Profil șofer: Mașina e folosită pentru plimbat familia. Șofer calm, cu mult timp, niciodată grăbit. Dacă limita e 30, merg cu 30, dacă e 100, merg cu 100, pe autostradă dacă nu e limită merg cu 130. Deci nu pot să spun cum stă în curbe și la ce viteze ajunge.
Exterior: Mie îmi place. Alternativa ca design era Rav4. Din față pare destul de agresiv, iar spatele e clasic SUV Volvo, cu „șolduri“.
Interior: Aici a făcut diferența față de Rav4. Simplist. Bordul cu 2 ecrane. Unul cu ceasurile de bord și între ele customizabil (eu am setat navigația). Celălalt, o tabletă frumos integrată între gurile de ventilație, unde găsești și controlezi navigația, radioul, clima și toate setările. Meniul simplu, curat, ușor de utilizat și intuitiv. Are Android Auto și Apple CarPlay (nu știu cum funcționează, pentru că nu folosesc). Navigația lui nativă mi se pare foarte bună. Finisajele interioare sunt excelente. Plasticul, tapițeria, îmbinările etc. sunt la nivel de Mercedes.
Schimbătorul de viteze este o manetă, dar e electric, adică dai click în față sau în spate. Volanul e electric, adică opune o rezistență care se poate regla. Scaunele din față confortabile și reglabile în toate felurile. După 4.000 de km făcuți în 5 zile nu am avut dureri de spate. Poziția la volan e ceva între berlină și transporter, ceea ce e un avantaj pentru mine (1,97m), că am loc la picioare fără să trebuiască să setez scaunul la maxim în spate. Bancheta spate cam rigidă și OK pentru 2 persoane pe distanțe scurte sau 3 înghesuite rău. În mijlocul banchetei e o cotieră rabatabilă cu 2 suporturi de băuturi. Din portbagaj se poate deschide o mică ușiță și poți transporta ceva lung (schiuri de exemplu) fără să rabatezi complet bancheta. Spații de depozitare multe și încăpătoare, iar în ușile din față e un loc unde încape perfect o sticlă de apă.
Portbagaj destul de încăpător pentru bagajele unei familii cu un copil. În portbagaj e o chestie mișto și anume partea de jos se pliază și găsești încă un spațiu de depozitare.
Tehnologie:
Faruri led automate, inclusiv fază lungă (chestie geniala). Pe automat stau și cele din spate mereu aprinse. La semnalizarea față folosește tot „ciocanul lui Thor“ așa că e foarte vizibilă.
Parbriz încălzit (tehnologia rămasă de la Ford). Foarte folositor la dezghețare sau dezaburire. Din păcate nu poate fi pornit din aplicație. Trebuie să fie motorul pornit.
ACC bestial, precum și varianta de auto pilot, care te lasă să iei mâna de pe volan pentru aproximativ 30 de secunde (cât deschizi sticla de apă sau pui capacul la loc). Timpul în care nu trebuie să ții mâna pe volan variază în funcție de viteză. Eu „odihnesc mana pe volan“ opunând puțină rezistență, iar mașina e ok cu asta. Pilotul automat se dezactivează când semnalizezi sau faci o depășire, respectiv devansare, și „te lasă“ să calci linia. Lane asist e destul de agresiv dacă folosești de exemplu semnalizarea secvențială și nu te miști repede peste linie. Pilotului automat îi place să meargă mai aproape de exteriorul drumului, iar aici ne certăm pentru că eu prefer înspre interior din cauză de animale sălbatice. Dacă oprește complet pentru repornire, trebuie să apeși scurt accelerația.
Frânarea de urgență nu știu dacă funcționează. Am pățit de 2 ori să îmi fie „tăiată calea“ și a sunat o alarma, iar centurile de siguranță s-au tensionat și m-au strâns în scaun, eu apucând să frânez. Nu știu ce se întâmpla dacă nu reacționam.
Are un sistem pentru ieșirea cu spatele din parcare. Dacă vine o mașină sau pieton întâi ești avertizat acustic, iar dacă nu reacționezi frânează. Genial când trebuie să ieși cu spatele dintre 2 dube și nu ai vizibilitate deloc.
Senzori parcare față și cameră în spate. Din păcate fără parcare automată, cum are Mercedes încă din 2014. Asta e printre singurele minusuri pe care le-am găsit.
Pentru spălare parbriz nu aruncă apa din duze, ci curge oarecum din ștergător. Foarte eficient.
Are o aplicație pe telefon unde îți arată anumite date, gen locul unde se află, dacă sunt deblocate ușile, temperatura etc. De asemenea, poți debloca sau bloca ușile, sau aprinde avariile sau chiar claxona dacă nu găsești mașina în parcare.
Motor: T4 2L benzină 190 cp. Cutie viteze cu 8 trepte. E ok. Simt că pot să depășesc în siguranță. Consum mediu indicat de mașina: 8,2 eu, 8,3 soția.
Per total foarte mulțumit de alegere.
Preț și costuri de întreținere nu știu, pentru că e o mașină închiriată pe termen lung prin Volvo Care (nu cred că e disponibil în România momentan).
Joja are?
Are decat jiclor…
Se zice Joje are?.
Că nu zici gogoașă, zici gogoașe.
Și nu zici ce faci păpușă diseară, zici ce faci păpușe diseară.
Văd că nu-i niciunul tare-n gure să mă contrazică.
Jigler*
Bici, please!
@Jupaneasa: iaca na!
JICLÓR s.m. Tub prevăzut cu unul sau mai multe orificii calibrate, prin care se pulverizează combustibil în carburator. [< fr. gicleur].
Salut, si eu am un XC60 B5 Inscription, foarte ok masina. pentru parcare automata vorbeste cu un dealer Volvo este posibil in unele cazuri sa se instaleze printr-un update software, contra cost.
Nu am voie sa aduc modificari.
@AndreiofB, nici daca le faci la reprezentanta?
@Andrei. Nimic niciunde. Am vrut sa maresc numarul de km pe an ca mi se parea ca nu ma incadrez si mi-au recomandat sa comand una noua si sa o dau pe asta inapoi. Poate e legat de asigurare, habar nu am. Nu am facut-o pentru ca deja marisera pretul.
Nu-i o mașină rea, dar mai mult am remarcat amatorismul cu care a fost scris articolul. „Volanul e electric…” No, it’s not. Poate servodirecția e cu asistare electrică.
omul nu e specialist sau jurnalist auto, e cetățean.
prefer oricand un review scris asa decat unul super tehnic. pt ca si eu sunt la nivelul lui si daca imi cumpar masina vreau sa stiu feelingul unui om normal.
@Margelqtu Du-te la buhnici, ca acolo gasesti review-uri pe placul tau
„E bun ca sa nu fie rau”, toate cu defecte zero si multa gargara, ca sa nu se supere sponsorii si sa nu mai dea produse la test.
Review-ul de mai sus este foarte realist si e ce trebuie pentru mine ca om normal care nu se pricepe la masini.
@Corcoran – Buhnici sucks, eu nu înțeleg ce e în capul ălora de-i dau mașini la test.
M-am uitat de curiozitate ce preturi presupune Volvo Care și observ ca la un XC40 preturile încep de la 479 de euro cu TVA inclus. Poți sa ne dai mai multe detalii?
Are tot inclus: asigurare, taxe, service,mot, plus când te duci la pescuit poți schimba mașina de ex iei un xc90 dacă vrei etc.
Practic tu doar conduci, nu știu dacă benzina/motorina e asigurată.
Plus poți sa te opresti o lună doua dacă nu o folosești
La momentul cand a luat eu masina erau putin diferite conditile si preturile fiind chiar la inceput.
Dar ideea e ca platesti lunar o chirie si mai trebuie doar sa alimentezi si sa adaugi lichidul de parbriz. In rest e totul inclus La mine erau gen si cauciucuri de iarna. Acum vad ca e optional si costa extra.
Asigurarea e casco si e pentru orice sofer peste 18 ani. Aici casco se face pe persoana si masina. Daca vrei sa fie 2 soferi sau mai multi costa extra. Asa o poate conduce oricina.
Pot renunta oricand doar informand cu o luna inainte.
Limita e de 15000 Km pe an. Tot ce e peste se plateste , dar asta la sfarsitul contractului. Poti de la inceput sa alegi alt numar de km dar binenteles costa suplimentar
Nu poti customiza mare lucru. Adica ai 2 echipari si 2 motoare, sau cel putin asa a fost la mine. Singura optionala a fost carligul pentru remorca si pentru care platesc 15 E in plus pe luna
Faină jucărie. Felicitări pentru alegere.
omul a inchiriat-o..
Tin minte cand am inchiriat masina, voiam una care sa ma duca din A in B si cat mai usor de condus, adica am luat un Ford.
@Andrei. Nimic niciunde. Am vrut sa maresc numarul de km pe an ca mi se parea ca nu ma incadrez si mi-au recomandat sa comand una noua si sa o dau pe asta inapoi. Poate e legat de asigurare, habar nu am. Nu am facut-o pentru ca deja marisera pretul.
Am cautat siguranta si comfort. A fost intre mercedes c break, xc 40 si xc 60. A fost cea mai ieftina varianta care se potrivea cu cerintele mele. Am ales varianta închiriere si nu leasing pentru comoditate si neasumarea riscurilor in caz de un nou dieselgate
8 trepte, mamăăăă…
8 trepte au multe masini, chiar si PSA are un EAT8.
Honda are 10
Toyota are fără număr, fără număr, fără numă, fără nu……
CVT MASTERRACE!!!!
Din ce stiu Nissan foloseste CVT, urata experienta a avut un coleg cu un Nissan Altima cu cvt, Altima o masina faina la condus de altfel, a vandut masina din cauza cutiei, nimeni nu a reusit sa ii dea de capat, in reprezentanta i sa spus sa schimbe cutie, el a schimbat masina, a trecut pe americane :))
Conduc un V60 din 2020. Navigația nativă e decentă dar căutarea după puncte de interes scârțâie rău, așa că tot Waze folosesc. Apropo de asta, un lucru enervant la Android Auto e că nu ocupă tot ecranul, ci doar jumătate. Vedeți poza de jos. Mi se pare o risipă de spațiu.
https://i.ytimg.com/vi/gqvqAhXBv_w/maxresdefault.jpg
Pe aplicația de telefon ai jurnalul tuturor călătoriilor făcute cu mașina, cu coordonate și tot. Dacă aveți un partener de viață gelos poate țineți informația asta pentru voi
Jurnalul calatoriilor la mine e dezactivat
Asta cu punctele de interes e adevarata. Nu prea am folosit-o, dar cand am avut nevoie tot pe telefon a trebuit intai sa caut si apoi sa introduc manual adresa.
jurnalul de calatorie exportabil in excel este vis pentru persoane juridice
Iar aplicatia de la Volvo este foarte buna, nu stiu cum este aia de la Tesla, dar comparata cu aia de la Mercedes este mult mai buna
Si ca aia de la PSA, care cand se conecteaza cand nu, cand inregistreaza o calatorie cand nu.
Examplu, ~11k km in bord, 6800 in aplicatie. O mica lipsa
@Pyro: pai numai bine, cand vinzi masina pui kilometrajul din aplicatie, nu cel din bord :)))
„Consum mediu indicat de mașina: 8,2 eu, 8,3 soția.” – cand sotia „ii da” mai tare ca tine!
soția vine mereu de la shopping cu mașina plină
0.1 din 8.2 (sau 8.3) reprezinta 1.2% => amandoi conduc la fel !
Altfel calci acceleratia cu tocuri.
Eu tot astept sa faca careva un „Care” de asta cu mai multe marci, sa pot lua o masina mica de oras (electrica eventual) si sa am optiunea sa o schimb pt un weekend sau un concediu cand am nevoie.
@add, nu este o idee rea, dar cred ca problema principala de care te vei lovi este ca majoritatea vor vrea sa schimbe masina in weekend si s-ar putea sa nu existe suficiente modele disponibile.
Add >> exista la BMW din ce stiu
https://www.bavariamobility.ro/inchirieri-termen-lung/
Pui optiunea pe bani si gata.
In Germania exista varianta asta la sixt. Au o gama destul de diversificata de masini dar nu cred ca au electrice.
@add, daca ceri bani suplimentar pentru optiunea asta este ca si cum acel client ar inchiria o masina. Si atunci nu se justifica sa patesc un abonament lunar pentru posibilitarea de a lua din cand in cand in weekend alt model de masina.
Pastrez diferenta si inchiriez cand si, cel mai important, daca am nevoie.
Deoarece eram in cautari, am fost sa vad si xc40; este genul de masina like it or hate it; pentru mine, nu exceleaza in ergonomie, deoarece prefer butoanele clasice/controller tip bmw in detrimentul ecranului tactil. Nici designul interiorului/calitatea nu mi se par chiar aproape de Mercedes, BMW…..poate aveam asteptari foarte mari de la Volvo,
Nu am mai testat-o, pentru ca imi pare un pic scumpa pt ce ofera( eu doream sa cumpar, nu inchiriere), si pare prea cuminte versus concurenta (CX-30, Formentor, X2); bonus, unde stau eu, Volvo este destul de scumpa la asigurare, fata de alte marci.
Asta cu like it or hate it e adevarata. Eu am schimbat o toyota verso 2004 cu asta, deci telefon fix cu smartphone. Masina mea de zi cu zi e un mini one 2003. Deci asta e ozn. Am mai testat intre timp rav4 si mercedes c break. E in spatele mercedes e adevarat, dar nu imi permit momentan mercedes.
In 2019 ceo volvo spunea ca din 2020 masinile volvo vor fi reglate in asa fel incat nu vor putea depasi viteza de 180 km/h. Realizat?
Omul tocmai a zis ca nu trece de 130. Deci si daca e limitata, nu stie.
Zarax.Daca observi,la o citire mai atenta, nu l-am intebat daca a atins 180/h.Ci daca s-a realizat.
Imagineaza-ti ca dealerul care i-a prezentat masina, a mentionat si amanuntul asta: viteaza a fost plafonata la 180. Greu.
Masina a fost comandata in decembrie 2018. Am primit-o in mai 2019. Daca intre timp la un softwear update sa facut asta nu pot sa iti spun
@Dorul – cum ziceam, nu stie. Dar pana la urma conteaza? Si daca da, de ce?
Da, trece.
XC60 – decembrie 2019. 2l motorina.
Iti confirm eu, toate Volvo model 2021 sunt limitate la 180 din motive de siguranta. Trebuie sa recunosc ca nici macar nu am ajuns in zona aia de viteza cu al meu maxim am ajuns la un 160 intr-o depasire pe autostrada. In mare soferi de Volvo cumpara masina pentru ca este o masina sigura. fiabila si comfortabila la drum lung.
Da corect.In timp ce tu scriai eu am sunat la Volvo.De mai bine de un an viteza la Volvo particulari e plafonata la 180 chiar si in Germania unde pe alocuri nu e limita de viteza autostrada.Doar masinile interventii de ex. pentru politie nu sunt plafonate la 180. Deci, rezovat 😀
Cine reuseste sa proceseze informatia la viteze de peste 180 km/h, pe autostrada, nu pe circuit, e pilot de curse. O singura data am incercat, am zis ‘nu e de mine’, si asta a fost.
Îi dai 180+ când autostrada e goală nu când e trafic. Dacă mașina nu vibrează și autostrada e din aia bună nici nu simți când ai 160 km/h
Ma mai duc și pe circuit știu ce înseamnă să mergi cu 300 km/h și știu ce înseamnă să ieși cu mașina de pe circuit la 130km/h… nu e plăcut, dar masina de circuit e pregătita, când sunt pe drumuri publice încalc limita de viteza doar dacă este absolut necesar, accident la 180km/h 😉pe un drum public chiar și într-un Volvo, pana vine salvarea la tine, salvare care sigur nu e dotata cu ce trebuie, șansele de supraviețuire sunt foarte mici.
E chestiune de obișnuință, senzația trece.
Eu parca m-as simti mai in siguranta in trafic sa stiu ca nu pot trece toti dobitocii de 180 km/h.
„Șofer calm, cu mult timp, niciodată grăbit.”…pare genul care îl enervează pe Vali.
Vezi si https://zoso.ro/discutie-toti-proprietarii-volvo-post-2014/
Nu conduc masina in Romania. Am ajuns cu ea acolo de 2 ori si sigur nu am fost in fata lui.
Pe sosea n-ai cum sa fii in fata lui zoso, numa in urma lui
Faina masina.Cat e durata de inchiriere si taxa lunara ?
Initial era 2 ani apoi au adus o modificare contractului si anume la inceput pentru revizi, schimb roti , etc. veneau si iti lasau alta in schimb unde vroiai tu. Acum trebuie tu sa mergi cu ea. Au dat un bonus in bani pentru asta si optiunea sa o returnezi cand vrei cu o luna preaviz. Deci nu mai sunt legat de timp. Contractul in actualele conditii e pana in 2022. Deci 4 ani. Apoi nu stiu ce se intampla. Eu platesc 630 e pe luna cu tva normal. Acu cu covid e m
ai mic tva 618
Ciao,
Folosesc și eu de 2..3 luni un xc40 phev. Am făcut 5000 km.
Nu știu cum ai loc în ea. Eu la 1.72m nu am. E can singurul lucru la care nu mă adaptez.
Autonomie 40 km pe electric, dacă nu trece afara sub 10 grade.
Oricât de puternică e statia de încărcare, sub 3 ore nu se incarca.
Îmi lipsește suportul pt ochelari, n am crezut că nu e in standard. Se poate pune pt vreo 30 euro.
Nu îmi place capitonajul ușilor.
Iubesc ACC și farurile LED. M am zgârcit și nu le am luat cu cornering.
Dacă nu încarci bateria, consuma spre 11 la 130 km/h. In oraș mai mult. București -Constanta nu mi a ajuns un rezervor.
Rezervorul are doar 49 litri, sunt mereu în stațiile de cb.
Stațiile de alimentare care inca sunt gratis sunt pline de taximetriști cu mașini electrice. Tot taximetriști au rămas.
Viteza.max:184 km atinsă.
Cross traffic alert face to banii: m a scos deja de 2 ori.
Pt pasagerii spate are 2 porturi usb type c.
Climatizare programată din meniul mașinii sau din app: foarte utila. Îmi place să o găsesc la temperatura dorita.
Sotia are un XC40 inscription, T4 benzina. Chiar nu stiu cum ajungeti la 8.2l/100 , poate condus 90% pe autostrada, eu sub 13 nu scot in oras si nu conduc deloc agresiv.
Subscriu la ce spune Fane, capitonajul ala arata ca o pasla ieftina, din ce am inteles asa era pe prima masina scoasa de Volvo , e un fel de tribut… oricum e nasol.
Eu am un XC90 tot inscription, finisajele sunt superioare fata de XC40 : butoanele de pe volan mai placute la atingere, schimbatorul modului de condus este o rotita , nu un buton oarecum greu de accesat ( pe xc 90 se deschide torpedoul cu el ).
Vad ca nimeni n-a specificat de sistemul de camere 360° birdview, parcarile laterale se fac instant, chiar si in locurile foarte stramte.
Imi place la XC40 si schimbatorul geartronic din cristal si modul in care schimbi, pe XC90 nu era nici macar optional, venea doar cu pachetul R-Design. Iti da cu virgula la inceput pana te obisnuiesti dar apoi devii dependent, este oricum mult mai rapid decat cel clasic.
Eu consider ca XC40 isi merita banii, inainte am avut un RR Evoque pe care o consider o masina frumoasa dar extrem de scumpa la ce ofera, punctele minus ar fi confortul si performantele motorului.