TIRiștii sunt de obicei niște jegoși…

Apropo de accidentul ăla care s-a lăsat cu moartea unui om pentru că doi tiriști, tată și fiu, au vrut să îi dea o lecție unuia care l-a depășit pe unul dintre ei, e cineva pe aici care nu are o poveste din asta cu tiriști care ar fi meritat împușcați? Frânat în bot? Sărit pe banda a doua fără semnal? Depășit un singur TIR la urcare și apoi mers cu aceeași viteză, în timp ce ține zeci de mașini în spate? Și alte tipuri de șicane făcute pentru că conduc chestii mari și sunt mai mulți, deci au curaj?

Știu, toți au câte o scuză când fac din astea. Absolut toți. Inclusiv retardații ăștia doi.

Și poliția știe bine de fazele astea, dar, dacă nu murea un om, știți ce se întâmpla da? Ăla care a lovit TIRul era de vină. Așa se trecea la acte: nu a păstrat distanța corespunzătoare. Vinovat. Și jegurile de TIRiști mustăceau, că au mai dat o lecție unui fraier. Acum sper să facă pârnaie amândoi, pentru omor și complicitate la omor.

tiristi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

114 comentarii

  1. de aia e bine sa ai camera video. plus pistol cu glont.

    00
    • Ne poti explica cum o camera video sau un pistol cu glont salva pasagerul camionului in aceasta situatie particulara?
      Poate ii impusca inainte, ii oprea (cumva?) cel cu camionul si le tragea un glont in cap?
      Poate filma tirurile inainte, si punea pe youtube videoclipul, si asta il salva?

      00
    • ti s-a urcat la cap camera video si pistolul cu glont … pai cu mentalitatea asta se ajunge la astfel de fapte …

      00
    • NOU
      #4

      nu prea poti sa ai pistol cu glont ca esti in romania.

      00
    • Glonț de cauciuc

      00
    • Nu a zis ca asa se salva pasagerul dubei, dar macar se vedea ca nu el a fost de vina ca nu a pastrat distanta regulamentara, ci cei doi TIR-isti l-au omorat, cu intentie.

      00
    • @Mihai
      Pe ăla nu-l mai salva, dar dacă împuști vreo 2-3 din motive d-astea, zău că alții se vor gîndi de 10 ori înainte să mai facă vreun pocinog asemănător.
      Aia este crimă CU PREMEDITARE.

      00
    • @Ovidiu: cauciuc de iarna sau de vara?

      00
  2. Tat-su, ca tat-su, pe ăla (iobag) nu-l mai schimbi în veci, decât poate la mititica, dar și pe fiu-su l-a cam compromis deja.

    00
  3. Problema, ca de obicei, e cu poliția. Daca suni la poliție sa reclami pe unul care conduce ca un tembel, nu se întâmplă nimic. De fapt, ce vorbesc eu, poliția n-am făcut nimic nici atunci când a sunat ăla că o mașină circula pe contrasens pe autostrada.

    00
    • „Comunicam echipajelor de pe teren situatia.” … inchide telefonul … Si ia zi Marcele cat ziceai ca ai pus ieri pe Dinamo? Si ti-a iesit biletul?

      00
    • Problema e la noi, oamenii.

      Datorita frustrarilor si a vietii nefericte pe care o traim ne revarasam dracii in trafic si incercam sa demonstram celorlati ca suntem superiori, practic sindromul cainelui mic.

      Am stat in Turcia cateva luni, in Istanbul, iar in primele zile cand am calatorit ca pasager am crezut ca efectiv o sa facem accident dar dupa o perioada scurta m-am obisnuit si am inceput sa inteleg cum functioneaza traficul.

      Desi pare haotic la prima vedere ei circula pe anumite reguli nescrise si nu au probleme.

      Oamenii sunt in general foarte linistiti, nu se enerveaza, nu claxoneaza, nu injura nimeni si toata lumea se intelege foarte bine contrar stilului de condus.

      Politia desi este prezenta la orice pas nu intervine niciodata.

      00
    • @Vlad bine zici de Istanbul, cu tot haosul de acolo si tot se circula mai ok. Nu am vazut asa incrancenare cum e la noi in trafic.

      00
    • Problema e la noi, oamenii

      Oamenii cand vad ca unu’ nu pateste nimic daca conduce ca un tembel, vor conduce si ei ca niste tembeli. Si dupa ce vad ca nici ei nu patesc nimic daca conduc ca niste tembeli, vor conduce in continuare ca niste tembeli. La fel merge treaba cu absolut orice legat de trafic. D-aia parcheaza toti pe unde vrea pula lor pentru ca au observat ca nu se intampla nimic daca parchezi pe mijlocul bulevardului.

      00
    • Pai problema e la noi ca ne raportam la alti cretini si datorita stilului nostru de a fi si tiparul nostru national (capra vecinului). Daca vezi 10 prosti ca parcheaza aiurea problema noastra e daca devenim sau nu al 11-lea.

      Intr-adevar politia nu face mare lucru, dar lucrurile au inceput cat de cat sa se miste, cel putin in Bucuresti, sector 3, se ridica masinile parcate aiurea in mod constant.

      Romanii au ajuns foarte rau, e foarte multa dusmanie si invidie intre oameni, nu mai exista intelegere si nici emaptie si asta se reflecta cel mai bine in trafic, unde la fiecare intersectie sunt claxoane si aproape zilnic sunt batai prin trafic.

      Atmosfera generala a oamenilor si situatia din trafic a turcilor e mult mai buna decat a noastra desi traficul la ei este infernal si situatia lor financiara este mult sub a noastra.

      Practic ei ar fi avut motive mult mai intemeiate sa fie mai salbatici ca noi, dar nu sunt.

      Si nu, nu am trait in vreo statiune, unde totul pare roz.

      00
    • Daca vezi 10 prosti ca parcheaza aiurea problema noastra e daca devenim sau nu al 11-lea.

      Pai eu nu devin al 11-lea. Dar sunt eu vs alti 10, stii ce zic?

      00
    • @Vlad – conduc pe autostrada langa niste TIR-uri pe langa care alea din Europa is ca niste motorete. Si stau in trafic uneori intre 2 Mack-uri, de-mi vibreaza ideile in cap. Si, desi au motor de vreo cateva ori mai mare decat al meu (si nici eu nu am motor mic), circula cu atentie, tin distanta etc. Road rage se pedepseste, dai un telefon si vin astia de-i agata imediat. Dupa cum mai spuneam, nu-ti prea arde sa dai lectii in stanga si in dreapta ca, si daca nu e vina ta in accident, platesti la asigurare de iti ies gargaunii din cap.

      Am jde povesti din Romania, cu TIR care s-a fixat dupa curul meu, pe ninsoare, vizibilitate minima,doar ca nu mergeam cu 100 la ora si nu putea depasi. Eu cu masina mica, la dracu in praznic pe drum.

      Politie, amenzi si suturi in cur. Dar, dupa cum vedem din alte articole, politistii te insotesc acasa pentru spaga. Ce PLM sa mai vrei?

  4. Been there… Dupa ce am luat permisul nu am mai condus vreo 4-5 ani ca eram sarac si nu avea bani de masina. Dar cand am strans putini mi-am cumparat o masina de oras cu motor mic si cai putini ca aia am reusit. Mergeam spre niste rude si intr-o urcare am intrat pe banda 2 ca sa depasesc ceva dar depaseam incet ca eram incepator si masina nu putea mai mult. In spatele meu era un TIR care statea super aproape la intimidare ca sa depasesc mai repede dar nu aveam cum. Dupa ce am depasit m-am tras pe banda 1, TIR-ul mai depasit si apoi m-a inghesuit pe banda 1 pana cand a trebuit sa franez tare si sa ma opresc pentru ca altfel ieseam de pe drum. Dar na, sunt si ei oameni. Ca si Iohanis sau Citu, sunt oameni… acum ce fel de oameni sunt nu pot spune. Doar taximetristii stiu.

    00
  5. Daca s-a bate tiristii cu taximestrii cine credeti ca ar castiga?

    00
  6. Traficul din Romania se supune legii junglei. Politia lipsește, asa ca fiecare își face dreptate cum stie mai bine.
    Bine, nu ca daca ar fi politia prezenta s-ar schimba foarte multe, pentru ca saracii nu au dotări, nu știu cum sa actioneze, etc.

    00
  7. Este o lege necrisa. Niciodata, dar NICIODATA nu te bagi si nu stai intre 2 camioane de mare tonaj.

    Mai bine incetinesti si-l lasi pe cel din spate sa te depaseasca. Sau daca ai herghelia cu tine, ii dai blana (desigur, in limita sigurantei) si depasesti. Daca nu ai, stai cuminte in banca ta.

    Din pacate, din ce in ce mai des ajung niste semi-anafabeti cu fitilul scurt, sa conduca ditamai mastodontii de 40+ tone care pot oricand sa produca o tragedie. Ma duce cu gandul al seriozitatea si rigurozitatea cu care se fac acele teste psihologice.

    Sunt si oameni cu simt de raspundere. Respect pentru ei. Dar sunt din ce in ce mai putini pe sosele patriei.

    Mai e si o vorba: Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita. Dumnezeu sa-l ierte.

    00
    • Vorbești de parcă țara ar fi plină de autostrăzi.

      În practică, trebuie să te mai bagi și între două tiruri, că drumurile de căruțe sunt pline de curbe și de alte obstacole, iar tirurile trebuie să păstreze o distanță de 50 de metri între ele, minim, da?

      Dar, alrfel, sunt de acord, pe autostradă nu are sens să te bagi între tiruri, mai ales când circulă în coloană. Pe de altă parte…

      00
    • Am ras la aia cu 50 de metri.

      00
    • @Binike pe de alta parte eu stau cuminte in banca mea in spatele lor si astept un moment cand se fac 2 benzi sau drumurile noastre se despart. Mai bine viu cu 20 de minute mai tarziu decat mort intre 2 tiruri. Sa vezi ce relaxat conduc cu 90. Mergi si mai relaxat, ajung mai odihnit la destinatie.

      Crezi ca ala cu camioneta era vreun sfant? Sigur si-au dat ei niste morti.
      Si cu ce motiv? Ca sigur nu cara icre de manciuria pentru SF Petru. L-a omorat pe tacsu pt 20 de minute si pt varza lu sefsu (Premul Darwin a fost oferit).

      00
    • @Ionut, nu, nu l-a omorat soferul cu duba, l-au omorat 2 TIR-isiti, tata si fiu, doi tembeli care nu au absolut nici o scuza pentru ce au facut. Daca erau pe strada si il cutitau pentru ca i-a injurat, tot la fel, era vina lui, ca „Da de ce a injurat?”?

      00
    • Am ras la aia cu autostrazi. Avem 1 metru sefule :-)))

      00
    • In general e bine sa nu stai dupa chestii unde nu ai vizibilitate (TIR-uri, dube, de-astea). Fie depasesti rapid, fie, daca ala are o viteza rezonabila (pe DN 70-80 e rezonabil), stai dupa el, la distanta, ca sa VEZI ce se intampla in fatza lui si sa nu „te ia prin surprindere”.

      Pe DN, ori depasesti la o viteza de minim 40 km/h diferenta, ori nu. Sansa sa vina ceva de pe contrasens este muult mai mare decat acum 5 ani. Deci daca ai ascutitoare si mergi dupa un TIR la 80-90 km/h, CALMEAZA-TE.

      TIR-istii nu sunt usa de biserica si o potzi mierli. Si tu ai fi cu nervii pe bigudiuri daca ar trebui sa ajungi la timp si te-ar freca la icre toti submotorizatii cu 1.2.

      Din experienta, intamplarile cu TIR-isti sunt muult mai rare decat idioti cu turism care au mereu ceva de demonstrat si ambaleaza ascutitorile alea.

      De la atitudini vitejesti pleaca toate prostiile astea, pentru ca nimeni nu cedeaza, nu vrea sa fie „fatalau”. Rezultatul: conducere agresiva.

      E o singura lectie de invatat de aici: la volan trebuie sa ai fitilul foarte luung. Infinit. Tre’ sa ti se rupa ca te-a depasit al osutalea, nu ai de demonstrat nimic nimanui.

      Scopul e sa ajungi intreg acasa si sa nu omori pe nimeni.

      00
    • @hash, mi-ai adus aminte sa multumesc TIR-istilor care dau semnal dreapta cand e ok sa-i depasesti.

      00
  8. Banuiesc ca-mi iau hate, dar din ce am vazut eu din cunoscutii mei ( Inclusiv 2 verisori primari ) toti cei care s-a dus pe TIR nu sunt niste „doctori docenti”. Cel putin persoanele la care eu ma refer nici n-au terminat 12 clase, au plecat de la 18 ani in Anglia, in constructii si cu banii facuti pe acolo si-au platit printre altele si scoala de soferi ( cu tot cu examene ).

    00
  9. Tirurile pe autostrada care blocheaza o banda ca sa depaseasca intr-un sfert de ora alt tir cu o diferenta de viteza de 1-2 km/h. Si care evident ca intra brusc in depasire, obligandu-te sa franezi.

    Sa nu ne face iluzii ca cei doi tiristi ajung la inchisoare in Romania. Dar poate ajung in parcarile de tiruri din Calais si se intalnesc cu niste nigerieni. Inshallah

    00
  10. Fiindcă am trecut pe la ora 21:00 pe acolo și încă nu se deblocase circulația aș menționa și că Poliția nu s-a obosit să devieze traficul pe o rută ocolitoare ( Cernetu ) în cele 6 ore cât au făcut măsurători și au completat dosarul cu șină . Coloana formată aveam peste 10km.

    00
    • Saptamana trecuta traficul era blocat pe drumul Rm Valcea – Targu Jiu, la intrarea in Scoarta. O masina intrase in sant si luase foc. Erau echipaje de pompieri, masini de politie, traficul blocat, dar, evident ca nu era si un politist sa dirijeze traficul prin localitatea invecinata. Pe unde am si plecat, dupa ce m-am lamurit ca va dura incidentul

      00
    • Stai liniștit, au dat șoferii prin stație și s-a deviat traficul pe Cernetu. Pe ruta aia m-am întâlnit cu destule tiruri cu 80 la oră prin sate, unul dintre ele m-a scos din decor pentru că a tăiat curba, era la program băiatul….
      N-avem poliție

      00
    • Milițenii sînt în birouri, la căldură, sau vara stau pitulați la umbră. Nu vezi vreun șapcagiu la patrulare în cursul săptămînii, ci numai duminica la ciugulit.

      00
  11. Cel mai des tip de idioti intalniti de mine sunt aia care pe drum cu o banda pe sens, in localitate, in conditiile in care deja merg cu 60, imi dau flash-uri sa-i dau mai tare si vin in fundul meu. Sa mori tu?
    Si poveste mai horror: Eram pe drum de munte, urcam un deal, in varf pe contrasens apare un TIR. Nimic deosebit pana aici. Doar ca mai apare unul si pe sensul meu. Noroc ca am avut destul spatiu sa ies de pe drum. Ca altfel, aveam si eu minutul meu de glorie la stirile de la ora 5.
    Ca sa nu ziceti ca sunt hater, eram tot pe drum de munte, tot in urcare, in fata mea TIR. Din spate un viteaz cu X5 ne depaseste pe toti pe linie continua. Doar ca ajuns in dreptul TIR-ului, cat pe ce sa se intalneasca cu un „coleg” care mergea regulamentar. Alt noroc, chiar acolo era un refugiu pe dreapta unde s-a retras TIR-ul. Si acolo a ramas, probabil sa-si revina…

    00
  12. TIRistii in general sunt ok. La cate TIR-uri exista pe sosele, procentul de tiristi idioti este totusi mic. Asta in comparatie cu taximetristii spre exemplu.

    00
    • Mai exista taximetristi de etnie romana?

      Pentru ca eu vad la volan doar tigani cu burta conducand ca niste animale si in sondajul meu personal nu am intalnit la volan ceva oameni mai albi la chip.

      00
    • Vlad, pentru asta trebuie sa iesi din Valahia istorica

      00
    • Subscriu. Sunt sute de mii de tiruri care circula pe drumurile noastra. Daca UNU% ar fi nebuni, ca cei 2, ar fi macel pe sosele. Stiu ca stiti, dar e greu de condus o masina – 4m- 1,xx tone, dar un sarpe de 16m, 40t. 99% din curse sunt contra cronometru, adica sta seful/clientul pe tine si te foote la nervi, iar cand ai ajuns la incarcare/descarcare stai minim 1/2zi, pt ca marfa nu nici o data gata si intotdeauna se trimite in ultima clipa posibila – la fel si depozitul de primire, e intotdeauna plin, subdimensionat. Personalul depozitelor e satul si arogant, nu ai voie sa folosesti baile fabricilor decat in anunmite conditii, te certi cu ei pt ca iti stica timpul de tranzit, pentru ca nu iti incarca cum trebuie marfa, iar soferul trebuie sa se descurce dupa aceea pt ca lui ii cade marfa din camion. Trebuie sa fi foarte atent la timpii de condus, restrictii, politia maghiara, austriaca, spaniola. In Italia, pt probleme mari ce tin de tonaj si starea vehicului, te aresteaza direct.
      Tot pt a va face o idee corecta, calculele arata ca un tir incarcat, la o trecere, deterioreaza asfaltul cat 10000 autoturisme. Va dati seama ce uzura are si soferul ala, conducand un asemenea mastodont.
      Concluzionez, nu exista nici o legatura intre a ma urca eu in masina si a conduce 500km – sau un taximetrist chiar si prin Bucuresti, cu un sofer care pleaca intr-o cursa. Cunosc sofer care a facut, luni-Vineri, noapte de noapte, pe autobahn, 700km km, timp de 6 ani – eu nu sunt in stare sa fac asta cu masina mica. Toti sunt foarte calculati, foarte echilibrati, inteleg riscuri si anticipeaza problemele (element critic in domeniul lor, pt ca o ora intarziere la program nu se mai poate recupera legal, dar marfa trebuie sa ajunga, si toata presiunea e pe el).

      00
    • Catre ce meleaguri domnule Coresi?

      00
    • @e3v0, cred să supraestimezi puțin inteligența șoferilor de camion. :))

      00
    • @Ciuby. Am lucrat 15 ani in domeniu, am interactionat cu sute de soferi de toate nationalitatile, am calatorit pe TIR pe ruta lungi, am stat cu ei 12h la Nadlac (inainte de a intra in comunitate), am mancat cu ei in parcari. Am ramas prieten cu cativa pt ca sunt oameni pe care te poti baza.
      Sau, sunt eu mai prostutz si influentabil.

      00
  13. Nimeni nu zice nimic despre soferul dubei? Declaratie filmata, ceva de genul: „duba mea e limitata la 90, l-am rugat pe colegul cu tirul prin statie sa ma lase sa depasesc, ca si el mergea cu 90”. De ce vrei sa depasesti daca cel din fata merge cu aceeasi viteza? De ce vrei sa depasesti 2 TIR-uri care merg cu 90 cand masina ta nu poate mai mult?

    00
    • Un motiv ar putea fi ca nu mergeau pe o autostrada, cateva sute de km, ci prin sate. Iar oamenii aia mai incetinesc, mai traverseaza un om, mai iese cineva de pe un drum lateral si un tir plin accelereaza ceva mai greu fata de o dubita plina.

      00
    • Dubele care se grabesc sunt groaznice. Chiar daca e coloana, depasesc cat pot, apoi forteaza intrarea in coloana, rinse and repeat.

      Daca nu vrei sa iti indoi tablele, le faci loc, si majoritatea nu vor sa aiba probleme, asa ca strategia asta merge.

      Nici aia cu TIR-urile care se grabesc nu sunt mai rasariti, dar de dube de genul asta m-am lovit mai mult.

      00
    • ultima luare de pozitie pe acest subiect. Soferii de autoutilitare (3,5t, duba, prelata), au urmatorul profil de job: condus non-stop intre incarcare si descarcare, fie ca sunt 300 sau 3000km (spania). masina incarcata peste capacitate (min. 100kg, maxim xxx). Verificare fie prin SMS, fie prin GPS la intervale scurte (chiar si 1 ora, zi si noapte). Doamne fereste sa se sa opreasca mai mult de 10min intr-o parcare/benzinarie, pt ca este sunat imediat pt a fi verificat daca nu s-a culcat.
      Si da, la soferii de duba sa fiti foarte atenti. Cei cu dube mai noi, mai mari, daca conduc dinspre Vest spre Est (vin de la estern), probabil ca au dormit o singura data (la tur, dupa descarcare), intinsi pe scaun, in ultimele 72h. Aia sunt chiauni de somn.

      00
    • @e3v0:
      Te cred. Acum vreo 5 ani am fost la mare, si am vrut sa ma tin dupa o duba mai mare cu Nemo Express scris pe ea. Eram catre Brasov, noapte, trafic etc. Nu m-am putut tine, efectiv ala rupea in doua masina si depasea tot ce prindea.

      00
  14. Aia doi tiristi sunt clar niste nenorociti. Dar sa nu uitam de specialii cu dube..

    00
  15. n-o sa uit niciodata cum, mergand pe Moldova, pe la Focsani sau naiba mai stie pe unde, mare depasire intre tir-uri de pe contrasens. norocul nostru ca aveam o Ibiza care a intrat la fix in sant.

    00
  16. Am si eu o poveste cu tiristii. Mers pe valea oltului in coloana frumos, ca era aglomerat ca de fiecare data. La intrare in rm valcea, se opreste frumos coloana, mai putin tirul cu o masina in spatele meu. Era domnul pe telefon, bine-mersi, il durea in pula.

    Eu mi-am luat dauna totala, ala din spatele meu cu o Hilux a scos ranga si si-a reparat-o pe loc, o duba din fata mea, bara spate rupta.

    Ce m-a deranjat cel mai tare insa a fost la politie. Ala a primit avertisment. Pula mea de treaba, dupa ce ne-a futut toata ziua, mi mi-a futut vreo 2 saptamani cu asigurari, cu epava, cu recuperat banii, ala a luat doar un avertisment. Si cand am intrebat-o pe domnisoara politista cum de ii da doar atat, zice ea ca o sa il penalizeze mai tare sefu.

    Eram revenit de 1 an inapoi in Romania. Pana atunci nu mai tineam minte de ce plecasem. A fost un dus rece ziua aia.

    00
  17. „Așa se trecea la acte: nu a păstrat distanța corespunzătoare”
    Declaratie a unui nene care „va investiga cauzale producerii accidentului”:
    prima chestie spusa a fost cea de mai sus, ca e o lege ce prevede „pastrarea distantei corespunzatoare”, deci deja are o parte din vina o are cel cu duba. Si cu jumatate de gura a zis si ca mai e o lege ce prevede „ca nu ai voie sa pui frana brusca fara motiv”.

    00
  18. „e cineva pe aici care nu are o poveste din asta cu tiriști care ar fi meritat împușcați?”

    Eu nu am nici o poveste din asta.

    00
  19. Ceea ce mă oripilează este simplitatea cu care trecem peste.
    102 ani de administrație românească 🤢🤮.

    Sunt atât de „mândru”că sunt român.

    00
  20. Poliție. Nu există. Nicăieri. Faci 600 -800km prin România în orice direcție, la orice oră și în orice zi, și nu întâlnești nici măcar un echipaj. Atunci când mai apar sunt degeaba, iar atunci când sunt solicitați te tratează cu sictir. Drept și prin urmare pe șoselele patriei este legea junglei. Nici nu mai contează că ăia erau Tir-iști și ăilalți erau cu duba. E de ajuns să citești despre accidentele din ultimele 5 zile, să zicem, ca să vezi varietatea de șoferi (vârstă, ocupație, domiciliu, marca și starea mașinilor) și de încălcări ale codului rutier, diverselor legi și regulilor de circulație. Toate au numitor comun: absența și lipsa de chef a milițienilor să-și facă treaba. Șofatul e singura activitate pe care o faci în țara asta nenorocită având certitudinea că ceva nasol ți se va întâmpla sau vei vedea sau vei evita în ultima secundă.

    00
    • Ieri in centrul orasului trafic groaznic, ca nu mergeau semafoarele. Plus o vidanja bloca o parte din intersectie, pentru ceva urgenta.

      Am sunat 15-20 de minute la politia rutiera, sa ii intreb de sanatate si cum de nu dirijeaza traficul, ca daca vii de pe un drum fara prioritate poti trece prin intersectie doar daca fortezi intrarea. N-a raspuns nimeni, poate i-am prins in pauza de masa.

      00
    • @rdb: Ieri au fost in pauză de masă

      00
    • Si mai sunt si pe fb care le iau apararea, ca ce sa faca saracii politisti…

      Pai sa dirijeze circulatia, sa dea amenzi administratorului drumului daca nu isi face treaba, sa devieze daca e nevoie, ma rog, sa ajute de pe teren, nu din birou. Ca in birou tocmai am aflat ca nu erau, dar nici pe teren.

      00
  21. La scoala de soferi, intructorul mi-a explicat cateva chestii:
    – centura, scaun, oglinzi (sa fie toate reglate corespunzator pentru mine)
    – semnalizarea schimbarii directiei (chiar daca sunt pe drum principal, si ma intersectez cu unul secundar intr-o curba mai dubioasa – e bine da stie lumea ce intentii am)
    – prioritatea de TIR si faptul ca poate da te doara maxim daca te calca unul

    Pana acum, din ce imi aduc aminte, cu TIR-istii am avut doar sa zic probleme cand pe autostrada mai intra unul in depasire si dureaza o gramada de timp. In rest, eu sunt mare fan prins un TIR si tinut dupa el pe DN-uri, cel mai mult din cauza ca au tendinta sa mearga constant si nu prea le taie nimeni calea.

    Nu stiu exact care a fost treaba cu aia cu duba, dar sigur a fost ceva mai mult decat “lasa-ma colegu sa te depasesc”.

    my 2c

    00
  22. Aproape in fiecare zi cand faceam cu sotia naveta in masina (acum merg relaxat cu trenul ca ea sta acasa, lol), e o portiune de vreo 7 km sat/sat, limita de viteza 50 de la ora. Mergeam cu 60, „normal”, tirurile flashuri si claxoane.
    La un moment dat tre sa fac la stanga de pe drumul principal, si daca e trafic dureaza pana reusesc sa intru.
    O data s-a dat un tirist jos pe acolo sa ma intrebe de sanatate cu ceva sfinti intre masele, a nimerit fix intre concetatenii mei care beau o bere linistiti la chioscul din intersectie si i-am explicat in grup ca ar fi cazul sa isi ceara scuze daca vrea sa mai mestece ceva pe viitor intre aceleasi masele.
    Prin tunelurile europene tiristii romani sunt singura specie de soferi care claxoneaza ca mergi cu viteza legala. Da, acolo unde sunt camere radar la iesirea din ele.
    Sunt speciali, ce pot sa zic.

    00
  23. Sigur ca toata lumea are povesti, pentru ca TIR-istii au aparut ca ciupercile dupa ploaie. E super usor sa iei permisul chiar daca esti prost. Drept dovada. La fel si cu permisul la turisme, vezi fabrica de la Suceava mea natala. Unde nimeni nu a patit nimic pana acum.

    Revenind, Golesti judetul Vrancea, TIR-ist depaseste pe acostamentul E85 tot ce prinde pe banda normala de mers, pe mine m-a prins intr-o curba unde e si o banda de preselectare, m-a scos pe contrasens, ca si lui i se ingusta acostamentul. Am franat, l-am lasat sa se duca in mortisorii lu ma-sa. A continuat zig-zagul asta pe toata centura Focsaniului. A ajuns la semafor, am ajuns in dreptul lui, l-am intrebat daca e sanatos la minte si mi-a aratat muia :))

    Despre ce vorbim aici? :))

    00
    • Astea dor. Sa vezi unul ca face depasiri la deal fara vizibilitate, in curbe, forteaza intrarea, apoi sa il ajungi din spate mergand linistit, e priceless.

      00
    • NOU
      #78

      Tir care sa depaseasca pe contrasens alt tir care se afla in depasirea/devansarea altui tir vi s-a intamplat? Mie da.

      00
  24. Ar trebui și cei care le-au scos avizul psihologic, animalelor astora, că altceva nu sunt, trași la răspundere, însă și angajatorul. Eu, ca și angajator i-as pune pe ăștia 2, buni de plată. Nu a fost ceva accident, care n-a putut fi evitat sau ceva, tu trebuie să transporti marfa din pct. A în pct. B și ai eșuat lamentabil, cu moartea unui om+daune majore. Pușcărie, amenda și platit pagube.

    00
  25. NOU
    #80

    Depinde acum si de tiristi. Aia nu sunt pe international, erau din astia care cara cereale sau sfecla acum fiind sezonul agricol. Sunt cei mai nesimtiti, efectiv nu respecta nici o regula, merg ca dementi pentru ca sunt de ai locului, patronu se stie cu politisti din zona. Mi s-a intamplat de 2 ori in ultimele saptamani sa fiu aproape sters de un dobitoc din asta pentru ca mergeam cu 60 de km in localitate. Si totul pleaca de la politie. Unde dracu stau ca eu nu i-am mai vazut de 2 luni. Merg aproape in fiecare weekend Iasi-Bacau. Nu imi mai aduc aminte cand am vazut o masina de politie in trafic sau macar la panda.

    00
    • Cum sa nu-i vezi?
      Aseară pe la 18:30 erau cu radarul la fosta reprezentanta Toyota și aveau 4 mașini oprite. Știi ca la ora aia e aglomerata ieșirea din Iasi si după ce se trece de Metro se calcă accelerația la maxim.
      Bine, intersecția de la Moara de Foc era blocată, dar acolo e de muncit si nu se bagă. Așa cu un radar altfel e viața…

      00
    • @mario: Da, mai ales că ai limitare de 60-70 până la Lețcani, ca să facă și ei un ban cinstit. Nu mai zic că pe centura ocolitoare pe drum drept cu vizibilitate 2 km, la vale, (zona Le Gaga) e limitare la 60. Trebuie să se facă și ei că muncesc…

      00
  26. Am avut ocazia sa calatoresc de cateva ori ca pasager cu TIR-ul. Chestii de firma. Am fost martor la cateva convorbiri prin radio intre ei. Se lauda unul:
    – Am venit din Franta saptamina trecuta. Ne-am grupat 3 TIR-uri si nu am lasat nici unul sa ne depaseasca sau sa se bage intre noi.
    Era tare mandru de reusita.

    00
  27. „Depășit un singur TIR la urcare și apoi mers cu aceeași viteză, în timp ce ține zeci de mașini în spate?”

    Asta se intampla pentru ca de multe ori nu mai poate intra pe banda cand se ingusteaza drumul

    00
  28. Nu stiam cat de jeguri sunt tiristii pana n am patit pe un singur drum 2 faze. Drum Bucuresti-Slatina. Faza 1 pe A2 2 tiruri mergeau pe b1 si la un moment dat unul tir 2 depaseste si merge in paralel cu tir 1 de se facuse coloana pe ambele benzi si au tinut o asa vreo 3-4km. Primul Wtf.

    Faza 2 dupa A2 pe dn vreau sa depasesc un tir si cam in 500m se vedea o curba fara vizibilitatea si zic sa depasesc acum, intru in depasire, trec de rotiile din spate moment in care tirul accelereaza si nu ma lasa sa depasesc si vazand ca vine curba ma retrag in spate. Al doilea wtf.

    De atunci ma astept la orice de la genul asta de oameni si sunt mai precaut.

    00
  29. Eu am adormit la volan iar TIR-istul si-a facut masina praf ca sa nu ne omoare pe noi.
    Transporta 40t de fier vechi.

    00
  30. Cei cu tirurile si camioneta, totul se pare ca a plecat de la injuraturile pe cb, nervii au facut restul. Am cb deschis mereu si pot sa confirm ca non stop se injura, se ameninta, se dau lectii de circulatie cu injuratura de rigoare la final…”Care esti ma smecheru ala, te astept la popasul cutare sa-mi bag, te sparg etc etc” e o invitatie la duel auzita pe cb.

    00
    • La un moment dat am vrut sa imi iau si eu o statie, ma plimbam mult si ma gandeam sa o las pornita sa ascult daca e vreun radar, ca pe atunci erau destule.

      Pana am fost cu un prieten care avea, si tot drumul doar pwle, sfinti si morti am auzit. M-am descurcat si fara.

      00
  31. Daca fac asa o retrospectiva, am fost de mult mai multe ori aproape de accident din cauza diversilor nebuni cu turisme decat din cauza tiristilor. E la fel de adevarat ca la alea cateva cu tiruri ar fi fost moarte sigura.
    Ultima a fost acum o saptamana pe celebrul E85, eu eram in depasirea unui tir, din sens opus un tir s-a gandit sa depaseasca o duba. Pentru fericitii care nu au vazut niciodata E85, are 1,5 benzi pe sens. Si 1,5 + 1,5 nu prea fac 4.
    Zi senina, aveam farurile aprinse, nu se pune problema sa nu ma fi vazut. Pur si simplu nu i-a pasat. Interesant moment, nu am mai prins in viata mea 170, nici macar pe autostrada.

    00
  32. Nu mi se par cu mult mai speciali soferii de TIR fata de restul de pe sosea. Doar urmarile sunt mai nasoale. In rest, poate e bine sa ne gandim ca:
    * Soferii (inclusiv cei de TIR) se poarta ca niste jeguri pentru ca nimeni nu le face nimic. Unii omoara oameni si primesc pedepse cu suspendare, pe altii ii vede Politia si ridica din umeri. Pedepsele nu sunt suficient de dure si de frecvent aplicate.
    * E bine sa evitam sa ne punem in situatia de a fi la mana altuia. In general, dar mai ales pe sosea. Asta inseamna sa nu ne riscam aiurea, sa preferam sa lasam mai mult loc de manevra. Clasicul „daca vine un meserias…”
    * E bine sa evitam sa escaladam orice fel de conflicte. Vedem un bizon ca se baga ca animalul… nu e treaba noastra sa-l blocam/oprim. Cel mult sa anuntam la Politie. La fel si daca manevrele noastre ii enerveaza pe altii (chiar daca nejustificat), facem un semn impaciuitor de scuze/multumesc si ne vedem de treaba. Credeti ca soferul dubei nu regreta acum ca s-a injurat cu idiotii prin statie? Daca zicea „scuze si multumesc, colegu’!” toata faza se dezamorsa. Nu, nu e vina lui, dar putea evita.

    00
    • De multe ori cand am un ‘competitiv’ la 2m de bara spate, trag pe dreapta la prima ocazie si las sa se duca si ‘competitivul’ si restul coloanei.

      Se conduce muult mai relaxat daca stai constant la peste 50m dupa ultimul din coloana.

      Iar atunci cand careva vrea ‘sa-mi arate el mie’ (marca provoaca), incetinesc si-l las sa ‘castige’. E cel mai sanatos asa, drumul national nu e circuit auto.

      00
    • De acord
      Cel mai relaxant si fara stres drum e atunci cand reusesc sa gasesc in fata mea un TIR si atunci nu mai am grija drumului.
      Am incredere in faptul ca e sofer profesionist, are experienta, stie drumul si mai ales are o vizibilitate excelenta asupra drumului acolo de la inaltimea cabinei.
      Chiar mi se pare cea mai ‘safe’ metoda. Mergi in coloana in spatele unui TIR. Cat de greu poate sa fie ? Nu trebuie sa fii super sofer profi pentru a accelera sau a frana si a tine banda o data cu cel din fata ta. Daca faci astfel, ajungi la destinatie in siguranta si mai ales de atat, super odihnit si relaxat.
      Plus ca scapi de grija radarelor.
      Si sa nu imi zica cineva ca ajungi mai tarziu, pentru ca eu nu am vazut TIR care sa mearga in mod normal prin localitati cu 60km/h…sa fim seriosi. Ei merg cu 70-80km/h prin localitati si cu 90-100km/h in afara lor.

      Urasc in schimb sa am un TIR in spatele meu. E foarte frustrant sa stai tot timpul cu grija daca poate opri in siguranta cele 24-32 tone.

      00
  33. @hash: „Iar atunci cand careva vrea ‘sa-mi arate el mie’ (marca provoaca), incetinesc si-l las sa ‘castige’. E cel mai sanatos asa, drumul national nu e circuit auto.”
    Ma jur ca asta e una din acele chestii care trebuie scrise pe oglinda de la baie si inceput ziua cu cititul ei. De cand am si eu o masina din marcile „care provoaca”, e plin de frustrati in jurul meu care vor ei sa demonstreze ceva. La fel, ii las in voia si drumul lor, nu imi pun eu viata in primejdie ca ei sunt prosti si cu frustrari.

    00
    • de obicei, când încetinești si îl lași să câștige, îți fute o frână în bot și apoi îți arată muie.

    • de obicei, când încetinești si îl lași să câștige, îți fute o frână în bot și apoi îți arată muie.

      N-am patit asa ceva. Banuiesc ca erau super bucurosi ca „m-au facut” cu cazanul lor de 20 de ani.

      00
  34. Sunt taximetrist și sunt un exemplu bun în trafic din toate punctele de vedere.
    Meseriile astea două pe care le enumerați provoacă multe frustrări și majoritatea care ajung aici sunt analfabeți funcționali și nu pot face față situațiilor..
    Hai cu hate.. sunt obișnuit

    00
    • Ar trebui un test psihologic real pentru meseria asta. Și nu din hate, ci pentru că a sta în trafic zi de zi să-ți bați capul cu toți, puțini reușesc să rămână normali.

      Eu conduc relativ rar în aglomerație, dar în 2 ore de plimbat în oraș atâtea lucruri care m-ar termina psihic dacă ar trebui să stai 8 ore * 5-7 zile pe săptămână să mă confrunt zilnic cu ele.

      00
    • Pe mine chiar și acum mă relaxează șofatul.. nu cred că un test psihologic ar avea vreun impact.. însă e același aproximativ ca la toți ceilalți șoferi profesioniști cu/fără tahograf..

      E bună acea idee cu folosirea dashcam-urilor pentru sancțiuni..
      PS: lucrurile se schimbă încet prin ieșirea la pensie/îmbătrânirea celor cu metehne vechi… dar nu cu mult..

      00
    • Da. Taximetriștii normali la cap sunt de admirat. Eu fac cu nervii de la cati tampiti sunt pe un drum de o ora si ma intreb cum ar fi sa fac asta 8 ore. Cred ca m-ati vedea la televizor. La fel si soferii de autobuz. Meserie super grea in România

      00
  35. valea oltului. Io mergeam cu 90 tiristu in curu meu. L-am lasat sa ma depaseasca, era prea noapte, io nu mai stiu cu drumurile din Romania. Plus ca am stat dupa el in toate satele, am fost multumit.
    Amuzant a fost cand s-au depasit intre ele tirurile. Cu masini venind pe contrasens. Elegant in plm

    00
  36. Io stau pe strada pe care curg elevii de la un liceu cu profil „auto”. Si da, numai mizerie ramane in urma lor …

    00
  37. Acum vreo 20 de ani povestea un coleg care avea un wartburg că încerca să depăşească un tir în urcare pe nişte serpentine şi tot făcea manevre de ieşire pe contrasens până când tiristul i-a aprins un proiector imens din spate cu mesaju: Coae, stai liniştit în spatele meu că e mai bine.

    00
  38. Oare ăștia erau toți fanii filmului de mare angajament DUEL? E al lu Fănica Șpilberg. Un film foarte interesant și cu foarte multe dialoguri (aproape zero).

    https://www.youtube.com/watch?v=zY9J9ICpXew&t=1787s

    00
  39. Am avut ani de zile in care am fost director de zona si vizitam magazinele. Faceam 5000 km pe luna lejer. In toti anii astia cei mai atenți si prudenti de departe pe sosele erau tiristii. Am vazut zeci de cazuri in care tiristii au salvat accidente impiedicand toti berbecii sa faca depasiti aiurea sau evitand la timp. Multi stiti ca cel mai confortabil cand esti obosit este sa mergi in spatele unui tir la aspirare. Am facut de zeci de ori Bucuresti Cluj asa si credeti-ma ca niciodata nu am stat cu stres pentru ca conduceau perfect tiristii. Deci e un caz punctual cu 2 cretini. 99% din soferii de tir sunt super profesionisti si daca ar fi doar ei pe sosele ar fi mult mai putine accidente.

    Cei mai tampiti soferi sunt cei cu dube mai ales cand merg spre casa dupa ora 19, soferii de duminica care conduc doar in weekends, tinerii teribiliști si riscul maxim e vineri seara cand se grabesc toti si in weekenduri.

    00
  40. Eu am altă idee: interzicerea și scoaterea de pe piață a stațiilor radio CB. Plm, e aglomerat spectrul 27-29MHz cu energie radiantă pentru încălcarea legii. La fel cum au fost interzise detectoarele radar, și statiile radio CB au același rol, încălcarea legii pentru că nu există poliție pe sectorul ăla de drum.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube