Spre deosebire de Toyota, VAG are deja prea multe branduri sub pălărie și îi este din ce în ce mai greu să jongleze cu ele fără să se canibalizeze. Scoaterea Touareg de pe piața din SUA e un astfel de exemplu, motorizări diferite în Europa e altul.
Am făcut mai jos un pic de cercetare, pentru când mă voi angaja pe post de brand manager la VW USA. Am pus modelele cu care concurează, relativ, Touareg pe piața de acolo, cu prețurile lor. În dreapta modelele premium, în stânga modelele comune.
Observații:
- Ford Explorer, 245.000 exemplare vândute anul ăsta, e cu 20.000$ mai ieftin. Grand Cherokee la fel, exemplare vândute anul ăsta, cu 20.000$ mai ieftin. ideea de bază este că VW voiau să sugereze că Touareg e premium, de aia e mai scump.
- Un X5 e doar cu 5.000$ mai ieftin, sigur, fără opționale. Toate 3 modelele normale (că au și un camion pe post de SUV) sunt mai ieftine decât Touareg.
- E la același preț cu Q7!!! Știu, e aproape aceeași mașină, dar plm, nimeni nu se răzgândește de la Audi la VW.
Iar la noi, ce să mai zic. Au adus SUV cu 7 locuri și motor de 1.4, că asta cere publicul, aparent. Un autobuz cu motor de râșniță de cafea.
asta cu motorul cat o rasnita de cafea au spus-o probabil si cei care au vazut trecerea de la motoarele cu aburi la cele cu ardere interna.
Mai degraba cei care au trecut de la 1.8L 100CP (anii 70) la 1L 100CP. Unii nu inteleg ca acu, in motoare se folosesc alte aliaje, injectie directa, turbina, alte uleiuri, metode reducere frecare interna (cauza unor consumuri de ulei la masini noi din prezent, ca piesele au toleranta mai mare din proiectare). Pe logica multora, motoarele din anii 30 de 5L si 30CP erau mai bune
1.4 rup asfaltu’ – asta zic
Ca exemplu, Golful din anii 70 (Golf 1) avea in jur de 800 Kg. Golf 7 are in jur de 1400 Kg. Ia vezi, face aceeasi treaba un motor de 100 CP pe ambele masini?
Macar de curiozitate incearca motorul de la Honda Civic de 1.5. Abia a ajuns si la noi. Si vinde de rupe in SUA. Si-au facut si fabrica acolo. Stiu, Honda chiar face motoare spre deosebire de vw.
Boss, granicerul ala cu 27 de capuse pe el avea de patrulat, nu putea pleca din tura. Acuma e si vina lui ca nu si-a dat cu ceva repelent.
Cu 3,14zda de baba, cu ce sa se dea?
Cu ceva gen Autan draga Leo, vreo 15 lei.
Am si eu mult de patrulat prin aer liber la munca si face minuni impotriva capuselor si a tantarilor.
Există așa ceva?
http://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/kodiaq-4117/versiuni/?filter_fuel=Benzina&filter_engine=1.4&transmission=A
Băi, ce lume cretină. Păcat, arată chiar frumușel mașina aia.
@Zoso: Unde naiba zice ca e cu 7 locuri?
Toate din link-ul tau sunt cu 5 locuri. Si daca te legi de acel „Aut7”, se refera la cutia automata in 7 trepte
nu știu de ce aveam impresia că e by default cu 7 locuri.
Cele 2 locuri in plus sunt optionale, ~680E. Dar exista si motorizare 2.0 TDI de 190 de cai pentru cine isi permite. Revenind la benzina eu prefer cei 150 de cai si 250Nm/1,500-3,500 decat 2.0 L cu 155Cp de la Honda CRV cu 192Nm/4300rot. Este o diefrenta enorma iar masa e similara(~1600Kg). Iar la consum sa zicem ca sunt la fel desi daca mergi linistit cu TSI-ul scoti un consum mai mic. Da poti sa zici ca e rajnita motorul aspirat de la dacia de 1L si 75 de cai, ca i-au redus cuplul la 97Nm.
Există și variantă 2.0 benzină și 180cp și, probabil din 2018, va fi disponibilă și o variantă de >220cp. Nu înțeleg, v-ați dori motoare de 2 litri și 120cp, sau motoare de 2 litri și 200cp, dar în echipări de bază? Sau unde e problema?
Ai de plm ce te mai plictisesti!
Acuma cine o sa le mai traga avioanele afara din hambare?
*hangare
Boss, eu sunt 100% de-acord ca audi e vw. Esti de-acord ca skoda e audi? Sau ca lexus e toyota? Doar informativ…
Da adevarul e ca in state sunt modele mult mai faine si mai iefine ca in europa
Cine a poziţionat touareg ca maşină de lux în sua ar trebui concediat. O fi acelaşi deştept care a vrut să vândă phaeton la americani cu sigla vw şi 100,000 usd.
Față de ”jeep”-urile făcute de americani pentru americani, Touareg-ul chiar e premium.
Poate vei arunca o privire în interiorul unei asemenea americance. Îți vei pierde temporar vederea la întâlnirea cu plasticul sinistru. Calitatea generală a interioarelor este slabă.
Absolut de-acord, americanii nu ştiu face lux în afară de a pune piele peste tot şi a face suspensia de gelatină.
Dar e vorba de branding. Oricât de luxoasă ar fi, VW are tot imaginea de Golf, passat şi jetta. Atât.
Personal de ex îmi place phaeton la nebunie, odată dacă o să apuc o să iau unu second, dar înţeleg perfect că şi dacă l-ai face din aur, cât timp e VW, e foarte greu să-l vinzi.
Cum poţi compara Q7 cu touareg? Da, e aceeaşi platformă, şi da, Q7 e mai scump, dar degeaba, cel ce vrea lux şi nu ajunge la Q7 îşi ia Q5. Dar VW are tot imaginea de VW.
După 50 de ani de marketing în care te-ai declarat maşina poporului acuma e greu să zici că eşti şi de lux. Mai ales când ai şi Audi în brand.
asta e mirarea mea. ai deja audi ca brand. înțeleg phaeton, pentru diplomații care nu vor audi. dar de ce să muți touareg la premium? ca să ce?
Sefu’, date fiind circumstanțele nu mai bine faci reviewuri la semicursiere vs mtb-uri?
cine mai are semicursieră in zilele noastre?
dup ani de zile de hartanit un mtb prin oras anul asta mi-am luat un Giant, cursiera. Deci e genial. Ma caram cu feru rau si mult dupa mine cu roti de offrroad cand cursiera merge singura aproape.
VW e perceput in USA ca o marca trendy-flendy.Deci pozitionarea nu au facut-o chiar dupa ureche.In Europa da , diferenta dintre Audi si VW e perceputa mult mai acut si desi au in mare parte aceiasi baza tehnica una e de volum, alta e premium.
In Europa e un pic mai simplu, ca au revistele alea….alea cu „senzatia de spatiu”….pe care le castiga mereu masinile lor. In US e mai greu… Mai ales dupa Das Auto-Das Fraud.
Probabil că decizia e legată și de faptul că au lansat Amarok-ul (Pick-up pe placul americanilor) și Atlas (SUV cu 7 locuri, din nou pe placul americanilor), aș că T-Regul nu mai avea „loc”…
Actualul touareg nu prea are treabă cu q7.