Mă uit în traficul de dimineață și văd…

…oameni care nu sunt atenți. Pur și simplu la ora aia au de discutat cu cine mai e în mașină chestii grele și nu pot fi atenți când se face verde, când se mișcă rândul sau alte prostii din astea. Fix atunci s-au găsit. Și apoi se plâng că traficul e groaznic.

…oameni atenți la telefon, pe care îi claxonezi și care se supără. Că ei au impresia că tu nu îi vezi că stau cu ochii în jos în loc să stea cu ochii la trafic.

…oameni care trec a mia oară printr-un loc și nu cască niciodată ochii să vadă cum fac ceilalți șoferi. Nope, nu mai au nimic de învățat. Mă uitam azi la o doamnă care ieșise cu botul un pic prea în față, cât să n-aibă loc troleul să treacă. Și era nervoasă. Alt șofer, pe o ieșire înainte și se stânga, se proptise în mijloc, blocând drumul altora. Șoferi care se opresc pe banda de circulație ca să deporteze pe cineva din mașină și care se supără dacă le atragi atenția că nema semnal, nema avarii.

…oameni de la SCH care au învățat să semnalizeze. Toți. A fost probabil greu, dar au fost convinși că, odată cu mașina de firmă, vin și niște îndatoriri. Șeful cu A8 negru și-a mutat ședințele de ciocăneală la altă pensiune, trage mașina în curte, dar îl dă de gol mașina doamnei.

…lipsă săgeți pe asfalt, să știe lumea care bandă merge unde.

…oameni care plănuiesc minuțios cum să îi încurce pe restul. O las pe soție la fabrică într-o parcare cu ~5 locuri. Mereu trag mașina pe unul din locurile alea, uneori sunt libere, alteori nu. Eh, în același timp vine un bos cu un S care are un plan bine pus la punct, cu variante. Dacă sunt 3 locuri libere, parchez pe toate. Dacă sunt două, pe două. Dacă e doar unul, opresc în stradă și blochez tot. Dacă văd 4 mașini parcate și din una coboară cineva, opresc fix în spatele ei, să nu poată ieși din parcare. Discuțiile cu el sau cu soția lui s-au dovedit nefructuoase. Pur și simplu nu înțeleg ce fac greșit. Ah, și S-ul are semnalizarea stricată, nici după ce l-a pocnit o basculantă din aia ușoară nu vrea să semnalizeze.

…copii între scaune. Mulți copii între scaune. La orice viteză.

…becuri arse. Multe becuri arse, mai ales la mașini unde becul costă cât un pachet de țigări.

 

film-saving-private-ryan

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. „…lipsă săgeți pe asfalt, să știe lumea care bandă merge unde.” – la asta cum facem daca s-au sters in timp sagetile? Ca fara sageti pe jos ar fi alta regula „cum ne incadram cand trece intersectia”. Se aplica „intentia celui care a desenat strada” sau se aplica ce se vede pe jos, deci nimic.
    Exemplu: Strada cu 3 benzi, banda 1 obligatoriu la dreapta din sageti pe jos, benzile 2-3 inainte, nici un semn pe stalp. In partea cealalta a intersectiei 2 benzi. Se sterg in timp sagetile. Vine omul pe banda a doua, se duce pe banda a doua si se ciocneste cu unul care venea pe banda a treia, ca el stie cum era desenata intersectia inainte.

    00
    • Hmmm… Oare marcajele alea trebuie si ele redesenate periodic? Hmm… Nuuu, nu e asta. Clar e altceva. Ce ne facem?

      00
    • @Zarax, ai dreptate. Dar nu sunt desenate periodic, si cele peste care trec zilnic au 1 an deja de cand nu se mai vad. Deci cum facem cu regulile de circulatie?

      00
    • Costa 100.000E sa refaci marcajele intr-un oras mediu.

      Doar ca la licitatie (daca s-a facut licitatie) a castigat o firma de casa care-a cerut 200.000 si apoi a mai avut nevoie de inca 100.000 ca „cheltuieli neprevazute”.
      300.000 in total.

      Din banii astia a dat 50.000 pe vopsea si gigei si le-a zis s-o mai indoaie cu apa daca n-ajunge. Deh, seful are nevoie de A8 nou si daca-si ia el, trebuie si-o mazduta la pizduta.

      Vasile vopsitorul stradal are si el la tara nevoie pentru un gard, pentr-o maslina asa ca mai ia si el 10-15l si completeaza cu apa. Sau se-mbata, face 2 strazi bine si a doua zi realizeaza ca nu mai are vopsea pentru restul de 798.

      Asa ajunge ca ce trebuia sa tina 8 ani la un trafic X (asa zice pe fisa vopselei) va tine 1.5 ani.

      00
    • Eu cred, si nu ma citati aici, ca majoritatea intersectiilor au o logica si deci nu e foarte greu de identificat in ce directie circula doamnele benzi.
      Iar pe alocuri mai sunt insotite si de panouri de semnalizare pe stalpii din imprejurime, care ne indica suplimentar cum sunt impartite benzile.

      Dar noi doar cautam scuze sa fim magari gratuit, nu? E greu sa ne aruncam un ochi la semne si sa punem capul la contributie, nu?

      Si domnii care se ciocnesc o fac pentru ca nu sunt atenti la mai mult de 1m in jurul lor sau sunt tot timpul cu piciorul apasat pe acceleratie, nu pentru ca marcajele lipsesc.

      00
    • @Ciprian: iti recomand sa circuli in Olanda, vorbim apoi despre confortul circulatiei pe marcaje foarte clare si vizibile. :-)

      00
  2. Vali, sa vezi la Cluj cate sageti pe asfalt sunt…degeaba. Mai ales in giratorii sunt ignorate cu succes.

    00
  3. Lasa ca a iesit USR- ul…le rezolva ei pe toate…nu trebuie sa ne mai chinuim ..(am votat USR de fiecare data3)

    00
  4. Apropo de lipsă săgeți pe asfalt: dacă nu mă lasă memoria, Bulevardul Pantelimon n-a mai văzut var între Ferdinand și Iancului cred că de pe vremea lui Oprescu. Dar suntem noi răi cu duamna…

    00
  5. Vezi dacă n-ai A8?
    Tu cu Lezbaru ciocanesti singur în beci, ala e la a doua curte pe strada

    00
  6. Eu aveam o super clienta in traffic, pe Stefan cel Mare, soferita de fabia.
    In fiecare dimineata o vedeam pe prima banda cu ochii in telefon si tigara-n cealalta mana. Bineinteles ca pleca greu si uneori apuca sa semnalizeze cate unul sa schimbe banda, sa intre in fata ei. Era isterica grav femeia, claxona ca disperata de fiecare data, gesticula, injura si facea scandal minute in sir.
    Toate astea pana intr-o zi cand masina din fata ei a plecat dar a pus frana imediat. L-a pupat pe ala-n cur instant pentru ca ea a plecat mai cu avant, pandind un client care avusese tupeul sa semnalizeze sa se bage in fata ei si pe care nu l-a lasat.

    00
  7. Probabil și fluturu era printre ei scriind textul ala profund la tel și invartind de volan. Ca altfel nu îmi explic cum de a ieșit așa de mișto :)

    00
  8. „…copii între scaune. Mulți copii între scaune. La orice viteză.” – nu inteleg de ce nu se face o campanie serioasa cu impact pentru purtarea copiilor in scaun. Cine a facut cursul de conducere defensiva de la TIti Aur poate stie cum se incheie – cu o serie de filmulete de iesi de acolod estul de zdruncinat. Parintii astia idioti si egoisti care platesc zeci de mii de euro pe o masina si nu dau 1500 lei pe cel mai bun scaun….sau si mai putin pe orice scaun, numai sa fie copilul ok. Dar, nah, o fi ca la magazin…..faci altul…

    00
    • A fost la un moment dat campania cu fetita care statea pe bancheta pe mijloc fara centura, si dupa accident, erau doar cateva fire de par agatate de gaura din parbriz. Evident ca lumea s-a scandalizat, ca e prea dur vizual.

      00
    • In loc de campanie, niste amenzi de la Politie ar face minuni.

      00
  9. traficul de dimineata e pepsi daca nu faci ce face turma de oi si faci niste modificari de bun simt gen: pleci cu 15-20 de minute mai repede si/sau parchezi masina la 500-1000 de metri de scoala sau gradi si continui pe jos.

    00
    • Sa lasi masina la 1km e cam mult si absurd. Nu pui un copil de 2-3-4 ani sa mearga pe jos 1km; la fel, nu-i placut sa-l cari in brate 1km. De asemenea, pe la orase in general ai o scoala la o distanta mai mica de 1km de casa.

      Daca ziceai si tu 1-200 de m, era ok.

      00
    • @Sabotor. Doar nu ti-ai luat masina ca sa mergi pe jos, nu?

      00
    • cred că @Nick a vrut să zică 50-100 m. :)

      și la cât naiba să trezesc copilul, că deja îl trezesc la 7, poate chiar 7 fără ceva (fără a locui în porumbi) ca să fie la 8 la școală?!
      ca să nu mai zic că: parchez, duc copilul, mă întorc la mașină și mă duc la birou. mnoi, voi oți avea pasul mai lung și plămânii mai zdraveni, dar eu fac 1 km în 15 minute, fără să mă lălăi. faceți voi o socoteală cât mi-ar lua să parchez la 1000 m de școală, să duc copilul și să mă întorc la mașină. să nu mai vorbim de un ”la revedere”, un pupic, un ”vezi că ți-am pus sandviș cu cașcaval”, că copilul nu e colet să-l arunci peste gardul școlii.
      a nu se înțelege că-i apăr p-aia care parchează fix în poarta școlii, magazinului/etc, dar parcat la 1 km de școală e cam mult.

      bine, n-am copil și serviciul meu începe la 8. stau la 5 minute pe jos. eventuala grădiniță e în spatele clădirii în care lucrez. vreo 2 școli nu-s nici ele departe.
      bineînțeles, nu în bucurești.

      00
    • Te-ai tampit? Eu STAU la 400m de scoala.

      De ce nu va duceti copiii la scoala de care apartineti?

      E misto sa stai la porumb, da’ scoala d-acolo pute? Atunci trafic, tata!

      00
    • @Sabotor, dar ce are daca un copil de 3-4 ani merge 500 m pe jos? Sa nu cumva sa mergem cu el pe jos, ca apoi stricam procentajul de copii supraponderali din tara.
      Pe vremuri, cand nu aveam toti masini, nu mai mergeau copii la scoala sau la gradinita?

      @Nick, trezesti copilul la 06:30 si ai rezolvat problema. Oricum, daca il culci la ora 22:00 prinde peste 8 ore de somn.

      @Gogu, nu-si duc niciunii copii la scoala din localitate. S-au mutat cu totii in Popesti sau in alte localitati de pe langa Bucuresti ca era mai ieftin, si acum se plang de faptul ca pierd jumatate de viata in trafic.

      00
  10. Am zambit la faza cu locurile de parcare, imi si imaginez cum duc ei sotii galanti sotiile la munca cu masinile apoi isi striga diverse ca nu au loc unul de altul in parcare de masinile babane cu care au efectuat gestul. E prea mic orasul pt atata galanterie, parcarea nu mai zic :)

    00
  11. @zoso: te-ai gandit ca poate aia 2 chiar vor sa atraga atentia si sa vada lumea ca se mai ciocanesc si ei din cand in cand? :D

    00
  12. Nu conduc deși vreau să arunc o întrebare: să fie din cauză că sunt prea multe prostii (și proști, dar pe lângă) pe o parte & de alta care distrag atenția? Cum li se spune, generalizat: „mobilă publică” sau „decorații publice”?

    Ceva de genul:
    https://thumbs.dreamstime.com/videothumb_large13643/136437921.mp4

    https://ak.picdn.net/shutterstock/videos/9718349/preview/stock-footage-chennai-india-march-video-footage-from-the-point-of-view-pov-of-a-taxi-driver.webm

    https://thumbs.dreamstime.com/videothumb_large18704/187049927.mp4

    Prea multe lucruri se întâmplă deodată să fii atent? ( https://en.wikipedia.org/wiki/Rubbernecking#Rubbernecking_and_the_automobile )

    Presiunea aia, să zicem, la intersecție bulevardelor Banu Manta și Ion Mihalache, sau furnicula care se numește Piața Victoriei, sau intersecția dintre Bulevardul Iancu de Hunedoara-Șoseaua Ștefan cel Mare și Calea Dorobanți cu Strada Polonă, sau intersecția rondului cu Pasajul Bucur-Obor și Șoseaua Ștefan cel Mare-Mihai Bravu, Calea Moșilor-Șoseaua Colentina sau intersecția Șoseaua Colentina-Strada Doamna Ghica?

    Nu m-aș mira dacă oameni, sănătoși, care nu [mai] pot face față atâtor lucruri care se întâmplă deodată în fața lor.

    00
  13. Da, nu sunt atenti cand se pune verde. Ca e formula 1 sa plec la fiecare verde cu launch control pana in urmatorul rosu in 15 metrii. Chill ca nu se sfarseste pamantul, un zmucit intr-o coloana ii face pe toti din spatele lui sa puna 50 de frane ca se grabeste el…

    00
    • Și uite așa trec pe semafor jumătate din mașinile care ar putea trece. Semafor după semafor, numai speciali care dorm pe telefon. Și apoi e vina primarului că nu se mișcă traficul.

      00
    • @Fanu, unii chiar prefera sa ajunga in 30 de minute la destinatie decat sa stea „chill” 1 ora in trafic.
      Poate diferenta aia de timp o petrec chill la o cafea, nu in gaze de esapament.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.