Un documentar despre Autobahn

bmw-x6-2009Un documentar despre o şosea pornită de Hitler în 1933 şi care azi ajunge la 12.000 KM, fiind în plin proces de lărgire la 3 benzi (deşi în documentar se spune că are 3 benzi peste tot).

Imi place că poliţia filmează în trafic, pentru a preveni gargara inutilă cu cocoşeii tari în gură şi cu tătic politic, gen Andrei Nastase. În drumurile pe acolo n-am văzut niciodată o maşină de poliţie conducând pe banda a două cu 90 la oră, în încercarea de a fluidiza traficul. De fapt, n-am văzut niciodată o maşina de poliţie, desi reguli există şi par a fi respectate. Cea mai tare imi place asta:

Even the emergency lane has one hard and fast rule: no stopping unless it’s an actual emergency. You’ll even get fined if you run out of gas, since it’s a preventable occurrence. Being stupid is no excuse.

Documentarul:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Destept ala care a create banda fara limita de viteza (sau cum i-o zice). Si-a dat seama ca un vitezoman (prost) nu poate fi impiedicat sa incalce regulile si sa provoace un accident in care sa provoace moartea lui cat si a altora, asa ca le-a facut drumul lor, sa moara linistiti acolo, fara sa traga si pe altii dupa ei. Ma intreb ce efect ar avea asta la noi, sau daca ar avea….

    00
  2. Autobahn e ceva de vis. Au fost destul de destepti incat au realizat ca este mult mai benefic pentru trafic sa nu existe limite de viteza pe anumite portiuni. Cred ca nu este sofer ce sa nu isi doreasca sa aiba prilejul de a conduce macar o data in viata pe Autobahn.

    00
  3. ce comentariu si la ala doar asa sa isi mai aduca niste trafic cica : Destept ala care a creeat autobanda. In fine sa ignoram martorii lui Iehova si sa vorbim la subiect.In Turcia sunt autobenzi exact ca asta din Germania cei care au fost poate ca au vazut hai bine nu identice dar asemanator.Romania nu poate sa aibe asa pentru ca Ceausescu e mort.Apoi monseur vrei sa aibe Nutzi orgasm in primii 2 km de autostrada facuta la noi?Prietene noi luam ce e mai rau de afara.Noi suntem negri pe plantatie.Stiti jocul ala AOE ?(age of Empire) De ce credeti ca nu puteti alege la civilizatie ROMANIA ? :) Va place in Shanghai ? Da hai sa nu mai vb de prostii acum.Zoso nici stra stra stra nepotii tai care vor mai scrie pe blog nu vor apuca autobenzi in Romania :) si cand se vor uita la postul asta si se vor minuna cat timp a trecut …..

    00
  4. Meh, astia spala indicatoarele rutiere. :|

    00
  5. Gasiti un material si mai ales imagini excelente despre Reichsautobahn la adresa de mai jos. Erau anii ’30 si aveau autostrazi suspendate (la care inca mai viseaza Oprescu!)
    http://lupta-ns.blogspot.com/2017/01/reichsautobahn.html
    Daca nu era jaful general organizat si patronat de Nastase, astazi Romania putea arata altfel…

    00
  6. Oare au câini și oi pe autostradă ?

    00
  7. Eh , o sa ajungem si noi la o autostrada din asta ! Poate pe cand nepotu-meu o sa fie bunic, dar o sa ajungem !

    00
  8. Sa inteleg ca ar fi buna o dictatura (a la Hitler) si un razboi ca sa avem si noi autostrazi ?

    00
  9. @Zoso – dar vai, cum poate sa existe asa ceva? Zoso, eu stiam ca viteza ucide, eu stiam ca a merge tare e egal cu pedofilie + crime impotriva umanitatii, totul la patrat. Mai mult, eu stiam ca ai dreptul sa mergi pe banda a doua cu ce viteza vrei tu, si ca poti sa blochezi orice sofer tupeist si nervos, care face semn ca ar vrea sa te depaseasca pentru ca nah, se grabeste, cat vrei tu, ca tu mergi legal. In situatia asta cine ii invata si ii civilizeaza pe soferii aia cretini, inconstienti, nebuni, criminali etc, care merg tare? Cine ajuta la educarea lor, cine le demonstreaza ca nu conteaza cat de tare se grabeste el, conteaza doar cat de mult mi se rupe mie?
    Sunt silit sa afirm ca dobitocii astia de nemti habar n-au de condus.

    @Cristian – nu, si-a dat seama ca, instruiti cum trebuie, oamenii pot conduce cu 200+kmh, si ca, avand in vedere progresele inregistrate de industria auto, e ridicol sa mentii limitele in vigoare cand 130kmh era viteza maxima atinsa de masini (si aia cu vant din spate). Mai mult, e ridicol ca diferenta intre limita de viteza pe drumuri normale (100kmh) si cea pe autostrada (130kmh) sa fie atat de mica.

    00
  10. M-am plimbat pe destule autostrazi din europa dar numai la nemti am nimerit, invariabil, accidente. Chestia asta cu no speed limit o inteleg dar nu prea o agreez :)))

    00
  11. Lasati ca o sa ajungem si noi acolo.
    In vreo 80 de ani, atunci cand nemtii vor circula numai pe calea aerului. :-)

    00
  12. @cristian , @Radu ori sunteti prosti ori sunteti prosti. in documentar spune ca autostrada cu pricina e statistic cea mai sigura autostrada din lume.

    00
  13. Pe langa Munhen am gasit limitare la 80 pe zeci de km…poate sunt sectoare fara limita dar sa nu generalizam. Langa Karlshrue am gasit autostrada din beton de imi dardaiau dintii in gura la imbinarile placilor debeton…WC-urile din parcari sunt imputite, cel putin pe langa Stutgart si mai sunt si cu bani. Autostrazi mult mai bune sunt in Franta si Italia

    00
  14. @Zoso…6000 de morti pe an e mult pentru ca noi desi avem o poplatie de 3 ori mai mica avem autostrazi de 40 de ori mai putine autostrazi si totusi mortii sunt cam la fel. E mult la ce infrastructura au

    00
    • @didi: nu poti sa incetineşti totul la 90km/h, ca sa fie totul safe. s-ar pierde logica autostrazii si s-ar dubla timpii de transport.

  15. Am un singur regret.
    Ca am sa mor chiar daca se va intampla asta la 100 de ani… si tot nu am sa vad asa ceva la noi in Romania!

    00
  16. 130km/h mi se pare suficient. In toata Europa (exceptand unele portiuni din Germania) exista aceasta limita de viteza. Depasirea ei se soldeaza cu amenda.

    00
  17. Singura care s-a exprimat pentru o limita de viteza a fost doctorita care avea experienta tinerilor cu permise de conducere proaspete ce-si pierd viata in accidente.
    Pe de alta parte finalul mi s-a parut super de misto: cica e ilegal sa-i faci semne cu farurile aluia din fata ta, chiar daca merge mai incet. Ilegal, da? :) Daca-i arati doar un deget, atunci e doar o amenda! :) In rest, iti da posibilitatea sa visezi despre ce frumos ar fi sa avem si noi asa ceva (bineinteles, daca am fi nemtzi :)

    00
  18. @zoso: ce e asta, autodenunt? :)

    00
  19. morala: faci autostrazi si esti votat de intregul popor. german. becali le-a facut case la un sat intreg si nu l-au votat… :lol:

    00
  20. @StiluRilu, esti prost rau, am trafic destul si nu comentez pe aici ca sa atrag cititori cretini ca tine pe site-ul meu. @azerforfun, la fel, si mai prost.
    @zoso, limitele de viteza exista cu un scop, mai vorbim cand oi avea un copil sau mai multi, nu cred ca o sa-ti mai permiti sa mergi cu 200 la ora doar ca sa ajungi cu 60-100 minute mai devreme la destinatie.
    Nemtii, stiind ca-s destui prosti neantrenati cu mania vitezei au creat autobahn-ul, sa moara doar ei singuri, fara sa mai traga si pe altii dupa ei.

    00
  21. @zoso: prin alte tari, politia i-a cautat pe unii ce pusesera filmulete / poze cu depasirea limitei de viteze legala in acea tara. Mi se pare ca i-ai luat relativ recent un interviu lui Ciocan, nu ti-a devenit cititor (sau el nu e de la circulatie)?

    00
  22. @c3: interesanta analiza. Un singur comentarui: de bine de rau, Germania are autostrazi, asa cum sunt ele. Si restul Europei are. Chiar si vecinii nostri unguri au reusit in ultimi 20 de ani sa aiba autrostrazi…

    00
  23. tbh, as agrea un sistem electronic facut cu capul nu cu fundul. incluzand limitele de viteza and so.

    gen intrarea pe autostrada limita 130 km/ora un senzor comunica cu computerul de bord, iti limiteaza viteza automat la maxim 130.

    sau computer de bord monitorizeaza viteza, te raporteaza automat daca mergi cu 150 in zone de 70.

    nu porneste motorul cand e iarna si tu ai cauciucuri de vara :)

    obligatoriu toate masinile sa fie echipate cu asa ceva.
    samd.

    00
  24. Care-i faza cu pozele afisate subliminal (7:42 la a doua parte)?

    00
  25. @green: ai dreptate, exista limitari in preajma oraselor si in Germania. Mie mi se pare interesanta partea cu 12.000 km de autostrada, nu partea cu viteza nelimitata.
    Subscriu la ideea ca drumurile din Franta sau Spania (sau chiar Austria) sunt mult mai bune, din pacate insa sunt si mult MULT mai scumpe. La nemti autostrada e gratis.

    00
  26. @zoso, sa inteleg ca aperi dreptul de a merge cum vrea pweula ta cu 250 la ora cand limita e de 180 sa zicem ? nu vorbim de tampeniile de limite de viteza din romania.
    ce ai avea tu impotriva la un sistem de genul ?
    banui ca ai zis la misto chestia cu tastatura respectiva, un computer de bord nu are nevoie de asa ceva.
    eventual poti sa te plangi ca o ia razna cand te fulgera.

    00
    • @user: am o problemă când ceva electronic incearca sa imi limiteze acţiunile. ESPul e ok. alte chestii nu prea. maşinile nu sunt toate egale şi a merge cu 130, pentru că asa e limita, e o prostie. aş face 3-4 ore de la bucale la brasov dacă aş respecta limitele de viteză.

  27. stiu ca in romania autostrazile germane au un statut mitic (cu accentul pus fiecare cum poate), insa realitatea e putin diferita:

    * multe autostrazi sunt destul de vechi si au nevoie de reparatii, asa ca nemtii s-au apucat sa le repare, dar asta inseamna zeci de km de tronsoane ingustate in care ambele sensuri circula pe o singura parte, cealalta fiind in reparatii. sa nu credeti ca asta inseamna ca-s rupte ca soselele din romania, dar dpdv calitativ autostrazile din franta sunt clar mai bune

    * stau-uri muuuuuulte din 2 motive principale: reparatiile mentionate mai sus si rush hour. daca nimeresti pe linga marile orase la rush hour, you’re fucked. poti sa stai 1-2h pe loc (sau aproape. 5km/h e practic pe loc).

    * TIR-uri muuuuuulte. in timpul saptaminii, ca in weekend n-au voie. dar cum in multe locuri nu-s decit 2 benzi, banda 1 se umple de TIR-uri si toate masinile mici trec pe banda 2. ce e neplacut (si de-a dreptul enervant) ca aia care merg incet (110 max) vor si ei sa depaseasca TIR-urile, dar intre 2 depasiri nu se baga pe banda 1, sa faca loc altora din spate, asa ca toata coloana merge tiptil la 100-110 km/h. si cind ai de facut sute de km si ai de prins un tren sau avion si risti sa-l scapi, cam ajungi sa ii depasesti tu pe dreapta, ceea ce nu e tocmai frumos. pe de alta parte cind vezi ca aia care nu se dau la o parte sa faca loc se aricesc cind sunt depasiti pe dreapta iti cam vine sa ii injuri un pic. pt ca sunt si nemti prosti/nesimtiti.

    facind o comparatie cu restul europei:

    * autostrazile din franta sunt MULT mai bune. insa si costa.

    * in austria sunt mai bune si costa mai putin decit in franta.

    * italia are si ea autostrazi f bune, cel putin in partea de N, dar scumpe (cred ca-s similare cu franta preturile).

    * spania are autostrazi bune din cit am vazut, si ce e interesant e ca-s cu plata numai in partea de N si/sau N-E.

    * elvetia iarasi are autostrazi foarte bune si in functie de cit de mult/des mergi p’acolo pot fi scumpe sau f ieftine (costa 30e/an vignetta, si daca nu ma insel e vorba de an calendaristic, adica daca intri acolo in dec si iesi in ian s-ar putea sa trebuiasca sa dai 60e).)

    dintre celelalte tari cu autostrazi gratuite:

    * belgia e cam praf, dar sunt foarte multe si luminate, ceea ce face o diferenta enorma la condus noaptea

    * olanda are autostrazi f bune.

    concluzia e ca germania are printre cele mai proaste autostrazi din europa in momentul asta, pt ca sunt vechi, subdimensionate, si pt ca sunt gratuite, asa ca daca vor sa le reabiliteze/modernizeze/lateasca etc trebuie sa scoata o circa de bani din buzunar. si cum e ditamai tara si au jdemii de km de autostrada, nu e chiar ieftin.

    in momentul asta lucreaza destul de intensiv la asta, dar o sa dureze ceva. si pina cind termina, circulatia prin germania s-ar putea sa fie mai dificila decit prin alte tari, chiar daca au zone fara limita de viteza (ca medie, ca oriunde poti prinde o autostrada libera si sa-i dai blana ca nebunu).

    00
  28. In Olanda sunt cele mai bine autostrazi, mai ales in Nord: iluminate si cu asfalt poros prin care trece apa, chiar daca ploua torential zici ca mergi aproape pe uscat.

    00
  29. @Vlad – nici nu bag Ro in discutie. e clar ca ce are germania e preferabil fata de Ro, atit de clar incit nici nu e nevoie sa fie mentionat.

    ideea era ca in ro 99% din poplatia Ro stie doar de autostrazi din germania si le priveste ca fiind raiul autostrazilor, insa realitatea e putin diferita.

    ma intreb citi din cei care comenteaza aici au vazut filmuletele. citi au auzit ca pe 50% din autostrazile din germania exista limita de viteza (130) si ca sunt portiuni cu limita la 90 ? citi au auzit partea cu accidentele ?.

    romanu stie atit „germania, fara limita, vreau”. filmuletele alea iti arata citi idiotei din astia sfirsesc infasurati in jurul unui pom. si, intimplator sau nu, majoritatea carcaselor distruse din filmuletele alea par sa fie de bmw.

    PS: am uitat sa mentionez

    * croatia – au si aia autostrazi f bune, dar nu mai tin minte daca erau cu sau fara plata

    * turcia – unde au autostrazi sunt excelente, in rest au o circa de sosele bine facute chiar daca sunt cu 1 banda pe sens, sosele pe care se merge f bine si la care lucrau in draci ultima oara cind am fost acolo. soselele cu 1 banda pe sens le latesc la 2 benzi pe sens, iar apoi de la 2 benzi pe sens le separa si le transforma treptat in autostrazi. si lucrau turcii si vara la amiaza, la 40-50 grade. am fost in acelasi loc la 2 ani distanta si aproape ca nu mai recunosteam drumul.

    * ungaria – autostrazi excelente, nu tin minte sa fi simtit vreo diferenta intre ungaria si austria. ei si-au facut treaba pina la granite si cred ca daca ar lua ardealul inapoi in 2 ani ar fi si ala plin de autostrazi. poate ar trebui romania sa li-l inchirieze pe citiva ani.

    00
  30. @Cristian: imi place rationamentul tau, pacat ca are o hiba majora. Tu compari intr-adevar nelimitarea vitezei auto cu 2 viteze superioare, ale trenurilor, respectiv avioanelor. Iti aduc aminte ca atat trenurile cat si avioanele merg pe niste culoare bine stabilite, nu exista depasiri, si sunt mereu sub supraveghere. Plus ca aia de conduc respectivele vehicole fac scoli speciale ca sa aiba aceasta capacitate / calitate. Transpune asta la condusul auto: toti soferii ar trebui sa fie profesionisti, tot traficul ar fi monitorizat tot timpul, depasirile ar fi interzise etc.

    00
  31. @Cristian – nope, nemtii au creat autostrada fara limita de viteza pentru ca sunt nemti. Pentru ca e absolut acelasi lucru daca te tamponezi la 180 sau la 230 sau la 160. Pentru ca oamenii pot decide singuri cat de tare se grabesc. Pentru ca au masini intretinute corect. Pentru ca e normal sa platesti un pret (i.e. morti) pentru progres (i.e. mers mai repede). D-aia trenurile merg cu 400kmh, d-aia nimeni nu incearca sa interzica avioanele… as far din cate stiu eu, d-aia nimeni nu a interzis zborul in spatiu, desi oamenii mai mor… e vorba de progres.

    Intrebare de baraj: cand oamenii mergeau calare credeti ca nu erau dobitoci care galopau prin padure si crapau lovind stejarul? Sau care mureau pentru ca fierarul pusese prost potcoava? Sau care erau azvarliti din sa, pentru ca respectivul cal se speriase de ceva / alunecase etc? Am schimbat doar calul… restul lucrurilor au ramas la fel.

    00
  32. Vroiam sa spun @Jordan, nu @Cristian…

    00
  33. @c3: In toata Spania se plateste autostrada. Si culmea e ca in sud sunt chiar mai scumpe decat in nord. Poate ai mers pe Autovia in sud-ul Spaniei(care e tot o autostrada dar fara plata).A1=Autovia 1. AP1= Autopista 1.

    00
  34. @zoso…pentru un tip care posteaza frecvent sa arate lipsa de civilizatie a romanilor care nu respeceta regulile nici din bun simt nici pt ca se pedepseste incalcarea lor cu amenda sau altceva, pentru un tip care acum o luna tipa ca romanii sunt inconstienti ca nu isi pun cauciucuri de iarna ca astfel isi pun in pericol viata si pe a altora pe langa a lor, esti foarte de acord sa incalci regulile de circulatie si nu ti se pare ca iti pui in pericol viata si pe a altora, mergand cu 150 pe unde trebuie mers cu 90. Ipocrizie???

    00
    • @didi: vorbim de doua chestii diferite, chiar daca la suprafaţă par a fi la fel. mersul cu 200 la oră nu e inconştienţă sau ipocrizie, e grabă sau eficienţă. mersul cu anvelope de vara iarna e prostie, pentru că devii o navă în derivă.

  35. @x

    hai sa vorbim un pic aiurea, ca vorba aia, suntem romani si ne pricepem la orice.

    confirmat si aici:

    https://www.theaa.com/european-breakdown-cover/driving-in-europe?country=Spain

    asta in conditiile in care avea cineva nevoie de confirmare si nu stia sa caute singur pe goagal. ca eu stiu ce vorbesc pt ca am facut citeva mii de km in spania anul asta si stiu unde am platit si unde nu.

    00
  36. @c3, cu tirurile si rush-hour-ul ai dreptate, insa starea autobahn-urilor nu e chiar asa dezastruoasa precum o prezinti :) sunt chiar foarte decente. si nu se repara pentru ca sunt vechi, cu pentru ca trebuie refacute din cand in cand :)

    limita de viteza se aplica totusi pe multe autobahn-uri. intre stuttgart si salzburg, de exemplu, mergi mai mult limitat la 120, decat „liber”. cred, ochiometric vorbind, ca aproape o treime din autobahn-uri au limitare de viteza permanenta. de altfel, exista o viteza recomandata de 130 la ora, care poate fi folosita in justitie in caz de accident sau „conducere periculoasa”.

    si autobahn-urile nu sunt chiar asa de gratuite :) exista o taxa de mediu care tine loc de vignetta si care e inclusa in pretul benzinei.

    00
  37. @zoso, nu stau sa intru in polemici cu tine insa asa cum se stie ca anvelopele de vara franeaza mai prost cand e frig fata de cauciucurile de iarna, la fel se stie ca masinile cu 150 la ora franeaza mai prost, adica in mai multi metri decat cele care merg cu 90 sau 130 in cazul autostrazilor.
    Ipocrizie e sa spui ca in cazul cauciucurilor iti pui viata in pericol in timp ce in cazul vitezei nu si singurul motiv sa fie ca esti tu destept.

    00
  38. Alte fraze cheie de pe Wikipedia
    In any case, it is important to note that an advisory speed limit (German: Richtgeschwindigkeit) of up to 130 km/h always applies. In case of an accident while driving faster, a court can decide on shared liability due to the increased operational risk

    According to a 1995 study, the average speed travelled on German autobahns was 134 km/h.[7] About one quarter of the total length of the German autobahn network has no speed limit, about one quarter has a permanent limit, and the remaining parts have a temporary limit for a number of reasons.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn

    00
  39. Cristian da ce agresiv esti mah.Nu stiam ca poti sa tragi de fiare cu degetele si sa iti arati muschii pe blog.Nu mai fi asa agresiv cumetre totusi daca era sa nu fie adevarat ce am scris nu te ofticai asa tare dar ai sarit cam mult in sus si asta fara sa ai un deget in cur.Nu cumva esti homosexual ?

    00
  40. apropo, zoso, primul tau paragraf nu prea se potriveste cu ce zice documetarul – autobahn, cum e folosit in engleza, se refera la sistemul de autostrazi, nu la „o sosea”, si nu a fost pornita de adolf, el doar a pus umaru la dezvoltarea ei din motive de populism. si din cite inteleg eu, a fost inceputa in 1913, nu ’33.

    iar documetarul e cam slabut. o serie de imagini care se tot repeta (aia cu soseaua peste riu, de ex), si chiar daca are niste informatii interesante, cred ca intrau in jumatate sau chiar un sfert din timp.

    in plus, in ciuda a ceea ce zic aia in documetar si a ceea ce cred romanii despre autostrazile din germania, majoritatea alora cu porsche pe care i-am vazut mergeau cu 120-130, si am vazut FOARTE putini care profitau de absenta limitei de viteza (mergeau cu peste 170-180).

    iar romanasii care se cred zmei si viseaza sa se dea pe autostrazile nemtesti ca sa vaza ioropa ce oo mari are ei, mai bine s-ar duce pe un circuit si ar inchiria un ferrari sau lamborghini citeva ore ca sa-si faca damblaua.

    00
    • @c3: da, iar eu ma dădeam la o parte cu volvoul in 2008 la 180 la ora pentru că din spatele meu veneau dacii care mergeau mai incet. hai sa nu ne kkm pe noi.

  41. Oameni buni renuntati sa va mai uitat la TopGear ca aia stiu ce fac.La 200Km/h un sofer care nu a mers in viata lui in Romania si apuca si el prima oara nu poti sa spui ca e profesionist ca are permis de 20 de ani.First iti cunosti masina and the second trebuie sa cunosti bine si drumul.Ca are totusi unu cu ceva ani vechime o oarecare experienta mai mare asa e dar tot e periculos.Cat despre „puleti” ar trebui 3 ani sa nu aibe voie sa iasa din tzara.SEE YAA

    00
  42. Vali, mersul cu 200km/h poate fi eficienţă când e vorba de un şofer experimentat dar categoric este inconştienţă când o face un pulete cu carnet de o lună. Ştiu, nu e cazul tău, dar fără această precizare rişti ca să-şi facă motto din ea vreun începător.

    00
  43. @StiluRilu Homosexual e tactu, altfel nu ieseai retardat. Cati plm vizitatori crezi ca-mi vin din comentariile care le las aici? Crezi ca ma incalzeste cu ceva? Schimba-ti numele blog-ului in „comunitatea poponarilor” ca prea dai limbi in anus pe unde nu ttrebuie. Hai pa, nustiu de ce imi pierd timpu cu homalai ca tine.

    00
  44. @zoso: n-am zis ca nu vine niciunul, insa nici nu e cum isi imagineaza majoritatea romanilor, care au impresia ca in germania toata lumea merge cu 200+. banuiesc ca am mers ceva mai mult prin germania decit tine, si cred ca in medie la 7-8 sute de km nu ma depaseau cu viteze din astea mari decit vreo 10-20 de masini.

    ce tot incerc eu sa zic aici e ca autobahn nu e pista de F1. nemtii merg in general pe la 120-130, din variate motive: destule zone cu limitari, reparatii, radare, stau-uri, aglomeratie, viteza mare inseamna si consum mare si nemtii sunt de obicei calculati la bani etc. vitezistii sunt rari, si sunt de multe ori pustani carora abia le da pufu pe oo si ii gidila hormonii in talpa si simt nevoia sa se scarpine cu pedala de acceleratie.

    00
  45. @zoso…asa am zis si eu si de asta merg cu cauciucuri de vara si la ora asta.

    00
  46. problema esentiala nu ar fi limita de viteza ci lipsa autostrazilor in Romania. am facut 8 ore bucuresti-arad in conditiile in care cei 550 km ar fi putut fi parcursi in 4 ore si ceva… aici e problema . timp dublu de deplasare

    00
  47. @c3: Hartile care le-ai pus sunt vechi.
    Exemplu: Autopista dintre Albacete si Madrid nu exista in hartile alea. Sunt mai multe care nu apar acolo.Preturile nu sunt nici alea actuale. E logic sa fie cu plata in nord pentru ca au nivelul de trai mai mare ca in restul tarii. Asta nu inseamna ca in sud nu se plateste. Se puteau pune taxe pe mai multe sosele din sud, dar trebuie sa protejeze turismul(Costa del Sol, Costa Blanca, Andalucía). Asta o spune unul care a facut mai mult de 250.000 km in Spania.

    00
  48. @x: nu stiu cit si pe unde ai condus tu prin spania camioanele cu capsuni, insa eu stiu ca am condus acolo anul asta si in sud NU AM PLATIT autostrada, iar zonele prin care am fost si pe unde n-am platit corespund destul de bine cu harta aia. ca lipseste vreo autostrada de acolo, asa o fi, insa nu asta a fost afirmatia mea si nu asta ai contrazis tu.

    iar acum o dai la intors ca e normal sa fie cu plata in N. am zis eu altceva ?! nope. am zis ca in N am platit, in S nu.

    00
  49. @c3: Esti dobitoc amice. Daca tu nu ai platit asta nu inseamna ca nu sunt autostrazi cu plata in sud. Tu ai afirmat ca in sud-ul Spaniei nu exista autostrazi cu plata. M-am exprimat gresit cand am spus ca e normal sa fie cu plata in nord. Sunt mai multe in nord decat in restul tarii. Si legat de treaba cu, condusul camioanelor de capsune, ramane cum am stabilit(asta daca stii bancul cu papagalul). Nu toti romanii de aici culeg sau transporta capsune, citrice,masline etc. Dar tu ca un idiot ce esti nu poti sa te abtii.

    00
  50. Autobahn…visul oricarui sofer din Romania!

    00

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.