Viața cu o mașină de peste 30ani

Pe scurt: nu va luati masini de peste 30 ani.

Pe lung: am crescut in Bucurestiul anilor ‘90. Mercedes era masina de patroni sau de valutisti iar W124 nu am vazut decat prin reviste. Stiu sigur c-am avut o masina de politie de jucarie facuta dupa W124 si cred ca de acolo dragostea fata de ele. Oricum ar fi, anul trecut dupa ce mi-am dat seama ca nu prea-mi mai place nimic din piata (buget €7.000 pentru a doua masina) s-a ivit o oportunitate. Las mai jos cateva ganduri dupa un an impreuna, fara vreo ordine anume:

  1. Mercedes CE230, motor 2.3l, 130CP, benzina, automata, clima, trapa, piele, incalzire scaune, airbag sofer, oglinzi exterioare incalzite, geamuri electrice
  2. Coupe pentru ca asta s-a ivit
  3. Aprox. 235.000km
  4. A costat 62.000 marci in 1992
  5. In portbagaj incap lejer 3 indivizi. 4 daca ai chef de munca
  6. Am adus-o pe roti din zona Frankfurt. 1800km in doua zile. Somn pe langa Budapesta
  7. Investitii post achizite: player (avea o petarda aftermarket, calmati-va ca nu a venit cu Becker si l-am schimbat io de nebun), boxe (pentru ca motive), revizie completa, ulei cutie, curea accesorii
  8. Probleme post-achizitie: alternator schimbat (€150 cu tot cu manopera, nou, BOSCH); mufa ventilator auxiliar oxidata, completare freon, senzor antigel
  9. Consum urban 10, in afara 8
  10. Motorul manaca ulei. Aprox. 500ml / 1000km sau niste ore de functionare. Nu stiu cate ca n-am sa ii fac jurnal de bord. E ok, verific joja, completez dupa caz.
  11. Devine un izvor nesecat de probleme daca incepi “s-o faci ca-n fabrica”. Nu sunt genul, nu am timpul, nu am stomacul. Este perfect de imperfecta.
  12. Tot ce inseamna plastic/cauciuc din dezmembrari e un risc major. Ca tot peste 30 ani are, exista variante noi dar la costurile aferente
  13. Pana si mecanicii te trimit la plimbare cu unele chestii la genul asta de masini oricat de dornic ai fi: “am un sunet in cutie random, apare cand schimba din T1 in T2 numai cand virez cumva la dreapta…” – nu m-a bagat nimeni in seama
  14. Liniste in habitaclu, scaunele sunt deosebit de confortabile, este foarte bine insonorizata (cc Vali/Toyota)
  15. Sunt absurd de bine facute. Daca aveti curiozitatea, gasiti pe net cum inginerii proiectau piesele si ajungeau de 2-3-4x mai rezistente din productie pentru ca “mai bine sa fie decat sa fie nevoie”. Pe finalul anilor ‘90 – inceputul anilor 2000 au inceput sa le construiasca contabilii
  16. “Merg zilnic cu ea” = cand merg cu masina, merg cu ea. Dar nu merg zilnic cu masina indiferent ce masina ar fi
  17. Cost achizitie: €5000 negociat de la €6500. Am avut noroc ca vanzatorul mi-a confirmat in avans ca merge AC-ul, cand am ajuns la el (zbor din Romania, tren apoi vreo 2h) nu mai mergea. Pe drumul de retur mi-am dat seama ca butonul de la temperatura nu merge la pozitia maxim rece, trebuie 0.01mm dat mai jos altfel nu porneste AC-ul. Contact imperfect. L-am sunat sa-i zic ca i-am tras teapa si ca masina e OK, mi-a raspuns ca “everything happens for a reason”. Baiat salon.
  18. €300 numerele de ZOLL si asigurarea. Vinietele AU si HU nu mai stiu cat au fost. Hotel si mancare depinde de fiecare.
  19. Este una din putinele chestii materiale care pe masura ce le folosesc, le iubesc din ce in ce mai mult. Este un sentiment extraordinar de placut cand o conduc mai ales la drum lung.
  20. Impozit 12luni la Bucuresti 1250LEI. RCA 12 luni 2000LEI.
  21. Nu este (inca) certificata RETRO
  22. Halucinant ce masini (si cate!) a facut Bruno Sacco in cei peste 40 ani petrecuti alaturi de Mercedes

Daca aveti curiozitati, intrebari, nedumeriri pe subiect lasati in comentarii si incerc sa va raspund.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

135 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 103370
    • Putea să fie și a 10-a mașină, nu văd care-i problema aici. Îi ținem socoteala?

      Comentariu apreciat.10040
    • Johnnyfer o sa strambe din nas si daca e Horch.

      Comentariu apreciat.438
    • Autorul nu o foloseste ca a doua masina de daily driving, nu inteleg cum n-a fost clar asta.

      Comentariu apreciat.445
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 60135
    • Degeaba dati cu dislike, are dreptate omul si eu am un Golf din 2002, dar nu mananca un ml de ulei intre schimburi. Fumigena asta care ia un bidon de 5 litri intre doua revizii e exact ce ne trebuia pe strazi, ca nu sunt destule.

      Indecis. Tu ce zici?9982
    • @Johnnyfer – nu e masina principala, o tin in garaj, stau in afara orasului

      Comentariu apreciat.7812
    • mie imi place masina si faptul ca e pe benzina e un plus! Am si eu un 2.5 benzina aspirat pe o mazda 6 si cu cat trece timpul cu atat imi place mai mult.

      Indecis. Tu ce zici?3411
    • Majoritatea parlitilor cu o coaja mai noua de 3 ani brusc se simt indrepatiti sa arunce cu noroi in cei care au o masina veche si au drag de ea.
      Apoi se invinetesc de invidie cand o rabla le da fum.
      Masinuta asta cu un pic de munca si 15k eur poate fi un sleeper genial.
      @Johnnyfer te pupam!

      Comentariu apreciat.7836
    • >> si eu am un Golf din 2002

      Un Golf din 2002 e doar un harb, masina de care vorbim aici e o masina clasica.

      Comentariu apreciat.6922
    • Golf 4 va ramane in istorie ca o masina extrem de fiabila, cal de bataie adevarat. Dovada e exact ce spuneam mai sus, motor Diesel cu aproape jumate de milion de km, care nu ia un gram de ulei si nu fumeaza pe sosea ca marile clasice dupa care suspina unii, cu dara de fum albastru dupa ele.

      Indecis. Tu ce zici?2514
    • >Golf 4 va ramane in istorie ca o masina extrem de fiabila, cal de bataie adevarat.

      La masina din articol e vorba de pasiune, nostalgie, emotie nu de 1.9 ALH si consum mic.

      Comentariu apreciat.3813
    • ASZ, te fac lejer pe urcare ;)

      812
    • Ce diferenta colosala este intre comentatorii de aici de pe blog de la un articol la altul. Vedem zeci de comentarii in care cititorii injura janghinele la mana a saptea inmatriculate la noi, dar in acelasi timp ridica in slavi o alta masina, care desi este mai interesanta, tot o janghina de motor poluant are.

      @Krompus, presupun ca nu ai depasit 20-25 de ani, nu? Ca altfel ar fi penibile comentariile tale cu rable care dau fum altor masini. Cei care s-au maturizat putin mai au si alte bucurii in viata, nu doar sa dea fum unuia cu masina mai nou, pe care nici nu il intereseaza sa se intreaca cu tine.

      Indecis. Tu ce zici?4829
    • Stimate Andrei G, ma flateaza faptul ca esti interesat de varsta mea si ca esti maturizat pe deplin – chestie pe care ol privesc cu nepasare absoluta. Iti urez succes alaturi de Greta.
      Va pup!
      Cu deosebit respect, Krompus!

      Indecis. Tu ce zici?2540
    • Ecologistii si miscarile cu just-stop-oil le recomand sa dea o tura prin zonele de razboi sa vada care-i treaba cu poluarea.

      Am o singura viata, scurta.
      Am trei masini, Tucson 1.6 2012, Vitara 2.0 ’98 si un Land Cruiser 2.5L din ’87, „ghibolul'”

      Si da, Land Cruiser-ul este daily driver.

      Consuma cam 1 leu/km

      De ce ?
      Pentru ca ma fortati sa beau din paie de hartie.
      Ca ma fortati sa reciclez chestii care nu se pot recicla, sa beau din pahare de hartie
      pentru ca multe altele…

      Comentariu apreciat.8146
    • Eu cred că altul e motivul… Nu se urcă nimeni pe tine, toți îți dau prioritate, ești mult mai în siguranță în micul tău tanc!😁

      Indecis. Tu ce zici?264
    • @Gogu nu ma faci cu motorul ala nici la urcare, nici la vale, nici la stanga nici la dreapta ca sigur nu ai 2.5 si nici V6.

      810
    • @Krompus, nu sunt deloc maturizat pe deplin. Doar am depasit varsta pubertatii cand ma bucuram ca l-am facut pe „fraier”.

      @brosky, ce legatura are scoaterea cazanelor din orase cu zonele de razboi? Asa pot sa spun si eu ca cei care se plang de conditiile din spitale, pot sa dea o tura prin zonele de razboi sa vada acolo ce probleme medicale sunt.

      1611
    • @Andrei G, nu e problema noastră că tu nu ești capabil sa faci diferența între o masina potențial de colecție și o rabla ruginită vai mama ei.

      234
    • @andrei – adica tie nu ti face placere (vinovata, da na) cand gigelu’ cu Mustang nou iti da flasuri sa o calci putin si sa-l lasi in 10 secunde la 1000m in spate? Cu cazanu tau prafuit de 25 de ani si NN k eur?
      Snowflakes…

      417
    • acum ca ne-am adunat asa grupare selecta sub comentariul lui Johnnyfer va intreb: ce polueaza mai mult – coaja mea de peste 30 ani condusa la nevoie sau o electrica de 5 ani de care nu se mai atinge nimeni?
      intrebare bonus: cate din masinile vandute la ora actuala credeti ca vor prinde 30 ani? cata tehnologie de pe ele?

      91
    • gigelu’ cu Mustang nou iti da flasuri sa o calci putin si sa-l lasi in 10 secunde la 1000m in spate

      Ca sa il lasi in spate cu 1000 de metri in 10 secunde trebuie ca in alea 10 secunde diferenta medie de viteza intre voi trebuie sa fie de 360 km/h.
      Presupunand ca la inceput mergeti amandoi cu 100 km/h si el nu accelereaza deloc, tu trebuie sa ajungi (accelerand constant) de la 100 km/h la 820 km/h in alea 10 secunde.
      Deci vezi ca aia 1000 de metri nu au cum sa fie 1000, asa cum nici aia 15 cm cu care te lauzi nu sunt chiar 15.

      81
    • @Zarax, masina „potential” de colectie trebuie sa ramana in colectie. Trebuie sa fie reparata/restaurata si adusa la un stadiu cat mai aproape de original.
      Si apoi, cel mai important, masina de colectie care consuma jumatate de litru de ulei pe 1000 km nu trebuie condusa pe drumurile publice decat asa… la cate o prezentare. In niciun caz nu trebuie sa fie masina de zi cu zi.

      Asa ca lasa-ma cu toate harburile „potential” de colectie.
      Nu este nici vina mea ca autorul nu isi permite o masina mai noua si a ales un cazan care polueaza cat alte 20 de masini din jurul ei.

      11
    • @Krompus, Mustang-ul nou are o acceleratie de la 0-100 km/h in 5,3 secunde.
      Mercedes CE230 avea in vremurile bune oi acceleratie 0-100 km/h in putin peste 10 secunde. Dupa vreo 25 de ani, probabil ca acceleratia a mai scazut, deci vorbim de minim 11 secunde.

      Poate reusesti ca in 10 secunde sa lasi in urma un Logan 1.4, in niciun caz un Mustang.

      21
  2. Cum e mirosul in habitaclu? Se simte mirosul ala de vechi, dar clasic?

    Comentariu apreciat.6416
  3. mai ales dupa ce sta in soare.

    196
    • Avea fostul meu sef un Mercedes asemanator, dupa ce statea cateva ore in soare te urcai in el si era absolut confortabil.

      30
  4. Mi ar fi placut mai multe poze de interior.

    Comentariu apreciat.524
  5. Tata a avut mai multe vw passaturi ( facute in 86-92 ) si pe principiul “nu se stie cand mai ai nevoie de ceva” tata a pastrat multe piese de la ele. Zilele trecute am gasit in garaj la el niste chedere de usi. Impecabila calitate la ele, cauciuc necrapat si necopt dupa 30 de ani. In comparatie chederu de la vw meu 2017 e un jeg ca si calitate comparativ cu ala

    Comentariu apreciat.948
  6. Singurul motiv pentru care mi-as lua o masina atat de veche ar fi nostalgia, fara asteptari de fiabilitate sau ieftinaciuni.

    Adica in niciun caz ca masina de uz zilnic.

    Indecis. Tu ce zici?3316
    • Fix asa am luat si noi un Aro 10 cu motor diesel (ca imi aducea aminte de copilarie – avea un vecin mai instarit ). Mare prostie, o mizerie de masina. Dupa a 100a reparatie la orice.. am renuntat. E cotet de gaini.

      Comentariu apreciat.9611
    • @Gabi ARO244 e ce trebuie :D

      Comentariu apreciat.3611
    • Pai asta zic si eu, fara asteptari. Bine, nu poti compara ARO cu un Mercedes, dar chiar si asa, tot niste vechituri sunt.

      Ca sa mearga cum trebuie, le trebuie niste revizii serioase si probabil costisitoare.

      187
  7. Suum cuique!

    Unii baga la pacanele
    Altii baga la vena
    Altii baga la secretara
    Altii baga la 4roti.

    Comentariu apreciat.1098
  8. pot sa spui ce vrei. Orice da nu ca e cazan. Si da , nu este urata e genul de masina care in timp devine din ce in ce mai frumoasa

    Comentariu apreciat.6114
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1664
    • @Andrei G, când te duci in muzeu la fel faci? „Ce-i ba cu vechiturile astea?”

      Comentariu apreciat.345
    • Zarax, nu. in muzeu ma uit cu admiratie la ele. in muzeu. in trafic…. not so much.

      1610
    • @Zarax, cand ma duc la muzeu vreau efectiv sa vad lucruri de muzeu. Ca imi place sa vad avionul lui Aurel Vlaicu, dar parca nu l-as folosi ca sa ma deplasez pana la Constanta.
      Ma mai uit si la care de lupta antice, la tancuri din primul razboi mondial, dar parca nu as incuraja armata sa le foloseasca in cazul unui conflict armat.

      Intelegi acum diferenta dintre masina de muzeu si harb cu care te deplasezi pe sosele?

      13
  9. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 4183
  10. Am avut numai masini de la 10 ani in sus. Nu de 30 dar pe acolo. Calitatea fabricatiei net superioara chiar si dupa anii aia nu mai vb de mercedes.
    Pai cand opel vectra din 2001 nu se audr nimic in el si merge motoru ca in prima zi si tie iti bate vantu in toyota/ford/pejo/dacia nu mai avem loc de discutii
    Pe de alta parte se duc incet incet si sa gasesti masini vechi dar bune e o loterie.
    Pt ca da sunt si din astia ca mine care cauta disr asa ceva :)))

    Comentariu apreciat.6317
  11. Bai ce masina frumoasa, motor cinstit de 2.3 simplu aspirat fara zorzoane, daca nu se coc cablurile electrice te duce juma de milion de km.

    Comentariu apreciat.737
  12. *nu va luati masini de peste 30 de ani ca masina de zi cu zi

    Indecis. Tu ce zici?1520
  13. Aici sunt fix pasionatii de pe Reddit sectiunea Auto.

    Grija mare ca va ard astia la minusuri daca ziceti ca a 2 a masina e un moft, ca diesel e o mizerie in oras, ca nu poti gasi masina ideala la 3 mii de euro (intrebarea zilei acolo), ca esti mare jeg daca modifici evacurea etc

    Indecis. Tu ce zici?4220
  14. Și JR Ewing avea un Mercedes din anii 75.

    Comentariu apreciat.482
  15. Mie mi se pare urata. Chestie de gust, stiu.
    In rest s-o stapanesti sanatos si peste alti 30 de ani sa o vinzi inapoi in Germania unui colectionar miliardar.

    Comentariu apreciat.528
  16. uite, am eu o intrebare: de ce numesti o cheltuiala investitie?

    Comentariu apreciat.579
    • adevar.

      164
    • diferenta dintre cheltuiala si investitie e scopul cu care le faci, nu?
      daca omul intentioneaza sa scoata profit.. atunci e investitie, altfel e cheltuiala.

      ps. nu e obligatoriu profitul pt a fi investitie, intentia e suficienta

      163
    • nu, nu, ai dreptate, am scris io aiurea initial.

      62
    • Dacă e sa o luam asa, totul este o cheltuială. Dar viata nu înseamnă doar mâncare, câcare, somn și muncă. Mai vrei și tu sa îți satisfaci plăcerile, oricare ar fi alea, să îți îndeplinești un vis, un hobby. Omul a investit într-o plăcere de-a sa.

      Comentariu apreciat.356
    • Oh, da! Good catch! Nu aduce bani, e cheltuiala… ca e buna, ca e rea, asta-i alta problema dar tot cheltuiala este. E folosita pentru Uber? Investitie. Mergi cu ea la birou? Cheltuiala.

      Daca e necesara sau nu, nu conteaza, tot cheltuiala se numeste.

      821
    • Investitiile nu sunt doar materiale, in scopul profitului economic, desi sunt de acord ca marea majoritate a contextelor sunt legate de investitii financiare clasice.

      In cazul asta e vorba de o investitie in wellbeing, in senzatii, emotii, bucurii, care pot avea ca efect scaderea nivelului de stres, deci o sanatate mentala si fizica mai buna.

      Sunt constient ca pe logica asta orice cheltuiala in epoca pe care o traim, a consumerismului, poate fi considerata o investitie, dar cred ca se intelege ideea.

      In concluzie, daca cheltuiala te face mai fericit, se poate considera o investitie in tine insuti.

      195
    • putem sa ii dam ce nuante vrem, dar toti stim ca in romania orice cheltuiala e numita investitie. am cumparat anvelope? investitie! am cumparat un tv mai mare? investitie! am cumparat btc? investitie! si tot asa

      79
    • S-a dat de gol ca incap 3-4 in portbagaj, cum nu e investitie?! :)

      Comentariu apreciat.391
  17. Nu este (inca) certificata RETRO. Crezi ca ai sanse sa o certifici RETRO ?

    155
    • Tre sa aiba 30 de ani de cand nu se mai fabrica, in rest nu-i mare filozofie

      234
    • Din ce citesc mi se pare o enorma filozofie atat declararea lor cat si sistemul lor juridic. Mi se pare o varza. Original era ca nu ai voie pe drumuri publice decat la parade sau weekend si nu pe autostrada. Acum cica ai voie peste tot si nu mai platesti nici taxe. Dar acum trebuie sa demonstrezi cu acte ca are toate piesele originale ceea ce nu mai e clar.

      77
    • Trebuie sa aiba echiparea originală. Adica nu treci cu jante BBS/Antera de 20 sa moara dujmanii.

      132
    • Colegu’ cu busuiocu, ai gresit poetul la aia cu bbs antera :)

      15
  18. Are vecinul meu un Mercedes de prin 1986. Ceva mai sport, nu stiu care.
    Impecabil, piele, clima. Il scoate rar din garaj.
    Eu am un ARO Spartana din ’96, ca nou, are sub 10.000 km. Il tin la sat in garaj, nu l-am pornit de vreo 3-4 ani. Mi-e lene sa-i schimb furtunele copte.
    Ca sa intreti masina veche iti trebuie mult timp liber si pasiune.

    Comentariu apreciat.681
    • Si ai de gând să mai ții mult ARO ăla?
      Am auzit că ruginește repede, așa că mai bine ai vinde-o..wink wink!!!
      Hapnovinziciu?!! Am strănutat, scuze…

      34
  19. Salut!
    Felicitări pentru achiziție!
    Am avut una similară, undeva între 2012-2014. Extraordinară de mult mi-a plăcut; nostalgia după mașinile din copilărie.
    Extraordinară calitatea nemțească; motorul și cutia nu au avut nici o problemă, nu avea greieri, mergeau absolut toate dotările (e.g. centurile retractabile).
    Am avut însă aceeași problemă: mecanici puțini care să aibă timp de mine, căci întotdeauna era ceva de făcut la ea (ceva scurgeri de ulei sau alt lichid pe dedesubt, un surub de la scaun etc.)
    Am dat-o mai departe când nu am mai avut tip și loc de ele (ajunsesem la 3 auto + 1 moto).
    Acum am mai crescut în vârstă și nu mai am timp și răbdare să stau de ea; uneori mă bate iar gândul nostalgic să iau alta (3.0) sau un E38 sau un E39 sau un C280 sau … :)

    Multe drumuri faine cu ea!

    Comentariu apreciat.364
  20. P.S. Dacă vreoadată vrei să o dai :), dă un semn.

    190
  21. In urma cu suparator de multi ani faceam bani de buzunar in vacantele de vara lucrand la un service de cartier.
    Cam cand au inceput sa ajunga pe la noi masinile vestice. Orice nemteasca vestica era cotata drept „masina”. Mercedes erau cu o clasa mai sus peste orice, inclusiv peste BMW. Calitate la superlativ, ceva ce nu vom mai avea ever in industria auto.
    Daca nu ar fi normele de poluare, cred ca as conduce si eu asa ceva.

    Comentariu apreciat.593
  22. Legat de scaunele din masina, ca e un subiect care ma intristeaza, care e faza cu scaunele masinilor din ultimii 10 ani? Tot testez masini noi si mi se par incomode scaunele, o fi de la mine poate, dar daca nu, ce masini au scaune comode zilele astea ? (in buget 20-35k, noi, vechi nu conteaza).

    Comentariu apreciat.300
    • Sunt facute sa fie ieftine de produs, nu comode. Mai mic = mai putin material > mai ieftine. Un cost de cativa centi in minus la cateva sute de mii de masini = profit mai mare.

      243
    • auzisem ca citroen, modelul ala suv/cross, are un scaun top

      53
    • da cica Citroen are scaune confortabile. In rest sunt tari, pun spuma din aia tare de amortesti in 1 ora. Nu pricep de ce nu le fac mai moi. Nu mai baga arcuri sau cum le faceau inainte. Motivele ? e mai ieftin si mai rapid sa faci sezut din spuma, e doar 1 piesa facuta la matrita. Daca e sa-l faci cu arcuri, e munca manuala, multe piese.

      220
    • @alexnicolae și Opel au scaune cu certificare AGR – parcă așa le spune. Dar nu am mers cu vreun model cu așa ceva, deci nu știu care e diferența.

      25
    • @alexnicolae – testeaza scaunele „ergonomice” de la VW. Sint de obicei montate pe versiunile comfort sau highline, sau „R”.

      70
    • Mie imi placeau alea de velur sau catifea de la opel vectra a sau b…te ingropai in ele!

      70
  23. Mi-am luat si eu de ceva vreme un W210 ca a 3-a masina. Da, 26 de zile sta in curte, pe proprietatea mea. In rest, aduce zambete si de ce nu, nostalgie. Dar e comoda si spatioasa. Si nu consuma ulei si nici multa….motorina.

    Comentariu apreciat.323
  24. Audi A6/7 S-style.
    Am condus S7 ele meu 3500 km Stockholm București în 3 zile fără dureri de spate sau alte probleme.
    A5 închiriat tot cu scaune S-style a fost surprinzător de incomod la drumuri de maxim 3h.

    Renault Espace phev (închiriat acum, deci probabil mai nou de 3 ani): scaune confortabile la drum de 2h dar sunt textil.

    Tot VW: Touareg 2014-2018 (se încadrează în bugetul tău). Am făcut o grămadă de drumuri lungi (ultimul București Salzburg kitzbuhel), iar copiii îl preferă față de Audi S7 pentru că scaunele spate nu sunt sport și se pot lăfăi.

    171
  25. De-a dreptul superbă. Am avut W210 și W211, aș da W212 acual pe W124. Din păcate, șansa să găsesc una decentă la un preț acceptabil în zona unde stau se apropie de zero. Poate, câteva milioane mai târziu, prind și eu un E500 W124 *wink. Să o stăpânești sănătos și să te bucuri de ea. Nu știu ce e cu E-urile, dar când te urci într-unul, oricare model, totul pare atât de familiar, parcă e aceeași mașină. Dacă reglezi scaunul în aceeași poziție, e ca o mănușă, ca tenișii tăi de alergat, deja uzați pe conturul tău. E greu de explicat. Pentru comentariile dezaprobatoare, C124 nu e cazan, e o bijuterie pe roți care întoarce priviri pe oriunde sunt și pasionați de mașini, nu doar conducători de râșnițe coreene. Întreținută, oricum duce cât 20 de de-alea. Bravo!

    Comentariu apreciat.417
  26. Felicitări, C124 arată bine de tot. Mă uit după un W124 și eu, am un 260E prin vecini , niște băieți ruși care l-au desfăcut total , merge ca un vis dar și prețul este pe la 12.000.
    Interesant e că în comparație cu W140 al meu , W124 este minuscul, curios cum au crescut mașinile în dimensiuni.

    Am aceeași părere, sunt mașini imperfecte și e Ok, poți să ieși pe stradă cu ele.

    121
  27. Omule, felicitari pentru achizitie. S-ai drumuri bune si multi kilometri.
    Daca as avea bani pentru asa ceva, si eu mi-as lua masina care am visat-o de cand eram copil. Dar mai e pana atunci :) Dar pot sa ma bucur ca exista oameni care reusesc si fac treaba buna! Bravo inca o data.

    Comentariu apreciat.300
  28. Si eu daca as sta bine cu timpul si cu banii, as cauta un Opel Calibra :)

    213
  29. Sā o stapanesti sānātos.
    Suntem trei in cercul de amici fani W124.
    Doar unul e norocosul. A bagat ceva bani si cu bun gust a scos o mașinā dupā care īntorci capul pe stradă.
    Preturile in ziua de astazi pentru un W124 in conditii decente sunt absolut obscene.
    De modelul coupe nici nu mai zic.

    242
  30. La bani decenti (pana in 10-12k) si capitol nostalgie, mi-as lua un Porsche 944 sau 928.

    Ca mai bagi probabil inca pe atata ca sa il faci ceas, e alta discutie.

    In rest, te costa zeci (multe) de mii de euro pentru ceva ok.

    Sau, stai pe curul tau si iti iei o Skoda Octavia 2, e tanc pe anumite motorizari, te costa 2-3 mii de euro maxim si te tine mult si bine.

    85
  31. Man, felicitări pentru curaj. Eu caut un R171 de vreo jumătate de an, deja. Din motive de nunți și botezuri la care am fost naș, plus obișnuitele treburi cotidiene și mizerii acumulate care au trebuit rezolvate, am scăpat printre degete un exemplar cu istoric service complet, aparent neruginit, dotat cu maximum de ce se putea pune în 2005 pe el, mașină cu un singur proprietar, păstrată în garaj și folosită o dată pe săptămână. Pe verificate.
    Am tot amânat să mă duc după ea, iar când am avut timp nu mai era. După vechimea anunțului, a stat aproape un an la vânzare. Singura problemă vizibilă a ei era că agățase ceva cu bara față și era ruptă sub suportul de număr în partea cea mai de jos și niște urme pe la colțuri, cum fusese “ștearsă” în vreo parcare.
    Acum toate R171 pe care le văd în anunțuri sunt ori cocoșate de kilometri, ori țigănite cu jante, stickere și eleroane, ori, dacă sunt într-o stare mai bună și cu kilometri puțini au prețuri de Logan sau Duster nou.

    131
  32. Felicitări, mișto mașina!

    Cel mai probabil ai ales mecanicul greșit. Și eu am luat acum un an o mașină din 2001 cu intenția de a o trece la clasică la anul când îmi dau ăștia voie să bag dosarul, iar mecanicul la care merg eu n-are nicio problemă. Dimpotrivă, toate mașinile pe care le conduce el sunt 15+ ani (ca și mine de altfel 2001, 2007 și 2009).
    Din punct de vedere mecanic totul e OK, oricum o luasem cu 124k km. (reali) și cu ITP valabil, iar singurele „defecte” erau niște zgârieturi (tipice aici în insulă), lipsa unui plastic de pe ușă și motorul de la capotă defect (trebuie să o decapotez/capotez manual). Dar, asta mi-a economisit minim 1000 de euro din costul de achiziție.
    Cu plasticul ăla lipsă e mai complicat.

    P.S. Pentru consumul de ulei cel mai probabil o să pici la ITP. Am și eu una ce trage 1L la 1000 km. Ultima dată a trecut ITP la limită, dar acum cel mai probabil nu mai trece. Dacă găsești mecanic bun, refăcut motorul, băgați segmenți noi și cel mai probabil rezolvi problema pentru încă vreo 100k-150k km. Piesele sunt relativ ieftine, orele de muncă sunt mai scumpe în cazul ăsta.

    161
    • a trecut ITP-ul si la RAR Grivita cand am adus-o pentru CIV de RO, si la statie de cartier un an mai tarziu. nu mi-au zis nimic.
      daca devine o problema, refacut motorul, da.

      120
  33. Am două mașini, un Subaru Forester, benzinar, și un Volvo 850TR5, luat în 2004 de la primul proprietar. 850 ăla în afară de o întreținere ca la carte, bate la cur orice plastic de azi. Este stock fără stage.
    Îl înțeleg perfect pe om.

    Comentariu apreciat.282
  34. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1646
    • Nu auzi ca toti care indraznesc sa spuna ca nu ar trebui sa avem cazane care consuma mai mult ulei decat benzina nu sunt niste niste fetite sensibile?
      Barbatii adevarati merg cu darele de fum dupa ei, ca sa arate ca ei au adevarate bijuterii de masini.

      Bine, unul nu spune ca de fapt daca ar fi avut bani suficienti, si-ar fi luat o masina noua, nu povesti cu masini care au fost candva „legendare”.

      Indecis. Tu ce zici?1635
    • Cum cuantifici „modelele care au facut istorie ?”

      Andrei, am bani suficienti, si pe langa masina noua, de fapt pe langa cele doua masini de uz zilnic, luate de noi, mi-am luat un Audi TT din prima generatie, pentru ca visam de adolescent la articolele cu acel model din revista AutoPro :-)

      187
    • Citat din Andrei G: „Stop having fun!!!”

      124
    • Cosmin, citroen 2cv, ferrari 250gto, pontiac transam, ford crown victoria, bugati veyron, lanciacdelta integrale, ford escort cosworth, vvw beetle, porche 944, ford t, mini cooper ala original, ford mustang alea din anii 60, yugo, la limita trabantul…

      masini de care dintr-un motiv sau altul majoritatea oamenilor le recunoaste pe strada (nu doar in romania ca sa ne umplem de dacia 1300 si oltcit).

      sau ca sa parafrazez alt domeniu… masini care sunt „culturally, historically, or aesthetically significant”.

      411
    • Ok, eu te-am intrebat cum cuantifici, cine face o lista din asta, de ce include un anumit model si nu include altul, etc.

      La asta ma refeream, si anume ca o astfel de lista este extrem de subiectiva, motiv pentru care este aproape imposibil sa implementat asa cum ti-ai dori tu.

      70
    • hai ca nu e asa greu sa extrapolezi din lista aia niste criterii.

      lamborgini ala cu portierele verticale?
      2cv-ul sau beetle-ul super populare?
      veyronul, primul peste 1000hp?
      jeep willis care a facut razboaiele?
      toyota land cruiser alea pe care le calaresc toti arabetii prin deserturi de 50 de ani?
      crown victoria care sunt masinile de poliție din toate filmele americane într-o perioadă de 20 de ani?
      saab 9000 ala desenat dupa avioane?
      la naiba, volga neagra….

      si ca sa ajungem la subiectul articolului… generatia urmatoare, e-klasse, alea cu farurile ovale?
      masini care au fost primele sa ceva absolut deosebit.
      masini care dintr-un motiv sau altul au capatat o norietate fenomenala.
      masini care au demonstrat performante de un fel sau altul absolut uluitoare.

      310
    • @CosminO, si Audi TT ala il folosesti ca masina principala de zi cu zi?
      Ca autorul articolului asta a spus ca face. Avea nevoie de o masina de zi cu zi si a ales modelul asta, desi motorul mananca ulei in prostie.

      01
  35. Felicitari, omule! E un clasic adevarat. Faptul ca e coupe nu face decat sa-i sporeasca valoarea si coeficientul de chic.
    Da, inghite bani daca vrei sa o tii mint condition.

    Mwuie adanca fetitelor de pe blog care plang ca harb, ca poluare, ca mortii lor.

    Daca si-ar scoate pamantul dintre degete si nasul din scorbura pe care o numesc realitate ar constata ca numarul de astfel de masini (a ta la 2.3L are motor mic, vorbesc de 4-4.5-5.1L) din tarile nordice de exemplu, aflate altfel in avangarda electrificarii si a grijii pentru mediu, este coplesitor de mare, plus ca oamenii aia circula cu ele zilnic, nu doar in duminicile insorite.

    Felicitari, super bijuterie pe roti. Multi km lipsiti de griji (majore).

    Indecis. Tu ce zici?2620
  36. Motorul M102, cand ajunge sa consume atata ulei, o face in 90% din cazuri datorita garniturilor de la supape. Cauta pe youtube “M102 valve stem seals replacement” ca sa vezi cum se face operatiunea. Un mecanic decent o rezolva in doua ore, iar garniturile pt supape si cea de la capacul motorului pe care trebuie sa o schimbi cand il dai jos sunt vreo 200 de lei la reprezentanta. Daca nu le gasesti la set de 8, vezi ca sunt doua modele diferite, cele de pe admisie difera de cele de pe evacuare.

    Comentariu apreciat.310
  37. Fix asa ca si autorul articolului, tot de nostalgie si pasiune de vehicule retro am luat o locomotiva in curte, e din 1982, am facut reviziile si am pus-o in functiune. Dar momentan doar pe 10m de sina :)
    https://www.youtube.com/watch?v=oBl3r22Su9E

    Comentariu apreciat.333
  38. Felicitări și mult noroc. Și eu am făcut mișcarea din nou către o vechitură, după SAAB 9000. BMW 518i E28 din 1986. Am avut deja de lucru cu ea și mai sunt chestii de făcut. De data asta, însă, o să o și certific ca oldtimer. Plus că, ea având doar 86.700 km la cumpărare, sper să am mai puțin de furcă. În rest, puțină lume înțelege ce vede și e bine așa. La sfârșit, multă m*ie la toți kkții cu BMW-uri din țara asta, cei mai idioți rupți în cur (în majoritatea timpului), care vor să pară altceva.

    152
    • Depinde mult pe mana cui incape o masina, cocalarii justifica macelarirea unei masini prin faptul ca pentru ei e „project car”.

      In alta oridine de ei, poate in viitor reusesc sa fac si eu miscarea cu un E39. Am avut mai demult si mi-a ramas oarecum in suflet.

      70
    • Da, frumos și E39. Un Alpina n-ar strica. :)

      50
  39. Mie îmi place. Să o folosești sănătos și fără evenimente.

    52
  40. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 227
    • Să vezi ce o să-ți tremure buza când un alt prost ca tine o să vrea să te deconecteze. Dar , stai liniștit, putem renunța la tine, no problem.

      171
  41. La un moment dat, o vecina de-a mea de vreo 80+ de ani avea unul de asta:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_R107_and_C107

    Masina arata tzipla, mai putin acoperisul de panza care se lasase putin. Baba tinea masina in garajul subteran, langa masina mea si, tot admirand-o (pe masina nu pe baba), au inceput sa imi vina idei: baba nu avea copii, doar o nepoata care venea din cand in cand. Ma gandeam ca baba nu o mai duce mult si atunci nepoata-sa o sa vanda masina. Nu pareau sa stie valoarea masinii (nici eu nu eram sigur cat face) dar imi intrase in cap ca o pot lua relativ ieftin.
    Deja imi faceam calcule, sa mai inchiriez un loc de parcare in garajul subteran, sa caut service specializat, sa ma uit cat costa o prelata etc. Facusem cunostinta cu baba si cu nepoata, ii tineam usa la lift, o ajutam sa care cumparaturile, chestii de genul.
    Doar ca baba nu prea era de acord cu planurile mele. Noi romanii inca mai credem ca mosnegii nemti merg cu masina cu km putini doar la piata si la biserica. Ei bine, nu! Baba mergea la biserica pe bicicleta si la supermarket pe jos cu trolerul ala de cumparaturi. Plus ca mergea la inot regulat. Era mai in forma ca mine. Parea hotarata sa traga de pensie si de masina cat mai mult.
    La un moment dat am avut nevoie de apartament mai mare si m-am mutat. Baba era bine mersi in viata. Masina aia e ptr mine „the one that got away”.

    Si inca o chestie: cand se tin intruniri de-ale posesorilor de masini clasice poti mirosi evenimentul din capatul celalalt de oras. E incredibil cat conteaza un catalizator montat pe esapament si in ce poluare traiam pana prin anii ’90.

    50
  42. Unii sumt blocati in trecut, le e dor de tineretea lor. Tot asa sunt si nostalgicii comunismului care zic „ca era mai bine atunci’.

    017
  43. AKA viata cu un cazan.

    210
  44. Salutari ! Te așteptăm și în familia clubului Fans w124 Club România! 😁

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.