Ce trebuie să învețe companiile din criza asta

Sunt două tipuri de companii în perioada asta: cele care au bani să comunice și cele care se plâng că li se cer bani pentru comunicate.

Dacă ați fost atenți, ați văzut că sunt destul de multe companii care ies la rampă acum, parcă mai multe decât de obicei. Unii care se plâng, alții care spun că se adaptează crizei, alții care vor să ajute, alții care spun că au nevoie de ajutor.

În spatele acestor știri e o poveste tristă. Cam toate companiile se plâng că presa îi jecmănește acum. Aveți mai jos un răspuns standard trimis zilele astea de o publicație de business:

Totodata, avand in vedere perioada speciala pe care o traversam si limitarea drastica a posibilitatii de comunicare a companiilor prin evenimente, conferinte de presa sau preluarea comunicatelor de catre media, iti trimit atasat oferta noastra adaptata acestor nevoi de comunicare, prin care vrem sa sustinem transmiterea informatiilor vitale pentru companii catre un public cat mai larg.

Pe scurt, dacă vrei să apari în 2 publicații (una de business, una generalistă) cu o știre (ai făcut ceva, a declarat șeful ceva, ai donat ceva) trebuie să scoți din buzunar în jur de 1.000€. De ce se întâmplă asta? Pentru că presa a simțit momentul că poate stoarce companiile de niște bani și nu dă înapoi. Nu există sentimente, e doar business. Cel puțin ăsta e motivul oficial.

Motivul real e că afacerile și companiile nu prea au susținut presa în ultimii 15 ani și situația asta de acum e doar un reminder că poate ar trebui să o facă, dacă vor să fie ajutați când au nevoie.

Și la ajutor mă refer la campaniile pe care le derulează în online. Poate cu ocazia asta află că politica prețului cel mai mic le-a pus bannerele pe siteuri de ciordeală, de fake news și de o calitate îndoielnică. Nu pe site-urile unde vor acum să apară. Nu pe site-urile unde aveau nevoie să apară cu campanii. Pe cele mai ieftine. Cum ar fi ca afacerile care se plâng azi să înceapă să plătească 5 sau 8€ per CPM, să nu mai fie nevoite site-urile de business să alerge după afișări? N-ar mai fi presa atât de fomistă și de dornică să jecmănească tot ce prind când prind, nu?

La fel și la bloguri. Degeaba vrei acum chestii pe gratis, dacă toate campaniile le-ai făcut cu alții.

Hai, repetați după mine: mediul de business susține presa românească derulând campanii acolo unde merită, nu pe site-uri de ciordeală sau de fake news! mediul de business susține presa românească derulând campanii acolo unde merită, nu pe site-uri de ciordeală sau de fake news! mediul de business susține presa românească derulând campanii acolo unde merită, nu pe site-uri de ciordeală sau de fake news!

Eu cred că se poate. Am încredere în antreprenorii români. Am încredere că, în loc să își deruleze campaniile pe Facebook, cu 0,6€ CPM, le vor rula pe site-urile românești care merită.

 

business-afaceri

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. ” mediul de business susține presa românească derulând campanii acolo unde merită,” … pana trece starea de necesitate si apoi mediul de bussiness revine la vechiul narav.

    00
  2. Am încredere că, în loc să își deruleze campaniile pe Facebook, cu 0,6€ CPM, le vor rula pe site-urile românești care merită.

    Parca esti Buhnici, cand chitaie sa nu mai dea lumea bani la YouTube ci lui pentru ca, saracul, nu ii ajunge sa isi ia o masina electrica noua.

    00
    • Pe fiecare il doare efectiv doar de el, asa e si Buhnici.

      00
    • Ce tupeist buhnici. Incredibil. Pai sa isi vanda masinile electrice si sa mai taie din fitele extreme bagate prin casa si prin „hubul” cavaleria daca vede ca ii moare businessul. Ar fi culmea sa inceapa statul sa sustina achizitiile nesimtite facute de buhnici si altii, care nu si-au pus problema ca poate li se mai si termina odata resursele.

      00
    • Statul îi e dator să îl ajute, că plătește taxe. Oamenii care se uită îi sunt datori, că se uită la el pe gratis. Companiile îi sunt datoare să îi dea bani că le face reclamă. El, în schimb, nu prea. N-are datoria să spună nici măcar o urmă de adevăr. N-are datoria să nu mai mintă ca un porc gras ce e. N-are datoria să spună că 99% din ce prezintă pe canal sunt reclame mascate ca reviewuri. N-are.

      00
    • CE îmi place cum îi tremură vocea lui Buhnici :)))

      00
    • Credea că funia nu se apropie de par.

      00
    • Pe mine ma enerveaza foarte tare Buhnici. Nu am nimic personal cu el da e antipatic de la prima vorba. Imi era antipatic si inainte sa parcheze ca un coclit si sa aiba o atitudine passive aggresive ca diva aia care vroia sa o aduca Ambasada Ro din Myanmar. Faptul ca a facut asta doar mi-a confirmat ca e un arogant cu pretentii de respect.

      Pt cine nu stie https://twitter.com/zoso/status/1208308020968665088

      00
    • Se va întoarce buhnici la jobul călduț de la protv?

      00
    • Ganditi-va ca nici nu poate sa-si vanda casa ca e toata pe barter :)))

      00
    • Afacerea lui buhu e viabilă, pai si atunci dc ceri bani?

      00
    • NOU
      #13

      Pentru mine e un mister, cine si de ce ii da bani multi multi lui buhnici.
      Din ce am vazut eu, i-a promovat mult pe aia de aduc telefoane chinezesti si acum pe aia de aduc accesorii fake chinezesti, deci nu sunt cine stie ce.

      Oricum, si-a facut de 2 case, 2 masini noi, se poate retrage linistit la o shaormerie.

      00
    • toate companiile. tot ce vezi la el pe canal e plătit în proporție de 99%. de aia toate telefoanele sunt foarte bune, toate mașinile sunt superbe, toate televizoarele au culori excelent.

      buhnici a înțeles devreme că trebuie să investească în calitatea audio și video dacă vrea să facă treabă, a făcut asta, treaba merge în continuare, dar la un moment dat publicul începe să se sature de atitudinea lui, de nenumăratele minciuni și de abordarea asta de televiziune. oamenii au fugit pe net ca să scape de televiziune, unde nu poți să spui nimic cinstit sau negativ despre un produs, și au dat de canalul lui, care, surprinzător, e la fel de defazat.

      dar, dacă vrei să faci reclamă unui produs, n-ai pe altcineva pe nișa asta. de asta se poartă așa.

    • luați și partea a doua https://streamable.com/8hcgd

      comunitate, valoare, deplasări.

    • Onețiu nu realizează că își insultă gazda, iar Buhnici e nesimțit ca de obicei și nu se simte. Îi era greu când era plimbat prin lume pe banii companiilor. Foarte greu. Hai să ne gândim și la bietul de el că stă de două luni acasă, fără deplasări…

      00
    • Vali,
      Cum au ajuns bucăți din clipurile mele monetizate pe streamable? Din nou?
      Pe viitor folosiți cu încredere funcția de share din YouTube de la minutul dorit ca să nu încălcați drepturi de autor iar noi să ne câștigăm veniturile din monetizare.
      În rest, spor la hate dacă ține de foame. Ne vedem la capătul tunelului vizual.

      00
    • cineva care te urmărește le pune acolo, apoi mi le trimite.
      altfel, nu e nici un hate, e o perioadă stresantă, lumea se mai amuză cu content de calitate, review-uri oneste in 4K și alte asemenea. :)

    • Uitati-va la expresia fetei lui Onetiu. Cred ca in mintea lui era ceva de genul… ba, mai abereaza asta mult?

      00
    • Opăritul le-a șters.

      00
  3. Deși setezi white și nu black backgroundul blogului el se schimbă la loc cu fiecare click.
    E deranjant. Iar black se vede aiurea, scrisul e prea alb și prea subțire și contrastează puternic cu negru din fundal și îți crapă retina.

    00
  4. Bun venit in viata reala.

    Acum, ca am terminat cu politeturile, sa fiu serios :)

    Viata are multe nuante de gri, nu e alb si negru. In toate domeniile sunt oameni destepti, prosti, hoti, escroci, naivi, etc – o distributie.

    Institutiile de orice fel (media, politica, business) nu sunt niste entitati asa, gen cladiri sau saci de cartofi.

    Institutiile sunt oameni. Si oamenii sunt buni, rai, hoti, cinstiti, prosti, destepti. Fiecare cu treaba si contextul lui. Toti preferam sa lucram cu cunoscuti in care avem incredere – si hotii si aia cinstiti :))

    Nu fi naiv. Sa nu crezi ca vor face toti bulangii 180 si de maine gata, toata lumea e corecta si cinstita. Fa-ti treaba bine in continuare – si unul singur daca schimba macazul e parfum, pe acelasi principiu sunt si eu. De jeguri nu scapam, dar putem sa le micsoram procentajul.

    In rest ramane cum am stabilit, pe curve ca pe curve, pe doamne ca pe doamne.

    00
  5. Lasa ca o sa iti scrie agentia de pr sa ii ajuti cu un comunicat gratis ca e criza si nu mai au bani

    00
    • las că pot să stau și fără să scriu.

    • Urat ba, cum dracu nu vrei sa scrii gratis,nu vezi ca criza?

      Asa e cand esti tampit si te inconjori de farisei si mercenari,vine viata si iti mai da a palma de trezesti la realitate,aia adevarata.

      O sa mai tina toata isteria asta ceva timp asa ca sper ca se cerne si industria asta,o sa vada si oamenii ca nu e bine sa tii toate ouale in acelasi cos.

      Daca dupa astia continua tot cu sanziene si ceausene … prefer sa nu mai zic :))

      00
  6. Delicios sa vad mediul de afaceri cum tipa ca are nevoie de ajutor de la stat. Dupa ce pana acum a criticat zi de zi statul ca nu stie sa cheltuiasca banii, ca nu se pregateste de criza, ca vine criza ca etc etc.

    Ipocriti.

    00
    • Mediul de afaceri cere ajutor de la stat, pentru că măsurile pe care tocmai STATUL le-a impus le-au ruinat afacerile.

      00
  7. Cred ca acum o sa fie mai degraba pe barter: Imi faci loc sa ma milogesc la tine in publicatie/site/blog/vlog/televiziune si cand isi revine afacerea esti „primul” unde bag reclama/campanii.

    00
    • de obicei schemele astea nu funcționează. de aia curvele cer banii înainte. că antreprenorii uită.

    • @Nickro, cred ca ai o idee gresita despre ce inseamna „barter”.

      „Acord, în practica comercială, prin care părțile convin să schimbe între ele mărfuri de valori egale.”, sau „plata in natura” mai popular. Gen, tu-mi faci o supa, eu iti dau o muie. Mese calde, ambele.

      00
    • Nici o sansa sa mearga treaba asta. Tu ai face asa ceva? Ai vazut tu vreo factura platita cu promisiuni?

      00
    • Lol. Așa a mers treaba cu mulți vreme de ani de zile. Cred că mulți au auzit de-a lungul timpului (și au și crezut fiind dezamăgiți ulterior) la câteva dintre următarele fraze:
      – ne pui asta acum, că aici nu avem buget și te avem în vedere la campania viitoare.
      – vino la eveniment, să ne cunoaștem și să vedem ce relație dezvoltăm. Ideea este să se posteze, publice, până ce se prind unii că ulteriorul nu mai vine. Dectâ pentru câțiva.
      – trebuie ca dacă ești mic (blogger, influenzar etc) să vii la evenimente, să scrii, să publici, să dezvolți relația cu compania și ulterior pe măsură ce crești și tu o să ai și tu campanii mari. Îhi. Maxim se ajungea la împărțit bugetul gen avem 5000 eur? 4000 la x si restul la 10, 20 din ceilalti, in cel mai bun caz. Ca x nu aducea atatea clickuri si trebuia si ceilalti sa lase impresia ca este o campanie reusita. Asta in cazul cel mai bun, de obicei era 5000 la x si restul cu un cadou.
      – și altele

      00
    • :D un om din agenție care s-a supărat că zoso nu i-a preluat comunicatul (sau cineva care nu livreaza si este suparat ca poate lumea se va duce la zoso in viitor) mi-a dat vot negativ. Poate vor mai fi si altii, dar nu-i bai, tot nu o sa va publice zoso nimic daca nu schimbati atitudinea :))))))

      00
  8. ma uit pe linkedin cum comunica CEO din firmele de IT romanesti.
    Ca o cizma.
    Deja ma intreb cati lucreaza ptr SRI/SIE

    00
  9. @zoso

    Știu că nu mi-ai aprobat comentariile de ieri pentru că te deranjează comparația cu chinezu. Nu a fostbin intenție să te denigrez in vreun fel.
    Nasol este că Vodafone practic te pune pe același plan cu chinezu. Și așa o fac multe altele. Chinezu știe ce înseamnă să fii disperat că influencer acum doar a „nășit” o întreaga adunătură de nulități.

    00
  10. nu mai trebuie sa invete nimic companiile din criza asta pentru ca oricum 90% dintre ele sunt terminate, finished, kaput.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Alte linkuri (mostly NSFW)