Am scris textul ăsta pentru comunitatea de pe forumul Volvo România și pentru că țin minte că testasei în 2008 un C30 și ți-am cerut o părere, m-am gândit că poate interesează și comunitatea zoso.ro.
Într-un an, maximum doi, am să schimb mașina. Momentan mă gândesc la XC70 și, în afara de secțiunea de pe forumul Volvo România – nu foarte generoasă – nu am găsit un review scris de un proprietar de XC70 român sau străin, un fel de user experience. Sunt o groază de review-uri comerciale, nimic de la un om care a trăit cu acea mașină niște ani. Dacă există, chiar sunt interesat să le citesc.
În acest spirit am să scriu aici câteva considerații generale legate de experiența mea având în vedere că luna asta se împlinesc 10 ani de când am luat-o.
Echiparea Momentum (adică a doua cea mai bună + niște chestii cadou de la dealer) are cam tot ce ar trebui să aibă o mașină din segmentul mai pricopsit și a fost achiziționată de nouă de la Primus Auto. Mașina are în acest moment 97.000 KM și a fost folosită în principal în concedii, călătorii, escapade de weekend și la rezolvarea diferitelor comisioane și treburi săptămânale. Dacă n-aș fi mers la birou cu metroul în toți anii ăștia, probabil că ar fi avut un rulaj mai apropiat de vârsta ei. Consider că experiența cu dealerul a fost în general bună, omenească, cu niște derapaje din partea lor, dar înțeleg că s-au mai ameliorat pe parcurs. Cum n-am întâmpinat nici o problemă majoră, întreținerea ei s-a făcut la dealer (2 ani garanție) doar în primii 4 ani, ulterior am apelat la două service-uri de pe forumul Volvo, pe care le recomand călduros, pentru că sunt serioși, cinstiți și pasionați de marcă. Dacă am să întâmpin vreo problemă gravă, am să apelez la dealer, dar nu a fost cazul.
Probleme și revizii :
- reviziile au fost făcute la maximum 15 luni – am schimbat, pe lângă ulei și filtre, discurile de frână o dată, plăcuțele de frână de vreo 3 ori, bateria de 2 ori, ștergătoarele o dată, bujiile de vreo 2 ori – posibil să fi uitat ceva, în orice caz, nimic în afară planului de revizii;
- vasul de lichid de servo-direcție a fost înlocuit de curând;
- parbrizul dezlipit și ploua înăuntru, problemă cunoscuta la Volvo, a apărut după 4-5 ani;
- radiatorul de aer condiționat, altă problemă cunoscută la modelele cu acel model de spoiler, s-a spart de 2 ori în ani consecutivi, până i-am pus o plasă în spoiler ca să nu mai intre pietre;
- geamul de la șofer face figuri câteodată când plouă, mai precis se activează mecanismul de obstacol?! și se deschide la impuls în loc să se închidă;
- de câteva ori luminile au rămas aprinse chiar dacă scosesem cheia din contact;
- alarma a dat niște semne de paranoia și s-a înlocuit pe garanție;
- s-au ars vreo 2 becuri;
- am avut câteva accidente minore, o mască, o aripă, dar toate s-au remediat pe casco;
- prezoanele de la roti nu puteau fi mai proaste, au fost schimbate;
- niște chestii amuzante doar când le povestești: un falus scrijelit pe capotă, două dungi laterale de la un capăt la altul, o omletă pe plafon, oglinzile furate, reinstaurate într-o vineri, furate iar vineri noaptea, un opritor (nici azi nu știu) de la șina de scaun pe care cei de la Primus nu l-au identificat ca fiind de Volvo, ba chiar au zis că poate i-a căzut cuiva din buzunar;
Niște păreri
Achiziția acestei mașini nu a fost cea mai bună investiție pe care am făcut-o. Este o mașină în două uși care nu consumă puțin și care a costat 22.000 Euro. Având în vedere cât am mers cu ea probabil investiția a fost chiar proastă, dar nu o regret. E o mașina care încă îmi place, foarte spațioasă având în vedere dimensiunile, încap în ea 4 indivizi corpolenți, portbagajul e destul de mic, dar satisface nevoile a 2 persoane care nu pleacă în concediu cu perne și paturi, sau chiar 4 dacă se renunță la capacul care îl acoperă. Treaba cu 2 uși e destul de incomodă dacă transporți mai mult de 2 persoane, la mine nu prea a fost cazul.
După ce m-am urcat în diverse alte mașini încă rămân la părerea că materialele folosite sunt de cea mai bună calitate. În general, nivelul de calitate mi s-a părut foarte bun – dincolo de design și materiale folosite, prima baterie a ținut 6 ani, ștergătoarele le-am schimbat după 9 ani. În afara înlocuitorului de pe cotieră, care s-a crăpat, totul arată aproape ca în prima zi. Pielea de pe volan și schimbător impecabilă. Tapițeria și plafonul –deși sunt gri deschis și s-a fumat în mașină, încă arată foarte bine și nu au fost încă curățate serios. Sistemul audio high performance e dinamită. Dacă o speli arată ca nouă, deși n-a stat o zi în garaj. Suportul pentru pahare putea fi poziționat mai bine. Becul de benzină se aprinde foarte repede, am impresia că nu e foarte bine setat, rezervorul cică are 50l deși n-au intrat niciodată mai mult de 45.
Motor
Este o mașină grea (1300 kg) raportat la dimensiuni, care nu a consumat niciodată sub 7-8%. Dacă aș merge cu 90 km/h la drum întins, probabil ar consuma 6, dar asta se întâmplă foarte rar. În București consuma 9 spre 10 iarna – afară 8-9, pentru că s-a mers cu ea la drum lung undeva în jurul limitei legale.
E un motor de 100 CP ciudățel, de turație, care are rezervă de putere la viteze mai mari, în principiu depășesc mai bine după 120 km/h decât la 100 km/h. Nu doar eu am observat asta, ci și vreo 2 prieteni care au condus-o, dar în general nu te bagă în scaun, îți faci treaba cu ea odată ce te obișnuiești. La 130 km/h are 4.000 de ture și roșul de pe turometru începe după 6.000. Am mers cu motoare de 1.4i care aveau 3.000 de ture la 130km/h. Probabil de aici vine și consumul peste medie. Spre deosebire de 1.6D, care e foarte economicos, dar și foarte prost în același timp, acest 1.6i este foarte fiabil. De altfel se vede și la prețurile SH, 1.6i e cu cel puțin 1.000 de euro mai scump decât cel diesel, diferența fiind inversă celei de la preturile de achiziție dintre benzină și diesel.
Pe viitor mă gândesc la XC70 2014, 2.0 Diesel automat tracțiune față. Este o mașina care îmi acoperă toate nevoile și cunosc destule despre despre brand și motoare. Din păcate, motorizările pe benzină sunt doar 3.2L, vândut în special în SUA, și 2.5L Turbo, care mănâncă destul de mult, dar e cel mai performant motor al lor, Volvo nu a stat niciodată extraordinar la capitolul motorizări. Momentan XC70 e prea mare pentru nevoile mele și, după cum reiese și de mai sus, C30 nu dă semne de oboseală.
Consumul nu mi se pare deloc de speriat tinand cont ca vorbim de benzina, cam mica diferenta intre urban si extraurban totusi.
Fara suparare dar eu am Megane de 12 ani si 200.000 + de km si nu am avut probleme atat de grave cum ai avut tu. Aveam pretentii de la volvo…
Motorul ala 1.6 diesel e 1.6 diesel HDI de la Peugeot-Citroen, folosit in plus si pe mazda, ford, mini si e renumit ca fiind fiabil, nu stiu unde ai auzit tu ca ar fi cu probleme.
Masina e frumoasa, si pe mine ma batea gandul sa-mi iau, dar nu 1.6, mai degraba un T5, sa fie si puterea pe masura aspectului.
Multe din motoarele alea sunt pe masini SH aduse cu multi km, la care le pica filtrul de particule, fapt care aduce dupa el probleme cu turbo, egr si altele.
Motorul T5 e poate cel mai bun al lor dar l-as lua pe alt model.
Am scris mai jos de ce consider ca e prost cel de 1.6D: In cei 10 ani de mers pe la service-uri, de citit problemele de pe forum am ajuns la concluzia asta. Unul din cei doi pasionati care are si service Volvo inca considera ca e un motor bun desi repara des la el.
Acum 5-6 am testat ambele variante de 1.6, atat benzina cat si motorina. Benzina mi s-a parut lenesa, consum mare raportat la performante, iar diesel-ul ceva mai vioi, dar citins forumul volvo am renuntat la idee. Imi placea cum arata masinuta. Diesel erau la vanzare doar la samsari, doar pe benzina erau vreo 3 de la proprietari, in jurul sumei 6000-7000e. Sa nu mint, am dat si de un 2.4d, dar era mai scump, nu am mai fost sa il vad, am ramas cu aceeasi masina pana la urma, un opel astra h 1.9 cdti 150hp. Cumparata la 70k km, vanduta la 190k km, fiabila in general, schimbat doar volanta, ambreiaj,bielete, 2 amortizoare si un rulment in tot acest timp. A mers peste tot, a fost o masina foarte ok.
baaa masina de 20k si ploua in ea? loooooll arunc-o la gunoi boss
probabil parintii au avut Dacia 1300 si ii amintea de copilarie
E vorba de un adeziv produs intre niste ani. Pana si-au dat oamenii seama s-a intamplat chestia asta, inteleg ca nu mai exista problema respectivă. Exista probleme similare si la masini de 50 de mii de euro, ba chiar sunt cazuri in care pica motoarele in perioada de garantie dar tu esti cam prost nu?
Banuiesc eu ca nu ai urcat vreodata intr-un Volvo, nu? Iar de condus nici nu mai zic…
Am avut coleg cu Passat caruia ii ploua in torpedou (masina mai scumpa de 20000 euro). Partea buna era ca avea torpedou refrigerat si nu mirosea urat a apa statuta ca in Dacie.
Si eu am folosit 5 ani un c30 cumparat de la Primus, de nou in 2007. Eu am avut echiparea Summum cu tot ce se putea pune pe masina. Motorul a fost cel de 2.0 disel si s-a comportat fara nici o problema. Este intradevar HDI-ul folosit de mai multe firme.
Singura chestiune care m-a dezamagit oarecum a fost pretul mic de revanzare dupa 5 ani. Pe ea am dat de noua aproape 30k si am vandut-o cu 7k desi aveam sub 100k km facuti.
Oricum a fost una dintre cele mai bune masini pe care le-am avut si a fost perfecta pentru o familie tanara fara juniori.
Asa e, valoarea la revanzare la Volvo e foarte mica, de aia am si spus ca investitia a fost in principiu, proasta. Dar cum asta mi-a placut si probleme majore nu au fost, nu regret investitita.
fyi masinile in general nu sunt considerate drept investitii pt ca valoarea bunului scade in aproape toate cazurile. exceptie fac masinile cu nr de productie limitat (e.g. mclaren), si nici acolo valoarea nu e garantata.
in schimb, o investitie in SP500 ETF in 2008 de 20k aducea azi ~40k, sau AAPL/tech ~100k.
@klmx
Cand dai niste bani pe un bun ca sa te folosesti de el pe o perioada de timp mi se pare ca e totusi, un soi de investitie. Poate ca nu e totusi, cel mai potrivit termen.
Investitie este atunci cand iti aduce profit.
era acu’ câţiva ani o un episod ProMotor cu nuştiuce rapper de pe la noi, avusese XC70 şi îl schimbase „după nici şase luni, de bun ce era”. şi îşi luase ceva SUV Dodge.
caută, vezi cine-i omul şi întreabă-l ce hibe avea.
nu e mai simplu să ne spui tu cine e?
ala de la parazitii care e si la antena 1. si nici dodge-ul nu a fost pe placul sau. acum are un renault koleos din 2008 – cel mai bun.
Cred ca vorbeste de CHELOO – omul isi luase un Volvo de nou, arata super masina, dar cum el mai locuieste si prin Breaza si-a luat si un Mitsubishi Pajero 2.4 ca sa poata la o adica/de placere urca orice hartoape. Plus aia e masina ce rezista si unei apocalipse doua acolo.
nu mai ştiu cine era. o fi fost cheloo, cum zice Dan.
unde ai vazut tu diferenta de 1000 de euro intre benzina si diesel la c30? pe autovit sunt doar diesel, iar pe olx sunt si doar 3 benzina, toate 3 cu preturi cel mult egale cu cele diesel.
1.6d ala de care zici ca e foarte prost, este folosit de 10000 de marci pe langa volvo si pe multe le-a mancat rugina inainte sa pice motorul. cam atat de prost e.
A raspuns colegu mai jos foarte bine. Motorul 1.6D de la PSA, care e pe multe alte modele este un motor economicos care are niste probleme specifice motoarelor diesel. Discutia e de fapt intre diesel si benzina si nu am nici un chef sa ma bag in ea. Eu unul prefer sa consume mai mult si sa nu am probleme cu el.
Cred ca 80% din c30 de vanzare, in special in Romania, au acest motor 1.6D. Eu in 10 ani de forum am vazut un singur caz de 1.6i care picat ambreiajul la 40k km. In rest, toate problemele au fost la 1.6D. Am tras concluzia fireasca ca e prost.
e o benzina la 9 diesel pe piata din ro (exagerez putin raportul asta) si nu te asteptai sa fie mai multe probleme semnalate la diesel?
E adevarat ce zici si tu, majoritatea c30 sunt pe motorina. Hai sa reformulez daca nu ti-a placut „motor prost” : ai sa bagi niste bani sigur in el.
In ceea ce priveste statistica preturilor, colegu de la comentariul #5 a descris exact situatia existenta. Sunt multe 1,6d la vanzare cu foarte multi km si mult mai putine 1.6i, de obicei direct de la propietari. Intr-un an-doi am sa ingros si eu statistica asta.
Testasem.
si linku de rigoare, daca se permite:
https://www.conjugare.ro/romana/conjugarea-verbului-testa
Testaseși. E vorba de Vali, cu putin inainte sa ma decid.
https://zoso.ro/the-volvo/
In 10 ani ai schimbat ștergătoarele doar o dată? La mine se deteriorează și trebuie să le schimb annual.
Incearca cu Bosh Aerotwin.
Am valeo originale. Nu au moarte.
incearca cu alea marca proprie de la Kaufland, pe mine ma tin cam un an jumate pe o Honda si costa pana in 30 ron amandoua spre deosevire de cele originale 270 ron
P.S. conteaza si parbrizul , cate ciobituri si micro fisuri are, parbrizul strica stergatoarele
nu mai spăla cu ele pe jos.
Am cumpărat numai Bosh Aerotwin. În general după fiecare iarnă se strică. Am auzit poveşti că ar fi și de la lichidul de parbriz, pentru că iau numai dintr-ăla ieftin…O să încerc să nu mai spăl cu ele pe jos și vă anunț dacă observ vreo schimbare :))
Care ar fi cele doua service-uri? Ca m-am cam saturat de smecheriile de la primus…
Iti recomand service Alex Voicu sau BG Motors. Ambii sunt pasionati cu foarte multe Volvo-uri la activ. Ambele sunt in zona Soseaua Chitilei. In ceea ce priveste Primus, ultima data cand mi-am facut revizia la ei aveau un program pentru masinile mai vechi de 6 ani cu niste reduceri la consumabile si s-au imbunatatit considerabl in ultimii ani. Mie imi este mai comod sa merg la baietii de mai sus pe care ii cunosc de cand am luat masina.
Multumesc!
Povestea Volvo e foarte asemanatoare cu cea a brandului Nokia, au fost candva produse bune, poate cele mai bune, insa acuma se zbat intre faliment si insolventa.
A fost cumparata in 2000 de Ford pentru tehnologie (siguranta, suspensii, motoare), iar apoi in 2010 de niste chinezi pentru aceleasi motive.
Din ce stiu eu grupul Volvo a renuntat la autoturisme, iar acuma se axeaza pe autobuze si camioane. (faimoasa reclama cu spagatul Vandamme).
ahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
trebuia să fie unul din ăsta. „din câte știu eu, volvo e mașină chinezească”. nu am, nu știu pe nimeni care are, dar sigur e chinezească. român.
Destul de departe de adevar povestea ta. Ce spui tu acolo e valabil pentru intreaga industrie auto, ultimele masini bune s-au produs in anii 90 cand producatorii inca produceau ce aveau ei chef nu ce cerea piata si produceau chestii fiabile, nu obiecte de consum.
Volvo e la niste chinezi care au inteles ca mai bine continua linia decat sa-si bata joc de brand . N-a fost niciodata un producator global care sa conteze dar inca face masini bune, dezvolta motoare noi (chestie pe care n-au mai facut-o de mult) si iau si premii. Am un prieten care are noul XC60 si e foarte incantat.
Ce sa faci? Radu e bun pe stirile de tehnologie si burgheri.
Nokia intre faliment si insolventa…Ce Lumia, ce Microsoft, ce HMD Global. Insolventa. Ia treci tu si vezi (plus pune mana pe) un Nokia 5.1 + macar sau un 7.1 + ori fie un 8 si vezi apoi.
Pai scrie pe internet ca au fost cumparati de chinezi, nu am ghicit in astre.
„În anul 2010, Volvo a vândut 373.000 de unități la nivel mondial[1]. În august al aceluiași an, grupul chinez Geely a cumpărat compania Volvo cu 1,5 miliarde de dolari de la Ford[1].”, sursa wiki
Why you trippin dawg?
Ai atins vreun Volvo după ce l-au preluat chinezii?
Volvo a renuntat la autoturisme?
De aia au scos XC90 un fleac de mini revoluție pt Volvo
S90/V90 o alta renunțare la autoturisme
XC40 o mașina care s-ar putea sa fie startul pentru abonamentul lor (presupun ca știi de abonamentul asta văd ca ești informat)
Ah că o sa renunțe la motoare cu ardere interne e alta mâncare de peste
de la „grupul chinez Geely a cumpărat compania Volvo” pana la prostiile pe care le-ai adaugat tu (faliment, insolventa, renuntat la autoturisme) sunt vreo 40 de puncte IQ.
O sa fie cu divizia Volvo autoturisme cum a fost si cu Dell: fabricat scule bune cit a mai mers tehnologia, apoi investitii ioc si s-a dus de rîpă pînă au facut buy back.
O sa mai explic odata pentru toti cei certati cu cititul:
1. Volvo este un grup de companii, (la fel ca PSA, VAG, RENAUL-NISSAN, etc.) format din Volvo Trucks, Volvo Busses, Volvo Cars, si altele.
2. In 2000, Volvo Group a vandut catre Ford, divizia Volvo Cars, apoi Ford le-a vandut la Chinezi in 2010, de productiva ce era compania.
3. Volvo Cars, companie chinezeasca.
4. Volvo Group, companie Suedeza.
noi nu știam asta, că nu ne merge wikipedia.
cu cat e mai lunga perioada in care autoturismul a fost in proprietatea cuiva, cu atat review-ul devine mai calificat si mai obiectiv. si tot cu atat mai putin relevant.
Obiectivitatea e irelevanta?
nu, obiectivitatea e ok. de aia autorul m-a convins. maine ma duc sa-mi iau si eu un c30 2008, nou.
Bine bo$$ te lăs să-ti iei mașina mâine după review-ului unia care a e fan (insert marcă auto) și a condus-o (insert marcă auto ) juma de oră și a scris un articol subiectiv despre (insert marcă auto) pe tunning.ro
nico, ca sa iti demonstrez ca nu ai inteles nimic o sa incerc sa iti desenez, sper sa nu te pierd inainte de bastonase… review-ul este bun, e bine scris, prezinta partile bune si partile rele prin prisma unui utilizator indelungat care desi nu a amers extrem de mult cu acea masina a mers suficient si probabil prin aproape toate scenariile posibile cu acea masina si a tras niste concluzii pe care ni le prezzinta la obiect, echilibrat, lipsit de entuziasmul unei noi achizitii sau de frustrarile necazurilor. concluzia este ca masina este buna si a meritat banii.
problema, aia pentru care review-ul este aproape irelevant, este ca el a cumparat acea masina in 2008, in 2009 volvo deja a modificat-o iar in 2013 au retras modelul cu totul. spor la a mai cumpara masina prezentata. da, exista sh, nu multe dar exista. in final asta e doar alta dovada ca masina e buna. la sh insa nu ai nici o garantie ca nimeresti una nemodificata sau chinuita de fostul (ii?!?) proprietar(i) care sa faca tot review-ul invalid cu totul.
si da, asta este o problema de logica, nu a masinii, si care e valabila pentru absolut orice marca si model. pana in momentul in care pot aparea recenziile obiective modelul respectiv nu mai e in oferta si asta e o problema a industriei auto la care numa bag sa ofer solutii.
Am un Volvo s80 D5 (2008) de vreo 5ani pe scurt :
Bune
1) Mare din toate punctele de vedere
2) Nici o problema pe partea mecanică doar consumabilele normale.
3) scaune
4)interior feng shui
5) Foarte relaxant pe autostrada (da știu mai greu in România)
6) Feelingul-ul de siguranța , de tanc blindat
Rele
1) Sistemul de pornire mi-a făcut probleme ,computerul o lua razna (problema cunoscută la modelele S80,S40 etc) mașina nu pornea nicicum £450 costul la dealer ,alții nu s-au băgat sa o repare
2) prețul service-ului e apropiat de BMW,Audi ,Mercedes no joke (dacă service-ul nu e făcut de delear mereu o sa fie prea mult ulei și o alerta pe bord)
3) Turbo larg de 3-4 secunde (!!!), consum 11L/100 (27*mpg) , dintr-un V5 cutie auto 200 de cai cred (sau consumul asta e decent pentru motorizare )
4) Dacă Un senzor de parcare nu merge nu mai merge niciunul , (curățat senzorul nu a mers, curatat nu a mers, curățat a mers )
5) Mare din toate punctele de vedere
Dacă as avea bani mi-as lua in continuare Volvo (XC40) , dar am alte priorități acum , așa deocamdată îl voi tine până “crapă” sau ma orientez după o japoneză
*din câte știu Volvo sunt foarte sinceri cu consumul și CO2/mg (pentru țările unde contează taxa de drum/poluare) nu o dau in SF-uri cu ce motoare economice au .
Motorul asta de 1.6 benzina/100 CP e acelasi cu cel de pe Focus 2? Ca se comporta fix la fel, consuma fix la fel.
la benzina stiu ca aveau motoarele proprii.
Da, ala e. Cred ca e si pe mazda.
stai, exista xc70 doar cu tractiune fata? x ala e doar pentru „fuste”?
ps: volvo-urile astea noi sunt frumoase rau dar au si preturi de „premium”…
XC 70 este, in principiu 2.4 Diesel sau 3.2 Benzina (USA) – motoare bune. De prin 2013 exista si un 2.0D care are doar tractiune fata.
XC este de fapt o versiune mai inalta si stilizata a V70-ului – model foarte popular la Volvo. Personal, nu dau multi bani pe nici un 4×4 care nu e cu diferential blocabil.
Masini facute in China, vandute in Europa ca marca premium
https://www.auto-bild.ro/headline/volvo-muta-s90-in-china-108339.html
Prostul nu e prost destul pana nu e si fudul.
Ai comis-o deja. Chiar e asa de greu sa iti asumi prostia si sa mergi mai departe?
Insisti aiurea.
E ok Radu nu trebuie sa fii hater pentru ca nu-ți permiți nici măcar un Volvo din ‘70
Dar despre S60, 2014 pe motorina, imi poate spune cineva cate ceva? I s-a pus pata omului si a luat una, vreau sa stiu la ce ma astept.
Citat din ‘review’: ‘După ce m-am urcat în diverse alte mașini încă rămân la părerea că materialele folosite sunt de cea mai bună calitate’.
Bwhahahaha.
Omul asta fie nu s-a suit in masini premium fie e dovada ca oamenii nu trebuie lasati sa scrie decat pe Facebook la ei acolo pe zis.
Serif te-ai urcat vreodată… nu, nu ai mirosit vreodată interiorul unui Volvo? Ai atins materialele in viața ta sa faci o comparație??
Povestea vieții mele : toți prietenii mei cu Audi ma tachinează dar ei nu au nici piele înăuntru
Ma duc cu juniorul meu in aproape in fiecare Weekend la Mercedes Benz World și după ce ma joc prin toate modelele apărute simt o diferența in calitatea materialelor interioare cand intru in mașina mea și crede-ma ca nu vrei sa știi in favoarea cui se înclina balanța.
Dar da mașina germana =mașina bună instant pentru că?
Probabil dacă încep sa comentez de calitatea interioarelor la ultimele Hyundai și Kia o sa fiu ars pe rug
nu stiu in ce s-a urcat „omul”, cum zici tu, dar tu nici pe fereastra nu ai ajuns sa te uiti… sau tu mergi doar cu rolls-uri si bentley-uri…. altfel nu ai cum sa nu vezi „chestii”… dar da, e usor sa fii invidios pe volvo, te inteleg
eu am un xc90 2018, am avut inainte RR evoque. am mers in multe masini premium si super premium, pentru mine topul la aspectul interior ( overall) : jeep , tesla, range rover, bmw, audi, volvo, mercedes, porsche, bentley, rolls royce.
volvo a evoluat foarte mult la capitolul design interior in ultimii 2 ani, mai au unele lucruri de rezolvat dar raportul pret / calitate este foarte foarte bun.
cons:
– materialul de pe lateralele consolei dintre scaune arata cheap, parca-i pasla.
– plin de fire si cabluri care se vad sub scaune cand te apleci
pros:
– pielea este foarte fina ( spre deosebire de evoque, bmw sau jeep de exemplu)
– lipsa butoanelor inutile este foarte relaxanta. consola facuta de apple este o minune a ussability-ului, da clasa tuturor masinilor din lista de mai sus ( inclusiv tesla)
– iluminarea interioara noaptea este impresionanta, rafinata si eficienta.
– confort senzational in scaune, doar la mercedes mi s-au parut mai bune.
babaieti voi va simtiti mai bine cand va pisati pe oamenii astia cu review-urile?
E mai comod scaunu’ in ratb, merge mai fin loganu’?
poate va asteptati la review de passat 1.9 TDI si focus 1.6 tdci pe toate optiunile de culoare.
2004 clar!
Apropo pentru cei care au Volvo și vor soluții mai ușoare pentru reparații mici și mari băiatul asta are o grămada de video-uri pentru XC70
https://www.youtube.com/user/volvosweden
@Zoso bine ca mai pui si review-uri de masini accesibile (second sau cu pret de achizitie mic-mediu). Cu review-urile de pana acum ai fi zis ca toti romanii castiga peste 1500 euro si doar cumpara masini noi. Totusi doar 25% din autoturismele inmatriculate in Romania sunt noi. Asa ca ar merge si review-uri pe principalele masini second pe care le cumpara romanii.
inb4 nu mai fi sarac: fa si tu o lista cu aceste principale poate se sesizeaza cineva.
Ce părere aveți de motorul volvo D2 după v50 sau c30? Mulțumesc.