Fan Courier și resursa umană…

Asta e una dintre problemele cu care se confruntă Fan Courier:

Incepand de la 01.10.2016 FAN COURIER nu mai transporta electrocasince de mari dimensiuni in regimul standard de transport (24 ore) ci in termen de 2-3 zile lucratoare in regim de livrare la nivelul 0 al cladirii in care se face livrarea. Costul mediu de transport va fi de 125.00 Ron + TVA pe bucata.”

Cealaltă e că le fug oamenii, în special cei din stradă, de pe mașini.

Pentru că se bat cu Urgent Cargus pe prețuri, pentru că volumul de colete a crescut, pentru că ecommerce-ul s-a dezvoltat. Și nu au soluții gratuite, așa cum speră ei. Singura lor strategie este să încarce oamenii și mai mult.

Numai că, în orașele cu ceva industrie sau ceva activitate, curierii se satură și pleacă. În Brașov au plecat vreo 5 în ultima lună. Și ăia care vin văd cât e de muncă și pleacă și ei. Băiatul care a venit pe ruta unde locuiesc a rezistat două săptămâni. Venise de o rută mai ușoară și s-a luat cu mâinile de cap. Când le-a explicat șefilor că volumul de colete necesită minim doi oameni, a fost trimis la plimbare. Și a plecat.

 

Breaking_Bad

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

80 comentarii

  1. Asta cu transportam pana la „nivelul 0” este o forma de a obliga cumparatorii la un fel de coplata informala catre curieri ca sa nu le maresti salariul curierilor. E clar ca nu imi pot cara singur frigiderul din fata blocului pana la 4, si cu atat mai putin daca cumparatorul este o mamaitza sau un batranel. E clar ca le vreau in casa, asa ca ma forteaza sa ii dau 20-30 de lei curierului si sa ma umilesc ca sa mi le aduca sus. Niste jegosi.

    10
    • NOU
      #2

      Dai din umeri, nu semnezi de primire. Tot trebuie să-l aducă altfel magazinul pierde banii, presiune pe firma de curierat și poate se schimbă. Dacă te grăbești ești la mâna lor, da.

      00
    • Mai nou(unii) nu vor sa accepte nici cu 50 de lei, ti-l lasa in fata si pleaca, sau daca nu semnezi ti-l iau si pleaca.

      00
    • E o chestie destul de standard si in alte parti sa livreze doar pana la parter in pretul de baza, cu costuri aditionale daca vrei mai mult.

      00
    • Eu sa fiu curier prost sa fiu daca mi-as lasa sa scrie in fisa postului ca trebuie sa car frigiderul. Daca tu stai la 10 si nu-ti merge liftul? 10 frigidere pe luna si ma internez cu hernie.

      00
    • Pai si daca ala e singur pe masina cum sa-ti urce frigiderul la etajul 4?

      00
    • Pai si care e pb mea ca ala e singur pe masina? Ca asta e discutia, FAN nu vrea sa ii plateasca mai mult sau sa faca echipaje mai mari sau sa le dea echipament de urcat pe scari sau whatever, FAN (singurii curieri cu care presteaza emag, parca) zice ca ti le lasa in fata gheretei si atat, ca sa fii tu obligat sa te milogesti de aia sau sa le dai (cel mai probabil asta se intampla) niste bani curierilor sa ti le care. De ex azi mi-am luat jante pt masina, fiecare bucata are ~ 10kg, singura optiune de a le lua de pe emag e cu livrare prin curier, punct. Nici emag nu mi le livreaza sa le ridic eu de la ei, nici FAN nu vor sa le mai care, ce fac? Nu am nicio optiune de +20 de lei la comanda sa le care fara discutii.

      10
    • eMag lucrează cu Fan, Cargus și DPD.

    • in normele de protectia muncii apare clar o limita maxima de greutate de gen 20 kg/colet. In acelasi timp (nu sau sau) apare obligatia firmelor de curierat sa aiba trailler pt colete si pentru descarcat masina – obligatoriu prevazuta cu rampa. Si tot asa. Normal ar trebui sa fie usor pentru firma de curierat sa urce un frigider la etajul 10 – cu un trailler electronic destept care stie sa urce scarile.

      00
    • Iar o dati in dezbateri romanesti din care nu se gaseste o solutie si doar se neaga solutia data de ala de mai sus. Comandati si un prelungitor de 100 de metrii si o umbrela d-aia mare si il lasati in parcare.

      00
    • Mi se pare extrem de logic sa nu-ti care tie frigiderul pana in casa, pana la urma curierul nu are asigurari de sanatate la vreo clinica prin Austria, nu-i platesti tu asigurarile de sanatate si nici emag sau firma, mai ganditi-va si la ei ca nu-s roboti, daca vrei sa ti-l care in casa ii bagi 50 lei si aia e.

      00
  2. A venit unu la mine si cica avea 250de colete in ziua aia

    00
    • Depinde daca are 25 de colete in 10 locatii… forget it, tot e imposibil :)
      Isi da intalnire cu toti in parcare la un supermarket, vezi cum se face coada la duba la curier.

      00
  3. Ironic, acum 3 zile chiar eram la Fan sa ridic un plic si pe o canapea, fix langa randul la care stateau 10 oameni, un angajat isi scria demisia si se plangea unui coleg ca nu mai poate si cum stau lucrurile. Si nu cred ca avea 20 ani.
    Serviciile de curierat au scazut in calitate. Dupa 2 interactiuni nereusite cu Cargus comandand de la emag, acum prefer sa-mi ridic singur produsele din showroom.

    01
  4. Superb, si eu chit ca vreau sa platesc, cine imi urca frigiderul la etajul 4?
    Serios, cum fac sa il urc, chem 3 vecini si il dam de-a dura?
    Nu exista nici o obtiune cand cumpar cu transport sa pot plati sa il si urce. :(

    00
    • Te descurci. In cazul in care va impiedicati si cade frigiderul peste curier, cine raspunde? E un accident de munca, pentru o activitate care nu e trecuta in fisa postuluil.

      00
    • Nu inteleg ce aveti cu omul? Vrea sa plateasca serviciul de a i se cara produsul de la parter la etaj si n-are unde. Nu se ofera serviciul asta.
      Eu personal sunt femeie, am 1,5 m si coloana operata, sustinuta de tije. Eu ce fac daca vreau un frigider?
      Am renovat in vara asta. M-am dus la singurul magazin care oferea si serviciul (platit) de transport in casa, nu doar pana-n fata blocului. Am platit, mi le-a dus pe balcon. N-aveam niciun chef sa ma milogeasc de sofer/curier, sa umblu prin bodegi dupa handralai sau dupa vecini in bloc. Voiam sa platesc la ce pret mi se cerea o chestie pe care eu eram incapabila sa o fac. Doar o firma oferea asta. Avantaj ei din punctul meu de vedere.

      00
    • Dpdv al fan courier le inteleg doleanta, nu vor sa transporte la etaj, dar tu trebuie sa transporti la adresa mea care e etajul unu. PUNCT
      Nu-ti convine, falimentu’!
      Sau pune taxa pe transport corespunzatoare, pe acre sunt de acord sa o platesc.
      Si, DA, nu e normal ca si curierul sa care de unul singur mai mult de 20kg. E treaba firmei de curierat sa puna la dispozitie utilaje corespunzatoare.
      Cum plm sa faci gat ca nu mai transporti la adresa, doar la nivelul 0?

      00
  5. mie nu mi se pare problema a fancourier. daca isi permit inseamna ca e ok… sa transporte cargus-ul combine frigorifice… si daca nu sa plateasca pentru transport. mi se pare cinstit.

    si-asa cei cu volume mari (numar de colete) aveau niste preturi la transport de ii faceau in freza pe toti astia mici. no acum zic ca va fi egalitate intre toti

    00
  6. In Popesti sunt 3 baieti pe cate o duba de-aia mare. Bine, acolo e full de blocuri noi si blocuri in constructie deci cumva e de asteptat.

    00
  7. In Timisoara problema asta are fix 10 luni de zile vechime.
    Depinde si de zona unde activeaza.
    La mine in zona frecvent un curier trece de 200 de colete doar pe livrare.

    00
  8. in cluj sunt dezastru. ai sansa 50% sa primesti un colet daca vine livrarea prin ei. si daca mai comanzi si de pe emag combinatia e letala. mai bine iti tai venele!

    00
    • Confirm, sunt patit. De cel putin trei luni de zile (de cand sunt eu in Cluj), Fan Courier duce lipsa de oameni. 12 zile lucratoare pt a livra 2 colete de la Galati la Cluj; in cele din urma m-am dus si le-am ridicat eu de la sediu – n-am masina si nici nu erau usoare (30 de kile).
      In alta ordine de idei – culmea! – astia de la Urgent si-au facut treaba exemplar. Livrari GL-CJ si invers in 24 de ore.

      00
    • Da. Si eu locuiesc tot in Cluj, lunea trecuta trebuia sa-mi ajunga un colet. Probabil nici azi nu va ajunge, ca inca n-au sunat. Si e un colet mic, usor, nu cine stie ce minune.

      00
  9. NOU
    #26

    La Cluj au adus mitici din lipsa de personal.

    00
    • Pentru ca clujeanul tipic e cam ca boc, nascut pipernicit. Au trebuit sa aduca voinici ca brazii, mai un frigider, mai o nevasta nefu de clujean, mno…

      00
    • @Mefistocle Constantin Dobrutiu: esti naspa degeaba, desi si mie mi-au venit niste „mitici” cum le zici tu destul de sictiriti la usa cu un frigider de la emag (frigider returnat ca era zob in partea de la motor)

      @Radu: tu doar trollezi si o faci si cu ura.

      Cu alte cuvinte, revolutia tre sa inceapa de undeva si intradevar la Cluj am auzit ca au cam plecat toti. Faptul ca altii stau sa fie robi pe bani de nimic, e fix treaba lor. Ca sa nu mai zic ca eu ca si client am asteptat undeva la 4 saptamani in total ca sa primesc frigiderul. Iar cei de la Fan Curier clar is praf. Se duc oamenii la sediul lor sa-si ridice marfa si stau cu orele la cozi.

      00
    • NOU
      #29

      @Vlad Da ce am zis rau?
      https://www.dex.ro/mitic

      00
    • S-avem pardon, in momentul in care vii cu „mitici”, atunci esti obraznic si cauti scandal, nu poti sa fii luat cu „domnul clujean” sau „domnul ardelean”. Mitici ne spunem noi sudistii intre noi, la o bere, cand radem de cat de putine injuraturi stiu ardelenii, e cam ca la negri care se pot striga „ma nigga” intre ei. Pentru restul suntem „domnul Mitica”, te rog.

      00
    • multa muie de la un mitic Mefistocle

      00
    • NOU
      #32

      Bine coae decat cum zici tu!

      00
    • sunt profund convins ca au plecat unii din bucuresti la salariile mari din cluj [insert fart]

    • Numai un cluJobbágy recunoaste un mitic. :)
      plictiseala mare prin manastur ?

      00
    • @Radu: aia care au plecat din Bucale se dau mai repede la munca de jos.

      00
    • @bucuresci: ia cu pita de la Cluuuuj

      00
  10. Am cumpărat o mașină de spălat de pe eMag, livrată cu Fan Courier. Mi-au lasat-o la nivel 0 de unde am urcat eu magăoaia, singur, două etaje. Am comentat la eMag care au zis ca Fan Courier nu-și face datoria iar eu o să primesc un voucher drept scuze. Voucher pe care nu l-au mai trimis. Sau l-au trimis prin Fan Courier? Oricum, de atunci zic pas si la eMag si la Fan Courier.

    Datoria vânzătorilor este sa folosească curieri care oferă servicii complete. Cata vreme alde eMag îți bagă pe gat Fan Courier pentru produsele mari/grele nu au decât să-și țină marfa. Problema e a lor, nu a curierului.

    00
  11. Eu am lucrat in Franta la o firma de curierat.Toate livrarile se fac la usa clientului daca nu depasesc 15-20 kg. Pentru cele care depasesc, de livrarea lor se ocupa alta firma cu care deasemenea vanzatorul (ex: emag) are contract. Bineinteles ca preturile difera. Deci daca tu cumperi o combina frigorifica stii de la inceput ca nu va veni cu firma de curierat ci cu cealalta care e mai scumpa dar iti livreaza la usa. In concluzie e cam asa: firma de curierat pt colete 20kg.

    00
  12. Este doar evolutie. Lucrez cu Fan pe business si lucrurile merg bine. Prin mutarea asta elimina livrările de consumer, pentru ca au destul B2B in portofoliu. Probabil vor mari preturile, asa ca vor ajunge sa se concureze cu TNT si DHL, nu cu Urgent. Astfel va fi loc si de altii, mai rapizi si mai buni, pe piata de retail.

    00
    • Vrei sa zici de fapt ca fan curier nu serveste bine la fraierul de rand dar o face bine pt fraierul cu firma si atunci e clar ca tinteste (_nu am zis targeteaza intentionat_) sa ajunga mari precum TNT/DHL ???

      ps: mutare, business, consumer, b2b, piata de retail… deformarea asta profesionala :)

      00
    • @Vlad: cu firma se face un contract, cu fraieru’ nu se face nimic. e firesc sa prioritizeze clientii firme.

      00
    • @bugsy: nu, nu e firesc sa zica de livrare in 24h-48h-72h si sa-ti vina dupa 1-2 saptamani. Si cu marfa avariata si apoi sa mai dureze tur-retur inca 2-3 saptamani.

      00
    • @bugsy: pai platesti un serviciu. ce contract vrei? il platesti 100% si ei presteaza 90%. merge si sa mai fentezi la servicii, dar sa fie si lumea multumita, altfel se apropie de teapa.
      iei paine tot cu contract? ar fi de asteptat sa iti paine mucegaita pentru ca nu ai contract cu magazinul de paine si au avut prioritate clientii mai mari?

      00
  13. Eu lucrez cu Fan Courier (trimis si primit) si nu am avut pana acum probleme de genul. Volumul de munca/curier este destul de mare, dar am vazut ca cei de aici se extind – sediu mai mare, masini noi si angajati noi.
    Pana la urma fiecare isi gestioneaza cum crede afacerile. Normal ca apar probleme de genul daca tragi ca romanul sa scoti cat mai mult fara sa bagi nimic.
    Da, filiala este franciza ce opereaza sub sigla Fan Courier (care din cate am inteles ii da numele, 2 tiruri pt. transport, chestiile branduite si ceva know-how).

    00
  14. Aș pune pariu că nici așa nu ți-ar aduce un mare frigider sus, la fel cum te cheamă jos și pt un plic acum.

    00
  15. In Austria: 40 Euro transportul pana in casa, indiferent de etaj (au ceva aparat cu care urca pe scari). Alti 20 ca sa ridice aparatul vechi. Cam scump, dar macar exista optiunea, direct la cumparare (online sau din magazin)

    00
  16. Solutia e sa creasca preturile la livrari. La noi sunt mici preturile si de aici si pb in cascada: nu ai oameni, nu ai logistica buna, etc.

    00
  17. Cand am de luat electrocasnice mari, le iau de la Flanco. Merg in magazin, le pipai, le vad, iau reducerea aia pe care o au daca dai produsul vechi la schimb (ti-o da si daca nu le dai nimic la schimb, ba chiar se bucura) si il comand acasa.
    Cred ca sunt printre singurii care sunt 2 pe duba si le cara pana sus. Fara sa dai 20-50 de lei bacsis. Bine, ideal ar fi sa dai, dar nu musai. Si nu stramba din nas.
    Acum sariti cu minusuri, ca cica fac reclama. :)

    00
  18. Pt mine emag nu exista, am intampinat o serie de probleme pe care au ales sa nu le rezolve elegant asa ca aleg sa-mi cheltui banii in alte parti. Nu va inteleg indignarea insa, mergeti fratilor si in alte magazine si veti gasii si preturi/servicii ok.

    00
    • Mai oferă cineva în România pick-up & return?

    • @znuff – asus, hp, dell

      cumperi de la magazin ( via ce vrei tu – atentie sa nu fie produs gri importat din alta piata ) si suni la firma primesti un nr, vine curierul si e rezolvat

      idem vodafone(service/vanzari), rds(vanzari-service in magazin si fac ei trimiterile) ( cu orange, telekom – nu am avut norocul sa lucrez asa ca nu stiu daca ofera acest serviciu )

      00
  19. În ţara asta s-ar face orice doar să nu se muncească. Directoraşii în loc să frece menta ar trebui să gândească strategii să rezolve o problemă şi să fie şi profitabil în acelaşi fel.

    Nu înţeleg de ce e aşa greu de oferit un serviciu care costă extra (normal) şi când comand un frigider de 2000 RON, nu mi-e greu să mai dau 100-200 ron ca să mi-l urce sus, caz în care e trimis cu 2 băieţi, care au echipament şi tot, şi la revedere.

    Dacă sunt zgârcit şi nu vreau să plătesc, îl lasă la nivelul zero şi mă descurc ca un sărac ce sunt.

    E de înţeles, nimic nu e gratis în lumea asta, nici motorina, nici salariile bune, nici nimic.

    Nimeni n-a înţeles cum a reuşit Delta să ofere cele mai bune salarii, şi să aibă cele mai bune servicii aeriene, într-o lume unde toate companiile aeriene se plâng că pierderi, că e greu cu avioanele. Personal am zburat cu Delta şi nu aş mai zbura cu altă companie americană.

    00
    • 200 lei pentru urcatul unui frigider??! si cu echipament!
      pai ala care il fabrica nu castiga atat.

      00
    • @manu144x Bravo, ai zburat cu Delta. Care e legatura cu Fan Courier?

      00
    • Legătura e că în articol se vorbea de faptul că nu îşi plătesc angajaţii bine, şi pe deasupra îi şi suprasolicită, drept urmare au un turnover foarte mare.
      Delta e cunoscută în SUA ca fiind compania care îşi plăteşte cel mai bine angajaţii, drept urmare au turnover foarte mic la angajaţi. În acelaşi timp sunt cunoscuţi pentru cea mai mare satisfacţie a clienţilor.

      Încercam să demonstrez legătura dintre cele două care văd că pe noi românii ne eludează în continuare, nu văd că faptul că până un angajat nou se integrează e mai scump decât dacă ai menţine angajaţii actuali.

      00
    • ești prea subtil, manu.

  20. Urgent-Cargus ii bate la pret pe fan de ii asculta cu urechea, cel putin pe ecommerce.
    La modul real, nu poti obliga un curier sa ti urce frigiderul pe scari. Zicea corect un nene mai sus, coletele de peste x kg trebuie sa aiba regim special, sa vina cu masinuta ce are lift(platforma) sa aiba utilajul ala care urca treptele, samd. A da, pe alte costuri.

    00
    • Tu dacă-mi livrezi prin Urgent/Cargus, eu nu-ți comand de pe magazinul tau.

      Probleme mai mari (la plan local) nu am avut decât cu Urgent/Cargus. Chestii de genul, „ah, am sunat, dar nu aveați semnal, și nu am mai venit, ramane pe maine”, sau, „am sunat și nu ați răspuns”, în condițiile în care eram acasă, cu telefonul lângă mine, perfect funcțional.

      Și nu am pățit doar o dată…

    • In ultima luna am primit 3 colete cu Urgent/Cargus, de la trei magazine foarte diferite (unul in constanta,1 bucuresti si 1 expeditor persoana fizica de vinde pe okazii niste chestii)… toate cele 3 colete au ajuns la mine in aproximativ 18 ore, si stau intr-o comuna la 20 km de bucuresti.. desi pe site scrie ca 24-48 ore…

      Daca m-ar intreba cineva, as zice ca sunt foarte smecheri Urgent astia, siguri, livreaza rapid oriunde.. dar e doar experienta mea limitata din ultima luna, nu?

      00
  21. Mare chestie. Vor aparea altii care or sa transporte. Poate ca electrocasnicele mari vor fi livrate cu o firma si cele mici cu Fan. La mine in oras curierul de la FC are o pb si daca trebuie sa urce scarile cu un plic.Si stau la et 2. De fapt nu urca. Spune ca trece si maine. Daca-l intreb de ce raspunde pt ca are prea multe colete de livrat. De ce le fug oamenii? Pt ca efortul nu e rasplatit pe masura. De ce ei continua in acelasi sistem. Pt ca pleaca x si vine y pe aceiasi bani iar profitul merge inainte. Si apoi pleaca Y si vine Z si tot asa. Doar cand nu se va mai gasi cine sa vina in locul lui Zse vor trezi si ei sa schimbe ceva. Pana atunci…..las-o asa ca merge.

    00
  22. Am cumparat acum vreo doua saptamani un frigider de la Emag. L-au livrat cu Urgent Cargus. Au venit doi baieti si l-au carat pana in bucatarie. Astia de ce pot?

    00
  23. încă un pas spre „eMag Curier”… e plină pagina lor de FB cu plângeri & înjurături, toate având ca bază aceeași problemă: livrarea.
    au încercat să dea cu mai mulți (DPD, Urgent/Cargus, etc) dar problema persistă.
    anul viitor de BlackFriday asta zic eu că va fi noutatea, după modelul Amazon Italia & Germania

    00
  24. Necesar chestii prin casa.Dedeman ofera transport pana in fata blocului.Ikea ofera pana in fata usii,indiferent de etaj.Erau 3 oameni pe masina

    00
  25. Eu lucrez in strainatate si fac un serviciu mult mult mai greu decat celor de la fan curier..daca clientul imi spune sa ii duc frigideru la etaju 10 il iau pe pendula si sunt sus….INSA SUNT PLATTIT BINE…asa ca toata vointa de munca trece prin stomac

    00
  26. Astept articolul dinainte de Black Friday in care ne explici sa platim cu cardul, sa nu fim moldoveni.

    00
  27. Bă, băieți, aveți chestii grele de comandat și nu vreți să vă dați cu mujdei de oase pe scări?

    Domo, tăticu!

    Ultima dată când am comandat de la ei, mi-au venit la ușă niște matahale de am crezut că nu văd bine: Băieții s-au încălzit fiecare c-o mașină de spălat pe scări și numai că nu zburau cu frigiderul de 300 de litri pe scări în sus!

    Ce-i drept, la Domo era cu 49 de lei mai scump…

    Am mai cărat eu la viața mea, dar nu chiar așa de Batman.

    00
  28. De fiecare data cand mi-au livrat ceva la nivelul 0, l-am refuzat. Pentru ca scrie clar pe siteul curierilor ca ofera un serviciu door-to-door. Iar usa mea difera de usa blocului. Adresa de livrare e Bloc D3, Apartament 18 etaj 1, nu in fata blocului D3. Eu ca si cumparator nu sunt obligat sa imi car pe casa scarii frigiderul sau canapeaua. Iar daca ai un magazin online si accepti solutia asta, trebuie sa fii baut.

    Unde e limita. Azi accept sa il livreze la usa blocului. Maine la intrarea de pe strada. Poimaine unde mi-l livreaza? In intersectia de pe bulevard ca nu poate sa intoarca nu?
    ––
    Ah si inca o chestie. Nicaieri prin universul civilizat nu am vazut asta cu vine curierul cand poate. Adica am ajuns la punctul in care isi iau oamenii liber sa astepte curierul. WTF. Asta e culmea prostiei. Prefer sa imi aduci produsul peste 4 zile la ora X, decat cand iti aduci aminte in maxim 24 ore.

    00
  29. apropo, încă din 2008 firmele se ocupau cu livrarea in fața blocului, pentru că e mai ușor să îl prostești pe client decât să îți faci treaba

  30. Draga Zoso, sincer nu prea am înțeles ce vrei sa spui cu acest „articol”?!

    00
  31. Eu socializez cu ei.Ba chiar ma imprietenisem cu unu de la Fan prin perioada 2008/2009.Imi aducea omu coletele pe scaun dar si eu eram atent cu el.
    Stiu ca avea in jur de 15-20 de colete pe zi si zicea ca e stresant, ca ajunge tarziu acasa.Acum la peste 100-200colete cred ca e haos.

    00
  32. Razboiul preturilor poate fi sustinut pana la un punct. Dupa aia ajungi ca taximetristii bucuresteni, cel mai „ieftin serviciu dar cele mai jegoase conditii. Fan a avut ocazia sa se poziționeze ca o companie care isi face treaba la pretul corect spre deosebire de urgent.

    00
  33. La volume mari (ecommerce) nu este nici o diferenta intre fan si urgent/cargus. Pe administrativ/financiar cu ultimii m am inteles MULT mai bine.

    Cele mai proaste experiente ever le am avut cu GLS, desi am inteles ca in ultimul timp s au corectat enorm, dar in urma cu niste anii erau absolut praf.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.