Toate accidentele trebuie să aibă titluri așa

Citind mai des lucrurile descrise așa, poate oamenii se mai trezesc.

Poate așa nu ne mai urcăm în mașină cu șoferul băut sau cu permisul suspendat, poate așa îi spunem șoferului să își pună centura, să nu mai vorbească la telefon sau să meargă mai încet. Că nu viteza sau TIRul i-a ucis, ci prostia șoferului de multe ori.

Știrea asta ar trebui să sune așa: unui idiot i s-a desprins roata, că a luat ITPul pe șpagă, și era să omoare un om cu prostia lui. Poliția l-a reținut pentru 29 de zile, doar de amuzament.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Tu după ce schimbi anvelopele de vară la vulcanizare probabil pui mâna pe cheia dinamometrică și verifici dacă Dorel și-a făcut treaba cu simț de raspundere. Marea majoritate n-o fac.

    00
    • Marius, ne spui și nouă unde găsim vulcanizari dotate cu cheie dinamometrica?

      00
    • Mi s-a întâmplat o dată. Am schimbat cauciucurile (pentru cine e din București) la ghereta de pe Mihai Bravu (înainte de intersecția cu Calea Vitan, cum vii dinspre Piața Sudului) și mi-a strâns ăla de acolo prezoanele la o roată de era s-o pierd. Am observat doar pentru că-mi căzuse unul când m-am dus să-mi schimb parbrizul. De atunci le verific și eu după ce le schimb.

      00
    • Nu are nici o treaba Dorel aici, suruburile oricum „se strang” in mers.

      Aluia i s-a rupt efectiv masina de a sari janta de la locul ei

      00
    • nu verific, dar am devizul. că nu schimb la colțul străzii, la nea fane.

    • O roata nu de desprinde doar de la un surub uitat. Da, dorel mi-a schimbat cauciucurile si mi-am dat seama ca a uitat un prezon la 500m de vulcanizare. Asa ca nu tine.

      00
    • @Gelu: poate nu ar trebui sa schimbi la vulcanizarea din spatele blocului. Un service fara cheie dinamometrica este ca un dentist din Malaiezia!

      00
    • @Gelu, cam toate vulcanizarile au cheie dinamometrica dar e overkill sa o folosesti la toate masinile.

      Scopul dinamometricii e sa strangi suruburi/prezoane la o tensiune exacta(nici mai mult, nici mai putin), pe cand prezoanele de la roti vrei sa le strangi cat mai tare.

      00
    • @Zoso, citeste frumos ce scrie pe deviz: „Verificati strangerea prezoanelor dupa 50km.”
      Si nu la dorel in coltu’ strazii ci la Sigemo.

      00
    • @Gelu: La toate, altfel nu pot funcționa legal. Am insinuat că pot fi și alte cauze. Ai luat-o mot-a-mot. Scuze, am fost prea subtil…

      00
    • daca nu se desface nicio roata la 150 la ora, inseamna ca sunt stranse bine.

      00
    • „suruburile oricum “se strang” in mers.”
      Intr-adevar, „se strang in mers”, doar ca in directia cealalta.

      00
    • @tinky e greșit să le strângi cât mai tare. Se pot rupe.

      00
    • Ca veni vorba de chei dinamometrice, majoritatea nici nu stiu sa le foloseasca… Eram acu ceva timp la o vulcanizare si a montat roata si a strans suruburile cu pistolul pneumatic, si dupa aia a venit cu cheia dinamometrica si a facut un clic la fiecare. Scopul cheii dinamometrice este sa stranga surubul ala la un anumit cuplu, tu daca il strangi cu pistolul pneumatic, mai mult ca sigur depasesti acel cuplu si degeaba folosesti cheia dinamometrica dupa…si stiu ce vorbesc, ca le folosesc cam in fiecare zi. Si ati fi surprinsi cat de putin trebuie stranse defapt acele suruburi (conform producatorului)… Toti doreii se urca cu picioarele pe cheie sa stranga cat mai tare…nfine, rant over 😅

      00
    • Unde ma duc eu, nu invart cu pistolul de tot piulitele, ci strang fiecare prezon cu cheia dinamometrica la sfarsit. Plus curata frumos butucul rotii si dau cu spray de cupru. De-aia ma duc la ei, credeam ca astea is chestii standard, pana am schimbat doua cauciucuri la alt service si aia n-au facut nimic din astea.

      00
    • Later edit: am vazut si cand au strans de tot piulitele cu pistolul si a mers un dorel si a facut un click cu cheia – l-am intrebat de ce mai face click, vad ca e strans pana la cer deja. A dat din umeri.

      00
    • Mie anul trecut mi-au furat două prezoane la vulcanizare. Nu am fost atent cum le-au strâns pe celelalte.

      00
    • fara sa ne cacam pe noi cine poate sa ma ajute cu speta asta:

      ieri am facut pana pe la alba, prima data in viata mea de soferie cand nu am rezolvat la un baiat in 10 min ca nu aveam unde.

      Bun, am avut tot, am schimbat lejer cu roata de rezerva. Dilema mea era cum stiu ca am strans bine pe marginea drumului?

      Am vazut ca mai are un sfert de rotatie dupa ce o strangi solid, care practic o blocheaza, aia e?

      00
    • @Marius, o roata de la care se desfac prezoanele nu sare dintr-o data. Mai intai incepe sa vibreze foarte tare cand ramane in 1-2 prezone si abia apoi se desprinde. In situatia din articol, roata s-a rupt efectiv.

      @alxzen, majoritatea strangem prezonale „la mana”. Daca iti este frica sa nu le fi strans prea tare sau prea putin, te duci cat mai repede la vulcanizare si ii rogi sa verifice. Sau verifici tu cu o cheie dinamometrica, dar presupun ca nu ai asa ceva (eu cel putin nu am).

      00
    • @alxzen le strângi cât mai tare la mână, cu cheia cu care a venit mașina. E imposibil să le strângi prea tare. Eventual apeși un pic și cu piciorul pe ea, să fii sigur că e ok, dacă ești mai pișpiriu.

      Teoretic trebuie strânse cu cheia dinamometrică, practic nu prea face nimeni asta și probleme apar extrem de rar. Ideea e să nu bagi o bară lungp pe cheia mașinii, ca să mărești brațul forței, că atunci le poți rupe.

      00
  2. Când a avut accident activistul de mediu din Suceava ( care a ieșit rău de tot, aproape de paralizie etc) toți îl compătimeau, vai, bietul de el… dar unul nu a spus că el e principalul vinovat că de deștept ce era, nu purta centura de siguranță ( amicul lui o purta și a scăpat cu chestii minore). Cum ar fi fost ca nenea acela să posteze, în primul rând, o chestie de genul „Nu faceți ca mine!”?

    00
    • Poate o fi cum zici tu si daca întradevăr nu purta centura, nu era foarte isteț.
      Dar cum ne explicăm faptul ca el gonea ca disperatul la 2 noaptea asa de nebun?
      Oricum din ce am văzut, autoritățile si băieții din zona, nu sunt foarte incantati de ceea ce face el pe acolo, deci aveau tot interesul sa scape de el.

      00
  3. Am fost cu tata sa cumparam ceva de la LM. Cand ne intoarcem in dreapta noastra o fata cu telefonul in mana si mamaligi in geam. Incerc sa-i atrag atentia sa-i zic sa lase jegul de telefon din mana.

    Tata : Las-o, ce crezi ca rezolvi.
    Eu: Asta omoara pe cineva.

    200 de metri mai incolo era sa intre in salvare (semnale acustice lumini tot tacamul).

    00
  4. Am patit acum vreo 15 ani pe Dn2 prin Ialomita, drumul pustiu, venea din fata o Dacie papuc si i-a sarit roata de pe stanga spate, a sarit la vreo 5m prin fata mea pe partea celalta a drumului.
    Eram asa socat ca nici n-am putut reactiona,atat ce am vazut in oglinda ca cel cu Dacia mergea mai departe linisti in 3 roti.

    00
  5. Sa nu-mi spuna mie nenea ca roata aia nu facea zgomot si nu vibra inainte sa sara din butuc, cred ca nenea era cam prost.

    00
    • Pai daca lui ii vibra din toate incheieturile junghiul ala de Astra de vreo 2 ani oricum – cum sa-si fi dat seama?

      00
  6. Pentru baietii cu ,, se strang cat poti de tare ” : daca strangi ca animalul se pot fisura si nu afli pana nu se foarfeca, cel mai adesea de la socul gropilor.

    00
    • ce inseamna strangi ca animalu?

      00
    • Pus teava pe cheie pentru marit cuplul și tras ca bezmeticul până nu se mai poate. La mine în manual scrie clar că nu se strâng cu pistolul și totuși majoritatea vulcanizărilor așa fac, din comoditate și pentru că „n-are nimica, așa facem dintotdeauna și nu am avut probleme”.

      00
  7. Nu sunt șofer, dar apropo de mentenanță, mergeam cu un taxi și șoferul lua toate gropile posibile, fără vreo urmă de remușcare. La un moment dat, l-am întrebat de ce și cum. Omul răspunde senin: „Dă-o-n morții ei de mașină, nu e a mea, e a lu’ patronu’ meu. Se strică, s-o repare el. Are niște probleme, să vedem dacă o repară.”

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube