daca vin vreodata si e ocupat,dau si eu un telefon,ma pun si eu pe colt,ca e pacat,suntem vecini etc… si asta din partea unora care se adreseaza la per tu,inca poarta urmele jegului sub unghii,si si-au petrecut copilaria la furat porumb cu carutele,la studii maxim ceva liceu de mana a treia.vad ca nu se potolesc,poate o sa ii viziteze anaf-ul
    -orasul se umple de grafitii,ce ar insemna sa umble politia locala sa ii mai prinda pe drogatii ce au asemenea obiceiuri;azi imi exprimam,intr-o conversatie privata,dezgustul fata de cum arata turnul alb,niste mucosi m-au admonestat ca e o forma de libera exprimare….parca acum regret ca nu i-am impins si pe scari,cat despre arta,i-am invitat sa o practice in sufragerie la bunicasa
    -semnalizarea e optionala,nu se respecta vitezele nicaieri,condus agresiv,telefon+zambet tamp la volan acopaniat de claxon e noua moda ,politia e pe facebook poate,ca nu e in trafic
    -nu inteleg invazia de adolescenti cu jachete moncler si adidasi balenciaga,sigur sunt fake…dar totusi,asta e moda?
    -vreau sa cumpar un imobil central,cam acelasi scenariu:toate agentiile au ceva la vanzare care nu exista,tocmai s-a vandut,nu mai vinde proprietarul….dar stati,avem altceva(yes,right),va trimit pe whattsup.agenti care habar nu au ce vand:an constructie,suprafete(ce fata fac cand masor suprafata cu laser…vai dar poate e o greseala,a dracului greseala doar in plus in anunt),evalueaza fantasmagoric niste renovari….vai,cu 10000 o faceti lix;bonus agenti care te iau la per tu,te intreaba ce lucrezi,dar nu ai masina,de ce vii pe jos.preturile nu le mentionez,insa cred ca cei din cartelul sinaloa au inceput sa faca achizitii in zona
    -magazin de bauturi in afi:ceri un vin sec,un anume tip de vin,primesti un demisec gretos…habar nu au de vinuri si ce vand….fa frate niste cursuri la vanzatoarea aia

    Cei care viseaza ca se teleporteaza in poiana pe nu stiu ce drum,aer curat,oras aerisit,lume civilizata,calitate a vietii, vor la Brasov,luati un tren si apoi taxi pana in centru,sau lasati masina in parcare la vreun mall,si la fel ,un taxi (preturile sunt fff mici),plimbati-va putin si apoi daca vreti sa traiti in orase idilice,le gasiti dupa granita vestica a ungariei.

    1610
    • Coliban e pe verde. El numai la asta se gandeste.
      Ce e asa de greu sa ii bagi in sedinta pe aia de la PL si sa vorbesti cu cei de la Rutiera?

      Se observa de la o posta jegul de pe strazile din oras – nisip amestecat cu noroi. Plin de melteni care parcheaza mai nou chiar in fata trecerii de pietoni. Ieri eram pe Mihai Viteazul la trecerea de pietoni de langa scoala generala. Un nesimtit cu nr. de BV parcase masina langa trecerea de pietoni, de abia am vazut o femeie care calcase pe zebra.

      42
    • Ce descrii tu acolo e România în general, nu primarul e responsabil că sunt unii cocleți. Nu zic ca nu ai dreptate cu ce menționezi dar nu știu parcă ești un elvețian venit prima oară în ro…

      140
    • @Marin… Coliban pare pe stop….dar de fapt e un demagog smecheras care s-a catarat pe o functie,si care ii va rasplati pe cei ce l-au ajutat.

      @A. sunt brasovean care a trait zeci de ani in Brasov,in ultimii ani revin cate 5/6 saptamani pe an….starea generala a orasului se degradeaza.Si chiar daca ar fi la fel ca restul Romaniei, arunci de ce nu vad o evolutie fata de anii trecuti?de ce se involueaza?unde e leadership-ul?te duci de la primarie la saguna cu masina,ca e departe,si parchezi pe trecerea de pietoni?
      Oamenii sunt necivilizati?ai amenzi la dispozitie.

      82
    • Coliban chiar e demagog, inainte de alegeri spama cu mail-uri zilnic, acum a amutit total in a raporta realizari.

      Nu mai pupa al doilea mandat.

      51
    • @Becaly te-ai racorit macar?
      Am reusit sa-ti citesc epopeea, noroc ca m-am antrenat pe grupul nostalgicilor dupa comunism.
      Plm, intr-o discutie punctuala despre cum niste dobitoci vor sa faca un drum inutil, este foarte relevanta informatia despre vecinii tai, educatia ta, proprietatile tale, dorintele tale si tinerii care se imbraca fake.
      To whom it may concer, vorba francezilor, am fost aseara la Lidl si am luat niste caramele cu lapte. Recomand!

      106
    • @Becaly – vreo 80% din chestiile spuse de tine le remarc si eu, cred ca al nostru primar consuma chestii verzi, altfel nu stiu de unde atatea aberatii

      drumul ala de legatura din zona carierei e facut strict pt. ala cu care “se cearta” acum in instanta si care “nu poate fi oprit ca sunt rai judecatorii” care o sa beneficieze de drum la fix

      alternativa la drumul de poiana este fix langa centura si fix la botul autostrazii – > la rasnov si urca direct in poiana. drumul ala ar trebui usor reparat si e absolut perfect si similar cu cel de poiana clasic

      21
    • Bun comentariu si spui bine ce spui dar oameni buni nu va mai referiti la ceva rezidential de parca ar fi ceva prezidential.
      Rezidential=De Resedinta
      Atat.

      00
  15. Eu as face pe la INA, facut si un pasaj pe sub calea ferata, toata lumea fericita.

    https://ibb.co/swh0MG9

    10
  16. Cred ca altul e interesul nu ajunsul in Poiana, probabil sunt niste proiecte imobiliare in asteptare si da acolo iti trebuie acces cu masina.

    Noi astia, localnicii mai vrem sa ne plimbam si prin paduri care nu sunt taiate de sosele sau betoane inutil. Deja in zona Warthe sunt din fostele poteci prin padure care se opresc in noile garduri si ziduri de beton.

    Nu mi se pare o idee buna cu noul drum – pentru ca la intersectia drumului de Poiana existent cu acest nou drum va fi haos in momentele de aglomeratie – nervi si scandal. Strada Lunga e destul de lata (3 benzi pe sens de urcare catre Poiana) iar strada de Mijloc e iar cu 3 benzi in sens invers. Cei care vin dinspre Bucuresti ar putea folosi alternativa prin Rasnov daca vor sa nu mai tranziteze Brasovul desi nu cred ca ar fi o problema (sau centura + intrare prin Bartolomeu + Lunga + Poiana). Probabil se va mai rezolva daca va fi extins domeniul schiabil spre Rasnov cum erau niste discutii, infrastructura care poate fi folosita si vara daca e gandita bine.

    Probabil o combinatie dintre transport cu masina proprie, un transport public bine pus la punct si parcarile respective cu park and ride in care de ex in pretul parcarii sa ai acces la toate mijloacele de transport in comun ar fi o solutie, si in orele de varf suplimentat transportul in Poiana. Nu e tot timpul aglomerat sunt doar cateva ore. O problema ramane insa depozitarea echipamentului pentru cei care vin cu echipamentul personal (ski, clapari, bicilete mai putin) care sa zicem ca ar dori dupa activitati sa coboare in oras.

    Insa ar trebui facuta o analiza a traficului sa vada de unde vin respectivii. Majoritatea traficului e de la turistii cazati in BV, de la cei care vin din afara, al localnicilor ? Merita investitiile respective doar pentru weekend si cateva zile din preajma sarbatorilor ?

    31
    • Ce mai face “American Dream” ? Pana la urma o sa vedem toata coasta Stejerisului plina cu blocuri de neam prost?

      O sa ajungem ca Barcelona, o caldare plina cu blocuri. Macar aia e facuta cu cap.

      10
    • da, tot dealul ăla o să fie plin. că sunt cumpărători.

  17. Dacă mă întrebi pe mine eu aș spune că începe să se vadă brandul de oraș 🙂

    11
  18. De fapt, drumul Poienii nu poate susține ȘI MAI MULT TRAFIC și asta tot aflăm deja de ceva ani încoace. Problema e că românii nu sunt în stare să priceapă că există și alte modalități de a ajunge pe munte decât cu mașina personală, ei TREBUIE să parcheze în buza pârtiei, pentru că validare și chestii.

    Ca localnic care schiază, atunci când îmi vine cheful, merg cu autobuzul, că e cel mai rapid. Și văd oameni în jurul meu care fac asta din ce în ce mai des. Sau, dacă vrei musai să vii cu mașina, ești la 8 sus, te dai 2 ore la început de zi și apoi ai tulit-o.

    Long story short: nu prea are sens să mai faci încă niște drumuri care să dea în Drumul Poienii, dar na, pentru unii e greu de acceptat lucrul ăsta. Valabil și pentru dezvoltările imobiliare de pe Drumul Poienii: nici de ălea nu e nevoie, dar și asta e greu de priceput. După capul românilor deștepți, totul ar trebui favelizat. (Salut, Poiana Țapului, ce mai faci?!)

    Mx

    40
    • @Maximilian – eu estimez ca in 20 de ani o sa fie cladiri pe tampa pana la nivelul telecabinei actuale, eventual o sa o muta mai sus …sa mai lase un strada de case

      zona schei /bartolomeu o sa arate fix ca dealul melcilor, plin pana sus, probabil se leaga si cartierul “poiana brasov” de oras in 10 ani

      00
    • ” eventual o sa o muta mai sus …sa mai lase un strada de case” – eventual sa o mute mai sus, sa mai lase un strat de case

      damn cate greseli intr-o singura propozitie, mea culpa

      00
  19. Sincer,incearca sa iei legatura cu ColibAnus.
    Vorbesc serios.

    03

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.


Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube