Am trei idei de locuri unde se pot face parcări în Brașov

Se apropie sărbătorile, se va aglomera orașul cu turiști veniți să viziteze, să cheltuiască bani și să admire orașul, și apare iar discuția "dar vai, să se facă domne mai multe parcări".

Înainte de a veni cu ideile mele revoluționare, aș vrea să subliniez încă o dată ceva pentru toți oamenii care stau în orașe turistice: voi știți cel mai bine cât omor e în zilele astea, chiar nu e cazul să adăugați la problemă. Fiți parte din soluție.

Așadar. Primul loc aici. Al doilea loc aici. Al treilea loc aici. Lejer câteva sute de locuri în fiecare dintre ele. Și poate de data asta le și proiectăm mai bine, să nu mai fie strâmte să își zgârie oamenii mașinile.

Și plantat copăcei deasupra, nu doar să mascheze ventilația, ci și să arate frumos. Eventual pus și o placă cu cetățenii ăia mutați de acolo, așa, ca să nu se supere. Eu cred că nu se vor supăra. I-am întrebat și am luat tăcerea lor ca o dorință de a ajuta situația actuală, nu de a rămâne impasibili și reci la necazurile oamenilor.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Asa se simt si cetatii respectivi bagati in seama.

    00
    • 99% din cetatenii respectivi au avut romani/valahi in sclavie. Sigur ca vali trolleaza, dar ar merita majoritatea scosi si dati la caini, ca sa priceapa peste timp urmasii lor sa nu ne mai incerce vreodata sa ne impuna ei religia si limba lor.

      00
    • 99%. Esti un magician.
      Ce poti sa mai scoti din cur in afara de cifre aiurea in tramvai? Cati votati AUR la urmatoarele alegeri?

      00
    • @Boris, te referi la maghiari. Inteleg ce zici, iti dau dreptate in mare masura, insa un lucru vreau sa corectez – valah = român.

      00
    • Cosmin, da erau romani, dar stapanii de sclavi le ziceau valahi/rumani/iobagi/slugi.
      Ii tineau pe la marginea oraselor, ii jupuiau de vii, ii omorau fara proces, le violau copiii, dar acum urmasii lor vin sa imi dea mie jos manute pe net, ca nu e politically corect sa zici ca trebuie scoase sarvurile lor si date la caini.

      00
    • @Boris, de acord cu tine, insa romanii isi spuneau romani, nu valahi. Da, alte popoare ne spuneau valahi, volohi, ulakili etc., dar noi tot romani ne spuneam (sau moldoveni, ardeleni etc.).

      Apropo, etnia nu conta in evul mediu (nu exista aceasta notiune cum o percepem noi azi), ci religia. Ortodocsii erau cei tolerati (e mult spus persecutati). Majoritatea ortodocsilor erau romani (cred ca peste 90%), insa erau si maghiari, secui, poate si sasi…

      De exemplu, un roman catolic prefera sa aiba o relatie buna cu vecinul maghiar care era catolic, nu cu vecinul roman care era ortodox.

      00
    • Cosmin, tu citesti ca ortodocsii erau „tolerati” si nu persecutati, pentru ca tot ce s-a documentat de atunci a fost documentat de catre cei din Unio Trium Nationum (nu e ca si cum romanii stiau carte sau au avut vreun mod de a transmite istoria adevarata mai departe, cel putin pana hat la 1800 si ceva).
      Sunt vreo 300 de ani de holocaust continuu impotriva ortodocsilor (in f. mare parte romani) care nu a ramas documentat nicaeri.

      E ca si cum ar fi castigat nazistii razboiul, si dupa 300 de ani ai fi citit ca intradevar evreii au avut ceva probleme pe vremea ww2, dar in mare nimic grav.

      00
  2. Daca cel putin unul dintre acele 3 cimitire are morminte cu o vechime cuprinsa intre 200 si 300 de ani (banii mei sunt pe cel evanghelic), este monument istoric si nu cred ca se poate face asta, dar ideea nu e rea.

    00
  3. Parcare in centrul orasului? Da… sigur scapam de aglomeratie.
    Cum ar fi parcari 3 parcari la iesirea din oras (cu giratorii la intrare, sa nu fie greu sa faci la stanga) si 1-2-3 linii expres la 15 minute?
    Si in locurile mentionate de tine vreo 30-50 de parcari de bicilete acoperite.

    00
  4. Ideea nu e rea! Cadavrele incinerate, cenusa la borcan, borcanele depozitate in camara personala.
    Da’ nu stiu daca le convine popilor…

    00
    • Hei, dar poate nu le convine familiilor. Poate ar trebui să-i întrebe cineva și pe ăia…

      Oricum, cel mai bine ar fi să se apuce întâi cineva de treabă pe pielea lui (exhumare, obținut acte pentru tot, făcut garaj în criptă), apoi ne spune și nouă și vedem dacă ne băgăm. Ne auzim, dacă e. :)

      Mx

      00
    • Intre borcanele cu zacusca.

      00
    • In „2 barbati si jumatate” tineau cenusa lui charlie langa semineu. am zis eu eu camara, ca nu avem prea multe seminee in romania….

      00
    • Max, faptul că ne cunoaștem nu ne oprește să spunem că ar trebui să îți mai reglezi tonul. e a nu știu câta oară când ești aiurea la mine pe blog.

  5. au deja soferii idee de locuri unde sa faca parcare: unde vrea pixu’ lor

    00
  6. Io zic sa daramam Casa Sfatului, si sa facem in loc de Piata o parcare de 6 etaje, si cu 3 subterane.

    Asa o sa aiba loc toata lumea.

    Bradul il punem pe acoperis.

    00
    • si Biserica Neagra daca tot facem parcare in locul cimitirelor.

      00
    • Excelentă idee. Cu ocazia asta se rezolvă și istoria: nu mai sunt dovezi de existență ale populațiilor alogene! Cimitirele alea – cel reformat și cel evanghelic – strică narativa istorică. (Dar noroc că au dezvoltat frumos regiunea.)
      Trăiască Dacia Eterna! Noi suntem aici pe veci stăpâni!

      00
    • @ Zsolt

      Trebuie sa comenteze un ungur, desigur! Sunt in Ungaria destule cimitire reformate.
      Sasii nu mai comenteaza. Sau tatarii.

      00
  7. Ideea mea e asa:
    1. Parcari la intrarea in oras pentru cei care fac naveta. Facem un studiu cati sunt acuma si construim de 2 ori mai multe locuri si de la fiecare parcare facem autobuze catre zonele industriale etc. .
    2. Transportul in comun in oras sa fie ok. O luna ii punem pe cei care primesc ajutoare sociale sa intrebe oamenii de ce nu circula cu autobuzul si adaugam sau modificam rute.
    3. Taxa de intrare in centru si in oras cu masina. Nu ai voie daca ai Euro 4 sau in jos, daca e weekend etc. Facem si exceptii pentru cei care chiar au nevoie.
    4. Din taxele de intrare subventionam transportul in comun si abonamentele pentru muncitori.
    5. Nu trebuie politie. Punem doar camere care taxeaza automoat.

    00
    • Ai uitat de drone care in mod politicos sa-ti atraga atentia cand ai facut o contraventie

      00
    • Ted, nici nu îți trebuie drone. Există camere tip dom, 360°,cu zoom optic și ptz. Există speakere digitale cu semnal pe cablu de rețea. Mai trebuie omul care să te tragă de mânecă, în public prin speaker. Un anunț public, în toată piața /strada, când te dai jos din mașină de genul : domnul cu mașina neagră cu numărul bla bla bla, nu fiți măgar și mutați de bună voie mașina pe un loc de parcare semnalat, altfel o facem noi! Să vezi ce iute se conformează!

      00
    • Atunci cind in Brasov vom avea statii de autobuz decente voi incepe sa folosesc si mijloacele de transport in comun. M-am saturat sa stau in vint si ploaie.

      00
    • Sunt mai mult decât decente, boierule. Autobuzele vin la minut, îți spune un om care merge zilnic cu RAT-ul 10 km.

      00
  8. In Franta a fost un caz asemanator un consiliu local a votat stramutarea unor oseminte in alt cimitir pentru a face locuri de parcare.
    Turist fiind in Brasov, astă vară mi-am „tocit” pneurile pe partea dreapta de la câte viraje am facut in două sensuri giratorii, ca sa vanez un loc in parcarea de lânga fac. silvicultura. Giratoriul de la facultate pana la giratoriul de la muresenilor cu eroilor, in buclă. Manevra obositoare dupa un drum de sute de km sa te invarti ca trenuletul electric prin fața hotelului .

    00
  9. Evident, problema nu e că sunt prea puține parcări. Sunt prea multe mașini. Turiști prea mulți? Parcări mari la intrarea în oraș, și de acolo transport în comun. A, vrei să intri în oraș, dar nu ești localnic? Rovinietă separată, că boieria costă. (Zic rovinietă, și nu bariere, cum a făcut penalul de la Constanța, că altfel te trezești cu cozi kilometrice la intrări). Și rovinieta aia separată – una valabilă în BV, alta în CT etc. Prețul – ca pentru boieri.

    00
    • O idee genială. Câte o vignetă pentru fiecare localitate, boieria costă, nu? Vin din localitatea X si ma pui sa platesc la tine acasa, e valabil si reciproca. Poti veni la mine cu trenul, bicicleta, pe jos. Vrei cu masina? Vigneta pentru fiecare sat.

      00
  10. Trist este ca aproape toate solutiile propuse contin cuvantul „interzicere” . Si mai toti aplauda frenetic.

    00
    • într-un oraș deja construit, soluțiile sunt care? să construiești parcări plutitoare?

    • Pai, chiar in articol ati propus 3 locatii. Se pot gasi solutii, ( da, nu peste tot) dar asta implica inteligenta, multa munca, cheltuieli si asumarea unor consecinte ( politice, electorale). Eu lucrez intr-un oras gata construit, cu multe masini, dar condus de mafioti.

      00
  11. Toate trei sunt cimitire funcționale. Ba chiar cu valoare istorică. În primul au părinții mei locul de veci. Pe care sper să îl ia în primire cât mai târziu.
    Așa că nu e soluție nici una dintre locații.
    În schimb soluție ar putea fi: o parcare subterană + supraetajată pe Barițiu la WAG Parking.
    La Viena centrul vechi s-a umplut de parcări subterane, construite sub clădiri deja existente din secolul 19. Am fost într-una: 9 nivele în subteran.
    Și în Brașov snt destule locații unde ai putea construi așa ceva.
    Sau subterane sub piațete sau parcul central. Tot ca la Viena, că tot e dată exemplu de ecologiștii antimobilitate.

    00
  12. Eu as face o parcare sub dealul din Livada postei.
    Avantaje:
    1) dealul oricum nu are copaci deci nu e o pierdere pt mediu iar zona verde se poate reface pe plafonul parcarii
    2) un santier pe o durata de 1-2 ani nu ar perturba decat minimal circulatia si zona (cu exceptia vecinilor desigur) spre deosebire de un santier sub B-dul Eroilor.
    3) oricum dealul e in panta, profitand de diferenta de nivel de poate transforma intr-o suprafata mai plata pastra sau chiar extinde functiunile existente.
    4) nefiind cruci pe el nu iti pui bisericosii in cap ca vai ca e nu e etic, etc

    Dezavantaje: posibil sa fie teren privat, nu ma pricep.

    Similar se mai pot face parcari hub la capat de 5, pe terenul IUS din Centrul Civic, etc. Ideea ar fi sa incurajam turistii sa mai vina si pe jos/cu autobuzul nu sa fie parcare pt toata lumea „la botul calului”. mai ales cand infrastructura nu permite.

    Dpdv practic ideea de a face o parcare sub un cimitir mi se pare una buna. Crucile, oasele si tot stratul de suprafata se poate reface peste parcare considerand ca au fost inventariate si depozitate corespunzator.

    Obs pt propunerile lui Vali:
    @sugestia 1 iese din discutie pt ca biserica a hotarat sa construiasca ceva pe teren, dovada ca adormitii din primarie nu s-au miscat cu talent. A stai zici de cimitirul de vizavi, atunci e ok.
    @sugestia2: ok: pt ca e si cimitir si inaintea centrului
    @sugestia 3: ok ca e cimitir, nok pt ca nu ar trebui incurajat traficul prin tot centrul vechi pt a parca acolo. Eventual o idee inteligenta ar fi realizarea legaturii rutiere intre Belvedere si str Coltul Putinarilor ca o varianta de a lega Scheiul de DN1E

    00
  13. aveti un deal fix in buza zonei prin care trec turmele de turisti. de ce nu sapati in el o gaura mare in care sa se verse masini?
    in afara de umbra il mai folositi la ceva?

    00
  14. @ hash
    Ai observat cit de decente sunt statiile din Stupini? Direct in strada, fara trotuare, fara refugii, cu masini care merg mult peste limita legala. Mersi, nu.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.