Știți acțiunile alea pe care la fac importatorii auto ca să arate lumii că mașinile lor nu au tracțiune 4×4 la mișto și că mașinile lor sunt pentru timp liber și ajuns în locuri superbe, nu doar pentru urcat borduri?
Eh, sunt unii care iau de bună asta, după ce s-a învârtit prin niște jaloane într-un circuit gândit pentru ce poate tracțiunea aia, și ajung să fie salvați de profesioniști. De aia băiatul ăsta cu Q5 împrumutat de la dealer a ajuns să fie tractat de un Patrol la Bulgaria, din echipa Rescue4x4. Aș fi amuzant, i-aș întreba pe oameni înainte de a-i tracta „și, ce părere aveți de gioarsele înmatriculate pe Bulgaria? cam aiurea, nu?”.
via LM
Iar ne inghesui site-ul cu trafic mare? 😏
hai că vă place
In alta ordine de idei, parca ar merge un Patrocle din asta pe BG la casa omului, nu ?
go all out https://www.olx.ro/oferta/vand-vw-touareg-v10-autoutilitara-IDbKMid.html#17c726a814
Asa da.
Are reductor, diferential blocabil central si urca neasteptat de bine. Acu doua saptamani am testat unul in offroad de 2.5 automata dar fara suspensie pneumatica https://imgur.com/vA3NNQ9 ma bate gandul sa iau unu de 3.0 manual fara perne, cel de 2.5 e stricacios.
@Vali:cine au fost imbecilii de functionari care i-au dat astuia cu Touaregul statut de autoutilitara,cand el are scaune in masina?
pentru 100€, și bicla ta poate fi înmatriculată ca utilitară.
Intrebare serioasa:
Crezi ca Subaru ar fi iesit?
astea mai noi (fără Xmode) mai greu. alea mai vechi fluierând.
Da ce ma enervezi cateodata. De un an ma tot uit dupa un suv si pana la urma m-am oprit la Q5 2009 dupa ce am analizat toata piata: Grand Vitara, Qasqhai, ASX, Tiguan, X3, X1, CRV… da tot din 2007 pana in 2012. Intrebat oameni prin parcari. Am un bebe si sunt in stadiul ala de paranoia cu siguranta pe drumurile patriei. Acu vad ca la o adica urca mazda 2 pe unde nu as putea urca cu Q5. Imi bag picioarele, pentru siguranta imi iau Qasqhai la jumatate de pret.
Alin, ia-ti Q5-ul linistit ca nu ramai cu el blocat nicaieri, cu siguranta nu in locul ala Bebe va calatori foarte confortabil.
man, important e să te uiți la ce fac alții cu mașina. dacă ajungi la o situație pe care n-ai mai văzut-o pe youtube, nu te arunca tu viteaz.
cum spunea marele poet 59cent, if i cant do it, homie, it cant be done…
Cu VDC off, da 😁
Pana sa ajungi la masina mai sunt altele : avea cauciucuri de iarna serioase ?, a pus lanturi daca a vazut ca nu merge ? soferul a mai umblat prin zapada pe coclauri sa stie cum sa abordeze urcarea? nisip , sare, craci, ceva platforme de bagat la roata ? prestat la lopata ?
Cu ceva gen Dunlop Grandtrek SJ urca unde vroia cu Q5-ul, parerea mea .
dacă umbla cu nisipul după el, urca și c-o dacie veche de douăj’ de ani
Se vede clar ca ala care tracteaza are caucioace offroad si Audi din alea de M&S normale. Dar asta nu conteaza desigur. Importante sunt diferentialele si barele antiruliu.
Întrebarea e dacă avea cauciucuri de Iarnă, nu serioase sau miștocare.
Daca nu are reductor si cel putin un diferential blocabil nu-i masina de offroad.
la ce vad eu in filmare putea sa fie si mama lu subaru care si-o trage cu tata lu x-mode… daca n-are garda suficienta sau pneuri late de juma’ de metru o suge la rece. (inainte de injuraturi uitativa la ala care trage ).
PS matek e cameraman… a filmat portrait :))
Cu pneuri late mașina are o presiune mai mică pe zăpada, deci șanse mai mari să patineze. Pe suprafețe de rulare alunecoase e invers decât pe cele rugoase, aderente.
Ăla care trage nu are neapărat cauciucuri mai late, ci cu profilul mai proeminent.
evident ca treaba e cu mult mai complexa decat pune 250/…/… totusi imaginile demonstreaza destul de clar ce vreau eu sa zic.
Normal, dar inafara de tine nu a scris nimeni că a rămas suspendată.
Vali tată, dioptrii ceva?
@raiiar, stii vorba aia cu filosoful care tacea? asa si tu… ala a ramas impotmolit. adica l-ar fi ajutat fie o garda mai mare decat adancimea zapezii (astfel incat sa nu faca pe buldozerul) fie niste roti suficient de late (da, exact cum zice ala cu presiunea de mai sus) cat sa nu se scufunde in primul rand.
niste dioptrii ceva :)?
Baieti, mi se pare ca masina este un Q3 35 TFSI 1,5 l benzina tractiune fata, garda relativ joasa si evident tractiune fata. Ceva detalii in linkul de mai jos. Oricum nu e chiar asa de naspa masina chiar daca este impotmolita ;-). Si oricum quattro de la Audi face banii.
https://www.auto-data.net/ro/audi-q3-f3-35-tfsi-150hp-s-tronic-34769
Asta e Q3. Noul Q3. Sigur e quattro?
Q este inițiala de la… evident… quattro.
Nu e deloc evident si Q nu vine de la quattro. Prietena mea are q3 si e mai incapabil decat un opel astra, ca idee
@Dan, partial ai dreptate. Si X vine de la xDrive si noul X2 se poate comanda si doar cu tractiune fata. Daca nu ma insel si X1 la fel.. deci acest Q3 putea fi cu siguranta doar tractiune fata.
Știu că unii producători nu mai asociază cifrele din denumirea modelului cu cilindreea, dar măcar existența indicativului să-l respecte. Dacă zici că Q nu este de la quattro, ca să te cred măcar argumentează în continuare; deci atunci de la ce e acel Q?
Mă întreb unde o să se ajungă urmând tendința asta: să apară TDI full electric? pentru nostalgici. Eventual și cu fake-exhaust.
@Dan, termină. Nu orice Q e Quattro, cum nu orice X e cu xDrive, și la fel cum pot fi Quattro și alte modele, gen A3. Poate nu mă crezi, dar poți consulta autodata și o să vezi acolo.
O zgudui dar tot nu mi-ai răspuns la întrebare. Q vine de la…?
Dan, insiști să nu te documentezi. 😬
Q e pentru linia de SUV-uri. Atât. Că A-urile Quattro nu se numesc AQ X. Sunt tot A, pentru că așa se numește linia lor.
@Dan, asa cum ti-am zis mai sus si a argumentat si Teniescu, Q este numele modelului. Poate gandirea initiala a fost sa vina de la Quattro, prin Q7, insa nu cred. Cert este ca anumite modele pot fi tractiune fata si quattor.
Nici BMW nu mai foloseste asa cum folosea acum 10-15 ani numele modelelor dupa motorul pe care-l aveau (116i, 320d, 330d etc). Acum cifrele reprezinta mai mult puterea decat cilindrea masinii.
Bafta!
Cauciucuri de iarna bune(noi si un brand de top) si in 90% din cazuri e ok chiar si cu q5.
Am urcat anul asta la ski cu o masina din aceeasi clasa pe niste drumuri pe care nu credeam ca nu voi fi nevoit sa fac ceva manevre suplimentare. Din pmdv masina aia echipata corespunzator poate urca mai mult decat borduri in oras. Pentru “cunoscatori” care urmeaza sa vina cu invataminte, masina de teren e buna pt offroad dar in viata reala de cele mai multe ori in concedii/ski mergi cu un automobil de sosea pt ca altfel dupa cateva sute de km de asfalt cu offroaderul te paraseste si nevasta si copiii.
Inseamna ca ai mei sunt „speciali” daca le place doar cu tancul in concedii si la zapada. Unde proportia de asfalt vs. teren (nu hard) e 50-50
de ce te-ar parasi nevasta dupa cateva sute de kilometri intr-un l200? oare pentru ca e inchiriat in timp ce q5 e in garaj?
Avea nevoie de un motiv…… orice motiv!
Ai mei n-au primit memo-ul și ne-am plimbat 120.000 km cu Patrol-ul. Dar na, poate suntem de pe altă planetă.
Quattro de la Audi e mai multe. Ce e bun e la masinile scumpe. Ce e mai putin bun e la cele ieftine din gama Audi.
Ii spune Ultra, ca sa sune frumos.
Dincolo de faptul că patrol este din categoria „fix 10000 km de la ecuator la pol” nu pot sa nu remarc poluarea produsa de ” bulgar” materializată prin fumul intens.
Totuși vestea buna a zilei e că dieselul trăiește: https://www.hotnews.ro/stiri-international-23032838-lege-mai-blanda-privind-masinile-motorina-adoptata-bundestagul-german.htm
În plus nu știu cum s-ar fi descurcat o electrica pe frig. Apropo de electrice de pare că tesla e un fel de Caritas:
iubitorii de downsized (Ecoboost 1.0, tce 09, etc) să privească de 10 ori filmulețul. Nu de altceva dar poate le trece prin cap sa supratureze jucăria, doar doar or ieși din zăpadă și rezultatul s-ar putea sa fie diferit.
PS aro 243 iesea singur.
Da nimeni nu aude cum ala cu audi accelereaza la maxim ca bivolul?
Asa o fi si ramas impotmolit.
atâta știe, atâta face.
Deci acea rampă era plină de gheață si abea am urcat eu cu blocant față-spate ! Era imposibil de urcat pentru orice suv!
Nu stiu cine e tipul ala care sta intre masini, dar poate pe viitor ar fi mai interesant sa nu faca asta, nu de alta dar risca un cablu intre dinti… Ati ramane uimiti cat de usor se rupe un cablu dinacela daca-l lasi moale si accelerezi direct cum a facut Patrol-ul.
ăla nu e cablu, e chingă. know the difference.
Aveti amandoi dreptate.
Nu stătea intre cabluri , si erau 3 cinetice de 8 m ! Nu prea era risc !
Pai nu e ca-n filme ca ala e cel mai probabil Q3 cu tractiune fata. Iar daca ar fi fost quattro ar fi fost un quattro ultra care e un fel de haldex (FWD in majoritatea timpului)
Toate modelele noi de audi (2016+) care au cuplu pana in 500NM si/sau motor mai mic de 3L au quattro ultra care nu ar fi trebuit sa fie numit quattro dar na, marketing.
In cazul Audi, diferentialele centrale de tip torsen/crown-gear se mai gasesc doar pe platformele longitudinale cu motoare mai puternice (in general S-uri, RS-uri si TDI-uri >=3.0)
kiufunfu ala a ramas blocat din cauza soferului care prima data si-a supraestimat abilitatile insusi si apoi calitatile masinii…putea fi si cu un Unimog ca la fel patea, un martalog, o accelereaza ca prostu DUPA ce a pus-o pe burta, dupa incident direct la reglat directia s-a dus in mod sigur, la fel cum trage taranetu cu tractorul sigur i-a deformat ceva pe dedesubt…
Marea majoritatea a românilor care au suv-uri, jeep-uri cred că pot merge peste tot cu ele, nu se gândesc puțin că poate rămân pe undeva.
Exact, peste tot gen parcat pe spatiul verde dupa ce a plouat, urcat bordurile si blocat trotuare, trecut peste babe pe trecerile de pietoni si alte cele, deci da, suv-ul e bun pentru urban
As avea o rugāminte. Nu mai numiti orice masinā JEEP, cā daca are AWD si roti mai mari tot n-are nici o legāturā cu masina americanā.
Jeep, si în special Jeep Wrangler e cu totul alt animal, fācut sā urce pereti aproape verticali, sā-noate prin noroi sau nisip.
Punctual, dacā bāeatu cu Q5 ar fi dezumflat putin rotile ar fi observat ca are o priza mai bunā la teren, una din cele mai simple metode de a te scoate dintr-o situatie ca asta. Iar dacā tot îi patina o roatā (de-nteles, n-are diff blocat) putea pur si simplu sā bage niste crengi sub ea ca sā o ajute putin.
Totul tine de experientā.
Vad ca zapada e compactata. Am mers pe zapada similara cu un clio si anvelope continwntal ts850. Am mai mers spre partia Sureanu pe drum acoperit cu zapada ca in video cu o Fabia. Legat de video, masina e buna, soferu idiot. N-are nici o treaba cu haldex, torsen, 3.0,2.5, diferentiale si cacaturi
Mă surprinde că nu iese de acolo cu Q5. Am însă doua bănuieli. Anvelope foarte uzate și/sau șofer foarte prost (se vede asta și când accelerează brusc – deasemenea și frânează brusc și târziu). Q5 nu este deloc cel mai prost suvulet din clasa aia, dimpotrivă.
Ăla nu pare q5.
Fereasca Dumnezeu de Tuareg V10…. apropae orice interventia la motot inseamna tot motorul afara…. motot mai complex nu exista…
Piesa defectă la Q5 se află între volan și scaun.
Pare un Q3 din ce vad dar nu ma miram nici daca era un Q5 quattro.
Am fost anul trecut la munte in Ranca 2 masini, eu cu al meu A4 B7 quattro (2007) manuala si un A6 quattro (2014) automata , ambele diesel. Ambele masini sedan si ambele cu anvelope noi de iarna – eu cu Nexen el cu Falken – ambele cazuri cu jante pe 17 si masinile incarcate relativ la fel.
El a ircat greu, eu nu. El juca de spate in curbe ca un bmw eu nu.
Cred ca e electronica asta multa nu prea e ce trebuie pt anunite masino dar si soferi.
Ambele masini premium cu anvelope la fel de non premium.
Asteptam pe soselele patriei Veyron cu anvelope Landsail.
Falken SUNT premium, dar nu la tine în cartier, Andrei.
Era un Q5 quattro
B 310 MBR se întoarce
E un Q3 cu tractiune fata. Nu e Q5 cu quattro