Hai să trecem peste…

Nu se va întâmpla nimic. Nu-i pasă nimănui. Oamenii își lasă în continuare animalele libere și necastrate. Oamenii continuă să se pună singuri în pericol. Oameni cu minte puțină vor lua apărarea animalelor în detrimentul oamenilor. Politicienii vor arunca vina unii pe alții. Hingherii vor continua să adune câinii și să îi deporteze la marginea orașului.

Nu se va întâmpla nimic. Cum nu s-a întâmplat când a murit copilul sau studenta japoneză. Dacă eram un neam care să facă ceva se întâmpla de atunci până acum. Două zile va face presa scandal, vom scrie statusuri revoltate pe feisbuc, după care se va găsi alt subiect.

Nu vă spun eu soluția, că nu am chef să-mi facă iar vreun sau vreo retardată reclamați pentru instigare, să mă cheme iar la poliția animalelor pentru declarații. Sper că animalele care insistau să facă poliție cu gândirea altora dorm liniștit.

Nu se va schimba nimic. Păziți-vă pielea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

115 comentarii

  1. Daca sunt destui care iau apărarea rușilor, cum sa nu existe vadimisti cretini care sa apere „bietele” animale?

    Comentariu apreciat.10856
  2. Pe vremuri oamenii se organizau si faceau o petitie on-line. Chiar atat de delasatori am devenit?

    Comentariu apreciat.24510
  3. Nu stiu la ce soluții te gândești. Probabil ca la aceleasi la care ma gandesc si eu doar ca, daca victima era cineva apropiat , cred ca mureau muscati Ciucu, Politia locala si aia de la Axxx care trebuia sa ii stranga plus toti indivizii cu gardul spart din zona sau cu poarta deschisa.

    Indecis. Tu ce zici?3514
    • soluția e una sigură. oprit problema de la sursă. de unde tot apar câinii ăștia? de acolo? bun, mers acolo cu jandarmii și rezolvat cu forța.

    • Cum nu avem solutia!?
      Minunata agentie se lauda ca din Aprilie au ridicat 120 caini.
      Cred ca merita o prima si o vacanta.

      Indecis. Tu ce zici?3613
    • Romania e in UE. In parlamentul European se intalnesc zilnic niste alesi din toate tarile UE in comisii si comitete. Unul din parlamentarii europeni Romani ar putea pune o intrebare colegilor lui din alte tari daca au avut aceeasi problema acum 20 de ani sau acum un secol si cum au rezolvat-o. Poate e unul dragut si cauta in cartile de istorie de la el de acasa si le da solutia. Aceeasi solutie poate fi aplicata si in alte domenii (sanatate, invatamant, coruptie, etc.)

      Comentariu apreciat.867
    • @Jicaaa – ASPA a adunat 1500 caini comunitari in 2022 cu un buget de 17,5 mil lei. Asta inseamna 11.000 lei pe caine. PLM, mai scump decat caini de rasa.
      Solutia ar fi simpla – copiat ce fac de exemplu americanii: strans cainele de pe strada, daca nu e adoptat in 2 saptamani eutanasiat si gata. Daca e adoptat (cu microcipare) si gasit din nou pe strada, belit de bani animalul care i-a dat drumu pe strada si eutanasiat cainele.
      Dar ASPA ca toate agentiile si comisiile din Romania e doar o sursa de bani pentru atarnache politici.

      Comentariu apreciat.1437
    • @vali sorry bro dar jandarmii au alte însărcinări… cam ca polițiștii.

      169
    • Nu ai cum rezolva problema cât timp e contra-business.

      E fix ca schema când britanicii au dorit să scape de șerpi în india punând recompensă pentru fiecare șarpe prins. Indienii făceau crescătorii efectiv ca să poată lua cât mai mulți bani.

      Cu cât își fac treaba mai bine cu atât mai repede nu va mai fi nevoie de ei și își vor pierde banii sau joburile. Așa că atâta timp cât există asta pe oricine ai angaja va gândi la fel.

      Trebuie un pic altfel gândite lucrurile.

      Comentariu apreciat.556
    • @Jicaaa: esti din categoria analfabetilor functional, adica ai citit/ascultat, dar nu ai inteles mesajul.
      Ti-l traduc eu, ca sunt convins ca mai sunt si altii ca tine si poate se lumineaza mai multi: ASPA a declarat ca din aprilie 2022 a strans 120 de caini DIN ZONA ACEEA a sectorului 6, zona aia unde a murit femeia adica.

      912
    • @babu
      Păi daca directorii au numai sporul de pericol de 1900 lei… Cine-i mușcă pe ăia prin birouri? Iar un hingher are doar 500…

      101
    • Din zona aceea au fost mutati in zona altora, si din zona altora s-au intors altii.
      Am locuit in Ciolpani , aici si in satele din jur aduc bucurestenii sute de caini in fiecare an. Vin cu dacii sa nu atraga atentia si descraca 5-10 caini, nici nu stiu cum ii baga in masina. Cinii intra prin curtile oamenilor si fac deranj, satenii au ajuns sa faca garduri mai rezistente ca alea de la granita cu alte state.
      Si normal ca de foame se intorc inapoi in oras, poate generatia lor nu apuca, dar lasa urmasi care usor usor intra inapoi in oras.

      81
  4. Nici măcar să fie angajați mai mulți bugetari ?…le-ati văzut pe bugetarele de rit nou de ASPSA aia sau cum s-o numi ? Tupeu cât cuprinde, ca vezi doamne au ceva școală, salarii mai bune decât sclavii de la privat, combinații pe lângă…

    Comentariu apreciat.6212
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 55193
    • bun, deci știm și cine o să-mi facă reclamație la poliție.

    • Tari civilizate? In tarile civilizate din vest, nu umbla câini cu covrigi in coada, dar nici nu vezi câini care iti rod copii, studente sau oameni care aleargă pe câmp. De fapt, de fiecare data când am fost în orice tara civilizata, nu am auzit nici măcar un latrat.

      Ce descrii tu întra la categoria tara bananiera, și se vede ca nu prea ai ieșit în lume, ca să înțelegi că ceea ce descrii întra la categoria neam prost cu mentalitate și apucături de provincial cu 4 clase.

      Comentariu apreciat.8812
    • Stai linistit ca nu te reclam eu. Nu stiu cum se face ca in comentarii tu vb despre rezolvarea sursei problemei(cu care sunt de acord). In articol propul eliminarea efectului. E o dualitate pe care nu o inteleg. Iar comentariile „adunati si eutanasiati toti” aduna 95% din aprobari. Deci majoritatea vrea rezolvat doar efectul si nu cauza.

      1612
    • @Martha Logu

      Diferenta intre lista aia din Marea Britanie si ce se intampla acum in Romania e exact ce ne lipseste – raspunderea. In majoritatea cazurilor din lista cainii aveau proprietar si s-au luat masurile legale imediate si necesare, depinzand de caz.

      In Romania au murit oameni atacati de caini, nimeni nu stie ai cui sunt, nimeni nu face nimic cu ei si asta e, ghinion, patesti.

      Mi-ar placea si pe la noi sa existe putina responsabilitate pe partea asta. Si mi-ar placea in primul rand ca posesorii de animale sa fie responsabili, sa le sterilizeze si sa le tina inchise. Dar problema e ca nu e suficienta constinetizarea, trebuie aplicata legea, asa cum exista si cum e ea.

      Daca veterinarii au baza de data cu cainii cipati, sa anunte proprietarii cand trebuie sterilizat cainele, iar daca proprietarul nu vrea, sa trimita politia locala sa aplice legea. Pentru ca da, prin lege toate animalele fara drept de monta trebuie sa fie sterilizate. Doar ca asa ca in multe alte domenii, nimeni nu e curios.

      200
  6. As vrea să văd o știre prin care autoritățile își asumă responsabilitatea pentru ceva negativ !

    Comentariu apreciat.562
  7. Solutia este simpla si s-a facut dupa ce a murit copilul, se facea si pe vremea lui Ceasca si se face in lumea civilizata: strans toate potaile de pe strada, daca nu era revendicat intr-o saptamana injectia si gata. Daca se revendica se plateste destul de mult cat sa nu fie tentati cutofilii sa faca cacaturi.

    Comentariu apreciat.14311
    • Cum ar fi sa il revendici, sa ii se puna un cip si sa iti iei responsblitatea actiunilor lui pe umerii tai? Sa platesti impozit pe el. Sa platesti asigurare, pentru ca daca alearga pe strada si il loveste cineva cu masina sa ai bani sa ii repari masina omului. Daca musca pe cineva sa fie ca si cum ai fi muscat tu acea persoana si sa fi tras la raspundere. Pare utopic? Asa functioneaza in Germania.

      Comentariu apreciat.1288
  8. Nu se sare acum gardurile vilelor și nu se sparg ferestrele să se intre peste ei, darămite acum?

    Sper că animalele care insistau să facă poliție cu gândirea altora dorm liniștit.

    Nu te provoc să-ți faci rău dar nu înțeleg referința pentru „să facă poliție cu gândirea altora”.
    „Animalele”, cred că știu la cine te referi.

    517
  9. trebuie omorâți toți câinii fără stăpân
    ce căcat mai dezbatem firescul?!

    Comentariu apreciat.17120
    • cum, nu trebuiesc hrăniți și crescuți pe lângă blocuri, că doar sunt și ei niște suflete?

      Comentariu apreciat.10011
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 6131
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 20115
    • @Zoe – care este realitatea aia pura?

      Comentariu apreciat.465
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1784
    • apar noi? pai doar nu o sa intre in somaj dupa un timp aia care au executat punctul 1. ca asa nu au interes sa se angajeze si sa-si faca treaba. Mai bine sa aiba job full time 8-16:30 cu pauza de masa, de luni pana vineri. Unii au de lucru stabil iar restul alearga linistiti in parcuri.

      Comentariu apreciat.304
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1861
    • Daca autoritatile cooperau si ii strangeau de pe strazi la timp pe caini, nu aveam nici o victima mortala. Pentru ca exista inca o victima mortala, ar cam fi cazul ca un procuror sa inceapa sa ii ia la intrebari pe toti, de la seful Politiei locale seful ASPA si pana la primarii s6 si Bucuresti. Si sa scape in presa intrebarile lui si raspunsurile acestora din ancheta, cum s-a mai intamplat de atatea ori in Romania dupa 1989.

      Indecis. Tu ce zici?298
    • @ Zoe Ai auzit in viata ta de abator? Stii ce se intampla acolo?

      Indecis. Tu ce zici?3311
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1253
    • @Zoe: Ana Oroș s-a lovit de realitatea pură

      Comentariu apreciat.325
    • Vaci, porci, gaini, iepurasi pufosi si draguti sunt omorati pe banda rulanta ca sa avem o viata mai buna. De ce cainii ar fi exclusi. Daca in zona ta s-ar inmultii serpi de apa, liliecii sau sobolani ai fi de acord sa fie omorati pe banda rulanta?
      Daca veterinarii nu o fac cu placere, poate gasim pe aia care o fac. Gen cei care nu probleme sa deratizeze (sa nu te derannjeze tantarii sau sobolanii), cei din abatoare care nu au probleme sa taie un vitelus dragut ( ca sa ai tu un burger de calitate la streetfood festival) si asa mai departe. Stii ca plantele tipa cand le tai? Daca cauti pe googel o sa gasesti asta. Nu e neaprat adevarat. Am citit, am bagat la cap, dar la 2 saptamani tot pornesc masina de tuns iarba, iar mai apoi imi desfac o bere si privesc ce masacru am facut

      Comentariu apreciat.6713
    • @curly, Ana a fost atacată de o haită în aprilie anul trecut. De atunci, ASPA a ridicat 120 de câini din locul ăla. Cumva, în continuare sunt haite de câini acolo. Te rog să-mi explici de unde.

      Indecis. Tu ce zici?1533
    • @AndreiofB, nu știu în ce categorie m-ai încadrat și de ce. Probabil nu mai faci diferența între prejudecățile tale și oamenii cu care interacționezi.

      Am crescut la țară și știu cum se taie păsările, porcii, vițeii, mieii. Nu sunt vreo panseluță. Doar că tu ai o fixație, și tu și curly, și nu înțelegeți deloc că problema e nuanțată. Nu poți omorî la nesfârșit dacă nu intervii și cu alte măsuri.

      Urlați cât vreți voi că doar eutanasia este soluția. Luați și citiți cum au rezolvat alte țări problema câinilor vagabonzi. S-ar putea să nu vă placă.

      Indecis. Tu ce zici?2331
    • @Zoe. Daca s-a rezolvat problema s-ar putea sa nu placa

      156
    • @Zoe, citezi aiurea declarațiile șefei aspa, care e o petarda pusa acolo de un partid, nu pt nu știu ce competente. Cifra la care face referire acea cucoana este pt întregul municipiu Bucureștiul în aprilie, 2022. Și care, oricum, nu poate fi verificata. Firesc ar fi sa te abtii sa prezinti drept fapt ceva ce nu poți verifica/dovedi.

      De asemenea, ce relevanta are de unde vin acei câini? Zona e jale. Dacă ai fi mers acolo ai fi văzut ca sunt șantiere și cocioabe, un cocktail perfect de format haite de câini.

      Pt ca încă suntem tara bananiera, șantierele sunt împrejmuite cu garduri la mișto, și paznicii adăpostesc câini din diverse motive, dar în principal pt ca să doarmă noaptea, pt ca vor latră cainii in caz de ceva. Iar la casele și cocioabe lr construite aiuralea, oamenii adăpostesc câini pt ca asa e obiceiul, asta e educatia. E nevoie de un singur an pt ca 4 câini adulți sa se înmulțească și sa devina 15-20 caini adolescenți care formează haite periculoase în perioada când castelele sunt în calduri, de doua ori pe an, primăvară-vara și toamna-iarna.

      Daca nu știi despre ce vorbești? De ce îți dai cu părerea?

      Comentariu apreciat.459
    • @Ioan, îmi dau cu părerea pentru că am mers voluntar în campanii de sterilizare în zone defavorizate. Îmi dau cu părerea pentru că am ajuns să-mi înființez un ONG prin care să sterilizez gratuit câinii de la sate, lucru pe care ar trebui să-l facă autoritățile, nu cetățenii de rând. Știu prea bine cum funcționează mentalitatea românului de rând și știu că pe unii îi educi doar cu parul, pe alții cauți să îi înțelegi și să îi ajuți.

      Dacă tu spui că nu contează de unde provin câinii care se adună în haite, cred că vorbim degeaba.

      OK, eu citez aiurea șefa ASPA, arată-mi tu unde scrie că de fapt 120 au prins în aprilie 2022 în tot municipiul. Eu citez ce spun autoritățile, nu sunt jurnalist de investigație ca să verific că ce spun ele e adevărat.

      Ce nu înțelegeți voi e că normal și firesc ar fi să sun o dată la ASPA, să vină să ridice câinii, ura și la gară. Nu să sun lunar sau la două luni, că apar alții și alții.

      Indecis. Tu ce zici?3420
    • @Zoe

      Pai spune ca citezi. Și prezintă sursa. Nu te apuca sa afirmi chestiile astea ca și cum sunt fapt indubitabil și noi suntem prosti și nu știam. Și nu îmi arunca mie motanul. Au fost ridicați 120 câini de acolo când o sa imi vad eu ceafa. Povara demonstrației pica pe tine. Tu ai făcut aceasta afirmație.

      Faptul ca te-ai implicat în ONG-uri de protejat maidanezi nu inseamna ca chestiunile false sau incorecte pe care le-ai postat sunt în mod magic validate.

      Nu am spus ca nu contează de unde vin cainii. Nu rastalmaci. Alternativ, demonstrează ca poți înțelege ce citești.

      Am spus ca este irelevant in situația de acolo de unde vin cainii în condițiile în care instituțiile statului sunt o laba, si legea se aplica la mișto. In orice domeniu. Trafic, fiscal, penal, etc etc

      Puteau veni și de pe Marte. Realitatea este ca nu sunt strânși de nimeni. Haitele alea de câini adulți nu se formează peste noapte. Nu se teleporteaza acolo. E nevoie de luni de zile în care nu se face nimic.

      Nu se face nimic cu a impune înregistrarea câinilor de către cei care ii ingrijesc. Nu se face nimic pentru a ii aduna în mod proactiv când sunt pe străzi fără stapan. Se așteaptă sa se facă reclamații sau sa aibă loc tragedii.

      Indecis. Tu ce zici?3511
    • @Ioan, uite te citez pe tine:

      „De asemenea, ce relevanta are de unde vin acei câini? Zona e jale.”

      Deci nu ai vrut să spui că nu contează de unde vin câinii? Am eu probleme în a înțelege un text scris?

      Declarația citată de mine vine din declarația purtătorului de cuvânt al ASPA, publicată și pe FB. Nu am chef să-ți dau link, pentru că ești agresiv absolut gratuit. În timp ce tu urli pe net să se facă, eu fac parte dintre ăia care încearcă să facă ei, nu să aștepte de la alții.

      Nu am înființat un ONG de protejare a maidanezilor, ci unul care să îmi permită să intervin pe cazuri sociale, unele dintre ele fiind și ajutorul oferit oamenilor fără posibilități să își sterilizeze câini. Nu am adăpost și nu intenționez să-mi înființez, că îmi place să am un job care să nu aibă legătură cu câinii maidanezi.

      Și aici am să închei orice comentariu pe subiect, pentru că nu deschid eu ochii oamenilor comentând pe pagină la zoso.

      Indecis. Tu ce zici?1926
    • @Zoe – da-mi voie sa nu fiu de acord cu ideea ta ca daca azi dispar toti cainii vagabonzi de pe strada maine apar altii si te rog sa imi explici simplu cum se intampla asta.

      Hai sa separam orasul de sat si sa discutam despre oras, pentru ca aici au fost cazurile de atac, da? Hai sa admitem ca azi facem o magie si nu mai exista caini vagabonzi in oras, da? Ce ramen? Pai multi caini in apartamente si cativa caini la case, legati prin curte – pentru ca procentul de case unde omul are senzatia ca daca are un caine legat in lant in oras inseamna protectie scade pe zi ce trece, inlocuita de sistemele de alarma, asadar cainele este in general de companie la oras, ok?

      Acum explica-mi tu te rog cum ajunge o catea sa fie gestanta, concret. Ori este intr-un apartament sau intr-o curte, libera sau legata in lant insa de unde apare el, masculul, daca nu exista nici un mascul pe strada? In primul rand cineva trebuie sa ii dea drumul pe strada si apoi el trebuie sa intre in curte, ceea ce nu zic ca e imposibil insa destul de improbabil. Admitand ca se intampla asta, nu crezi ca numarul de cazuri/pui este insignifiant mai mic decat atunci cand ai haite de genul 10-20 de caini vagazbonzi care traiesc impreuna si se inmultesc la fiecare ciclu natural?

      Nu stiu exact cum arata problema la sat, eu am fost crescut intr-un sat de cca 1200 de locuitori/700 de case si nu retin sa fii stiut de caini vagabonzi, la modul serios. Da, unii sateni aveau caini dezlegati care mai ieseau din curte, unii ii dezlegau noaptea – insa eu nu retin sa fii vazut 5 caini la un loc – nici macar 3 – si asta pe parcurs de mai mult de 20 de ani, da? In acelasi timp am vazut in oras mare haita de 20 de caini ceea ce m-a speriat sanatos, chiar daca sunt mare si sanatos.

      Insa stii, la tara oamenii nu au compasiune, nu au o problema in a ineca puii nedoriti de animale sau in a otravi un animal care nu le apartine si intra pe propritatea lor. Nu spun ca este bine sau rau, spun ca se mai intampla pe timpuri, un fel de echilibru.

      Indecis. Tu ce zici?298
    • zoe are una sau chiar doua probleme. mari.

      prima, chiar ea o zice, a avut si ea un ong si steriliza caini. probabil cu acelasi tarif, sau pe acolo de 11000 de lei pe caine pentru o operatie care in cabinetele veterinare de fite din centrul bucurestiului se rezolva in 30 de minute cu 300 de lei. si ori a fost scoasa din „piata” de rechini mai mari si acum incearca sa revina ori doar incearca cresterea cifrei de afaceri.

      a doua, mult mai interesanta din motive ce vor deveni aparente imediat, este ca ea crede ca solutia este sterilizarea. pisoias, sterilizarea nu este solutia din simplul motiv ca problema nu este violul. nu s-a plans nimeni ca au fost fugariti de caini pe strada si cand au fost prinsi au fost violati. problema este insasi prezenta acelor caini pe strada. solutia este disparitia lor. acum. nu peste 2, 3, 5, 10 ani sau cat or trai ei, castrati sau nu. si da, din pacate solutia presupune niste metode mai putin placute noua tuturor. sunt oameni dispusi sa o faca. hai sa-i lasam.

      Indecis. Tu ce zici?3318
  10. Ne dăm cu fundul de pământ din cauza ușilor, lupilor și porcilor mistreți și impunem cote de vânătoare generoase cu cate cică protejăm populația, ca să aibă toți ăia cu probleme de lungime a organului, un trofeu cu care să compenseze.

    De ce nu se impun niște cote de vânătoare la câinii comunitari? Să își poată etala toți vânătorii ăia blana de maidanez cu mândrie în sufragerie lângă șemineu.

    Comentariu apreciat.8116
    • Nici măcar nu m-aș duce așa departe.
      Aș anunța chinezii și vietnamezii din cartier să îi ia în îngrijire.

      Comentariu apreciat.358
    • Pentru ca un caine nu e un trofeu. E usor de vanat. Ar putea psihologul de serviciu cand are timp sa detalieze cum e cu vanatul. Cei care protejeaza cainii se simt zei pentru ca de ei depinde viata unei fiinte inferioare lor. Asa se simt superiori. Un trofeu e ceva greu de gasit sau obtinut, ca un timbru rar, ca o diploma de facultate.

      Indecis. Tu ce zici?3613
    • Nu trebuie sa fie un trofeu. Cota de recoltare, da, recoltare pentru vulpi și șacali este nelimitată. De ce nu ar fi la fel și pentru câini? Nu ar fi rău să i împuște direct pe cei care ataca oamenii.

      175
  11. 1. Sterilizarea tuturor câinilor cu stăpân și fără drept de montă. (Organizarea campaniilor de sterilizare gratuită pentru amărâții din zona rurală).
    2. Capturarea tuturor câinilor lăsați liberi pe domeniul public.
    3. Amenzi pentru nesterilizare/abandon.
    4. Impozit pe câine/pisică dacă vrei să cumperi și nu să adopți (nu am inventat eu asta, se practică în țări ceva mai civilizate).
    5. Desființarea samsarilor de câini și pisici așa-zis de rasă, vânduți din portbagaj.

    Astea așa, la prima strigare, în urma tuturor experiențelor avute până acum.

    Sunt unii care nu văd altă soluție decât eutanasia, pentru că nu suportă câinii și nu văd dincolo de asta. Eutanasia neînsoțită de măsuri pentru prevenirea înmulțirii și abandonului e fix pix. Doar avem un flux continuu de omorât.

    Sunt alții care vor cu orice preț să evităm eutanasia (chiar și în cazul animalelor cu o calitate a vieții îndoielnică) și care nu vor să accepte că realitatea din România e una tristă. Nu avem nivelul de responsabilitate și empatie ca să nu mai fim în situația în care trebuie să eutanasiem câini sănătoși.

    Și sunt alții care sunt parte din problemă, au câini „de rasă” (fără pedigree, cumpărați de pe OLX cu 300 de lei) și care fac gălăgie că nu le poate impune nimeni să-și sterilizeze câinii. Ba da, legea există și mi-aș dori să o văd aplicată la nivel național.

    Nimeni sănătos la cap nu-și dorește câini pe stradă. Unii pentru că le e milă de ei, alții pentru că nu vor să le fie mușcat copilul. Mie ambele motive mi se par valide.

    Comentariu apreciat.8625
    • Zoe, perfect de acord cu tot ce spui tu. Problemele apar însă în trista realitate practică.

      Campanii de sterilizare există, îți garantez, că stau la țară și văd periodic anunțuri. Crezi că se înghesuie lumea să își ducă animalele? Nu, că-s prea ocupați să ardă câinii cu fierul încins pe nas, „să nu facă jigodie, mamă!”

      Am un vecin pe stradă, are 2 ghioarle pe care le lasă frecvent să zburde libere. „Că nu mă ascultă și fug când intru cu mașina! Ce să le fac?” I-am făcut reclamație. Vine miliția patrupedelor, constată că-s niște câini pe stradă. N-au chip, deci nu se poate dovedi ai cui sunt. A doua zi vin hingherii, câinii sunt bine mersi în curte la ăla, hingherii ridică din umeri, pleacă.

      Lângă sat sunt stâne. În fiecare toamnă când se cară ciobanii cu oile, lasă între 3 și 6-8 câini de izbeliște. Hingherii nu vin să îi fugărească pe câmp. Dacă îi prind pe stradă, bine, dacă nu, ura și la gară.

      Legat de olx, numai eu știu câte anunțuri raportez săptămânal. Și? N-am du degete să raportez câte anunțuri apar 2 minute mai târziu.

      Legi există, dar degeaba, dacă nu le aplică nimeni. Fix cum zice Vali, o să se mai agite lumea câteva zile, după care adio ș-un praz verde.

      Din păcate, și în domeniul ăsta, la fel ca în multe altele, ne lipsește în primul rând educația. Care se face cu parul. Dar dacă nu e nimeni să mânuiască parul ăla 🤷‍♀️

      Comentariu apreciat.505
    • 1. exista multe campanii care se ocupa de asta si ghici ce? nu functioneaza
      2. si ce facem cu ei?
      A) ii sterilizam, ii microcipam si le cautam un stapan – quote Zoe ‘(nu am inventat eu asta, se practică în țări ceva mai civilizate) – exista asa ceva, ghici ce? nu functioneaza
      B) ii omoram si ii incineram – tarile civilizate nu fac asta
      3. exista legea asta OUG 155/2001 care ghici ce? nu functioneaza
      4. a fost proiect de lege in 2013 – nu a trecut
      5. nu ai cum si problema nu sunt samsarii ci oamenii de la case, aia de au metisi care daca stau la sat merg in primul oras si ii lasa in parcare la kaufland, am vazut asta cu ochii mei in Fagaras, in 10 secunde 4 catei a lasat unu cu un logan si a plecat.

      213
    • La vest de noi, oamenii nu colecționează maidanezi la curte pe care apoi ii lasă să zburde liber.

      Dacă animalul e a nimănui, îl ții în adăpost o vreme. Nu îl vrea nimeni, la revedere. De ursi, lupi, mistreți, nu se agita nimeni. Când vine vorba de câini avem alt standard. Ce sa iti povestesc.

      Pădurile, câmpurile și satele din România sunt pline de maidanezi. De acolo migrează către orașe. E nevoie de câteva luni ca 2 câini sa facă 4-8 pui. Într-un an ce 4-8 se înmulțesc la rândul lor, și tot asa. In 3 ani, cei 2 câini devin 30.

      Avand in vedere ca educația societății românești e la nivel de secol 19-20 și fiecare face ce vrea, respectiv legile la noi se aplica după ureche, pt ca instituțiile statului sunt praf, eutanasia e singura soluție fezabila în acest moment.

      Sa înghesui mii de câini în niște adăposturi vai de ele pt ca apoi sa ii eutanasiezi când sănătatea lor se degradează accelerat din cauza acestor condiții este incomparabil mai inuman. Despre ce vorbim?

      204
    • @Ioan, și doar atâta fac ăia din Vest? Îi bagă în adăposturi și îi omoară după o vreme? Ești sigur că asta e singura măsură? Arată-mi unde am zis în comentarii că vreau să construim adăposturi fără număr unde să înghesuim toți câinii pe care românul needucat îi abandonează pe străzi. De cretini de ce să nu ne atingem cu niște amenzi? Nu trăim într-o societate? Nu trebuie să ne gândim la binele comunității? Ne gândim doar la noi?

      Indecis. Tu ce zici?822
    • Am scris si mai sus: cainii care au omorat-o aveau stapani, erau lasati liberi. Stapanii sunt dintr-o etnie despre care poate sa ne explice domnul sociolog Duminica de ce au doar drepturi si nu obligatii

      192
  12. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1457
    • Nimeni nu zice nimic de accidentele mortale de pe străzile mioritice? Ești venit de pe Marte? Se vorbește despre asta săptămânal, dacă nu zilnic.

      Chiar și aici pe blog, cel putin o data pe săptămână, e câte un articol despre cum se conduce în România, sau despre cât de stupida e politia cu privire la situația din trafic, sau cât de stupida e justiția cu privire la diverse accidente mortale.

      234
  13. Eu propun ceva mai radical: sterilizarea stăpânilor de câini, câini care sunt lăsați să zburde așa brambura pe străzi. S-ar rezolva mai multe probleme dintr-un foc

    Comentariu apreciat.599
  14. Eu n-am înțeles chestia asta:

    „De ce a ales să alerge tot în zona în care a fost atacată? „A vrut să-și confrunte fricile sau frica de a merge pe acolo în continuare. Asta înseamnă că ea a vrut să combată o emoție, dar, totuși, partea rațională trebuie să te îndemne să te protejezi. Negociezi și iei o hotărâre înțeleaptă, în funcție de decizia rațională. În cazul ei, probabil că avea o problemă cu a-și dovedi lucruri și atunci făcea orice ca să își spună că poate. Dar instinctul de conservare, de protejare de viață ar trebui să intervină în astfel de situații. E o tehnică să te confrunți cu fricile tale, însă trebuie să rămâi totuși precaut. Să ai grijă și să nu te pui în situații periculoase. Iar ea s-a pus în situații periculoase. Iar faptul că, de multe ori, a reușit, nu a avut niciun incident probabil că i-a dat convingerea că nu este într-un mediu periculos și că n-o să se întâmple niciodată ceva rău. Cred că a exagerat și a ținut cu tot dinadinsul să-și demonstreze că nu-i pasă și că orice incident din viață poate să fie trecut și poți să-ți înfrângi orice frică. Da, poți, dar în același timp, trebuie să ai grijă și să nu te expui. Pentru că atunci nu mai e un act de curaj, ci de risc pur și simplu, de nevoie de adrenalină. Cum sunt cei care practică sporturi extreme”, a explicat gestul Anei psihologul Keren Rosner.”

    Indecis. Tu ce zici?1920
    • Mereu i-am invidiat pe oamenii care pot abera asa frumos si atat de mult si sa exprime atat de putine idei ca de ex psiholoaga vietii.
      Fac eu rezumat: de proasta, multi oameni au frica de caini chiar si nefiind vreodata muscati, dar nu se apuca sa alerge intr-un loc cunoscut ca fiind cu probleme cu cainii. Sunt un milion de chestii in care iti poti pune ambitia sa iti demonstrezi ca poti sa treci peste, frica de caini nu e printre ele. Ma intreb cati retardati continua sa alerge prin zona respectiv chiar si dupa incidentul asta, ca nu am domnle unde sa alerg

      Comentariu apreciat.3611
    • Cateodata functioneaza. Aveam 6 ani si m-am taiat intentionat cu un cutit pentru ca imi era frica de cutite. A mers. Cand aveam 16 ani am incercat acelasi lucru (sa ma expun la situatii stresante) pentru a invinge niste frici. Asta nu a mai functionat, ba din contra, mi-a produs mai multa nesiguranta. Desigur, cand esti adult partea rationala ar trebui sa o controleze pe cea emotionala.

      220
  15. @Psionics, legile nu au funcționat pentru că nu s-au aplicat. Toate campaniile de sterilizare din țară sunt organizate de ONG-uri şi voluntari, nu de autorități (cu excepția Bucureştiului, prin ASPA). Ba chiar autoritățile ne mai pun şi bețe în roate, deşi mergem acolo pe timpul şi pe banii noştri.
    Da, bineînțeles că majoritatea câinilor provin din curți, dar samsarii sunt motivul pentru care un fudul fără bani îşi permite să îşi ia un câine „de rasă”, pe care îl înmulțeşte şi dă puii oricui şi nu îl mai interesează ce se întâmplă mai departe.

    1314
    • Pai si daca nu s-au aplicat legile, acele legi care cam acopera cele 5 puncte enumerate de tine inseamna ca problema e in curtea educatiei civice, a primariilor poate, in a politiei si a justitiei zic io.

      102
    • @Psionics, păi asta zic şi eu. Vreau să văd amenzi, vreau să nu mai fie atât de uşor să îți câine, încât să fie dispensabil şi să n-ai grijă de el.
      Vreau să ştiu că pot suna şi în afara Bucureştiului la o instituție care să ridice câinii de pe stradă. Vreau să-mi fie luată în serios o sesizare cu privire la înmulțirea ilegală a câinilor (caz concret la ai mej în sat, diverşi bombardieri înmulțesc amstaffi, caucazieni, bullmastiffi), nu să mă considere ăia nebună că reclam toate căcaturile.

      Indecis. Tu ce zici?219
  16. O colegă de serviciu mai în vârstă decât mine spunea aşa: „pe vremea lui Ceauşescu nu erau câini vagabonzi pe stradă şi toată lumea îşi permitea să îşi cumpere o pereche de mănuşi.” Atât!

    Indecis. Tu ce zici?2810
    • Pe vremuri daca era unu, doi sau trei caini maidanezi ii otraveai si gata. Nu spun asta pt, ca sustin asa ceva, ci pt ca asa era. Tot pe vremuri daca cateaua iti facea 5 pui si doreai sa pastrezi doar 1 stii ce facea taranul cu restul de 4?
      Vremuri… scuze, n-am nimic cu nimeni, dar cand aud nostalgia asta dupa Epoca de Aur ma ia cu sila.

      Indecis. Tu ce zici?2712
    • Adica mai demult existau proceduri pentru rezolvarea unei probleme, si acum nu. Fiindca cai pe pereti si fantezii.

      158
    • Eu sriu varianta „marinari” , adica ii bagai in sac, legat la gat si aruncat in apa

      515
    • :))))))))))))))))))))

      pe vremea lui ceuasescu nu erau caini pe strada.
      ba baiatule, unde NU erau caini pe strada?

      ca pe strada nmea din mijlocul bucurestiului erau 2 haite de 7 sau 8 ciani care se ciondaneau intre ele. la mine in scara erau 2 catele protejate de niste vecini. la cealalata scara era doar un caine dar extrem de agresiv. ca sa ajunga la scoala efectiv trebuia sa traversez strada sau sa ocolesc tot blocul.

      asta doar la mine pe strada, doar la blocul meu. in restul cartierului era cam la fel.

      Comentariu apreciat.303
    • Si inainte de 89 erau haite de caini pe strada. Isi faceau veacul mai ales pe la containerele de gunoi din spatele blocurilor. Proveneau, mai ales, de la casele care se daramau in numele „sistematizarii”

      140
  17. „Oameni cu minte puțină vor lua apărarea animalelor în detrimentul oamenilor”. Asta a durut.

    Indecis. Tu ce zici?328
  18. Hai sa nu ne mai certam, sa ne dam mainile si sa cantam impreuna https://youtu.be/ajm6QsQNQU8

    35
  19. hai sa NU trecem peste.

    acum 2-3 saptamani, nici nu coteaza, am sunat la primarie pentru ca langa santierul din fata casei s-au adunat 3-4 dulai. Muncitorii le tot dadeau mancare si n-au mai plecat. La fiecare masina/om, la orice ora, ham-ham-ham. Revin, sunat la primarie, sa vina sa-i ridice. Foarte politicos mi-au spus ca nu e datoria lor, dar ca fac sesizare la orasul vecin cu care colaboreaza in aceasta problema.

    vineri la pranz, 2 jandarmi si 2 oameni cu cizme inalte, carau dulaii in masina cu care au venit. Acum e liniste. M-a costat un apel si 5 minute din viata. Totul civilizat.

    P.S. Vali, suntem vecini.

    Comentariu apreciat.473
    • acum stiu si 2 jandarmi si 2 oameni cu cisme inalte cam pe unde sta zoso

      201
    • Frumos, as vrea si eu jandarmii si oameni sa vina aici langa Sibiu, ca la primarie/politia locala sunt numai retardati care se ocupa de problema cainilor abandonati.

      10
  20. Faptele se mai și prescriu.

    68
  21. Este poate singurul lucru pentru care pot mulțumi administrației Băsescu. Nu puteam intra pe strada mea fără să mă tem că am să ajung acasă. Și apoi a venit Băse. Și dintr-o dată am putut ajunge seara acasă. Fără să mă tem.
    Unde au dispărut câinii ăia după ce a venit el la primărie? Nu mă interesează. Sunt doar mulțumit că familia mea nu mai era în pericol.

    Comentariu apreciat.556
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1040
    • @zoe mananci stii tu ce :)

      Indecis. Tu ce zici?258
    • tot sub el militariul a fost curățat, aveam haite de zeci de câini printre blocuri.

    • In 2007, Base nu mai era primar în București de vreo 3 ani. În 3 ani, fiecare 2 căței și produc zeci de pui care produc zeci de pui care produc zeci de pui, respectiv mii de câini migrează din Ilfov în București.

      Ai umplut aici de astfel de comentarii nămolul mintii

      Efectiv, confirmi toate stereotipurile despre cutofili, oameni într-o ureche, pentru care adevărul, informația corecta și probata sunt chestiuni asa, vagi, ca eterul, plutesc în aer, pentru a forma realități imaginare și idei complet absurde, minciuni sfruntate care nu au nicio treaba cu nimic, dar care se exprima tare și cu convingere.

      Comentariu apreciat.335
  22. In ce jogodie s-a transformat ciucu asta… ce tupeu de smecheras a la oprescu a prins

    Indecis. Tu ce zici?273
  23. ziceti ce vreti de basescu, dar a fost singurul cu ceva oua in pantaloni. altfel si acum aveam haite in centrul vechi, nu numai pe terenurile virane si parcuri

    225
  24. Am 2 câini în casă și la țară am unul adoptat. Nu mă dau mare cunoscător da’ știu cum arată și ce poate face un câine… ceva mai bine decât știu alții.
    Legi sunt. Oameni și tehnică plus buget să le aplice, nu.
    În perioada asta, când e plin de nunți de câini, e nasol. Chiar și în orașe mai mici, cu tomberoane închise la care câinii vagabonzi nu mai au acces …se lasă cu foame și agresivitate.
    Umblatul după o cățea în călduri, foamea și sentimentul de a face parte dintr o haită duc câinii la altă formă psihică decât cea cu care suntem obișnuiți. Iar asta n ar trebui să se întâmple dacă hingherii și ar face treaba.
    Cuțofilul de care ziceți voi, nu există decât în cazuri izolate. Cuțofilul modern zice „up” și dă inimioare la postări de Facebook în care se solicită recuperare sau adopție. Atât.
    Nu cuțofilul e problemă. Partea de aplicare a legii e.
    Nu e buget pentru reparat drumuri, căi ferate sau alte tâmpenii și mă îndoiesc de faptul ca uniunea dă fonduri nerambursabile pentru ținut Azorel în cușcă în vederea eutanasierii după două săptămâni (metodă aplicată în US și alte state, cu care eu personal sunt de acord).
    Hingherii pot ieși bătuți fiindcă n au tehnică să recupereze din teren și opinia publică se inflamează. Nu trebuie să fii cuțofil ca să îți sară muștarul când îl vezi că chinuie animalul în lipsa unei cuști de captură sau a unei arme cu tranchilizant. Îi vezi cu lațul de sârmă, fără echipament, fără mănuși chiar, trăgând de un metis de 30 de kile care plânge ca un copil. Asta vedeți în filmările de la știri, nu?

    Lipsa de interes e mai sus, la cretinul care nu le dă bugetul necesar și a organismului de control care închide ochii.

    … da, trimiteți vă copiii la școală cu spray de piper și luați măsuri de gen să umble în haită. Din păcate suntem unde tre’ să fim. Când o să ne mănânce viermii de vii, probabil o să mai facem o revoluție. Până atunci, ne mănâncă Azorel & Co. și o să vedem un articol peste 2 ani cu trimitere la ăsta.

    Noapte bună.

    Comentariu apreciat.406
  25. Societatea civila se cearta (“aparatorii maidanezilor” vs “ucigasii maidanezilor”) in timp ce adevaratii vinovati – autoritatile fac un pic de galagie in presa si cam aia e tot ce au in planul de masuri

    210
  26. 100% de acord. Nu se face nimic nici în cazul sutele de morți omorâți lunar pe șosele de către animalele cu carnet de conducere.
    Poate la 2000 ani după al 43-lea sfârșit al lumii…

    126
  27. @thebblack, cum menționează cineva un ONG, cum sar frustrații să comenteze că faci bani și afaceri. Nu, prietene, ONG-ul e recent înființat și simt că mă lupt cu morile de vânt pentru că e greu să convingi autoritățile că vii să îi ajuți și lumea e sceptică „cum, nu-ți iese ție niciun ban? Da’ nu mai bine dădeai banii la un copil?” Și fac asta pe timpul meu și pe stresul meu și mă chinui să adun fonduri, că na, cultura voluntariatului la români e așa, ca un OZN. Apropo, între 25 și 35 de euro se dă pe o castrare într-o campanie. Absolut toți banii merg la echipa care castrează. Nici măcar benzină nu bag din banii ăia.

    Am comentat de Băsescu pentru că problema s-a rezolvat parțial. El a introdus eutanasia, care a continuat până prin 2017, dacă nu mă înșel. Dar în perioada asta, câinii au început să apară, dovadă că erau haite în cartiere aproape de centru și prin 2007-2009. Deci eutanasia fără soluții suplimentare e doar un flux continuu de omorât, care oricum nu face față ritmului accelerat în care se abandonează (direct în oraș sau aduși din comunele limitrofe). Problema cu adevărat în București (nu și la periferia lui, că acolo e problemă cu câinii care vin din Ilfov și care se plimbă între limitele de județ) s-a rezolvat după 2013, când iar au omorât în masă, dar de data asta au continuat cu campanii de conștientizare, sterilizare, în paralel cu sterilizările pe care le făceau ONG-urile.

    Voi asta nu înțelegeți. Am zis că toți trebuie ridicați de pe domeniul public. Nu am precizat ce se întâmplă cu ei după, pentru că mi s-a părut că majorității nu îi pasă. Ținuți în adăpost și promovați spre adopție dacă e loc, eutanasiați dacă nu e loc. Iar la început nu va fi loc. Dar nu te poți opri aici, trebuie să mergi mai departe, trebuie să faci ceva să controlezi fenomenul. Celor care zic că la țară fenomenul e ținut sub control, îi invit să se plimbe prin zonele turistice din România, pe la Slănic Prahova și în satele de pe lângă, nu vă invit în satul în care stau ai mei, ca să vedeți acolo echilibru și armonie, cu haitele de la ciobani reduse numeric periodic cu arma de vânătoare. Nu zic că în TOATE satele din România este cum descriu eu, dar în Sud și Moldova e horror.

    Cum zice cineva „haideți să nu fim barbari, eutanasiem, dar până când, avem nevoie de soluții sistemice”, cum îi sare lumea în cap „cuțofilul, face afaceri cu maidanezii, nu gândește logic, vrea să gâdile câinii sub coadă”.

    Plus că toți vor să SE FACĂ, dar nu toți sunt de acord că trebuie și ei să contribuie la soluție – să-și castreze câinii, să nu-i lase liberi pe stradă, să strângă după ei, lucruri elementare.

    Lumea e instinctual agresivă dacă spui lucruri cu care nu e complet de acord. Se va rezolva ceva la noi? Nu am idee, dar în ultimii ani am văzut o schimbare în bine. Așa că sunt destul de optimistă. Doar că va mai dura.

    169
    • deci in capul tau, in locul glontului, o solutie ieftina, simpla si rapida, si care facuta in mod corespunzator nu prezinta nici probleme morale foarte mari, tu zici sa incercam sterilizarea, solutia scumpa, lunga, grea si de cele mai multe ori care provoaca mult mai multa durere si chin animalelor, fugareste-l, prinde-l, ia-l pe sus, baga-l in cusca, du-l in adapost, scoate-l, anesteziaza-l, opereaza-l, tine-l iar in cusca pana se reface, dupa care cel mai probabil il mai tii un pic, evident tot in cusca sau in vreun padoc unde are minunanta ocazie sa se bata cu toti ceilalti, pana cand te lamuresti ca nu o sa il adopte nimeni asa ca … ropot de tobe…. il eutanasiezi. si asta evident pentru 35 de euro. halal iubitor de animale.

      si ca orice cutofil dement care se respecta pierzi din vedere, cel mai probabil perfect intentionat, un aspect foarte important. nu se pot impui cainii cate gloante putem produce noi. la un moment dat se termina cainii. si pana la urma, de castrat sobolani nu te apuci? sau gandaci. aaaah, pe aia ii omori.

      si da, cand aud de ong-uri ma apuca brusc sindromul tourette. din 4 sau 5 ong-uri d-astea de „ajuta” animale nici unul nu a putut sa ma ajute cu un pisoi bolnav. refuzurile au fost politicoase si invocau tot felul de motive stupide. evident insa ca cereau donatii in ciuda faptului ca refuzau sa ma ajute. asa ca sa-mi bag p… in ele de ong-uri. daca vii in fata mea si te prezinti ca esti de la ong de animale te scuip in fata. direct, fara avertisment. sunteti acolo doar pentru banii nemunciti. toti.

      159
    • @thebblack, șterge-ți spumele de la gură. Înțeleg, ai niște experiențe nasoale și ai prins ură pe toată lumea. E absolut problema ta că te macină lucrurile astea în asemenea hal încât nu poți purta o conversație civilizată. Sper că ești așa doar pe net, nu și în viața reală.

      Nu castrez câini de pe stradă, castrez câini cu proprietar, că acolo e izvorul nesecat. Ăia de pe stradă se curăță repede – boli, accidente, otravă, etc.

      Și eu am apelat la ONG-uri care nu m-au ajutat și m-am descurcat singură. Dar am făcut destul voluntariat să înțeleg că uneori efectiv ești depășit de situație și nu poți să ajuți, nu am luat-o personal, nu m-am dat peste cap.

      137
    • si eu m-am descurcat singur. si nu m-am dat peste cap. ba, dar 5 din 5 erau depasite? si nu la modul, „domne, nu prea putem, dar hai totusi sa vedem, vino cu el, poate te putem indruma undeva”. nu. „nu putem. da-ne bani!”. deci ura pentru ong-uri o sa ramana.

      si pana la urma nu inteleg. la inceput ai afirmat ca castrai caini cu proprietar. sunt si aia o problema. dar mult mia mica comparativ cu cei fara proprietar. si nu cainii cu proprietari au omorat-o pe femeia aia.

      00
    • aaaa, si ai ratat, evident, sa raspunzi la intrebarea esentiala. cu sobolanii si gandacii ce faci? ii castrezi sau ii omori?

      hai ca e simplu sa oferi un raspuns. una sau alta.

      00
  28. Nu.

    Cainii au disparut prin eutanasiere. Si au reaparut fiindca APSA< care are ca sarcina problema asta, a decis sa treaca inapoi pe gazduirea cainilor. Fiindca echipa care facea treaba a fost demisa, si tampitii care nu inteleg nimic au fost pusi sefi din nou.

    234
  29. Am la tara un vecin cu o corcitura de husky pe care-l lasa liber pe strada dimineata. Anul trecut am avut 6 serii de pui pe strada, toti urmasii cainelui respectiv. Asta si pentru ca alta vecina de la 2 strazi distanta s-a hotarat sa arunce in strada doua catele pentru ca mancau oua. Am sunat la primarie, politia comunitara, politia animalelor. Nu a venit nimeni, toti paseaza responsabilitatea de la unul la altul. Legi clare sunt, dar nu se face sa ne suparam intre noi asa, fara dovezi. Cutofilii doar trec prin zona si-i hranesc.
    Eu am doi caini adoptati, sterilizati, vaccinati. Ii tin in curte.

    Pe de alta parte, trecem peste, dar nu inainte ca unii politicieni ( ex primari) sa se catere pe cadavre putintel.
    https://www.mediafax.ro/social/firea-in-unele-zone-au-reaparut-haite-de-caini-fara-stapan-care-terorizeaza-bucurestenii-21526974

    120
    • da, sunt multi nesimtiti care isi lasa cainii pe strada teleleu tanase ca sa nu faca pish/kk in curte sau „ca sa se plimbe”. de aici pana la serii de pui/inmultire necontrolata/masina care-l face afis pe Azorica
      sau accidente cu victime umane e doar o chestiune de timp.

      80
    • Vrei să spui că dacă cetățenii erau educați cu parul și amendați când își lăsau câinii pe străzi, femeia aia trăia acum? Păi și noi ne-am certat ca proștii pe maidanezi?

      102
    • Zoe, tu intelegi ca un caine care umbla singur pe strada, fara supraveghere, ESTE MAIDANEZ indiferent daca are o curte la care se intoarce din cand in cand?

      81
    • @Cristian, serios? Ne batem în sintagme și definiții acuma? Conform definiției, maidanez = câine fără stăpân, vagabond.

      Un câine cu stăpân poate fi vagabond, dar nu poate fi fără stăpân, dacă el are stăpân și pleacă din curte. Deci îi putem trage la răspundere stăpânul. Pentru câinii fără stăpân tragem la răspundere statul. Care, nu-i așa, mereu răspunde exemplar, s-a mai văzut.

      Lăsând definițiile la o parte, responsabilizăm cetățenii în secolul 21 sau continuăm să dăm vina exclusiv pe autoritățile care nu strâng în urma noastră suficient de repede?

      Haideți cu minusurile, că aveți alergie dacă vă zice cineva să vă asumați vreo responsabilitate.

      50
  30. Stiti ce se va intampla cand cetateanul de buna credinta vede ca ASPA/PMB/Chiajna/S6 nu fac nimic concret si haitele se maresc?
    Raspuns: Otrava.

    E naspa, e nasol, Politia se va sesiza, vai-dar avem legi, vai-sa le respectam. A,da? Pai fmm ia explicati despre legi familiei celei decedate.

    Cand statul e impotent, infloresc extremele.

    60
  31. Japonezul a fost omorat in apropiere de Piata Victoriei, din cate imi aduc aminte au identificat si cainele.
    Iar dupa cazul Ionut tin minte ca au cam disparut cainii din Bucuresti, pe tacute cred ca-i lichidau. Era mare impactul mediatic, oricat incercau sa scoata pe bunica/frate/paznici vinovati.
    Cine creza ca are acum 4 ‘bilute” si sa zica – in 30 zile rezolv problema sau demisionez. Nimeni. Moarta va fi de vina si hai sa vina reclamele alea misto la X-Bet.

    130
  32. Problema e de aplicarea legii nu doar de haitele de caini salbatici.

    Cati oameni sunt omorati in fiecare an de cainii vagabonzi si cati sunt omorati de viteza excesiva la volan? Cred ca sunt putin mai multi in a doua categorie din pacate.

    Autorul nu e atat de vehement legat de problema vitezei desi omoara sute de oameni anual.

    Ambele probleme sunt din cauza legii. Aplica legea si puscarie pt „iubitori” care lasa cainii abandonati pe campuri si incep aia se se impuieze, sau „piloti neimpliniti” ce considera soseaua ca un drept din nastere.

    In rest, pacat de femeia aia ca a fost atat de proasta sa nu se gandeasca la siguranta ei, inainte de a ajunge subiect de discutie in presa platind cu viata ei. Un spray e mic, usor, te apara de caini prosti sau oameni autisti ce cauta sa-ti faca rau

    36
  33. Cand a murit copilul s-a intamplat ceva: tati si-a cumparat X5 nou din banii primiti si a pus YON la numar. Just sayin’
    https://evz.ro/tatal-copilului-omorat-de-caini-in-parcul-tei-la-volanul-unui-bo.html

    36
    • Cam cat de „ziarist” sa fii sa te apuci sa urmaresti un tata si apoi sa zici „cel mai probabil si-a cumparat masina din banii de despagubiri” Nu stii asta, nu stii ce a condus inainte, dar te legi de un deces si un proces ca sa fabrici „o stire”

      La o cautare pe net tatal era/este om de afaceri si actor.

      84
  34. Sa nu ii uitam pe cocalarii manelizati, stapani de rase de caine agresiv de pitbull, rotweiler etc care se plimba cu ei fara lesa si fara botnita. Dupa parerea mea astia ar trebui impuscati, nu amendati, pentru ca respira aerul degeaba. Sunt niste infractori care nu au ce cauta in libertate iar o amenda e prea putin.

    41

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile