Trei chestii la Megane

S-au împlinit deja 3 luni de când sunt posesor de Renault Megane. Deşi e o maşină care îmi place vizual şi pe care mi-am dorit-o mult, am 3 nemulţumiri la ea.

Cheia. Mizeria aia e hidoasă. E mare, e subţire, se simte ca naiba în buzunar.

Greierii. Dacă m-ar întreba cineva acum, după 5.000km făcuţi cu el, l-aş sfătui să nu îşi ia reno. Au demontat băieţii de la servis bordul de două ori, au pus la loc casetofonul, au bibilit, au meşterit, merge dom’ne! La 5 minute după ce ieşeam din service începeau iar greierii să cânte în bord. Cu ăia de la geam m-am obişnuit şi am înteles că se pot repara. Ăia din bord sunt insuportabili.

Tracţiune integrală. Am simţit din plin lipsa chestiei ăsteia zilele astea, pe străduţele din Bucureşti. Şi nu numai atunci, aşadar un 4×4 ar fi mişto.

Altfel, mâine duc iar maşina la service pentru problema “greierilor”, şi dacă nu se rezolvă, în toamnă o vând şi îmi iau un xtrail sau un allroad.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. @merluciu ,tu de unde esti mai tata mai?..din Constanta…trebui sa iei o masina amfibie…
    Clar trebuie sa iei asta https://www.mobile.de/ro/categorie/automobil/vhc:car,frn:2010

    00
  2. eu fac un test cu un second hand sa vad cat costa pe fiecare km. e un ford escort. pentru cei interesati clic aici

    00
  3. Ce nostim suna, „daca nu se repara vand Megane-ul si-mi iau allroad”. De parca ar exista vreo legatura intre ele. E ca si cum ai zice ca iti vinzi geaca si-ti cumperi topor.

    00
  4. daca nu treci pe chiu 7 n-ai valuare monșer :P

    00
  5. Eu as aminti si de XC70, dar se poate interpreta cade cand mi-am luat Volvo am devenit fanboy! :P

    00
  6. Din moment ce locuiesti in Brasov eu cred ca trebuia sa te gandesti din start la o masina 4×4.

    00
  7. eu zic sa nu mai pierzi timpul si sa treci pe un 4*4 :)

    00
  8. tot megane am, de 2 ani, am vbreo 60.000 de km cu dansa si inca nu am avut nicio problema (in afara de faptul ca acu 2 saptamani am facut-o praf intr-un accident – peste 33.000 ron reparatia, multumesc fratilor Allianz si Tiriac :D – dar asta nu se pune)

    sunt f multumit de ea

    :)

    00
  9. Mai rezista cateva luni cu Megane-ul si ia-ti Dacia Duster!

    Nu au ce sa ii faca la service pentru a „repara” greierii. Odata inceput, procesul „greierasi” nu se mai opreste. Ai 2 posibilitati – te obisnuiesti sau o vinzi acum.

    00
  10. @merluciu
    de ce e necesar in Brasov 4×4?

    00
  11. Sau mai bine un Land Cruiser :D

    00
  12. Un VW Touareg sau Audi Allroad ar fi perfect!

    00
  13. Un subaru forester ar fi destul de ok. Cunosc o persoana care are renault megane de 4 ani si este in continuare foarte multumit de masina (are cam 50 000 km in bord). Nu a avut decat o problema cu computer-ul de bord (ii spunea ca mai are benzina pentru 40532 de km). In rest toate sunt ok (inca).

    00
  14. Recomand VW Golf 5, am eu si sunt foarte multumit, mai ales ca am circulat cu el in mai toate conditiile meteo si de trafic.
    Are motor de 1.4, 80 de magari si in loc de tractiune integrala, mi-am cumparat lopata de tabla din Obor cu 12 lei. M-a scos din orice situatie!
    Sau vorbeste cu cei de la Audi sa le reprezinti brandul si poate iti dau o masina pentru ceva timp… Apoi o vand prin Welt Auto la pret de masina noua! :)

    00
  15. Cumpara-ti un Jeep Wrangler si gata.
    Vara o decapotezi, iarna ai 4X4=16, nu se inclina pe curbe, suporta rampa de 45 grade, nu simti gropile si nu plangi dupa amortizoare, ai scaune sport si nu ai dureri de spate nici daca vei conduce opt ore.

    Si as putea sa-ti mai spun.

    Noua e peste 30.000 de euro.
    Veche e pana in zece mii.

    Are un avantaj: nu se strica, are mecanica simpla, nu are calculator sa-ti blocheze el totul cand il apuca, iar piesele in America sunt o nimica toata.

    Eu mi-am luat scaunele si bancheta din spate din America: acolo costau 460 de dolari – toate, in Romania prin firma care mi le-a adus am platit 460 euro.

    Bafta!

    00
  16. allroad? hahahaha – am ramas cu el azi inzapezit. de-abia l-am scos cu dat la lopata si impins cu prietenii. e adevarat, nu eram tocmai pe strada, dar, oricum, nu se face!
    m-a pus pe ginduri. tre sa mai studiez putin quattro, ca mi se pare ca n-a functionat chiar cum trebuie.

    00
  17. O sa ajungi la concluzia ca mai bine o „repari” cu mana ta. Baga silicon oriunde auzi/simti greierii. :)

    00
  18. Un Qashqai nu te atrage?

    00
  19. Megane e o masina misto dar sa schimbe naibii sistemul ala de franare sa nu mai dam la o frana brusca la 60 km/h cu capu’ de bord…

    00
  20. Pentru „greieraşi” scrieţi la Reno!

    00
  21. pai dar e doar reno, deci dacie, deci merge cu silicon sau chit :))

    00
  22. Vezi mai Zoso daca nu ti-ai luat Volvo :)

    00
  23. …jeep grand cherokee 3.0 crd?cu 16000 euro ai motor si cutie mercedes…

    00
  24. @PCH: sunt situatii in care ramai blocat, orice masina ai avea. Quattro-ul are si el limitele lui. Eu n-am ramas blocat, dar e drept ca am gume de iarna foarte bune. Nu vreau sa comentez cate allroad-uri am vazut cu cauciucuri slabe.
    @Zoso: A4 allroad sau A6 allroad?

    00
  25. eu zic sa iti iei un logan. e fiabila , e facuta de romani si cheia pare a fi ok .

    00
  26. Eu zic sa-ti iei un Mercedes Benz Unimog Black Edition.E masina care se descurca pe orice teren,e folosita de trupele speciale britanice,tracteaza un tren daca e nevoie(am vazut un film in care tracta 4 vagoane cisterna pline,tracteaza si un avion daca e nevoie-desi asta o face si un VW Touareg.Dotarile interioare-de Mercedes Brabus.Mai ramane problema pretului -) -) -)

    00
  27. ce jipane, ce quattro, o dacie papuc cu 4×4 te scoate din orice :))

    00
  28. io cand zic renault, zic logan si invers. ce-a fost in capul tau cand l-ai luat? exact ce-a fost in al meu cand luai loganu’. si tot greierii aia ma omoara! :)

    00
  29. Stai calm, omori greierii din bord si apar la luneta portiera si cotiera.

    00
  30. @zoso: nu ma, din ala facut in noos’ opt la Goteborg! :D Ce, ai impresia ca eu am bani de din’astea cu X in fata?

    00
  31. Cineva zicea intr-un raport ca Allroad e primul in topul automobilelor 4×4 care se strica cel mai des. Citeam prin Automarket.

    Nu mai buna e o Niva? :D

    00
  32. Stii cum e sa intri de-al naibii in mijlocul troianului, sa vezi daca potz sa ieshi, shi chiar sa ieshi? Stii cum e sa nu ai atat de mari probleme cu locul de parcare, ca te bagi in prima virginitate nelopatzita si o lasi acolo si stii ca maine o scotzi? Stii cum e sa simtzi animalul sub tine?

    Stii cum e sa-tzi placa cu adevarat o mashina?

    Suuubaaaaruuuuuu!

    :) :p :wiseguy:

    00
  33. Intrebare: ai luat-o de noua?

    00
  34. si eu am patzit-o cu quattro-ul zilele astea, dar aveam cauciucuri de vara.
    However, m-am dat recent cu un x1 si am ramas profund impresionat de cat de sprintena ii cea de 2l si cat de putzin mananca. Si mi se pare ca ii si umpic mai inalt decat allroadu. Vezi, poate prinzi un drive test cu ea, e dragutzica rau masina.

    00
  35. Între 2 lopeți la zăpadă… mai casc și eu gura la ce se dă pă net;
    Zic așa:
    Lasă bre Zoso… megane și carioace d-astea!
    Ia-ți mașină serioasă, zic!
    Merge și ca anti-spam, zic. :)
    Lumea o să se gândească de 4 ori înainte de a te înjura, cred.

    00
  36. Masina buna Megane-ul.. dar are o gramada de bug-uri. De exemplu… ce parere ai de schimbarea unui bec de far?

    00
  37. Un Hilux sau un L200 cu optiunea 4×4 si 3 diferentiale blocabile, te unge la suflet.

    00
  38. @Marius
    Niste bani/injuraturi in plus in contul Renault. :)
    https://youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4

    00
  39. Ai fost sfatuit sa iei Octavia 2 dar ai vrut neaparat Megane. Acum nu ai fi avut grija greierilor. Allroad Quattro e scump (intretinerea), iar la Xtrail o sa ai iar belele de genul celor de la Renault. Ia Volkswagen sau Skoda 4Motion si o sa ai arhisuficienta tractiune pentru ce ai tu nevoie.
    Daca vrei o masina buna in offroad poti sa iei un Subaru Forester, penultimul model, dar nu stiu cat de justificata ar fi achizitia daca nu ai de gand sa o folosesti si pe drumuri forestiere.

    Si masinile nemtesti sau japoneze au probleme, nu zice nimeni ca sunt perfecte, dar parca nu au totusi atatea defecte stupide ca astea frantuzesti.

    00
  40. Nici mie nu-mi plac cheile alea! NU mi-au placut de cand le-am vazut prima data. Parca-s niste Kitsch-uri + ca nu-s practice (ocupa asa aiurea loc pe cm2)

    00
  41. NOU
    #48

    Modelul respectiv de cheie mi se pare genial. Nu mai trebuie sa iti bati capul sa deschizi usile, sa le inchizi, sa bagi cheia cand pornesti etc.

    Cea mai tare faza e ca poti merge cu masina (odata pornita) si fara sa ai cheile la tine, bineinteles pana la prima oprire a motorului :)

    00
  42. Decat Audi Quatro mai degraba ruda mai saraca dar la fel de dotata: Skoda Scout. E quatro dar are emblema de skoda.

    00
  43. VW Touareg?

    Frate… masina asta e mare si scumpa degeaba. Iarna trecuta am vazut un Tuareg(4×4, desigur)nu putea iesi din parcarea unui hotel din Predeal. L-a scos un Logan. ha ha

    La Tuareg au pusa aia la senzori esp si alte mii de balarii… incat la ceva mazga pe jos, nu mai merge.

    00
  44. Quattro este un sistem mai special de 4×4, nu orice prost poate pleca cu ea de pe loc in conditii de aderenta 0 pe doua roti: https://youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE
    (hint: trebuie piscata un pic frana)

    Daca vrei o integrala adevarata iti iei un Subaru Impreza, macar 2.0 aspirat. Sau un Forester.

    Daca vroiai sa nu ai o simfonie a greierasilor in masina nu iti luai reno…

    00
  45. Zosooo! Repede! Zice unu’, altul decat partinitorul de Turambar, ca Subaru is really great.

    I’auzi i’auzi testimoniale aici:

    „Intrebari gen “ce e aia subaru” e ca si cum ai intreba cine e Woody Allen sau daca Sony face televizoare. Subaru e o masina exceptionala… si asta zisa de un fan Audi”

    „Daca vrei o integrala adevarata iti iei un Subaru Impreza, macar 2.0 aspirat. Sau un Forester.”

    Moooaaaammmaaa! Ce lume! Ce sicofantzi. Ce marketing viral. Ce masina, frate, cu tractziune bizonica.

    Ma zoso ma, tzie nu-tzi place Woody Allen, mai carcotashule mai…

    :rofl: :wizeguy:

    00
    • @Turambar: bai, tu tre sa intelegi ca eu nu sunt vedeta ca tine sau ca petreanu, sa ma pupe aia la service. fug de subaru ca am auzit ca sunt prea buni cand te duci la ei :D

  46. megane este o masina ieftina facuta in turcia de ieniceri si spahii (sau in spania, tot de ei :) )
    cheia na, mie-mi place e o chestie de preferinte si de buzunaru in care o tii.
    greierii sunt o chestie super-mega-cunoscuta si discutata pe fiecare forum reno.
    tractiune 4×4 acum na, puteai sa-ti iei, insa cu cauciucuri de iarna on all four ca sa zic asa, eu nu am simtit nevoia de 4×4

    00
  47. Daca prinzi zapada afanata+gheata dedesubt+sleauri mai iesi doar cu anvelope cu spikes. Eu doar cu anvelope de iarna + electronice decuplate + balans n-am reusit sa ies fara sa ma impinga cativa binevoitori

    00
  48. Service? Ce service? Ce e aia service? Pe ce post joaca?

    Comme on. Service-ul ti-l potzi face la orice service :) in care sa ai incredere. Eu sunt clientul unui service de cartier care face treaba cum trebuie, indiferent de masina.

    Dar in rest ai dreptate: tu nu esti vedeta ca noi, mai bloggere mai :) Deci nu-tzi lua Subaru, ca in nici un caz nu te pupa aia la service, mai ales la constitutzia ta vizualo-anatomica

    :rofl: :tomato: :rant: :p

    00
  49. Cati pareristi aici… ar trebui adaugat, pe langa politica si fotbal, ca tot romanul se pricepe la masini. Daca macar de curiozitate ar cauta cei care vorbesc despre quattro CE anume inseamna, ar gasi mii de rezultate pe net. Cum ar fi, de ex, faptul ca sub sigla quattro se ascund defapt 3 tehnologii diferite ( in fct de diferential etc. etc) si ca modele diferite de Audi au modele diferite de quattro. Dar vine ciobanul si zice ca el a ramas cu un quattro impotmolit, deci quattro e prost. De cele mai multe ori, soferul e prost: fie ca nu stie sa o scoata din zapada (are Arhi un articol bun cu asta) fie ca a bagat-o unde nu trebuie.
    Intrebari gen „ce e aia subaru” e ca si cum ai intreba cine e Woody Allen sau daca Sony face televizoare. Subaru e o masina exceptionala… si asta zisa de un fan Audi :)
    P.s. – ti-a luat cam mult sa-ti dai seama ca reno este si va ramane o frantuzoaica sexy dar proasta. Acum cateva luni aveai un pic alt ton… :)

    00
  50. lol. another one bitez the dust

    :D

    00
  51. Am fost posesor de Megane cca 5 ani. Am schimbat 2 in acest timp ( masini de firma… asa era politica: Megane). Greierii de care vorbesti nu dispar… s-au nascut acolo, nu pleaca si mereu apar altii…
    Nu mai stresa lumea prin service-uri ca nu o rezolvi… Si oricum, daca rezolvi 1-2… apar alti 4-5… Asa-i masina n-ai ce face…

    00
  52. ciudat . la mine s-au implinit de 3 ani de reno megane fara probleme .

    00
  53. my friend! esti super fericit daca doar atatea nemultumiri ai. Eu mai am „cateva” dupa cumurmeaza: – ca sa schimbi un bec de far faza scurta trebuie sa ai 5 doctoratesi 7 facultati, cautati pe youtube sa vedeti, e jale eu am ajuns la performanta de cam 15 minute de bec, dar am 50 de k cu masina si vreo 7 schimbari la activ. – daca te pune duhu sfant si umbli pe la a schimba sa zicem becul de numar, si faci scurt cumva din greseala poti sa-ti iei adio de la 2 ore de service si banutii aferenti, pentru ce? Ei bine pentru a schimba siguranta respectiva care dc nu ai noroc sa fie in blocul din interiorul masinii este in cel de la motor la care se ajunge cum? Ei bine demontand bateria, calculatorul masinii, fire multe si mufe si niste plastice si capace… – directia foarte foarte sensibila, daca lasi masina dreaptaniciodata n os a mearga perfect drept si nu nu este de la drum, am verificat pe nenumaratemasini. Jantele sub orice critica, am echilibrat si indreptat la ele de m-am saturat si nu nu sunt vitezoman si nu iau gropi cu viteza luminii… – la cobalcescu te fura ca-n codru, nu conteaza ce ai tu ca si garantie e fix zero, de ex la 55 k au zis ca tb schimbata caseta de directie pt ca e praf, la alt service a fost nevoie doar de bielete si reglajul casetei si gata, bineintes caseta avea garantie pana la 50k… – EGR rules! intra cand iti e lumea mai draga, se infunda elocvent si superb! Nu conteaza forjane pe A1, dupa un timp masina va merge la fel de prost, iar inginerii de la cobalcescu iti vor spune ca merge perfect, desi tu care mergi cu ea de multe mii de km stii cand masina merge bine si cand nu merge… – si multe multe altele pe care te las sale savurezi in urmatorii mii de km…

    00
  54. ADAC 2009 satisfactia clientilor nr1 Subaru nr 5 Dacia Nr 36 renault dar noi iti dorim mult mult noroc cu megane

    00
  55. Masinile frantuzesti sunt… Frantuzesti. :))

    00
  56. Apropo de Touareg-ul care nu iese din zapada, daca n-ai cauciucuri de iarna poti sa ai ce fel de tractiune vrei tu. Cauciucurile sunt veriga slaba.. si la revedere… se rupe lantul. :-)
    Cat despre Subaru.. ia-ti Forester cu incredere… o sa scapi de toate problemele despre care stiai pana acum.

    00
  57. ca să’nfig și io zambila’n colivă, vin și citez vorbele mari ale unui ziarist încă în viață: subaru (forester, se’nțelege :) ) = safe as a church!

    00
  58. Oamenii ii tot dau cu Forrester-ul pentru ca tractiunea integrala de pe Subaru, Symatrical All Wheel Drive, e chiar un sistem destept. Asociat cu motorul boxer de 2.0 sau2.5 pe benzina, rezulta o scula cu centrul de greutate mai jos decat un SUV, deci stabilitate una pe viraje rapide, dar si capacitate buna in teren semi accidentat. Nu e offroader adevara, ca Patrolul sau Land Cruiserul, dar te scoate din rahat la nevoie.

    In alta ordine de idei, am mers zilele astea cu un Hyundai Tucson cu cauciucuri de iarna si e mare smecherie. Trebuie doar sa nu ti-o iei in cap si sa te crezi superman.

    00
  59. E misto pentru banii pe care-i cheltui pe el. Altfel se vede ca e un SUV ieftin. Eu am mers cu CRDI de 115 Cp si e slabut, iar cutia automata cu 4 trepte schimba lent. Dar mai recent au imbunatatit si motorul (are 140 CO) si cutia are 5 trepte…

    00
  60. Cum se poate scapa totusi de zgomotul de „greieri”. Eu am un fiat punto nou si am aceiasi problema, in general intre 1100 si 1900 de turatii, dar culmea cand urca un mecanic de la service nu mai face zgomotul. Tatal meu a avut la dacia o problema similara, in acelasi timp cu zgomotul vitezometrul si turometrul nu indicau nimic, eu nu am probleme cu aceste afisaje (sau presupun ca nu am).Singura modalitate de a scapa totusi de zgomot este sa ascult muzica, dar nu am tot timpul chef de muzica si atunci aud zgomotul enervant de „greiere”

    scuze daca postul ar putea sa mai para odata, am ceva probleme cu netul.

    00
  61. La Skoda Octavia gasesti 4×4 doar la break.

    In rest masina e chiar misto, eu am condus una pe zapada asta de legenda din Bucuresti si singurul repros e ca nu are niste suspensii hidraulice, sa ii pot mari garda la sol, in rest Haldex-ul isi face treaba.

    Acelasi sistem de propulsie 4×4 il gasesti si la Volvo, VW, Saab si pe unele modele de Audi (cei drept nu allroad-ul).

    00
  62. Bre, eşti aşa de încăpăţânat că nu meriţi Subaru :-)

    Nu e maşină de vedete (spune-mi tu câte vedete ştii cu Forester sau Impreza sau Outback), e o maşină pentru ăia care ştiu ce vor, nu pentru cei care vor doar să arate că au şi ei 4 roate.

    Deci Forester, penultimul model, şi 2.5 turbo, zgârcitule, să simţi că mori de plăcere când o conduci, chiar dacă te costă :-)

    00
    • @Someone: pai… tu, turambar, baiatul ala care si-a dat demisia si a fugit in lume, alt baiat de la alta agentie de publicitate. plm, vedete!

  63. @danihel: din cate stiu skoda este varianta low cost a audi…asa ca….

    00
  64. am spart lampa spate la megan intr-un derapaj .Nu stie nevata-mea -400 lei cu manopera

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.