Și totuși, suntem binișor…

Stăteam de vorbă cu un prieten, acu’ vreo săptămână, despre diverse, și unul dintre noi și-a amintit de duda cu Iohannis, poliția română și BMW-urile. Dacâ n-ați deschis televizoarele în ultima vreme, licitația cu dedicație pentru prietenul domnului președinte, că infractorii devin tot mai sofisticați, iar poliția are nevoie de mașini de 138cm înălțime fix, cam 600 bucăți, preferabil 320ix.

Dincolo de hăhăiala noastră pe tema asta, suntem, totuși, bine. Să ne gândim, totuși, că cel mai ieftin seria 3 pe site-ul BMW România pornește de la ~41.000 (TVA inclus), iar ministerul urma să le cumpere la 38.600 euro bucata, adică la preț de rulată pe autovit. N-am stat să mă uit pe specificații, să-mi bag nasul în configurator, dar n-aveți decât să vă uitați voi pe caietul de sarcini și pe configurator și vedeți la ce preț l-ați lua pe persoană fizică.

Știu, o să ziceți că, chiar și-așa, tot e mult, că ar trebui să fie un discount la cantitatea aia. O fi, n-o fi, e irelevant. Am mai scris în trecut, suntem bine ca nație, suntem pe drumul cel bun, chiar dacă nu se vede. Dacă vreți un exemplu, amintiți-vă, totuși, că ministerul a cumpărat pentru poliție Logan-uri de 60.000-70.000 euro bucata.

La contractul dedicat prietenului domnului președinte, e mai degrabă ridicol să crezi că ar putea exista vreun parandărăt, că efectiv nu-i de unde. Imaginați-vă cam cât de mare a fost parandărătul la un Logan de 11.000 euro vândut statului de șase ori mai scump în 2008.

E o diferență, nu ziceți? Suntem bine, zău.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

51 comentarii

  1. Ar fi trebuit să iasă nenea în față și să zică clar și răspicat: înțelegerea a fost în favoarea poporului!

    00
  2. Polonia a cumparat aceiasi configuratie cu mai putin de 29 000 de euro iar daciile de 60-70 000 de euro erau complet echipate cu toata aparatura specifica politiei pe cand bmw-uri vor fi livrate doar cu autocolant pe care scrie politia.

    00
    • ce aparatura? statie, girofar si sirena? fac astea 59000 euro?

      00
    • Ce aparatura sefule ca daca te opreste Garcea cu loganul lui basit cu tot cu „aparatura” minune nu poate verifica in 10 minute ce e cu masina ta cu numere de Italia, Franta, Germania… Sa nu mai zic ca daca ii prezinti un buletin de Spania incepe sa transpire… Noi vrem in Schengen dar nu stim cine in ce masini straine se plimba pe aici… Come on…

      00
    • @ Cristi
      Nu fac, dar au facut…

      00
    • Polonia le-a cumparat in 2019 cand preturile la masini nu era atat de mari ca acum. Stiu firma care in 2016 a cumparat mai multe Bmw seria 5 cu 27 de mii bucata. Voi comparati mere cu mingi de popice.

      00
    • „În documentul oficial al Ministerului de Interne se face referire la 392 de bucăți Dacia Logan MCV, pentru poliția rutieră, din care câteva au ajuns și la Suceava, cu un cost total, per bucată, de 70.958 de euro. Costurile sunt defalcate și detaliate pe patru categorii principale: 11.760 de euro prețul de bază al mașinii, 42.270 de euro costul dotărilor specifice unei autospeciale de patrulare pentru poliția rutieră, 891 de euro preț revizii și 10.577 de euro cheltuieli leasing.”

      Unde credeti ca s-a putut umfla pretul mai mult? La un Logan unde poti vedea pe site cat costa sau la niste echipamente de nisa vandute doar de cateva companii?

      Cum a ramas poporului in minte: loganul de 70 000 euro

      (sursa citat: https://www.monitorulsv.ro/Local/2018-09-21/Daciile-Logan-MCV-ale-Politiei-au-costat-intre-50000-si-peste-70000-de-euro-bucata)

      00
  3. FYI, pretul de intrare al unei masini in tara, e cam la 55% din pretul de lista de vanzare.

    Deci parandarat exista. Are de unde.

    Plus ca afacerea e un pic mai complexa. Exista servisare pe masinile alea, 10 ani de zile o sa fie muls statul roman cu cate 3000 lei la fiecare amarata de revizie.

    Sunt curios daca undeva in caietul de sarcini ar fi existat un criteriu legate de cost of ownership. Sper ca cel care a facut caietul de sarcini sa nu creada ca l-am injurat cu acest termen in engleza.

    00
    • Si eu ma gandeam ca pretul de intrare este pe acolo pe undeva. Plus ca poti sa mai ceri de la producator un discount pentru licitatie (nu cunosc la masini, dar la multe alte domenii tehnice este posibil). Iar pentru cash flow, sa vinzi 300 de bucati odata, pentru targetele impuse de producator … nu da rau deloc

      00
    • Filtrul de „polen” o sa fie 800 lei si inlocuirea lui taxata la juma de ora manopera.

      00
    • NOU
      #11

      Cat e in garantie masinile marca BMW au un pachet de revizii ( simplu – doar filtre, sau extins -filtre + discuri/placute). Pachetul poate fi extins contracost după ieșirea din garantie. Teoretic dacă faci mulți km e mai ieftin sa îți iei acel pachet de service, decât sa plătești fiecare revizie.

      00
    • NOU
      #12

      Erata: “cat sunt in garantie”

      00
    • Domnilor, cu respect va spun, bateți câmpii. Sunt în domeniu, cum am fost și la Vivre. Banii NU se fac pe mașina noua intrata în țară, ci pe partea de service, si ceva mai ok pe divizia de second hand.
      55% plătești adaos la laptele de la Mega, nu la tancuri pe 4 roți. Sau da, își pune BMW adaos 55% poate la el în Germania când pleacă mașina afară.
      Pentru adaosul la tancul pe 4 roți, poți sa îți numeri degetele de la mâini. Nu și pe cele de la picioare, însă. Și doar de la mâinile tale.

      00
    • @Andrei …peste 100 de manute verzi. Asta ar insemna ca dealerul isi pune 80% adaos comercial. E o nebunie ce spui si cu toti care te aproba! Asta e problema.. lasa ma ca are de unde. Ah, la piese si mai ales la accesorii? Da.. acolo te jegmeneste in ultimul hal, dar nu la autovehicul in sine.

      00
  4. Orice ai lua, ca e Logan, ca e Skoda, ca e VW, ca e BMW, tot la prietenul cuiva ajungi.

    00
  5. Nu suntem bine dacă afacerea e făcută pt placerea lui Robo. Chiar și fără să o ceară. E chiar mai rău

    00
  6. Problemele sunt multiple: 1. de ce 600 si nu 300 cate erau in programul initial (care presupunea sa se cumpere multe alte lucruri care sa ajute la controlul traficului/imbunatatirea sigurantei); 2. nu cunosc specificatiile (desi pare ca sunt cam la fel), dar tot gasesc inexplicabil cum Polonia a cumparat de 4 ori si ceva mai putine si toturi le-a cumparat cu vreo 25% mai ieftine decat Romania si 3. de ce BMW si nu altceva, dar nu vom sti niciodata daca tot au pus o limita dubioasa la inaltimea maxima a masinii (cu asta pute de la distanta a dosar cu dedicatie)…

    Oricum, sa zicem ca primeam pretul polonezilor (desi probabil ar fi trebuit un discount mai mare ca al lor, la o cantitate mai mare de masini cuparate… apai 9000*600 da 5,4 milioane euro… not bad pentru o mica atentie. Si nu, mie nu mi se pare deloc bine, zau acum…

    00
    • Ideea nu e că-i bine sau rău că e un contract cu dedicație, ci că e bine că 1. a cam dispărut parandărătul de dedicația e pentru contract și nu pentru șpagă și 2. a ieșit scandal dintr-un contract fără parandărăt, ceea ce nu s-ar fi întîmplat în trecut. E, dacă vrei, o confirmare și o continuare la textul meu anterior pe tema asta.

    • NOU
      #20

      Polonia e Polonia si Romanica e Romanica, bo$$, ce naiba. Stii bine ca suntem muci la politica externa si ca KI e un pres vorbitor.

      00
    • dau doar un simplu exemplu: statul cumpără 600 de BMW-uri eu ca cetățean simplu aș dori să știu firma care se va ocupa de exemplu de schimbul uleiului. Și încă un exemplu firma care va face asigurările. Voi PRESA românească mă puteți ajuta pe mine cetățean al României cu INFORMAȚIA asta???

      00
    • NOU
      #22

      lasă, boss, le înmatriculează pă bulgaria, că e mai ieftin erceau’; are doamna rovana un băiat…

      00
    • Valorile estimate in SEAP sunt fara TVA, prin urmare si preturile estimate pentru automobilele alea nu includ TVA. Preturile pe configuratoare cred ca includ TVA.
      Nu sunt in domeniu dar cred ca la un nr sufucient de mare de automobile comandate, producatorul le poate personaliza astfel incat de exemplu, insonorizarea sa nu fie la nivelul modelului de serie, sa nu fie dotate cu geamuri electrice in spate, sa nu fie dotate cu parasolare cu oglinda si iluminare, etc, astfel incat pretul de productie sa fie redus si marja sa fie suficient de mare.

      00
  7. Deci e bine, ca totusi n-au furat asa mult ca inainte, nu? Mortii ei de treaba. Ca idee, la mijloc erau niste fonduri europene, asa ca scamatorii precum Loganurile de 70k picau din capul locului. Cand vine Skoda si se roaga de tine sa maresti inaltimea maxima cu 2cm si sa accepti automate 7+1, cerinte de altfel complet stupide/irelevante, ca au ei o oferta net superioara (as zice macar un -10k€/bucata acolo) si tu te faci ca ploua, nu cred ca putem spune ca „suntem bine”.

    In alta ordine de idei, pretul de lista e complet irelevant. 320ix pleaca de la 46. Sa zicem ca o duci spre 52-53 cu niste dotari. Importatorul are probabil 35 pretul de achizitie. Ori 600, faci tu calculul cati bani s-au facut, nu s-au pierdut.

    00
    • Nu inteleg de ce nu s-au luat dacii sau ford puma macar de banii aia se plateau niste salarii din Romania nu din germania.

      00
    • De furat tot au furat, dar eu sunt o optimistă incurabilă, și mă gândesc că dacă se fură tot mai puțin și votăm răul tot mai mic poate ajungem să vedem în timpul vieții noastre că nu se mai fură deloc și poate ajungem să votăm măcar o dată pe cineva doar pt că îl considerăm că e cel mai bun, nu doar răul cel mai mic.
      Așa sunt eu, mai tolomacă.

      00
    • Au fetele alea, care fac pereche cu agentii, sint cam scunde si nu pot privi peste masina. Ca daca sint prea mari (fetele) nu le mai pot fute…

      00
    • Ce motoare ai pe Logan și Puma, 1 litru și ceva, nu? Dar până la bmw e cale lungă, măcar o să fim forță pe partea de imagine și noi ăștia prin bucurești o să ne udăm grav când le vedem.

      00
    • @Itaa: Da, fix de-aia nu prinde politia infractorii, ca nu ii poate ajunge din urma ca au motoare mici pe masini.

      00
    • @itaa – ai vazut prea multe filme americane, in realitatea politia nu urmareste masina care fuge ci da prin statie la alt echipaj care opreste masina in urmatoarea localitate.

      00
  8. „În jargonul politic și jurnalistic, un idiot util este un termen derogatoriu pentru o persoană percepută ca făcând propagandă pentru o cauză fără a înțelege pe deplin obiectivele ei, și care este folosită cinic de promotorii cauzei.” -WIKIPEDIA

    00
  9. Toata lumea e sigura ca la revizii & restu nu se vor taia facturi cu multe zerouri?
    Dar statii de emisie receptie au conservele alea? Daca n-au, Luci Bode sau klaus sigur stiu ei pe cineva care are o firma care se ocupa cu asa ceva?
    Voi chiar sunteti orbi? Au cumparat BMW cu bani europeni ca mai apoi sa le intretina si sa le echipeze cu bani de la buget, de unde pot fura fara a fi supravegheati.

    00
  10. >>e mai degrabă ridicol să crezi că ar putea exista vreun parandărăt, că efectiv nu-i de unde

    Daca prin parandarat intelegi spaga data domnului presedinte pe persoana fizica, gen punga cu bani ca la oprescu, ai dreptate. Parandaratul e acum mai sofisticat, si daca nu l-ai identificat inseamna doar ca nu l-ai cautat bine, nu ca nu exista 🙂

    00
  11. „e ridicol să crezi că ar putea exista vreun parandărăt, că efectiv nu-i de unde”

    ahahahaha

    00
  12. Șmecheria e la contractele ulterioare de mentenanță/service.

    00
  13. Ăia 38.600 sunt cu sau fără TVA?

    00
  14. Is mega de acord cu masini puternice si aratoase pentru politie + echipamente blana si arme.
    Dar oamenii is prea prosti. Pe langa ca fac manarii peste manarii si nu ia nimeni vreun contract fara dedicatie, nici macar n-au bunul simt sa ascunda putin evidentul. Da ba frate niste specificatii mai complexe, eventual tot catre marca bmw. Un buget in care sa se incadreze la fix sau altceva. Ca poate merge si un touareg/e class/etc si dupa faci bani din transport sau din folieri sau echipamente unde presa nu isi mai baga nasul. Dar nu, da-i fix specificatiile unui anumit model. Ce sa ne batem capul pentru cateva sute de mii.

    Si de ce? Pentru ca mereu a mers asa. F150 pentru frontiera. Logane la 70k euro. Masti. Fumigene scumpe. Cool, no problem sefu. Si probabil ar fi mers si acum daca cineva nu se intepa, ca mi-e greu sa cred ca „puterea presei” a nascut tot scandalul asta.

    00
  15. offtopic: Producătorii auto vor să vândă mașini și mobility-căcat la tineret, dar dealerii cer minimum doi ani vechime de permis la un test-drive

    00
  16. Alo Statul !Pentru partea de service știu eu un băiat , se pricepe și sta aproape, aici în spatele blocului , ;București !

    00
  17. in romania nu se poate decat de la miezul noptii direct la miezul zilei. de la 0 absolut la +infinit in 0.1 secunde. de la negru la alb, fara griuri. orice altceva echivaleaza nu nimic absolut, cu raul intruchipat.

    am luat dacii „complet echipate” la 60k, acum suntem la bmw-uri chele la 46k. poate tura urmatoare vor fi skodele alea full la 35k.

    aveam 100km de autostrada, avem 1000, probabil vom avea si aia 5000 sau cati sunt considerati ideali intr-o tara cu dimensiunile romaniei.

    aveam salariul mediu 60$ pe luna, acum batem spre 1000, probabil vom ajunge si la 2000.

    a mai fost pe aici o discuție referitoare la evolutia romaniei. recuperam galopant deficitul fata de ‘tarile cu apa calda’ cam la toate capitolele. evident ca cu cat ne apropiem de medie viteza va scadea si o data ajunsi in jurul ei vom vedea cu adevarat din ce suntem facuti.

    in acelasi timp constat ca dupa 30 de ani de (mai multa sau mai putina) libertate si 15 ani de UE tot niste salbatici am ramas, pentru care unicul scop in viata este gratificarea instantanee.

    da, inclusiv ‘l-am ales pe nicusor dan acum 2 săptămâni, de ce nu reparat termoficarea cum a promis’. mai bine firea care a promis concerte moka, si a dat.

    00
  18. @Alex, care e diferenta intre formularea:
    – „ministerul a cumpărat pentru poliție Logan-uri de 60.000-70.000 euro bucata”
    si
    – „ministerul a cumpărat pentru poliție Logan-uri de 12 000 euro cu dotari specifice 50 000 si alte cheltuieli de leasing de 10 000 euro”?
    sau chiar „dotarile unei autospeciale Logan costa de 4 ori mai mult decat masina”

    Crezi ca cele 2 formulari au efecte diferite?

    Din articolul link-uit de tine:
    „392 bucati la 70.958 euro fiecare – autospeciale de patrulare pentru politia rutiera – 11.760 euro pret de baza, 47.720 euro pret dotari, 891 euro pret revizii, 10.577 euro cheltuieli leasing”

    00
  19. „efectiv nu-i de unde”…
    Ahahahaha :))

    00
  20. Am tot citit peste tot, dar chiar nu mi-am dat seama care-i problema cu achiziția asta. Da, în sfârșit nu se mai fac de râs polițiștii cu logan-urile alea care mereu au un bec ars.

    Da, înțeleg că poliția e praf și pulbere și clar erau necesare alte priorități gen o reformă mai serioasă, dar realitatea e că ăsta e materialul.

    Uitați-vă ce fel de oameni vor să meargă în poliție, mă uitam mai demult la ceva canal de youtube al ceva sindicat din ăsta unde îs și polițiști, și luau ăia interviuri pe la admitere la poliție. Păi 50% au mentalitate de infractori, cealaltă 50% au mentalitate de ‘salariu stabil, lipsă de stres, pensie bună’.

    Când am auzit lipsă de stres ca polițist…mă gândesc că avea ceva polițist în familie și îl vedea nestresat altfel nu-mi explic cum îți imaginezi așa ceva.

    00
  21. „Dincolo de hăhăiala noastră pe tema asta, suntem, totuși, bine.”

    avea zoso niste articole unde tragea de urechi pe multi pentru virgule la kg, ma gandesc cum a trecut articolul asta

    00
  22. 1. Nu contest ca licitatia a fost caiet de sarcini dedicat. Pentru mine e clar deoarece existau masini mai puternice si dotate in banii aia.
    2. Bmw are si BSI cu serviciu de mentenanta inclusi iar cutia aia cu 8 trepte desi e cerinta practic stupida este ZF ul acela fiabil si foarte performant. Macar atat
    3. Un BMW seria 3 porneste de la 41 k dar stim sau ar trebui sa stim ca acel model e 318i fara x drive cu o cutie Steptronic dotat cu mai nimic iar modelul luat de politie este 320ix cu ceva optionale. acel model pleaca de la 45k fara x drive si fara optionale
    deci daca tot facem comparatii hai sa le facem ca lumea. Discountul a fost bun, 320ix oricum nu prea e cerut probabil au avut modele pe stoc in Germania. de condamnat si criticat e modul in care caietul de sarcini a exclus masini performante si puternice cu pret competitiv.

    00
  23. Discountul standard pe care il poti obtine pe la BMW sau Audi de la dealer e pe la 20%. Da, nu s-au mai aruncat asa de tare ca acum cativa ani, dar nu-ti fa iluzii ca vin ei cu bani de acasa. Daca era de venit cu bani de acasa, faceau licitatia pe bune, nu cu dedicatie.

    00
  24. Vali e prea optimist. Am sa las aceste 2 linkuri aici, apropo de tupeul politistilor. Nu stiu daca sa rad sau sa plang dar nu sunt de pe TNR oricat ar parea: https://www.digi24.ro/stiri/politistii-locali-din-bacau-cer-sporuri-pentru-ca-fac-febra-musculara-la-degete-din-cauza-tastaturii-si-stau-prea-mult-pe-scaun-2132091?fbclid=IwAR2cLkiZDIjfVQDgDqaGO1s1PxZ6xv9ob73eVLUW5vA0C5Rcr2Jw_VWACtg si respectiv https://www.digi24.ro/stiri/botox-si-acid-hialuronic-pentru-oamenii-legii-un-sindicat-din-politie-a-negociat-reduceri-la-cosmetica-pentru-agenti-2131741?fbclid=IwAR0qmgCJZoWaRBnQHkPrbnFLo08-drbc4NN84WZ20yHmIxCaY7rvyYNLawc deci solutia pentru prinderea infractorilor e ca ei sa conduca BMW-uri (ca orice bombardier) iar ele sa isi puna botox in buze si silicon in tate) respectiv sporuri pentru cei care rup normele de productivitate prin birouri.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)