Una cu bricolaj, una cu Subaru

Iau de la ai mei fierăstrăul coarbă al lui bunicu’, că îl foloseam în tinerețe și eram atașat de el, cadru metalic, un pic ruginit, dar în stare foarte bună. Dau un luciu la pânză cu niște șmirghel, testez pe niște crengi, nu mai tăia prea bine. Mă uit la pânză, jumătate din dinți tociți rău. Zic, hai să vedem dacă putem să ascuțim. N-am pila potrivită. Meh. Mă duc la Hbach, 12 lei pânza. O iau, bucuros că am găsit dimensiunea potrivită, după care îmi cad ochii pe un fierăstrău la fel. 24 lei. Același mecanism, același cadru metalic. Frumos, dar fără valoare sentimentală.

În alte știri, tata mi-a stricat mașina. N-am văzut consum 6 la Subaru nici când stătea pe loc. Dar aparent el, după juma de an, atâta are consum general, cu combinat București – exterior. Cum naiba să ai consum 6 în București?!

fierastrau-coarba

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

52 comentarii

  1. Vrem guest post de la taica-tu: „Am mers la consum un an in Romania. Cum sa te grabesti incet”

    Comentariu apreciat.2352
    • Pai taica-tu nu pare genu care cronometreaza bucuresti brasov :))) asta explica, oarecum, un 6% deai in bucuresti cred ca ia tramvaiu si nu iti spune.

      Comentariu apreciat.1373
  2. @zoso si mie mi s-a stricat bestia. De cand am inceput sa folosesc pejosul mai mult si evit A1…. s-a dus in jos bine de tot. Cu AC ON pe Auto 22 (cu profil de ventilatie: medium)

    @fierastrau…. dap, se intampla si la case mai mari. Obiectele vin si plec. Amintirile nu prea.

    Indecis. Tu ce zici?1230
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1765
    • Da. A făcut conversie la manuală

      Comentariu apreciat.483
    • Secretul e frâna de motor, nu lăsatul pe liber

      Comentariu apreciat.745
    • doar prostul ala de la imperatortravel coboară pe serpentine cu motorul oprit.

    • De aia exista coastingul in ECO mode.

      311
    • Am mai auzit sfaturi din astea: coboara la vale in neutru. Sunt mai multe probleme aici si as vrea sa le expun, pentru cei care cred ca e bine sa faca asa:

      1. In neutru motorul va consuma carburant, ca sa functioneze. Cand o treapta de viteza e cuplata si si masina merge in frana de motor, rotile vor antrena motorul, astfel ca nu va fi consumat carburant. E o inversare a fluxului de putere.

      2. Daca o scoti din treapta, cand cobori la vale, vei fi nevoit sa controlezi viteza doar cu ajutorul franei. Pe langa faptul ca nu vei economisi carburant, deoarece rotile nu iti vor antrena motorul, vei uza si discurile de frana in mod excesiv, sau chiar ovaliza, din cauza suprasolicitarii/incalzirii.

      Singurul avantaj e ca mentii catalizatorul cald, dar e un avantaj pentru cei din spatele vostru. Ati coborat vreodata o panta lunga (gen, coborat un deal sau munte) in spatele unui diesel, pentru ca atunci cand ajungeti pe plat sau rampa si cel din fata accelereaza, sa va omoare mirosul de hidrocarburi sau chiar sa emane foarte mult,fum alb? E din cauza ca se racise catalizatorul pe coborare, din cauza ca a mers in frana de motor. Cand a accelerat, fiind si camera de ardere rece, combustia a fost foarte proasta, a ramas motorina neaprinsa, care a ajuns in catalizator. Acesta fiind rece, nu a catalizat conversia din HC in H2O si CO2, astfel ca la evacuare a iesit tot HC. Adica motorina nearsa, in stare de vapori. La fel,ca atunci cand pornesti la rece.

      Comentariu apreciat.10715
    • @Vali Stai stai… ca nu am inteles. Cum lua virajele? Nu i se bloca volanul?

      1011
    • @Mihai
      Păi ecomisește și banii de sală…

      63
    • NOU
      #13

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 338
    • Nu, sunt din metal. Iar metalul la temperaturi inalte are tendinta sa-si schimbe forma bro

      Comentariu apreciat.283
    • „Ati coborat vreodata o panta lunga (gen, coborat un deal sau munte) in spatele unui diesel, … E din cauza ca se racise catalizatorul pe coborare, din cauza ca a mers in frana de motor. Cand a accelerat, fiind si camera de ardere rece, combustia a fost foarte proasta, a ramas motorina neaprinsa, care a ajuns in catalizator. Acesta fiind rece”

      @ubercool – o fi existand chestia asta cand cobori de la 5000m, dar la noi nu am simtit ever.

      eu am diesel 1.4 cu 90cai, nu se incalzeste iarna mai devreme de 3km parcursi, si o tura brasov – poiana imi duce temperatura iarna la zona optima cam dupa primul km de intrare pe poiana (cu ceilalti vreo 5 pana acolo), si ramane acolo fara probleme toata urcarea. iarna imi place sa las masina in parcare si sa ma plimb pe jos vreo jumate de ora sau cat mai tin balamalele daca sunt -10 -12 grade parca nu iti arde de plimbare prea lunga, dar de fiecare data cand revin la masina vad maxim 1 liniuta de la temperatura motorului scazuta iar pe coborare ai dreptate ca nu se ridica absolut deloc ca iarna trebuie mers in frana de motor, dar nu am patit chiar niciodata sa se raceasca si mai mult in mers, absolut la nicio temperatura si pe la noi discutam de seri cu -15 destul de des cand urc in poiana.

      poate n-am inteles eu ce ai vrut sa zici sau e o temperatura pe care masina nu mi-o afiseaza, fum alb la accelerari vad la 90% din masinile de pe urcare/coborare pe poiana

      11
    • @raul e vorba de o temperatură pe care mașina nu ți-o afișează: temperatura din catalizator. Dacă sunt mai puțin de 600°C acolo, el nu funcționează optim. Sub 200°C nu funcționează deloc. Sunt 2 mecanisme prin care crește temperatura în catalizator:

      1. Prin transferul căldurii de la gazele de evacuare
      2. Reacție exotermă de oxidare

      Când mergi în frână de motor, gazele de evacuare se află la o temperatură cu câteva grade mai mare decât a aerului admis în motor, pentru că nu ai combustie. Neavând combustie, nu ai nici elemente ce pot fi oxidate în catalizator, ba pe deasupra există și transferul cu mediul înconjurător. Astfel, catalizatorul se răcește foarte repede și ajunge la o temperatură de sub 200°C în nucleu.

      Când accelerezi, dacă nu îi dai blană, vei avea injecția împărțită în mai multe etape. Nu va fi injectat to carburantul odată, ci în mai multe injecții succesive, cu debit mai mic. O parte din carburant nu se va aprinde și va ieși în evacuare, așa cum a intrat: vapori de motorină. În catalizator, dacă ar fi fost cald, era supus unei reacții de oxidare, dar în cazul ăsta va trece și prin ele, așa cum a intrat. Așa ajungi să ai emisii de fum alb la evacuare, chiar și în august la 40°C afară.

      Cazul critic e atunci când cobori o pantă nu foarte abruptă și mai atingi ușor accelerația. Din cauză că debitul injectat e extrem de mic și combustia foarte proastă, ajung să se stocheze hidrocaburile în catalizator. Când ajungi la o rampă și dai blană, vei evacua toate HC-urile alea, plus ce mai injectezi la începutul accelerației, sub formă de fum alb.

      În cele mai multe cazuri, nu ajungi să vezi fumul alb, dar poți simți acel miros înțepător, de la care te ustură pe gât, când mergi în spatele unui Diesel în situațiile descrise.

      Dacă ești la munte, pe partea de coborâre, ai fi tentat să mergi cu geamurile deschise sau cu ventilația setată să tragă aer de afară, ca să respiri aer curat de munte. Eu fac invers: comut întotdeauna pe recirculare și închid geamurile, când am un diesel în față.

      Bonus: Dacă se formează la câțiva cm de la ieșirea din evacuare, nu e fum alb, ci abur. Dacă iese direct din evacuare, e fum alb.

      10
  4. In ultimii 5 ani am mers pe autostradă, Brașov-Constanța, 6-6,5 ore, consum mediu 6,8 l/100km.

    Anul ăsta, drumul vechi, Cheia-Urziceni-Hârsova. 5 ore 45, consum mediu 5,2l/100 km.
    Cinci virgulă doi!

    Nu îmi mai iau hibridă.

    Comentariu apreciat.324
    • 5 îmi mâncă mie dizelu. La valori din astea, hibridul doar in oraș și pentru burgheji.

      1211
    • 4.7l/100km Mangalia-Bucuresti, duminica (trecuta) seara, cu obisnuitul mers bara la bara de la Eforie Sud pana se termina Eforie Nord + mai putin obisnuitul mers bara la bara toata Agigea din pricina unei cisterne rasturnate in Lazu => tot traficul deviat pe A2. In continuare dieselul e suficient pentru cine nu isi permite Tesle sau alte nebunii electrice capabile de autonomii de 300+ km…

      50
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 26117
    • ce vă mai place să vă plângeți, domnu Țiriac…

    • Deci solutia e sa-ti iei un 4.5l benzina ca sa para mic consumul la celelalte masini.

      Comentariu apreciat.732
    • „consuma enorm la pornirile de pe loc”

      Multumeste-i ăluia care a inventat pornirea de pe loc la bmw-uri.

      193
    • Callgate, să pornească din mers. Problem solved 😁

      112
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2658
    • la ce consumuri ai trebuie sa il bagi in service sa il repare. uite aici fisa tehnica cu consumurile la E60 530d, nu ar trebui sa te duci mai sus de 10l/100km: https://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/5086/BMW-E60-5-Series-530d.html

      15
    • Lol, care masina respecta fisa tehnica?
      Si care masina ar putea respecta in Romania fisa tehnica? Pe ce planeta traiesti?

      41
    • Toate masinile in mintile lor si conduse asa cum trebuie conduse pentru a obtine respectivele cifre respecta fisa tehnica. Doar ca nu toate cifrele pot fi obtinute in acelasi timp, gen sa si accelerezi in 7 secunde pana la 100km/h, sa si mergi cu 220km/h, sa si franezi de la 200km/h la 0, si sa si obtii consumurile alea. Dar o masina in stare buna condusa fara bruscari va obtine consumurile din fisa tehnica, am reusit asta personal cu mai multe masini (evident nu in Bucuresti). Ce-i drept, daca te uiti la masinile din trafic, peste 50% merg cu check engine aprins deci oricat de corect ai merge sunt sanse ca un EGR infundat, o sonda lambda sau un injector defect sa iti dea consumul peste cap.

      23
  6. eu dupa 1 an de Bucuresti am consum mediu de 7 cu Peugeot-ul.Si AC pornit si viteza medie de 43 km/h

    45
  7. Am auzit ca Subaru regenerează benzina la frânare, așa o fi?

    Comentariu apreciat.712
  8. Pai nu era la inchisoare?

    Comentariu apreciat.338
  9. Eu cam stau la 5.6-6 cu Suzuki al meu, că nu mă grăbesc. Asta e, unii se mai uită și la cost. Că 5-10 minute cistigate la drum lung înseamnă 1-2 l/100km in plus. Iar timpul meu nu valorează atitia bani. Nu iau pauze de tigară, pot merge mai încet.

    Știți cît cistigati dacă forțați depășiri în lanț? Maxim 5-6 minute la ora de condus. Asta daca vreți să ajungeți teferi la destinatie. O oră dacă bateți Romania de la un cap la altul. Atît, una oră. Timp de fumat și pălăvrăgit, bă ce am mers azi, am rupt tot. Bagă o bere, că sunt erou, am mers cu 75km/h viteza medie, in loc de 70. Fraierii aia de i-am depășit sunt departe.

    Comentariu apreciat.4717
    • Băi, eu mor când văd faze de astea. Pe la noi, în Valea Jiului, tot drumul este șerpuit, curbe, urcări și coborâri cu linie continuuă, zone cu case unde oricând îți poate sări în drum un animal. Las tot timpul o distanță sigură față de mașina din față chit că merge cu 70 dar tot timpul este câte un idiot care riscă o depășire în pantă fără vizibilitate pentru că a văzut un loc liber în fața mea și tot timpul l-am văzut pe idiot la două-trei mașini mai în față la o intersecție.
      Aia mă întrebam și eu. Ce căcat de timp a câștigat ăla ca să se riște în depășirile alea?.
      PS. Pe la noi e plin de cruci pe marginea drumului dar probabil idioții cred că ăia au murit de foame pe marginea drumului.

      Comentariu apreciat.6713
    • Am venit ieri Sibiu-Brasov, iar apoi Brașov-Pitesti. Nu am depășit, mers în coloană, mers în linie. Am făcut cu 5 minute în plus față de Waze, cu mențiunea că am prins și vreo 4 adormiți pe drum. Am mers în ritm cu traficul. Nu mașină omorâtă, nu consum crescut de carburant, nu riscat aiurea.
      Pentru infrastructura pe care o avem, mersul la aspirație și depășirile riscante, nu aduc beneficii mari de timp, deoarece minutele câștigate se pierd în orașe, la intrarea in sate. Când am venit ieri, pe ruta Sibiu-Brasov, am văzut unu cu un BMW de HD, pe care l-am văzut că a oprit de 2 ori la benzinărie pe 90 de km cât are drumul.
      De ce ai opri de 2 ori în fucking 90j dă km?
      E o oră jumătate de mers. Până la parcarea din fața primăriei, nu am oprit mașina.
      Graba la noi, pe drumurile ăstea, nu aduc niciun beneficiu real. Absolut niciunul.

      610
    • că îi e rău copilului/nevestei pentru că mergi ca retardatul?

  10. Este posibil ca și bunicu să fi dat pe fierăstrău tot 24 de lei și o pânză pentru el să fi fost tot 12 lei. Mă rog, io știu că la o pânză bună nu se ascut dinții cu pila ci doar se împart ca să taie bine lemnul.

    55
    • Imparteala de care zici se numeste ceapraz.
      Fierastraul se ascute cu pila, important sa ai pila potrivita si un suport special ca o menghina care este facuta din lemn.

      20
  11. Pai nu spuneai ca l-ai vandut cu mai mult decat l-ai luat? Pt ca ai facut revizii importante, chitante, samd? iar ne-ai tras-o?

    Comentariu apreciat.262
  12. Loganul vechi,daca mergeam tranq eram la 4 litri la suta. Dat in goarna sarea un pic de 5. Euro 2.

    Asta nou, euro 6, mai pun un litru.

    Amandoua 1.5 dci. O fi bine, o fi rau….

    00
  13. Tata lu’ Zoso: Slow is smooth, smooth is fast

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.