A fost un mic vârtej într-un colțișor de internet apropo de ultima conferință „dă digital”, aia cu podcasturi. Printre multele informații false prezentate acolo, una a atras atenția, aia cu 3,2 milioane de ascultători de podcast în România.
Ei bine, cifra aia nu e pentru noi sau pentru pasionații de podcasturi, aia e ca să aibă băiatul de la marketing de la firmă justificare pentru spart banii acolo. Că trebuie lichidate niște bugete de marketing, și nu primești aprobare de la șefi dacă nu ai și tu ceva la dosar, cum că e o ditai piața acolo și de-aia. După care se dau banii pe metoda rebate, dacă nu știți ce-i aia, întrebați sau dați un search pe site-ul ăsta.
Dosarul e bun, de-aia nimeni din piața de publicitate nu zice nimic urât de Andi Moisescu. Știți de ce? Că fac campanii publicitare „virale”, care nu-s așa virale cum zic ei, dar se duc cu ea la emisiunea aia bună de la TV de la el și ăla vorbește cu un comediant despre cât de inedită și tare e reclama. Și pui la dosar și asta „campania a fost atât de virală că s-a vorbit și la ApropoTV ce bună e”. Știu pârgarii de București despre ce vorbesc.
Cine crede că în România e corupție doar la stat a băut gaz de-ăla bun amestecat cu ciambalamba. Și la privat se dă șpagă și se face treabă de mântuială într-o veselie, de parcă ar fi Direcția de Urbanism. Uite caz concret și simpatic:
Orange Romania are o aplicație de mobil, care era trecută în AppStore ca fiind și pentru iPad. Nu era. Da’ ăia au ales developer un nepot de-al unui șef, probabil, ăla a fușerit ceva și nimănui nu-i pasă foarte mult. Am sesizat faza vreo doi ani la rând până când am reușit să contactez pe cineva din firmă și i-am rugat să o testeze pe iPad, să vadă dacă-i mint. Într-un final s-au prins și răspunsul a fost c-o scot de-acolo. (Motivul ar fi că iPad-uri 4G nu prea cumpără românii din banii lor, majoritatea sunt cumpărate de stat/companii de stat, și nu pot cârâi utilizatorii, deci optimizarea nu prea contează). Iar fazele astea se întâmplă la una din cele mai mari companii din România.
Mno, așa și cu podcasturile, cifra aia va fi folosită pentru scheme de publicitate, nu contează, până se prinde un șef de companie (probabil străin, că știu șefi de multinațională din România dați afară că furau benzină cu canistra din mașina firmei) ori se adună milioanele alea, ori nu mai contează că apare o nouă platformă unde putem face șmenuri.
Și, hei, e o veste bună, știți pe șomerii ăia inutili care era „social media manager” prin firme? Ei, acum vor putea să fie „podcast manager”. Altfel, dacă n-ar fi corupția asta, majoritatea publicitarilor ar fi nevoiți să se reîntoarcă în agricultură și rămânem naibii și fără mâncare.
aia 3,2 milioane de ascultatori de podcasturi din romania sunt numarati de maia grapini?
De Roberta Anastase :))
de doua ori
de Roberta Anastase
Nu înțeleg. Să fii șef de corporație. Cu mașină de firmă, fără limită de gaz cu mașină la scară de la firmă, să ai salariu de mii de euro și să te pretezi la a fura ca tiriștii pe șanț, ca ultimii fomiști?
Avea cetin dreptate când zicea că mulți sunt prima generație fără vacă în casă și le curge apa din perete.
Așa să fi rămas în oameni, chiar și după ce ajung in bani, mentalitatea asta de foame? Adică pentru 400 de lei un plin de benzină, să fii dar afara, in condiția în care mașina personală mai mult stă pe dreapta.
Nu ne mai facem bine.
Aștept pe Grama, Ich, Ceusan, Sânziana negru, Mimi, Selly și restul de șomeri digitali, să se apuce de podcast.
S-ar răsuci Joe Rogan in scaun dacă ar vedea ce-i pe aici.
s-au apucat, aia e problema :))
Sa stii ca peste tot in lume stapanii pe plantatie ciupesc, mai mult sau mai putin; in Romanistan si zona adiacenta, lucrururile sunt mai penale pentru ca mediul e de asa natura, mai viciat, iar first rank servers in general ii aplauda, se gudura si bucura ca la nivelul lor mai ciupesc ceva.
In primul rand este vorba despre un cent în plus. Pe care-l câștigi, nu-l dai.
În al doilea rând este vorba de putere și ideea că ești invincibil și nimeni nu te prinde.
În al treilea rând este vorba despre coloana vertebrală.
Exemplul meu personal de prin 2005:
Lucram la o firmă de consultanță. Clientul era o firmă din domeniul construcțiilor de străzi. Acest client dorea să între pe piețele est europeene. Unul dintre punctele importante era căutarea de potențiali liferanți… În cazul meu special de dale de pavat străzile. Eu le-am identificat furnizorii, i-am contactat și făcut contracte preliminarii (LOI) cu unii. Niște polonezi îmi ofereau 20% din suma contractelor pe doi ani. Dacă eram slab la suflet eram milionar. Dar am avut coloană ca să pot sa mai muncesc strălucitor încă 21 de ani. Asta în loc sa număr petalele trandafirilor din curtea mea din… habar n-am. Să zicem Roma.
ramane valabil comentariul meu de la postul cu studiul de fezabilitate
„imi place cand vad aceasta revolta a omului de rand.. care la locul lui de munca este un exemplu de dedicatie si abnegatie… concluzia mea este simpla: avem parte de lucrurile acestea pentru ca asa suntem noi ca popor.. toti astia – bugetari, parlamentari, oameni politici ..dintre noi pleaca..nu sunt teleportati din spatiu..nu sunt o alta specie.. avand aceasta structura oarecum gaunoasa, odata ajunsi intr-o pozitie in care putem face diverse mizerii (munca in delasare, dat/luat mita, etc), noi, ca popor, le vom face .. sa ridice mana cine nu a dat mita niciodata in viata lui pentru diverse favoruri sau pentru a scapa de anumite consecinte ale nerespectarii unor reguli/legi.. bag mana in foc ca ar trebui sa fim minim vreo 99% … deci a se lasa cu privatul care este el model de urmat cu etica muncii, pentru ca singura diferenta este ca la privat nu prea poti sa freci duda ca la stat din “cauza” patronului, nu “datorita” angajatului .. nu exclud exceptiile”
Astia suntem ca majoritate … asa ca nu prea mai pot cu ipocritii care vad doar nasoalele din sectorul bugetar in timp ce ei nu mai stiu ce sa combine sau cum sa se fofileze de la munca in sectorul privat…dar acolo nu se pune ca sunt afectati decat patronul, colegii pe care ii incarci cu cacaturi din cauza ca nu iti faci treaba, terti care „beneficiaza” de calitatea muncii tale.
rebate td;dr version: reducerile sunt de 25-50% față de prețul de catalog, ca să se ducă omul de la client la șeful lui mândru că a obținut reducere. după care agenția mai ai 50% din ce a negociat, și fraierul care produce conținutul ia 50 cenți pe mia de afișări, dacă e norocos.
Mie mi-a atras atentia asta. Luat de pe site-ul Thinkdigital : „651K+ ascultători SI vizualizări”.
pai da, doua actiuni diferite, e normal sa fie numărate de 2 ori
Dar daca clipesc o data in timp ce privesc, nu se pune ca doua vizualizari?
C, ×2 ochi. Un chior=o vizualizare, unu normal=2 vizualizari.
Gagicile de pe insta cu bucile la vedere se numesc „digital content creator”
Site-ul MyVodafone nu merge de vreo 10 ani, deci alea cu aplicatii de iPad sunt mofturi…
Nu o supraestima.
o fi ca la audienta la ziare, se presupune ca atunci cand da unul drumul la un podcast, il pune la boxe si in acelasi timp il mai asculta inca `vreo 10-15 oameni. iti dai seama daca se mai plimba prin oras cu telefonul pe speaker, se mai baga intr-un autobuz, mai intra undeva in aglomeratie, ma mir ca avem doar 3,2 milioane de ascultatori.
Fiecare firma privata are unul sau mai mulți proprietari/actionari. Ca cineva fura de acolo nu il privește decat pe proprietar. El e pagubit. Daca nu se prinde sau nu il afecteaza, inseamna ca ii merge bine cu toate furturile. Nu am de ce sa ma revolt fiindca nu fura de la mine.
In schimb cand din impozitele si taxele platite de mine vad limbricii rupandu-se in figuri pe la shaormerii, mooor. Pur si simplu mor, fac spume, le-as da numai shaorme peate ochi
O sa avem din ce in ce mai multi onlineri din astia, am impresia ca pana si agricultura o sa faca online, evident cu specialisti in podcasturi, influenceri, bla bla!
Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul. Cine poate, oase roade …
Sunt curios de unde au scos ei cifrele alea si au facut top-ul de podcasturi. Nu am vazut nimic in pdf-ul ala nici pe site-ul BRAT.
nu are rost să scriu un articol nou, așa că dau aici:
1. nu prezinți rezultatele unui studiu/sondaj în desfășurare. e stupid să faci asta, viciezi rezultatele.
2. agitația mare e pentru că lumea râde cu fundul de cifrele alea. isteții care le-au compilat credeau că lumea va fi bucuroasă că sunt cifre mari, dar până și scheme din astea au limită. de asta sunt opăriți, că nu se pot duce acum nicăieri cu ele, că râde lumea de cât de profesioniști sunt.
3. sondajele cu premii au mereu rezultate viciate. când ești fraier și răspunzi cu NU la un studiu despre opinci, șansele de a câștiga un aifon sunt mai mici decât dacă răspunzi cu da.
4. acum 5-10 ani, BRAT a dat publicității un studiu care spune că un ziar financiar, nu mai știu dacă era ZF sau SFin, are 61 cititori per exemplar. nu s-au gândit nici o secundă, ei au aruncat cifrele și aia e. așa și acum.
Cred că sondajul nu mai e încă în desfășurare, doar nu au scris raportul final – DS dă impresia că cifrele alea sunt definitive. Eu a trebuit să-i mai scriu ceva pentru că într-adevăr era foarte inexact ce scrisesem prima oară, într-o pauză de publicitate din timpul podfest, și Stanca mai că era să-l ia la bătaie pe Obae în call-ul ăla din cauză că am scris eu niște lucruri inexacte în postare.
Dar până la urmă s-a întâmplat ce am zis eu că se va întâmpla. Practic omul mi-a spus în live cât fac: „un podcast de istorie, de exemplu, nu poate să aibă mai mult de 10.000 de ascultători în România” i-a zis el lui Obae, basic negging, repetând practic ceea ce am sugerat că o să facă: dacă ai tupeu ca producător de conținut să crezi că ajungi la ceva oameni, Stanca îți pune în față cifra de 3.2 milioane ca să-ți explice că ești nimic. Că așa are de gând să-și strunească „podcast network”-ul pe viitor, mă gândesc.
Nu îl cunosc pe dl. Stanca, dar pot să remarc următoarele chestii:
1. E foarte deranjat de întrebările lui Petrisor Obae.
2. Pare extrem de arogant, înfumurat și vorbește de undeva foarte de sus, comportându-se de parcă ar spune chestii cu adevărat evidente, publicul fiind prea stupid să înțeleagă.
3. Încearcă să „corecteze/ajusteze” cifrele precizate inițial (3.2 milioane). Ba că dacă mergi cu 4 persoane în mașină și tu asculți un Podcast, automat toți 5 deveniți ascultători de podcast-uri. Sau cel care a ascultat și doar o singura dată un Podcast (Direct sau indirect) devine automat un „ascultător din cei 3.2 milioane”, ceea ce e deplasat. Deci nu vorbim de 3.2 milioane de ascultători ACTIVI ci așa, la modul general, de un total scos de undeva.
4. Termenul de Podcast este bine definit (https://en.wikipedia.org/wiki/Podcast). Cu toate astea, dl. Stanca este de părere că „orice” material ascultat și înțeles fără a fi nevoie neapărat și de video de exemplu, este un podcast. Vlog-urile pe YouTube sunt Podcast-uri (Bine că îl dă exemplu pe Șelly care are 3 milioane de subscriberi…).
Dacă e să o luăm așa, avem milioane de ascultători de podcast-uri în mașină (Și radio-ul poate fi considerat podcast, nu?!).
În concluzie, Podcast-urile sunt în ascensiune, nu putem nega asta în totalitate. Eu vreau să compar aceste cifre cu cifrele obținute de un post de radio, ca de exemplu Radio Zu, Kiss FM, Radio România Actualități etc. Niciunul din acestea nu depășește 2 milioane de ascultători (Zilnici și activi). Și un radio poate fi ascultat oriunde (De pe telefon, la birou, în mașină etc). Nu îl putem compara cu un podcast care un public nișat.
Dar cum cifrele vând și un raport/sondaj complet transparent nu există încă, avem peste 3 milioane de ascultători de Podcast. De aici rămâne interpretarea: Sunt ascultători activi (Ascultă periodic) sau ascultători (one-time, cumulați). Nu s-a răspuns la această întrebare.