UBER și Bolt: e algoritmul

De vreo 2 ani oamenii se miră că șoferii UBER le refuză cursele sau că închid telefoanele ca să pară că sunt puțini și ca algoritmul să urce prețul. Și nu se vindecă de folosit serviciile astea. Deloc.

Și nu fac deloc legătura dintre produsul infect și rezistența lui pe piață și folosirea lui în continuare.

uber-bolt

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. Pai… Și-au dat și ei seama că e mai misto pelicaneala! Aduce cash… Ce credeati, ca o fac pentru binele nostru, al consumatorilor??

    https://memegenerator.net/img/instances/39897983/you-were-supposed-to-destroy-them-not-join-them.jpg

    00
    • E 1.68 tariful. Ce pelicaneala? E efectiv exploatare si se bazeaza pe faptul ca nu intelegi ca amortizarea masinii o suporti tu. Tariful ala e o gluma. Dar noi mereu ne uitam din perspectiva noastra, a clientului, ca „unde mi e sclavul cu uber”. Nu, nu lucrez la nicio astfel de platforma. E doar de a arata ca nimeni nu vrea niciodata o discutie despre problemele ambelor parti. Doar despre problema care ne sacaie pe noi.

      60
    • @cosmin: real, nu e ăla tariful. Te taxează la minut și dacă mergi și dacă stai, spre deosebire de taxi

      02
    • Nu te mai taxeaza de mult asa, plata se face la inceput, suma fixa.

      20
  2. Va suna a reclama dar eu am scos Uber din telefon, am lasat doar Bolt unde am reduceri de 10-25% permanente. De ce le am? Cand vad pret intreg (care mereu e mai mare pentru ca sunt ‘prea putine’ masini) pur si simplu nu mai folosesc aplicatia deloc ci aplicatie de taxiuri.

    Taxiurile in ultimul an au devenit mai ieftine decat Uber si Bolt, vin mereu si am avut in peste 90% din cazuri persoane foarte ok la volan cu care am avut conversatii foarte placute. Bucuresti. Aplicatia de taxi este startaxi in cazul meu, daca e reclama, nu o lasa sa treaca. In trecut foloseam si altele.

    01
    • Eu am observat că Bolt, dacă vede că nu ai mai mers cu ei vreo săptămână, îți bagă 50% reducere. Așa am eu acum, nu am mai mers cu ei de vreo 3 săptămâni și văd că tot am reduceri.

      10
    • Asa e. Confirm. Plus, am avut experiente ciudatele pe Bolt și Uber. La taxi nu!

      01
    • @Gabriela: Eu am avut experiențe la taxi. Fiecare cu ale lui.

      10
    • Iepurașilor, cauza principală pt care se întâmplă nasol cu Uber (cel puțin în Brașov) e atitudinea unora că voi. De când e Uber în BV, prețul e la fel. O fi normal? Presiunea exagerată pe preț strică calitatea, asta e la mintea oricui. Dacă ești 3 persoane e mai scump să iei busul decât Uber în BV. Asta nu e normal și nu poate să țină. Ce credeți că se va întâmpla cu Bolt peste ceva timp? Exact același lucru

      Bref, nu mai fiți calici pe ts ca să nu rămânem fără oferte pe tel. Valabil și la restaurante, service auto, frizerii, etc

      De zis că sunt doar consumator la Uber, Bolt, Free Now…nu fac bani din asta, deci nu trag spuza pe turta mea

      @zoso: la tine intrau numai IT iști bogați cu teniși originali sau balene crypto, acum ai pe unii care numără leii la Uber. Ce ai greșit?

      30
    • @curly
      Uite ca te contrazici singur, au intrat si cururile pe blogul asta

      00
    • @curly Problema este mai degraba una culturala.

      Foarte multi soferi de taxi/uber/bolt/etc. vor sa transmita ideea ca „a fi sofat undeva este un lux, saracii sa ia autobuzul”. Nu mai conteaza ca ideea asta nu e reflectata aproape deloc in calitatea serviciilor de taxi.

      Sa nu uitam ca atunci cand piata de taxiuri era libera (adica era haos total controlat de carteluri si interlopi – mai mult decat este acum) ajunsesera tarifele si la 5 lei/km cu Dacia SuperNova.

      Conditii de Taxi ca la Mumbai, pretentii de London Black Taxi Cab.

      00
    • @Mihail: ai avut probleme cu taxiurile comandate prin aplicatie?

      00
    • @punkreas, nu prea. Dar eu plătesc cu cardul și majoritatea la mine în oraș nu au POS.

      10
  3. Probabil ca lumea inca foloseste UBER si restul aplicatiilor similare pentru ca si asa tot sunt mai ok decat taxiurile. Si chiar daca lucrurile s-au schimbat oamenii au ramas cu impresiile anterioare.

    Pe langa asta cred ca multi dintre taximetristi s-au mutat la UBER, cu tot cu apucaturi.

    20
    • Corect. Din ce in ce mai putini soferi la bolt sau uber. Si toata ziua se plang ca nu merge treaba, lucru care pe mine nu ma intereseaza.

      10
    • @Niles, eu am stat de vorbă cu un puști care îmi spune că se duce la vară la mare, că acolo e mereu tarif dinamic. Zicea că o să scoată peste 2.5K euro/lună. Nu știu ce să cred, că nu știu cât se câștigă, dar părea încrezător.

      00
    • Posibil ca pe litoral sa se castige foarte bine. Te gandesti ca ai planificat sa cheltui mninim 200-300 de lei in club, asa ca nu prea te mai deranjeaza daca platesti si la Uber 30-40 de lei pentru cativa km.

      00
    • Mihail, nu ma intereseaza in sensul ca prefer sa am liniste cand merg cu uber/bolt.
      Ultima oara soferul imi zicea mie ca nu intelege de ce un client nu voia sa anuleze cursa desi il sunase ca nu ajunge la el…… Si voia sa ii dau lui dreptate. Bineinteles ca nu i-am dat.
      Din pacate am sa revin la taxi si voi folosi uber/bolt doar cand vizitez alte orase. Daca nu e ok, si acolo tot taxi sau transport in comun.

      00
  4. In Brasov (Poiana) mi s-a intamplat cel mai des schema asta cu anularile din partea soferilor.

    00
  5. Am mers cu Uber în perioada de pandemie și în 2020, algoritmul aproape că nu exista. Știam la orice oră din zi, cât mă va costa cursa. De obicei, era în jurul a 11 lei, sau mai puțin. Cam de prin primăvara lui 2021, s-a stricat treaba. A început să intre tariful dinamic. Ajunsese cursa mea la 40 de lei, pe la ora 2 după-masa. Și vorbim de Uber X, nu Confort.

    Am trecut pe Bolt. La început, a fost fain. Am prins și curse de 7 lei, și chiar 6 lei. Dădeau mereu reduceri și era super OK. Da, mașinile sunt un pic mai rele ca la Uber, dar nu-mi păsa asta atât de tare. Prin toamna anului trecut, a început și pe Bolt să se strice treaba, ajungând să coste mai mult ca la Uber.

    Am întrebat șoferii, care e treaba și mi-au zis că e aglomerat orașul, c-o fi, c-o păți. Nu mi se părea așa de aglomerat, în fine. Băi, dar într-o zi în care era super aglomerat, nu era tarif dinamic. Oare de ce? Probabil pentru că băieții nu mai pridideau cu cursele și nu aveau timp să mai iasă de pe aplicație.

    00
  6. E de 4 5 ani schema. Cam atunci am renunțat la Uber.
    Prefer Spark, City Link sau Teleport.
    Dacă beau, Elec sau Bolt

    00
  7. Asta am pățit și eu sâmbătă la prânz cu Uber și bolt. Până la urmă am luat metroul și am dezinstalat aplicațiile lor inutile.

    00
  8. Am avut o urgenta intr-o dimineata, cand ningea in oras, trebuia neaparat sa ajung intr-un anumit interval orar in celalalt capat al orasului.

    Intrat in Bolt – Uber nu mai folosesc, prea jegosi – 35 lei. Inchid, mai astep unmpic, poate scade. 3 minute mai tarziu, 45. Apoi 50, 55, 60 si cam acolo a ramas.
    Incerc in FreeNow – aceeasi magarie, preturi umpic mai mici, dar pe acolo.
    Chem un taxi, la un pret decent. Apare ca vine, ajunge, pe harta, aproape, da cancel… damn…
    Dupa inca 10 minute – in timp, dar cam presat, abia am gasit alt taxi care a acceptat comanda. L-am sunat, l-am rugat sa nu anuleze, cum au facut colegii lui, a zis ca nu face asta, in 5 minute a ajuns.

    Cu tot cu bacsis, cursa a fost 25 lei, din care 21 cursa si restul – omul, corect, mai rar la taxi asa, a vrut sa-mi dea rest, i-am multumit si asta a fost.

    Cursa face in mod normal in jur de 18-19 lei, dar a fost trafic serios si s-a stat destul, deci pretul a fost corect.

    In concluzie, exista si taximetristi corecti si oameni, atat de putini ca nu prea se vad, iar serviciile de transport alternative, aka Bolt, au capatat metehne de taximetristi tristi si jegosi.

    Csf? Ncsf!

    00
  9. Cand urc in Uber si vad ca soferul are apucaturi de taximetrist, cum cobor ii articulez o stea.

    CSF / dreptul meu.

    00
  10. Da, la Uber se intampla frecvent chestia asta, de aceea nu mai folosesc.
    La Bolt de foarte putine ori, aproape insesizabil, dar compenseaza cu promotiile dese.
    Overall, FreeNow e cel mai ok. Au cele mai multe masini, si cam tot timpul.

    00
  11. Lumea foloseste UBER de fitza. La inceput parea o chestie pentru „lumea buna” si toti o foloseau pentru a fi „in rand cu lumea”.

    Daca iti aduci aminte una dintre nemultumirile principale la adresa taximetristilor era „facutul pretului”. Pai care e diferenta fundamentala intre „facutul pretului” si „tarif dinamic”? E cam acelasi lucru – in anumite conditii (in general cand sunt putine masini, sarbatori, evenimente) pretul pe kilometru creste cu X lei. Singura diferenta e ca intr-un caz iti zice taximetristul (poate intr-un limbaj mai colorat) si in al doilea iti zice o aplicatie.

    Sa curga minusurile :)

    10
    • Pai tocmai asta e diferenta. Prefer sa-mi zica aplicatia chestia asta decat sa ma tocmesc ca la piata cu un suedez.

      01
    • Eu folosesc din comoditate, vreau sa vad cand vine taxiul si cel mai important, nu am tot timpul cash la mine sau maruntis, pana nu demult niciun taximetrist nu accepta plata cu cardul (Iasi), asa ma sui in masina si cobor, plata e automata la final.

      Prin orase mici (gen Suceava de unde sunt), taximetristii sunt super jegosi si macar prin Bolt mai ai un pic de control ca stii macar ca vine unul sa iti ia comanda. Ca fiind orasul mic, taximetristii clasici vor doar curse lungi, indiferent ca le dai bacsis mare sau nu, iar daca stai relativ in centru si te duci la vreo 2 km la vale sa bei, nu te mai ia nimeni pana acasa si e de porc sa urci pe jos dealul de la Mall spre Catedrala pe serpentine de exemplu cand esti beat, de exemplu. Ok, e o cursa de maxim 8-10 lei, dar nu te ia un jegos nici daca zici ca ii dai 20, la Bolt macar astepti pana accepta unul si tot cheama automat in loc sa suni tu.

      00
  12. Mergeti fratilor cu Star Taxi, e mai ieftin ca Uber, vin imediat masinile, si soferi super ok . Numai sa nu puneti plata cu cardul ca nu vine nici dracu 😂

    10
    • la iesirea din Auchanul de cartier am prins o ploaie diluviana. Uber si Bolt aveau tarife de 5 ori mai mari si nici nu erau disponibile in zona, Star Taxi a venit la pretul normal

      00
  13. ce mi s-a parut amuzant in doua dati ca, la aceeasi destinatie cu reduceri la Uber de 30% si Bolt de 50%, tariful sa fie acelasi :)

    am apreciat in dimineata de dupa Revelion, ca Bolt a venit prompt si cu mica diferenta in plus la tarif, fata de 1 ianuarie 2021 cand nu am gasit nici cu tarif de 3 ori mai mare

    00
    • Probabil ca tariful a fost acelasi pentru ca s-a reglat din cerere si oferta. Daca Bolt avea discount mai mare (50%) inseamna ca mai mult clienti au comandat Bolt si astfel la ei tariful dinamic a crescut pana a ajuns la nivelul celui de la Uber. Apoi clientii s-au impartit uniform intre cele 2 aplicatii.

      00
  14. in Timisoara nu am patit asta niciodata, dar in vara in bucuresti mi s-a intamplat de 2 ori consecutiv cand voiam sa ajung la Arena nationala la un meci, evident nu am anulat, am asteptat sa anuleze el.

    De ce ii folosim in continuare?
    sunt jegosi si pe uber si bolt, dar parca mai multi sunt in partea cealalta

    00
  15. Începe și la Iași să capete amploare acest fenomen. Deocamdată, suntem în faza 1 când vine în 6-10 minute mașina deși nu ești în oră de trafic de vârf. Confirm și eu situația cu reduceri constante de la Bolt, dar uneori cu tot cu reducere prețul e mai mare decât la uber. Eu când am de mers undeva scanez ambele aplicații și merg cu cea care are tariful mai mic. Într-adevăr și situația cu taximetriști local s-a mai îmbunătățit dar m-am obișnuit să plătesc cu cardul ca să evit 1.5 lei rest și din alea că nu am. Poate acum s-ar da restul dar nu-mi place să umblu cu mărunt prin buzunare.

    00
    • In total am 3 anulari in iasi cu bolt. Si mie mi se pare ca taxiurile s-au cizelat mult in ultima vreme, daca nu taximetristii macar intretinerea masinilor.

      00
  16. Dpmdv taxiurile sunt inutile. Nu am mai folosit de ani de zile.

    00
  17. Partea buna la uber si bolt e ca au curatat taximetria. Nu am mai folosit de cativa ani cele 2 servicii, dar am observat o schimbare esentiala la taxi. Masini curate, soferi ok, varianta de plata si cu cardul. Bine, conditia e sa faci comanda din aplicatii. Ca doar uberul nu-l iei din strada, nu?

    A fost ciudat sa ma uit dintr-un Renault Zoe colantat cu Speed taxi la un taxi logan de Uber.

    00
  18. Acum 2 saptamani mi-au anulat 2 comenzi la bolt la ora 1 noaptea pentru niste curse de 12-15 lei. Efectiv niste infecti. Am sunat la taxi si in 2 minute ma urcam in masina. Il prefer pe giani adevarat fata de giani mascat in flower power.

    00
  19. De cand mi-au facut acum 3 ani schema cu anularea in ultima secunda, n-am mai vrut sa mai aud de uber. Stateam ca prostu si asteptam in fata blocului, incercand sa contactez soferul care nu mai venea cand ma trezesc cu cursa anulata. Am si pierdut o intalnire importanta atunci din cauza asta. Iar colac peste pupaza, uber mai vroia si 7 lei ca s-a anulat cursa.
    Pana la urma, nu conteaza asa mult cat costa. Poate sa fie si 30 de lei pe Km, pana la urma eu aleg daca imi convine pretul sau nu. Dar odata ce s-au angajat ca iau o cursa, atunci sa o duca la capat.
    Le-am acordat circumstante atenuante atunci cand au dublat pretul in timpul cursei (cand m-am urcat era 30 de lei cursa, cand am ajuns la destinatie se facuse 57). Dar anularea curselor pentru niste gainarii e prea de tot.
    Taxiurlie clasice sunt mai cinstite.

    10
  20. ” închid telefoanele ca să pară că sunt puțini” ? adica? Daca mi-a dat accept si apare in aplicatie, nu are telefonul inchis. Ca sa para ca sunt putini, trebuie ca unii sa-si inchida telefonul, sa stea asa o vreme pana cand altora le apare ca pretul a crescut si apoi sa-l deschida iar ca sa prinda curse cu pret bun inainte sa scada.
    Ok … dar daca tu ai acceptat o cursa si stai pe loc (am patit si eu o data) pana omul da cancel, ce castigi?

    00
  21. 3 ani fără Uber and I love it. Asta de când era să pierd un avion tot pentru că anulau în draci. Se poate trăi și fără.

    00
  22. „Și nu fac deloc legătura dintre produsul infect și rezistența lui pe piață și folosirea lui în continuare.”

    – legatura e PRETUL MIC. Din cate am obervat nu s-a modificat pretul la uber/bolt desi se tot scumpeste benzina. Normal ar fi sa fie un indice care sa regleze asta.

    Si soferii sorteaza cat de cat cursele. Si au dreptul pentru ca nu sunt angajati, sunt parteneri(prin firme) si pot alege sa accepte sau nu o parte din curse. Daca iesi special incepand cu 6 dimineata in Buc cand incepe aglomeratia, trebuie sa fii nebun sa accepti sa faci 4 km in 50 min pe 10 lei.

    Partea buna e ca totul se fiscalizeaza chiar daca e cu surge, sunt bani la vedere. Fata de taxi.

    00
  23. Astia sunt mai hackeri decat cei mai tari hackeri rusi: fac bani in mod legal din asta si reusesc sa imparta munca intelectuala in mod distribuit. Incearca scheme pe grupuri pana isi dau seama ce merge si ce nu.

    00
  24. Eu cand patesc sa nu se deplaseze masina dau schimb destinatia cu locul din care voiam sa plec. Apoi gasesc o alternativa si il las asa ;)

    00
  25. Eu am invatat sa conduc beat din cauza lor. Ma duc cu masina mea treaz si ma intorc tot cu ea beat

    01
  26. Tot timpul am dat mai mult la Uber ca si la Taxi.

    00
    • Cam așa mi s-a părut și mie, UBER a fost mereu mai scump decât taxi, dar l-am preferat pentru că erau condiții mai OK și plăteam cu cardul. :)

      00
  27. Nici măcar nu se ascund cu închisul de aplicații.
    Chat pe hartă Waze în octombrie lângă aeroport: https://i.imgur.com/4NxAMTp.png
    Asta pe lângă mizeriile alea cu luat comanda/anulat comanda când ți-e lumea mai dragă.

    00
  28. Intr-un Bolt acum 2 saptamani, soferul a deschis o aplicatie cand stateam la un semafor care arata unde in oras (Bucuresti) sunt tarife dinamice in momentul ala. Puteai sa selectezi Bolt, Uber sau Free Now. Nu am vazut cum se numea, mi se pare ca era ceva cu B. Sunt sigura ca folosea app ca sa se duca acolo, nu ca sa evite, evident. N-am intrebat nimic pentru ca nu am chef mereu de vorbaraie, dar iata ca asa ceva exista.

    00
  29. Alternativa fiind?

    00
  30. Buey chestia e destul de subiectiva si depinde de interactiunile proprii.
    Zoso are dreptate in postare dar vreau doar sa subliniez ca din ultimele interactiuni de gen 1 a fost cu bolt,1 cu uber si 5 cu taxi din care 3 prin aplicatie.
    Toate interactiunile au fost chiar ok iar la taxi cu toate ca am prins 2 etnici,unu a fost foarte de treaba iar unul f tacut…deci inclin sa dau in continuare credit taxiului daaar aici chiar depinde de fiecare…

    00
  31. Mi-a dat acum Uber mai, probabil văzând că nu mai merg cu ei, că îmi dau promoție 30% pentru 3 curse.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube