Voi semnala articolele publicitare

atunci când…

…o să am 10 angajaţi şi venituri de tocat, atunci o să pun P pe articolele promoţionale. Până atunci, sincer, nu e treaba ta şi a nimănui despre ce şi cum apare pe blogul meu. Eu nu mor de foame dacă nu mă citeşti tu sau lingăul de ţi-e coleg de trust şi care a venit cu ideea asta tâmpă.

Asta era problema de fapt, publicitatea nemarcată pe bloguri. Căcătul asta care îţi sare în ochi ce e? Publicitate marcată? Ah, ei plătesc mai mult pentru măgăria aia intruzivă, nu se pune că enervează utilizatorii, nu? Întreabă pe la Antene să vezi cum e cu materialele alea care se inserează înainte de jingle-ul cu publicitate, prin care Vodafone şi Orange îşi fac reclamă, dar care par a fi parte din jurnalul de ştiri. Alea nu sunt plătite?

„Presa tradiţională are o regulă”

Presa tradiţională are multe reguli. Pe care le respectaţi cum şi când vă convine. Promit că data viitoare îl cooptez şi pe lingău în campanie, să nu mai plângă că el nu ia bani.

E normal ca atunci când apar bani să apară şi şacalii. Nimic nou. Dar să lăsăm bloggerii să vină cu din astea, nu ziariştii. Ei au alte dileme morale pe cap.

Nu am nimic cu Tolontan, dar mi se pare aiurea ca tocmai un jurnalist să se găsească să vorbească. Nu e cazul. Sincer.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

20 comentarii

  1. lingaul ia destui marafletzi de la felix. io zic sa-ti retragi promisiunea pana nu afla de ea si te proclama politician

    00
  2. Pai oricum Gazeta Sporturilor ar trebui sa marcheze cu (S) articolele despre Sport, ca sa le vada lumea printre pozele erotice, informatiile mondeno-sexuale si zvonistica de serviciu( „a declarat un oficial unor prieteni in particular si noi am auzit”)

    00
  3. Adica tu nu platesti impozite din banii pe care ii castigi de pe urma blogului?

    00
  4. Ce penibili. Evident ca blogurile fac oricand concurenta unei campanii publicitare pentru ca oamenii isi exprima opinia despre anumite produse din punctul de vedere al unui utilizator.
    Ca sunt blogger care solicit un banutz ca sa zic de bine de un produs de care n-am auzit in viata mea… asta tine de etica, deontologie si bun simt.

    00
  5. nenea Tolo ar trebui sa taca din gura si sa se uite in ograda lui.
    sa nu uitam asa zisele „maratoane” de stiri in care gsp se angaja sa publice 100 de stiri/zi despre Steaua in ziua unui meci important. Iar stirile, numerotate, sunau cam asa:
    – „Echipa adversa a ajuns la stadion”, stirea 50
    – „Echipa adversa a coborat din autocar”, stirea 51
    – „gigi becali a ajuns si a deschis usa la maybach”, stirea 83
    Bineinteles, la sfarsitul zilei, stirea 101, „gsp si-a tinut promisiunea in fata cititorilor si a reusit sa publice 100 stiri”.

    bleah.

    Alt scop al acestor stiri decat sa-si bage ei bannerele cretine intre ele si sa-si creasca nr de afisari nu vad.

    00
  6. mie mi-ar placea sa pui un semn la insemnarile platite

    00
  7. ia s-o mai suga in cur. cand ditamai cotidianul scria despre IKEA ca asa si pe dincolo si ca ce geniala e, puneau (P) ? si nu cred ca au primit 500E pe articolul ala.

    Nici eu nu prea sunt de acord cu insemnarile platite, dar fiecare stie ce cititori are si daca acestia il trag la raspundere pt treaba asta, e treaba lui. cel mult isi pierde credibilitatea.

    00
  8. De ce sa nu pui Publicitate la insemnarile platite?! Daca ai 10 angajati cu ce se schimba situatia?

    00
  9. Ar fi mai mult o dovada de sinceritate decat altceva. Plus ca e de bun simt sa anunti ca o insemnare a fost platita. Daca altii nu fac asta nu inseamna ca tu nu trebuie sa faci. Iar o luam cu spiritul de turma?!

    00
  10. nu. eu am zis ca ei nu sunt in pozitia de a da sfaturi nimanui pe teme de morala.

  11. Însemnările plătite ar trebui „

    00
  12. bai jeg n-ai treaba la o buca ramasa neumeda?

    00
  13. @Zoso – Tolontan ne-a demonstrat ca jurnalistul din Romania (si, de fapt, si din alte parti) nu stie ce inseamna „libertate de exprimare”. Cum ar fi ca maine sa incepi sa pui stelute cand zici ceva de telefonul tau N**ia? Sau sa zici „o companie de telefonie mobila”? Adica, la mine acasa (a se citi „pe blogul meu”) sa incep sa vorbesc cu mana la gura?

    Pe de alta parte, eu cred ca exista o teama ca fenomenul poate lua amploare si vor primi si mai putina publicitate pe site-urile lor (si asa e putina si ieftina).

    @Darius – nu ca ce ai scris ar putea fi interesant, dar poti sa traduci si pentru noi, astia mai prostii?

    00
  14. hai mah ca stie, depinde de ce bani sunt in joc.

    jeg e in plus, ca de obicei.

  15. @fluture: N-ai inteles.
    Poti sa zici de Nokia pe blog la tine, da’ sa fie din sufletu tau.
    Daca zici de bine fiindca asa te-a platit un nene de la Nokia, atunci nu mai e ok. Oricum, pana la urma lumea te miroase, si daca pute, ti se duce reputatia.
    @zoso: Poate nu e Tolontan cel mai nimerit sa o spuna, insa asta nu schimba faptul ca are dreptate. Iar faptul ca „si GSP face la fel” nu te scuza.
    Pana la urma, e doar o chestie de bun simt. Fiind blogul tau, tu alegi daca vrei un blog de bun simt sau nu. Fiecare e liber sa-si faca un blog cool sau unul de cacat.
    Hai ca ai prins ideea, ca esti baiat destept.
    Ciao si spor.

    00
  16. gulan, problema nu e noua. ea exista de un an si ceva printre bloggerii vechi/buni. ma deranjeaza cand fix aia care ar trebui sa taca se baga in seama si fac pe moralistii.

  17. Singurul plus al publicitatii pe bloguri e prezumptia ca autorul blogului vorbeste sincer si dezinteresat. Daca tu scrii despre telefonul tau N****a, faci brand advocacy. Daca scrii de N****a si pui un P langa, faci doar advertising. Eu, ca si client, nu as mai plati aceeasi bani. Credibilitatea blogerului e un alt aspect. Parerea mea e ca echilibrul e cheia succesului.

    00
  18. cristian, e relativ simplu. eu accept sa scriu numai despre chestii care imi plac. consider ca nu fac decat sa primesc niste bani facand ceva ce imi place. cand o sa scriu despre orice prostie, atunci inseamna ca m-am vandut.

  19. Pana la urma, problema nu e numai una de etica. E o combinatie intre advertorial si endorsement. Inevitabil, promovand un produs, tu ca si autor il endorsezi. Credibilitatea ta se transfera produsului si e in acelasi timp afectata de calitatea produsului. E normal ca serviciul (si riscul) asta sa fie platit. Ideea de publicitate mascata e o prostie. Brand advocacy exista de cand lumea. Si nevasta-mea recomanda prietenelor ei parfumuri si creme de fata. Macar de-ar face bani din asta…

    00
  20. Pe blog e treaba fiecaruia ce vrea sa scrie, si despre ce companie, chiar daca este platit sau nu pentru asta. In ziare insa nu e OK publicitatea mascata. Diferenta consta in faptul ca blogul e accesibil oricui, iar ziarele (in special cele care n-au editii online) sunt pe bani, deci eu platesc pentru informatie, nu pentru a ma aburi despre produsul X sau Y.
    Asta nu inseamna ca nu sanctionez si blogurile in care, incep sa predomine „am mancat la mcdonalds”, „a aparut un nou sortiment de Pepsi” sau „site-ul X are o crestere de 1000 de vizitatori in ultima saptamana”. Pur si simplu nu mai au aceeasi credibilitate si incep sa intru din ce in ce mai rar pe blogurile respective.
    Sper sa se ajunga si in Romania la mentalitatea ca e mai importanta credibilitatea decat publicitatea mascata

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube