Un proiect bun de lege pentru ridicarea rablelor

Proiectul extinde, în acest context, și categoria vehiculelor abandonate, care va cuprinde: toate vehiculele parcate pe domeniul public al căror termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat, precum și cele neasigurate pentru răspundere civilă pentru caz de pagube produse terților prin accidente de circulație sau cele pentru care proprietarul nu a achitat taxele și impozitele prevăzute de lege.  (sursa)

Bun de tot! Vezi rabla parcată, reclami la poliție, ăștia verifică, nu are ITP sau RCA, bang, la gunoi cu ea! Ah, o mai folosea proprietarul? Cum, fără ITP și RCA?

Să se elibereze locurile de parcare! Să înceapă vânătoarea de rable!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Partikip

    00
  2. Prin Bucuresti au ridicat cate ceva, dar unele inca au ramas – posibil propietarul a facut scandal sau si-a revendicat rabla.

    Si apropo – propietarului ii vine si amenda acasa pentru abandonarea autoturismului. (1000 lei parca….)

    00
  3. caz real: am avut o masina veche – am dat-o cadou la un prieten. Masina era veche dar era colectionabila (din 76). Cu ITP facut, RCA valabil. Vecinii omului i-au taiat anvelopele si apoi au reclamat ca ocupa locul. Masina ridicata doar pe baza ca e masina veche. Intre timp prietenul a murit, actele nu mai stiu unde sunt si masina e dusa si neradiata. Raman impozite de platit anual.

    00
  4. Codul rutier prevede asta din ’70 cred. Daca administratia locala nu colaboreaza cu politia, nu se vor schimba prea multe. Intarirea unei legi existente deja nu inseamna ca o sa inceapa si aplicarea ei…

    00
  5. De cand cu posibilitatea de vanzare a tichetelor RABLA, au cam disparut cotoarbele lasate pe butuci. Noua lege ar afecta doar masinile puse la vanzare, in intersectiile mari sau in zona Autovit. Sau poti sa-i faci unuia bucata, daca stii ca umbla fara ITP sau asigurare (dar si aici e riscant ca afla cine l-a reclamat). In rest, nu prea mai ai ce sa aduni.

    00
    • NOU
      #12

      Eh nu?, Du-te pe orice străduță prin drumul taberei sau aiurea sa vezi cate mașini părăsite sunt… Odată era una chiar în stația de autobuz, pe trotuar de-i pusese lumea afiș : „mută bă fierul din drum”

      00
    • La mine, in Pantelimon, le numeri pe degete. E una vandalizata in statia de autobuz, a mai fost aia cu mortul si cotoarbele gaborilor de la 9, care zac in fata sectiei si pe alea n-o sa le ridice nimeni.

      00
  6. foarte tare! merita incercat si pe cateva bmw-uri de prin 2000. sigur gasim destule care se incadreaza :D

    00
  7. nu stiu cat e de ok, daca eu platesc impozitul, si nu folosesc masina 1 an, sa zicem, fiind plecat din tara, de ce sa platesc pentru RCA? Daca nu este achitat impozit, RCA si ITP, atunci mi se pare perfect normal sa fie ridicata.

    00
    • NOU
      #16

      Pentru că dacă ai lăsat-o aiurea și se întâmplă accident și se dovedește că este din cauza ta, atunci trebuie RCA. Deci, legea spune că dacă ești pe drum public trebuie RCA. Nu contează că stai sau mergi cu ea. Dacă o ți în curte atunci treaba ta.

      00
    • Depinde unde tii masina. Daca o tii pe domeniul public, administratorul acestuia ti-o poate ridica cand socoteste de cuviinta.

      Sa zicem ca e nevoie de interventia pompierilor, sau se sapa santuri, sau pur si simplu se vopseste ori spala asfaltul. Practic, masina incurca locul.

      Strazile sunt facute pentru circulatia masinilor, nu pentru parcatul lor. Problema e cu lipsa garajelor de la subsolurile blocurilor – ar trebui daramate toate blocurile care nu au zone suficiente de parcare, si reconstruite cu cel putin 2-3 nivele de parcare sub ele. Lucru imposibil de facut. Paradoxal e ca se dau avize de constructie pentru blocuri _fara_ parcare subterana.

      Vom ajunge ca orasele sa fie sufocate de masini, si atunci se vor lua masuri mai drastice. Sau nu.

      00
    • Da, dar nu pleci si-o lasi in strada, o lasi in garajul cuiva / platesti parcare / o bagi intr-o curte etc. Nu ocupi un loc de pe trotuar sau un loc de parcare un an ca tu pleci.

      Nemaizicand ca o sa ai timp sa contesti masura.

      00
    • @hash: Spațiile de parcare ale unui bloc nu sunt tot ”domeniu public”?

      00
  8. Plecat in Olanda din Septembrie 2015. Masina din 2013, lasta in fata portii, indeplineste doua din trei conditii: ITP expirat, RCA expirat, impozit platit. Ma intorc la anu’, prin mai. Mai gasesc masina?

    00
    • NOU
      #21

      Jură-te că atunci când te întorci o duci la ITP pe platformă.

      00
    • Dar de ce in fata portii si nu in curte?

      00
    • „In fata portii” este domeniu public, ocupat de masina. Impozitul platit pe ea nu-ti da dreptul sa ocupi strada. Daca nu ai unde o depozita, ori platesti parcare pentru ea, o vinzi, ori o arunci.

      00
    • Spatiu public. Nu e al tau. Poti sa ai cate masini vrei, fara itp sau rca. Le tii in curte sau inchiriezi un garaj.

      00
    • @Iulian Schwartz: Nu jur, o duc la ITP pe roti. E un drum de 2-3 km. Daca fac vreo boacana, imi asum.
      @Martha Logu: 1 – diferenta de nivel de aprox. 30 cm intre curte si strada; 2 – diverse lucrari in curte.
      @hash: primesc a plati parcare daca am si unde sa platesc parcarea. Nu ma luati cu SF-uri gen „du-o intr-o parcare cu plata”. Cea mai apropiata e la 11-12 km, si as prefera sa fie sparta in / furata din fata casei, unde am supraveghere video. In plus, respectiva lege se refera si la parcari: „…chiar dacă sunt locuri de parcare de sau parcări publice gratuite…”. Nu vreau s-o vand pentru ca nu imi scot banii pe ea.
      @unu: defineste „a tine” o masina.

      00
    • @Alex Defineste „defineste”.

      00
    • @unu: hai sa te ajut un pic: ce inseamna „a tine o masina”? Sa opresti voluntar sau stationezi voluntar. A se nota ca am eliminat parcarea, pentru ca acolo nu este loc special amenajat. Si te mai ajut un pic. Daca vorbim de stationare voluntara, nu exista nici o lege care sa imi interzica acest lucru atata timp cat pe strada respectva: nu exista indicator „stationare interzisa” sau „stationare pe durata limitata”, este mai lata de 6 m, masina nu e parcata in dreptul unei cai de acces care deserveste o proprietate, nu e panta sau rampa etc. Asa ca, din punct de vedere legal, masina aia poate sa stationeze in fata gardului(nu a portii) ca oricare alta masina.

      00
    • „Art. 114.
      (1) Conducatorii de autovehicule, tramvaie si mopede sunt obligati sa foloseasca instalatiile de iluminare si/sau semnalizare a acestora, dupa cum urmeaza:
      a) luminile de pozitie sau de stationare pe timpul imobilizarii vehiculului pe partea carosabila in afara localitatilor, de la lasarea serii si pana in zorii zilei, ziua cand ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa, ori in alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public;”

      Retine, deci, ce trebuie sa faci daca tii masina pe partea carosabila, noaptea, cand ploua, etc.

      „Art. 142
      Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:

      n) pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor;”

      Oprirea, ok? Poti sa opresti pe trotuar, legea te lasa. Nu sa stationezi.

      „Art. 144
      (2) Administratorul drumului public poate permite oprirea sau stationarea, partial sau total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar in lipsa acestuia, numai daca ramane liber cel putin un culoar de minimum 1 m latime inspre marginea opusa partii carosabile, destinat circulatiei pietonilor.”

      Adica stationarea pe trotuar este permisa doar daca administratorul drumului a specificat expres acest lucru.

      Stationarea pe trotuar in orice alte conditii este interzisa:
      http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2015-11-18-20601711-0-cluj-napoca-parcarile-trotuar.pdf

      Lamurit acum ca n-ai dreptate?

      00
  9. Deja am pus ochii pe 3 la mine la bloc. Printre ele si un Q7 cu botul praf. Are cel putin 1 an jumate de cand sta lipit de gard.

    00
  10. Ok. Cu masinile de cu numar de Bulgaria parcate ce facem?

    00
  11. Merge si cu masini inmatriculate in Bulgaria, daca nu gasim RCA sau ITP valabil sa ii dispara masina?

    00
  12. Si ce se intimpla cu masinile aduse din afara care zac prin toate intersectiile si pe la toate colturile de bloc, fara numere, fara ITP, asigurare?

    00
  13. Zoso sunt câteva aspecte aici. În Anglia poliția poate dispune imobilizarea și ridicarea oricărei mașini parcata pe un drum public care nu are RCA și ITP. Acum la noi spatiile dintre blocuri (unele foste spații verzi) sunt în proprietatea primăriei dar aparțin de bloc. În Pitești aceste spatii au fost închiriate de primărie locatarilor cu plata unei sume anuale. I mod normal de pe aceste spatii autoturismele ar trebui ridicate doar dacă nu au plătit taxa de parcare.

    00
    • Daca acele spatii au destinatia „spatiu verde”, sunt sigur ca pot fi amendati cei care parcheaza pe „spatiul verde”.

      00
  14. Citește mai bine: dacă uiți să îți faci RCA, pierzi mașina.

    00
  15. Apropo de RCA, am cumparat un Sprinter din Bistrita Nasaud pentru recarosare. In cei 7 ani in care a circulat pe drumurile tarii utilitara aia nu a avut niciodata RCA. Niciodata! Ce m-a socat a fost reactia brokerului de asigurari: „Pai ce, mai faceti acum asigurare pana la Brasov?!” Mare proasta!

    00
  16. Dar aia care au ultimul Mercedes sau sau Range Rover, dar locuiesc in garsoniera, intr-un bloc plin de nefamilisti? Aia or avea RCA sau modelul masinii e pas?

    00
  17. E o măsură bună, sper să fie aplicată cum trebuie.
    https://www.instantstreetview.com/@46.768669,23.593125,246.26h,-11.06p,1z
    Uitaţi şi aici ce pline sunt străduţele mici din centrul Clujului, când erau proiectate nu era traficul de azi, ar trebui interzisă staţionarea lor pe asemenea străzi înguste.

    00
  18. pentru ca locuiesc in Militari si fac slalom cu bebelusul printre masini am remarcat ca sunt foarte multe vehicule abandonate …..clar in stare de nefunctionalite …am numart 6 pe 2 stradute in conditiile in care masinile utilizate sunt parcate la dublaj…am luat o aplicatie civic alert si am facut sesizare ..nu s-a intamplat nimic …rablele sunt tot acolo

    00
  19. Am urmarit o vreme si am facut o socoteala, pe fiecare strada din Bucuresti sunt in medie 2 masini abandonate. Cu alte cuvinte mii de locuri de parcare blocate.
    Sunt unele care au si 2-3 ani de cand zac acolo. Unele au in geam si avertisment de la primarie de cel putin 1 an si tot nu s-au miscat.
    Asta macar le tine in curte… https://postimg.cc/mc0TRMYQ

    00
  20. De doi ani de zile ma lupt cu SGU Ploiesti sa-i adune rablele unui asa zis colectionar, care are nu mai putin de 11 gunoaie parcate pe trotuar https://www.google.ro/maps/@44.9462225,26.0096294,3a,75y,77.31h,75.56t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m6!1e1!3m4!1sKEtYnKq1OJ5ksqnCH-AwpA!2e0!7i13312!8i6656?hl=en). Ii doar fix in c*r! Seful lor e PSD-ist, ghiciti de ce are nevoie gospodarirea urbana de un om politic.
    Pana acum am primit doar raspunsuri evazive, iar ultima gaselnita e ca procedura este foarte greoaie.
    Acum uitati-va la Google Maps si vedeti anul, si incercati sa va inchipuiti o procedura care ar face ca rablele alea sa nu poate fi ridicata nici dupa 4 ani de zile.
    Ca o mentiune, colectionarul este din familie de avocati si judecatori.
    Gunoaiele domnului colectionar pot fi admirate si aici: https://www.facebook.com/masiniabandonate.ro/posts/576008742566800

    00
  21. Pe perioada iernii nu circul cu masina,nu fac nici rca pe acea perioada.Masina nu este abandonata, nu este rabla, o tin pur si simplu in parcare pe peioada iernii. Ce se intampla in acest caz ?

    00
  22. La sta nu pot sa spun decat: In sfarsit le-a venit mintea la cap.

    00
  23. Aiurea.
    Acelasi lucru este valabil in cazul domeniului public ocupat de masini toata ziua.
    Ce conteaza ca are itp, rca, peptpe, recepe, etc?Ocupi domeniul public, bang, la arest cu masina.
    Discriminatoriu.

    00
  24. Facem si rca-ul 20 de mil la logan si eliberam un sfert de bucuresti :))

    00
  25. Proiectul acesta e in contradictie cu noua prevedere ca s-ar putea incheia RCA pe termen de la 1 luna la 12 luni, in incremente de o luna.
    Primaria nu trebuie sa aiba treaba cu RCA sau ITP. Singura implicatie trebuie sa fie impozitul platit sau nu, coroborat cu inspectia vizuala a masinii.

    Ideea legata de valabilitatea sau nu a RCA este un lobby al firmelor de asigurare, carora nu le convine deloc ca s-ar putea alege perioadasi implicit scad incasarile. Ideal, ei ar dori doar asigurari pe 12 luni. Este o adevarata campanie de bagat soparle referitor la masinile care stationeaza fara asigurare, declansata de circa 1 luna.

    00
  26. Oare ce s-a mai intamplat cu proiectul asta?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube