De ce vrea Porsche mai multe hibride?

Porsche a vândut 86.000 exemplare din Macan anul trecut și vrea ca, până în 2025, jumătate din mașinile pe care le vinde să fie hibride sau full electrice:

Chief executive Oliver Blume said Porsche was aiming for every second car it sold to be “electrified” — pure-electric or hybrid — by 2025, meaning that Porsche’s electric ramp-up is even more ambitious than its parent, the Volkswagen Group. (sursa)

Citeam o știre de ieri că prețul la Porsche va crește în Marea Britanie cu 12 sau 20.000€, nici nu contează exact, oamenii care își cumpără mașina asta nu se uită la mărunțiș.

Problema și motivul pentru care Porsche se mișcă in zona de hibride e destul de simplu: după 5 ani, proprietarul vrea să vândă mașina, pentru că a apărut modelul nou, pentru că asta e zgâriată în două locuri, pentru că i s-a decojit un pic pielea într-un loc, pentru că interiorul a devenit plictisitor. Și aici apare problema: cine cumpără un Porsche second hand se uită la costuri. Cine îl cumpără de nou nu e interesat de cât consumă, tocmai a dat 60 sau 80 sau 140.000€ pe o mașină, probabil nici nu știe cât consumă și nici nu-i pasă, dar cel care o cumpără second hand are grijile astea. Și probabil are și grijile impozitului. Și aici intră în schemă hibridul, care are impozit mic, chiar dacă motorul termic are 3 litri.

Schema nu e nouă, au făcut-o și Lexus cu RH400h, pe care le vedeți la vânzare de câțiva ani la prețuri bune. Oamenii s-au săturat de ele, vor ceva nou, le vând pe nimic (15.000€ pentru o mașină care a costat acum 5 ani 70.000€).

Deci, peste 5 ani, de vânzare Macan, kilometri reali, recent adus, nerulat în țară, impozit mic, nu necesită nici o investiție.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. NOU
    #1

    Stirea era ca pretul va creste pentru masinile deja comandate, cu data de livrare dupa Brexit. Nu fa si tu cum fac aia pe care-i critici ca nu stiu sa traduca.

    00
  2. Yup, you nailed it: taxele sint motivul. In UK, taxele se stabilesc pe grilele de poluare. Doar ca guvernul e o idee mai smecher si reface taxele periodic. Asa si-au luat-o multi, in toamna asta, cind s-au trezit ca tre’ sa plateasca mai mult pentru hibride. Asta pentru ca multi producatori le declarau hibride, dar autonomia motorului electric era de vreo cinci mile. Si regulile or sa tot fie schimbate, ca nu-s prosti britii sa nu traga tot mai multi bani la buget.

    • Am presupus greșit că se subînțelege chestia asta. Ce voiam să zic e că-i în interesul producătorului, dacă vrea să vîndă, să producă hibride și electrice pentru că stocurilor vechi li se schimbă periodic regimul de taxare.

    • Odata achizitionata masina, taxa nu se mai schimba. Pentru aceeasi masina, cumparata la un an distanta, poti plati diferit. Deci nu si-a luat-o nimeni, toata lumea stie de la inceput cat plateste.

      00
  3. NOU
    #6

    Bos, tarile unde Porsche vinde masiv nu au impozit pe capacitatea cilindrica. Trecerea pe hibride se face din motive de regulatii, de performanta, de viitor.

    00
  4. Producatorii sunt obligati sa scada emisile de CO2 pe intreaga gama de masini produse. Singura sansa pentru producatori fara motoare de 1.0, gen Porsche sau Mercedes, este sa faca si masini full-electrice si hibride .
    In 3-4 ani va fi invazie de masini electrice si hibride .
    Detalii : https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en

    00
  5. NOU
    #10

    Zoso, dupa atatia ani de scris despre masini, de ce nu te prinzi tu de niste subtilitati oarecum evidente?
    De exemplu, in afara de faptul ca au patru roti, le alimentezi de la pompa, si ca la deruta le zice la toate “masini”, un Subaru si un Ferrari sunt lucruri total diferite, care se folosesc in moduri total diferite, in scopuri total diferite, si care sunt cumparate de oameni total diferiti. Chiar daca la Subaru ii zice Impreza WRX. La fel este si cu Porsche sau Bentley, si Kia sau Peugeot, chiar daca compari un Macan cu un 5008. Nimeni nu face crosshopping intre Skoda Superb si Maserati Quattroporte (fie si la mana a doua).

    00
    • mulțumesc pentru acest ultim comentariu la mine pe blog. spor la tot ce faci.

    • Opa… s-a urzicat prințesa😋
      Unii au și alte opinii. Respectă-le!

      00
    • Opa… s-a urzicat prințesa😋

      prostia sau eroare sunt acceptabile. răutatea gratuită doar până la un punct. ieri i-a venit sorocul.

    • sa ai fabula in cap ca subaru si ferrari sunt lucruri diferite pentru ca se simt diferit e de-a dreptul boala mintala.

      in fapt,sunt DOUA FIARE CU 4 ROTI+motor care te duc de colo-colo.

      Ca le personifica omul din nevoia sa a umfla ego-ul propriu e deja alta poveste. Am putea avea toti pe palenta aceeasi masina si n-ar mai fi probleme

      00
    • Subscriu, nu ai nici o treabă cu industria auto.

      00
    • Nu stiu daca vorbesti cu mine sau cu cel care a postat primul mesaj la vate am raspuns.

      Pierdeti-va voi vietile lucrand din greu 8 ore pe zi ca sa va luati un fier mai lucios ca a lu’ vecinu. O sa va amintiti la batranete cu drag despre faptul ca ati avut cel mai scump fier din parcare si ca ati fost experti in ceea ce priveste domeniul auto. Pana una alta ,astia care isi iau porsche nici nu prea au frustrari de genul asta. Pentru majoritate masinile sunt niste nimicuri (ceea ce este si adevarat) .Sa treci de 30 de ani si sa muncesti ani de zile pentru un fier denota faptul ca ai ramas in urma cu nevoile umane.
      Nu am nevoie de aprobare,stiu care e nivelul aici

      00
    • @robert3, acelasi lucru poti sa il spui si despre cei care sunt trecuti de 30 de ani si simt nevoia sa isi impuna filosofia lor de viata pe un blog.

      00
    • Oamenii care cumpara Ferrari sunt complet diferiti de amaratii cu Subaru, care au 5 degete la mana si doar o pereche de oo de saraki ce sunt.

      00
  6. mai vb de o fabia si zicem de bine la motor 1l si 19000, mai criticam porsche ca nu stie ce face. topoare si fashion

    00
  7. taxe și impozite mici acum, da.
    Însă peste 5 ani o să fie (mult mai) mari.

    00
  8. @zoso mai ca m-am speriat cant am vazut 959-le in poza si tu… vorbeai de macan.

    @ontopic Porsche, ultima data cand am gasit datele (aveam un link dar e la starea de „aveam”) are cam 30% profit la fiecare mașină vândută. Presupun ca ai observat deja ca la multe modele „electrificate” (alea din curtea VAG zic) e o diferență sănătoasă intre versiunea simpla si cea hibrida (e cazul e-up, cand am verificat, erau doar vreo 15k €).
    Asa ca e simplu: porshe își păstrează marja de profit, chiar o cresc pentru ca, in cazul modelelor de jos (718, macan) iau tehnologie de la frații mai mici din VAG (EA888) si astfel pot vinde mai multe Cayenne D. Si Panamera. GTD.

    00
  9. Offtopic, but you really had to give me a 959 boner at this hour? Suntem in varsta domnule, avem tabieturi si apucaturi regulate…

    00
  10. Cred ca e Lexus RX400h, nu RH400h, nu?

    00
  11. Posibil sa fie targetat pe angajatii din Germania. Le face mult mai accesibile ca masina de firma. Se platesc taxe la jumate fata de cele normale (benzina sau diesel).

    00
  12. Eu am alta teorie. Degeaba iti iei tu mega masina de lux Porsche Macan sau 911S, cand vecinul de la 2 strazi care castiga cu o cifra mai putin decat tine intoarce mai multe capete cu Tesla Roadster sau Model S. Porsche s-au prins si ei de problema asta si incearca sa remedieze situatia.

    00
  13. https://youtu.be/g5Iu7Gk6Igg
    Asta mi se pare una din cele mai tari reclame de ale lor. In 1990 am văzut primul Porsche in realitate, un 924 adus de un văr de-al doilea fugit în Germania prin 1987. Aveam 14 ani atunci și mi-am promis sa am și eu vreodată un Porsche. Mi-au trebuit vreo 27 de ani …

    00
  14. Mai bine scriai un articol istoric despre 959-le din poza de copertă, foarte probabil cel mai mișto și cel mai Porsche Porsche ever. :)

    00
  15. Tu practic afirmi ca Porsche scoate modele electrice pentru ca are o teama fata de piata sh din Romania, fiind foarte ingrijorati deoarece romanasii nu vor avea suficienti bani pentru a plati impozitul de 2600 lei pentru motorul de 3000 cm3 diesel.Am avut masina 2 ani inmatriculata pe Belgia, impozitul era diferentiat pe caii putere, pentru ca e logic poti avea 3000cm3 diesel cu 250 cai sau 2,0 turbo cu 250 cai sau mai nou la vag am vazut 2,0 bi-turbo cu 240 cai. Romanii nu au auzit de diferentierea asta.

    00
  16. Intre timp au anuntat oficial ca viitorul Macan va fi doar electric…si fiind acest model cel mai vandut din gama lor in 2018 ….

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.