De ce urăsc social media și oamenii în perioada asta

Concediu, da?

Luam cina, pe geam se vedea asta. După cât de pixelată e imaginea, vă dați seama că am făcut zoom, fumul era pe dealul opus, la kilometri buni de unde eram noi. Nu m-am gândit la nimic, mai ales că se vedeau și mașini de pompieri pe acolo (când s-a făcut noapte, se vedea luminile). A doua zi plecăm grăbiți, nu mai țin minte dacă se vedea fumul sau nu. Seara, toată lumea se uita la tv și era șocată că luase foc fix în zona unde fusesem noi. Stai un pic. Nu am văzut toți fumul ăla? Nu am văzut că, pe măsură ce se întuneca, se vedea că nu e doar un fum? De unde șocul?

Același lucru cu aeroporturile. Sunt știri constant de 2-3 săptămâni că sunt probleme în aeroporturi. Au fost și când am zburat, și la dus, și la întors. Chestii banale, a întârziat autobuzul care ne ducea la avion, checkin-ul a fost greoi, au întârziat bagajele. Nimic grav. Știam toți de asta, eu așa credeam, că toți avem un ordinator conectat la internet, plus, am zis și io, ca boul, grupului cu care eram, că trebuie să fim pregătiți de întârzieri și probleme. Și totuși, toți am fost surprinși că sunt întârzieri. Toți aveam nevoie la toaletă, toți muream de sete, toți nu aveam bani pe toți, toți nu știam, toți comentam, toți eram nervoși.

Că e fucking mai simplu așa. Ai citit ieri o știre, azi ți se întâmplă ție, faci sau nu faci legătura, dar ești opărit pe net. Trebuie să fii opărit pe net. Nu poți să-ți ții gura, trebuie să aerisești, și pasta de dinți e scumpă, așa că scuipi chestii.

Dar ce spune despre tine faptul că ești opărit? Și faceți, vă rog, diferența dintre relatare și opărire. Relatarea e simplă și rece. „Stăm de o oră și nu am decolat” e diferit de „aoleu, nu mai suport, stau de o oră în avion și nu am decolat, cum e posibil așa ceva”.

Spun eu ce spune: că ești nu doar informat, ci și un pic prost. Și târfești atenție. Dă un scroll pe profilul tău. Târfeai atenție când ai urcat 20 de poze cu copilul tău că l-ai dus în parc? La zoo la fel. La orice ieșire în parc. Cam da. Aia e.

Și mai e ceva aici. Mi se pare inutil și mare consumator de resurse să te enervezi pe lucruri care nu sunt sub controlul tău. Stai de o oră și nu a venit autobuzul să te ducă la avion? A durat checkinul două ore? OK. Ia-o pe jos. Caută un autocar. Fă ceva. Nu comenta. Nu lătra. Fă ceva. Ah, nu vrei sau nu poți? Atunci ce faci de fapt? Îi enervezi pe cei din jur cu prostia ta.

Căștile sunt miraculoase, să mor io. Și așa chelesc, dar am auzit „nu se poate așa ceva” de destule ori pe anul ăsta. Ba se poate. Uite, tocmai ți se întâmplă. Fă ceva. Serios, când mai auziți din astea, provocați-i pe oameni să facă ceva. Să vedeți cum le pocnește o venă. Fă ceva, Costele, dacă nu se poate așa ceva! Fă ceva! Ah, nu poți sau nu vrei. Taci atunci. Nu mai plânge, nu mai posta pe net, termină cu văicăreala, obosești oamenii.

ps: din întâmplare, am văzut la ce s-a uitat când am aterizat un opărit din ăsta. click.ro ceva știre cu buci. aia nu mai suporta. să nu fie la curent cu bucile. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. internetul a transformat toti tantarii in armasari.

    00
  2. Asa am zis si eu ca is pregatit pana am ajuns la Schipol cu vreo 2 ore si ceva inainte si daca nu intarzia zborul care venea de la Bucuresti nu mai prindeam zborul de intors catre Bucuresti. Asta pe 2 Iunie.

    00
    • Pai doua ore si ceva inainte e cam la limita => nu erai pregatit :)

      00
    • Noi la zboruri in Europa am fost cu 3 ore inainte in aeroport (desi inainte veneam cu 2 ore inainte), tocmai ca nu stii cum ii cu bagajele, cu documentatia COVID (daca e necesara sau nu etc.). Pentru transatlantice 4 ore inainte de zbor. Pierdere de timp, dar asta e. Si scos variantele cu escala, ca nu stii pe unde mai ajungi.

    • @Mark 551. Era la inceputul perioadei aglomerate. Se anuntase o greva care se anulase pana la urma. Am avut noroc ca m-am uitat seara inainte sa plec ca e cam aglomerat la checkin dar pentru ce a fost acolo nu te putea pregati nimic(nu aveam bagaj de cala). Multi nesimtiti care se bagau in fata pentru ca nu era nici o bariera sa ii opreasca. Din cauza lor am pierdut minim 30 de minute. Poate ca as fi facut si eu asta din disperare dar dupa 1h jumate de stat la coada am vazut ca are delay zborul si m-am linistit. Cred ca cei de la Blue Air erau in stare sa decoleze cu 5 persoane ca mai multe nu ar fi ajuns la boarding.

      00
  3. Perfect de acord, chiar nu se poate asa ceva !!

    00
  4. Cine a hotarat sa zboare exact acum la mijlocul lui Iulie – August trebuie sa stranga din bici si sa multumeasca personalului suprasolicitat care mentine toata treaba operationala.
    A, ca unii sunt in bula lor de prostie, asta e.
    Vrei sa eviti toate astea? Charter a plane. Aaaa nu? Pai taci si bucura-te ca angajatii de pe aeropoarte nu fac crize dinastea de isterie ca tine si sa lase lucrul, ca atunci sa te tii

    00
    • Zice bine Loft. Eu am un zbor in august cumparat din februarie si acum trebuie sa strang din buci si sa ma rog la zeii aeroporturilor sa fie ok zborul, cand am facut plata a mers totul instant.
      Sau nah, daca are cineva de aici avion privat sa-mi dea un pm.

      00
    • Eh pai acuma ai comis-o deja:
      -descarca un app de mindfulness/meditatie sa nu te ia dracii pe aeroport
      -daca ai copii sa ai un film downloadat
      -2 sandwichuri la tine nu strica
      -o patura subtire de voiaj daca tre sa culci un copil pe jos in aeroport
      Multa bafta!

      00
    • Loft, tu esti ca sefii mei de la radio, caca-m-as in freza lor, acum 20 si ceva de ani, ca nu ne dadeau voie sa luam concediu ca oamenii, ca ramane lumea fara entertainment la radio. Salarii de mizerie, futere de mama, dar, vezi doamne. Pai luati-va si voi concediu in noiembrie sau martie. Cam asa ziceau tampitii.

      Iei concediu cand ai zile libere, cand au copiii liber de la scoala, cand vrea plua ta, nu cand decide x ca trebuie. Companiile aviatice stiu sa ia banii instant de pe card, dar , vorba lui ev21, mai greu apoi cu staffing-ul. Dati salarii decente, nu va mai bateti joc de oameni si gata.

    • @Loft pai sfaturile astea erau respectate si inainte de pandemii si crize 😀 Uite aici o lectura draguta asa ca tot e duminica https://craigmod.com/essays/lets_fly/

      00
    • @ev21 mersi pt articol o sa ma uit
      @dojo eu m-am convins de mult, inaintea pandemiei, ca luna august e de evitat
      Iti place sau nu, cam asta e situatia in August:
      Restaurante unde serveau cu amabilitate pe timpul anului, m-am dus in august: ospatari epuizati, veceul murdar hartie pe jos (italia)
      Parcuri de distractie, dezastru cozi de o ora jumate la cam orice atractie
      Preturile cele mai mari
      Aglomeratie
      Serviciile cele mai proaste ca nu are lumea timp si de tine
      Si acum dupa pandemie capitalismul salbatic se traduce in salarii cat mai mici combinat cu lipsa de personal in aviatie/aeroporturi
      Pai de ce sa imi stric eu concediul?

      00
    • @Loft, dar parca nu prea ai voie sa treci cu sandvisuri de check-in, nu? Adica nu prea te ajuta cu nimic asta.

      00
    • Așa ne zicea nouă șefu la începutul anului când făcea programările pentru concediu:
      – Tu ai concediu în septembrie.
      – Da vreau și io câteva zile în lunile de vară.
      – Păi și ce, septembrie nu e lună de vară?
      Glumă de acum 20 de ani care s-a adeverit între timp.

      00
    • Sunteti prosti in plm. Nu va interzice nimeni sa va luati concediu, DAR daca luati toata europa in aceeasi luna, normal ca e aglomerat.

      00
    • Eh, legat de concedii sunt niste aspecte aici pe care doar fratii mei de la multifunctioale le percep. Britancii si francejii (cel putin din datele mele directe) isi iau toti concedii in August, luna respectiva fiind considerata luna moarta. Poti sa iesi din pattern dar stii cum e, odata iesit din pattern ramai acolo. Ia-ti tu concediu cand toata lumea revine si se discuta bugete si decizii pentru noul an.

      Ubercoo fara L zice „Nu va interzice nimeni sa va luati concediu, DAR daca luati toata europa in aceeasi luna, normal ca e aglomerat.”
      Asa e si in timpul saptamanii cand plecati toti din Rahatoaia de Vale spre Pipera, e aglomerat – de ce ati fi mai speciali in alte circumstante?! :) Concediul nu e interzis dar trebuie si aprobat btw.

      00
  5. completez cu eterna si unitila intrebare : VI SE PARE NORMAL ? sa ….. .
    In 90% din cazuti nu mi se pare de nici un fel. Nici normal, nici anormal, de parca mi s-ar parea A sau B s-ar schimba cumva situatia. It is what it is.

    00
    • Da, nu este normal sa se intample toate lucrurile astea. Nu este normal ca o companie aeriana sa aiba mii de zboruri anulate si nimeni sa nu ii sanctioneze cu nimic.
      Ai costuri mari? Foarte bine, mareste pretul unui bilet si vor zbura doar cei care isi permit. Nu trebuie ca toata lumea sa se plimbe prin Dubai. Dar in acelasi timp asigura-i pe cei care cumpara totusi aceste bilete ca vor zbura la timp.

      00
  6. NOU
    #19

    Și pe lângă asta mai sunt ăia care scriu comentariile care se încheie cu „Ce se poate face?”.

    00
  7. Eu am învățat să nu-mi bat prea mult capul cu ce fac cei din jur (dacă nu mă afectează în mod direct prea mult).
    Ajută să rămân zen, nu are rost să-mi fac sânge rău pentru toți inteligenții care populează planeta.
    desigur, nu reușesc mereu, dar măcar încerc.

    00
  8. Să înțelegem că nu ești opărit când povestești despre idioții pe care îi întâlnești pe drumurile tale, în seria “Azi am condus”, deși știi dinainte să pleci de acasă că vor fi idioți pe șosea?

    00
  9. NOU
    #35

    Io am zis de multă vreme că „soșăl media” ar trebui să existe doar pentru mâțele lu’ Vasilescu. Dar lumea nooooooo… :D :D :D

    00
  10. NOU
    #39

    dați un nume acestei trupe. pic.twitter.com/6MpQeh4hFu
    Chizdele de la Apaca? :D :D :D
    Cu pește cu tot.

    00
  11. În hateri

    00
  12. eu zic că atunci când vine vorba de social-media, abordarea cea mai puțin dăunătoare este – pentru absolut oricine – să producă conținut mai mult decât consumă. așa, abstract, undeva pe la 4:1.

    PS. articolul ăla, dacă-l citești în engleză, e puțin invers: „but he failed to secure commitments to a regional security axis that would include Israel or an immediate oil output rise”

    00
  13. Nu sunt de acord. Vorbim de servicii in domeniul aviației, mă aștept că nu trăim în Uzbekistan ci în Europa și aici exista reglementări stricte. Nu e problema mea că airlines se trag pe cur și nu plătesc angajații ca lumea sau nu au făcut angajări la timp. Overbooking știu să facă, in schimb.

    Deci da, cu plângeri scrise și să le dea organismele UE niste amenzi de sa intre in faliment, sa lase pe alții care se pricep să facă transport aerian.

    Dacă stai și înghiți, ok, pai pe.principiul asta de ce te plângi de cum ești tratat de bugetarii de la.anaf?

    00
    • Schema nu e sa te plangi, ci sa-ti pretinzi drepturile. Ce castigi daca te enervezi si-ti publici enervarea? Ii mai enervezi si pe altii.

      De fapt, vaitatul e sport national, ‘mi-‘te sa mai si curga apa la moara!

      00
    • Evit compania aeriana de care am auzit ca e naspa!

      00
    • @Ted, am auzit ca in ultima perioada au fost naspa si cateva aeroporturi mari din Europa, printre care Henri Coanda si Heathrow. Ce faci? Cum poti sa le eviti daca totusi ai nevoie sa calatoresti din Bucuresti spre Londra de exemplu?

      00
  14. Nu prea vad ce poti face la faza cu avioanele, in afara de a renuntza sa calatoresti.

    Oricat de pregatit ai fi, foarte posibil vei fi pus in fata unor situatii incontrolabile de catre tine. Ieri au venit niste oameni de la Amsterdam care au prins avionul doar pentru ca i-a asteptat, a plecat cu o ora mai tarziu sa apuce oamenii sa ajunga la el.
    Check-in deschis cu numai 2 ore inainte de ora zborului, apoi haos la controlul bagajelor si al pasapoartelor, cozi interminabile. Plus alergat cu limba scoasa prin aeroport dupa.
    Oamenii care au prins avionul mergeau spre locul lor transpirati, congestionati dar fericiti!

    Mie mi-au ratacit bagajul la turci, cand am facut conexiune. Eu am ajuns, bagajul nu. A 2-a zi au zis sa vin sa-l iau de la OTP. Procedura de recuperare e absolut ridicola si generatoare de frustrare. Suni la un interfon la care nu raspunde nimeni cam 90% din apeluri. Apoi mai iese cineva din cand in cand…
    De ce bagajele intarziate trebuie depozitate in zona de granita? Ca asta provoca tot haosul.

    00
    • Intotdeauna avionul asteapta daca sunt pasageri care nu pot prinde avionul, si sunt undeva ‘pe țeavă’.

      Cozi interminabile – cand ma duceam toamna la Bruxelles, prindeam la cozi de-astea de m-am invatat. Cand am fost la Barcelona la fel, am stat vreo ora si ceva la cozi d-astea.

      Numa’ puiuțu’ lu’ mama prin social media. In caz de ceva, astia sunt crizati si nu pot misca un deget.

      Prea v-ati obisnuit cu binele.

      00
    • @hash, voi astia care spuneti ca trebuie sa accepti si ca este normal ca o companie sa-si bata joc de tine dupa ce ai platit pentru un serviciu, sunteti o categorie speciala.

      Nu stiu, daca de exemplu la McDonalds platesti pentru mancare si apoi te lasa sa astepti o ora pana o primesti, esti la fel de resemnat? Sau daca ai cumparat bilet la film/teatru, te duci la ora programata, te lasa sa intri in sala si apoi te pun sa astepti inca 2 ore pana incepe spectacolul, nu ai nimic de comentat?

      00
    • Ahahaha, am stat in NJ 5 ore sa aflu că bagajul de cala nu a fost pus pe avion (a venit după 3 zile), am luat frumos banii (parca 300) și mi-am cumpărat cămașă și perie de dinți. Hai mai spune-mi.

      Vouă ar trebui să vă facă categorie specială de plângăcioși de FB.

      00
    • @hash, sincer nu inteleg ce vrei sa spui. Adica daca tu ai patit lucruri nasoale este normal ca asta sa se intample constant sau cum?

      Eu te-am intrebat deja cum ai reactiona in doua situatii in care ai platit niste bani si apoi nu se respecta ceea ce ti s-a promis. Dar ai refuzat sa raspunzi si ai zis ca eu sunt plangacios.

      Sper ca in urma tuturor acestor „plangaciosi” din Social Media sa se schimbe ceva si companiile aeronautice sa fie trase la raspundere la fel ca in orice alt domeniu.

      00
  15. Morala e ca nu mai are voie sa se vaicareasca Fulg de Nea 1.0 ca Fulg de Nea versiune 2.0 se smiorcaie ca asta il oboseste si il deprima.

    00
  16. Pai social media este fix despre doua lucruri: despre „vai ce cool e totul, uite in ce vacanta sunt, minunat…” fie despre „vai dar cum este posibil asa ceva, incredibil, ce nasol e aia sau aialalta”.

    Senzatia mea este ca, daca excludem influencerii reali (aia care au o oarecare audienta) sau wanna-be (aia care spera sa obtina o expunere), lumea se cam indeparteaza de facebook/instagram. Din cei aproximativ 300 de „prieteni” ai mei maxim 20-30 posteaza cat de cat constant (macar o data pe luna). Si poate e mai bine asa :)

    00
    • Păi algoritmul tuturor rețelelor sociale funcționează fix așa, promovează doar chestiile controversate care generează reacții.

      Practic totul s-a transformat intr-un știrile de la ora 5 la scară largă. Rețelele vor engagement pentru că asta produce bani. Nu e nici o conspirație a lui Zuck sau Bill Gates. E vorba strict de o mașinărie de făcut bani.

      00
  17. doar in perioada asta?

    00
  18. Social media e un fel de Miorița. Vin șmecherii să-ți ia glanda, tu faci selfie cu oaia. Apoi vine goana după like-uri cu doina de jale.

    00
  19. Eu cred ca este bine ca oamenii se plang, chiar daca o fac doar pe Social Media. Macar asa vad ceilalti potentiali turisti care sunt agentiile aeriene/aeroporturile ce trebuie evitate. Probabil ca nu se intampla nimic acum, dar daca se repeta aceleasi povesti de 2, 3,…,10 ori, unii vor alege sa-si faca vacantele in alta parte. Sau sa circule cu trenul/masina in loc de avion (acolo unde se poate).

    Este la fel cum s-a intamplat la noi cu statiunea Mamaia. Dupa ani intregi in care si-au batutu joc de clienti si unii dintre acestia au semnalat pe Social Media, acum s-au trezit ca lumea ii evita.

    00
    • Social Media da lucrurilor o dimensiune exagerată. Daca nu aflu și din alta parte de problema, tind sa ignor Social Media.

      00
    • Sigur ca intotdeauna se exagereaza. Dar daca auzi din 10 surse de mai multe ori la rand, cu siguranta exista si un sambure de adevar acolo. Si, la fel ca peste tot, cu timpul te obisnuiesti sa filtrezi inclusiv mesajele de pe Social Media. Inveti singur in cine ar trebui sa ai incredere si pe cine sa ignori.

      00
    • @Andrei G – De cele mai multe ori problemele apar la companiile low cost si asta se datoreaza modelului lor de business. De exemplu, din cate stiu eu, platesc taxe de aeroport mai mici dar in cazul in care din diverse motive intr-o zi oarecare trebuiesc reduse zborurile de pe un anumit aeroport – atunci cele low cost sunt primele care sunt amanate.

      Asta nu inseamna ca la companiile „de linie” nu sunt probleme. De exemplu la companiile din Franta sau Germania sindicatele sunt foarte puternice si acolo sunt destul de multe greve. Greve care evident se fac in sezonul turistic, altfel nu are rost.

      00
  20. Urâm social media și oamenii, dar SIE?
    S-a dus pe pistă.
    Să strângă informații.
    Să și le bage în dosar.
    Președintele nu se poate întoarce din concediu din cauza aglomerației de pe aeroport. Au rătăcit și paltonul.
    Nu e posibil așa ceva…

    00
  21. Se vedea luminile.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube