De unde o să ia guvernul banii pentru subvenția la benzină?

Guvernul vrea să subvenționeze benzina, mă rog, vrea să mai reducă din acciza pe care o încasează.

Întrebarea e de unde vor face rost de banii pe care îi pierd pe partea asta. De la taxe pe jocuri de noroc? Pe băuturi carbogazoase? Pe țigări?

Sau o să pună ANAF la muncă pe bune, nu doar pe adus bani la buget? Hai că mă amuz și eu uneori cu ce idei îmi mai trec prin cap…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. cred ca prefer benzina scumpa decat sa-mi blocheze anafu conturile pt 2 lei ce nu le da lor la calcul si sa umblu apoi pana imi ies ochii din cap sa rezolv

    00
  2. Citez din articol

    ‘Nu se va merge nici pe o plafonare și nici pe o scădere a accizei ‘

    De unde ai dedus ca ‘guvernul vrea sa reduca din acciza’ ?

    00
    • Păi, poate din experiențele anterioare când guvernul ne-a învățat că atunci când iese cu declareții că Nu va face ceva sau un anumit lucru NU se va întâmpla este doar o modalitate de a pregăti oamenii pt ce va urma!

      00
  3. Pai ia de unde ii primeste.
    Daca acum barilul de petrol era 30 usd si benzina era 6 lei .. taxe la stat erau x
    acum cand barilul este 120 si benzina este 9 lei taxele la stat sunt undeva la 1.8x
    Deci slava domnului este de unde sa scazi acolo de la 1.8 la 1.6 sa scada cu un leu benzina si motorina…
    Asta e asa sa arate ca ajuta poporul :) doar pipi in vant!

    00
    • Da, dar nu. Taxele alea sunt fixe pe mia de litri nu procent ca să crească cu prețul. Doar la TVA e așa cum zici tu.

      00
  4. Parca vad ca maresc tva sau pun accize pe bauturile carbogazoase FARA zahar (cu indulcitori).
    Sa vezi atunci jale pe grasii ca mine.
    Ma apuc de socata, doar de nervi!

    00
  5. Sa nu uitam povestea lui Drula ce o cred: statul consuma 6 lei, 4 lei produce, 2 lei ia cu imprumut din care 1 leu consuma si un 1 leu da pt datorii vechi. O sa se discute reducerea taxelor de benzina/motorina vreo 3 luni. Lumea o sa se obisnuiasca intre timp linistita cu 10-12 lei/litru :) si nu va iesi in strada asteptand diminuarea accizei. Ideea e ca deja suntem pe minus: sectoare gen constructiile si serviciile au luat-o la vale, criza deja bate la usa si incasarile bugetare vor scadea drastic in viitorul apropiat. Vor veni taieri grave si vom uita de benzina la 15 lei litru ! :D

    00
    • Taieri grave unde?

      00
    • pai am inteles ca au batut palma sa intre in vigoare de la 1 iulie

      00
    • De cand tot aud ca o sa vina, o sa cada, o sa dreaga, vine jihadul islamic si altele, si toate in timpul asta au crescut ca la balamuc, parca vad ca si pe criza care zici tu si altii ca vine, banii din spagi, droguri, prostitutie sau mai stiu eu ce surse tot vor face imobiliarele sa creasca. Sincer deja mi-am cam luat gandul de cumparat up kkt de ap in Bucuresti nu neaparat din cauza preturilor, cat a raportului nesimtit calitate-spatiu/pret si m-as simti prostit in ultimul hal sa dau banii ca plm i-am muncit, nu am dat in cap. Ma rezum la strans bani, investit pe bursa si m-am resemnat cu renovarea casei de la tara, macar ma consoleaza ca am pamant mult, pusca mai imi trebuie ca avem in zona cateva familii ciorditoare #sipping_on_lemonade_waiting_chill_for_the_doomsday_that_will_never_come

      00
    • @N. referitor la bursă: Buffett spune undeva așa – există, firește, partea de gambling, și nu e nimic rău în asta, atâta doar că trebuie să te asiguri că ai noroc; dacă nu ai, nu ai ce căuta pe bursă.

      și mai este cealaltă soluție, mult mai enervantă și nespectaculoasă: să cunoști și să înțelegi afacerea pe care o creditezi; să-i cunoști (dacă se poate personal) și să ai încredere în cei care o conduc; să te asiguri că trăiești într-o țară unde statul nu intră cu buldozerul în afacerea cuiva.

      00
    • @N tu crezi ca si multi altii ca o criza e vreo oportunitate sa nimeriti vreun apartament ieftin sau alta ocazie. :) Nu este asa. Experienta de pana acum ne-a arat ca in 2008 au fost taiate drastic veniturile paturii medii in primul rand la bugetari dar au aplicat masura si privatii. Acum in 2022 se taie drastic din venituri prin inflatie. Nu o sa prinzi vreo castana sau ceva de genul, o sa ramai cu o valoare a banilor mai putina. Atata tot. :D Toate crizele lovesc in medii si saraci, daca citesti blogul asta sigur nu o sa scapi.

      00
    • @Ciocanul eu nu am zis nicaieri ca astept iefteneala/chilipir, doar ca dupa parerea mea scorurile sunt fenomenale pentru orice spelunca. De asta si am zis ca mi-am luat orice gand pe tema asta.

      00
  6. Banii ii ia din imprumuturi. Cumpara bani. Interesant cum la orice achizitie publica de panselute trebuie indeplinite mega proceduri complicate, dar cand guvernul cumpara bani, se face din pixul ministrului.

    Ce e si mai interesant e ca atunci cand statul cumpara bani, achizitia aduce bancii care vinde banii aia profituri de zeci sau sute de milioane de euro. Curios, niciun ministru nu a fost gasit vinovat de coruptie pentru ca in schimbul unor avantaje sa aleaga o banca in detrimentul alteia. Neah, toti ministrii s-au imprumutat doar in interesul cel mai bun al statului roman.

    Dar lumea e prea ocupata cu Gala Bute ca sa se gandeasca la furturile adevarate.

    00
  7. Praf in ochi. Subvenția cine o plătește? Statul din taxele și impozitele noastre Adică nu cumva să scadă profitul. Ne dă cu o mână și ne ia cu cealaltă.

    Reducerea tva, reducerea accizei si apoi PLAFONAREA pretului la combustibil.(ca să nu-l crească la loc)

    Restul sunt povești cu pești, că nu ne lasă UE.
    Românii văd că la unguri se poate, UE doar dă din gură.

    00
  8. Se recuperează prejudiciul de la voiculescu, impozitele de la negoita…😀

    00
    • Se taie pensiile nesimțit de speciale, se reangajează (cu leafă de începător) toti pensionații ăștia fragezi (militari, magistrați, polițiști, serviciști secreți etc), se retrag toate beneficiile falșilor revoluționari, se confiscă șpăgile* păpate de medici, asistente, primari (și toți angajații din primării), miniștri, parlamentari, gazetari, combinatori, farmaciști, influențări, popime […] și orice alte elucubrații care ne-ar putea catapulta in sânul lui Avraam (îl știți, e taica din fundul grădinii Maicii).

      * orice beneficii (poate legale, sigur) imorale

      00
    • Ioana Timofte, directoarea Companiei Naționale pentru Controlul Cazanelor, Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune SA (CNCIR, fostul ISCIR), absolventă a unei universități private din Iași și nepoată a fostului director SRI, Radu Timofte, primește un salariu mai mare de patru ori decât cel al președintelui Klaus Iohannis, semnalează Reporter IS.

      00
  9. Eu propun sa se dea fiecarui posesor de permis romanesc de conducere dreptul de a cumpara 40 litri combustibil cu pretul de 7 lei.
    Ar fi exact gura de aer de care ar avea nevoie omul de rand.
    Sunt 8 milioane de permise in Romania, efortul financiar ar fi de 8mil * 40 * 50 euro cent = 160 milione euro lunar.

    00
    • Sa ne faca cartela din aia ca inainte de 89, unde benzinarul face un X semn ca ti-ai consumat ratia?

      00
    • Cică nu-s eurocenți, îs bani (bănuți, ăia galbeni și urâței) și nu se taie, se adaugă. Partea bună e că nu ne limitează nimeni la ăia 40 de litri.

      00
    • Și eu as susține o măsură asemănătoare: 40-50-60 de litri de persoana pe luna la preț subventionat. Și eventual pentru transportatori, fără limita. Cei care vor sa plece în concediu cu mașina nu trebuie sa fie subventionat din bani publici. Ar fi un ajutor pentru majoritatea populației
      @TicTac, chair dacă ar fi cu cartela, diferența ar fi ca după consumarea cantității subvenționate ai posibilitatea de a alimenta la prețul real.

      00
    • SĂ RAȚIONALIZĂM BENZINA!!!

    • @vali, greșit, să raționalizăm benzina subvenționată din banii noștri.

      00
  10. hai sa facem nitica matematica. e si mai sus. Dar daca o scriu mai multi, poate poate

    anii trecuti statu se multumea cu 1 leu din accize.
    acum ca a crescut benzina, statul ia 1.x . Tot din accize.
    Daca statul da o suma de bani intre 0 si x…oare de unde scoate banii aia statu? Sa fie cumva din…tobe in juru meu..ACCIZE?

    00
  11. Problema pretului carburantilor este cam peste tot in lume si Romania inca are preturi ieftine daca te uiti la alte tari unde benzina este 2 euro litrul. Marea problema o sa vina nu de la cetateanul de rand care alimenteaza cu 50 de ron, ci de la faptul ca orice crestere se va transmite in preturi mai mari la bunuri si marfuri ce sunt transportate via camion sau tir.
    Insa nu cred ca cineva din guvern are un interes real sa rezolve problema deoarece preturi mai mari inseamna incasari mai mari ceea „infrumuseteaza” situatia financiara a Romaniei cand vrea sa se imprumute din piete.

    00
    • Preturi mici raportate la alte state, dar dacă raportam prețul la salarii, avem cred cele mai mari prețuri! Cam asa trebuie văzută treaba! :(

      00
    • Nu avem preturi ieftine. Si este gresit sa ne comparam cu tarile dezvoltate. Toti cei din jur: bulgari, sarbi, unguri au benzina si gaz cu mult mai ieftine decat la noi.
      La ei de ce se poate?
      Ne comparam cu tari in care salariile sunt de cateva ori cat in Romania? Trebuie sa ne comparam cu vecinii, nu cu vesticii, sau daca o facem sa avem preturile ca la ei sa se mareasca si salariile corespunzator.
      Noi avem independenta energetica si de toate, vecinii nu au, dar noi avem preturi cu mult mai mari decat vecinii.

      00
    • https://www.cargopedia.net/europe-fuel-prices

      Ca sa vorbim pe fapte nu pe pareri.

      00
  12. „Sau o să pună ANAF la muncă pe bune, nu doar pe adus bani la buget?” Glumesti! Asta o zici mereu cand cresc taxele, n-am vazut-o niciodata.

    00
  13. Ciolacu ne ia de proști (cea ce si suntem).

    00
  14. Eu propun sa nu se reduca nimic.
    Preturile nu se vor duce in jos la nimic cand apare subventia, dar mancarea se va scumpi cand reducerea dispare. Prefer sa platesc 8.50 litru la benzina in continuare

    00
  15. De unde o sa ia banii? Tu ce crezi? De la firme prin impozite mai mari si mai multe.

    00
  16. A fost seful ANAF aseara la PNL24, n-am mai ras de multa vreme. Omul a spus cu subiect si predicat ca vor exista multi evazionisti care vor scapa pentru ca ei nu au resurse sa-i verifice pe toti. A mai spus ca ei nu se vor duce sa verifice micile magazine ca problema e la aia mari. Practic incuraja micii evazionisti sa continue treaba sau sa se apuce.

    00
    • Păi și ce nu zice bine, nu-nțeleg? În vest cum crezi că e, merge IRS la buticul de la colț să-l întrebe dacă are ștampilă la facturi, sau merge la medium corporation inc să-i întree de sănătate.

      Ai 100 de inspectori fiscali plătiți cu 200k pe an să zicem, îi trimiți la 100 de buticuri unde vor scoate câteva mii de dolari (poate) de la fiecare, sau îi trimiți la 4-5 corporații să vadă cum e cu exportul/ascunsul de profit? Unde poți recupera milioane, zeci poate chiar și sute?

      N-am înțeles niciodată ura asta pe buticuri. Cât sărăcie poate să facă evaziune un ABC într-un an? Că tot cu factură tre să ia marfa de la depozite, nu prea are ce fenta. Vinde fără bon, așa și? Rămâne cum marfa pe gestiune.

      Iar dacă cumpără de la un depozit ce fentează, ideea stă în picioare, anaf ar trebui să meargă la depozitul ăla care fentează și de unde alimentează sute de ABC-uri, nu să ia abc-urile pe rând. Dai în peștele mai mare și apoi restul se propagă la restul stai liniștit.

      00
    • Stiu ca asa este peste tot in lume dar ca sef al institutiei nu iesi sa spui in public: buticarilor faceti-va de cap, noi nu avem timp sa va verificam.

      Uneori sensul e invers, de la multi mici se propaga cativa mari.

      00
    • @manu, schema e simpla. Iei berea cu 2.5 lei de la Metro. O vinzi cu 5 lei și nu tău bon fiscal sau tai dar pe o imprimanta termica de o ai tu la „subbraț”. Clientul îți plătește 2.5 lei mai mult fata de prețul de inyltrare și îți plătește cash, tu ii dai o hârtie fără valoare plus produsul. Iei profitul și îl bagi în buzunar, mâine vii și completezi stocul cu o doza de bere luata pe persoana fizica tot cu 2.5 lei din supermarket. Statul nu îți vede profitul, deci nu te impozitează. Vede ca ai vânzări doar atunci când plătești cu cardul, restul e stoc nerulat.

      Sigur, la un magazin de cartier nu faci mare avere, dar înmulțești evaziunea cu 365 de zile și proprietarul poate trai liniștit.

      Pentru mai multe informații, vedeți cum ținea Iorgulescu bilanțul fiscal la Trattoria Il Calcio acum ceva ani.

      00
    • @manu144x
      stiu ca pare ciudat, dar la noi in tara este complet diferit (vorbesc de Franta)
      – la noi, nu merge nimeni la corporatii (pana acum, si nici in viitor nu cred ca o sa mearga), doar latra pe subiectele tipice: profil ascuns, centre de cost, etc.
      plus ca multinationalele au o gramada de beneficii: scutiri, investitii de la stat, pamant pentru investitii, infrastructura locala, etc. adevarat, si aduc bani din taxe, salariati, etc, dar totusi, nu e corect sa nu fie taxati la profit.

      la noi, merg si ii inghesoaie pe cei medii/mici, cu intimidare, si amenintari.
      ceea ce mi se pare corect sa ii ia pe cei medii / mici, cum de fapt ar trebui sa ii ia pe toti indiferent mic / mediu / multinationale.

      in afara, firmele mici si medii sunt controlate, consiliate, planificate redresari daca au abateri, in mare ii forteaza (fara abuzuri) sa fie buni platnici.

      La noi nu, ard cativa sa dea bine comunicatul, dar nu controleaza la maxim.

      si iti spun, asa cum spun toti de afara:
      – mai bine aduni taxe de la mici/medii dar multi (care au rulajul mai bun, sunt mai constiinciosi, etc), decat de la mari

      – e clar, trebuie adunate taxe de la toti, indiferent de dimensiune. si cred ca ar trebui taxat fiecare leu, indifent cine face.

      hai cu hate-ul

      00
    • @Max

      Păi clar o să vină cu hate-ul pentru că ce spui tu acolo sunt premisele comunismului.

      Ăia mici vor fi sufocați de taxe și ăia mari trăiesc bine mers cu beneficii, subvenții, chestii? Păi tu ai citit ce ai scris?

      Cum poți tu ca ABC să concurezi cu ditamai concernul să zicem Carrefour dacă ăia pe lângă că beneficiază de economies of scale, cumpără/negociază/transportă/vinde la cantități mari, mai primesc și beneficii și scutiri de la stat?

      Păi boss, atunci spune clar că vrei să ai doar 2-3 corporații mari și restul sclavi la respectivele corporații sau angajați la stat. Că în vest cam asta e tendința. Să îți faci SRL ca-n România e un vis pentru neamțul/francezul de rând la cât e de belit imediat.

      Și apoi tot aceeași idioți se miră: Cum de în europa nu avem startup-uri ca-n alte țări, firme mici care să aibă o idee inovativă și să schimbe paradigma, cum sunt în america? De ce tot timpul în america apar chestiile noi? Păi fix de asta, în US îți faci LLC în 2 ore, ai contabilitatea 1 singură dată pe an, șamd. După ce apare ceva, în europa intervin corporațiile mari și încheie parteneriate sau copiază cu nerușinare produsul/serviciul.

      Și tu ai ajuns să faci apologia corporațiilor care se pișă cu boltă și pe angajați, și pe clienți, și pe stat că li se rupe de taxe și impozite…

      00
  17. Sigur ai citit articolul pe care l-ai menționat?

    00
  18. Pana intra in vigoare legea, adica undeva la 1 iulie carburantul ajunge la 10 lei, deci o sa fie redus la maxim 9 lei adica pretul de acum. E doar praf in ochi, ca doar statul nu e nebun sa opreasca specula cu carburanti tocmai acum cand au nevoie de bani.

    00
    • Eu nu sunt de acord cu compensarea din bani publici, dar am mai auzit gândirea asta și la radio: că dacă apoi creste la 10 lei masura e degeaba.
      Unde e logica? Fără compensare nu va creste la 10 lei prețul dacă tot e sa creasca? Nu e mai bine sa plătești ca acum 9 lei în loc de 10? Ce-mi scapă?

      00
    • Pentru ca mecanismul presupune ca din compensarea respectiva jumatate o acopera statul si jumatate benzinarii. Acum spune-mi tu cine o sa ii opreasca pe benzinari sa nu creasca pretul intre timp? Statul? Pai statul nu are nici un interes, chiar din contra le convine ca astfel o sa incaseze si mai multi bani si o sa isi acopere cheltuilelile cu compensarea. Si la final o sa vina si o zica: „Ba baieti noi am incercat, ati vazut, dar nu avem ce face, benzinarii, Putin si extraterestii sunt de vina.”

      00
  19. Azi Anaful a intrat in piata de gross asa, 6 masini pline ochi in mare viteza fara presa dupa ei. Daca pana diseara nu apar la stiri inseamna ca sunt pusi pe munca…. Daca ii vedem la stiri inseamna ca e praf in ochi.

    00
  20. Toata sleahta de sculeri matriteri, generali la apelul bocancilor si taxatoare de bilete care fac politica din Romania, nu au nici macar o urma de interes sa invete ce inseamna cu adevarat ,, pomeni electorale,,.Nu mici, bere, galeti si ,,Ţi-am dat un inel,,.
    La ultimele alegerile din Andalucia, i-a batut PP-ul pe PSOE de i-a facut franjuri.
    A iesit repede rapid premierul ( de la PSOE) şi a băgat rapid o populistâ din aia de bâiat de cartier.,,Guvernul vostru iubit condus de mine, desigur, a hotârât scāderea TVA-ului la coerent electric de la 10 la 5%.
    Guvernul condus de mine vá iubeşte şi vă ocroteteşte şi vâ nu mai ştiu ce, că am schimbat canalul sâ mă uit la un documentar despre împerecherea pinguinilor

    00
  21. Solutii sunt, faci la 7lei si una si alta,ii obligi sa o tina macar asa mandatul tau astia, la schimb nu le iei benzinarilor decat 50% taxele de stat…, care nu vor asa ceva, o sa plece singuri de pe piata. Macar ai multumit poporul….cand plm costa un litru de ulei de gatit vorbesc, cel mai ordinar 15,17 lei???bine e si la 9 lei, dar cu ala mori inainte sa vezi ca s.a mai ieftinit.

    00
  22. Alte state din Europa și SUA ghiciți ce fac, reduc accizele. Și există legalitate, cum ziceam sunt povești că EU nu ne lasă.
    Mai jos cineva care le zice mai clar:

    Gheorghe Piperea:
    Problema creșterii aberante a prețului carburantului a primit de la autoritățile noastre cea mai idioată soluție: compensarea cu 50 de bani pe litru.
    În afară de gluma proastă cu acest cuantum de “reducere”, de 50 de bani, minunata măsură de politică economică chestia mai are aceste „avantaje”:
    (i) prețul la pompă nu se reduce, el doar se va plăti de consumator și de se va co-plăti de stat, adică de noi; astfel, prețul se va consolida la nivelul actual sau, și mai rău, va crește progresiv la orice nivel vor considera producătorii și distribuitorii că este potrivit; poate fi un preț „potrivit”, de exemplu, 10 lei în iulie sau 15 lei în octombrie – noi să fim sănătoși, că ne dă Cîțu 50 de bani pe litru;
    (ii) compensarea nu se va acorda tuturor, ci numai persoanelor sau întreprinderilor aflate în situație dificilă precară; vor fi emise criterii, proceduri, metodologii, vor fi făcute controale, va dura luni de zile până când cei 50 de bani vor fi alocați, deci reducerea nu va mai fi de la 9 lei la 8,5 lei, ci de la 15 lei la 14,5 lei; cine nu crede, să ia experiența „compensării” facturilor de utilități, unde a ieșit o minune de haos administrativ și economic;
    (iii) cei 50 de bani vor fi suportați din taxe și impozite, plătite de plătitorii obișnuiți, adică de către noi, cei care nu practicăm evaziunea sau optimizarea fiscală (cauzele unei găuri anuale în buget ce 35 de miliarde de euro, btw), chit că noi nu vom primi minunata compensare;
    (iv) ca să poată fi susținută, această compensare va genera taxe sau impozite noi; statul nu are cum să se mai împrumute pentru a o susține, căci dobânzile sunt deja dincolo de 9% pe an; și mai „interesant” – această compensare nu va fi susținută de stat printr-un impozit pe profiturile excepționale ale companiilor din domeniu, ale băncilor și ale multinaționalelor din comerțul de tip hypermarket, așa cum face Ungaria, de exemplu, ci din noi taxe și impozite aplicate nouă, cetățenilor și micilor afaceri;
    (v) oamenii vor renunța treptat la mașinile cu motoare termice; avem 9 milioane de vehicule care vor sta pe marginea drumului, degeaba; există milioane de credite și de leasing – uri care nu vor mai putea fi achitate – și din acest domeniu ne așteptăm la viitoare executări silite, care vor putea duce și la evacuări din locuința familială; vom avea mase mari de oameni care nu se vor mai putea deplasa comod și rapid și peste un milion de micro-afaceri care nu mai pot funcționa; vom ajunge să cerem în piața publică rații și prețuri plafonate, ceea ce va fi însemnat cvasi-finalul economiei de piață.
    Iată ce poate însemna să fii “liberal” în varianta afumatului Cîțu.

    PS Sigur mă veți întreba ce soluții am eu. Bun, reamintesc că eu nu sunt premier sau președinte. Dar oareșce soluții simple și ușor aplicabile ar putea fi găsite, par egzamplu:
    – reducerea temporară a accizei la carburant* sau chiar suspendarea aplicabilității acesteia pe termen de 6 luni**;
    – plafonarea temporară a prețului, lucru permis de Legea concurenței nr.20/1996 și de OG nr.99/2000 privind comercializarea produselor și a serviciilor de piață;
    – compensarea realistă a costului carburantului, aplicabilă doar pentru persoanele fizice sau juridice aflate în dificultate și numai dintr-un impozit temporar aplicat profiturilor excepționale ale corporațiilor din domeniu.

    PPS Tocmai ce am aflat, din ziarul Les Echos, o informație cel puțin interesantă, dată fiind conjunctura în care ne aflăm: Macron are intenția fermă de a naționaliza Electricite de France (EDF). Venind de la auto-proclamatul campion al globalizării și progresism, această idee nu doar că ar trebuie să zgândărească un pic șifonatul orgoliu al politrucului român, dar ar trebuie să fie o învățătură de minte pentru toate penuriile care vin. Dacă situația o cere, naționalizezi și gata, nu mai aștepți acordul birocraților de la Bruxelles, care ne-au umplut de prosperitate și progres în ultimii ani, prin înțelepciunea lor deosebită și prin onestitate, mereu orientate către „siguranța noastră” …

    *puțină lume știe că accizele sunt taxe pe consum, menite a descuraja consumul anumitor produse sau servicii; exact la fel este și acciza la carburant; pentru a scăpa de conjunctura nefericită dată de prelungirea la nesfârșit a plandemiei și a războiului, unele state UE au luat deja acest gen de măsuri, renunțând o vreme la descurajarea consumului de carburant produs din resurse fosile, cauzator de CO2 și NOx
    **Joe Biden a cerut ieri Congresului american suspendarea pe 3 luni a taxelor care intră în prețul carburantului, măsură fără precedent în istoria americanilor

    00
    • Ahahahaha! Piperea asta e un idiot care ar merita ciufulit un pic și tras la răspundere pentru toate idioțeniile pe care le baga în capul conspirationistilor. Ceva îmi spune ca ar avea și niște susținere din partea Moscovei.
      Orisicat, opinia oricărui om care folosește termenul „plandemie” nu are valoare cât un ciorap împuțit cu gauri pentru aerisirea degetelor de la picioare.

      00
  23. Punem si noi mai rpd pe Yt buhnici files #4? Sau e pt weekend?

    00
  24. Pai, azi e sa zicem 8,62 lei litrul de benzina, din care TVA e 1,38 lei. Deci pentru a acoperi cei 25 de bani compensare de la stat, TVA ar trebui sa fie 1,38+0,25= 1,63 lei si pretul prin urmare 10,20 lei. Deci daca ajunge sau depaseste atat in urmatoarele 3 luni de zile, statul va fi pe plus fata de in prezent.

    Gandind invers, la inceputul lui februarie pretul era in jur de 7 lei, exact cu 1,6 lei mai putin ca acum. Deci in cele 4 luni de atunci pana acum, au acoperit deja compensarea asta prin TVA-ul suplimentar pe care l-au incasat.

    00
  25. Orice scadere va fi o marire. Paradox :D

    00
  26. Bani din, nene, numa că sunt la cine nu trebuie. Oricum o măsură pe 3 luni, ca să poată pleca romanu în concediu, e fix zero

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.