Cum se cumpără o mașină prin Adesa (2022)

Tocmai am finalizat achiziția unui autoturism de pe adesa.eu și mă gândeam să revin cu informații proaspete despre procesul de achiziție în 2022.

Cum vechea mașină trecuse de 10 ani (Octavia 2 facelift) am zis că e timpul pentru o schimbare, mai ales că începuse să ceară din ce în ce mai mulți bani și între timp a mai apărut un membru, așa că am purces la căutări. În prima fază am ales ca model Skoda superb 3, cu câteva cerințe: scaune încălzite, automată, faruri xenon, un motor pe benzina 1.5/1.8 și preț  în jur de 17k€.

Am găsit câteva variante la care am licitat fără succes. Atenție, prețul estimat de Adesa sau prețul țintă nu are nici o legătură cu prețul la care se va vinde mașina, eu am licitat la 2 mașini peste 2.500€ față de prețul țintă, am câștigat licitația și nu au fost de acord să o vândă. Poate am fost eu ghinionist, habar n-am, un prieten a licitat pentru un Seria3 100€ peste prețul țintă și a cumpărat mașina.

După încă niște încercări nereușite, am zis să încerc și la VW. După câteva Passat care nu m-au convins, în lista de sugestii îmi apare un Arteon 1.5 benzină automat care se încadra în cerințele mele și costa 15.000€ fără transport și taxe, cu opțiunea “cumpără acum”. După un pic de documentare asupra modelului, am hotărât că ne satisface nevoile și am ales opțiunea cumpără acum. Licitația era la 14.400€ și mai avea până se termina în jur de o zi.

Din ce am observat, vineri seara se adaugă mașini noi, nu știu dacă este o regulă, dar eu asta am observat în cele 7 săptămâni în care am căutat mașină. Am licitat duminică în jurul prânzului, luni în jur de 11 licitația s-a încheiat și am primit factura proforma pe care am achitat o. Confirmarea de plată și factura finală am primit-o tot luni, s-au mișcat foarte repede în condițiile în care am plătit din Libra și Adesa are contul la ING.

Costul final 16.089€ cu livrare la adresa firmei.

  • 15.000€ prețul mașinii
  • 295€ prețul specific țării (Olanda)
  • 285€ comisionul Adesa
  • 509€ transportul

Ca timp de livrare a durat fix 2 săptămâni, pe 5 decembrie am plătit mașina și a fost livrata pe 19 decembrie. Se poate opta și pentru transport în comuna  Mărăcineni, undeva lângă Pitești, și mașina va ajunge cu câteva zile mai repede.

Pentru fiecare mașina există un raport de daune în care este descrisă starea mașinii, la mine a fost conform descrierii. Dacă este ceva în neregulă față de raportul de daune puteți reclama asta în primii 100km.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

87 comentarii

  1. interesant. am intrat sa vad si eu despre ce e vorba acolo. ceea ce imi scapa mie este ca la creerea unui cont zice „Lucrăm exclusiv cu comercianți profesioniști de mașini. Pentru a crea un cont, trebuie să confirmăm codul dvs. TVA. Nu vă puteți înregistra fără un cod TVA.” si cam aici s-a oprit totul

    30
    • Doar firmele cu cod CAEN „vanzare de masini” pot cumpara si licita acolo.
      Persoanele fizice trebuie sa apeleze la o firma sa cumpere si apoi firma iti vinde tie masina la care adauga TVA la pret+toate comisioanele alea.

      20
    • Intrebare stupida, 15k EUR este pretul fara TVA, si este vorba de o achizitie intracomunitara, scutita de TVA?
      multumesc

      10
    • Daca ai firma si iti cumperi pt uz in firma masina de acolo, nu platesti TVA. TVA il plateste cumparatorul daca tu firma vinzi masina unei PF. Asa stiu eu din ce am urmarit ADESA. A fost o perioada cand ma gandeam sa iau de acolo printr-un intermediar, sunt baieti cu firma si asta fac (gen baiatu ala de pe YT Lutzu)

      20
    • @sfatuitoru: schimba-ti nick-ul… debitezi numai prostii.

      Poti sa cumperi pana la 5 masini fara cod caen de vanzator masini.
      Trebuie sa ai firma platitoare de TVA, daca vrei sa iti deduci TVA-ul.
      Source: Am cumparat si eu o masina luna asta de pe adesa.

      10
    • 5 comentarii, toate se bat cap in cap.

      Clarificati, daca esti PF sau firma neplatitoare de TVA, iti poti cumpara o masina de la astia si sa NU platesti TVA catre vanzatori (ADESA) ?

      E irelevant ca iti poti lua cu TVA, apoi umbli sa ti-l deduci, sa te freci, sa umbli.

      Scurt, poti cumpara la pretul fara TVA ?

      00
    • @Mihai C: Ai neapărat nevoie de număr de TVA Daca nu ai firma plătitoare de TVA, poți solicita număr de TVA intracomunitar. Asta nu îți face firma sa devina plătitoare de TVA. Te ajuta doar sa cumperi fara TVA de pe Adesa.

      Atenție mare când se generează TVA-ul intracomunitar. Trebuie verificat pe site-ul VIES că numărul de TVA intracomunitar este valid și asociat firmei tale. In cazul meu, deștepții de la ANAF asociaseră același număr către 3 firme diferite (ceilalți habar n-aveau, i-am atenționat la vremea respectivă).

      Cum s-a spus și mai sus, poți cumpăra până la 5 mașini pentru uzul unei firme care nu are CAEN principal comerțul de mașini.

      43
    • @AltMihai zice bine.

      Am licitat și eu anul trecut dar din păcate bătaia pe mașini era prea mare (în perioada aia) până la urmă am luat de pe mobile, printr-o firmă locală, foarte serioasă, foarte mulțumit. Mașina practic eu am ales-o, ei doar au confirmat.

      1. Ai nevoie de cod VIES intra-comunitar. Dacă ești firmă plătitoare de TVA, acesta va fi la fel cu codul fiscal, dar tot trebuie mers la ANAF pentru activare în registrul comunitar european.
      2. Dacă nu ești plătitor de TVA, trebuie mers la ANAF și făcut cod cod vies la fel ca mai sus, caz în care îți alocă ei un cod și acela trebuie introdus pe Adesa, nu codul tău fiscal românesc. Mare atenție în ambele cazuri să verifici pe siteul VIES dacă îți apar datele firmei corect.
      3. Poți cumpăra un număr limitat de mașini pe an dacă nu ești bișnițar cu acte-n regulă (parcă 5) deci da, oricine are firmă poate lua firmă de-acolo.

      21
    • @Mihai C:
      Aici e regimul de TVA: https://www.adesa.eu/ro/cms/intrebari-frecvente/costuri-si-plati/ce-regim-tva-are-o-masina-ce-inseamna-asta

      Daca nu intelegi, suna-ti contabilul.

      Pentru TVA deductibil o sa ai scris pe factura:
      „Scutire de TVA în conformitate cu art. 39bis, 1° al Codului TVA din Belgia pentru o livrare intracomunitară. (2006/112/CE art 138). Se referă la
      bunurile utilizate.
      Scutire de TVA în conformitate cu art. 39bis, nr. 1 al Codului TVA din Belgia pentru o livrare intracomunitară. (2006/112/CE art 138). Se referă la
      bunurile utilizate.”

      Daca iti deduci doar 50% pentru masina, o sa platesti 50% din TVA la achizitie.

      02
    • Eu am firma platitoare de tva, pe alt caen fata de vanzari auto si mi-am facut cont, mi-au dat voie sa cumpar 3 masini ( nefiind pe profil). Am luat 2 de la adesa acum 2 ani si 1 de la auto1.com acum 3 luni (tari de oeigine DE, SE, BE). Toate 3 net superioare tehnic( vopsea originala, bucsaraie in stare excelenta, motor intretinut corect, zeci-sute de poze si detalii reale) si curatenie luna fata de ce exista la 98% in Romania la vanzare.

      30
  2. pfaaaaa, ce logan full iti luai de banii aia … pacat!

    50
    • Si-i ramaneau bani si de stickere si eleron.

      30
    • nu-i mai rămâneau bani fiindcă Loganul full acum depășește prețul de 17 000 EUR.

      20
    • La 17.000 iti iei fucking CLS din a doua generatie.

      Nu as da nici macar un far de CLS pe un Logan nou.

      30
    • la 17000E un CLS C218 probabil o sa detina mai multi kilometrii decat Apollo 11. Si probabil intr-un an, o sa bagi in reparatii cat intr-un logan nou. Dar na, asta e cand ai basini sa nu „dai nici macar un far de CLS pe un logan nou”

      31
  3. Și cum trecem peste problema contului destinat exclusiv comerciantilor cu cod Tva ?

    10
  4. a omis doar ce era mai important

    20
  5. Mi se pare aiurea treaba că deși licitezi peste prețul de pornire și mai și câștigi, ei sa spună nu. Dacă voiau un preț mai mare nu aveau decât să pună un preț de pornire mai mare.

    Nici nu mă prind dacă e legal. Pe eBay cu cât se încheie licitația, cu atâta ești obligat să vinzi. Acum vreo 15-20 a fost și o poveste că au licitat unii o casă și s-a vândut cu 10 euro (nu locitase nimeni că aveau impresia că e la mișto) și după niște procese, au fost nevoiți să vândă casa pe 10 euro.

    10
    • Pe ebay iti pui pretul minim sub care nu esti dispus sa vinzi.

      Trebuie sa fi fost mari dobitoci aia de care zici, sa puna pretul minim ca zero euro, sau deloc.

      20
    • Exista „reserve” sub care nu vinzi. Ce zici tu acolo cred că sunt povesti.

      20
  6. Raportul ala de daune nu e intodeauna complet. Poti sa o primesti cu defecte care nu s nici in raport si nici in poze si ramai cu destul in gura.
    Am luat o masina de pe Adessa, nu as mai repeta. Printre defecte surpriza: scut plastic spart, arsura de tigara in tapiterie sus la usa sofer, gemul de la ceasurile de bord crapat.
    Se reclami unde…un prieten a luat o skoda care a fost lovita la trasport, a durat 3 luni sa si recupereze banii…

    11
    • Si eu am avut o surpriză foarte neplăcută la livrarea mașinii de pe Adesa: mașina avea cam 30k de km dați înapoi, dar mai avea și un defect serios la cutia de viteze automată. Reprezentanta Toyota au spus că o să coste 1000E doar sa verifice cauza problemei.

      Am trimis raportul de la reprezentantă celor de la Adesa, am cerut returnarea banilor și s-a aprobat relativ repede (cam 2 săptămâni).

      Relativ profesioniști oamenii, dar foarte complicat tot procesul. Nu am mai apelat la ei. Am mers in Germania, la reprezentanta Toyota din Stuttgart, am cumpărat mașina și am trimis-o pe platforma in România. Totuși, am platit TVA-ul in avans și după ce am făcut plata totală, Toyota din Germania mi-a trimis banii de TVA înapoi extrem de prompt.

      20
  7. deci cumparam masina pe firma pentru ca familia s-a extins? e copilul angajat al firmei si va folosi masina in interes de serviciu?

    30
    • e afacere de familie, deci da.

      10
    • detalii, noi vrem o tara ca afara. Nu stii placa: „pana nu se face sa fie ca afara eu pot sa fur cat vreau fara greata”

      30
    • @Boris, cât timp legea îți permite, nu văd de ce nu ai lua mașina pe firmă. Nu vei putea recupera decât 50% din TVA pe cheltuielile ei, dar tot îți convine.

      10
    • Banii din taxe ajung la stat si sunt furati de unii si altii. Lasa mai bine sa nu-i platim noi deloc. Sustin orice manevra legala de a nu a da bani catre stat, exclusiv din considerentul asta.

      40
    • Omul a enumerat ca principal motiv că schimbă mașină fiind faptul că are 10 ani și începe să ceară bani. Adevărul e că de aici încolo doar asta face, e și de noroc, dar nu prea mai există mașini de 10+ ani care să nu ceară bani constant.

      Ce e relevant că o folosește și pentru transport în afara programului? Îi interzice legea cât timp decontează just cum zice și adyzah (vs inventat foi de parcurs pentru 100%)?

      În ideea voastră (Boris și alx) trebuia să-și ia 2 mașini? Dacă da, avea voie să-și ia fix aceeași mașină pentru firmă și să mai aibă încă una.

      Iar Boris, strugurii sunt acri la tine și vede multă frustrare și autosuficiență în mai toate comentariile tale pe aici. Ce mai exact fură omul ăsta? Există oameni în afară cu mașini de companie care au voie să o folosească legal în timpul liber? Exact. Sigur că există drept beneficiu peste tot în lume.

      10
    • Oameni buni, e plin de nemți, austrieci și italieni cu mașini pe firmă, de elvețieni nu mai zic, hai să nu ne dăm mai catolici decât papa.

      Pe cuvânt că unii vă comportați de parcă ați văzut occidentul doar în reviste și ați auzit voi din poveștile unora ce adunări de sfinți sunt pe-acolo.

      30
    • @manu cu diferenta ca nemtii aia (la austrieci/italieni nu stiu) platesc impozit pentru faptul ca folosesc masina de firma.

      10
    • @George nu stiu cati bani cere, dar sunt si multi pentru care o distributie, niste discuri de frana, eventual o volanta+ambreiaj, cate ceva pe la suspensie inseamna ca masina cere bani. Nu boss, aia e intretinerea normala a masinii, si nu stii de ele decat daca ai doar masini noi si le vinzi dupa 5 ani. Dar stai linistit, ca intretinerea asta e inclusa in pretul de noua, deci nu faci nici o mega afacere.

      10
    • Ok. Ce ai enumerat tu acolo e întreținere normală, 10 ani a trecut prin asta. Orice proprietar de mașină le știe.

      Dar pentru o mașină mai veche sunt altele în calcul. Dacă era diesel și trebuie să schimbi DPF asta e ceva ce vrei sa faci? E 50% din valoarea mașinii. De la un punct încolo vechime cumulat cu diverși factori mai vine un EGR, cine știe ce calculator, un termoflot. O schimbare sau recondiționare de turbină.

      Aici e vorba de noroc, regim de exploatare și nivel de întreținere.
      Și când am avut mașini de 10+ ani le-am întreținut ca la carte.

      10
  8. Esti acelasi autor din articolul zoro.ro/achizitie-adesa/ ?

    Mai sunt prezentate acolo cateva informatii importante ce lipsesc de aici.

    10
  9. Sa spui ca vrei alta masina ca ti s-a marit familia, iar mai apoi sa dai Octavia pe Arteon e atat de „bullshit”… Spune frate drept, te-ai plictisit, vrei altceva.

    20
    • Arteon este foarte incapator, e la nivel de Skoda Superb.

      Felicitari pentru achizitie – ceva mai multe detalii privind dotarea masinii se poate sa primim ?

      10
    • Locurile din spate nu sunt grozave, mai ai si plafonul foarte aplecat. Iar portbagajul e cat al Octaviei. Nici una nu se compara cu Superb. E o masina frumoasa in schimb. Si VW nu prea face masini frumoase.

      20
    • Si eu de aia am evitat Arteon, din cauza plafonului aplecat dar un adult de 180 incape linistit asa ca orice copil ar fi ok cu spatiul.

      Referitor la spatiul la picioare, eu am stat intr-un Arteon si incapi linistit.

      20
    • De la Octavia la Arteon e bullish nu bullshit

      10
    • Sunt multe mașini clasificate „de familie” cu sau fară plafon înclinat în care cineva peste 1.85m nu poate sta altfel decât cocoșat, destul de multe și prin clasele mai mari. Dar până ajunge copilul la înălțimea aia se vor mai schimba câteva mașini.

      Deși eu nu sunt mare fan mașini din clasele mai mari din motive de mobilitate și ce tip de drumuri am eu, există și alte avantaje decât spațiul în spate. De genul ținută de drum sau confort.

      10
  10. Era mult mai bună aia de deasupra ei…. Dar îți place WV, așa că nici nu ai avut ca opțiune altă marcă

    10
  11. Foarte interesant acest pret, sunt curios cati km are masina..intr-adevar, poate avea cateva defecte ascunse, greu de descoperit, dar nu cred ca e chiar un deal-breaker.

    10
  12. Chiar si fara TVA si tot e sub pretul pietii. In alta ordine de idei, sa ai firma si sa nu iei si tu un Q7 sau un X5 cinstit. Nu mai sunt nici patronii astia ce au fost odata…

    30
  13. Exact la fel e si pe Auto1, dupa ce am citit articolul credeam ca Adesa e varianta pt PF dar vad ca e acelasi lucru din comentarii.
    15k probabil e cu tva 0 la marja, la celelalte se adauga tva in tara. Plus ca daca o vrei pe PF trebuie sa o vinzi din firma si sa pui adaos cateva sute de euro ca sa nu comenteze anaf.

    10
  14. Nu are legătură cu subiectul articolului, dar mie îmi plac maxim cele două poze. O mașină de clasă peste medie înconjurată de gropi, noroaie, terenuri neîngrijite pline de gunoaie. Atunci când “o poză face cât o mie de cuvinte”, sau cum se zice. De fapt pozele prezintă realitatea, nimic altceva. Da, sunt hater, știu.

    20
  15. R line e fix 0 zilele astea. Sunt doar niste grile diferite si niste plastice schimbate, atat. Poti pune kit R line pe orice VW cu motor de 1l.

    20
  16. Pe Arteon cel putin sunt si alte scaune + volan pe langa plasticele de care spui.

    10
  17. Motivul pretului e motorul 1.5 benzina. E prost, trebuie sa stai cu sticla de bunica in portbagaj ca cere ulei des

    20
  18. Nu stim kilometrii. Daca are 700.000km, nu mai e mic pretul.

    10
  19. Arteon 15k chiar si cu 1.5 benzina e putin. Are 250k km, e chel, volan dr plastic?

    20
  20. Ok, misto, am vazut 2-3 optiuni interesante in bugetul meu. Apoi vad ca doar pentru firme. Duck. Eu ca persoana fizica ce pot sa fac?
    Exista cineva cine ar intermedia o astfel de tranzactie? La ce pret se ajunge?

    10
    • Da, exista. Fără a-mi face reclama pe aici, îți voi spune, pe scurt, cum se calculează prețul final: prețul mașinii (la “cumpara acum” e clar; prețul ținta, dacă se atinge, poate fi sau nu acceptat, iar prețul estimat în general e o mare aiureala) + costul specific țării + comisionul platformei + comisionul intermediarului + transport + impozit (pe venit / profit, după caz) = prețul net la care se adaugă TVA 19% (fiind persoana fizica nu vei avea posibilitatea de a-l deduce ). Mai exista posibilitatea ca mașina să aibă TVA la marja de profit (mai rar pe Adesa), caz în care TVA va fi inclusă în costul de achiziție al tău (va fi o diferența între prețul de achiziție al mașinii și prețul de vânzare – la 2.000€ diferența, spre exemplu, TVA va fi 319€, indiferent ca vei plăti pe mașina 3.000€ sau 30.000€).

      În privința taxelor – în general, pe Adesa, costul specific țării + comisionul lor + transport sunt cca. 1.000€ (ca idee, atunci când faci calculele). Comisionul intermediarului este, după caz, de câteva sute de euro (/ procent din costul de achiziție). Impozitul poate fi pe venit (1% sau 3%, după caz – de la 1 Ianuarie va mai fi doar 1%) sau pe profit 16%.

      Sunt multe aspecte de care trebuie să ții cont. Articolul nu este deloc cuprinzător nici chiar pentru cineva care vrea să cumpere pe firma sa o mașina (situația descrisă).

      Spre exemplu, pe Adesa sunt mașini vândute și de români, turci sau alții (parcuri auto de aici sau din vest) care nu vor fi probabil ceea ce cauți dacă te-ai saturat de piața auto din RO. Sunt, în schimb, mașini corecte, la prețuri bune, vândute de entități mari (firme de leasing), dar trebuie răbdare și ceva flexibilitate pentru a cumpara (sunt firme care garantat vând la prețul ținta, dar acesta se depășește cu mult fiindcă exista interes mare).

      Poți lasa un număr de referință, și îți zic cât ar iesi cost final, dacă vrei să știi concret.

      21
  21. „Nu inteleg cum sa-ti pierzi toata ziua vorbind si uitandu-te la masini, chiar nu ai nimic mai bun de facut?” – Vali, in timp ce se pistoneaza pe blog un post despre masini in fiecare fcking saptamana.

    Stiu, sunt carnat.

    30
  22. Si de schimbat pompa electrica de frina (automata) deodata cu placutele…

    10
  23. Acest articol este un test. Rezultatele, bune.

    10
  24. Salut,

    O întrebare legata de acte: după ce faci plata, primești toate actele ca să poți scoate numere roșii? Sau trebuie sa aștepți masina ca să poți scoate numerele?

    20
    • In cazul meu am primit actele prin DHL cu 5 zile inainte sa vina masina.

      10
    • Depinde. În mod normal, procedura lor este de a trimite actele după ce le trimiți CMR-ul (deci după ce primesti mașina). Și durează cam 2-3 zile lucrătoare să ajungă. Totuși, în cazul în care se optează pentru transport prin ei, actele pot sosi înainte de a ajunge mașina (depinde de țara din care provine și de vânzător). Mai au și opțiunea de a-ți trimite, contra-cost, o copie după acte pentru a putea obține numerele provizorii (ei susțin ca exista județe în care se poate astfel, în cazul meu nu se poate decât cu documentele originale).

      00
  25. Vezi ca poate sa aiba are implicatii pe TVA daca nu ai CAEN autorizat pe vanzari auto. Am niste povesti horror cu unele siteuri de licitatii pe tema asta.

    10
  26. Poti scoate romanu din rahat, da nu-i poti scoate passatu din cap, felicitari proprietarului de lexus es.

    Cica pe adessa s-ar gasi masini bune, zic influenzariii, in special aia care cumpara de acolo, gen Luzu, 99tepe.
    Acuma eu nu inteleg cum ai putea da 10-20k euro pe o masina fara sa o vezi, fara sa o simti, si fara sa stii cine si cati s-au tavalit in ea.

    30
  27. „am câștigat licitația și nu au fost de acord să o vândă”… sorry dar mi se pare de cacat si neseriozitate. Nici nu mai conteaza ce ti-ai luat si la ce pret. Hai ca licitez si eu ampulea si apoi ma razgandesc, am voie si asta ? Ca atunci devine septica americana.

    10
  28. Salutare,

    Am și eu o curiozitate.
    Cum ai reușit sa scapi de vechea mașină? De Octavia?

    Nu de alta, dar mi se pare foarte foarte greu sa vinzi o mașină second-hand în România. Piața e efectiv inundată de mașini, mai ales de când s a scos taxa de mediu, acum 6 ani.

    Și varianta cu… Lasă că o dau unui cunoscut, unui prieten, nu merge. Nu mai tine. Mai toți au câte doua mașini.

    Asta e curiozitatea mea… Ți ai luat mașina visurilor tale umede, ai citit forumuri, te ai documentat, te ai emoționat ca un bebe când primește lapte natural, dar totuși… Întrebarea rămâne…… Cum scapi de vechea mașină?…..

    Ce faci cu cea veche ?
    La rabla nu te lasă inima sa o dai, căci totuși ai nevoie de bani, nu te poți mulțumi cu 2000 de lei cât iei pe un voucher rabla. Ai amintiri faine cu ea, ai băgat bani cu nemiluita în ea. Spațiu de parcare în fața blocului e extrem de limitat… Deci trebuie să o vinzi cumva.

    Întreb asta pentru că am un Ford focus diesel de vânzare de câteva luni și nu primesc nici o oferta concreta sau un telefon serios. Și nu cer un preț exorbitant, sa ne înțelegem. Da, mașina are 300 000 km. Da. E diesel de 14 ani. Dar, merge, frânează, o ia la prima cheie. Nu m a lăsat niciodată în drum.

    Am mai încercat sa ma duc pe la parcuri auto, sa fac schimb, sa dau o diferenta de bani și sa îmi iau ceva mai nou, euro 5, dar toți au întors capul. Nici nu vor sa audă de schimburi. Da, sunt foarte amabili, drăguți când vine vorba sa iti vândă o rabla veche… Dar problema mea rămâne. Ce fac cu cea veche?

    31
    • e 1.000€ un Ford vechi cu 300K la bord. tu cât vrei pe el? serios acum, mașini vechi de 15 ani, cât să mai valoreze?

      https://www.autovit.ro/autoturisme/ford?search%5Bfilter_enum_fuel_type%5D=diesel&search%5Bfilter_float_mileage%3Afrom%5D=250000&search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc

    • E 1800 de EUR, te rog frumos. La sume din astea asa mici, e mare diferență între 1800 de EUR și 1000 de euro.

      Plus ca întrebarea mea rămâne.. Cum pot eu sa îmi iau o mașină nouă pentru mine, dacă nu pot sa o vând pe cea veche?

      Nu e vorba de preț, ci de faptul ca nu se vând, nu se caută, nimeni nu e interesat de astea peste 300k km.

      Asta era și ideea comentariului meu. Toți visam la noi achiziții, dar nimeni nu se gândește cum o sa scape de cea veche.

      Ai idee cât de mult timp stau la vânzare mașinile de 1000-2000de euro? Îți zic eu… Cu lunile

      10
    • există soluții să scapi de ea, o duci la rabla, dar tu nu vrei asta. nu vrei să accepți că bunul ăla nu mai valorează mare lucru :)

    • focus de 14 ani e focus 2 si e mai mult de 1000e. depinde si de judet, astfel de masini ajung pe la tara sau la periferie.

      10
    • Cum pot eu sa îmi iau o mașină nouă pentru mine, dacă nu pot sa o vând pe cea veche?

      Caz concret la un cunoscut. Masina italiana Fiat GP din 2006, 170000km reali atestai de ITP-uri si verificarile facute la A**o It***a.

      Lovit din spate, sparta bara de protectie si toba de esapament. Asigurarile au vrut sa-i plateasca masina la 8900 lei. Adica cam fix cat ar fi pretul ei pe piata daca ar fi sa o vanda.

      Deci…cam asa ai putea scap de ea!

      10
    • Hyundai i30 benzina + gpl, din 2008, 185k km, anul trecut era 2500€ (în Italia). Acum e 5000€. Corola cross plug-in e 40k €. Așa că o să economisesc 40k €. Câtă vreme mă costă 7€ /100km, toate costurile incluse, nu are rost să o schimb!

      10
    • eu am vandut un megane 2 2007 1.6 benzina cu 180 de mii de km facuti de mine(deci reali) cu 1400 de euro dupa 2 luni, am inceput cu pretul „sus” adica la 2000 ca aveam 3 luni sa scap de ea (aveam nevoie de numere pt noua masina care avea nr rosii pe 3 luni)

      treptat cum trecea timpul am scazut din pret – pe la 1700 aveam deja saptamanal oameni sa o vada(dar era cam varza masina) incet incet vazand si comentariile si asa mai departe pe la 1400 am vanduto unuia care io lua la fiusu gen prima masina – au inteles ce era de schimbat le ea si ce nu si au negociat suficient.

      scopul meu era sa iau peste cat as fi luat la rabla daca o dadeam cand am luat masina noua deci 1400 de euro sunt cam cel mai mic pret unde as fi lasat-o

      10
    • in caz ca nu s-a inteles bine idea din ce am scris mai sus: daca vrei sa o vinzi si nu te suna nimeni – scazi pretul – inseamna ca ceri prea mult. Cand incep sa sune daca vezi ca tot vin si vin si dupa ce o vad nu mai suna – trebuie iar sa scazi pretul. Orice masina se poate vinde atata timp cat esti realist in asteptari

      30
    • Eu înțeleg perfect treaba cu scazut prețul. Și eu fac la fel.
      Doar ca sunt anumite modele extrem de multe ca număr pe olx/autovit (ford focus e un exemplu doar) și din acest motiv reușești sa vinzi greu mașina.

      Si după ce te chinui, după ce ai de a face cu tot felul de dubioși și persoane suspecte, ți se ia sa mai ai de a face cu astfel de afaceri. Te lași păgubaș. Nu mai visezi la o rabla mai nouă. Te gândești ca las, ca merge și asta. Mai are viață în ea. Se mai ridica în simțiri când ii arăți cheia, dimineața.

      Plus… Te gândești.. Ce prost sa fiu sa dau acum 12k sau 14k euro pe o rabla de 7 ani, când știu din experiență ca peste 8 ani o sa ma chinui sa scap de ea cu 1500 – 1800 de euro.

      10
  29. Salutare!

    S-a răzgândit cuneva dupa ce i-a fost atribuită masina dr catre seller?

    Sunt in situația in care nu vreau sa confirm vehiculul, sa nu mai cumpăr adica… si nu stiu ce se întâmplă daca fac asta, ni se blochează contul si nu mai pot sa licitez sau adesa ma va da in judecata pentru comisioane si cei 10% din preț?

    Mulțumesc!

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Top articole

7 zile